AUTONDUS

Eestis müügil: kolm soodsat luksusautot (ja seejuures päris korralikku)

Eestis müügil: kolm soodsat luksusautot (ja seejuures päris korralikku)(31)

Soodne luksusauto pole miski imeasi, kuid enamasti kehtib reegel „mida soodsam ostuhind, seda hirmsam omanikupõli“. Sedapuhku proovisime leida autosid, mis ehk juukseid kohe halliks ei aja. 2003. a ...

MOOTORISPORT

F1: Kanada GP lükati samuti edasi

F1: Kanada GP lükati samuti edasi

Kanada Grand Prix on juba üheksas F1 etapp, mis on tänavu koroonaviiruse pandeemia tõttu edasi lükatud. Kanada etapp, mis pidanuks toimuma 14. juunil, lükati edasi kohalike võimude ja võistluse ...

AUTOTÖÖSTUS

Honda elektriautod tulevad GMi tehasest

Honda elektriautod tulevad GMi tehasest

Honda lubab 2023. aasta keskel USAs ja Kanadas müügile tuua kaks suuremat sorti elektriautot, mis valmistatakse, kasutades General Motorsi (GM) elektriautoplatvormi. GMi akud, mootorid ja veermik ...

PROOVISÕIDUD

Motors24 proovisõit - Nissan Juke

Motors24 proovisõit - Nissan Juke(3)

Nissan Juke, mis ei jätnud oma ohtralt kõneainet pakkunud välimusega tõenäoliselt mitte kedagi külmaks, osutus siiski üllatavalt populaarseks pisikeseks linnadžiibiks ning tänaseks on seda müüdud üle 1.5 ...

PÄEVAUUDISED

Tänavu arendatakse Eesti riigiteede võrku 215 miljoni euro eest

Tänavu arendatakse Eesti riigiteede võrku 215 miljoni euro eest

2020. aastal arendab Maanteeamet teedevõrku 190 miljoni euro eest Eesti riigi eelarvevahenditest, millele lisandub 25 miljonit eurot välisvahendeid. Summa hulka kuulub ka eelmisel reedel Vabariigi Valitsuse ...

LIIKLUS

Haljala–Aaspere teelõigul jätkuvad ehitustööd

Haljala–Aaspere teelõigul jätkuvad ehitustööd

Alates 6. aprillist jätkuvad Tallinna–Narva maantee Haljala–Aaspere teelõigu ehitustööd, mis olid peatatud tehnoloogilise pausi tõttu. Teelõigule kehtestati talviste ilmastikuolude tõttu kahekuuline ...

AUTOPÄEVIK

Autopäevik. Tegemist on kuhjaga

Autopäevik. Tegemist on kuhjaga

Aasta alguses tegelesin mullu Jaapanist toodud Subaru Impreza WRXi n-ö lõppviimistluse ehk registritoimingutega. Tähelepanu nõuab jätkuvalt ka mu Mitsubishi Lancer Evolution. Detsembris sai Jaapani päritolu ...

Reportaaž Budapest-Bamako rallilt: miiniväljad ja seiklused Aafrika pinnal

Foto: 4x4 reisid

Budapest-Bamako rallil osalev Toomas Tahlfeldt saatis Autolehele võistlusmuljeid kohapealt:

Budapest-Bamako, mitmete omataoliste seas üks suuremaid nii geograafiliselt ulatuselt kui ka osalejate arvu poolest, on oma ajaloo jooksul toimunud erinevatel marsruutidel ja ka finiš on vastavalt poliitilisele ja julgeolekuolukorrale olnud kord siin ja kord seal. Sellel aastal on tegu sõidu ajaloo pikima marsruudiga, lõpetamine on Sierra Leones, Freetownis.

Start sellele umbes 10 000 kilomeetrisele seiklusele (seda ühes suunas. Need, kes plaanivad sõites tagasi tulla, peavad arvestama kaks korda pikema vahemaaga), anti 31. jaanuaril Budapestist. Sellel aastal on ungarlaste järel ilmselt suurim välisesindus Eestist, kus võistlusklassis võtab osa suisa 9 ekipaaži, lisaks 9 autot 4x4 touringu ja 2 sõidukit tavalises touringklassis, kokku 21 masinat. Sellele lisaks veel 4 mootorratast.

Foto: 4x4 reisid

Esimene, ligi 4000 kilomeetrine transiidietapp Budapestist Marrakeshi kulges eesti esindusel suuremate viperusteta, kui välja arvata väikesed sekeldused teemaksudega ja muu tavaliiklusega seonduv. Kõikidel nii hästi ei läinud ja sotsiaalmeedia kaudu otsiti nii mitmelegi masinale varuosi või remondikohti.
Alates Marokost algab muidugi hoopis teine maailm, seda nii otseses kui ka kaudses mõttes. Kohalike liiklusoludega harjumine võtab samuti oma aja. Mingi osa osalejatest jättis Budapesti sõitmata ja tuli otse siia. Sõidu võistluslik ja põnevam osa sai avapaugu 4. veebruaril, kui kokku üle kahesaja ekipaaži suundus Marrakeshist Atlase mägede poole. Esimest korda võistlustel osalejad, ja neid on valdav osa, said aimu, mis neid ees ootab ja milliseid konksusid on korraldajad võistlusülesannetesse ära peitnud. Need, kel kogemus olemas, saavad seetõttu alguses ka paremaid tulemusi. Rajad on seatud nii, et asfaltkattega ülesõidud vahelduvad kõrgmäestikus kitsaste ja kiviste käsitööteedega, mis kohati tõusevad üle lumepiiri kõrgusel 2200 m.

Esimese sõidupäeva lõpp on Sahara kõrbes suurte liivadüünide vahel, kuhu autod saabuvad kuni hilisööni. Muljetamist ja emotsioone jagub kauemgi. Kuna vahemaad, mida vaja läbida, on suured, siis on ka hommikud varajased ning reeglina enne koitu peavad juba asjad pakitud olema ja võistlejad stardivalmis. Turistiklassis sõitjatel on muidugi lihtsam, nemad saavad oma aega rohkem ise sättida ja ka marsruuti valida.

Foto: 4x4 reisid

Teise päeva rada kulgeb valdavalt legendaarse Pariis–Dakar ralli radadel, täiesti asustamata või üksikute nomaadidega maadel. Sadu kilomeetreid rallitrassi on satelliitnavigatsioonieelsetel aegadel tähistatud umbes saja meetri laiuse sõidukoridori mõlemal pool väikeste vahemaade tagant pinnasest mäekestega või kividest laotud tornikestega. Kuna rada on suuresti paralleelne Alžeeria piiriga, siis on tegemist üle keskmise militariseeritud tsooniga ja korduvalt tuleb sõit kontrollpunktides katkestada. Aga suuri probleeme see ei tekita ja suhtumine on valdavalt positiivne. Õhtu lõpuks jõutakse Assa nimelise asula lähistele laagrisse.

Kolmandal päeval lähevad turistid võistlejatest lahku. Viimased jätkavad Dakari ralli radadel, endiselt piiri lähedal, aga nüüd lisandub veel uus julgeolekuaspekt. Siseneme Lääne-Saharasse, mille ainuüksi niiviisi nimetamine tekitab Marokos suuri probleeme. Marokolased peavad visalt seda piirkonda põliseks Maroko territooriumiks ja nimetavad seda lihtsalt Lõunaprovintsideks. Vägisi tekib analoogia “Krym nas” situatsiooniga.

Rallil aga poliitikaga ei tegeleta ja seetõttu on meile tähtis hoopis see asjaolu, et territoriaalvaidluste käigus on ka palju reaalseid kokkupõrkeid olnud ja paljud maamiinid on endiselt leidmata või lõhkemata ning varitsevad ettevaatamatuid. Alles jaanuaris oli üks kohalik siin oma Land Roveriga vastu taevast lennanud. Seega on reeglid lihtsad aga ranged: püsida rajal ja kui kogemata juhtud rajalt välja, siis tagasi ainult mööda oma radu. Umbes kolmsada kilomeetrit tuleb taaskord praktiliselt inimtühja kivi– ja liivakõrbe, seega kohustuslik on kaasa võtta vähemalt kolme päeva söögi- ja veevaru pluss satelliittelefon. Juhuks, kui auto või inimestega midagi juhtub.

Foto: 4x4 reisid

Turistid saavad samaaaegselt nautida sõitu mööda suurepäraseid asfaltteid ja kohalikke vaatamisväärsusi. Õnneks pole kellegagi miskit tõsist juhtunud ja kogu kirev seltskond saab taas kokku Smara linna lähistele üles seatud laagris.

Järgmisel, neljandal võistluspäeval on tegemist taas pikema asfaldisõiduga. Seda sellepärast, et maastikusõit ja trassilt kõrvalekaldumine on kohalike ametivõimude poolt ära keelatud. Liigutakse läbi kunagise hispaanlaste poolt asutatud Lääne-Sahara pealinna Laajouni otsejoones lõunasse Dakhla poole, kokku oma 800 kilomeetrit. Et sõit liiga üksluiseks ja igavaks ei kujuneks, on organisaatorid välja mõelnud erinevaid ülesandeid, näiteks liikumine trassil kahe etteantud punkti vahel kindla keskmise kiirusega.

Dakhla laager on surfiparadiiside vahel ja seetõttu kaunis tuuline. Kuna piirkond on populaarne turismisihtkoht, siis on siin ka palju majutusasutusi ning osa rahvast kasutab võimalust vahepeal hotellimõnusid nautida.

Foto: 4x4 reisid

Hommikul hakkab kogu seltskond liikuma kolmesaja kilomeetri kaugusele lõunasse jääva Mauritaania piiri poole. Tavaliselt üsna vaevaliselt kulgeva, et mitte öelda seiklusliku protseduuri on korraldajad suutnud organiseerida nii sujuvaks kui võimalik. Mauritaania poolel vaadatakse ainult passi ja pannakse üht-teist kirja, ilma et peaks üldse autost väljuma. Lisaks mõõdetakse temperatuuri, seda võimaliku koroonaviiruse ohu tõttu. Edasi liigub kogu karavan kahesaja kilomeetri kaugusel asuvasse laagrisse, kuhu politsei ja piirivalve on juba oma telgid üles seadnud.

Muidu piiril toimuv viisavormistus koos pildistamise ja näpujälgede võtmisega leiab nüüd aset siinsamas, keset liivadüüne. Jõutakse kohale juba lõunast, see annab aega puhata homseks võistluspäevaks, mis on kogu sõidu pikim ja raskeim etapp.

Paagid ja kanistrid tangitakse kurguni täis, täiendatakse veevarusid ja tehnika vaadatakse veelkord üle. Tehakse satelliittelefonidega proovikõnesid. Turistiklass viidab aega auto järel mööda düüne suusatajaid või liivalauaga sõitjaid vedades. Paljud tunnevad lihtsalt autoga mööda liiva kihutamisest mõnu.

Vahepeal on korraldajad kodutööd teinud ja esimese kolme päeva võistlustulemused on eestlastele meelepärased, enamik võistlejaid on nimekirja eesotsas.

Foto: 4x4 reisid

Viisade vormistamine kestab südaööni, aga sadakond inimest jäävad ikka viisata. See tähendab, et homne võistluspäev jääb ära. Sellest on muidugi kahju, kuna autode seadistused on justnimelt selliste katsete jaoks nagu homme.

Kuna otse ja mööda asfaltteed teise laagrisse Butilimitis sõitmine oleks ressursi raiskamine, siis enamik eestlaste meeskondadest võtab ette klassikalise teekonna mööda maailma pikima rongikoosseisu marsruuti. Tegemist on küll suure ringiga, aga emotsioonid tasuvad kuhjaga nähtud vaeva. Näeme 190 vaguniga rongi ning kümneid ja kümneid kauneid maastikuvaateid. Ring kujuneb pikaks, ligi 1100 kilomeetrit, ja laagriplatsile jõuame alles südaööl.

Esmaspäevane võistluspäev sisaldab piiriületust Senegali. Nagu Aafrikale kohane, korjatakse mitmesuguseid erinevaid rahasid, milledest enamiku puhul pole üldsegi selge mille jaoks või kas üldse on vaja maksta. Võistluselement on muidugi samuti päeva integreeritud ja ülesannetesse on parajad krutskid sisse pandud.

Foto: 4x4 reisid

Ööbimine on Saint-Louisi lähedal mererannas asuvas hotellis ja selle taga asuval kämpinguplatsil. Õhtul lekib juba infot, et Guinea valitsus on turvalisuse kaalutlustel teatud piirkonna võistluste korraldamiseks sulgenud ja kahe päeva etapid tuleb ära jätta. Ettevalmistustega suurt vaeva näinud osalejatele see muidugi rõõmu ei valmista, aga force majure vastu ei saa.

Nagu suurüritustel ikka, on ka nüüd katkestajaid. Üks Eesti ekipaaž Land Cruiser 80-ga saab oma auto natukene mõlki ja üks kastikas keerab ennast katuse peale. Aga teisipäevased katsed toimuvad ja sisaldavad endas päris tõsist kihutamist savannis ja külade vahel. Seis tabelis on tasavägine ja iga punkt loeb.

Toomas Tahlfeldt

KOMMENTAARID

Nimi :
Nimi :
Kommentaar :
Kommentaar :
 

VEEL UUDISEID

Autoralli maailmameistrid, 9. osa – Carlos Sainz

Autoralli maailmameistrid, 9. osa – Carlos Sainz

Tänaseni aktiivne Carlos Sainz tõusis rallimaailma tippu 1980-ndate teisel poolel ja krooniti kahel korral maailmameistriks. Carlos Sainz – El Matador Kataloonia ralli, 2004. aasta. Kuulus Espinelvesi ...

Kabriolett, mida sageli ei kohta. Mida müüakse?

Kabriolett, mida sageli ei kohta. Mida müüakse?

Kui otsida saabuvaks suveks erilist autot, siis huvitavaid sõidukeid on tulnud müügile ka Eestis. Mida pakutakse neile, kes tahaks palava ilmaga auto katuse alla lasta? Toome portaalist auto24.ee kolm ...

Ott Tänaku filmi on netikinos vaadatud 57-st riigist

Ott Tänaku filmi on netikinos vaadatud 57-st riigist

Möödunud aastal Eesti kinodes suure vaatajaskonna kogunud dokumentaalfilm „Ott Tänak – The Movie“ on leidnud palju vaatajaid ka internetis. Filmi produtsendi loodud voogedastuskeskkonnas Netikino on Tänaku ...

Kia, Porsche ja Mazda noppisid maailma aasta auto valimisel auhindu. Aasta autoks valiti Kia Telluride

Kia, Porsche ja Mazda noppisid maailma aasta auto valimisel auhindu. Aasta autoks valiti Kia Telluride(1)

8. aprillil selgusid 2020 maailma aasta auto auhindade võitjad. Aasta auto valimise protsess algas juba möödunud aasta septembris, kui Frankfurdi autonäitusel kuulutati välja aasta auto kandidaadid. Pärast ...

Tänavu arendatakse Eesti riigiteede võrku 215 miljoni euro eest

Tänavu arendatakse Eesti riigiteede võrku 215 miljoni euro eest

2020. aastal arendab Maanteeamet teedevõrku 190 miljoni euro eest Eesti riigi eelarvevahenditest, millele lisandub 25 miljonit eurot välisvahendeid. Summa hulka kuulub ka eelmisel reedel Vabariigi Valitsuse ...

F1: Hiina on juba valmis etappi korraldama

F1: Hiina on juba valmis etappi korraldama(2)

Hiinas on koroonapandeemia juba vaibumas ja seetõttu teatasid Shanghai ringraja omanikud, et kavatsevad seal juunis läbi viia juba esimesed võistlused. Teade paneb mõtlema ka F1 sarja korraldajad, sest kui ...

F1: Pirelli boss asus kiirabiautot juhtima

F1: Pirelli boss asus kiirabiautot juhtima

Rehvitootja Pirelli F1 osakonna direktor Mario Isola otsustas anda oma panuse võitlusse koroonaviirusega. Alates eelmisest pühapäevast hakkas Mario Isola tööle kiirabiautojuhina oma koduses Lombardia ...

 
F1: Kanada GP lükati samuti edasi

F1: Kanada GP lükati samuti edasi

Kanada Grand Prix on juba üheksas F1 etapp, mis on tänavu koroonaviiruse pandeemia tõttu edasi lükatud. Kanada etapp, mis pidanuks toimuma 14. juunil, lükati edasi kohalike võimude ja võistluse ...

Auto nagu tank

Auto nagu tank(1)

Mõni auto on haruldasem, kui esmapilgul paistab. Ja mõni kohe eriti haruldane – nagu see seitsmeliitrise mootoriga S-klass, mis kaalub neli tonni. Tegu võib olla ainueksemplariga. Sellist autot õigupoolest ...

Kütusega koonerdajad

Kütusega koonerdajad

Kitsastel aegadel, mil kütusehind ei taha sugugi langeda, lähevad säästlikud autod hinda. Siinsed seitse väike- ja kompaktautot on tootjate teatel kõik ökonoomsed. Kui palju aga kulub kütust reaalsetes ...

Pikkade vahemaade kiireks läbimiseks

Pikkade vahemaade kiireks läbimiseks

Audi inseneride pingutused panna umbes 2,5 tonni kaaluv džiip SQ7 sõitma ühtaegu hoogsalt, kuid samas mugavalt, kannavad vilja. Tasakaalu saavutamisel mängib üliolulist rolli teadagi auto eri tahkude ...

Autosporditiimide kuulsad juhid: Guy Ligier

Autosporditiimide kuulsad juhid: Guy Ligier

Prantsusmaa rahvuskoondise tasemel ragbimängija Guy Ligier pöördus võidusõiduusku, sõbrustas poliitikutega ja teenis piisavalt raha, et viia omanimeline tiim F1-s etapivõitudeni. Seitsmeaastaselt orvuks ...

Mazda – 100: rootormootorist rahva lemmikuni

Mazda – 100: rootormootorist rahva lemmikuni(1)

Ehkki tänavu sajaaastaseks saanud Mazda ajaloo läbiv teema on rootormootor, peaks mudelitega 323 ja 3 ning 626 ja 6 paljudel ka isiklikke kogemusi leiduma. Küllap oli paljudele eestlastele lähiminevikus ...

Võistlused, mida ei toimunud

Võistlused, mida ei toimunud

Sedavõrd palju nagu praegu koroonaviiruse pärast on võistlusi edasi lükatud või ära jäetud vaid maailmasõdade ajal, aga autospordi ajaloos on seda üksikute suurvõistlustega juhtunud ka väiksemate ...

 
Õiged rehvid igale autole

Õiged rehvid igale autole

Õige rehvi igaks kasutus­otstarbeks leiate nendest testidest. Siin on info 70 rehvimargi kohta. Tänavu pole olnud mõtet rehvivahetusega kiirustada. Ja parem ongi. Kevadine kiirustamine ei pruugi õige ...

Küsimus lugejalt: Kas roosa valgusega ksenoon­tule peab välja vahetama?

Küsimus lugejalt: Kas roosa valgusega ksenoon­tule peab välja vahetama?(5)

Mul on mõne aasta vanune auto, millel on ksenoonesilaternad. Hiljaaegu panin tähele, et lähitulede valgus on muutunud pisut roosakaks ja tulede valgusvihu serv pole enam sama selge kui varem, seina ...

Autopäevik. Tegemist on kuhjaga

Autopäevik. Tegemist on kuhjaga

Aasta alguses tegelesin mullu Jaapanist toodud Subaru Impreza WRXi n-ö lõppviimistluse ehk registritoimingutega. Tähelepanu nõuab jätkuvalt ka mu Mitsubishi Lancer Evolution. Detsembris sai Jaapani päritolu ...

Kasutatud Peugeot 308: head diislid, kuid praktilisust vähe

Kasutatud Peugeot 308: head diislid, kuid praktilisust vähe

Praegugi uuena müügil olev Peugeot 308 on omas klassis pakkunud mõndagi uuenduslikku. Aga kuidas see vastu peab? Uuena tekitas teise põlvkonna 308 küllaltki palju kõneainet, sest eelkäijaga võrreldes oli ...

Kolm korda odavam, aga ikkagi väga hea

Kolm korda odavam, aga ikkagi väga hea

Kui eelmises numbris kirjutasime üle 160 000 euro maksvast autoelamust, siis nüüd tõdeme, et peaaegu sama mugav võib olla ka kolm korda odavam matkaauto. Alates umbes 50 000 ­eurost maksev McLouis on 160 ...

Kolumn. Samost: Kuidas mõista vabadust

Kolumn. Samost: Kuidas mõista vabadust(1)

Viimased nädalad on olnud hullud. Sajad miljonid inimesed üle kogu maailma on ühe päeva teise järel veetnud kodus, paremal juhul tööd tehes või koos perega toimetades, halvemal juhul tegevusetult ja üksi, ...

Autolehe 8. aprilli uudised ja nädala pildid

Autolehe 8. aprilli uudised ja nädala pildid

Eesti automüük on kuristiku äärel Automüüki tabas märtsis järsk langus, uusi sõiduautosid müüdi Eestis lausa veerandi võrra vähem kui eelmise aasta märtsis.  Eestis läks kaubaks 1685 uut sõiduautot, mis ...

 
Lõuna-Korea luksuse uus tase

Lõuna-Korea luksuse uus tase

Hyundai luksusmark Genesis tuleb välja uue tagaveolise sedaaniga G80, mis võib esmakordselt jõuda ka Euroopa turule. Hyundai püüab Genesisega teha sama, mida Toyota tegi kunagi Lexusega, ning vähemasti ...

Päeva leiud. Kolm lahedat hobiautot, kõik punast värvi

Päeva leiud. Kolm lahedat hobiautot, kõik punast värvi(5)

Lada Niva, 2003 Hind: 5000 eurot Nivasid on müügil mitu tükki, see on neist kõige kallim, kõige omapärasem ja ilmselt ka kõige paremas seisukorras. Ega muidu julgetaks selle eest küsida säärast hinda. Auto ...

Fotod. Polestar näitab oma tulevikku

Fotod. Polestar näitab oma tulevikku(3)

Polestari ideeauto Precept rõhub disainile, digitaalsusele ja jätkusuutlikkusele.  „Precept näitab, millised saavad olema järgmised Polestarid,“ ütles autot tutvustades ettevõtte tegevjuht Thomas Ingenlath. ...

Autoralli maailmameistrid, 8. osa – Miki Biasion

Autoralli maailmameistrid, 8. osa – Miki Biasion

Lugude sarja autoralli maailmameistritest jätkame seekord kahekordse maailmameistri Miki Biasioni meenutamisega. Miki Biasion – tagasihoidlik perfektsionist Autoralli maailmameistritest meenutatakse ...

Taastatakse esimene Eestis konstrueeritud teehöövel

Taastatakse esimene Eestis konstrueeritud teehöövel

Maanteeamet, Eesti Maanteemuuseum, Järvamaa Kutsehariduskeskus ja tee-ehituse veteranid alustasid esimese eestlaste projekti järgi valminud teehöövli V-1 taastamist. Tegemist on esimese Eestis ...

F1: Pandeemia räsib tiime rahaliselt

F1: Pandeemia räsib tiime rahaliselt(1)

McLareni F1 võistkonna tegevjuht Zak Brown hoiatas Briti meediale antud intervjuus, et praegune kriis võib mõne tiimi pankroti äärele viia. Zak Brown tõdes, et kui F1 sarja juhid ei suuda praegust ...

 
Mazda tähistab 100. sünnipäeva erimudelitega

Mazda tähistab 100. sünnipäeva erimudelitega

Eriseeria 100th Anniversary Special Edition tehakse kõikidest olulisematest mudelitest.  Juubelimudelite värvilahendus jäljendab Mazda esimese auto R360 üht versiooni: värvkate saab neil kõigil olema valge, ...

FOTOD. Kui Escalade’ist jääb väheks

FOTOD. Kui Escalade’ist jääb väheks(3)

Džiipe ja pisibusse ümber ehitav USA firma Lexani Motorcars hakkas vastu võtma tellimusi uuel Cadillac Escalade’il põhinevatele limusiinidele. Tohutu džiibikolaka kere pikendatakse ümberehituse käigus umbes ...

Venelane sõidab ikka IŽiga

Venelane sõidab ikka IŽiga

Venemaa liiklusregistris on 2 384 700 mootorratast, millest 58,4% on vanemad kui 30 aastat ning 28% 21-30aastased. Kuni 5aastaseid tsikleid on idanaaberriigis liikvel vaid 41 000 (1,7%). Selline vanus ...

FOTOD. BMW & KTM: häid ja halbu uudiseid

FOTOD. BMW & KTM: häid ja halbu uudiseid

BMWl ja KTMil on viirusekriisile vaatamata häid uudiseid. Esimene sai müügiküpseks piraka cruiseri R 18, mis on lühidalt öeldes suur, raske, ajaloohõngulise välimuse, aga (osaliselt) moodsa sisuga. R 18 ...

Märtsis langes uute sõiduautode müük veerandi võrra

Märtsis langes uute sõiduautode müük veerandi võrra

Eesti uute sõiduautode turul toimus märtsis oodatult tugev langus ja eelmise aasta märtsiga võrreldes müüdi uusi sõiduautosid 24,5% vähem, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit. Märtsis ...

Honda elektriautod tulevad GMi tehasest

Honda elektriautod tulevad GMi tehasest

Honda lubab 2023. aasta keskel USAs ja Kanadas müügile tuua kaks suuremat sorti elektriautot, mis valmistatakse, kasutades General Motorsi (GM) elektriautoplatvormi. GMi akud, mootorid ja veermik ...

Jälle 100 ja 110 km/h

Jälle 100 ja 110 km/h(3)

Maanteeamet hakkab täna eraldi suunavöönditega 2+2- ja 2+1rajalistel maanteedel tõstma piirkiirust suviseks. 110 km/h tohib sõita 143 kilomeetril ja 100 km/h 25 kilomeetril (vaata joonist). Uudisena lisandub ...

 
Volkswagen: nüüd me tegime puhta diisli!

Volkswagen: nüüd me tegime puhta diisli!(20)

Diisliheitmepettusega enda maine aastakümneteks määrinud ning kümneid miljardeid kahju kandnud Volkswagen pühkis rinnaesise puhtaks ja teatab: aga vaat kus nüüd tegime me diiselmootori! Uue Touaregi ...

F1: Virtuaalse F1 sarja teise etapi võitis Charles Leclerc

F1: Virtuaalse F1 sarja teise etapi võitis Charles Leclerc

Virtuaalse F1 sarja teise etapi, mis sõideti Melbourne rajal, võitis Ferrari tiimi sõitja Charles Leclerc. F1 Esports Virtual Grand Prix nime kandva sarja teisel etapil saavutas Leclerc kindla esikoha ...

Virtuaalne võidusõit on populaarne ka Indycar sõitjate seas

Virtuaalne võidusõit on populaarne ka Indycar sõitjate seas

Koroonaviiruse pandeemia ajal koguvad virtuaalsed sarjad aina enam populaarsust ja seda ka Indycar sarja sõitjate seas. Virtuaalse Indycar sarja teine etapp sõideti Barber Motorsport Park rajal ja selle ...

Motors24 proovisõit - Nissan Juke

Motors24 proovisõit - Nissan Juke(3)

Nissan Juke, mis ei jätnud oma ohtralt kõneainet pakkunud välimusega tõenäoliselt mitte kedagi külmaks, osutus siiski üllatavalt populaarseks pisikeseks linnadžiibiks ning tänaseks on seda müüdud üle 1.5 ...

Max Verstappen krooniti virtuaalsarja meistriks

Max Verstappen krooniti virtuaalsarja meistriks

Autospordis koguvad populaarsust virtuaalsed võidusõidud ja reedel lõppenud Team Redline's Real Racers Never Quit sarja võitis Max Verstappen. Sarja 12 etappi sõideti maailma erinevatel radadel ning ...

Autoralli maailmameistrid, 7. osa – Juha Kankkunen

Autoralli maailmameistrid, 7. osa – Juha Kankkunen

Seekord teeme tagasivaate mõned päevad tagasi oma 61. sünnipäeva tähistanud Juha Kankkuneni karjäärile. Juha Kankkunen – rahutu hing Maailmameistreid ja nende saavutusi hinnates on paratamatu, et ikka ...

Eestis müügil: kolm soodsat luksusautot (ja seejuures päris korralikku)

Eestis müügil: kolm soodsat luksusautot (ja seejuures päris korralikku)(31)

Soodne luksusauto pole miski imeasi, kuid enamasti kehtib reegel „mida soodsam ostuhind, seda hirmsam omanikupõli“. Sedapuhku proovisime leida autosid, mis ehk juukseid kohe halliks ei aja. 2003. a ...

 
Tesla müüs avakvartalis mullusest rohkem autosid

Tesla müüs avakvartalis mullusest rohkem autosid(5)

Tesla müüs esimeses kvartalis umbes 88 400 autot, mis ületab mulluse võrdlusperioodi 40 protsendiga. Tesla müügitulemus tuli paljudele üllatusena ning viis firma aktsia börsil tõusule. 2019. aasta esimeses ...

Millise summa eest saab Mercedes-AMG GT 63 810hobujõuliseks?

Millise summa eest saab Mercedes-AMG GT 63 810hobujõuliseks?(2)

Saksa tuunija Wheelsandmore uusim looming kannab nime Cummander ja kujutab endast kuni 810hobujõuliseks forsseeritud Mercedes-AMG GT 63 S-i. Standardseades pakub nimetatud auto 639 hj, „lahjema“ versioonina ...

Lamborghini tänane toodang: nahkistmete asemel näomaskid

Lamborghini tänane toodang: nahkistmete asemel näomaskid(6)

Superautotootja Lamborghini alustas mõne päeva eest oma tehases näomaskide ja näokaitsesirmide tootmist. Lamborghini Sant’Agata tehase osakond, mis muidu valmistab kallite superautode sõitjateruume ning ...

Kvartalitulemused hakkasid laekuma: Volvo müük hävis viiendikuga

Kvartalitulemused hakkasid laekuma: Volvo müük hävis viiendikuga

Volvo müüs tänavu esimeses kvartalis 131 889 sõiduautot, mis tähendab mullusega võrreldes 18,2protsendilist müügilangust. Müügilanguse põhjusena toob Volvo ühemõtteliselt välja koroonapandeemia, mis on ...

F1: Sõitjad nõustuvad palgakärbetega

F1: Sõitjad nõustuvad palgakärbetega

McLareni võistkond otsustas kärpida personali palkasid ning palga langetamisega soostusid ka põhisõitjad Lando Norris ja Carlos Sainz. F1 hooaja algus viibib koroonaviiruse pandeemia tõttu ja mitmed tiimid ...

F1: Silverstone võiks korraldada mitu etappi

F1: Silverstone võiks korraldada mitu etappi

F1 MM-võistluste tänavusest kalendrist on juba edasi lükatud kaheksa esimest etappi ja sarja korraldajad kaaluvad mitmeid variante, kuidas tänavust hooaega läbi viia. Hetkel on esimene etapp, mille kohta ...

FOTOD. ABT tõstis Audi RS 7 võimsuse 740 hobujõule

FOTOD. ABT tõstis Audi RS 7 võimsuse 740 hobujõule

Tuuningufirma ABT Sportsline valmistab erimudelit ABT RS7-R 125 eksemplari. Tuunijad tõstsid tavamudeli 600-hobujõulise võimsuse 740-le ning pöördemomendi 800 njuutonmeetrilt 920-le. Kasutatakse ABT-i ...

 
Kolm värsket hobiautode pakkumist kaheksakümnendatest

Kolm värsket hobiautode pakkumist kaheksakümnendatest

Autoleht valis välja kolm viimase nädala jooksul auto24.ee-s müügile tulnud 1980-ndate autot, mis võiksid sobida hobiautoks. Kolm valitut tulevad eri riikidest: Jaapanist, Saksamaalt ja Ameerika ...