Viimastel aastatel üha popima surugaasi CNG ja kõikvõimalike elektrifitseeritud autode kõrval pole vedelgaasi- ehk LPG-seadmed oma eeliseid kaotanud.
Põhjus, miks LPG-vedelgaasi autokütusena palju kasutatakse, on lihtne: jätkuvalt on sellega palju odavam sõita kui bensiiniga. Paigaldajad räägivad, et ehkki traditsiooniliselt peetakse LPGd suurte ja väga suurte mootoritega autodega kokkukäivaks, siis praktikas kasutatakse seda isegi väga ökonoomsetel autodel nagu Honda Jazz või lausa Toyota Prius. „Paigaldame LPG-seadmeid Volkswageni grupi 1,0 TSi mootoritest alates ja 6,2liitriste „ameeriklastega“ lõpetades ja kõigele, mis sinna vahele jääb,“ sõnab Kristjan Relvik Gaznet OÜ-st.
Gaasiseadmete puhul räägitakse eri põlvkondadest: iga uus on eelmisest täiuslikum ja ökonoomsem. Praeguseks on jõutud viienda ja kuuenda põlvkonna seadmeteni, mis on mõeldud otsepritsega mootoritele, kaudpritsega jõuallikatele mõeldutest on kõige uuemad seadmed 4+ põlvkonnast.
KOMMENTAARID