Aston Martin ehitas 1980. aastal keskmootoriga ja rõhutatult kiilukujulise kerega superauto, millest pidi saama kõige kiirem ilma peal – eesmärk oli lüüa 320 km/h (200 mph) kiirusrekord. 1981. aastal suutis 5,3liitrise biturbo-V-8-mootoriga (600-650 hj) Bulldog aga saavutada vaid 307 km/h, kuigi inseneride arvutuse järgi oleks teoreetiliselt olnud loota lausa ligi 380 km/h. Seejärel lõi Aston rekordipüstitamisele käega ja müüs veidra viie esilaternaga auto ühele naftašeigile. See värvis halli ja hõbedase värvkattega auto kaht tooni rohelisega, asendas pruuni nahksisustuse helebeežiga ning Boschi sissepritse Weberi karburaatoritega, monteeris autole välispeeglid ja pisikese kineskoopteleriga tagurduskaamera ning sõitis Bulldogiga aastakümnete jooksul vaid mõni tuhat kilomeetrit.
Mullu sai Bulldog uue omaniku ja autot asuti Briti firmas Classic Motor Cars restaureerima algsesse hiilgusse (alumisel fotol), et seejärel rekordikatset korrata. Taastetöö käigus tugevdatakse muuhulgas toruraami, sest selle väändejäikus olevat nigel. Kuna üle katuse rullumiselgi ei kaitsvat auto sõitjaid põrmugi, ehitatakse ka osaline turvapuur. Auto saavat valmis aasta lõpus ning rekordsõidu jaoks on juba käed löödud Astoni tehasesõitja Darren Turneriga.
KOMMENTAARID