MOOTORISPORT

Tarvo Tamm: 38 aastat Eesti rallide tulemusi

Tarvo Tamm: 38 aastat Eesti rallide tulemusi

1982. aastal valmisid ralli ametlikud tulemused esmakordselt toasuuruse arvuti abil. Vajaliku programmi autoriks oli Tarvo Tamm, kelle sülearvutis ja tegutsemisel valmivad ametlikud tulemused ka kaasajal. ...

AUTOTÖÖSTUS

MAZi elektribuss: nii suuri aknaid pole kellelgi!

MAZi elektribuss: nii suuri aknaid pole kellelgi!(10)

Ajaga peab sammu ka Valgevene veoki- ja bussitootja MAZ, kel valmis esimene elektriline linnaliinibuss 303E10. Madalapõhjalist 12,4 meetrit pikka bussi käitab ZFi 300 kW elektrimootor, mis saab toite ...

PROOVISÕIDUD

Iveco Daily: vana kooli tarbesõiduk tõsiseks tööks

Iveco Daily: vana kooli tarbesõiduk tõsiseks tööks(2)

Iveco Daily näeb küllaltki moodne välja, kuid pinna all on peidus robustne tööauto. Iveco Daily kohta infot otsides kohtab peaasjalikult kaht sorti hinnanguid: ühed kiruvad, et see ei kõlba kassi saba alla ...

PÄEVAUUDISED

Huvi autode ostmise ja müümise vastu on taastunud

Huvi autode ostmise ja müümise vastu on taastunud

Eesti suurima automüügiportaali auto24.ee kasutajate käitumine näitab huvi taastumist autode ostmise ja müümise vastu, kuid ostjaid huvitavad varasemast rohkem odavamad sõidukid. 12. märtsist, mil Eestis ...

LIIKLUS

VIDEO. Koroona paneb kihutama: Audiga 110 km/h alas peaaegu 325 km/h

VIDEO. Koroona paneb kihutama: Audiga 110 km/h alas peaaegu 325 km/h(3)

Koroonakriisi tõttu tühjaks jäänud kiirteed panevad lollusi tegema: Inglismaal sõitis üks Audi RS 6 juht ligi 325 km/h, hoidis ühe käega rooli, teisega filmis ning lõpuks postitas video sotsiaalmeediasse. ...

AUTOPÄEVIK

Autopäevik: Sel suvel sõidame läbi Eestimaa

Autopäevik: Sel suvel sõidame läbi Eestimaa

Žigulid läbivad ettevalmistust suvel ees ootavateks sõitudeks. Plaan on suve jooksul külastada kõiki Eesti maakondi, teha reisist artikleid Autolehte ja saateid Kanal 2 tarvis. Kui olin eelmise suve reisist ...

Reportaaž Budapest-Bamako rallilt: miiniväljad ja seiklused Aafrika pinnal

Foto: 4x4 reisid

Budapest-Bamako rallil osalev Toomas Tahlfeldt saatis Autolehele võistlusmuljeid kohapealt:

Budapest-Bamako, mitmete omataoliste seas üks suuremaid nii geograafiliselt ulatuselt kui ka osalejate arvu poolest, on oma ajaloo jooksul toimunud erinevatel marsruutidel ja ka finiš on vastavalt poliitilisele ja julgeolekuolukorrale olnud kord siin ja kord seal. Sellel aastal on tegu sõidu ajaloo pikima marsruudiga, lõpetamine on Sierra Leones, Freetownis.

Start sellele umbes 10 000 kilomeetrisele seiklusele (seda ühes suunas. Need, kes plaanivad sõites tagasi tulla, peavad arvestama kaks korda pikema vahemaaga), anti 31. jaanuaril Budapestist. Sellel aastal on ungarlaste järel ilmselt suurim välisesindus Eestist, kus võistlusklassis võtab osa suisa 9 ekipaaži, lisaks 9 autot 4x4 touringu ja 2 sõidukit tavalises touringklassis, kokku 21 masinat. Sellele lisaks veel 4 mootorratast.

Foto: 4x4 reisid

Esimene, ligi 4000 kilomeetrine transiidietapp Budapestist Marrakeshi kulges eesti esindusel suuremate viperusteta, kui välja arvata väikesed sekeldused teemaksudega ja muu tavaliiklusega seonduv. Kõikidel nii hästi ei läinud ja sotsiaalmeedia kaudu otsiti nii mitmelegi masinale varuosi või remondikohti.
Alates Marokost algab muidugi hoopis teine maailm, seda nii otseses kui ka kaudses mõttes. Kohalike liiklusoludega harjumine võtab samuti oma aja. Mingi osa osalejatest jättis Budapesti sõitmata ja tuli otse siia. Sõidu võistluslik ja põnevam osa sai avapaugu 4. veebruaril, kui kokku üle kahesaja ekipaaži suundus Marrakeshist Atlase mägede poole. Esimest korda võistlustel osalejad, ja neid on valdav osa, said aimu, mis neid ees ootab ja milliseid konksusid on korraldajad võistlusülesannetesse ära peitnud. Need, kel kogemus olemas, saavad seetõttu alguses ka paremaid tulemusi. Rajad on seatud nii, et asfaltkattega ülesõidud vahelduvad kõrgmäestikus kitsaste ja kiviste käsitööteedega, mis kohati tõusevad üle lumepiiri kõrgusel 2200 m.

Esimese sõidupäeva lõpp on Sahara kõrbes suurte liivadüünide vahel, kuhu autod saabuvad kuni hilisööni. Muljetamist ja emotsioone jagub kauemgi. Kuna vahemaad, mida vaja läbida, on suured, siis on ka hommikud varajased ning reeglina enne koitu peavad juba asjad pakitud olema ja võistlejad stardivalmis. Turistiklassis sõitjatel on muidugi lihtsam, nemad saavad oma aega rohkem ise sättida ja ka marsruuti valida.

Foto: 4x4 reisid

Teise päeva rada kulgeb valdavalt legendaarse Pariis–Dakar ralli radadel, täiesti asustamata või üksikute nomaadidega maadel. Sadu kilomeetreid rallitrassi on satelliitnavigatsioonieelsetel aegadel tähistatud umbes saja meetri laiuse sõidukoridori mõlemal pool väikeste vahemaade tagant pinnasest mäekestega või kividest laotud tornikestega. Kuna rada on suuresti paralleelne Alžeeria piiriga, siis on tegemist üle keskmise militariseeritud tsooniga ja korduvalt tuleb sõit kontrollpunktides katkestada. Aga suuri probleeme see ei tekita ja suhtumine on valdavalt positiivne. Õhtu lõpuks jõutakse Assa nimelise asula lähistele laagrisse.

Kolmandal päeval lähevad turistid võistlejatest lahku. Viimased jätkavad Dakari ralli radadel, endiselt piiri lähedal, aga nüüd lisandub veel uus julgeolekuaspekt. Siseneme Lääne-Saharasse, mille ainuüksi niiviisi nimetamine tekitab Marokos suuri probleeme. Marokolased peavad visalt seda piirkonda põliseks Maroko territooriumiks ja nimetavad seda lihtsalt Lõunaprovintsideks. Vägisi tekib analoogia “Krym nas” situatsiooniga.

Rallil aga poliitikaga ei tegeleta ja seetõttu on meile tähtis hoopis see asjaolu, et territoriaalvaidluste käigus on ka palju reaalseid kokkupõrkeid olnud ja paljud maamiinid on endiselt leidmata või lõhkemata ning varitsevad ettevaatamatuid. Alles jaanuaris oli üks kohalik siin oma Land Roveriga vastu taevast lennanud. Seega on reeglid lihtsad aga ranged: püsida rajal ja kui kogemata juhtud rajalt välja, siis tagasi ainult mööda oma radu. Umbes kolmsada kilomeetrit tuleb taaskord praktiliselt inimtühja kivi– ja liivakõrbe, seega kohustuslik on kaasa võtta vähemalt kolme päeva söögi- ja veevaru pluss satelliittelefon. Juhuks, kui auto või inimestega midagi juhtub.

Foto: 4x4 reisid

Turistid saavad samaaaegselt nautida sõitu mööda suurepäraseid asfaltteid ja kohalikke vaatamisväärsusi. Õnneks pole kellegagi miskit tõsist juhtunud ja kogu kirev seltskond saab taas kokku Smara linna lähistele üles seatud laagris.

Järgmisel, neljandal võistluspäeval on tegemist taas pikema asfaldisõiduga. Seda sellepärast, et maastikusõit ja trassilt kõrvalekaldumine on kohalike ametivõimude poolt ära keelatud. Liigutakse läbi kunagise hispaanlaste poolt asutatud Lääne-Sahara pealinna Laajouni otsejoones lõunasse Dakhla poole, kokku oma 800 kilomeetrit. Et sõit liiga üksluiseks ja igavaks ei kujuneks, on organisaatorid välja mõelnud erinevaid ülesandeid, näiteks liikumine trassil kahe etteantud punkti vahel kindla keskmise kiirusega.

Dakhla laager on surfiparadiiside vahel ja seetõttu kaunis tuuline. Kuna piirkond on populaarne turismisihtkoht, siis on siin ka palju majutusasutusi ning osa rahvast kasutab võimalust vahepeal hotellimõnusid nautida.

Foto: 4x4 reisid

Hommikul hakkab kogu seltskond liikuma kolmesaja kilomeetri kaugusele lõunasse jääva Mauritaania piiri poole. Tavaliselt üsna vaevaliselt kulgeva, et mitte öelda seiklusliku protseduuri on korraldajad suutnud organiseerida nii sujuvaks kui võimalik. Mauritaania poolel vaadatakse ainult passi ja pannakse üht-teist kirja, ilma et peaks üldse autost väljuma. Lisaks mõõdetakse temperatuuri, seda võimaliku koroonaviiruse ohu tõttu. Edasi liigub kogu karavan kahesaja kilomeetri kaugusel asuvasse laagrisse, kuhu politsei ja piirivalve on juba oma telgid üles seadnud.

Muidu piiril toimuv viisavormistus koos pildistamise ja näpujälgede võtmisega leiab nüüd aset siinsamas, keset liivadüüne. Jõutakse kohale juba lõunast, see annab aega puhata homseks võistluspäevaks, mis on kogu sõidu pikim ja raskeim etapp.

Paagid ja kanistrid tangitakse kurguni täis, täiendatakse veevarusid ja tehnika vaadatakse veelkord üle. Tehakse satelliittelefonidega proovikõnesid. Turistiklass viidab aega auto järel mööda düüne suusatajaid või liivalauaga sõitjaid vedades. Paljud tunnevad lihtsalt autoga mööda liiva kihutamisest mõnu.

Vahepeal on korraldajad kodutööd teinud ja esimese kolme päeva võistlustulemused on eestlastele meelepärased, enamik võistlejaid on nimekirja eesotsas.

Foto: 4x4 reisid

Viisade vormistamine kestab südaööni, aga sadakond inimest jäävad ikka viisata. See tähendab, et homne võistluspäev jääb ära. Sellest on muidugi kahju, kuna autode seadistused on justnimelt selliste katsete jaoks nagu homme.

Kuna otse ja mööda asfaltteed teise laagrisse Butilimitis sõitmine oleks ressursi raiskamine, siis enamik eestlaste meeskondadest võtab ette klassikalise teekonna mööda maailma pikima rongikoosseisu marsruuti. Tegemist on küll suure ringiga, aga emotsioonid tasuvad kuhjaga nähtud vaeva. Näeme 190 vaguniga rongi ning kümneid ja kümneid kauneid maastikuvaateid. Ring kujuneb pikaks, ligi 1100 kilomeetrit, ja laagriplatsile jõuame alles südaööl.

Esmaspäevane võistluspäev sisaldab piiriületust Senegali. Nagu Aafrikale kohane, korjatakse mitmesuguseid erinevaid rahasid, milledest enamiku puhul pole üldsegi selge mille jaoks või kas üldse on vaja maksta. Võistluselement on muidugi samuti päeva integreeritud ja ülesannetesse on parajad krutskid sisse pandud.

Foto: 4x4 reisid

Ööbimine on Saint-Louisi lähedal mererannas asuvas hotellis ja selle taga asuval kämpinguplatsil. Õhtul lekib juba infot, et Guinea valitsus on turvalisuse kaalutlustel teatud piirkonna võistluste korraldamiseks sulgenud ja kahe päeva etapid tuleb ära jätta. Ettevalmistustega suurt vaeva näinud osalejatele see muidugi rõõmu ei valmista, aga force majure vastu ei saa.

Nagu suurüritustel ikka, on ka nüüd katkestajaid. Üks Eesti ekipaaž Land Cruiser 80-ga saab oma auto natukene mõlki ja üks kastikas keerab ennast katuse peale. Aga teisipäevased katsed toimuvad ja sisaldavad endas päris tõsist kihutamist savannis ja külade vahel. Seis tabelis on tasavägine ja iga punkt loeb.

Toomas Tahlfeldt

KOMMENTAARID

Nimi :
Nimi :
Kommentaar :
Kommentaar :
 

VEEL UUDISEID

BMW X2 M35i - auto24 proovisõit

BMW X2 M35i - auto24 proovisõit

BMW M-rivistusse on lisandunud esimene "väikemootor", milleks on enam kui 300 hobujõudu arendav kaheliitrine R4. Kuidas aga sõidab ja kui palju mahutab BMW kõige väiksem sportdžiip, selgub videost. Kuigi ...

Superauto T.50: grammi kaupa kaalu kallal

Superauto T.50: grammi kaupa kaalu kallal

Legendaarse McLaren F1 looja Gordon Murray töötab uue superauato kallal, millele lähenetakse esmajärjekorras kaalust, mitte võimsusest lähtuvalt. Loodav superauto T.50 peab valmides kaaluma kõigest 980 kg, ...

BMW 4. seeria on valmis, aga hoiab teisipäevani varju

BMW 4. seeria on valmis, aga hoiab teisipäevani varju

BMW avalikustab tuleval teisipäeval uue 4. seeria kupee, millel peaks debüteerima palju vastukaja tekitanud hiigelsuured „neerud“. Nagu äsjaavalikustatud alavalgustatud fotolt võib aimata, saabki uus kupee ...

F1: Williams planeerib F1 võistkonna müüki

F1: Williams planeerib F1 võistkonna müüki

Williams Grand Prix Holdings, millele kuulub ka Williamsi F1 võistkond, teatas täna 13 miljoni naela suurusest kahjumist 2019. aastal. Ettevõtte pressiteates on öeldud, et Williams otsib uusi investoreid ...

Eestis müügil: selliseid veidrusi iga päev ei näe

Eestis müügil: selliseid veidrusi iga päev ei näe(14)

Veidraid autosid liikluses sageli ei kohta, kuid ometi neid leidub. Otsisime välja neli müügiautot, mille geograafiline taust, disaini- ja tehnikaeripärad annavad tõesti veidra koosluse. 1990. aasta ...

Ralli: Otepää ralli hakkab kandma Rally DirtFish nime

Ralli: Otepää ralli hakkab kandma Rally DirtFish nime

Eesti Autospordi Liidu poolt 24.-25. juulil korraldatavale rallile panid õla alla Ott Tänak ja ralliportaal DirtFish. Ott Tänak, kes hiljuti testis Lõuna-Eesti teedel Hyundai i20 R5 autot, teatas DirtFishi ...

„Rohelise kaardi“ saab ise välja printida

„Rohelise kaardi“ saab ise välja printida

Alates 1. juulist peab „rohelise kaardi“ ehk rahvusvahelise liikluskindlustuse poliisi printima valgele paberile, mitte enam rohelisele ja seda saab teha ka kodus. Tänu muudatusele võivad kindlustusandjad ...

 
Huvi autode ostmise ja müümise vastu on taastunud

Huvi autode ostmise ja müümise vastu on taastunud

Eesti suurima automüügiportaali auto24.ee kasutajate käitumine näitab huvi taastumist autode ostmise ja müümise vastu, kuid ostjaid huvitavad varasemast rohkem odavamad sõidukid. 12. märtsist, mil Eestis ...

Ralli: Ari Vatanen ei usu, et Soome ralli toimub augustis

Ralli: Ari Vatanen ei usu, et Soome ralli toimub augustis

Eesti Autospordi Liidu president ja autoralli maailmameister Ari Vatanen ei usu, et Soome ralli toimub planeeritult augusti alguses. „Ühtki otsust pole veel vastu võetud, aga raske uskuda, et võistlus ...

Eestis müügil: väike ja odav

Eestis müügil: väike ja odav(11)

Kui suurt autot ei ole vaja ja ning palju raha sõidukile kulutada ei saa või ei taha, tasub uurida väikesi ja odavaid sõidukeid. Pakume välja kolm ideed auto24.ee kuulutuste seast hinnaga 550 kuni 1350 ...

Ülemiste Citys hakkab sõitma isejuhtiv buss

Ülemiste Citys hakkab sõitma isejuhtiv buss

Ülemiste Citysse jõudis täna esimene Iseauto, mida hakatakse katsetama rahvusvahelise projekti Fabulos raames, eesmärgiga muuta isejuhtivad sõidukid ühistranspordi loomulikuks osaks. "Võrreldes seniste ...

F1: Hollandi etappi tänavu ei toimu

F1: Hollandi etappi tänavu ei toimu

Hollandi GP korraldajad otsustasid tänavuse etapi koroonaviiruse pandeemia tõttu ära jätta, sest polnud nõus võistlust ilma pealtvaatajateta läbi viima. Hollandis toimus F1 etapp viimati 35 aastat tagasi ja ...

Uuring: uue sõiduauto valikul eelistaks ostuhuvilised enim hübriidi

Uuring: uue sõiduauto valikul eelistaks ostuhuvilised enim hübriidi(3)

Kõikides Balti riikides on järgmise uue sõiduauto valikul tõusnud eelistatuimaks hübriidajamiga sõidukid, selgus Kantar Emori seireuuringust „Car Brand Health". Eestis ja Leedus eelistaks hübriidajamiga ...

Uued poolhübriidid: Mercedese E-klassi kupee ja kabriolett

Uued poolhübriidid: Mercedese E-klassi kupee ja kabriolett

Mercedes-Benz värskendas E-klassi kupeed ja kabrioletti, lisades muuhulgas valikusse diiselmootoril põhineva poolhübriidi. Nelja silindriliga ja 265 hj (195 kW) võimsusega diislile lisati elektrimootor, mis ...

 
VIDEO. Uus Opel Mokka tuleb eelkäijast palju kergem 

VIDEO. Uus Opel Mokka tuleb eelkäijast palju kergem 

Opel avaldas uusi detaile uuest Mokkast. Tähelepanuväärne, et uus mudel tuleb eelkäijast kuni 120 kilogrammi kergem. "Kuni" seepärast, et mass sõltub versioonist. Uus Mokka põhineb uuel moodulplatvormil, ...

BMW 5. seeria muutub järjest elektrilisemaks

BMW 5. seeria muutub järjest elektrilisemaks

BMW värskendas 5. seeriat, lisades muude uuenduste seas valikusse uusi pistiku- ja poolhübriide. Pistikuhübriid on nüüd saadaval kokku viiest mudelist. Valikussse lisandusid 530e Touringu taga- ja ...

Eesti rallikrossi meistrivõistlustega tehakse algust juulis

Eesti rallikrossi meistrivõistlustega tehakse algust juulis

Eesti rallikrossi meistrivõistlustel sõidetakse tänavu viis etappi ja sarjaga tehakse algust 11. juulil Kulbilohu krossirajal Elvas. Lisaks sõidetakse meistrisarja etappe veel Misso, Vasalemma ja Kehala ...

Ehitustööde tõttu tuleb Märjamaale sissesõiduks kasutada ümbersõiduteed  

Ehitustööde tõttu tuleb Märjamaale sissesõiduks kasutada ümbersõiduteed  

Tänasest, 28. maist kuni 18. juunini 2020 rekonstrueeritakse Märjamaa–Koluvere teelõik km 0–0,34 ja ehitatakse ühendustee. Tööde perioodil tagatakse ümbersõidutee Tallinna–Pärnu–Ikla ja Märjamaa–Valgu ...

Kiirelt ja märkamatult 300 hobujõuga

Kiirelt ja märkamatult 300 hobujõuga

Ehkki Volkswagen T-Roc R võib 300 hobujõuga pööraselt kihutada, oskab see samas linnadžiipidest üleujutatud tänavatel massi sulanduda. Midagi loogilisemat kui linna­džiipide eriversioonid ei saagi moodsas ...

Kui palju maksab auto hooldamine?

Kui palju maksab auto hooldamine?(1)

Uurime margiesindustelt ja maaletoojatelt, kui palju on viimase kümne aastaga muutunud uute autode hooldus ning kui palju mõjutab hoolduse maksumust auto suurus. Kui Autoleht koondas 2010. aastal näiteid ...

Ford Ranger Raptor: 10 käiku päästab päeva

Ford Ranger Raptor: 10 käiku päästab päeva

Ford Rangeri kõige rajum versioon ei hooli sellest, kas ­rataste all on veel mingisugunegi tee või enam mitte – ­Raptor sõidab kõikjal väga kiiresti. Kapoti all on macho-pikapi kohta kohatult tilluke ...

 
Ühest kraavist teise, endal rehvid kandilised

Ühest kraavist teise, endal rehvid kandilised(3)

Veokijuhi amet pole sugugi nii igav ja üheülbaline, et lihtsalt istud, hoiad roolist kinni ja ootad, millal kohale jõuad. Pulss saadi vanu aegu meenutanud sohvrite kinnitusel üles nii 1970ndail, 1980ndail ...

Sportlase hingega: Audi RS 4 vs Mercedes-AMG C 63 T

Sportlase hingega: Audi RS 4 vs Mercedes-AMG C 63 T(4)

Praktiline nagu koormaeesel ja kiire nagu Porsche – nii saab iseloomustada autopaari Audi RS 4 Avant ja Mercedes-AMG C 63 T. Aga kumb kombineerib ruumi ja hobujõud paremini? Kummagi auto kavatsused on ...

Kuidas sõidab peaaegu saja-aastane buss?

Kuidas sõidab peaaegu saja-aastane buss?

Ligi saja-aastane buss Ford TT võtab tänapäevaste autodega harjunul alguses selja märjaks, kuid veenab ka aastal 2020, kui asjaliku töövahendiga tegemist oli. Ford TT on eelmise sajandi ­autoks valitud Ford ...

Porsche Taycan Turbo - auto24 proovisõit

Porsche Taycan Turbo - auto24 proovisõit(20)

Porsche tulihingelistel fännidel on põhjust taas häirekella lüüa - Porsche on astunud veel ühe sammu edasi pistikuhübriididest ning toonud turule täiselektrilise Taycani. Aga kuivõrd Porsche suudab olla üks ...

Autosporditiimide kuulsad juhid: Ken Tyrrell

Autosporditiimide kuulsad juhid: Ken Tyrrell

Ken Tyrrell oli üks F1 ajaloo kuulsamaid tiimiomanikke, kelle olulisemad saavutused ehk MM-tiitlid jäid siiski 1970. aastatesse. Pärast II maailmasõda ja teenistust kuninglikus õhuväes ajas Tyrrell ...

Tarvo Tamm: 38 aastat Eesti rallide tulemusi

Tarvo Tamm: 38 aastat Eesti rallide tulemusi

1982. aastal valmisid ralli ametlikud tulemused esmakordselt toasuuruse arvuti abil. Vajaliku programmi autoriks oli Tarvo Tamm, kelle sülearvutis ja tegutsemisel valmivad ametlikud tulemused ka kaasajal.

Küsimus lugejalt: Mida teha, kui tehnoülevaatusel eksiti läbisõidu märkimisega?

Küsimus lugejalt: Mida teha, kui tehnoülevaatusel eksiti läbisõidu märkimisega?(1)

Panin oma auto müüki, aga nüüd teatas üks ostuhuviline mulle, et Maanteeameti taustakontrollis näitab auto läbisõit 100 000-kilo­meetrist ebaloomulikku vähenemist – otsekui oleks vahepeal hodomeetri näitu ...

 
Autopäevik: Sel suvel sõidame läbi Eestimaa

Autopäevik: Sel suvel sõidame läbi Eestimaa

Žigulid läbivad ettevalmistust suvel ees ootavateks sõitudeks. Plaan on suve jooksul külastada kõiki Eesti maakondi, teha reisist artikleid Autolehte ja saateid Kanal 2 tarvis. Kui olin eelmise suve reisist ...

Iveco Daily: vana kooli tarbesõiduk tõsiseks tööks

Iveco Daily: vana kooli tarbesõiduk tõsiseks tööks(2)

Iveco Daily näeb küllaltki moodne välja, kuid pinna all on peidus robustne tööauto. Iveco Daily kohta infot otsides kohtab peaasjalikult kaht sorti hinnanguid: ühed kiruvad, et see ei kõlba kassi saba alla ...

Kolumn. Tigas: Nüüdsest on ohtlikud 2 + 2-maanteed!

Kolumn. Tigas: Nüüdsest on ohtlikud 2 + 2-maanteed!(3)

Uudistereporterina töötades käisin paljudel politseireididel, kus kuulsin politseinikelt nende tegevusele sisukaid põhjendusi. Noorukieas kujunenud arvamus, et sinivalge autoga sõidavad rumalad ja kiuslikud ...

Autolehe 27. mai uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Autolehe 27. mai uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

  Alpina seades BMW X7 sõidab 290 km/h Alpina tuunis BMW X7 621-hobujõuliseks mudeliks XB7, mis näeb natuke teistsugune välja ja sõidab kuni 290 km/h. Säärane tippkiirus kõlab uskumatuna, arvestades ...

Super-Nissan muutus seeriatooteks – miljon eurot paluks!

Super-Nissan muutus seeriatooteks – miljon eurot paluks!(1)

Ajaloo eksklusiivseim Nissan, miljonieurone GT-R 50 by Italdesign, sai lõpuks tootmisküpseks. Seda autot lubati juba kaks aastat tagasi ja on väikestviisi ime, et Nissan raskel ajal superautole üldse kriipsu ...

McLaren koondab 1200 töötajat

McLaren koondab 1200 töötajat

McLaren teatas teisipäeval, et koondab nii autotootmisest, tehnoloogiasektorist kui ka F1 tiimist kokku 1200 töötajat. Inglismaal asuv McLaren on sattunud koroonaviiruse pandeemia tõttu rahalistesse ...

 
FOTOD. Kia Rio uueneb: poolhübriid ja moodsad juhiabisüsteemid

FOTOD. Kia Rio uueneb: poolhübriid ja moodsad juhiabisüsteemid

Värskendatud Rio on esimene Kia, mis saab bensiinimootoriga poolhübriidjõuallika - varem on see koos olnud diisliga. Liitiumioonakust jõudu ammutav startergeneraator ühendatakse üheliitrise turbomootori ...

Avaldati esimene foto uuest S-klassist

Avaldati esimene foto uuest S-klassist(10)

Mercedes-Benz avaldas sotsiaalmeedias esimese foto uuest S-klassist, mis peaks müügile jõudma sel aastal – aga millal täpselt, seda veel kuigi selgelt ei räägita. Lubatakse vaid, et millalgi "aasta teises ...

VIDEO. Koroona paneb kihutama: Audiga 110 km/h alas peaaegu 325 km/h

VIDEO. Koroona paneb kihutama: Audiga 110 km/h alas peaaegu 325 km/h(3)

Koroonakriisi tõttu tühjaks jäänud kiirteed panevad lollusi tegema: Inglismaal sõitis üks Audi RS 6 juht ligi 325 km/h, hoidis ühe käega rooli, teisega filmis ning lõpuks postitas video sotsiaalmeediasse. ...

Citroën toob turule oma esimese elektrilise tarbesõiduki ë-Jumpy

Citroën toob turule oma esimese elektrilise tarbesõiduki ë-Jumpy (2)

Tegu on järjekorras kolmanda elektrifitseeritud Citroëniga – kokku lansseeritakse neid sel aastal 6.  Elektrilisele Jumpy'le pakutakse kahte eri mahutavusega akut. 50 kWh akuga ë-Jumpy sõiduulatus on kuni ...

Ka Santa Fe muutub hübriidiks

Ka Santa Fe muutub hübriidiks

Hyundai avaldas esimese peibutuspildi uuendatud Santa Fe-st. Ehkki praegune Santa Fe jõudis müügile üsna hiljuti – 2018. aastal, viiakse läbi põhjalik uuenduskuur. Euroopas Hyundai tipp-linnadžiibiks olev ...

Dacia toob müügile erimudelid 15 Years

Dacia toob müügile erimudelid 15 Years

2004. aastal jõudis Euroopas müügile Dacia uut algust märkiv Logan. Selle tähistamiseks tuuakse müügile erimudelid lisanimega 15 Years. Erimudelid tehakse Dusterist ning teiste mudelite Stepway versioonidest ...

Ralli: Hyundai kolmandaks sõitjaks Soome rallil on Craig Breen

Ralli: Hyundai kolmandaks sõitjaks Soome rallil on Craig Breen

Hyundai võistkond kinnitas 6.-9. augustil toimuvale Soome rallile oma kolmandaks sõitjaks Craig Breeni. Tänavu sõidetud kolmest MM-etapist on Craig Breen osalenud vaid Rootsi rallil, kus ta saavutas ...

 
FOTOD. Kas uus koledusrekord?

FOTOD. Kas uus koledusrekord?(4)

Briti kerg- ja komposiitmaterjalide tootja Mulholland lõi mõni aeg tagasi kampa TVRi eksdisainer Damian Mctaggartiga ning sai nüüd tootmisküpseks kahekohalise sportkupee Mulholland Legend 480, millele ...

FOTOD ja VIDEO. Kõva kihutamine suvehooaja avanud superkrossil

FOTOD ja VIDEO. Kõva kihutamine suvehooaja avanud superkrossil

Eesti suvise autospordihooaja avas superkrossi karikavõistluste kolmas etapp Milworksi karikatele LaitseRallyPark´is. Superfinaali võitis Erki Külvi Tanel Raudsepa ja Margus Suigusaare ees. Klassides ...

Suured mootorid tulevad tagasi!

Suured mootorid tulevad tagasi!(17)

Euroopa Liidu peatset uut, maailma kõige karmimat heitmenormi (EU7, nn Euro7) ei õnnestu täita muidu, kui võttes kasutusele praegusest vähem forsseeritud ja suurema töömahuga mootorid, kinnitas Porsche 911 ...

MV Agusta: kas 208 hj on piisav?

MV Agusta: kas 208 hj on piisav?(2)

Pisikese mootorrattatootja MV Agusta tige tänavatsikkel Rush 1000 pakub midagi nii silmale kui ka hingele. Superbaigi- ja kiirendusmaailmast indu saanuna kujustati tagarattale õhutakistust vähendav ...

MAZi elektribuss: nii suuri aknaid pole kellelgi!

MAZi elektribuss: nii suuri aknaid pole kellelgi!(10)

Ajaga peab sammu ka Valgevene veoki- ja bussitootja MAZ, kel valmis esimene elektriline linnaliinibuss 303E10. Madalapõhjalist 12,4 meetrit pikka bussi käitab ZFi 300 kW elektrimootor, mis saab toite ...

F1: Valtteri Bottas võib siirduda Renault’ tiimi

F1: Valtteri Bottas võib siirduda Renault’ tiimi

Soome ja Saksa meedia andmetel peavad Valtteri Bottase taustajõud läbirääkimisi Renault’ võistkonnaga. Soomlase leping Mercedesega saab käesoleva aasta lõpus läbi ja väidetavalt on Mercedes palkamas Lewis ...

F1: Tiimid jõudsid kokkuleppele eelarvepiirangutes

F1: Tiimid jõudsid kokkuleppele eelarvepiirangutes

Eelmise nädala lõpus toimunud e-hääletusel jõudsid FIA ja F1 võistkonnad kokkuleppele järgmisest aastast jõustuvates eelarvepiirangutes. Algselt oli plaanis järgmisest aastast alates kehtestada piiranguks ...

 
F1: Virtuaalne Monaco GP lõppes George Russelli võiduga

F1: Virtuaalne Monaco GP lõppes George Russelli võiduga

Pühapäeval toimunud virtuaalse Monaco Grand Prix võitis ülekaalukalt Williamsi võistkonna sõitja George Russell. Teiselt stardikohalt alustanud Russell möödus juba esimeses kurvis kvalifikatsiooni võitnud ...