Veidraid autosid liikluses sageli ei kohta, kuid ometi neid leidub. Otsisime välja neli müügiautot, mille geograafiline taust, disaini- ja tehnikaeripärad annavad tõesti veidra koosluse.
1990. aasta Trabant 1,0, hind 1950 eurot
Trabant oli juba ammugi pensionieas, kuid selle tootmine ei lõppenud veel ka Saksamaa taasühinemise ajaks. See aga tähendas seda, et Ida ja Lääs said Trabandis kokku ehk Ida-Saksa autole pandi Lääne-Saksa mootor – täpsemalt Volkswagen Polo 1liitrine agregaat. Seega on kõnealune Trabi ellujääja väga murrangulisest perioodist ja väärib mõnes muuseumis aukohale seadmist. Vaevalt et keegi sellega väga sõita tahaks...
2003. aasta Pontiac Aztek, hind 3900 eurot
Harva on inimeste nägemismeel sedavõrd karmilt proovile pandud kui Pontiac Azteki välisdisaini näol – olgu jutt autodest või nähtavast mateeriast tervikuna. Seda Ameerika päritolu veidrust müütatakse Eestis juba mõnda aega ning see on hiljuti helekollaseks kiletatud. Ka müüja ise märgib: „Seda juba Euroopas naljalt vastu ei tule ja asi on nii kole, et on juba äge!“ Pontiaciga tuleb kaasa ka autopärasse kinnituv originaalne reisitelk.
2008. aasta Brilliance BS6, hind 1900 eurot
Liigume Saksamaalt ja Ameerikast Hiinasse – üks esimesi Hiina autosid, millega eurooplased rohkem kokku puutusid oli Brilliance enam kui kümme aastat tagasi. Neid toodi Eestissegi väike partii, kuid müük suuremat hoogu sisse ei saanud. Tegu on suuremõõdulise sedaaniga, mis näeb üsnagi anonüümne välja ja kasutab enam-vähem korralikku Mitsubishi tehnikat. Müügiks pakutav eksemplar paistab olema heas korras.
2008. aasta Kia Opirus, hind 4600 eurot
Täna ei tuleks Kial ilmselt pähegi nii ilmselgelt mõne oma rivaali disaini kopeerida, sedavõrd tempokalt on edenenud Lõuna-Korea autotööstus. Kuid veel eelmisel kümnendil kroonis Aasia tootja mudelivalikut viiemeetrine sedaan Opirus, mille esiosa vehiti peaaegu üks-ühele Mercedese W210/W211 pealt maha. Tõele au andes on Kia tagaosa „originaalsem“. Kapoti all töötab mehine 3,8liitrine V-6, veavad esirattad. Auto seisukord paistab kuulutuse järgi kordi parem kui harjukeskmise Mercedes W210/211 oma.
NB! Artikkel põhineb kuulutustes toodud infol ning Autoleht ja auto24.ee ei ole sõidukeid üle kontrollinud.
KOMMENTAARID