Eestis leidub üliharuldasi autosid, mida liikluses ei pruugigi märgata. Mitu Mercedes SLR McLarenit meie maal on, kas olemas on ka Morgan Aero 8 või Porsche Carrera GT ning mitu Opel Calibrat on järel?
Maanteeameti värske autoregister (seisuga 30. september) annab infot kõigi Eestis registreeritud sõiduautode kohta. Nende seas on tõelisi haruldusi, mida liikluspildis naljalt ei kohta. Ülevaate teises osas võtame vaatluse alla automargid M-ist V-ini.
Ilmselt võib tulla üllatusena, aga Eesti autoregistrist leiab tänaseks lausa 12 McLarenit, neist vanim MP4-12C (2012) ja uusimad 720hobujõulised McLaren 720S-id (3 tk). Kel meenub McLareni nimi ka varasemast autoajaloost, siis tõepoolest, Eestis on olemas ka Mercedes-Benz SLR McLaren, ja mitte üks, vaid kogunisti kaks (2005 ja 2013). Leiab ka 626hobujõulise superkupee järeltulija Mercedes-Bens SLS AMG (2011), kuid seda on registris vaid ainumas.
Mercedesega seoses olgu mainitud ka Maybachid. Nimelt on (vähemasti aktiivses) registris ka kaks n-ö päris Maybachi ehk vastavalt 2003. ja 2005. aasta mudelid. Ühe kohta on märgitud ka mudel 62 (ehk pikem), teise kohta vastav märge puudub.
Kui aga ülikallite autode juurest soodsamate juurde liikuda, siis leiab samuti huvipakkuvat. Näiteks on Eestis 19 Mitsubishi 3000 GT-d 1990ndatest, 33 Nissan 350Z-i, 17 kodumaist Estfieldi (võimsustega 66-147 kW), kaks Opel Speedsterit (2001 ja 2004), kuus opel Monzat ning endiselt suisa 76 Opel Calibrat. Neid liikluses väga ei kohta, kuid täiendavalt olgu lisatud, et Calibratest on kaks üliharuldased (ja – hinnalised) nelikveolised turbomudelid (150 kW).
Omapärastest sportautodest on esindatud ka Morgan. Lisaks n-ö traditsioonilisele mudelile Plus 4 (2014) on meiemail olemas ka Aero 8 (2018). Samamoodi kaks tükki on Eestis ka Porsche Carrera GT-sid. See 612hobujõuline superauto läheneb tänaseks miljoni euro hinnaklassile, mistap pole imestada, kui harva neid tänavale tuuakse. Tavalisematest Porschedest loendagem üles ka kõik riigis esindatud Porsche 911-d: neid on aktiivregistris lausa 338 tükki, vanim aastast 1969.
Mida veel? Rolls-Royce’ on meie mail 27 tükki ehk tublisti vähem kui näiteks Ferrarisid (55 tk) või Lamborghinisid (44 tk). Vanimad Rollsid pärinevad sõjaeelseist aastaist, aga samas leidub meil ka üks Phantom Coupe (2010). Omapärane on seegi, et tänaseks ammugi unustatud Ameerika luksusmark Packard on registri aktiivses osas esindatud lausa kuue autoga.
Veel mõned huvipakkuvad näited: Nissan GT-R (16 tk), Nissan Skyline (16 tk), kõik Maseratid (137 tk), Peugeot 205 GTI (14 tk), Pontiac GTO (10 tk), Subaru SVX (5 tk), Toyota Supra (46 tk) ning Volvo P 1800 (16 tk).
Ahjaa, paar numbrit ka „ägedate“ massimudelite kohta. Ägedalt disainikriitikat saanud Nissan Juke on esindatud 972 ühikuga, olles sedasi levinum isegi Porsche Cayenne’ist (933 tk).
NB! Ülevaate aluseks on võetud Maanteeameti autoregistrer seisuga 30. september 2020. Ülevaates on arvestatud vaid nn aktiivses registris olevate sõidukitega ning jäetud välja peatatud registrikandega autod. Ülevaate esimeses osas vaatlesime tähestiku esimest otsa (A-L). Kogu inforegister on Maanteeameti veebilehel mnt.ee ka avalikult leitav.
KOMMENTAARID