Toyota esimene elektriauto on äärmiselt pisike – vaid 249 cm pikkune (laius 129, kõrgus 155 ja telgede vahe 178 cm). Võrdluseks: smart ForTwo on 20 cm pikem ja tervelt 37 cm laiem. Sellegi poolest mahutab ainult linnasõiduks mõeldud C+pod Toyota kinnitusel kaks inimest (mitte väga paksu, sest siselaius on vaid 110 cm) ning paar ostukotti. Mida enamat ühelt tööle-poodi sehkendamiseks mõeldud liikurilt tahta oskakski?
Miniauto 9 kWh liitiumioonaku peitub autopõhjas sõitjate jalge all, käitades tagarattaid vedavat püsimagnetmootorit (püsivõimsus 3,5, maksimum 12,5 hj), mis annab 690 kg kaaluva liikuri tippkiiruseks 60 km/h. Laadimisvälp küündivat 150 kilomeetrini (WLTP), kuid Jaapani 100voldise vooluvõrgu tõttu laadub aku täis 16 tunniga… (200 V puhul 5 h.)
Autot saab elektrikatkestuse puhul kasutada akupangana – kuni 1500 W võimsusega elektriseadmed saab ühendada nii juhinaabri jalgeruumis olevasse pistikupessa kui ka lisatasu eest pakutava adapteriga otse laadimispessa.
Väiksusele vaatamata on C+pod nagu pärisauto – leedtuled, plastist kerepaneelid, veermikus keerdvedrud, ees vedrupüstmikud ja ketaspidurid, taga väändetala ja trumlid. Rehvimõõt on 155/70R13 ja pöörderingi läbimõõt Jaapani kitsaile tänavaile paslik 7,8 m. Turvatunnet suurendavad auto, jalakäija ja ratturiga kokku põrkamise eest hoiatavad juhiabilised.
Esialgu müüb Toyota miniautot Jaapanis ainult firmadele ja omavalitsustele (alghind on soolane 13 000 €!), kuid 2022. aastal saavat tootmine hoogu juurde ning C+pod jõudvat ka vabamüüki.
KOMMENTAARID