Liiklusseaduse uuest aastast jõustuvad muudatused aitavad jalakäijate ja elektritõukeratturite suhetesse luua korda, kuid vastuolu jalameeste vahel kiiremini sõitjatega (sh jalgratturid) jääb alles.
Uuest aastast pole elektrimootoriga tõukeratta, rula, üksratta, tasakaaluliikuri ja muu sellise istmeta ühekohalise väikese elektrisõidukiga sõitja seaduse silmis enam abivahendiga jalakäija, vaid juhib kergliikurit. Liiklusseaduse muudatused määravad kergliikuri suurimaks kiiruseks 25 km/h ning mootori tippvõimsuseks 1 kW.
Sarnaselt jalgrattaga ei tohi kaherattaline kergliikur olla laiem kui 0,8 ja enamarattaline 1,25 meetrit.
Kui keegi on ostnud enne selle aasta augustit enam kui 1 kW võimsusega elektritõuksi, tohib ta sellega sõita ka edaspidi, aga ainult siis, kui tolle kergliikuri valmistajakiirus on kuni 25 km/h või see ei sõida mootori jõul kiiremini kui 25 km/h. Kiiremat elektritõukeratast ei tohi liikluses kasutada.
KOMMENTAARID