BMW ringrajaauto M4 GT3 teeb esimese stardi alles järgmisel aastal ning täishooaeg algab 2022, kuid üht-teist on auto kohta öeldud juba nüüd.
M6 GT3 mantlipärija õlid ja kütuse valmistab Shell, väljalaske Akrapovič, pidurid Jaapani firma Endless Advance (milline nimi!) Euroopa tütarettevõte Endless Brake Technology Europe AB, vedrud H&R ning amortisaatorid KW, kuid kõige huvitavam on hoopis võidusõiduauto sidurit puudutav.
Sidurit käitab Schaeffleri hüdrostaatiline ajam, mis teeb siduri lahutamise senisest kaks korda kiiremaks – 0,3 asemel kulub selleks 0,15 sekundit. BMW loodab sellest abi eelkõige startides.
Kuna BMW ei täpsusta, millist Schaeffleri siduriajamit nad kasutavad, jääb esialgu üle ainult arvata, kas tegu on kahe või kolme pedaaliga autoga.
Nimelt võib elektrooniliselt juhitav ajam töötada kas ainult käiguvahetusmehhanismi andureilt saadavate signaalide tõukel või ka pedaalivajutusel. Ka viimasel juhul jääb sõelale kaks varianti. Schaeffler pakub innovaatilist ajamit nii elektrohüdraulilisena (hüdroajami peasilindris lükkab kolbi elektrimootoriga käitatav kruvimehhanism) kui ka elektromehaanilisena ehk elektriajam paigaldatakse otse sidurikoja külge. Esimesel juhul säilib võimalus ajamit käitada ka pedaaliga hüdrauliliselt, teisel juhul käib asi aga elektroonilise ehk „drive-by-wire“-pedaaliga.
Schaeffleri siduriajamid (fotol) ilmuvad varem või hiljem ka tavaautodele, sest käsikastiga autode turuosa on sõltuvalt riigist siiani 40-90% ning automaatsidur võimaldaks ka neile paigaldada eri kütusesäästutehnoloogiaid startstoppsüsteemist lahutatud siduriga veeremise funktsioonini.
KOMMENTAARID