TELLIMISKAMPAANIA

AUTONDUS

Töö käib uue Niva kallal

Töö käib uue Niva kallal(8)

Avtovaz avaldas esimese pildi uuest Niva ideeautost ning kinnitas, et töö uue seeriamudeli kallal käib. Uue Niva seeriaversiooni esitletakse 2024. aastal. Täpsemat infot uue mudeli kohta veel jagata, kuid ...

MOOTORISPORT

F1: Hooajaeelsed testisõidud toimuvad Bahreinis

F1: Hooajaeelsed testisõidud toimuvad Bahreinis(1)

Traditsiooniliselt on F1 MM-võistluste hooajaeelsed testisõidud toimunud viimastel aastatel Barcelonas, aga muudatuse tõttu kalendris viiakse need tänavu läbi Bahreinis. Algselt pidid testisõidud toimuma ...

AUTOTÖÖSTUS

Uus häda autonduses: pooljuhikriis

Uus häda autonduses: pooljuhikriis(6)

Autotootjate muredel pole otsa ega äärt. Küll kiusab koroonaviirus, kaotades ostjates viimasegi huvi uute autode vastu, siis viskab kaika kodaraisse Brexit, pöörates sassi täpsed tarnegraafikud… Ja nüüd ...

PROOVISÕIDUD

Formentoriga Eesti parimal metsateel

Formentoriga Eesti parimal metsateel

Formentori neeme tipus asuva majakani viivat teed asendab CUPRA Formentori proovisõidus Eesti parim metsatee ja see annab sportdžiibile hea võimaluse näidata end kõige erinevamates tingimustes. SEATil ja ...

PÄEVAUUDISED

Soomlased: ei mingit tavaautode keelamist!

Soomlased: ei mingit tavaautode keelamist!(2)

Ainult 19% soomlastest on selle poolt, et sisepõlemismootoriga uute autode müük keelata 2030. aastast, näitas põhjanaabrite rahvusringhäälingu YLE korraldatud küsitluse tulemus. 49% arvates peaks tavaautosid ...

LIIKLUS

33 korda teooria- ja 29 korda sõidueksamil

33 korda teooria- ja 29 korda sõidueksamil(16)

Juhieksamite rekordid olid mullu vapustavad: teooriaeksamil proovis üks inimene kätt juba 33. korda ning sõidueksamilt üritati läbi saada 29. katsel. Transpordiamet ei täpsusta, kas tegu oli ühe ja sama ...

AUTOPÄEVIK

Autopäevik. BMW X3: pere teine auto 

Autopäevik. BMW X3: pere teine auto (3)

Autolehe „Autopäeviku“ rubriigiga liitub auto24.ee partneri automaakler.ee meeskonna liige Palle Kõlar ning tema peaaegu 350 000 kilomeetrit sõitnud 2004. aasta BMW X3. Kaks aastat tagasi tekkis mu perel ...

Reportaaž Budapest-Bamako rallilt: miiniväljad ja seiklused Aafrika pinnal

Foto: 4x4 reisid

Budapest-Bamako rallil osalev Toomas Tahlfeldt saatis Autolehele võistlusmuljeid kohapealt:

Budapest-Bamako, mitmete omataoliste seas üks suuremaid nii geograafiliselt ulatuselt kui ka osalejate arvu poolest, on oma ajaloo jooksul toimunud erinevatel marsruutidel ja ka finiš on vastavalt poliitilisele ja julgeolekuolukorrale olnud kord siin ja kord seal. Sellel aastal on tegu sõidu ajaloo pikima marsruudiga, lõpetamine on Sierra Leones, Freetownis.

Start sellele umbes 10 000 kilomeetrisele seiklusele (seda ühes suunas. Need, kes plaanivad sõites tagasi tulla, peavad arvestama kaks korda pikema vahemaaga), anti 31. jaanuaril Budapestist. Sellel aastal on ungarlaste järel ilmselt suurim välisesindus Eestist, kus võistlusklassis võtab osa suisa 9 ekipaaži, lisaks 9 autot 4x4 touringu ja 2 sõidukit tavalises touringklassis, kokku 21 masinat. Sellele lisaks veel 4 mootorratast.

Foto: 4x4 reisid

Esimene, ligi 4000 kilomeetrine transiidietapp Budapestist Marrakeshi kulges eesti esindusel suuremate viperusteta, kui välja arvata väikesed sekeldused teemaksudega ja muu tavaliiklusega seonduv. Kõikidel nii hästi ei läinud ja sotsiaalmeedia kaudu otsiti nii mitmelegi masinale varuosi või remondikohti.
Alates Marokost algab muidugi hoopis teine maailm, seda nii otseses kui ka kaudses mõttes. Kohalike liiklusoludega harjumine võtab samuti oma aja. Mingi osa osalejatest jättis Budapesti sõitmata ja tuli otse siia. Sõidu võistluslik ja põnevam osa sai avapaugu 4. veebruaril, kui kokku üle kahesaja ekipaaži suundus Marrakeshist Atlase mägede poole. Esimest korda võistlustel osalejad, ja neid on valdav osa, said aimu, mis neid ees ootab ja milliseid konksusid on korraldajad võistlusülesannetesse ära peitnud. Need, kel kogemus olemas, saavad seetõttu alguses ka paremaid tulemusi. Rajad on seatud nii, et asfaltkattega ülesõidud vahelduvad kõrgmäestikus kitsaste ja kiviste käsitööteedega, mis kohati tõusevad üle lumepiiri kõrgusel 2200 m.

Esimese sõidupäeva lõpp on Sahara kõrbes suurte liivadüünide vahel, kuhu autod saabuvad kuni hilisööni. Muljetamist ja emotsioone jagub kauemgi. Kuna vahemaad, mida vaja läbida, on suured, siis on ka hommikud varajased ning reeglina enne koitu peavad juba asjad pakitud olema ja võistlejad stardivalmis. Turistiklassis sõitjatel on muidugi lihtsam, nemad saavad oma aega rohkem ise sättida ja ka marsruuti valida.

Foto: 4x4 reisid

Teise päeva rada kulgeb valdavalt legendaarse Pariis–Dakar ralli radadel, täiesti asustamata või üksikute nomaadidega maadel. Sadu kilomeetreid rallitrassi on satelliitnavigatsioonieelsetel aegadel tähistatud umbes saja meetri laiuse sõidukoridori mõlemal pool väikeste vahemaade tagant pinnasest mäekestega või kividest laotud tornikestega. Kuna rada on suuresti paralleelne Alžeeria piiriga, siis on tegemist üle keskmise militariseeritud tsooniga ja korduvalt tuleb sõit kontrollpunktides katkestada. Aga suuri probleeme see ei tekita ja suhtumine on valdavalt positiivne. Õhtu lõpuks jõutakse Assa nimelise asula lähistele laagrisse.

Kolmandal päeval lähevad turistid võistlejatest lahku. Viimased jätkavad Dakari ralli radadel, endiselt piiri lähedal, aga nüüd lisandub veel uus julgeolekuaspekt. Siseneme Lääne-Saharasse, mille ainuüksi niiviisi nimetamine tekitab Marokos suuri probleeme. Marokolased peavad visalt seda piirkonda põliseks Maroko territooriumiks ja nimetavad seda lihtsalt Lõunaprovintsideks. Vägisi tekib analoogia “Krym nas” situatsiooniga.

Rallil aga poliitikaga ei tegeleta ja seetõttu on meile tähtis hoopis see asjaolu, et territoriaalvaidluste käigus on ka palju reaalseid kokkupõrkeid olnud ja paljud maamiinid on endiselt leidmata või lõhkemata ning varitsevad ettevaatamatuid. Alles jaanuaris oli üks kohalik siin oma Land Roveriga vastu taevast lennanud. Seega on reeglid lihtsad aga ranged: püsida rajal ja kui kogemata juhtud rajalt välja, siis tagasi ainult mööda oma radu. Umbes kolmsada kilomeetrit tuleb taaskord praktiliselt inimtühja kivi– ja liivakõrbe, seega kohustuslik on kaasa võtta vähemalt kolme päeva söögi- ja veevaru pluss satelliittelefon. Juhuks, kui auto või inimestega midagi juhtub.

Foto: 4x4 reisid

Turistid saavad samaaaegselt nautida sõitu mööda suurepäraseid asfaltteid ja kohalikke vaatamisväärsusi. Õnneks pole kellegagi miskit tõsist juhtunud ja kogu kirev seltskond saab taas kokku Smara linna lähistele üles seatud laagris.

Järgmisel, neljandal võistluspäeval on tegemist taas pikema asfaldisõiduga. Seda sellepärast, et maastikusõit ja trassilt kõrvalekaldumine on kohalike ametivõimude poolt ära keelatud. Liigutakse läbi kunagise hispaanlaste poolt asutatud Lääne-Sahara pealinna Laajouni otsejoones lõunasse Dakhla poole, kokku oma 800 kilomeetrit. Et sõit liiga üksluiseks ja igavaks ei kujuneks, on organisaatorid välja mõelnud erinevaid ülesandeid, näiteks liikumine trassil kahe etteantud punkti vahel kindla keskmise kiirusega.

Dakhla laager on surfiparadiiside vahel ja seetõttu kaunis tuuline. Kuna piirkond on populaarne turismisihtkoht, siis on siin ka palju majutusasutusi ning osa rahvast kasutab võimalust vahepeal hotellimõnusid nautida.

Foto: 4x4 reisid

Hommikul hakkab kogu seltskond liikuma kolmesaja kilomeetri kaugusele lõunasse jääva Mauritaania piiri poole. Tavaliselt üsna vaevaliselt kulgeva, et mitte öelda seiklusliku protseduuri on korraldajad suutnud organiseerida nii sujuvaks kui võimalik. Mauritaania poolel vaadatakse ainult passi ja pannakse üht-teist kirja, ilma et peaks üldse autost väljuma. Lisaks mõõdetakse temperatuuri, seda võimaliku koroonaviiruse ohu tõttu. Edasi liigub kogu karavan kahesaja kilomeetri kaugusel asuvasse laagrisse, kuhu politsei ja piirivalve on juba oma telgid üles seadnud.

Muidu piiril toimuv viisavormistus koos pildistamise ja näpujälgede võtmisega leiab nüüd aset siinsamas, keset liivadüüne. Jõutakse kohale juba lõunast, see annab aega puhata homseks võistluspäevaks, mis on kogu sõidu pikim ja raskeim etapp.

Paagid ja kanistrid tangitakse kurguni täis, täiendatakse veevarusid ja tehnika vaadatakse veelkord üle. Tehakse satelliittelefonidega proovikõnesid. Turistiklass viidab aega auto järel mööda düüne suusatajaid või liivalauaga sõitjaid vedades. Paljud tunnevad lihtsalt autoga mööda liiva kihutamisest mõnu.

Vahepeal on korraldajad kodutööd teinud ja esimese kolme päeva võistlustulemused on eestlastele meelepärased, enamik võistlejaid on nimekirja eesotsas.

Foto: 4x4 reisid

Viisade vormistamine kestab südaööni, aga sadakond inimest jäävad ikka viisata. See tähendab, et homne võistluspäev jääb ära. Sellest on muidugi kahju, kuna autode seadistused on justnimelt selliste katsete jaoks nagu homme.

Kuna otse ja mööda asfaltteed teise laagrisse Butilimitis sõitmine oleks ressursi raiskamine, siis enamik eestlaste meeskondadest võtab ette klassikalise teekonna mööda maailma pikima rongikoosseisu marsruuti. Tegemist on küll suure ringiga, aga emotsioonid tasuvad kuhjaga nähtud vaeva. Näeme 190 vaguniga rongi ning kümneid ja kümneid kauneid maastikuvaateid. Ring kujuneb pikaks, ligi 1100 kilomeetrit, ja laagriplatsile jõuame alles südaööl.

Esmaspäevane võistluspäev sisaldab piiriületust Senegali. Nagu Aafrikale kohane, korjatakse mitmesuguseid erinevaid rahasid, milledest enamiku puhul pole üldsegi selge mille jaoks või kas üldse on vaja maksta. Võistluselement on muidugi samuti päeva integreeritud ja ülesannetesse on parajad krutskid sisse pandud.

Foto: 4x4 reisid

Ööbimine on Saint-Louisi lähedal mererannas asuvas hotellis ja selle taga asuval kämpinguplatsil. Õhtul lekib juba infot, et Guinea valitsus on turvalisuse kaalutlustel teatud piirkonna võistluste korraldamiseks sulgenud ja kahe päeva etapid tuleb ära jätta. Ettevalmistustega suurt vaeva näinud osalejatele see muidugi rõõmu ei valmista, aga force majure vastu ei saa.

Nagu suurüritustel ikka, on ka nüüd katkestajaid. Üks Eesti ekipaaž Land Cruiser 80-ga saab oma auto natukene mõlki ja üks kastikas keerab ennast katuse peale. Aga teisipäevased katsed toimuvad ja sisaldavad endas päris tõsist kihutamist savannis ja külade vahel. Seis tabelis on tasavägine ja iga punkt loeb.

Toomas Tahlfeldt

KOMMENTAARID

Nimi :
Nimi :
Kommentaar :
Kommentaar :
 

VEEL UUDISEID

SEAT Ateca - auto24 proovisõit

SEAT Ateca - auto24 proovisõit(7)

Ajast, mil SEAT oma esimese linnadžiibi turule tõi, on möödunud tänaseks juba üle nelja aasta. Eelmisel aastal aga esitleti uuendatud Atecat ning täna vaatamegi üle, mida uut tõi endaga kaasa Ateca ...

ABT annab Volkswageni 1,5liitrisele mootorile 190 hj

ABT annab Volkswageni 1,5liitrisele mootorile 190 hj(2)

Volkswageni kontsernis väga paljudel mudelitel kasutatava 1,5liitrise bensiinimootori võimsus on tehaseseades 110 kW/150 hj, kuid ABT tõstab seda tervelt 27 protsendi võrra 140 kW/190 hobujõuni. Pöördemoment ...

Päeva leiud: kiire ja eriline universaal

Päeva leiud: kiire ja eriline universaal(9)

Tänaste leidude hulka kuulub äsja müügile jõudnud ning Eestis väga haruldane MG sportlik universaal ZT-T hinnaga 2900 eurot. Autol on 2,5liitrine V-6 mootor, mis arendab 140 kW/190 hj ning võimaldab 0-100 ...

PSA ja FCA liitumine viidi lõpule

PSA ja FCA liitumine viidi lõpule

FCA ja PSA teatasid, et nende ühinemine on lõpule viidud, tekkis suuruselt neljas autotootja maailmas. Uus hiigelkorporatsioon Stellantis toodab 14 automarki: Abarthit, Alfa Romeot, Citroeni, Chryslerit, ...

F1: Hooajaeelsed testisõidud toimuvad Bahreinis

F1: Hooajaeelsed testisõidud toimuvad Bahreinis(1)

Traditsiooniliselt on F1 MM-võistluste hooajaeelsed testisõidud toimunud viimastel aastatel Barcelonas, aga muudatuse tõttu kalendris viiakse need tänavu läbi Bahreinis. Algselt pidid testisõidud toimuma ...

F1: Renault tiim 2021 – uus nimi, uus boss, uued värvid

F1: Renault tiim 2021 – uus nimi, uus boss, uued värvid

Algavaks hooajaks nimetas Renault ümber oma tehasetiimi autotootjale kuuluva kaubamärgi järgi Alpine’ks. Lisaks uuele nimele saab võistkond ka uue bossi, kelleks on Suzuki MotoGP tiimi endine tegevjuht ...

Ka Honda HR-V muutub hübriidiks

Ka Honda HR-V muutub hübriidiks

Honda avaldas täna esimesed infokillud uue põlvkonna HR-V kohta. Kõige olulisema uudisena saab HR-V-gi Honda e:HEV hübriidajami. Ainult sisepõlemismootoriga versiooni vähemalt Euroopas enam müügile ei ...

 
Alpine ja Lotus teevad koos elektrilise sportauto

Alpine ja Lotus teevad koos elektrilise sportauto

Renault ja Lotus teatasid, et hakkavad koostööd tegema ning esmalt sünnib sellest elektriline sportauto. Lisaks uue mudeli arendamisele ja tootmisele plaanitakse üheskoos osaleda ka autospordis. Kahel ...

Ralli: Arctic ralli võitis Hänninen, eestlastest oli parim Linnamäe

Ralli: Arctic ralli võitis Hänninen, eestlastest oli parim Linnamäe

Soome meistrivõistluste avaetapi Arctic Rally võitis Toyota Yaris WRC autol sõitnud Juho Hänninen, eestlased kõrgesse mängu ei sekkunud. R5 autodega startinud eestlastest oli lõpuks parim Georg Linnamäe, ...

Qashqai üllatab: mitu mootorit ja generaator ja…

Qashqai üllatab: mitu mootorit ja generaator ja…(11)

Ilmselt juunis müügile ilmuva uue Nissan Qashqai põnevaim jõuallikas tuleb Euroopa oludes enneolematu, kuid Jaapanis end kasinamas formaadis juba natuke tõestanuna. Uus Qashqai liigub nimelt puhtalt ...

auto24 müüb nädalakirja Autoleht veebiportaalile Geenius

auto24 müüb nädalakirja Autoleht veebiportaalile Geenius(3)

Kuulutusportaale auto24.ee, KV.ee, Osta.ee ja KuldneBörs.ee haldav AllePal müüs nädalakirja Autoleht veebiportaalile Geenius, mis võtab kord nädalas kolmapäeviti ilmuva ajakirja kirjastamise üle 1. ...

Dakari ralli võitis 14. korda Stephane Peterhansel

Dakari ralli võitis 14. korda Stephane Peterhansel

Mini sõitja Carlos Sainz võitis Dakari ralli viimase kiiruskatse, võistluse võit aga kuulus rekordiliselt 14. korda tema tiimikaaslasele Stephane Peterhanselile. Dakari ralli viimasel, 200 kilomeetrit pikal ...

Ralli: Thierry Neuville vahetas ootamatult kaardilugejat

Ralli: Thierry Neuville vahetas ootamatult kaardilugejat

Hyundai sõitja Thierry Neuville vahetas vaid nädal enne Monte Carlo ralli algust ootamatult kaardilugejat. Nicolas Gilsoul on olnud Thierry Neuville’i kaardilugejaks alates 2011. aastast ja seetõttu on uue ...

Jüri Vips osaleb F2 sarjas Hitechi võistkonnas

Jüri Vips osaleb F2 sarjas Hitechi võistkonnas

Jüri Vipsi osalemine tänavu F2 sarjas Hitech GP võistkonnas sai lõpuks ametliku kinnituse. Red Bulli noorte kasvandike hulka kuuluv eestlane on Hitechi võistkonnaga varasemalt tuttav, sest juba F3 sarjas ...

 
Elektri-Berlingo saabub sügisel

Elektri-Berlingo saabub sügisel(13)

Citroën toob sügisel Eestis müügile menuka kaubiku Berlingo elektrilise versiooni ë-Berlingo Van. Sarnaselt tava-Berlingoga toodetakse seda kahe kerepikkusega (furgooni maht vastavalt 3,3 ja 4,4 m3) ning ...

33 korda teooria- ja 29 korda sõidueksamil

33 korda teooria- ja 29 korda sõidueksamil(16)

Juhieksamite rekordid olid mullu vapustavad: teooriaeksamil proovis üks inimene kätt juba 33. korda ning sõidueksamilt üritati läbi saada 29. katsel. Transpordiamet ei täpsusta, kas tegu oli ühe ja sama ...

Lada püstitas absoluutse rekordi

Lada püstitas absoluutse rekordi(11)

Lada suutis mullu Venemaal kasvatada sõiduautode ja kaubikute turuosa 20,6 pealt 21,5% juurde, püstitades sellega viimase 9 aasta absoluutse rekordi. Kaubaks läks 343 512 autot, mille seas popimad olid ...

Elektridžiibiks keerab ka Corvette

Elektridžiibiks keerab ka Corvette

General Motors (GM) kavatseb ehitada vähemalt ühe Corvette’ist inspiratsiooni saanud elektriauto ning see tõotab tulla – üllatus-üllatus – linnadžiibi sarnane sõiduriist. Auto on iseenesest juba olemas, kuid ...

Toyota näitas oma uut Le Mans Hypercar klassi kuuluvat sportautot

Toyota näitas oma uut Le Mans Hypercar klassi kuuluvat sportautot

Toyota näitas avalikkusele esimest korda vastavalt sportautode MM-võistluste uutele reeglitele ehitatud hüperautot. Eelseisvaks hooajaks LMP1 klassi asendava Le Mans Hypercar klassi kuuluval Toyota GR010 ...

Ralli: Eestlased võistlustules täna algaval Arctic Rally’l

Ralli: Eestlased võistlustules täna algaval Arctic Rally’l

Täna algaval Soome meistrivõistluste avaetapil, Arctic rallil on stardis kolm Eesti meeskonda R5 autodel. Egon Kaur teeb Arctic rallil oma esimese stardi Volkswagen Polo GTI R5 autol ja samuti istub ...

Ralli: Toyota avalikustas tänavuse WRC auto kujunduse

Ralli: Toyota avalikustas tänavuse WRC auto kujunduse

Toyota tehasetiim avalikustas enne järgmisel nädalal toimuvat Monte Carlo rallit Yaris WRC auto uue kujunduse. Tehniliselt poolelt Toyota Yaris WRC autol mingeid muudatusi eelmise hooajaga võrreldes tiimi ...

 
F1: Charles Leclerc nakatus koroonaviirusse

F1: Charles Leclerc nakatus koroonaviirusse

Ferrari sõitja Charles Leclerc teatas, et on nakatunud koroonaviirusse ja püsib oma Monaco kodus isolatsioonis. Tema enda sõnul on tal vaid kerged sümptomid ja tõenäoliselt sai ta nakkuse oma tüdruksõbraga ...

Dakari eelviimasel kiiruskatsel oli taas võidukas Nasser Al-Attiyah

Dakari eelviimasel kiiruskatsel oli taas võidukas Nasser Al-Attiyah

Toyota sõitja Nasser Al-Attiyah sõitis Saudi Araabias toimuval Dakari ralli 11. kiiruskatsel välja päeva parima aja ja vähendas liidrina jätkava Stephane Peterhanseli edumaad. Kõrberalli eelviimasel ...

TV3 Grupp alustab järgmisel nädalal ralli MM-sarja ülekannetega

TV3 Grupp alustab järgmisel nädalal ralli MM-sarja ülekannetega

TV3 Grupi kanalid alustavad autoralli MM-i sarja ülekannetega juba tuleval nädalal ning seda võimsamalt kui kunagi varem. Avaetapilt Monte Carlos toimuvad ülekanded 21.-24. jaanuarini ning rallisõprade ...

Töö käib uue Niva kallal

Töö käib uue Niva kallal(8)

Avtovaz avaldas esimese pildi uuest Niva ideeautost ning kinnitas, et töö uue seeriamudeli kallal käib. Uue Niva seeriaversiooni esitletakse 2024. aastal. Täpsemat infot uue mudeli kohta veel jagata, kuid ...

Päeva leid. Nagu tuliuus GAZ-69A

Päeva leid. Nagu tuliuus GAZ-69A(6)

Kuldse Börsi vahendusel on müügile pandud 1971. aasta GAZ-69A, mille kohta ütleb müüja, et auto on läbisõiduta. Piltidel näeb GAZ-69 tõepoolest hea välja, kuid kahjuks on kuulutus äärmiselt napisõnaline. ...

FOTOD. Dacia lipulaev näitab end ideeautona

FOTOD. Dacia lipulaev näitab end ideeautona(8)

Dacia avaldas pildid ideeautost Bigster, mille seeriaversioon kuulub margi lähema viie aasta plaanidesse. Renault grupi uuendusplaani Renaulution osaks on Dacia-Lada haru tugev esindatus C-segmendis. 4,6 ...

Ralli: Soomes toimub talvine MM-etapp veebruari lõpus

Ralli: Soomes toimub talvine MM-etapp veebruari lõpus

Ralli MM-võistluste promootor ja Soome Autospordiliit AKK jõudsid kokkuleppele MM-etapi toimumises veebruari lõpus Lapimaal. Võistlus kannab nime Arctic Rally Finland ja see toimub 26.-28. veebruaril ...

 
Renault grupp tuli välja uue suure plaaniga

Renault grupp tuli välja uue suure plaaniga

Renault grupp tuli välja uue strateegilise plaaniga Renaulution, mis toob kaasa mitmed olulised suured muutused. Ühtlasi näidati elektri-ideeautot, mis on inspireeritud Renault 5-st, mis näitab "et Renault ...

Porsche tähistab Boxsteri sünnipäeva erimudeliga

Porsche tähistab Boxsteri sünnipäeva erimudeliga

Porsche tähistab kuulsa rodsteri 25. sünnipäeva erimudeliga Boxster 25 Years. Erimudel baseerub GTS 4.0-l ja seda valmistatakse 1250 eksemplari. Disainis leidub mitmeid vihjeid 1993. aastal Detroidi ...

Hyundai annab aimu uuest elektriautost

Hyundai annab aimu uuest elektriautost(2)

Hyundai avaldas esimesed fotod tulevasest elektriautost Ioniq 5. Teadupärast saab Ioniqust Hyundai elektriautode alammark ja selle esimene esindaja, mudel 5 kujutab endast keskmõõtu linnadžiibilikku ...

Rally Estonia on MM-võistluste etapiks ka 2022. aastal

Rally Estonia on MM-võistluste etapiks ka 2022. aastal

Eesti võõrustab autoralli MM-võistlusi ka järgmisel aastal kui Rally Estonia kirjutas sarja promootoriga alla kaheaastase lepingu. Kolmapäeval, 13. jaanuaril toimunud Rally Estonia hübriid ...

Peterhanselil järjekordne Dakari ralli võit käeulatuses

Peterhanselil järjekordne Dakari ralli võit käeulatuses

Dakari ralli 10. kiiruskatse võitis Toyota sõitja Yazeed Al Rajhi, aga liidrina jätkab kolmanda aja sõitnud Stephane Peterhansel. Varem 13 korda Dakari ralli võitnud Stephane Peterhansel kaotas päeva ...

Elektriauto, mida ei peagi laadima

Elektriauto, mida ei peagi laadima(2)

USA firma Aptera toob tänavu müügile kolmerattalise elektriauto, mille sõiduulatus peaks küündima 1000 miilini (1600 km), kusjuures tänu päikesepaneelidele poleks mõnel kliendil üldse vajadust akut ...

Meico Vettik sammub profimaailma 

Meico Vettik sammub profimaailma 

Motokrossi Euroopa meistrivõistlustel klassis EMX 125 mullu pronksmedali võitnud Meico Vettik pöörab karjääris uue lehe, kui liitub Belgia meeskonnaga Team TBS Conversions KTM. Millised on alanud aasta ...

 
Õnnelik juhus muutis auto saatuse

Õnnelik juhus muutis auto saatuse

1969. aasta Chevrolet El Camino on tänuväärne materjal auto taastajale. Eestisse sattus see pool sajandit vana Chevy siiski õnneliku juhuse läbi. 1960ndate USA autodel on olemas see miski, mis sunnib nende ...

LPG-st räägitakse vähe, aga seda kasutatakse palju

LPG-st räägitakse vähe, aga seda kasutatakse palju(9)

Viimastel aastatel üha popima surugaasi CNG ja kõikvõimalike elektrifitseeritud autode kõrval pole vedelgaasi- ehk LPG-seadmed oma eeliseid kaotanud. Põhjus, miks LPG-vedelgaasi auto­kütusena palju ...

Miks Põrsaralli oli Põrsaralli?

Miks Põrsaralli oli Põrsaralli?

Aastatel 1977–1991 peetud Edasi karikaralli, rahvakeeli Põrsaralli, tõstis väikese Libatse küla 14 aastaks suurelt Eesti rallikaardile. Ralli sünnilugu ulatub 1977. aasta algusesse, kui neli Edasi kolhoosi ...

Luksusdžiipide eliit 10 aastat hiljem

Luksusdžiipide eliit 10 aastat hiljem(31)

Kunagised ihaldusväärsed luksusdžiibid Audi Q7, BMW X5 ja Volvo XC90 maksavad praegu vähem kui uued säästuautod – aga milline on neist parim? Enam kui kümne aasta eest ületas nende autode hind tihti ...

Formentoriga Eesti parimal metsateel

Formentoriga Eesti parimal metsateel

Formentori neeme tipus asuva majakani viivat teed asendab CUPRA Formentori proovisõidus Eesti parim metsatee ja see annab sportdžiibile hea võimaluse näidata end kõige erinevamates tingimustes. SEATil ja ...

Mercedes-Benz C 180 500 000 km test: Kuldset tähte väärt

Mercedes-Benz C 180 500 000 km test: Kuldset tähte väärt(9)

Mercedes C 180 K-l täitus pool miljonit kilomeetrit! Tänutäheks saab auto põhjaliku hoolduskuuri. Sest me soovime selle endale jätta. Tavalised kestvustesti autod peavad läbima 100 000 kilomeetrit, kuid ...

Ideeautost seeriaautoni: Mahtuniversaal otse tulevikust

Ideeautost seeriaautoni: Mahtuniversaal otse tulevikust

Mahtuniversaalide buumist tahtsid osa saada kõik ning selle nimel raha kokku ei hoitud. General Motors näitas erilist ettekujutust pereautost 1986. aastal. Nime Pontiac Trans Sport saanud ideeauto oli ...

 
Küsimus lugejalt: Kas CNG-seadmeid ka järelpaigaldatakse?

Küsimus lugejalt: Kas CNG-seadmeid ka järelpaigaldatakse?

Mis see maksab ja kas sellega on sama odav sõita nagu tehase-CNG-seadmega?

Autopäevik. BMW X3: pere teine auto 

Autopäevik. BMW X3: pere teine auto (3)

Autolehe „Autopäeviku“ rubriigiga liitub auto24.ee partneri automaakler.ee meeskonna liige Palle Kõlar ning tema peaaegu 350 000 kilomeetrit sõitnud 2004. aasta BMW X3. Kaks aastat tagasi tekkis mu perel ...

Uuring: head ja halvad kindlustusseltsid

Uuring: head ja halvad kindlustusseltsid(3)

Automüüjate ja -teenindajate liidu uuringus välja sõelutud heade ja halbade liikluskindlustusseltside pingerida peab võtma teatava reservatsiooniga, sest see ei räägi näiteks otseselt avariiremondi headuse ...

Kolumn. Toom: Auto, olme ja ulme

Kolumn. Toom: Auto, olme ja ulme(1)

Kunagi ammu-ammu, umbes üheteist- või kaheteistaastasena sattus minu raamaturiiulisse Jerzy Broszkiewiczi raamat „Suur, suurem, kõige suurem“. Loomulikult oli tegu lasteraamatuga, kuid sellisega, mille kohta ...

Autolehe 13. jaanuari uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Autolehe 13. jaanuari uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Uus Jeep Grand Cherokee saab ka pika kere Jeep avalikustas uue maastikuauto Grand Cherokee, mida hakatakse tegema kahes kerepikkuses ning mis tuleb tootja kinnitusel senisest veel maastikusuutlikum. ...

Peterhansel võitis kiiruskatse ja kindlustas liidrikohta

Peterhansel võitis kiiruskatse ja kindlustas liidrikohta

Dakari ralli liider Stephane Peterhansel võitis käimasoleval võistlusel esimest korda kiiruskatse ja kasvatas tublisti oma edumaad lähimate rivaalide ees. Teisipäeval sõidetud 465 kilomeetrit pikal 9. ...

 
FOTOD. Ainult 20 erilist Urali. Sest Sveta ütles nii!

FOTOD. Ainult 20 erilist Urali. Sest Sveta ütles nii!

Külgkorviga mootorrattad Ural näevad endiselt välja nagu aastakümneid tagasi, kuid maailmas on neil harras austajaskond, mis lubab tsikleid Venemaal vähehaaval toota siiani. Uusim erimudel 2021. aastaks, ...