General Motors (GM) pakib kokku autode müügi- ja konstrueerimisüksused Austraalias ja Uus-Meremaal ning tõmbab järgmisel aastal lõplikult kriipsu peale Austraalias aastakümneid menukana püsinud Holdeni margile. Holdenite tootmine lõppes juba 2017. aastal. Lisaks müüakse Hiina Great Wallile maha 1500 töötajaga pikapitehas Tais ning tehakse lõpp Chevrolet’de müügile ses riigis.
Kõik need manöövrid on jätk GMi pealik Mary Barra varasematele otsustele lõpetada tegutsemine vähekasumlikel turgudel ning keskenduda suurt raha toovatele – USA, Hiina, Ladina-Ameerika, Lõuna-Korea jt.
Mäletatavasti müüs GM 2017. aastal Euroopas PSAle maha pikalt kiratsenud Opeli ja Vauxhalli ning sel aastal lahkuti lisaks ka Lõuna-Aafrika ja Aafrika teistegi riikide turult. Enne seda, 2015. aastal tehti lõpp Venemaal tegutsemisele ning hiljem jäeti hüvasti ka India, Indoneesia ja Vietnamiga. Ka GMi India autotehase ostis ära Great Wall.
GM loodab karmikäelise restruktureerimisega võita miljardeid, pidades Barra eestvedamisel kõige tähtsamaks kasumit, mitte esindatust võimalikult paljudes riikides ega seda, et toodetaks maailmas kõige rohkem autosid.
Päris igaveseks ja jäägituks GMi hüvastijättu kõigi eelmainitud riikidega pidada siiski ei saa, sest Barra lubab nii mõneski neist jätkata kallite ja suure kasumimarginaaliga mudelite (Cadillacid, Corvette jt) müüki.
KOMMENTAARID