AUTONDUS

Kolumn. Tramm: Kannapööre võib olla ka väiksem

Kolumn. Tramm: Kannapööre võib olla ka väiksem(3)

Ainult fossiilkütust tarbivast autost on nüüdseks tehtud samasugune pahe nagu sigaretist ja alkoholist. Isegi liisingufirmad keeravad nende ostmisel aina enam kraane kinni ning sujuvalt suunatakse autoostjaid ...

MOOTORISPORT

Eesti kardisõitjad avasid hooaja Itaalias

Eesti kardisõitjad avasid hooaja Itaalias

Pühapäeval Adria kardirajal Itaalias sõidetud WSK Champions Cup oli tänavuse kardihooaja esimeseks suureks rahvusvaheliseks võistluseks. Kuivõrd tase on WSK võistlustel võrdväärne Euroopa ja ...

AUTOTÖÖSTUS

Volkswagenile terendab elektriautonduses edumaa

Volkswagenile terendab elektriautonduses edumaa(1)

Tahkeakuga elektriauto peaks olema igapidi etem praegustest – laaduma kiiremini, sõitma kaugemale, olema odavam ja tuleohutum ning aku eluigagi tõotavat tulla pikem. Kes suudab esimesena sellise autoga maha ...

PROOVISÕIDUD

Kihutame, libiseme, põrutame hange ...

Kihutame, libiseme, põrutame hange ...

Esi-, taga- ja nelikvedu, väike ja odav ning võimas ja kallis auto – panime jäärajal kõik need proovile ja valisime oma lemmiku. Kogusime Laitse ralliparki ­autod, mida või millesarnaseid jääradadel kõige ...

PÄEVAUUDISED

Hyundai avab Tallinnas uue esinduse

Hyundai avab Tallinnas uue esinduse(4)

Peagi avatakse Tallinna sissesõidul Laagris Auto-Bon AC AS autokeskuses uus Hyundai müügisalong. Hyundai müügitegevust alustatakse alates 1. märtsist 2021, kõigile standarditele vastav salong avatakse ...

LIIKLUS

Suleti Eesti ainus jäätee

Suleti Eesti ainus jäätee

Eile, 25. veebruaril suleti täielikult Piirissaare–Laaksaare jäätee. Sulgemise põhjustas umbes 10–15 cm paksuse veekihi tekkimine jääle. 8,4 km pikkune Piirissaare–Laaksaare jäätee oli avatud 13.–24. ...

AUTOPÄEVIK

Autopäevik. Miks mulle meeldib Golf IV?

Autopäevik. Miks mulle meeldib Golf IV?(22)

Neljanda põlvkonna Golfil on nii plusse kui miinuseid, kuid üht omadust hindan paljude uute sõidukite taustal eriti kõrgelt. Autolehe heaks töötatud pea paari aastakümne jooksul olen kokku puutunud väga ...

Reportaaž Budapest-Bamako rallilt: miiniväljad ja seiklused Aafrika pinnal

Foto: 4x4 reisid

Budapest-Bamako rallil osalev Toomas Tahlfeldt saatis Autolehele võistlusmuljeid kohapealt:

Budapest-Bamako, mitmete omataoliste seas üks suuremaid nii geograafiliselt ulatuselt kui ka osalejate arvu poolest, on oma ajaloo jooksul toimunud erinevatel marsruutidel ja ka finiš on vastavalt poliitilisele ja julgeolekuolukorrale olnud kord siin ja kord seal. Sellel aastal on tegu sõidu ajaloo pikima marsruudiga, lõpetamine on Sierra Leones, Freetownis.

Start sellele umbes 10 000 kilomeetrisele seiklusele (seda ühes suunas. Need, kes plaanivad sõites tagasi tulla, peavad arvestama kaks korda pikema vahemaaga), anti 31. jaanuaril Budapestist. Sellel aastal on ungarlaste järel ilmselt suurim välisesindus Eestist, kus võistlusklassis võtab osa suisa 9 ekipaaži, lisaks 9 autot 4x4 touringu ja 2 sõidukit tavalises touringklassis, kokku 21 masinat. Sellele lisaks veel 4 mootorratast.

Foto: 4x4 reisid

Esimene, ligi 4000 kilomeetrine transiidietapp Budapestist Marrakeshi kulges eesti esindusel suuremate viperusteta, kui välja arvata väikesed sekeldused teemaksudega ja muu tavaliiklusega seonduv. Kõikidel nii hästi ei läinud ja sotsiaalmeedia kaudu otsiti nii mitmelegi masinale varuosi või remondikohti.
Alates Marokost algab muidugi hoopis teine maailm, seda nii otseses kui ka kaudses mõttes. Kohalike liiklusoludega harjumine võtab samuti oma aja. Mingi osa osalejatest jättis Budapesti sõitmata ja tuli otse siia. Sõidu võistluslik ja põnevam osa sai avapaugu 4. veebruaril, kui kokku üle kahesaja ekipaaži suundus Marrakeshist Atlase mägede poole. Esimest korda võistlustel osalejad, ja neid on valdav osa, said aimu, mis neid ees ootab ja milliseid konksusid on korraldajad võistlusülesannetesse ära peitnud. Need, kel kogemus olemas, saavad seetõttu alguses ka paremaid tulemusi. Rajad on seatud nii, et asfaltkattega ülesõidud vahelduvad kõrgmäestikus kitsaste ja kiviste käsitööteedega, mis kohati tõusevad üle lumepiiri kõrgusel 2200 m.

Esimese sõidupäeva lõpp on Sahara kõrbes suurte liivadüünide vahel, kuhu autod saabuvad kuni hilisööni. Muljetamist ja emotsioone jagub kauemgi. Kuna vahemaad, mida vaja läbida, on suured, siis on ka hommikud varajased ning reeglina enne koitu peavad juba asjad pakitud olema ja võistlejad stardivalmis. Turistiklassis sõitjatel on muidugi lihtsam, nemad saavad oma aega rohkem ise sättida ja ka marsruuti valida.

Foto: 4x4 reisid

Teise päeva rada kulgeb valdavalt legendaarse Pariis–Dakar ralli radadel, täiesti asustamata või üksikute nomaadidega maadel. Sadu kilomeetreid rallitrassi on satelliitnavigatsioonieelsetel aegadel tähistatud umbes saja meetri laiuse sõidukoridori mõlemal pool väikeste vahemaade tagant pinnasest mäekestega või kividest laotud tornikestega. Kuna rada on suuresti paralleelne Alžeeria piiriga, siis on tegemist üle keskmise militariseeritud tsooniga ja korduvalt tuleb sõit kontrollpunktides katkestada. Aga suuri probleeme see ei tekita ja suhtumine on valdavalt positiivne. Õhtu lõpuks jõutakse Assa nimelise asula lähistele laagrisse.

Kolmandal päeval lähevad turistid võistlejatest lahku. Viimased jätkavad Dakari ralli radadel, endiselt piiri lähedal, aga nüüd lisandub veel uus julgeolekuaspekt. Siseneme Lääne-Saharasse, mille ainuüksi niiviisi nimetamine tekitab Marokos suuri probleeme. Marokolased peavad visalt seda piirkonda põliseks Maroko territooriumiks ja nimetavad seda lihtsalt Lõunaprovintsideks. Vägisi tekib analoogia “Krym nas” situatsiooniga.

Rallil aga poliitikaga ei tegeleta ja seetõttu on meile tähtis hoopis see asjaolu, et territoriaalvaidluste käigus on ka palju reaalseid kokkupõrkeid olnud ja paljud maamiinid on endiselt leidmata või lõhkemata ning varitsevad ettevaatamatuid. Alles jaanuaris oli üks kohalik siin oma Land Roveriga vastu taevast lennanud. Seega on reeglid lihtsad aga ranged: püsida rajal ja kui kogemata juhtud rajalt välja, siis tagasi ainult mööda oma radu. Umbes kolmsada kilomeetrit tuleb taaskord praktiliselt inimtühja kivi– ja liivakõrbe, seega kohustuslik on kaasa võtta vähemalt kolme päeva söögi- ja veevaru pluss satelliittelefon. Juhuks, kui auto või inimestega midagi juhtub.

Foto: 4x4 reisid

Turistid saavad samaaaegselt nautida sõitu mööda suurepäraseid asfaltteid ja kohalikke vaatamisväärsusi. Õnneks pole kellegagi miskit tõsist juhtunud ja kogu kirev seltskond saab taas kokku Smara linna lähistele üles seatud laagris.

Järgmisel, neljandal võistluspäeval on tegemist taas pikema asfaldisõiduga. Seda sellepärast, et maastikusõit ja trassilt kõrvalekaldumine on kohalike ametivõimude poolt ära keelatud. Liigutakse läbi kunagise hispaanlaste poolt asutatud Lääne-Sahara pealinna Laajouni otsejoones lõunasse Dakhla poole, kokku oma 800 kilomeetrit. Et sõit liiga üksluiseks ja igavaks ei kujuneks, on organisaatorid välja mõelnud erinevaid ülesandeid, näiteks liikumine trassil kahe etteantud punkti vahel kindla keskmise kiirusega.

Dakhla laager on surfiparadiiside vahel ja seetõttu kaunis tuuline. Kuna piirkond on populaarne turismisihtkoht, siis on siin ka palju majutusasutusi ning osa rahvast kasutab võimalust vahepeal hotellimõnusid nautida.

Foto: 4x4 reisid

Hommikul hakkab kogu seltskond liikuma kolmesaja kilomeetri kaugusele lõunasse jääva Mauritaania piiri poole. Tavaliselt üsna vaevaliselt kulgeva, et mitte öelda seiklusliku protseduuri on korraldajad suutnud organiseerida nii sujuvaks kui võimalik. Mauritaania poolel vaadatakse ainult passi ja pannakse üht-teist kirja, ilma et peaks üldse autost väljuma. Lisaks mõõdetakse temperatuuri, seda võimaliku koroonaviiruse ohu tõttu. Edasi liigub kogu karavan kahesaja kilomeetri kaugusel asuvasse laagrisse, kuhu politsei ja piirivalve on juba oma telgid üles seadnud.

Muidu piiril toimuv viisavormistus koos pildistamise ja näpujälgede võtmisega leiab nüüd aset siinsamas, keset liivadüüne. Jõutakse kohale juba lõunast, see annab aega puhata homseks võistluspäevaks, mis on kogu sõidu pikim ja raskeim etapp.

Paagid ja kanistrid tangitakse kurguni täis, täiendatakse veevarusid ja tehnika vaadatakse veelkord üle. Tehakse satelliittelefonidega proovikõnesid. Turistiklass viidab aega auto järel mööda düüne suusatajaid või liivalauaga sõitjaid vedades. Paljud tunnevad lihtsalt autoga mööda liiva kihutamisest mõnu.

Vahepeal on korraldajad kodutööd teinud ja esimese kolme päeva võistlustulemused on eestlastele meelepärased, enamik võistlejaid on nimekirja eesotsas.

Foto: 4x4 reisid

Viisade vormistamine kestab südaööni, aga sadakond inimest jäävad ikka viisata. See tähendab, et homne võistluspäev jääb ära. Sellest on muidugi kahju, kuna autode seadistused on justnimelt selliste katsete jaoks nagu homme.

Kuna otse ja mööda asfaltteed teise laagrisse Butilimitis sõitmine oleks ressursi raiskamine, siis enamik eestlaste meeskondadest võtab ette klassikalise teekonna mööda maailma pikima rongikoosseisu marsruuti. Tegemist on küll suure ringiga, aga emotsioonid tasuvad kuhjaga nähtud vaeva. Näeme 190 vaguniga rongi ning kümneid ja kümneid kauneid maastikuvaateid. Ring kujuneb pikaks, ligi 1100 kilomeetrit, ja laagriplatsile jõuame alles südaööl.

Esmaspäevane võistluspäev sisaldab piiriületust Senegali. Nagu Aafrikale kohane, korjatakse mitmesuguseid erinevaid rahasid, milledest enamiku puhul pole üldsegi selge mille jaoks või kas üldse on vaja maksta. Võistluselement on muidugi samuti päeva integreeritud ja ülesannetesse on parajad krutskid sisse pandud.

Foto: 4x4 reisid

Ööbimine on Saint-Louisi lähedal mererannas asuvas hotellis ja selle taga asuval kämpinguplatsil. Õhtul lekib juba infot, et Guinea valitsus on turvalisuse kaalutlustel teatud piirkonna võistluste korraldamiseks sulgenud ja kahe päeva etapid tuleb ära jätta. Ettevalmistustega suurt vaeva näinud osalejatele see muidugi rõõmu ei valmista, aga force majure vastu ei saa.

Nagu suurüritustel ikka, on ka nüüd katkestajaid. Üks Eesti ekipaaž Land Cruiser 80-ga saab oma auto natukene mõlki ja üks kastikas keerab ennast katuse peale. Aga teisipäevased katsed toimuvad ja sisaldavad endas päris tõsist kihutamist savannis ja külade vahel. Seis tabelis on tasavägine ja iga punkt loeb.

Toomas Tahlfeldt

KOMMENTAARID

Nimi :
Nimi :
Kommentaar :
Kommentaar :
 

VEEL UUDISEID

FOTOD. Tänak võitis avapäeva mõlemad kiiruskatsed ja tõusis liidriks

FOTOD. Tänak võitis avapäeva mõlemad kiiruskatsed ja tõusis liidriks

Arctic Rally Finland avapäeval läbisid võistlejad kahel korral 31,05 km pika kiiruskatse ja mõlemal korral oli kiireim Ott Tänak. Eestlase edumaa kahe kiiruskatse järel on tiimikaaslase Craig Breeni ees ...

Päeva leiud. Neli vahvat väikest autot oksjonil

Päeva leiud. Neli vahvat väikest autot oksjonil

Oksjoniportaalis osta.ee müüakse nelja vahvat väikest autot, millest mõni sobib hobisõidukiks, mõni igapäevakasutusse. Vanim neljast on NSU Prinz 1961. aastast. Auto on 3,1 meetrit pikk ja varustatud ...

Peugeot võttis kasutusele uue logo

Peugeot võttis kasutusele uue logo(2)

Peugeot uuendab oma identiteeti ning võttis ka kasutusele uue logo. Alates 25. veebruarist asendab senist figuuri vapilik lõvipea. Alates 1850. aastast on ettevõttel olnud kasutusel kümme logo, mis kõik ...

Tänak oli testikatse kiireim

Tänak oli testikatse kiireim

Täna algava Arctic Rally Finland testikatsel sõitis parima aja välja Ott Tänak, kes edestas tiimikaaslast Thierry Neuville’i 0,7 sekundiga. Sealjuures sõitis Neuville testikatse teisel läbimisel ennast ...

Naised valisid aasta autot

Naised valisid aasta autot(5)

Naisautoajakirjanikest koosnev žürii valis oma aasta autod üheksas kategoorias. Osalesid kõik 2020. aasta jooksul esitletud mudelid. WWCOTY (Women's World Car of the Year) valituks osutusid:- parim ...

Suleti Eesti ainus jäätee

Suleti Eesti ainus jäätee

Eile, 25. veebruaril suleti täielikult Piirissaare–Laaksaare jäätee. Sulgemise põhjustas umbes 10–15 cm paksuse veekihi tekkimine jääle. 8,4 km pikkune Piirissaare–Laaksaare jäätee oli avatud 13.–24. ...

Koroonaviiruse edasine levik võib sõidueksamite järjekordi pikendada

Koroonaviiruse edasine levik võib sõidueksamite järjekordi pikendada

Viimastel päevadel on sagenenud paljude eksamineerijate haigestumine ja kohustuslikku eneseisolatsiooni jäämine, mistõttu on suur oht eksamineerimise teenuse katkemisele, teatas Transpordiamet. Arvestades ...

Tallinna südalinna paigaldati esimene ultrakiire elektriautode laadija

Tallinna südalinna paigaldati esimene ultrakiire elektriautode laadija(10)

Elektriautode laadijaid arendav start-up RUEX paigaldas Rotermanni ja Sadama vahelisse kvartalisse esimese ultrakiire avaliku laadija võimsusega kuni 120 kW. Näiteks saavad Tesla Model 3 omanikud laadida ...

Selgusid Eesti parimad jäärajasõitjad

Selgusid Eesti parimad jäärajasõitjad

Sulailm tõmbas joone alla jäärajasõidu Eesti karikavõistlustele, käesoleva nädala laupäevale planeeritud neljas etapp jääb ära ning parimad selgusid kolme etapi kokkuvõttes. Kõigil kolmel etapil saavutasid ...

 
Nädalavahetuse autospordivõistlused

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Lisaks autoralli MM-võistluste teisele etapile Lapimaal ja elektrivormelite sarja hooaja avaetapile, toimub huvitavaid võidusõite ka koduses Eestis. Laupäeval tehakse algust Eesti karikavõistlustega 4x4 ...

Land Rover Defenderi tippmudel: V-8 ja 525 hobujõudu

Land Rover Defenderi tippmudel: V-8 ja 525 hobujõudu(8)

Land Rover Defenderi tippmudel sai kapoti alla 525 hobujõudu (386 kW) arendava V-8 mootori. Viieliitrise kompressormootoriga varustatud Defenderil muudeti ka vedrustust ja jõuülekannet, tagaratastele ...

FOTOD: Uus C-klass: ainult neljasilindrilised mootorid

FOTOD: Uus C-klass: ainult neljasilindrilised mootorid(5)

Mercedes-Benzi uue C-klassi valikusse kuuluvad vaid nelja silindriga suuremal või vähemal määral elektrifitseeritud mootorid – poolhübriidid ja pistikuhübriidid. Mudelite C 180 ja C 200 kapoti all toimetab ...

Hyundai avab Tallinnas uue esinduse

Hyundai avab Tallinnas uue esinduse(4)

Peagi avatakse Tallinna sissesõidul Laagris Auto-Bon AC AS autokeskuses uus Hyundai müügisalong. Hyundai müügitegevust alustatakse alates 1. märtsist 2021, kõigile standarditele vastav salong avatakse ...

Škoda Fabia valikus on viis bensiinimootorit

Škoda Fabia valikus on viis bensiinimootorit(4)

Škoda avaldas maskeeritud fotod uuest Fabiast ning mitmeid tehnilisi üksikasju, sealhulgas info mootorivalikust. Uus Fabia baseerub MQB-A0 platvormil, millel teisedki Volkswageni grupi väikeautod nagu Seat ...

FOTOD. Homme antakse Lapimaal start autoralli MM-sarja teisele etapile

FOTOD. Homme antakse Lapimaal start autoralli MM-sarja teisele etapile

Autoralli MM-võistluste teisele etapile, Arctic Rally Finlandile antakse start reedel toimuva kahe kiiruskatsega. Esmakordselt Lapimaal toimuval MM-etapil on kavas kokku 10 kiiruskatset ning neist ...

Ioniq 5 tuleb Eestis müügile aasta keskel

Ioniq 5 tuleb Eestis müügile aasta keskel(13)

Hyundai elektriautomargi Ioniq esimene sõiduk Ioniq 5 tuleb Eestis müügile käesoleva aasta keskel. Hind ei ole veel teada. Ioniq 5 tuuakse Eestis turule 72,6 kWh akuga ning kahe eri mootorivariandiga: ...

 
Red Bull avaldas pildid tänavusest F1 autost

Red Bull avaldas pildid tänavusest F1 autost

Red Bulli F1 võistkond avaldas täna esimesed stuudiofotod oma eelseisva hooaja autost RB16B. Võistkonna juhi Christian Horneri sõnul pärineb 60% uuest autost eelmise aasta mudelist RB16 ja valdavalt on ...

Adrien Fourmaux teeb WRC-autoga debüüdi Horvaatia etapil

Adrien Fourmaux teeb WRC-autoga debüüdi Horvaatia etapil

M-Sport tiim teatas, et tänavu osadel MM-etappidel Ford Fiesta Rally2 autoga kihutav Adrien Fourmaux debüüt WRC-autoga saab teoks Horvaatia rallil. Lisaks leidis Adrien Fourmaux ka uue toetaja ja alates ...

Autode CO2 heide nulli

Autode CO2 heide nulli(7)

Poleks vaja kalleid elektri- ja vesinikuautosid ning tuule- ja päikeseelektrijaamu, et Eesti autopargi CO2 heide viia ­nulli. Piisaks, kui pool autodest sõidaks kodumaise taastuv­toormest biometaaniga. Kas ...

Nagu Ameerika auto

Nagu Ameerika auto(22)

Üleilmastuvas ja järjest enam ühinevas automaailmas kõlab „nagu Ameerika auto“ isegi kummaliselt, aga see mõte tabas Toyota Highlanderi roolis juhti korduvalt. Eks vana kooli autosõbrad räägivad ikka ...

Elektrivormelitega esmakordselt MM-il

Elektrivormelitega esmakordselt MM-il

Eelseisval nädalavahetusel antakse Saudi Araabias start elektrivormelite seitsmendale hooajale, kuid esimest korda selgitatakse välja maailmameister. Eelmine Formula E sarja hooaeg lõpetati koroonaviiruse ...

Kihutame, libiseme, põrutame hange ...

Kihutame, libiseme, põrutame hange ...

Esi-, taga- ja nelikvedu, väike ja odav ning võimas ja kallis auto – panime jäärajal kõik need proovile ja valisime oma lemmiku. Kogusime Laitse ralliparki ­autod, mida või millesarnaseid jääradadel kõige ...

Kuidas laadida külmunud akut?

Kuidas laadida külmunud akut?(9)

Kas külm talv ja koroonaaja vähesed sõidud on aku tühjaks teinud ja arvad, et peab jälle ostma uue? Ei pea, ütleb asjatundja – tihti piisab vaid laadimisest, aga seda peab tegema õigesti. Poodi jäetud ...

 
Leaf 10 – sama hind, mitu korda pikem sõit

Leaf 10 – sama hind, mitu korda pikem sõit

Nissan Leaf maksab tänapäeval sama palju kui kümme aastat tagasi, kuid talvine sõiduulatus on Autolehe katse järgi kasvanud ligikaudu kolm korda. Autoleht tegi Leafiga esimese lühikese proovisõidu ...

Ideeautost seeriaautoni. See ei ole üldse see auto!

Ideeautost seeriaautoni. See ei ole üldse see auto!(1)

Ei, see ei ole Mercedes-Benz CLK. Kaugeltki mitte, tegu on aastaid varasema ja suurema kupeega, mida pealegi käitab viieliitrine V-8. Ometi paistab see täpselt nagu CLK.  See on õigupoolest nimetu ideeauto, ...

Nahkkattega Kia Stingray?!

Nahkkattega Kia Stingray?!

Päevinäinud Kia Carnivali kerega oli tarvis midagi ette võtta. Kuna auto omanik tegeleb sadulsepatööga, valiti ka auto remontimiseks omapärane tee – see sai üleni nahkkatte. Tuleb välja, et asjade ...

Küsimus lugejalt: Kui kaua teeb autotehas varuosi?

Küsimus lugejalt: Kui kaua teeb autotehas varuosi?(4)

Ostsin 2005. aasta auto ja ootamatult selgus, et esindusest sellele mõnd varuosa enam ei saagi. Kas see on tavapärane, et suhteliselt uuele autole tehas varuosi ei paku?

Autopäevik. Miks mulle meeldib Golf IV?

Autopäevik. Miks mulle meeldib Golf IV?(22)

Neljanda põlvkonna Golfil on nii plusse kui miinuseid, kuid üht omadust hindan paljude uute sõidukite taustal eriti kõrgelt. Autolehe heaks töötatud pea paari aastakümne jooksul olen kokku puutunud väga ...

Esimene Kuga: suhteliselt üllatustevaba Ford

Esimene Kuga: suhteliselt üllatustevaba Ford(4)

Kuga on üks parema töökindlusega Forde, mis sel sajandil toodetud. Enam kui kümne aasta eest müügile tulnud Kuga sai uuena kiita nii koostekvaliteedi kui ka sõiduomaduste eest, kuid müügiedu peamiseks ...

Kolumn. Tramm: Kannapööre võib olla ka väiksem

Kolumn. Tramm: Kannapööre võib olla ka väiksem(3)

Ainult fossiilkütust tarbivast autost on nüüdseks tehtud samasugune pahe nagu sigaretist ja alkoholist. Isegi liisingufirmad keeravad nende ostmisel aina enam kraane kinni ning sujuvalt suunatakse autoostjaid ...

 
Autolehe 23. veebruari uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Autolehe 23. veebruari uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo(2)

Honda HR-V saab värske näo Honda avalikustas uue pisidžiibi HR-V, mis edaspidi jätkabki vaid kahemootorilise hübriidina. Nagu fotodeltki näha, tuleb uudismudel väliselt märkimisväärselt erinev, kuid ...

Uus Qashqai: menuauto kolmas tulemine

Uus Qashqai: menuauto kolmas tulemine

Terve Euroopa menusõiduk Nissan Qashqai jõudis äsja kolmanda põlvkonnani, mis püüab pilke disainiga, kuid pakub ka praktilisi väärtusi ühes omapärase hübriidajamiga kapoti all. Euroopas enam kui kolmes ...

CUPRA Formentor VZ - auto24 proovisõit

CUPRA Formentor VZ - auto24 proovisõit(30)

Seekord on meie proovisõiduautoks uue sportliku automargi CUPRA kõige esimene mudel - 310-hobujõuline nelikveoline linnadžiip, mis kannab nime Formentor.  Aga üllataval kombel saab Formentorit soovi korral ...

Alfa Romeo esitles uut F1 autot

Alfa Romeo esitles uut F1 autot

Alfa Romeo F1 võistkond esitles Varssavis oma tänavust võistlusautot C41. Eelmisel aastal ei kulgenud Alfa Romeo hooaeg just eriti edukalt ning tiimi sõitjad Kimi Räikkönen ja Antonio Giovinazzi teenisid ...

Eesti Autospordi Liit valis aasta parimaid

Eesti Autospordi Liit valis aasta parimaid

Eesti Autospordi Liit otsustas pandeemia tõttu traditsioonilise auhinnagala ära jätta, kuid valis 2020. aasta parimad sellest hoolimata. Eri alade parimateks osutusid liidu alakomiteede valikul:Parim ...

Mis edetabel see on? 1. Lexus, 2. Porsche, 3. Kia

Mis edetabel see on? 1. Lexus, 2. Porsche, 3. Kia(7)

USA kõige murevabamate automarkide edetabeli tippu paigutas uuringufirma J.D. Power (JDP) tänavu Lexuse, Porsche ja Kia. Uuringus osales 33 251 kuni kolm aastat vana auto omanikku, kes lugesid üles eri vead ...

 
Buell ärkab taas ellu

Buell ärkab taas ellu(1)

USA mootorrattatootja Buell lubab alustada uuesti tegevust ning tuua lähiaastail müügile terve rea eri tüüpi tsikleid, nii kallimaid kui ka odavamaid. Algust tehakse superbike’iliku mudeliga 1190RX ...

Volkswagenile terendab elektriautonduses edumaa

Volkswagenile terendab elektriautonduses edumaa(1)

Tahkeakuga elektriauto peaks olema igapidi etem praegustest – laaduma kiiremini, sõitma kaugemale, olema odavam ja tuleohutum ning aku eluigagi tõotavat tulla pikem. Kes suudab esimesena sellise autoga maha ...

Eesti kardisõitjad avasid hooaja Itaalias

Eesti kardisõitjad avasid hooaja Itaalias

Pühapäeval Adria kardirajal Itaalias sõidetud WSK Champions Cup oli tänavuse kardihooaja esimeseks suureks rahvusvaheliseks võistluseks. Kuivõrd tase on WSK võistlustel võrdväärne Euroopa ja ...

FOTOD. Rolfhartge tegi… tervisetuuningut

FOTOD. Rolfhartge tegi… tervisetuuningut

Koroonakriisi ajal pole imestada, et ka tuuningufirmad on enda jaoks avastanud tervishoiutemaatika. Lääne-Saksamaal tegutsev Rolfhartge lendab viirustega sõdima G-klassi AMGga. Viiruseid ei tapa siiski auto ...

Renault alustab vesinikukaubikutega

Renault alustab vesinikukaubikutega

Renault lubab aasta lõpupoole maha saada esimeste vesinikukaubikute partiidega. Kütuseelemendiga tarbesõidukite ning neile sobivate tanklate väljatöötamiseks löödi käed tunnustatud tegijate Faurecia ja Plug ...

FIA nõuab Rootsi ralli siirdamist põhja poole

FIA nõuab Rootsi ralli siirdamist põhja poole

Mitu aastat on Rootsi ralli korraldajad olnud hädas kehvade lumeoludega ja mullu kujutas võistlus rohkem kruusarallit kui talverallit. Nüüd on FIA eesotsas rallidirektori Yves Mattoniga nõudmas Rootsi ralli ...

FOTOD ja VIDEO. Noored tegid Pandivere rahvarallil kõrget tempot

FOTOD ja VIDEO. Noored tegid Pandivere rahvarallil kõrget tempot

Rahvaralli Pandivere Talv raames sõidetud noorteralli Eesti meistrivõistluste teisel etapil saavutas kuni 16aastaste arvestuses esikoha Marten Ojapõld ja 17-18aastaste seas Tony Schwarzstein. Mõlemad ...

 
Päeva leid. Legend, mille kapoti all on hoopis teine legend

Päeva leid. Legend, mille kapoti all on hoopis teine legend(5)

Suurbritannias müüakse väikse läbisõiduga Mercedes-Benz 300 SE-d (W126), mille kapoti all on kolmeliitrine R-6-mootor, aga mitte Mercedese enda oma. 115 000 km läbisõiduga 1991. aasta S-klass peidab oma ...

930 hj AMG kiirendab nagu Bugatti, aga sel on tõsine probleem

930 hj AMG kiirendab nagu Bugatti, aga sel on tõsine probleem

Tuunija Posaidon upitas Meredes S 63 AMG võimsuse 930 hobujõuni, mis kiirendab luksuskupee paigalt „sajani“ nagu Bugatti Veyron. Kui sageli räägivad tuunijad vaid ulmelistest võimsusnäitajatest, siis ...

BMW X7 sai soomuskaitse

BMW X7 sai soomuskaitse

Kanada ettevõtte Inkas jõudis nähtavasti esimesena ehitada kuulikindlaks BMW suurima džiibi X7, mis peaks nüüd üle elama nii püssilasud kui ka granaadiplahvatused. Torontos tegutsev Inkas on Saksa ...

Millised olid mullu USA TOP5 preemiummargid?

Millised olid mullu USA TOP5 preemiummargid?

USA siseturul läks mullu Tesla esmakordselt Audist mööda ja murdis ennast sedasi riigi menukamate preemiummarkide sekka. Erinevalt enamikust teistest tootjatest suutis Tesla oma müüki mullu teadupärast ...

AlphaTauri esitles oma tänavust F1 autot

AlphaTauri esitles oma tänavust F1 autot

Scuderia AlphaTauri oli F1 võistkondadest teine, kes esitles oma tänavust autot, mis kannab mudelinumbrit AT02. Uue võistlusauto esitlus toimus Red Bullile kuuluva rõivabrändi AlphaTauri peakorteris ...

Ford panustab jõuliselt uue WRC auto ehitusse

Ford panustab jõuliselt uue WRC auto ehitusse

M-Sport võistkond on asunud aktiivselt valmistuma järgmiseks aastaks, mil kasutusele võetakse uued Rally1 reeglitele vastavad hübriidautod. Eelmisel aastal koroonaviiruse pandeemia tõttu finantsraskustesse ...