Ilmselt juunis müügile ilmuva uue Nissan Qashqai põnevaim jõuallikas tuleb Euroopa oludes enneolematu, kuid Jaapanis end kasinamas formaadis juba natuke tõestanuna.
Uus Qashqai liigub nimelt puhtalt elektrimootori jõul. Seda vooluga varustavat akut laeb sisepõlemismootoriga käitatav generaator ehk vedavatel ratastel pole 1,5liitrise töömahu ja muutuva surveastmega 157 hj ottomootoriga füüsilist sidet. e-Poweri nimeline agregaat koosneb peale tolle jõuallika generaatorist, inverterist ja 140 kW elektrimootorist ning annab kahele vedavale rattale viimasena mainitud mootori 190 hj. Tänu sellele sõitvat Qashqai sujuvalt ja jõuliselt nagu elektriauto ning sarnaselt Leafiga saavat 90% ajast hakkama vaid ühe pedaaliga (mootorpidurdus on piisavalt võimas, kuni 0,2 G).
Varem on Nissan sarnast ajamit paigaldanud koduturul müüdavatele autodele, kuid väikeautol Note piirdus 1,2liitrise mootoriga agregaadi väljundvõimsus 108 hj-ga.
Kui e-Poweriga Qashqaid peab ootama 2022. aastani, siis poolhübriidversioonid jõuavad müügile juba suvel. Sel puhul töötab koos 1,3liitrise turbomootoriga kuni 20 sekundiks 6 Nm pöördemomenti lisav elektrimootor/starter/generaator, mis kogub aeglustusel üle jäävat energiat liitiumioonakusse, kust seda võetakse kiirendamisel lisajõu pakkumiseks ning tarbijate toitmiseks seisatud mootori puhul. Nõrgem versioon arendab 140, võimsam 160 hj. Mõlemale pakutakse 6käigulist käsi- ja viimasele ka uuendatud variaatorkasti. Variaatorversiooni saab ainsana tellida ka nelikveolisena.
KOMMENTAARID