AUTONDUS

Mercedes EQV sõidab akutäiega üle 400 kilomeetri

Mercedes EQV sõidab akutäiega üle 400 kilomeetri(3)

Mercedes-Benzi elektriline pisibuss EQV sõidab ühe laadimisega kuni 418 kilomeetrit. Firma teatel on EQV sama kohandatava ja praktilise sõitjateruumiga kui selle sisepõlemismootoriga sõsarmudel V-klass. ...

MOOTORISPORT

Ralli: Reedel algab Türgi ralli

Ralli: Reedel algab Türgi ralli

Reedel antakse start autoralli MM-võistluste 5. etapile, Türgi rallile, kus stardis on kümme WRC autot. Stardirivi avab reedel MM-sarja punktitabeli liider Sebastien Ogier, kelle kannul stardivad Elfyn ...

AUTOTÖÖSTUS

Scania muutus elektriliseks

Scania muutus elektriliseks

Scania sai valmis elektriveokite perekonna, mille laadimisvälp on sõltuvalt auto konfiguratsioonist ja koormast kuni 250 km. Linnasõiduks sobiva L- ja P-seeria kabiiniga pakutava veoki saab varustada 165-300 ...

PROOVISÕIDUD

Vahva auto, aga sobib vähestele

Vahva auto, aga sobib vähestele

Honda e on eriline isegi elektriautode mõistes, aga väike sõiduulatus ja kõrge hind tähendavad, et ostjat on sellele küll raske leida. Kui mõni tootja teeb oma elektriauto võimalikult tavamudelite sarnase, ...

PÄEVAUUDISED

Hyundai i30 N uueneb

Hyundai i30 N uueneb

Lisaks vähesel määral muudetud disainile saab alates 2017. aastast müüdav i30 sportversioon kaheksakäigulise DCT käigukasti. i30 N on esimene Hyundai Euroopas, millele hakatakse paigaldama ettevõtte uut ...

LIIKLUS

Kas siis veokijuht tõesti ei näe mind?

Kas siis veokijuht tõesti ei näe mind?(13)

Sõiduauto või mootorrattaga või hoopis jalamehena liikluses sehkendades ei tule selle pealegi, et veoauto juht väga tihti lihtsalt ei näe sind, olgu või päine päev ja distantski veokiga veel suhteliselt ...

AUTOPÄEVIK

Autopäevik. Volkswageni kaks katkist klaasi ja (peaaegu) puuga pähe

Autopäevik. Volkswageni kaks katkist klaasi ja (peaaegu) puuga pähe

Suvi Golfiga oli üldjoontes muretu, seda hetkeni, mil juhipoolne küljeklaas kolinal alla kukkus ja avatud asendisse jäigi. Mis juhtus? Kõnealuse aknaga oli pisut probleeme olnud juba varem, nimelt keeldus ...

Reportaaž Budapest-Bamako rallilt: miiniväljad ja seiklused Aafrika pinnal

Foto: 4x4 reisid

Budapest-Bamako rallil osalev Toomas Tahlfeldt saatis Autolehele võistlusmuljeid kohapealt:

Budapest-Bamako, mitmete omataoliste seas üks suuremaid nii geograafiliselt ulatuselt kui ka osalejate arvu poolest, on oma ajaloo jooksul toimunud erinevatel marsruutidel ja ka finiš on vastavalt poliitilisele ja julgeolekuolukorrale olnud kord siin ja kord seal. Sellel aastal on tegu sõidu ajaloo pikima marsruudiga, lõpetamine on Sierra Leones, Freetownis.

Start sellele umbes 10 000 kilomeetrisele seiklusele (seda ühes suunas. Need, kes plaanivad sõites tagasi tulla, peavad arvestama kaks korda pikema vahemaaga), anti 31. jaanuaril Budapestist. Sellel aastal on ungarlaste järel ilmselt suurim välisesindus Eestist, kus võistlusklassis võtab osa suisa 9 ekipaaži, lisaks 9 autot 4x4 touringu ja 2 sõidukit tavalises touringklassis, kokku 21 masinat. Sellele lisaks veel 4 mootorratast.

Foto: 4x4 reisid

Esimene, ligi 4000 kilomeetrine transiidietapp Budapestist Marrakeshi kulges eesti esindusel suuremate viperusteta, kui välja arvata väikesed sekeldused teemaksudega ja muu tavaliiklusega seonduv. Kõikidel nii hästi ei läinud ja sotsiaalmeedia kaudu otsiti nii mitmelegi masinale varuosi või remondikohti.
Alates Marokost algab muidugi hoopis teine maailm, seda nii otseses kui ka kaudses mõttes. Kohalike liiklusoludega harjumine võtab samuti oma aja. Mingi osa osalejatest jättis Budapesti sõitmata ja tuli otse siia. Sõidu võistluslik ja põnevam osa sai avapaugu 4. veebruaril, kui kokku üle kahesaja ekipaaži suundus Marrakeshist Atlase mägede poole. Esimest korda võistlustel osalejad, ja neid on valdav osa, said aimu, mis neid ees ootab ja milliseid konksusid on korraldajad võistlusülesannetesse ära peitnud. Need, kel kogemus olemas, saavad seetõttu alguses ka paremaid tulemusi. Rajad on seatud nii, et asfaltkattega ülesõidud vahelduvad kõrgmäestikus kitsaste ja kiviste käsitööteedega, mis kohati tõusevad üle lumepiiri kõrgusel 2200 m.

Esimese sõidupäeva lõpp on Sahara kõrbes suurte liivadüünide vahel, kuhu autod saabuvad kuni hilisööni. Muljetamist ja emotsioone jagub kauemgi. Kuna vahemaad, mida vaja läbida, on suured, siis on ka hommikud varajased ning reeglina enne koitu peavad juba asjad pakitud olema ja võistlejad stardivalmis. Turistiklassis sõitjatel on muidugi lihtsam, nemad saavad oma aega rohkem ise sättida ja ka marsruuti valida.

Foto: 4x4 reisid

Teise päeva rada kulgeb valdavalt legendaarse Pariis–Dakar ralli radadel, täiesti asustamata või üksikute nomaadidega maadel. Sadu kilomeetreid rallitrassi on satelliitnavigatsioonieelsetel aegadel tähistatud umbes saja meetri laiuse sõidukoridori mõlemal pool väikeste vahemaade tagant pinnasest mäekestega või kividest laotud tornikestega. Kuna rada on suuresti paralleelne Alžeeria piiriga, siis on tegemist üle keskmise militariseeritud tsooniga ja korduvalt tuleb sõit kontrollpunktides katkestada. Aga suuri probleeme see ei tekita ja suhtumine on valdavalt positiivne. Õhtu lõpuks jõutakse Assa nimelise asula lähistele laagrisse.

Kolmandal päeval lähevad turistid võistlejatest lahku. Viimased jätkavad Dakari ralli radadel, endiselt piiri lähedal, aga nüüd lisandub veel uus julgeolekuaspekt. Siseneme Lääne-Saharasse, mille ainuüksi niiviisi nimetamine tekitab Marokos suuri probleeme. Marokolased peavad visalt seda piirkonda põliseks Maroko territooriumiks ja nimetavad seda lihtsalt Lõunaprovintsideks. Vägisi tekib analoogia “Krym nas” situatsiooniga.

Rallil aga poliitikaga ei tegeleta ja seetõttu on meile tähtis hoopis see asjaolu, et territoriaalvaidluste käigus on ka palju reaalseid kokkupõrkeid olnud ja paljud maamiinid on endiselt leidmata või lõhkemata ning varitsevad ettevaatamatuid. Alles jaanuaris oli üks kohalik siin oma Land Roveriga vastu taevast lennanud. Seega on reeglid lihtsad aga ranged: püsida rajal ja kui kogemata juhtud rajalt välja, siis tagasi ainult mööda oma radu. Umbes kolmsada kilomeetrit tuleb taaskord praktiliselt inimtühja kivi– ja liivakõrbe, seega kohustuslik on kaasa võtta vähemalt kolme päeva söögi- ja veevaru pluss satelliittelefon. Juhuks, kui auto või inimestega midagi juhtub.

Foto: 4x4 reisid

Turistid saavad samaaaegselt nautida sõitu mööda suurepäraseid asfaltteid ja kohalikke vaatamisväärsusi. Õnneks pole kellegagi miskit tõsist juhtunud ja kogu kirev seltskond saab taas kokku Smara linna lähistele üles seatud laagris.

Järgmisel, neljandal võistluspäeval on tegemist taas pikema asfaldisõiduga. Seda sellepärast, et maastikusõit ja trassilt kõrvalekaldumine on kohalike ametivõimude poolt ära keelatud. Liigutakse läbi kunagise hispaanlaste poolt asutatud Lääne-Sahara pealinna Laajouni otsejoones lõunasse Dakhla poole, kokku oma 800 kilomeetrit. Et sõit liiga üksluiseks ja igavaks ei kujuneks, on organisaatorid välja mõelnud erinevaid ülesandeid, näiteks liikumine trassil kahe etteantud punkti vahel kindla keskmise kiirusega.

Dakhla laager on surfiparadiiside vahel ja seetõttu kaunis tuuline. Kuna piirkond on populaarne turismisihtkoht, siis on siin ka palju majutusasutusi ning osa rahvast kasutab võimalust vahepeal hotellimõnusid nautida.

Foto: 4x4 reisid

Hommikul hakkab kogu seltskond liikuma kolmesaja kilomeetri kaugusele lõunasse jääva Mauritaania piiri poole. Tavaliselt üsna vaevaliselt kulgeva, et mitte öelda seiklusliku protseduuri on korraldajad suutnud organiseerida nii sujuvaks kui võimalik. Mauritaania poolel vaadatakse ainult passi ja pannakse üht-teist kirja, ilma et peaks üldse autost väljuma. Lisaks mõõdetakse temperatuuri, seda võimaliku koroonaviiruse ohu tõttu. Edasi liigub kogu karavan kahesaja kilomeetri kaugusel asuvasse laagrisse, kuhu politsei ja piirivalve on juba oma telgid üles seadnud.

Muidu piiril toimuv viisavormistus koos pildistamise ja näpujälgede võtmisega leiab nüüd aset siinsamas, keset liivadüüne. Jõutakse kohale juba lõunast, see annab aega puhata homseks võistluspäevaks, mis on kogu sõidu pikim ja raskeim etapp.

Paagid ja kanistrid tangitakse kurguni täis, täiendatakse veevarusid ja tehnika vaadatakse veelkord üle. Tehakse satelliittelefonidega proovikõnesid. Turistiklass viidab aega auto järel mööda düüne suusatajaid või liivalauaga sõitjaid vedades. Paljud tunnevad lihtsalt autoga mööda liiva kihutamisest mõnu.

Vahepeal on korraldajad kodutööd teinud ja esimese kolme päeva võistlustulemused on eestlastele meelepärased, enamik võistlejaid on nimekirja eesotsas.

Foto: 4x4 reisid

Viisade vormistamine kestab südaööni, aga sadakond inimest jäävad ikka viisata. See tähendab, et homne võistluspäev jääb ära. Sellest on muidugi kahju, kuna autode seadistused on justnimelt selliste katsete jaoks nagu homme.

Kuna otse ja mööda asfaltteed teise laagrisse Butilimitis sõitmine oleks ressursi raiskamine, siis enamik eestlaste meeskondadest võtab ette klassikalise teekonna mööda maailma pikima rongikoosseisu marsruuti. Tegemist on küll suure ringiga, aga emotsioonid tasuvad kuhjaga nähtud vaeva. Näeme 190 vaguniga rongi ning kümneid ja kümneid kauneid maastikuvaateid. Ring kujuneb pikaks, ligi 1100 kilomeetrit, ja laagriplatsile jõuame alles südaööl.

Esmaspäevane võistluspäev sisaldab piiriületust Senegali. Nagu Aafrikale kohane, korjatakse mitmesuguseid erinevaid rahasid, milledest enamiku puhul pole üldsegi selge mille jaoks või kas üldse on vaja maksta. Võistluselement on muidugi samuti päeva integreeritud ja ülesannetesse on parajad krutskid sisse pandud.

Foto: 4x4 reisid

Ööbimine on Saint-Louisi lähedal mererannas asuvas hotellis ja selle taga asuval kämpinguplatsil. Õhtul lekib juba infot, et Guinea valitsus on turvalisuse kaalutlustel teatud piirkonna võistluste korraldamiseks sulgenud ja kahe päeva etapid tuleb ära jätta. Ettevalmistustega suurt vaeva näinud osalejatele see muidugi rõõmu ei valmista, aga force majure vastu ei saa.

Nagu suurüritustel ikka, on ka nüüd katkestajaid. Üks Eesti ekipaaž Land Cruiser 80-ga saab oma auto natukene mõlki ja üks kastikas keerab ennast katuse peale. Aga teisipäevased katsed toimuvad ja sisaldavad endas päris tõsist kihutamist savannis ja külade vahel. Seis tabelis on tasavägine ja iga punkt loeb.

Toomas Tahlfeldt

KOMMENTAARID

Nimi :
Nimi :
Kommentaar :
Kommentaar :
 

VEEL UUDISEID

Päeva leid. Minikallur Ida-Saksamaalt

Päeva leid. Minikallur Ida-Saksamaalt

Osta.ee oksjonil müüakse Ida-Saksamaal 1986. aastal valmistatud minikallurit IFA Multicar 25. Kallur on vaid ligikaudu neli meetrit pikk. Edasi viib seda 45-hobujõuline diisemootor töömahuga kaks liitrit. ...

VIDEO. Väo liiklussõlmes tulevad olulised liikluskorralduse muudatused

VIDEO. Väo liiklussõlmes tulevad olulised liikluskorralduse muudatused

Esmaspäeval, 28. septembril muutub liikluskorraldus oluliselt Tallinna – Narva maanteel Väo liiklussõlmes, kus linnast väljuv suund viiakse üle uutele valmisehitatud teedele. Seni on ehitustöid tehtud ...

Selgusid uue Hyundai i30 hinnad

Selgusid uue Hyundai i30 hinnad

Oktoobris müügile jõudva uue Hyundai i30 hinnakiri algab 15 990 eurost. Mudeli Baltikumi esmaesitlus toimub järgmisel nädalal Tartu Motoshow´l. Baasmudeliks on 110 hj bensiinimootoriga järskpära. Lisaks on ...

Peugeot 508 sportversioon arendab 360 hobujõudu

Peugeot 508 sportversioon arendab 360 hobujõudu(1)

Peugeot teatas sportlike sõidukite haru Peugeot Sport Engineered loomisest ning avalikustas kohe ka 508 sportversiooni. Mudel kannab nimetust 508 Peugeot Sport Engineered (PSE) ja selle hübriidajam arendab ...

Renault toob Arkana ka Euroopa turule

Renault toob Arkana ka Euroopa turule(2)

Renault alustab 2021. aasta esimesel poolel Euroopas linnadžiibi Arkana müüki. Kupeeliku kerejoonega, kuid neljaukselist linnadžiipi hakatakse müüma täis- ja poolhübriidina. Esimene arendab 140 hobujõudu, ...

Ajutise asendusauto asemel jalgratas päriseks

Ajutise asendusauto asemel jalgratas päriseks

Kindlustusselts Ergo pakkus sel suvel kaskokindlustuse klientidele võimalust võtta õnnetuse korral asendusauto asemel jalgratta. Asendusautot vajas ligi 75 Ergo eraklienti, kellest iga viies ehk 15 juhti ...

Mercedese Eesti esindus teatas elektrilise V-klassi hinna

Mercedese Eesti esindus teatas elektrilise V-klassi hinna

Mercedese elektriline pisibuss EQV maksab Eestis alates 75 108 eurost ja selle tellimine on nüüdsest avatud. Hind sisaldab hoolduspaketti viieks aastaks, see katab tootja poolt ette nähtud hooldustööde ...

 
FOTOD. Volkswageni uue elektriauto sõiduulatus on üle 500 kilomeetri

FOTOD. Volkswageni uue elektriauto sõiduulatus on üle 500 kilomeetri(9)

Volkswageni esimene elektriline linnadžiip ID.4 sõidab ühe laadimisega kuni 520 kilomeetrit. ID.4 pakutakse alguses eeltellimiseks ID.4 1ST ja ID.4 1ST Max erimudelitena, mille võimsus on 204 hj (150 kw) ja ...

Vahva auto, aga sobib vähestele

Vahva auto, aga sobib vähestele

Honda e on eriline isegi elektriautode mõistes, aga väike sõiduulatus ja kõrge hind tähendavad, et ostjat on sellele küll raske leida. Kui mõni tootja teeb oma elektriauto võimalikult tavamudelite sarnase, ...

„Head autod olid need kõik!”

„Head autod olid need kõik!”

Viljandimaa mees Olev Kink on poja ja sõprade abil kogunud ja taastanud kolm oma kunagistest töömasinatest. Mitu ootab veel järge. „Omal ajal olid need head autod kõik,“ ütleb ta töökoja hoovil autorivi ...

Hobiauto 3000 euroga: mida turult leiab?

Hobiauto 3000 euroga: mida turult leiab?(2)

Kuni umbes 3000euroseid autosid, mis silmad särama paneks, pole hetkel turul just ülemäära palju, ent leidsime põnevaid pakkumisi siiski nii luksuse, kiiruse kui ka maastikuautode fännile.

Volkswagen T6: vähe vigu, palju versioone

Volkswagen T6: vähe vigu, palju versioone(5)

Volkswagen Transporteri kuuenda põlvkonna sõiduk on turul olnud viis aastat ning selle aja jooksul on see näidanud üsna head töökindlust. Tõsi, mõningate eranditega. Tervelt 70 aastat toomises olnud ...

Ekskursioon minevikku LAZ-699R-iga

Ekskursioon minevikku LAZ-699R-iga(13)

Kui võtta mastaabiks kunagine Nõukogude Liit, siis LAZ-699R „Turist“ oli 30–40 aastat tagasi üks paremaid busse, millega sai ekskursioonile minna. Fotodel nähtava LAZi taastamise ajendiks oli aga puhtalt ...

Tulevased youngtimer’id: Traditsiooniliselt suurepärane

Tulevased youngtimer’id: Traditsiooniliselt suurepärane

Kolmanda põlvkonna MX-5 muutus eelkäijatest suuremaks ja raskemaks, ent jäi ikkagi lihtsaks sportautoks, mis pakkus ületamatut hinna ja sõidulusti suhet. Maailma enim müüdud, üks enam kiidetud ja samuti ...

 
Meistrivõistlused jätkusid Aravetel

Meistrivõistlused jätkusid Aravetel

Tänavuse viieetapilise Eesti meistrivõistluste hooaja neljas etapp Aravetel pakkus igas võistlusklassis rohket põnevust. Ühtlasi oli Aravete etapp Udo Tomanni mälestusvõistlus. Kena sügisilm lõi ...

Võidukas Evans tõusis liidriks

Võidukas Evans tõusis liidriks

Dramaatilisi pöördeid pakkunud Türgi ralli võitis kõige vähem probleemidega maadelnud, aga samas suurepärast kiirust näidanud Elfyn Evans, kes tõusis ka MM-sarja uueks liidriks. Võistluse avapäeval sõidetud ...

Küsimus lugejalt: Kuidas sellist varuratast kasutada?

Küsimus lugejalt: Kuidas sellist varuratast kasutada?(7)

Ostsin 15 aastat vana Mercedese ja leidsin selle pakiruumi põhja alt imeliku varuratta, mis pole ei väike ega ka tavaline, vaid veljel on peal mingi veider rehv. Autol kasutus­juhend puudub, kompressorit ka ...

Kas siis veokijuht tõesti ei näe mind?

Kas siis veokijuht tõesti ei näe mind?(13)

Sõiduauto või mootorrattaga või hoopis jalamehena liikluses sehkendades ei tule selle pealegi, et veoauto juht väga tihti lihtsalt ei näe sind, olgu või päine päev ja distantski veokiga veel suhteliselt ...

Autopäevik. Volkswageni kaks katkist klaasi ja (peaaegu) puuga pähe

Autopäevik. Volkswageni kaks katkist klaasi ja (peaaegu) puuga pähe

Suvi Golfiga oli üldjoontes muretu, seda hetkeni, mil juhipoolne küljeklaas kolinal alla kukkus ja avatud asendisse jäigi. Mis juhtus? Kõnealuse aknaga oli pisut probleeme olnud juba varem, nimelt keeldus ...

Palju tundmatuid elektrikaubikuid. Aga kellele?

Palju tundmatuid elektrikaubikuid. Aga kellele?

Lähiaastail lubatakse müügile tuua terve rida uusi elektrikaubikuid tootjailt, kellest pole varem kuulnudki, kuid kes kõik loodavad „Teslat teha“ tarbesõidukiturul. Kellele neid müüa püütakse ja mille ...

Mugavam ja abivalmim

Mugavam ja abivalmim

Iveco kahandas Daily sõidu- ja pidamiskulu kuni 10%, tegi juhikoha mugavamaks ning pakub sohvrile nüüd ka elektroonilisi abimehi tööd hõlbustama. Iveco viimase põlvkonna kaubik Daily polnud varemgi eriline ...

Kolumn. Vabamäe: Alalhoidlikkuse mülkasse uppunud võimalus?

Kolumn. Vabamäe: Alalhoidlikkuse mülkasse uppunud võimalus?(1)

Pole kahtlust, et käimasolev üleminek sisepõlemismootoriga autodelt elektrisõidukitele on suurim revolutsioon autonduse 134aastases ajaloos. Aga mulle tundub, et massilise elektriautostumise algfaasis on ...

Autolehe 23. septembri uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Autolehe 23. septembri uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Uus Nissan Z: Euroopa jääb ilma Nissan esitles sportauto prototüüpi Z Proto, kuid teatas üllatuslikult, et Euroopas kohe kindlasti margi järgmist Z-autot müüma ei hakata. Veel teadmata nimega seeriaauto ...

 
Uus Tucson üllatab mitmel rindel

Uus Tucson üllatab mitmel rindel(2)

Uus Hyundai Tucson näeb vägagi värske välja ning pakub edaspidi kompaktdžiipide seas rekordiliselt palju erinevaid jõuallikaid. Neid on isegi raske kokku lugeda. Tucson astus välisdisaini muutes sedapuhku ...

FIA president Jean Todt tunnustas laste hobikardisarja

FIA president Jean Todt tunnustas laste hobikardisarja

Oma tervituskirjas tänab FIA president Jean Todt kõiki sarjas osalejaid ning sarja panust ülemaailmse liiklusohutuskampaania FIA Action For Road Safety sõnumi levitamise eest. "Tänane teid kirja ja piltide ...

Päeva leid. Buss Ida-Saksamaalt

Päeva leid. Buss Ida-Saksamaalt

auto24.ee vahendusel müüakse Ida-Saksamaal valmistaud bussi Robur LO3000B. 1981. aasta bussil on 75 hobujõudu arendav bensiinimootor. Müüja märgib kuulutuses, et buss on väga korralik nii seest kui väljast, ...

FOTOD. Veoautokrossis on üks Eesti meister juba selge

FOTOD. Veoautokrossis on üks Eesti meister juba selge

Matsi rajal Võrumaal sõideti veoautokrossi Eesti meistrivõistluste eelviimane, neljas etapp. GAZ-53 klassis selgus ka Eesti meister. Klassis GAZ-51/52 läks rajale kokku kuus võistlejat, neist pooled Eestist ...

VIDEO. Hyundai arendab lennutransporti

VIDEO. Hyundai arendab lennutransporti

Hyundai Motor Company plaanib koos partneritega jõuda 2028. aastaks linnasisese õhutranspordi pakkumiseni klientidele. Aasta alguses elektroonikamessil CES esitletud projekt kannab nime Urban Air Mobility ...

Tommi Mäkinen ei jätka Toyota WRC tiimi juhina

Tommi Mäkinen ei jätka Toyota WRC tiimi juhina

Tommi Mäkinen nimetati Toyota mootorispordinõunikuks ja WRC tiimi juhtimise võtab üle Kölnis asuv Toyota Gazoo Racing Europe.  Toyota täna avaldatud pressiteates on lisaks öeldud, et Toyota rallitiim jätkab ...

 
Seat alustas Arona võimsama versiooni tootmist

Seat alustas Arona võimsama versiooni tootmist

Seat teatas, et alustas Martorelli tehases 1,5 TSI mootori ja seitsmekäigulise DSG automaatkäigukastiga Arona tootmist. Mootor arendab 150 hobujõudu ja 250 njuutonmeetrit. Keskmine kütusekulu jääb sõltuvalt ...

Eestlased arendasid tehnoloogia, mis tuvastab teeaugud ning abistab isejuhtivaid autosid

Eestlased arendasid tehnoloogia, mis tuvastab teeaugud ning abistab isejuhtivaid autosid(2)

Eesti kaardistamistehnoloogia ettevõte EyeVi Technologies arendab autole paigaldatavat kaardistustehnoloogiat EyeVi, mis tuvastab automaatselt teetähised ning teekatte defektid ning loob isejuhtivate autode ...

Peugeot e-208 - auto24.ee proovisõit

Peugeot e-208 - auto24.ee proovisõit(27)

Elektrimootoriga Peugeot 208 näeb välja nagu üks tavaline bensiini- või diiselmootoriga auto - aga siiski on siin üht-teist, mis eristab teda sisepõlemismootoriga suguvendadest. Ja selgub, et sõitma hakates ...

Talendid Rajale kolmas etapp ja kolmas võitja

Talendid Rajale kolmas etapp ja kolmas võitja

Laste hobikardisarja Talendid Rajale kolmas osavõistlus pühapäeval FK Keskuse kardirajal andis kolmanda etapivõitja. 50 võistlejaga võistluse võitis Ragnar Simuland, kellele see oli ühtlasi esimene ...

FOTOD. Ja aasta autokoletise auhind läheb ...

FOTOD. Ja aasta autokoletise auhind läheb ...(10)

... "elustiilipikapile" Geely Farizon FX. Muuhulgas ka Benelli, Lotuse, Polestari, Smarti, Volvo jt markide omanikust Hiina firma püüdis tarbesõiduki ehitada minimaalse vaevaga, võttes aluseks täiesti ...

Kas Rimac ostab Bugatti?

Kas Rimac ostab Bugatti?

Horvaatia pisike elektriautode inseneribüroo ja -tootja Rimac on Volkswageni grupilt (VAG) ära ostmas superautofirmat Bugatti, väidavad asjaga kursis olevad allikad. Esmahooga kõlab see, nagu nööp tahaks ...

Kardispordi meistrivõistlused jätkusid Aravetel

Kardispordi meistrivõistlused jätkusid Aravetel

Tänavuste Eesti meistrivõistluste eelviimane ehk neljas etapp Aravetel pakkus kõigis rajal käinud 10 võistlusklassis rohkelt põnevust. Udo Tomanni mälestusvõistluse nime kandnud etappi Aravete kardirajal ...

 
Ja nüüd kõik koguma rehvitolmu!

Ja nüüd kõik koguma rehvitolmu!(8)

Rehvitolm moodustab väidetavalt ligi poole sõidukite tekitatud peenosakeste heitmeist ning ainuüksi Euroopas paiskuvat aastas seda õhku umbes 500 000 tonni. Näiteks ühe liinibussi rehvidest lendub uuringu ...

ECitaro G: esimene tahkeakuga liinibuss maailmas

ECitaro G: esimene tahkeakuga liinibuss maailmas

Mercedes-Benz hakkas pakkuma elektrilisele lõõtsbussile eCitaro G valikvarustusena vedelelektrolüüdiga liitiumioonaku (396 kWh) kõrval uut tahkeakut. Maailma esimene sellise akuga liinibuss sõidab endiselt ...

Juhiabistite tõehetk peagi käes

Juhiabistite tõehetk peagi käes(4)

Juba 1. oktoobril paljastab autode sõltumatu turvatestija Euro NCAP, milleks on tegelikult suutelised Audi Q8, 3. seeria BMW, Ford Kuga, Mercedes-Benz GLE, Nissan Juke’i, Renault Clio, Tesla Model 3, ...

Scania muutus elektriliseks

Scania muutus elektriliseks

Scania sai valmis elektriveokite perekonna, mille laadimisvälp on sõltuvalt auto konfiguratsioonist ja koormast kuni 250 km. Linnasõiduks sobiva L- ja P-seeria kabiiniga pakutava veoki saab varustada 165-300 ...

Rallikrossi MM-etappidel olid võidukad Ekström ja Kristoffersson

Rallikrossi MM-etappidel olid võidukad Ekström ja Kristoffersson

Rallikrossi MM-sarjas sõideti nädalavahetusel Lätis, kus etapivõidud jagasid omavahel kaks maailmameistrit, Johan Kristoffersson ja Mattias Ekström. Kahel Bikernieki rajal sõidetud MM-etapil pääsesid nii ...

Le Mans’i 24-tunni sõidu võitis oodatult Toyota

Le Mans’i 24-tunni sõidu võitis oodatult Toyota

Toyota tehasetiim võitis 88. korda sõidetud Le Mans’i 24-tunni sõidu, mis tänavu toimus tühjade tribüünide ees. Toyota oli ainus tehasetiim, mis osales võistlusel LMP1 klassi hübriidautodega, aga neile ...

Ralli: Evans võitis Türgi ralli ja tõusis MM-sarja liidriks

Ralli: Evans võitis Türgi ralli ja tõusis MM-sarja liidriks

Türgi rallil jagus dramaatilisi pöördeid ka viimaseks päevaks ja võistluse võitis lõpuks Elfyn Evans, kes tõusis sellega ka MM-sarja uueks liidriks. Pühapäev algas võistluse pikima, 38 kilomeetri pikkuse ...

 
FOTOD JA VIDEO. Raplamaal sõideti rahvarallit

FOTOD JA VIDEO. Raplamaal sõideti rahvarallit

Raplamaa teedel sõideti laupäeval rahvaralli Eesti Autospordi Liidu karikavõistluste etapp. Uudise kirjutamise ajal ametlikke tulemusi veel ei olnud. Esialgsete tulemustega on võimalik tutvuda EAL ...

Ralli: Türgi ralli liidriks tõusis Neuville

Ralli: Türgi ralli liidriks tõusis Neuville

Laupäeval sõidetud kuuest kiiruskatsest kolm võitnud Thierry Neuville tõusis enne viimast päeva Türgi ralli liidriks. Juba laupäeva esimene kiiruskatse tõi dramaatilise pöörde kui roolisüsteemi rikke tõttu ...

Ralli: Ott Tänak katkestas

Ralli: Ott Tänak katkestas

Ott Tänak ja Martin Järveoja laupäevane päev Türgi rallil algas õnnetult, kui nad jäid juba avakatsel tee äärde. Põhjuseks oli rike Hyundai roolisüsteemis, mida kinnitas ametlikult ka Hyundai tiim oma ...

Türgi rallit juhib avapäeva järel Sebastien Loeb

Türgi rallit juhib avapäeva järel Sebastien Loeb

Türgi ralli avapäeval sõidetud kahe kiiruskatse järel juhib võistlust Hyundai sõitja Sebastien Loeb. Võistluse esimese kiiruskatse võitis Thierry Neuville, kellele järgnesid Sebastien Ogier ja Ott Tänak. ...

Mercedes EQV sõidab akutäiega üle 400 kilomeetri

Mercedes EQV sõidab akutäiega üle 400 kilomeetri(3)

Mercedes-Benzi elektriline pisibuss EQV sõidab ühe laadimisega kuni 418 kilomeetrit. Firma teatel on EQV sama kohandatava ja praktilise sõitjateruumiga kui selle sisepõlemismootoriga sõsarmudel V-klass. ...

Tänak sõitis Türgi ralli testikatsel teise aja

Tänak sõitis Türgi ralli testikatsel teise aja

Türgi MM-ralli testikatse kaks kiiremat olid Hyundai sõitjad. Thierry Neuville läbis 4,7 kilomeetri pikkuse Asparani katse ajaga 3.23,4, Ott Tänak oli temast 1,2 sekundit aeglasem. Toyota sõitja Kalle ...