AUTONDUS

Lõuna-Korea luksuse uus tase

Lõuna-Korea luksuse uus tase

Hyundai luksusmark Genesis tuleb välja uue tagaveolise sedaaniga G80, mis võib esmakordselt jõuda ka Euroopa turule. Hyundai püüab Genesisega teha sama, mida Toyota tegi kunagi Lexusega, ning vähemasti ...

MOOTORISPORT

Autoralli maailmameistrid, 7. osa – Juha Kankkunen

Autoralli maailmameistrid, 7. osa – Juha Kankkunen

Seekord teeme tagasivaate mõned päevad tagasi oma 61. sünnipäeva tähistanud Juha Kankkuneni karjäärile. Juha Kankkunen – rahutu hing Maailmameistreid ja nende saavutusi hinnates on paratamatu, et ikka ...

AUTOTÖÖSTUS

Lamborghini tänane toodang: nahkistmete asemel näomaskid

Lamborghini tänane toodang: nahkistmete asemel näomaskid(6)

Superautotootja Lamborghini alustas mõne päeva eest oma tehases näomaskide ja näokaitsesirmide tootmist. Lamborghini Sant’Agata tehase osakond, mis muidu valmistab kallite superautode sõitjateruume ning ...

PROOVISÕIDUD

Kütusega koonerdajad

Kütusega koonerdajad

Kitsastel aegadel, mil kütusehind ei taha sugugi langeda, lähevad säästlikud autod hinda. Siinsed seitse väike- ja kompaktautot on tootjate teatel kõik ökonoomsed. Kui palju aga kulub kütust reaalsetes ...

PÄEVAUUDISED

Kolm värsket hobiautode pakkumist kaheksakümnendatest

Kolm värsket hobiautode pakkumist kaheksakümnendatest

Autoleht valis välja kolm viimase nädala jooksul auto24.ee-s müügile tulnud 1980-ndate autot, mis võiksid sobida hobiautoks. Kolm valitut tulevad eri riikidest: Jaapanist, Saksamaalt ja Ameerika ...

LIIKLUS

Haljala–Aaspere teelõigul jätkuvad ehitustööd

Haljala–Aaspere teelõigul jätkuvad ehitustööd

Alates 6. aprillist jätkuvad Tallinna–Narva maantee Haljala–Aaspere teelõigu ehitustööd, mis olid peatatud tehnoloogilise pausi tõttu. Teelõigule kehtestati talviste ilmastikuolude tõttu kahekuuline ...

AUTOPÄEVIK

Autopäevik. Tegemist on kuhjaga

Autopäevik. Tegemist on kuhjaga

Aasta alguses tegelesin mullu Jaapanist toodud Subaru Impreza WRXi n-ö lõppviimistluse ehk registritoimingutega. Tähelepanu nõuab jätkuvalt ka mu Mitsubishi Lancer Evolution. Detsembris sai Jaapani päritolu ...

Autoralli maailmameistrid, 1. osa – Björn Waldegård

Foto: Toyota

Pandeemia on peatanud tegevuse ka autospordis ja seetõttu napib ka autospordiuudiseid. Leevendamaks uudistepõuda, pakume lugemiseks artikleid autospordi ajaloost.

Björn Waldegård – võitja neljal aastakümnel

On aasta 1969. Porsche otsustab Monte Carlo ralliks välja panna ka kolmanda auto, sõitjaks maailmale tundmatu rootslane Björn Waldegård. Uustulnuk hämmastab kõiki ja võidab maailma mainekaima ralli. Kümme aastat hiljem kroonitakse ta esimeseks ralli maailmameistriks.

Rallispordi uutele huvilistele meeldetuletuseks – ka enne praeguseid iidoleid on olnud häid, võib-olla paremaidki sõitjaid! Käesoleva aastatuhande algul, enne Sebastien Loebi saabumist areenile, valiti ühel küsitlusel Waldegard kõigi aegade parimaks rallisõitjaks. Kuid miks ikkagi Björn Waldegård? Ainult üks MM-tiitel ju?! Lühike põhjendus on: ta on sõitnud ja võitnud kõikvõimalike autodega alates VW Beetle’st kuni neliveolise Toyota Celicani ning teinud seda maailmatasemel neljal aastakümnel. Esimene tähtsaim võit tuli 1968. aastal Rootsi rallil ja viimane 1990. aastal Safari rallil.

Kiirelt tippu
1943. aasta kõledal novembrikuul sündinud Björn Waldegård alustas rallispordiga 19-aastaselt VW Beetle’i roolis. Edu oli kodustel võistlustel kiire tulema ja polnudki ime, et Porsche Rootsi maaletooja valis just Waldegårdi oma sõitjaks. Esimese Rootsi meistritiitli võitis ta 1967. aastal ja järgmisel kordas oma saavutust, võites sealjuures ka maineka Rootsi ralli. Saabuski 1969. aasta ja Porsche esindaja Rootsis veenis peakontorit Saksamaal, et see usaldaks kolmanda auto Monte Carlo ralliks Waldegårdi kätesse.

“Ma ei osanud aimata, milliseks see võistlus kujuneb,” meenutab Waldegård. “Jälgisin vaid, mida teevad meie põhisõitjad Vic Elford ja Pauli Toivonen, ning endalegi üllatuseks võitsin.” Veel samal aastal võeti ta Porsche tehasetiimi palgale. Et Waldegård polnud osav sõitja ainult lumel ja jääl, vaid ka asfaldil ja kruusal, seda tõestas ta juba järgmisel hooajal. Korranud võitu Monte Carlo rallil, saavutas ta kolmandat aastat järjest esikoha Rootsis ning seejärel võitis ka Austria Alpine’i rallil.

Porsche roolis 1970. aasta Monte Carlo rallil. Foto: Porsche

Porsche-aastatesse jäi ka Waldegårdi üks rängemaid avariisid. Portugalis kihutas Waldegård autoga teelt välja kuristikku. “Hea, et see polnud kukkumine, vaid veeremine üle katuse mööda nõlva, sest muidu oleksime surnud,” jutustas asjaosaline. “Poolel teel alla küsisin kaardilugejalt, kas ta on ikka elus. Oli ime, et me kumbki viga ei saanud. Tagasi üles ronida oli oma 150 meetrit!"

Tiimijuhi kiuste võidule
1975. aastal pakkus rootslasele tööd Lancia, autoks üks kõigi aegade legendaarsemaid rallimudeleid Stratos ja tiimikaaslaseks Sandro Munari. Hoolimata sellest, et mitte alati ei suutnud Waldegård leppida ja kohaneda itaallaste mentaliteediga, osutus 1975. aasta igati edukaks. Järgmisel aastal otsustati esmakordselt MM-võistluste raames anda hooaja lõpus karikas ka parimale sõitjale ja itaallaste tiim hakkas silmanähtavalt eelistama Munarit.

Hooaja murdepunktiks ja Waldegårdi võib-olla et üheks elu parimaks sõiduks kujunes San Remo ralli. Lancias oodati omade võitu ja selleks oli ka põhjust – enne viimast kiiruskatset hoidsid Lancia sõitjad enda käes nelja esimest kohta. Kuid väike okas oli siiski hinges, sest võistlust juhtis kolme itaallase ees rootslane, edu Munari ees neli sekundit. Nii otsustaski tiimijuht Fiorio, et tuleb sõitjatele anda võrdsed võimalused (sic!) ja seisatas viimase katse stardis neljaks sekundiks Waldegårdi auto ees! “Otsustasin, et aitab tiimikäskudest ja isegi kui Munari võidab, annan endast parima,” mõtles Waldegård ja võitis. Nelja sekundiga!

Björn Waldegårdi stiilinäide Escorti roolis. Foto: Ford

Veel samal õhtul sõlmis rootslane järgmiseks hooajaks lepingu Fordiga. Kätte jõudis 1979. aasta ja esmakordselt selgitati sõitjate maailmameister. Tiitlile pretendeerisid tiimikaaslased Waldegård ja Mikkola. Kuna Ford ei osalenud Aafrikas sõidetavatel etappidel, lubas tiim mehed nendeks sõitudeks vabaks ning nad leidsid endale kohad Mercedese võistkonnas. Viimase etapi ehk Elevandiluuranniku ralli starti minnes juhtis sarja Waldegård Mikkola ees ja kuigi soomlane võitis võistluse, piisas rootslasele ka teisest kohast, et kindlustada MM-tiitel.

Aitas Toyota tippu
Aasta hiljem kolis Waldegård vana sõbra ning kaasmaalase Ove Anderssoni kutsel Toyota tiimi. Waldegårdi peamiseks tööks kujunes Toyota uute mudelite testimine ning ta osales vaid valitud võistlustel, kusjuures tema leivanumbriks kujunesid rallid Aafrika pinnal, mis B-rühma ajastul olid ainsad, kus kaheveoline Toyota Twincam Turbo suutis konkurentsis püsida. Kuni 1986. aastani, mil saabus B-rühma lõpp, võitis Waldegård Toyota roolis Uus-Meremaal ning kahel korral nii Safari kui Elevandiluuranniku rallid.

Võit Safari rallil 1986. aastal. Foto: Toyota

Aga Waldegård polnud veel oma viimast sõna öelnud. 1990. aastal otsustas Toyota uhiuue neliveolise Celica välja panna Safari ralliks ka 46aastasele Björn Waldegårdile. Konkurentideks tolle hetke maailma parimad. Siis näitaski rootslane noorematele, kuidas tuleb sõita, ja võitis. Veel kahel korral startis ta Safari teedel ja 1992. aasta võistlus Lancia roolis jäi tema viimaseks MM-sarjas, mis ei kujunenud sugugi õnnelikuks. Juba tutvumissõidul murdis Waldegård avariis käeluu. Kipsis käega 48-aastane rootslane startis ikkagi. “Panime roolile “traktorinupu”, et oleks kergem keerata,” meenutab Waldegård. “Olime poolel distantsil kolmandal kohal, aga siis süttis tankimise ajal auto ja nii mu karjäär MM-sarjas lõppeski.”

Safari rallil 1986. aastal. Foto: Toyota

Siiski ei tähendanud see veel rallisõidust loobumist ja Waldegård jätkas kihutamist Historic-rallidel. Tema viimaseks etteasteks jäi koos poja Mattiasega saavutatud esikoht Safari Historic rallil 2011. aastal.

Björn Waldegård suri vähki 70-aasta vanuselt 29. augustil 2014. aastal.

Antud artikkel pärineb 2009. aastal ilmunud raamatust „Rallimaailma kuulsused“, autor Rein Luik

KOMMENTAARID

Nimi :
Nimi :
Kommentaar :
Kommentaar :
 

VEEL UUDISEID

F1: Hiina on juba valmis etappi korraldama

F1: Hiina on juba valmis etappi korraldama(1)

Hiinas on koroonapandeemia juba vaibumas ja seetõttu teatasid Shanghai ringraja omanikud, et kavatsevad seal juunis läbi viia juba esimesed võistlused. Teade paneb mõtlema ka F1 sarja korraldajad, sest kui ...

F1: Pirelli boss asus kiirabiautot juhtima

F1: Pirelli boss asus kiirabiautot juhtima

Rehvitootja Pirelli F1 osakonna direktor Mario Isola otsustas anda oma panuse võitlusse koroonaviirusega. Alates eelmisest pühapäevast hakkas Mario Isola tööle kiirabiautojuhina oma koduses Lombardia ...

F1: Kanada GP lükati samuti edasi

F1: Kanada GP lükati samuti edasi

Kanada Grand Prix on juba üheksas F1 etapp, mis on tänavu koroonaviiruse pandeemia tõttu edasi lükatud. Kanada etapp, mis pidanuks toimuma 14. juunil, lükati edasi kohalike võimude ja võistluse ...

Auto nagu tank

Auto nagu tank

Mõni auto on haruldasem, kui esmapilgul paistab. Ja mõni kohe eriti haruldane – nagu see seitsmeliitrise mootoriga S-klass, mis kaalub neli tonni. Tegu võib olla ainueksemplariga. Sellist autot õigupoolest ...

Kütusega koonerdajad

Kütusega koonerdajad

Kitsastel aegadel, mil kütusehind ei taha sugugi langeda, lähevad säästlikud autod hinda. Siinsed seitse väike- ja kompaktautot on tootjate teatel kõik ökonoomsed. Kui palju aga kulub kütust reaalsetes ...

Pikkade vahemaade kiireks läbimiseks

Pikkade vahemaade kiireks läbimiseks

Audi inseneride pingutused panna umbes 2,5 tonni kaaluv džiip SQ7 sõitma ühtaegu hoogsalt, kuid samas mugavalt, kannavad vilja. Tasakaalu saavutamisel mängib üliolulist rolli teadagi auto eri tahkude ...

Autosporditiimide kuulsad juhid: Guy Ligier

Autosporditiimide kuulsad juhid: Guy Ligier

Prantsusmaa rahvuskoondise tasemel ragbimängija Guy Ligier pöördus võidusõiduusku, sõbrustas poliitikutega ja teenis piisavalt raha, et viia omanimeline tiim F1-s etapivõitudeni. Seitsmeaastaselt orvuks ...

 
Mazda – 100: rootormootorist rahva lemmikuni

Mazda – 100: rootormootorist rahva lemmikuni(1)

Ehkki tänavu sajaaastaseks saanud Mazda ajaloo läbiv teema on rootormootor, peaks mudelitega 323 ja 3 ning 626 ja 6 paljudel ka isiklikke kogemusi leiduma. Küllap oli paljudele eestlastele lähiminevikus ...

Võistlused, mida ei toimunud

Võistlused, mida ei toimunud

Sedavõrd palju nagu praegu koroonaviiruse pärast on võistlusi edasi lükatud või ära jäetud vaid maailmasõdade ajal, aga autospordi ajaloos on seda üksikute suurvõistlustega juhtunud ka väiksemate ...

Õiged rehvid igale autole

Õiged rehvid igale autole

Õige rehvi igaks kasutus­otstarbeks leiate nendest testidest. Siin on info 70 rehvimargi kohta. Tänavu pole olnud mõtet rehvivahetusega kiirustada. Ja parem ongi. Kevadine kiirustamine ei pruugi õige ...

Küsimus lugejalt: Kas roosa valgusega ksenoon­tule peab välja vahetama?

Küsimus lugejalt: Kas roosa valgusega ksenoon­tule peab välja vahetama?(3)

Mul on mõne aasta vanune auto, millel on ksenoonesilaternad. Hiljaaegu panin tähele, et lähitulede valgus on muutunud pisut roosakaks ja tulede valgusvihu serv pole enam sama selge kui varem, seina ...

Autopäevik. Tegemist on kuhjaga

Autopäevik. Tegemist on kuhjaga

Aasta alguses tegelesin mullu Jaapanist toodud Subaru Impreza WRXi n-ö lõppviimistluse ehk registritoimingutega. Tähelepanu nõuab jätkuvalt ka mu Mitsubishi Lancer Evolution. Detsembris sai Jaapani päritolu ...

Kasutatud Peugeot 308: head diislid, kuid praktilisust vähe

Kasutatud Peugeot 308: head diislid, kuid praktilisust vähe

Praegugi uuena müügil olev Peugeot 308 on omas klassis pakkunud mõndagi uuenduslikku. Aga kuidas see vastu peab? Uuena tekitas teise põlvkonna 308 küllaltki palju kõneainet, sest eelkäijaga võrreldes oli ...

Kolm korda odavam, aga ikkagi väga hea

Kolm korda odavam, aga ikkagi väga hea

Kui eelmises numbris kirjutasime üle 160 000 euro maksvast autoelamust, siis nüüd tõdeme, et peaaegu sama mugav võib olla ka kolm korda odavam matkaauto. Alates umbes 50 000 ­eurost maksev McLouis on 160 ...

 
Kolumn. Samost: Kuidas mõista vabadust

Kolumn. Samost: Kuidas mõista vabadust

Viimased nädalad on olnud hullud. Sajad miljonid inimesed üle kogu maailma on ühe päeva teise järel veetnud kodus, paremal juhul tööd tehes või koos perega toimetades, halvemal juhul tegevusetult ja üksi, ...

Autolehe 8. aprilli uudised ja nädala pildid

Autolehe 8. aprilli uudised ja nädala pildid

Eesti automüük on kuristiku äärel Automüüki tabas märtsis järsk langus, uusi sõiduautosid müüdi Eestis lausa veerandi võrra vähem kui eelmise aasta märtsis.  Eestis läks kaubaks 1685 uut sõiduautot, mis ...

Lõuna-Korea luksuse uus tase

Lõuna-Korea luksuse uus tase

Hyundai luksusmark Genesis tuleb välja uue tagaveolise sedaaniga G80, mis võib esmakordselt jõuda ka Euroopa turule. Hyundai püüab Genesisega teha sama, mida Toyota tegi kunagi Lexusega, ning vähemasti ...

Päeva leiud. Kolm lahedat hobiautot, kõik punast värvi

Päeva leiud. Kolm lahedat hobiautot, kõik punast värvi(5)

Lada Niva, 2003 Hind: 5000 eurot Nivasid on müügil mitu tükki, see on neist kõige kallim, kõige omapärasem ja ilmselt ka kõige paremas seisukorras. Ega muidu julgetaks selle eest küsida säärast hinda. Auto ...

Fotod. Polestar näitab oma tulevikku

Fotod. Polestar näitab oma tulevikku(3)

Polestari ideeauto Precept rõhub disainile, digitaalsusele ja jätkusuutlikkusele.  „Precept näitab, millised saavad olema järgmised Polestarid,“ ütles autot tutvustades ettevõtte tegevjuht Thomas Ingenlath. ...

Autoralli maailmameistrid, 8. osa – Miki Biasion

Autoralli maailmameistrid, 8. osa – Miki Biasion

Lugude sarja autoralli maailmameistritest jätkame seekord kahekordse maailmameistri Miki Biasioni meenutamisega. Miki Biasion – tagasihoidlik perfektsionist Autoralli maailmameistritest meenutatakse ...

 
Taastatakse esimene Eestis konstrueeritud teehöövel

Taastatakse esimene Eestis konstrueeritud teehöövel

Maanteeamet, Eesti Maanteemuuseum, Järvamaa Kutsehariduskeskus ja tee-ehituse veteranid alustasid esimese eestlaste projekti järgi valminud teehöövli V-1 taastamist. Tegemist on esimese Eestis ...

F1: Pandeemia räsib tiime rahaliselt

F1: Pandeemia räsib tiime rahaliselt(1)

McLareni F1 võistkonna tegevjuht Zak Brown hoiatas Briti meediale antud intervjuus, et praegune kriis võib mõne tiimi pankroti äärele viia. Zak Brown tõdes, et kui F1 sarja juhid ei suuda praegust ...

Mazda tähistab 100. sünnipäeva erimudelitega

Mazda tähistab 100. sünnipäeva erimudelitega

Eriseeria 100th Anniversary Special Edition tehakse kõikidest olulisematest mudelitest.  Juubelimudelite värvilahendus jäljendab Mazda esimese auto R360 üht versiooni: värvkate saab neil kõigil olema valge, ...

FOTOD. Kui Escalade’ist jääb väheks

FOTOD. Kui Escalade’ist jääb väheks(3)

Džiipe ja pisibusse ümber ehitav USA firma Lexani Motorcars hakkas vastu võtma tellimusi uuel Cadillac Escalade’il põhinevatele limusiinidele. Tohutu džiibikolaka kere pikendatakse ümberehituse käigus umbes ...

Venelane sõidab ikka IŽiga

Venelane sõidab ikka IŽiga

Venemaa liiklusregistris on 2 384 700 mootorratast, millest 58,4% on vanemad kui 30 aastat ning 28% 21-30aastased. Kuni 5aastaseid tsikleid on idanaaberriigis liikvel vaid 41 000 (1,7%). Selline vanus ...

FOTOD. BMW & KTM: häid ja halbu uudiseid

FOTOD. BMW & KTM: häid ja halbu uudiseid

BMWl ja KTMil on viirusekriisile vaatamata häid uudiseid. Esimene sai müügiküpseks piraka cruiseri R 18, mis on lühidalt öeldes suur, raske, ajaloohõngulise välimuse, aga (osaliselt) moodsa sisuga. R 18 ...

Märtsis langes uute sõiduautode müük veerandi võrra

Märtsis langes uute sõiduautode müük veerandi võrra

Eesti uute sõiduautode turul toimus märtsis oodatult tugev langus ja eelmise aasta märtsiga võrreldes müüdi uusi sõiduautosid 24,5% vähem, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit. Märtsis ...

 
Honda elektriautod tulevad GMi tehasest

Honda elektriautod tulevad GMi tehasest

Honda lubab 2023. aasta keskel USAs ja Kanadas müügile tuua kaks suuremat sorti elektriautot, mis valmistatakse, kasutades General Motorsi (GM) elektriautoplatvormi. GMi akud, mootorid ja veermik ...

Jälle 100 ja 110 km/h

Jälle 100 ja 110 km/h(3)

Maanteeamet hakkab täna eraldi suunavöönditega 2+2- ja 2+1rajalistel maanteedel tõstma piirkiirust suviseks. 110 km/h tohib sõita 143 kilomeetril ja 100 km/h 25 kilomeetril (vaata joonist). Uudisena lisandub ...

Volkswagen: nüüd me tegime puhta diisli!

Volkswagen: nüüd me tegime puhta diisli!(20)

Diisliheitmepettusega enda maine aastakümneteks määrinud ning kümneid miljardeid kahju kandnud Volkswagen pühkis rinnaesise puhtaks ja teatab: aga vaat kus nüüd tegime me diiselmootori! Uue Touaregi ...

F1: Virtuaalse F1 sarja teise etapi võitis Charles Leclerc

F1: Virtuaalse F1 sarja teise etapi võitis Charles Leclerc

Virtuaalse F1 sarja teise etapi, mis sõideti Melbourne rajal, võitis Ferrari tiimi sõitja Charles Leclerc. F1 Esports Virtual Grand Prix nime kandva sarja teisel etapil saavutas Leclerc kindla esikoha ...

Virtuaalne võidusõit on populaarne ka Indycar sõitjate seas

Virtuaalne võidusõit on populaarne ka Indycar sõitjate seas

Koroonaviiruse pandeemia ajal koguvad virtuaalsed sarjad aina enam populaarsust ja seda ka Indycar sarja sõitjate seas. Virtuaalse Indycar sarja teine etapp sõideti Barber Motorsport Park rajal ja selle ...

Motors24 proovisõit - Nissan Juke

Motors24 proovisõit - Nissan Juke(3)

Nissan Juke, mis ei jätnud oma ohtralt kõneainet pakkunud välimusega tõenäoliselt mitte kedagi külmaks, osutus siiski üllatavalt populaarseks pisikeseks linnadžiibiks ning tänaseks on seda müüdud üle 1.5 ...

Max Verstappen krooniti virtuaalsarja meistriks

Max Verstappen krooniti virtuaalsarja meistriks

Autospordis koguvad populaarsust virtuaalsed võidusõidud ja reedel lõppenud Team Redline's Real Racers Never Quit sarja võitis Max Verstappen. Sarja 12 etappi sõideti maailma erinevatel radadel ning ...

 
Autoralli maailmameistrid, 7. osa – Juha Kankkunen

Autoralli maailmameistrid, 7. osa – Juha Kankkunen

Seekord teeme tagasivaate mõned päevad tagasi oma 61. sünnipäeva tähistanud Juha Kankkuneni karjäärile. Juha Kankkunen – rahutu hing Maailmameistreid ja nende saavutusi hinnates on paratamatu, et ikka ...

Eestis müügil: kolm soodsat luksusautot (ja seejuures päris korralikku)

Eestis müügil: kolm soodsat luksusautot (ja seejuures päris korralikku)(31)

Soodne luksusauto pole miski imeasi, kuid enamasti kehtib reegel „mida soodsam ostuhind, seda hirmsam omanikupõli“. Sedapuhku proovisime leida autosid, mis ehk juukseid kohe halliks ei aja. 2003. a ...

Tesla müüs avakvartalis mullusest rohkem autosid

Tesla müüs avakvartalis mullusest rohkem autosid(5)

Tesla müüs esimeses kvartalis umbes 88 400 autot, mis ületab mulluse võrdlusperioodi 40 protsendiga. Tesla müügitulemus tuli paljudele üllatusena ning viis firma aktsia börsil tõusule. 2019. aasta esimeses ...

Millise summa eest saab Mercedes-AMG GT 63 810hobujõuliseks?

Millise summa eest saab Mercedes-AMG GT 63 810hobujõuliseks?(2)

Saksa tuunija Wheelsandmore uusim looming kannab nime Cummander ja kujutab endast kuni 810hobujõuliseks forsseeritud Mercedes-AMG GT 63 S-i. Standardseades pakub nimetatud auto 639 hj, „lahjema“ versioonina ...

Lamborghini tänane toodang: nahkistmete asemel näomaskid

Lamborghini tänane toodang: nahkistmete asemel näomaskid(6)

Superautotootja Lamborghini alustas mõne päeva eest oma tehases näomaskide ja näokaitsesirmide tootmist. Lamborghini Sant’Agata tehase osakond, mis muidu valmistab kallite superautode sõitjateruume ning ...

Kvartalitulemused hakkasid laekuma: Volvo müük hävis viiendikuga

Kvartalitulemused hakkasid laekuma: Volvo müük hävis viiendikuga

Volvo müüs tänavu esimeses kvartalis 131 889 sõiduautot, mis tähendab mullusega võrreldes 18,2protsendilist müügilangust. Müügilanguse põhjusena toob Volvo ühemõtteliselt välja koroonapandeemia, mis on ...

F1: Sõitjad nõustuvad palgakärbetega

F1: Sõitjad nõustuvad palgakärbetega

McLareni võistkond otsustas kärpida personali palkasid ning palga langetamisega soostusid ka põhisõitjad Lando Norris ja Carlos Sainz. F1 hooaja algus viibib koroonaviiruse pandeemia tõttu ja mitmed tiimid ...

 
F1: Silverstone võiks korraldada mitu etappi

F1: Silverstone võiks korraldada mitu etappi

F1 MM-võistluste tänavusest kalendrist on juba edasi lükatud kaheksa esimest etappi ja sarja korraldajad kaaluvad mitmeid variante, kuidas tänavust hooaega läbi viia. Hetkel on esimene etapp, mille kohta ...

FOTOD. ABT tõstis Audi RS 7 võimsuse 740 hobujõule

FOTOD. ABT tõstis Audi RS 7 võimsuse 740 hobujõule

Tuuningufirma ABT Sportsline valmistab erimudelit ABT RS7-R 125 eksemplari. Tuunijad tõstsid tavamudeli 600-hobujõulise võimsuse 740-le ning pöördemomendi 800 njuutonmeetrilt 920-le. Kasutatakse ABT-i ...

Kolm värsket hobiautode pakkumist kaheksakümnendatest

Kolm värsket hobiautode pakkumist kaheksakümnendatest

Autoleht valis välja kolm viimase nädala jooksul auto24.ee-s müügile tulnud 1980-ndate autot, mis võiksid sobida hobiautoks. Kolm valitut tulevad eri riikidest: Jaapanist, Saksamaalt ja Ameerika ...

Autoralli maailmameistrid, 6. osa – Timo Salonen

Autoralli maailmameistrid, 6. osa – Timo Salonen

Järjekorras viiendaks autoralli maailmameistriks krooniti 1985. aastal soomlane Timo Salonen. Timo Salonen – lõdvalt meistriks Kõigi seniste autoralli maailmameistrite elu ja tegevust hinnates eristub üks ...

Haljala–Aaspere teelõigul jätkuvad ehitustööd

Haljala–Aaspere teelõigul jätkuvad ehitustööd

Alates 6. aprillist jätkuvad Tallinna–Narva maantee Haljala–Aaspere teelõigu ehitustööd, mis olid peatatud tehnoloogilise pausi tõttu. Teelõigule kehtestati talviste ilmastikuolude tõttu kahekuuline ...

Hiina Aiways hakkab Euroopas tellimusi vastu võtma

Hiina Aiways hakkab Euroopas tellimusi vastu võtma(8)

Shanghais asuv autotootja Aiways andis teada, et hakkab aprilli lõpus Euroopas vastu võtma tellimusi elektrilisele linnadžiibile U5. Autod müüakse otse tootjalt kliendile, mitte edasimüüjate vahendusel. ...

Traditsiooniline Tagadi vanatehnikalaat jääb ära

Traditsiooniline Tagadi vanatehnikalaat jääb ära

Esmakordselt ajaloos jääb ära traditsiooniline Tagadi Restauraatorite päev, mis pidi toimuma 3. mail. Populaarsel laadal müüakse vanatehnikat ja sellega seonduvat ning ka muud vanavara. Üritus toimub igal ...

 
F1: Tiimid soovivad uute reeglite edasi lükkamist veel aasta võrra

F1: Tiimid soovivad uute reeglite edasi lükkamist veel aasta võrra

Red Bulli F1 tiimijuhi Christian Horneri sõnul sooviksid mitmed võistkonnad, et uued reeglid lükataks veel aasta võrra edasi. Esialgse plaani järgi pidid uued tehnilised reeglid hakkama kehtima järgmisel ...