BMW uued sportautod M3 ja M4 tulevad üllatuslikult sarnase välisilmega, kuid kapoti alla võib kummalegi valida kas 480 või 510 hobujõudu.
Sedaan M3 ja kupee M4 pakuvad ostjale edaspidi suuremat valikut – ja rohkem kiirust – sest kumbki tuleb kohe alguses müügile n-ö tavamudelina ning nõksu võrra teravama Competition-versioonina. Viimasel puhul mainib BMW, et autode arendustöö käis paralleelselt koos tulevase võistlusautoga M4 GT3.
Kapoti all töötab kolmeliitrine reaskuuene mootor, mis on turbolaadimisele vaatamata säilitanud oma kõrgepöördelisuse. Turbosid leidub kaks, vedelike jahutus arvestab ka rajakasutusega ning väljalaskehääl olevat võimsusele vastav. Unikaalse omadusena mainib BMW kuuekäigulist manuaalkasti, mida täna enam ükski M3 ega M4 rivaal ei paku. Siiski saab ka automaatkasti ning Competition-mudelid tulevadki üksnes „automaadiga“. Viimastele lisandub tulevast suvest ka nelikveo võimalus, esialgu on kõik uudismudelid tagaveolised.
M3 ja M4 teevad 0-100 ja 0-200 km/h vastavalt 4,2 ja 13,7 sekundiga, kuid Competition mudelid on siiski märgatavalt kiiremad: 3,9 ja 12,5 sekundit. BMW M3 kaalub 1780 kg.
Võrreldes tavaliste 3. ja 4. seeria autodega erinevad M3 ja M4 neist väga ulatuslikult. Muudatused saavad alguse keretugevdustest nii kapoti kui ka põhja all, samuti tagasilla juures. Veermik on uus, vedrustus adaptiivne, pidurikettad kaheosalised või lausa keraamilised ning veojõukontroll kümneastmeline. N-ö tavamudelid tulevad 18tolliste esi- ja 19tolliste tagavelgedega, Competition mudelitel on mõlemad tolli võrra suuremad.
Autod jõuavad müügile tuleval kevadel, baashind sihitakse 90 000 euro lähistele.
KOMMENTAARID