AUTONDUS

AUTOPÄEVIK. Muskelauto, sportauto, pereauto

AUTOPÄEVIK. Muskelauto, sportauto, pereauto

Kuna ma sain mullu oma garaažidesse natuke ruumi juurde, käitusin autosõltlasena igati loogiliselt ning ostsin jälle ühe auto juurde, et kõik garaažikohad tihedalt täidetud oleks. Selline käitumine pole ...

MOOTORISPORT

F1: Konkurendid kahtlevad Mercedese uue roolisüsteemi legaalsuses

F1: Konkurendid kahtlevad Mercedese uue roolisüsteemi legaalsuses(1)

Barcelonas toimuvate testisõitude teisel päeval märgati, et Mercedese sõitjad tõmbavad sirgetel rooli enda poole ja enne kurve lükkavad selle taas tagasi. Lähemal uurimisel selgus, et rooli tõmbamine enda ...

AUTOTÖÖSTUS

FOTOD. VIDEO. Uus superauto Czinger tuleb vägevate numbritega

FOTOD. VIDEO. Uus superauto Czinger tuleb vägevate numbritega(1)

Los Angeleses loodud superauto Czinger 21C kombineerib 1250hobujõulise võimsuse vaid 1250kilogrammise tühimassiga. Ootuspäraselt on tegu hämmastavalt kiire kupeega, mis teeb 0-100 km/h 1,9 sekundiga ja ...

PROOVISÕIDUD

Uus Yaris: praktiline ja sõidab hästi

Uus Yaris: praktiline ja sõidab hästi

Proovisõit kinnitab, et uue Yarise konstruktorid pöörasid auto juhile rohkem tähelepanu kui varem Toyota väikeauto ajaloos, kuid ei ohverdanud samas vähimatki praktilisuses. Esmalt tuleb märkida, et ...

PÄEVAUUDISED

Fotod. Uus Hyundai i20 tuleb ka poolhübriidina

Fotod. Uus Hyundai i20 tuleb ka poolhübriidina (3)

Uus i20 on senisest kergem ja ökonoomsem ning saab ka poolhübriidmootori.  i20 kolmas põlvkond on esimene seeriatootmise Hyundai, mis näitab ettevõtte uut disainikeelt, edaspidi hakkab sarnaseid jooni ...

LIIKLUS

Kolumn. Tramm: Parem kui Rootsi ralli

Kolumn. Tramm: Parem kui Rootsi ralli(1)

Üks töökaaslane küsis äsja, kas ma Rootsi rallit vaatama lähen. Milleks? Mul on igal nädalavahetusel sedalaadi vaatamist nii, et vähe pole. Ja täitsa tasuta. Viimastel aastatel koguneb pea kolmveerand mu ...

AUTOPÄEVIK

Autopäevik. Soodsa metsaauto leidmine pole lihtne

Autopäevik. Soodsa metsaauto leidmine pole lihtne

Vana Pajero valisin selleks, et oleks üks auto, millega võiks aeg-ajalt ka maastikul möllata. Juba mõnda aega istus mu peas mõte ühest metsas müttamise autost. Tahtsin midagi sellist, mis oleks maastikul ...

SISUTURUNDUS

Autodoc: hoolsa autoomaniku parim abimees

Autodoc: hoolsa autoomaniku parim abimees

Sisuturundus. Pea mugavalt oma auto logiraamatut, tee professionaalsete videoõpetuste abil hooldus-remonditööd ise ning telli õiged varuosad kiiresti ja soodsalt.  Nagu veebikülje nimestki mõista võib, on ...

Reportaaž Budapest-Bamako rallilt: miiniväljad ja seiklused Aafrika pinnal

Foto: 4x4 reisid

Budapest-Bamako rallil osalev Toomas Tahlfeldt saatis Autolehele võistlusmuljeid kohapealt:

Budapest-Bamako, mitmete omataoliste seas üks suuremaid nii geograafiliselt ulatuselt kui ka osalejate arvu poolest, on oma ajaloo jooksul toimunud erinevatel marsruutidel ja ka finiš on vastavalt poliitilisele ja julgeolekuolukorrale olnud kord siin ja kord seal. Sellel aastal on tegu sõidu ajaloo pikima marsruudiga, lõpetamine on Sierra Leones, Freetownis.

Start sellele umbes 10 000 kilomeetrisele seiklusele (seda ühes suunas. Need, kes plaanivad sõites tagasi tulla, peavad arvestama kaks korda pikema vahemaaga), anti 31. jaanuaril Budapestist. Sellel aastal on ungarlaste järel ilmselt suurim välisesindus Eestist, kus võistlusklassis võtab osa suisa 9 ekipaaži, lisaks 9 autot 4x4 touringu ja 2 sõidukit tavalises touringklassis, kokku 21 masinat. Sellele lisaks veel 4 mootorratast.

Foto: 4x4 reisid

Esimene, ligi 4000 kilomeetrine transiidietapp Budapestist Marrakeshi kulges eesti esindusel suuremate viperusteta, kui välja arvata väikesed sekeldused teemaksudega ja muu tavaliiklusega seonduv. Kõikidel nii hästi ei läinud ja sotsiaalmeedia kaudu otsiti nii mitmelegi masinale varuosi või remondikohti.
Alates Marokost algab muidugi hoopis teine maailm, seda nii otseses kui ka kaudses mõttes. Kohalike liiklusoludega harjumine võtab samuti oma aja. Mingi osa osalejatest jättis Budapesti sõitmata ja tuli otse siia. Sõidu võistluslik ja põnevam osa sai avapaugu 4. veebruaril, kui kokku üle kahesaja ekipaaži suundus Marrakeshist Atlase mägede poole. Esimest korda võistlustel osalejad, ja neid on valdav osa, said aimu, mis neid ees ootab ja milliseid konksusid on korraldajad võistlusülesannetesse ära peitnud. Need, kel kogemus olemas, saavad seetõttu alguses ka paremaid tulemusi. Rajad on seatud nii, et asfaltkattega ülesõidud vahelduvad kõrgmäestikus kitsaste ja kiviste käsitööteedega, mis kohati tõusevad üle lumepiiri kõrgusel 2200 m.

Esimese sõidupäeva lõpp on Sahara kõrbes suurte liivadüünide vahel, kuhu autod saabuvad kuni hilisööni. Muljetamist ja emotsioone jagub kauemgi. Kuna vahemaad, mida vaja läbida, on suured, siis on ka hommikud varajased ning reeglina enne koitu peavad juba asjad pakitud olema ja võistlejad stardivalmis. Turistiklassis sõitjatel on muidugi lihtsam, nemad saavad oma aega rohkem ise sättida ja ka marsruuti valida.

Foto: 4x4 reisid

Teise päeva rada kulgeb valdavalt legendaarse Pariis–Dakar ralli radadel, täiesti asustamata või üksikute nomaadidega maadel. Sadu kilomeetreid rallitrassi on satelliitnavigatsioonieelsetel aegadel tähistatud umbes saja meetri laiuse sõidukoridori mõlemal pool väikeste vahemaade tagant pinnasest mäekestega või kividest laotud tornikestega. Kuna rada on suuresti paralleelne Alžeeria piiriga, siis on tegemist üle keskmise militariseeritud tsooniga ja korduvalt tuleb sõit kontrollpunktides katkestada. Aga suuri probleeme see ei tekita ja suhtumine on valdavalt positiivne. Õhtu lõpuks jõutakse Assa nimelise asula lähistele laagrisse.

Kolmandal päeval lähevad turistid võistlejatest lahku. Viimased jätkavad Dakari ralli radadel, endiselt piiri lähedal, aga nüüd lisandub veel uus julgeolekuaspekt. Siseneme Lääne-Saharasse, mille ainuüksi niiviisi nimetamine tekitab Marokos suuri probleeme. Marokolased peavad visalt seda piirkonda põliseks Maroko territooriumiks ja nimetavad seda lihtsalt Lõunaprovintsideks. Vägisi tekib analoogia “Krym nas” situatsiooniga.

Rallil aga poliitikaga ei tegeleta ja seetõttu on meile tähtis hoopis see asjaolu, et territoriaalvaidluste käigus on ka palju reaalseid kokkupõrkeid olnud ja paljud maamiinid on endiselt leidmata või lõhkemata ning varitsevad ettevaatamatuid. Alles jaanuaris oli üks kohalik siin oma Land Roveriga vastu taevast lennanud. Seega on reeglid lihtsad aga ranged: püsida rajal ja kui kogemata juhtud rajalt välja, siis tagasi ainult mööda oma radu. Umbes kolmsada kilomeetrit tuleb taaskord praktiliselt inimtühja kivi– ja liivakõrbe, seega kohustuslik on kaasa võtta vähemalt kolme päeva söögi- ja veevaru pluss satelliittelefon. Juhuks, kui auto või inimestega midagi juhtub.

Foto: 4x4 reisid

Turistid saavad samaaaegselt nautida sõitu mööda suurepäraseid asfaltteid ja kohalikke vaatamisväärsusi. Õnneks pole kellegagi miskit tõsist juhtunud ja kogu kirev seltskond saab taas kokku Smara linna lähistele üles seatud laagris.

Järgmisel, neljandal võistluspäeval on tegemist taas pikema asfaldisõiduga. Seda sellepärast, et maastikusõit ja trassilt kõrvalekaldumine on kohalike ametivõimude poolt ära keelatud. Liigutakse läbi kunagise hispaanlaste poolt asutatud Lääne-Sahara pealinna Laajouni otsejoones lõunasse Dakhla poole, kokku oma 800 kilomeetrit. Et sõit liiga üksluiseks ja igavaks ei kujuneks, on organisaatorid välja mõelnud erinevaid ülesandeid, näiteks liikumine trassil kahe etteantud punkti vahel kindla keskmise kiirusega.

Dakhla laager on surfiparadiiside vahel ja seetõttu kaunis tuuline. Kuna piirkond on populaarne turismisihtkoht, siis on siin ka palju majutusasutusi ning osa rahvast kasutab võimalust vahepeal hotellimõnusid nautida.

Foto: 4x4 reisid

Hommikul hakkab kogu seltskond liikuma kolmesaja kilomeetri kaugusele lõunasse jääva Mauritaania piiri poole. Tavaliselt üsna vaevaliselt kulgeva, et mitte öelda seiklusliku protseduuri on korraldajad suutnud organiseerida nii sujuvaks kui võimalik. Mauritaania poolel vaadatakse ainult passi ja pannakse üht-teist kirja, ilma et peaks üldse autost väljuma. Lisaks mõõdetakse temperatuuri, seda võimaliku koroonaviiruse ohu tõttu. Edasi liigub kogu karavan kahesaja kilomeetri kaugusel asuvasse laagrisse, kuhu politsei ja piirivalve on juba oma telgid üles seadnud.

Muidu piiril toimuv viisavormistus koos pildistamise ja näpujälgede võtmisega leiab nüüd aset siinsamas, keset liivadüüne. Jõutakse kohale juba lõunast, see annab aega puhata homseks võistluspäevaks, mis on kogu sõidu pikim ja raskeim etapp.

Paagid ja kanistrid tangitakse kurguni täis, täiendatakse veevarusid ja tehnika vaadatakse veelkord üle. Tehakse satelliittelefonidega proovikõnesid. Turistiklass viidab aega auto järel mööda düüne suusatajaid või liivalauaga sõitjaid vedades. Paljud tunnevad lihtsalt autoga mööda liiva kihutamisest mõnu.

Vahepeal on korraldajad kodutööd teinud ja esimese kolme päeva võistlustulemused on eestlastele meelepärased, enamik võistlejaid on nimekirja eesotsas.

Foto: 4x4 reisid

Viisade vormistamine kestab südaööni, aga sadakond inimest jäävad ikka viisata. See tähendab, et homne võistluspäev jääb ära. Sellest on muidugi kahju, kuna autode seadistused on justnimelt selliste katsete jaoks nagu homme.

Kuna otse ja mööda asfaltteed teise laagrisse Butilimitis sõitmine oleks ressursi raiskamine, siis enamik eestlaste meeskondadest võtab ette klassikalise teekonna mööda maailma pikima rongikoosseisu marsruuti. Tegemist on küll suure ringiga, aga emotsioonid tasuvad kuhjaga nähtud vaeva. Näeme 190 vaguniga rongi ning kümneid ja kümneid kauneid maastikuvaateid. Ring kujuneb pikaks, ligi 1100 kilomeetrit, ja laagriplatsile jõuame alles südaööl.

Esmaspäevane võistluspäev sisaldab piiriületust Senegali. Nagu Aafrikale kohane, korjatakse mitmesuguseid erinevaid rahasid, milledest enamiku puhul pole üldsegi selge mille jaoks või kas üldse on vaja maksta. Võistluselement on muidugi samuti päeva integreeritud ja ülesannetesse on parajad krutskid sisse pandud.

Foto: 4x4 reisid

Ööbimine on Saint-Louisi lähedal mererannas asuvas hotellis ja selle taga asuval kämpinguplatsil. Õhtul lekib juba infot, et Guinea valitsus on turvalisuse kaalutlustel teatud piirkonna võistluste korraldamiseks sulgenud ja kahe päeva etapid tuleb ära jätta. Ettevalmistustega suurt vaeva näinud osalejatele see muidugi rõõmu ei valmista, aga force majure vastu ei saa.

Nagu suurüritustel ikka, on ka nüüd katkestajaid. Üks Eesti ekipaaž Land Cruiser 80-ga saab oma auto natukene mõlki ja üks kastikas keerab ennast katuse peale. Aga teisipäevased katsed toimuvad ja sisaldavad endas päris tõsist kihutamist savannis ja külade vahel. Seis tabelis on tasavägine ja iga punkt loeb.

Toomas Tahlfeldt

KOMMENTAARID

Nimi :
Nimi :
Kommentaar :
Kommentaar :
 

VEEL UUDISEID

Rally Estoniat tänavu ei toimu

Rally Estoniat tänavu ei toimu

Täna toimunud pressikonverentsil teatasid Rally Estonia korraldajad, et seoses lahkhelidega Eesti Autospordi Liiduga, on otsustanud Rally Estonia 2020 ära jätta. Toome siinkohal ära Rally Estonia direktori ...

Oleg Gross: maksan ise 100 000 € Rally Estonia eest!

Oleg Gross: maksan ise 100 000 € Rally Estonia eest!

Rally Estonia korraldajatega rahajagelusse läinud (võistluse korraldajailt nõutakse 100 000 €) Eesti Autospordi Liidu (EAL) juhatuse liige Oleg Gross saatis Autolehele omapoolse pöördumise. Avaldame selle ...

Fernando Alonso osaleb taas Indianapolise 500 miili sõidul

Fernando Alonso osaleb taas Indianapolise 500 miili sõidul

Fernando Alonso üritab tänavu taas võita Indianapolise 500 miili sõitu, milles osaleb McLareni tiimi autol. Esimest korda võistles kahekordne F1 maailmameister Indianapolise 500 miili sõidul 2017. aastal, ...

Ralli: Juubelit tähistav Soome ralli avaldas kiiruskatsete kava

Ralli: Juubelit tähistav Soome ralli avaldas kiiruskatsete kava

Soome ralli toimub tänavu juba 70. korda ja seoses sellega on korraldajad lisanud kiiruskatsete kavasse mitu klassikalist katset, milliseid pole aastaid sõidetud. Nii näiteks on taas kavas Jyväskylä ...

F1: Tänavu purustatakse taas rajarekordeid

F1: Tänavu purustatakse taas rajarekordeid

Esimeste testisõitude järel tõdesid mitmed sõitjad, et tänavuste autodega purustatakse ilmselt taas rajarekordeid. Juba eelmisel aastal sõideti mitmetel radadel välja uued rajarekordid ja esimesed ...

Autod, mis peavad surema

Autod, mis peavad surema

Autotootjate mudelivalik muutub lähiaastatel märkimisväärselt. Müügilt kaob ridamisi nišimudeleid ja teisi ägedaid sõidukeid, mis jäävad ajale jalgu. Jutt on mudelitest, mis kaovad tasapisi ajalukku, sest ...

Kas katsetused teevad liikluse ohutuks?

Kas katsetused teevad liikluse ohutuks?

Nii Maanteeamet kui ka politsei on viimasel ajal otsinud uusi lahendusi, mismoodi liiklus ohutumaks ning liiklusjärelevalve tõhusamaks muuta. Kui palju on uutest ideedest olnud abi? Politsei- ja ...

 
Talv versus Ioniqu pistikuhübriid

Talv versus Ioniqu pistikuhübriid

Hyundai Ioniqu pistikuhübriid käitus pooltalvistes oludes hoopis teisiti kui seda tüüpi autod enamasti. Ehituselt on Ioniqu pistikuhübriid nagu pistikuhübriid ikka: sisepõlemismootor, elektrimootor, aku ja ...

Autosporditiimide kuulsad juhid: Bernie Ecclestone

Autosporditiimide kuulsad juhid: Bernie Ecclestone

40 aastat käsutas F1 kommertsõigusi Bernie Ecclestone, aga sellele tööpostile tõusis F1-sarja kauaaegne valitseja tiimi juhi ja omaniku ametist. Bernie Ecclestone pälvis nende aastakümnete jooksul, mil ta ...

Ehtne itaallane, tehtud Eestis

Ehtne itaallane, tehtud Eestis

Urmas Pahkma andis 20 aastat vanale Ducati 900 SS-ile välimuse, mis meenutab 1980ndate ringrajatsikleid.  Väga huvitav, aga päris keeruline. Selliste sõnadega iseloomustab Pahkma vana Ducati ümberehitamist. ...

Kuidas Venemaal talvist veoautokrossi sõidetakse?

Kuidas Venemaal talvist veoautokrossi sõidetakse?

Olles külastanud kõiki riike, kus teadaolevalt veoautokrossi sõidetakse, saan väita, et Venemaal harrastatakse ala kõige massilisemalt ja startijate arv võistlustel on kõige suurem. Kindlasti aitab arvukale ...

Ferrari enne Ferrarit

Ferrari enne Ferrarit

Kas teadsite, et Enzo Ferrari asutas omanimelise tiimi 1929. aastal? Või et Ferrari kuulsat, perutavat hobust kujutavat logo kasutati võistlusautodel juba enne esimese Ferrari nime kandva auto valmimist? Või ...

Lugeja küsib: Kuidas on õige autot puksiiri peale tõmmata?

Lugeja küsib: Kuidas on õige autot puksiiri peale tõmmata?

Mu auto vajas remonti viimiseks puksiiri abi. See tuli kohale, aga selle asemel, et tõmmata auto platvormile puksiirkonksu abil, pandi tross eesmise õõtshoova külge ja veeti autot nii. Saan aru, et ...

TEST: Turvatoolid suurtele ja väikestele

TEST: Turvatoolid suurtele ja väikestele

Kas turvahäll jäi väikseks? Sel juhul on viimane aeg soetada võsukesele järgmine iste. Kõige lihtsam on sedapuhku valida lapse turvatool grupist 1/2/3, mis on mõeldud kasutamiseks 0–12aastastele – teoorias. ...

 
AUTOPÄEVIK. Muskelauto, sportauto, pereauto

AUTOPÄEVIK. Muskelauto, sportauto, pereauto

Kuna ma sain mullu oma garaažidesse natuke ruumi juurde, käitusin autosõltlasena igati loogiliselt ning ostsin jälle ühe auto juurde, et kõik garaažikohad tihedalt täidetud oleks. Selline käitumine pole ...

Tohutult suur ja mugav, aga õrna õhkvedrustusega

Tohutult suur ja mugav, aga õrna õhkvedrustusega

Mercedese hiiddžiip loodi silmas pidades Ameerika turgu. Mugavust ning ruumikust pakub see tõesti, aga pidamiskulu on auto klassile vastavalt suur. GL on 5,1 meetrit pikk ning nii kõrge, et enamik inimesi ...

Juhiabilised nüüd ja 20 aastat tagasi. ESP: kas päästja või ainult abimees?

Juhiabilised nüüd ja 20 aastat tagasi. ESP: kas päästja või ainult abimees?

Ka ajastul, kus uuel autol on juhiabilisi üle 20, on neist endiselt tähtsaim elektrooniline päästerõngas (ABS-pidurite kõrval) sõidu­stabilisaator ESP, mis suudab autot ohu­olukorras hoida soovitud kursil ...

Brüsselile meele järele

Brüsselile meele järele

Kui tahad olla meele järele Brüsselile ja/või sul on isu riskivabalt harjutada elektriauto omanikuks olemist, siis täidab pistikuhübriid-X5 su unistused. Kaks ja pool tonni kaaluv ning 10ruutmeetrise ...

KOLUMN. Soorsk: Inimene või masin?

KOLUMN. Soorsk: Inimene või masin?

Ma sooviks välja teha politseinikule, kes võttis kinni sünnitavale naisele appi tõtanud mehe, et müüa talle riigi „väärtpabereid“. Mitte seepärast, et ma säärast tegu tunnustaksin, pigem vastupidi. Lihtsalt ...

Autolehe 26. veebruari uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Autolehe 26. veebruari uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Tundmatu superauto pakub vägevat tulevärki Los Angeleses ehitatud uusim super-hüperauto Czinger 21C pakub lisaks 432 km/h tippkiirusele nii mõndagi märkimisväärset. Väiketegija kohta on üllatav, et välja ...

Uus Sorento astub hübriidiajastusse

Uus Sorento astub hübriidiajastusse

Kia uue tippdžiibiga Sorento kaasnevad Korea margile olulised uuendused, mis mõjutavad peagi ka firma teisi mudeleid. Kuigi laias laastus sama suur kui praegune mudel ehitatakse Sorento esimese Kiana ...

Elektri-Twingo laadimisvälp üllatab: ainult 110-180 km

Elektri-Twingo laadimisvälp üllatab: ainult 110-180 km(6)

Renault' väikeauto Twingo elektriversioon lisanimega ZE võiks ostjaid ahvatleda ainult odava hinnaga, kuid hinnast prantslased vähemalt praegu veel ei räägi. Muud omadused on sel nimelt pehmelt öeldes ...

 
FOTOD. Cupra e-Racer: 680 hj ja 960 Nm

FOTOD. Cupra e-Racer: 680 hj ja 960 Nm

Seati tütarfirma Cupra sai valmis järgmisel aastal käivituvasse elektriautode võistlussarja ETCR sobiva võidusõiduauto e-Racer. Nelja elektrimootoriga ringrajaluukpära annab juhi käsutusse vägevad 680 ...

Nii see algas ehk elektri-VW 48 aasta tagant

Nii see algas ehk elektri-VW 48 aasta tagant(1)

Volkswagen lisas oma uunikumtarbesõidukite kollektsiooni elektrikaubiku T2, mis pärineb 1970ndatel ehitatud katsepartiist ning on terves maailmas üks väheseid siiani säilinud nullsaastega uunikumkaubikuid.  ...

Uuring: Porsche on parim

Uuring: Porsche on parim(2)

Porsche, Genesis ja Subaru võitsid USA tarbijakaitseühenduse Consumer Reportsi (CR) kõige usaldusväärsemate automarkide edetabeli poodiumikohad. Mullu oli esikohal Subaru. Pingerida pannakse paika ...

Ei jõua elektriautoga kuigi kaugele? Prantslased pakuvad lahendust

Ei jõua elektriautoga kuigi kaugele? Prantslased pakuvad lahendust(13)

Miks peaks elektriautol olema hirmkallis ja tohutu suur 100 kWh aku, mis kaalub lisaks pool tonni, kui sa samas sõidad sellega peamiselt lühikesi linnasõite? Hulga mõistlikum oleks panna autosse üsna väike ...

43% vähem käiguvahetusi

43% vähem käiguvahetusi(3)

Hyundai patenteeris liiklus- ja teeolusid arvestava automaatse käiguvahetussüsteemi. Kui praegugi on saadaval autosid, mille automaatkäigukast vahetab käiku, arvestades tee topograafiat, siis Hyundai sidus ...

FOTOD.  Ringrajal toimus esimene võistlus juba veebruaris

FOTOD. Ringrajal toimus esimene võistlus juba veebruaris

Pühapäeval toimus auto24ringil käesoleva aasta esimene võistlus, mis kuulus superkrossi ja Erki Spordi karikavõistluste arvestusse. Võistlus TSK Optitransi karikatele toimus 1,2-kilomeetrisel põhjaringil. ...

Sportautode MM-etapi võitis Rebellioni meeskond

Sportautode MM-etapi võitis Rebellioni meeskond

Sportautode kestvussõidu MM-võistluste viiendal etapil edestas Rebellion Racing meeskond Toyota hübriidautosid. Toyota TS050 Hybrid autodele on kehtestatud tänavu rangemad piirangud, et tavaliste LMP1 ...

 
Motors24 proovisõit - Mini Cooper S E Countryman ALL4

Motors24 proovisõit - Mini Cooper S E Countryman ALL4(4)

Nelikveoline Mini Countrymani pistikuhübriid on üks natuke teistmoodi Mini kui tavaliselt - nimelt see suudab ainsa Minina sõita ka tagaveolisena.  Auto ninas on 1,5liitrine R3 bensiinimootor ning tagasilla ...

FOTOD JA VIDEO. Vanasõidukisõbrad võistlesid talverallil

FOTOD JA VIDEO. Vanasõidukisõbrad võistlesid talverallil

Laupäeval toimus traditsiooniline Uunikute talverallil. Võistlus algas Tääksist, kus toimus ka esimene lisakatse. Uunikute talverallil on hea tulemuse saavutamisel oluline rajalt ristsõnale õigete vastuste ...

F1: Testipäeva valitsesid taas Mercedese sõitjad

F1: Testipäeva valitsesid taas Mercedese sõitjad(1)

Barcelona testisõitude kolmandal päeval said järjekordselt kaks parimat ringiaega kirja Mercedese sõitjad. Päeva parima sõitis välja Valtteri Bottas, kes edestas tiimikaaslast Lewis Hamiltoni 0,7 sekundiga. ...

Volkswagen Caddy muutub moekamaks

Volkswagen Caddy muutub moekamaks(6)

Uus Volkswagen Caddy muutub nii väliselt kui ka sisemuselt moekamaks, kuid ei koonerda ka praktilisusega. Kaubikus peab eelkõige ruumi olema ja Caddys on – korraga saab vedada kuni kaks euroalusetäit kaupa. ...

FOTOD. Volvo uuendas S90-t ja V90-t

FOTOD. Volvo uuendas S90-t ja V90-t

Volvo uuendas mudeleid S90, V90 ja V90 Cross Country ja lisas kõigi mudelivalikusse poolhübriidid. Luksuslikel sedaanidel-universaalidel kohendati nii välimust kui ka sisemust ning täiendati varustust. ...

FOTOD. VIDEO. Uus superauto Czinger tuleb vägevate numbritega

FOTOD. VIDEO. Uus superauto Czinger tuleb vägevate numbritega(1)

Los Angeleses loodud superauto Czinger 21C kombineerib 1250hobujõulise võimsuse vaid 1250kilogrammise tühimassiga. Ootuspäraselt on tegu hämmastavalt kiire kupeega, mis teeb 0-100 km/h 1,9 sekundiga ja ...

Uus Cupra Leon: kas hübriidiga või võimsalt

Uus Cupra Leon: kas hübriidiga või võimsalt(3)

Uuest Seat Leonist valmis Cupra-versioon, mis kannab nüüdsest ametlikku nime Cupra Leon ning tuleb kolme mootorivõimalusega. Kes mäletavad senist 300hobujõulist Leoni, võivad esmalt kurvastada, leides uue ...

 
FOTOD. AMG versioon uuest GLE-st on ikka pööraselt võimas

FOTOD. AMG versioon uuest GLE-st on ikka pööraselt võimas(7)

AMG-versioon uuest Mercedes GLE Coupest tuleb kuni 612hobujõulisena pööraselt võimas ja kiirendab paigalt „sajani“ 3,8 sekundiga. AMG kapoti alt leiab tuttava neljaliitrise V-8, kuid seda on lisaks ...

F1: Teisel testipäeval oli kiireim Räikkönen

F1: Teisel testipäeval oli kiireim Räikkönen

Kimi Räikkönen sõitis välja parima ringiaja Barcelona ringrajal toimuvate testisõitude teisel päeval. Alfa Romeo sõitja edestas Sergio Perezit 0,256 sekundiga ja Daniel Ricciardot 0,658 sekundiga. ...

F1: Konkurendid kahtlevad Mercedese uue roolisüsteemi legaalsuses

F1: Konkurendid kahtlevad Mercedese uue roolisüsteemi legaalsuses(1)

Barcelonas toimuvate testisõitude teisel päeval märgati, et Mercedese sõitjad tõmbavad sirgetel rooli enda poole ja enne kurve lükkavad selle taas tagasi. Lähemal uurimisel selgus, et rooli tõmbamine enda ...

Fotod. Honda täiustab Type-Ri

Fotod. Honda täiustab Type-Ri(6)

Civic Type-R läbib mudelivärskenduse ning saab kaks erimudelit.  Uuenduskuur toob Honda sportmudelile terve rea disainiuuendusi: näiteks vahetatakse välja esituled ja kaitseraud, mis võimaldab tänu ...

Škoda on tootnud seitse miljonit Octaviat

Škoda on tootnud seitse miljonit Octaviat(10)

Škoda Mladá Boleslavi tehase tootmisliinilt tuli seitsmemiljones Octavia. Esimene Octavia valmis 1959. aastal. Uuesti võeti mudelinimi kasutusele 1990. aastate keskel, mil Škoda oli juba Volkswageni ...

Fotod. Ka Peugeot hakkab pikape tegema

Fotod. Ka Peugeot hakkab pikape tegema(9)

Peugeot siseneb enda jaoks uude segmenti ning toob turule pikapi Landtrek.  Landtrek tuleb müügile kaheukselise Single Cabi, neljaukselise Double Cabi ja raamautona ning selle kandevõimeks lubatakse teatud ...

Fotod. Uus Hyundai i20 tuleb ka poolhübriidina

Fotod. Uus Hyundai i20 tuleb ka poolhübriidina (3)

Uus i20 on senisest kergem ja ökonoomsem ning saab ka poolhübriidmootori.  i20 kolmas põlvkond on esimene seeriatootmise Hyundai, mis näitab ettevõtte uut disainikeelt, edaspidi hakkab sarnaseid jooni ...

 
Britid muretsevad Lada Riva saatuse pärast

Britid muretsevad Lada Riva saatuse pärast(6)

Suurbritannia autoregistri andmeil on 1980., 1990. ja 2000. aastatest pärinevatest autodest kõige suuremas väljasuremisohus Lada Riva ehk VAZ 2105/2104/2107. Tegu pole seejuures sugugi autoga, mida seal ...

F1: Esimesel testipäeval olid kiireimad Mercedese sõitjad

F1: Esimesel testipäeval olid kiireimad Mercedese sõitjad

Barcelona ringrajal alanud F1 sarja ametlike testisõitude esimesel päeval näitasid parimaid ringiaegu Mercedese sõitjad. Päeva kiireim oli Lewis Hamilton, kes edestas tiimikaaslast Valtteri Bottast kolme ...

Autodoc: hoolsa autoomaniku parim abimees

Autodoc: hoolsa autoomaniku parim abimees

Sisuturundus. Pea mugavalt oma auto logiraamatut, tee professionaalsete videoõpetuste abil hooldus-remonditööd ise ning telli õiged varuosad kiiresti ja soodsalt.  Nagu veebikülje nimestki mõista võib, on ...

F1: Renault ja Alfa Romeo näitasid uusi autosid Barcelonas

F1: Renault ja Alfa Romeo näitasid uusi autosid Barcelonas

Barcelonas täna alanud ametlikel testisõitudel näitasid esimest korda oma uusi autosid avalikkusele ka Renault ja Alfa Romeo tiimid. Renault RS20 autol sõidavad tänavu Daniel Ricciardo ja Esteban Ocon. ...

F1: Imola ringrada on valmis asendama Hiina etappi

F1: Imola ringrada on valmis asendama Hiina etappi

Imola ringrada andis teada valmisolekust asendama 19. aprilliks planeeritud Hiina etappi, mis on koroonaviiruse epideemia tõttu edasi lükatud. Imola ringrajal on eksisteeriv F1 litsents ja ringraja omanike ...

F1: Elektrivormelist on kasu F1 auto arendamisel

F1: Elektrivormelist on kasu F1 auto arendamisel

Mercedese mootoriosakonna direktori Andy Cowelli sõnul aitab elektrivormelite sarjas osalemine ka F1 auto arendamist. Mercedes liitus elektrivormelite sarjaga möödunud sügisel alanud kuuendast hooajast ja ...