AUTONDUS

Hyundai valmistub uuendatud i30 esitluseks

Hyundai valmistub uuendatud i30 esitluseks

Hyundai avaldas mõned detailipildid uuendatud i30-st. Autot näidatakse elusuuruses märtsi alguses toimuval Genfi näitusel. Uuenduskuuri käigus said uue kujustuse mõlemad kaitserauad, vahetati välja ...

MOOTORISPORT

F1: Racing Point esitles uut autot

F1: Racing Point esitles uut autot

Racing Point F1 võistkond esitles tiimi uue nimisponsori BWT peakorteris Austrias oma tänavust autot RP20.  Võistkonna uus ametlik nimi on algaval hooajal BWT Racing Point F1 Team ja mullune nimisponsor ...

AUTOTÖÖSTUS

Eriti säästlikud … veljed

Eriti säästlikud … veljed(2)

BMW leiutas enda kinnitusel eriti väikese õhutakistusega veljed, mis esimesena kruvitakse alla tänavu müügile jõudvale elektriautole iX3. Tavalise X3ga võrreldes vähenevat elektridžiibi õhutakistus tänu ...

PROOVISÕIDUD

TEST: 20-aastastega maastikul

TEST: 20-aastastega maastikul(4)

Mida suudavad 1990ndate lõpus ja 2000ndate alguses valmistatud maastikuautod ning kui palju jaksu on neil paarkümmend aastat hiljem alles? Paarikümneaastased maastikuautod on omamoodi huvitav seltskond: ...

PÄEVAUUDISED

Hyundai toob Genfi „Ettekuulutuse” nime kandva ideeauto

Hyundai toob Genfi „Ettekuulutuse” nime kandva ideeauto

Hyundai näitab märtsi alguses toimuval Genfi autonäitusel ideeautot Prophecy (eesti keeles ettekuulutus). Tegu on elektriautoga, mis annab vihjeid tulevaste Hyundaide disaini kohta.  Esialgu on avaldatud ...

LIIKLUS

Küsimus lugejalt: Millisest riigist tulevad trahvid Eestisse ja millisest mitte?

Küsimus lugejalt: Millisest riigist tulevad trahvid Eestisse ja millisest mitte?(8)

Sain kiiruskaameralt Lätis trahvi: see tuli kohe koju kätte. Austria ja Hispaania omad pole aga mitme kuu jooksul tulnud. Kas neid on karta ja kui suured need olla võivad? Millistest Euroopa riikidest ...

AUTOPÄEVIK

AUTOPÄEVIK: Tagasi sõiduvees

AUTOPÄEVIK: Tagasi sõiduvees

Škoda Superb on omas elemendis tagasi ja igapäevaselt kilomeetreid neelamas. Pärast neljakuulist puhkeaega on auto alates jaanuarist jälle sõiduvees. Tõepoolest, terve jaanuari auto peaasjalikult vett ...

SISUTURUNDUS

Autodoc: hoolsa autoomaniku parim abimees

Autodoc: hoolsa autoomaniku parim abimees

Sisuturundus. Pea mugavalt oma auto logiraamatut, tee professionaalsete videoõpetuste abil hooldus-remonditööd ise ning telli õiged varuosad kiiresti ja soodsalt.  Nagu veebikülje nimestki mõista võib, on ...

SISUTURUNDUS. Kokkuvõte: hakkasin uut autot ostma (14)

Foto: Unsplash.com

Uue auto ostmisest räägivad mitmed ja unistavad kõik. Paraku saavad pigem vähesed selle ellu viia ning pensionile minnes ühe käe sõrmedel uued autot kokku lugeda. Seda juhul, kui rahamasina otsas ei istu.

Töötav inimene pilve servalt alla ei kõõlu – kõik tuleb enda higi vaevaga välja teenida. Pole veel rahamasina otsa juhtunud, seega tuli minulgi auto teekond oma rasva arvelt ette võtta.

See kõige lõbusam osa – eeltöö

Esmalt tuleb ajada kõige olulisem osa ühele poole, et saaks kompassi paika. Tuleb koguda inspiratsiooni, tutvuda kõige uuemaga, end "kollasega" kurssi viia ja niisama mõnusates unistustes aega veeta. Uut autot ei ole lihtsalt võimalik ilma eeltööta osta.

Esimese asjana tuleb ikka mõista, mis otstarbel mul uut autot vaja oleks, millised probleemid see minu elus lahendaks ning kas just SEE auto sobib kokku minu tulevikuvisiooniga.

Nii rasket küsimust ei saagi vastata kui pole paari Top Gear’i episoodi järelvaadanud, mitu (tosinat) tundi YouTube videosid vaadanud  ning paar-kolm head artiklit lugenud. Siis on asi kindel – ma tean, mida tahan ... või vähemalt, mille vahel valida.

See kõige nõmedam osa – raha

Soovid välja selgitatud ja valik silme ees, on aeg teha esimene valikute sõelumine. Tuleb oma pangakontole ausalt otsa vaadata ja tema arvamust paluda (või andestust). Variant on, et löön oma arveldusarved kokku ja valin sama tee, mida suur enamus enne mind on teinud: määratleda enda jaoks optimaalne kuumakse suurus, võtta autolaen või liising ning lõpetada vana auto piinad.

Teine variant on teha uus arvelduskonto, kanda sinna ühe kuu kaupa vajalik uue auto summa, kuid enne  oma vana auto rehvist laeni üle vaadata ja tema elujõudu hinnata. Kui kannatab aasta-paar veel välja, siis panna iga kuu vajalik summa sinna kontole ja sõita kaua kannatab.

Kui vana autoga sõitmine meele mõrudaks teeb või süda millegi järele kripeldab, tasub otsustada:  kas igakuine laenu sissemakse on suurem või väiksem enda kogutud rahast ja kas see kogumise periood on väärt elamata jäänud aega või mitte?

Enne ostmist

Selle aasta Toyota Supra pildid vaadatud, isesõitva Tesla videotega kursis ja Bentley EXP 100 GT nähtud. Nüüd on aeg julgus kokku võtta ja esimesed sammud teha, sest ilma sammudeta ei liigu elus midagi. Paratamatult on kuklas pinin, väsimatult ütlemas mulle: „Äkki kohe tuleb veel parem auto turule, ole veel natuke aega kannatlik.“

Mine sa tea, siis, aga üks on siiski kindel – vana auto nooremaks ei saa ja aeg aina libiseb. Päeva lõpus langeb otsus siiski valikute vahel ning (liiatigi) pikkade kalkulatsioonide tulemusena langeb valik uuemale mudelile. Tema peab mind saatma nendel teekondadel ja olema tõusude, mõõnade ajal seltsiliseks, mitte kunagi alla andma. Peab olema üks usaldusväärne masin.

Päeva lõpuks

Oluline polegi nii väga see kõige väiksem kuumakse või sentide veeretamine. Inimloomuses on rahulolu vajadus ja kui auto seda ei võimalda (sest valisime kõige odavama ja sageli madalama klassi auto), siis tuleb see kuskilt mujalt tagasi teha, nagu pidutsemisega, reisimisega, jmt. Peab oma eesmärke ja visioone teadvustama.

Pigem üritada mitte üle mõelda, sest auto ost on päeva lõpuks ikkagi praktiline ost. Harva on see midagi muud ja autoga sõitmine peaks juhile iga päev rõõmu pakkuma. Kui see nii ei ole, siis tuleks ühel hetkel peeglisse vaadata, ja mitte tahavaatepeeglisse.

MotherLink
7 Figures OÜ

KOMMENTAARID

. 12 jaanuar 2020 9:14 Ebasobiv kommentaar
Mõistliku auto, mis täidab kõik igapäevavajadused, saab tänasel päeval liisida 100- 150€ kuumaksega ja kui seda raha ka ei suuda kõrvale panna, siis tegu kas väga väikese sissetulekuga või lihtsalt laristava elustiiliga. Kui aga elueesmärgiks suur saksa "preemium", siis igaüks vaatab ise, kuidas selle unistuseni püüdleb. Ja mis pagana rõõmu peab auto valmistama? Auto peab sõitma, külmkapp külmetama, pesumasin pesema, teler pilti näitama jne- auto on tarbeese. Ega asjata öelda, et autost on rõõmu vaid kaks korda- kui ostad ja kui müüd.
51
Peeedu 13 jaanuar 2020 14:06 Ebasobiv kommentaar
Eks see auto kui kodumasin versus miskit muu ole jälle SUUR teema.
Arvestades keskmise inimese keskmist läbisõitu 15 tuhat ning seda, et palju kilomeetreid koguneb asulates ukerdades enamusel tuleb päris palju tunde roolis olla.
Ehk siis tuleb üle kolmesaja tunni aastas. Tööl aga käime seaduse järgi 168 tundi kuus.
Nii, et kahe kuu töötunnid tulevad ära keskmiselt. Nii, et päris taburetil kõva müra keskel olla mina küll ei tahaks autos kus kord on külm kord aga palav. Tahaks need tunnid ikka mõnusalt veeta.
51
. 14 jaanuar 2020 8:00 Ebasobiv kommentaar
Ma istun tööpäeva jooksul autos ca 30 min- mis krdi müra ja taburet see peab olema, et isegi seda ära ei kannata? Kas selliste tööle-koju sõitmiste jaoks pean tõesti 30K maksva saksa preemiumi ostma? Eestlased on autohaiged, nad ei suuda aru saada, et auto orjamine on üks mõttetuim tegevus üldse. Aga no kui muud elu ei ole, siis muidugi tuleb autoga seda kompenseerida. Ostetakse vana saksast sisseveetud risu ja ollakse õnnejunnis. Kolm korda kuus vedeleb see risu remondis, rahakott aina tühjeneb, aga õnn kestab edasi...
43
Peeedu 14 jaanuar 2020 10:15 Ebasobiv kommentaar
Ei ole normaalne auto midagi nii kallis. Mõni tuhat rohkem vaid. Ning miks üldse peaks autos olemist "ära kannatama"
Kui jah tahad rohkemat siis võid osta kasutatud luxi. Selles ei ole ju põhimõtteliselt midagi halba. Kogu süsteem ongi ehitatud ülesse sellele, et autol on mitu peremeest. elu jooksul.
Uusi ei saa ju peale toota kui uute ostjad vanu edasi ei müü õhema rahakoti omanikele.
Lihtsalt mingil hetkel jõuab hind sellisesse suurusesse, et soetajad ei suuda enam hooldust tagada.
41
Väikepoiss 15 jaanuar 2020 15:00 Ebasobiv kommentaar
. on natuke ohhoo vist peast. Millise UUE Saksa premiumi sa saad 30k eest? Selle rahaga on keeruline isegi korraliku varustusega Superbi-Passati ostmine.
Ise sõidan tööpäeva jooksul samuti autoga ca 40min ja no peale tööd mingisse peldikusse istumine on ikka tõsiselt nõme. Ei ole see Superb ka mingi premium vms, kuid siiski on auto väga mahukas ja mugav, et pakkuda peale rasket tööpäeva mõnusat kojusõitu. Ja sellise asja eest olen ma nõus maksma.
21
Peeedu 15 jaanuar 2020 17:32 Ebasobiv kommentaar
Suvel juhtus, et oma nö keskmises varustuses 15 aastat vana kuid püsikiirushoidja ja kliimaseadmega rahvaautoauto asemel tuli piiratud aja jooksul kasutada mitut eripalgelist.
Iga autoga sai läbitud 4-6 sada kilomeetrit. ja autosid oli seinast seina.
Oli täiesti uus rahvaauto tippmudel hinnasildiga 30 tuhat mille spidomeetrilt mina tuhandetesüütuse röövisin. Vanem pirukas ja 17 aastat vana C-klass. Juhtus ka mitme muu autoga lühiotsi.
Linnas polnud eriti vahet kuid maanteel ilma püsikata ja kondita mürarikas pirukas oli juba paarikümne kilomeetri järel tüütu. Kusjuures oma ja uue sama margi esindaja vahe oli väike. Luxautos kuigi samas suurusklassis lihtsalt oli vähem ruumi. Kõik need polstrid ja tagaveo tõttu keskel olev käigukast lihtsalt röövis jalaruumi.
Selgeks sai see mida juba ammu teadsin aga arvasin, et tegelikult pole tähtis kuna oma arust pole eriti pirtsakas. Lihtsalt tagasi halvema peale ei taha minna.
00
. 16 jaanuar 2020 7:45 Ebasobiv kommentaar
No ongi ju tõestatud, et eestlane on autop...
Saaksin aru, kui päevas uhad maha sadu kilomeetreid ja siis on mugavus oluline, aga kui ei kannata ka paarkümmend minutit tööle- koju sõitmist tavalise lihtsa autoga, siis pole enam midagi kommenteerida.
00
Madis 16 jaanuar 2020 9:30 Ebasobiv kommentaar
Ülimalt veider on lugeda kommentaare autolehes, kus võiks eeldata, et lugejad on asjaarmastajad, kommentaare sisuga:"auto on tarbeese".
Kui autod ikkagi huvi pakuvad, jälgid uusi trende ning mudeleid läbi autolehe (või muude kanalite), siis kuidas on võimalik, et sa tahaksid sisse hüpata täiesti baasvarustuses autosse, mis ei püüa sinu endagi pilku?

Ise olen alati mõelnud, et kui ma asjaarmastajana oma autole tagant järgi ei vaata, siis see auto pole minule. Nagu teiste hobidegagi, kui oled milleski sees ning kiindunud, ei kõvata melomaani maximast ostetud kõrvaklapid ega filmikriitikut 32'' hiina teler, mis siis, et mõlemad täidavad oma funktsiooni.
10
Peeedu 16 jaanuar 2020 10:31 Ebasobiv kommentaar
Enamusel on autot ikka vaja praktiliste vajaduste pärast. Järgivaatamine tavaliselt maksab palju. Ja paljud keda see huvitab ongi need tagarääkimisest luksuvad tegelased kes vanade luxmasinatega sõidavad.
Nii, et keskmine autosõber küll jälgib uudiseid aga valib auto vajaduste ja võimaluste järgi. Ning kõige tähtsam on talle nö roolikogemus. Kas juhitavus on vahetu või sünteetiline jne. Nemad on mingil hetkel leidnud oma margi kuna mõne teisega on tulnud pettumus ning nüüd iial ei osta A-d või E-d vaid ainult C-d. Lisaks veel grupp auto vidinahulle kes hindavad neid samas kui teine autoomanik neid pea iial ei näpi.
Ega napsugurmaan ennast ei joo iga päev pargipingile magama ja sama kehtib ka autode kohta. Võib armastada autosid aga mõni on ikka armsam ja teine küll meeldib aga ei võta suhted vedu. Kolmas paneb rahakotile pressi. Kõik nagu inimsuhetes.
00
Peeedu 16 jaanuar 2020 14:57 Ebasobiv kommentaar
Peale selle on nö platooniline armastus. Jah punane F ja kollane L jne. Rahakott ka ei hakka peale aga kui kuidagi hakkaks mis siis.
Pahatihti sellisesse madalasse hüperautosse keskmisest pikem ja kõhukam põhjamaa mees hästi ei mahugi. Ja kui ronibki siis Selveri parklas ei vaadata niivõrd autot kui seda kuidas ta Mr Beani moodi autost oma kangete keskealiste kontidega välja poeb.
Peale selle meie linnatänavad on küllaltki kuumaastik aga neil vedrustus jäik ja kliirents pisike. Maanteed paremad aga sellised hüpersõidukid näitavad oma parimaid omadusi kiirustel mille eest võib kriminaalkaristuse meil saada.
Nii, et armastame aga vahekord Eestis kujuneks sellise autoga mitte just rahulduspakkuvaks vaid pigem vaimsele tervisele laastavaks. Kõige kindlam on ikka hall-metallik-diisel.
Aga kinotööstus toimib samamoodi. Vaadatakse ilusaid staare, pärast vaadatakse tema osalusel teist-kolmandat filmi aga tõenäosus, et minnakse Pärnu muulile käest kinni päikeseloojangut päris inimesega musitama on väga lähedal nullile.
Autoarmastus on paljus samasugune.
00
to Madis 16 jaanuar 2020 16:42 Ebasobiv kommentaar
Räägi siis, millisele oma autole sa niiväga tagant järgi vaatad? Tavalisele parketimaasturile või tossavale saksa diisel preemiumile? Hobiauto on hobiauto ja seda ei lörtsita igapäevase töölkäimisega, aga vaadates liiklust, siis hobiautondusest on asi kaugel- kõik tavalised halli massi konveiertoodangu liikurid. Eestlaste hobi on autode eest üle maksta.
Tahaks näha nende mugavate autode omanike kodusid- kas diivan või voodi on üle vindi mugavad, kas köök on maksimaalselt tehnikavidinatega varustatud, kas küte on täisautomaatne ja öko, kas maja on null- või passiivenergia tasemel jne. Kodus veedate vähemalt 12 tundi ööpäevast, autos pool tundi- kas prioriteedid on kodu kasuks?
00
sirsansuk 17 jaanuar 2020 21:45 Ebasobiv kommentaar
Sisuturundajate näite varal on auto ost nagu poes õlle järel käik! Õhtuks juba liisk langenud ja masin käes!
Ei ma usu, et kiiremadki autoostjad nii nobedalt hakkama saavad - ärkad hommikul mõttega ja õhtuks auto õuel? Seda ostu ikka pisut plaanitakse...ehk? Vast nädal paar laoauto puhul, aga kui meelepärane tellida siis juba ooteaeg alates kolmest kuust. Päeva lõpuks, my ass!
00
Peeedu 20 jaanuar 2020 10:39 Ebasobiv kommentaar
Ei usu, et tavaline tänava-tee sõitmine niiväga emotsioone tekitab mis eluks ajaks ajusse jäävad. Kui ehk siis tõesti korraks mingi väga eriline auto istumise all korra- paar elus.
Pigem jäävad meelde erijuhtumid ja äpardused. Mul on selgemini meeles 30 aasta tagused jamad -teelejäämised sapakaga. Uuemad lääne autod pole nii narrilt alt vedanud, et eredalt meelde jäävad.
Ja siis veel autoga kaudsemad sündmused kus mark-mudel ja roostekohtade arv pole ehk nii määrav. Kus-kellega ja mis asendis. Ja muud sündmused kus auto pigem kõrvalosatäitja.
Hobiautondus on hoopis sügavam teema kui lihtsalt äge auto. Eks neidki on aga kõigile ei jätkuks kuiga taskukohased oleks. Enamik hobitajaid lihtsalt tunneb mingit nostalgilist suhet mõne autoga. Minu esimene oli. Meie peres oli, jne..
Ilma selle suhtumiseta oleks kõik vanad laiatarbeautod ümber sulatatud ja neid näeks ainult tootjamuuseumis kellel miljones auto tallel.
00
j.pp 21 jaanuar 2020 9:18 Ebasobiv kommentaar
Mind pigem huvitab, kes sellise ilase sisuturundusartikli kirjutas? Ja mida uut sellega on öelda suudetud?
00
Nimi :
Nimi :
Kommentaar :
Kommentaar :
 

VEEL UUDISEID

F1: Esimesel testipäeval olid kiireimad Mercedese sõitjad

F1: Esimesel testipäeval olid kiireimad Mercedese sõitjad

Barcelona ringrajal alanud F1 sarja ametlike testisõitude esimesel päeval näitasid parimaid ringiaegu Mercedese sõitjad. Päeva kiireim oli Lewis Hamilton, kes edestas tiimikaaslast Valtteri Bottast kolme ...

Autodoc: hoolsa autoomaniku parim abimees

Autodoc: hoolsa autoomaniku parim abimees

Sisuturundus. Pea mugavalt oma auto logiraamatut, tee professionaalsete videoõpetuste abil hooldus-remonditööd ise ning telli õiged varuosad kiiresti ja soodsalt.  Nagu veebikülje nimestki mõista võib, on ...

F1: Renault ja Alfa Romeo näitasid uusi autosid Barcelonas

F1: Renault ja Alfa Romeo näitasid uusi autosid Barcelonas

Barcelonas täna alanud ametlikel testisõitudel näitasid esimest korda oma uusi autosid avalikkusele ka Renault ja Alfa Romeo tiimid. Renault RS20 autol sõidavad tänavu Daniel Ricciardo ja Esteban Ocon. ...

F1: Imola ringrada on valmis asendama Hiina etappi

F1: Imola ringrada on valmis asendama Hiina etappi

Imola ringrada andis teada valmisolekust asendama 19. aprilliks planeeritud Hiina etappi, mis on koroonaviiruse epideemia tõttu edasi lükatud. Imola ringrajal on eksisteeriv F1 litsents ja ringraja omanike ...

F1: Elektrivormelist on kasu F1 auto arendamisel

F1: Elektrivormelist on kasu F1 auto arendamisel

Mercedese mootoriosakonna direktori Andy Cowelli sõnul aitab elektrivormelite sarjas osalemine ka F1 auto arendamist. Mercedes liitus elektrivormelite sarjaga möödunud sügisel alanud kuuendast hooajast ja ...

Uus Yaris: praktiline ja sõidab hästi

Uus Yaris: praktiline ja sõidab hästi

Proovisõit kinnitab, et uue Yarise konstruktorid pöörasid auto juhile rohkem tähelepanu kui varem Toyota väikeauto ajaloos, kuid ei ohverdanud samas vähimatki praktilisuses. Esmalt tuleb märkida, et ...

Auto paremaks kui uuena, üsna raske raha eest

Auto paremaks kui uuena, üsna raske raha eest(1)

Car detailing’u töökodasid lisandub otsekui seeni pärast vihma ning nende teenused avaldavad muljet, nii tulemuse kui ka hinna poolest. Ma ütleksin, et oleme mitte lihtsalt autode kosmeetikastuudio, vaid ...

 
Nissan Pulsar: praktiline, probleemse mootoriga

Nissan Pulsar: praktiline, probleemse mootoriga

Nissan Pulsaril oli eeldus saada väikekeskklassis arvestatavaks konkurendiks, kuid müügiedu see siiski ei saavutanud.  Nissani sõnul pidi Pulsarist pärast pikemat pausi saama 2000ndate alguse populaarse ...

Autosporditiimide kuulsad juhid: Ron Dennis

Autosporditiimide kuulsad juhid: Ron Dennis

Alustanud autospordis lihtsa mehaanikuna, asutas Ron Dennis oma tiimi juba 23aastaselt, sai McLareni kaasomanikuks 33aastaselt ja juhtis tiimi suure hulga tiitliteni. Dennis oli autode tehnilisest poolest ...

Päts Garage: kiired tsiklid ja varuosadest mööbel

Päts Garage: kiired tsiklid ja varuosadest mööbel

Endine ringrajasõitja Karl Pärtelpoeg meisterdab oma Äksi Motorantšo töökojas tsiklijuppidest lampe ning aiakaunistusi. Mehe käe all on taastatud ka mitu kuulsat võidusõidumootorratast.

Mihkel Norman Tultsi siht on Euroopa tippvõistlused

Mihkel Norman Tultsi siht on Euroopa tippvõistlused

Möödunud aastal nii Eesti, Balti kui ka Põhjamaade meistritiitlid driftis võitnud Mihkel Norman Tultsi meelitas spordiala juurde mängufilm „Kiired ja vihased“.

Lumevaesel Rootsi rallil võidutses Elfyn Evans

Lumevaesel Rootsi rallil võidutses Elfyn Evans

Sooja talve ja lumepuuduse tõttu poolele distantsile lühendatud MM-võistluste teise etapi, Rootsi ralli võitis Elfyn Evans, kes tõusis ka MM-sarja liidriks.  Teede olukord Kesk-Rootsis muutis võistluse ...

Küsimus lugejalt: Kas käsikäigukastis peaks õli vahetama?

Küsimus lugejalt: Kas käsikäigukastis peaks õli vahetama? (6)

Mul on vana, aga hea auto, mida olen hoidnud ja hooldanud. Kas selle käsikäigukastis peaks ka õli vahetama? Kasutusjuhendis ma selle kohta nõuet ei leidnud.

Autopäevik. Soodsa metsaauto leidmine pole lihtne

Autopäevik. Soodsa metsaauto leidmine pole lihtne

  Vana Pajero valisin selleks, et oleks üks auto, millega võiks aeg-ajalt ka maastikul möllata. Juba mõnda aega istus mu peas mõte ühest metsas müttamise autost. Tahtsin midagi sellist, mis oleks maastikul ...

 
Ettevaatust, eakad roolis!

Ettevaatust, eakad roolis!(2)

Kui sulle tundub, et liikluses on eakaid juhte aina enam, on tunne õige. Ainuüksi viimase 10 aastaga on üle 60aastaste juhiloaomanike arv kasvanud enam kui kaks korda ning seenioride osakaal jätkab kasvu iga ...

Bensiin + elekter + nelikvedu = võidukombinatsioon?

Bensiin + elekter + nelikvedu = võidukombinatsioon?(3)

Kas kõik vihkavad diisleid? Siis hübriide peaks nad ju armastama. Nelikveoliste hübriiddžiipide kvartett tahab tõestada, et ökonoomne sõit on võimalik ka ilma diislikütuseta. Tegelikult on selle neliku ...

„Nelja viiekümnega“ Tallinnast Pärnusse

„Nelja viiekümnega“ Tallinnast Pärnusse

Surugaasil töötava Škoda Kamiqi neljakilogrammine gaasikulu sajal kilomeetril tähendab, et Tallinnast Pärnusse saab sõita nelja euro ja 55 sendi eest. Sellist kütusekulu maanteel näitas Kamiq kahe inimesega ...

Kolumn. Tramm: Parem kui Rootsi ralli

Kolumn. Tramm: Parem kui Rootsi ralli

Üks töökaaslane küsis äsja, kas ma Rootsi rallit vaatama lähen. Milleks? Mul on igal nädalavahetusel sedalaadi vaatamist nii, et vähe pole. Ja täitsa tasuta. Viimastel aastatel koguneb pea kolmveerand mu ...

Kus vaadata Uunikute talverallit?

Kus vaadata Uunikute talverallit?

19. Uunikute talveralli toimub 22. veebruaril. Võistlusele on registreerunud 88 osalejat sõidukitega aastatest 1956–1997. Tegemist on vanasõidukite traditsioonilise välja­sõiduga, kus kõige olulisem on ...

Autolehe 19. veebruari uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Autolehe 19. veebruari uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Uus Sorento panustab julgele disainile Kia avalikustas suure džiibi Sorento uue põlvkonna, kuid ei anna enne esmaesitlust infot selle tehnika kohta. Genfis esitlusele tuleva Sorento üks tõmbenumbreid on ...

Nagu lipulaevale kohane

Nagu lipulaevale kohane

Uus Cadillac Escalade lubab tõelist tulevärki, pakkudes sõitjate hellitamiseks luksust, mida ei kohta paljudes Euroopa luksusdžiipideski. Ameerikas sügisel ja Euroopas natuke hiljem müügile tulev viienda ...

FOTOD. Pagani Imola: ilu pole oluline!

FOTOD. Pagani Imola: ilu pole oluline!

Pagani tõmbab mudeli Huayra elukaarele joone alla sel põhineva eriti sportliku versiooniga Imola. 6 000 000 € maksva supersportlase juures polevat esikohal olnud kaunis välimus, vaid hoopis maksimaalne ...

 
Eriti säästlikud … veljed

Eriti säästlikud … veljed(2)

BMW leiutas enda kinnitusel eriti väikese õhutakistusega veljed, mis esimesena kruvitakse alla tänavu müügile jõudvale elektriautole iX3. Tavalise X3ga võrreldes vähenevat elektridžiibi õhutakistus tänu ...

GM: Hüvasti, Austraalia, hüvasti, Holden!

GM: Hüvasti, Austraalia, hüvasti, Holden!

General Motors (GM) pakib kokku autode müügi- ja konstrueerimisüksused Austraalias ja Uus-Meremaal ning tõmbab järgmisel aastal lõplikult kriipsu peale Austraalias aastakümneid menukana püsinud Holdeni ...

Euroopa uute sõiduautode turul algas aasta langusega

Euroopa uute sõiduautode turul algas aasta langusega

Euroopa Liidu riikides algas uus aasta tugeva langusega uute sõiduautode müügitulemustes, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit. Langus on ühest küljest tingitud uute ja karmimate CO2 ...

Tallinn Motor Show’ uudiseid: BMW F900R/XR ja S1000XR

Tallinn Motor Show’ uudiseid: BMW F900R/XR ja S1000XR(1)

Mootorrattanäitusel Tallinn Motor Show paneb BMW sarnaselt mullusega välja terve mudelivaliku rolleritest superbaikideni. Uudislikumad neist on tänavaratas F900R (R-2, 105 hj), selle poolgondliga ja ...

VIDEOD. NASCARi avaetappi varjutas raske avarii

VIDEOD. NASCARi avaetappi varjutas raske avarii

NASCAR Cup sarja traditsioonilist avaetappi, kuulsat Daytona 500 miili sõitu varjutas Ryan Newmani ränk avarii. Võistluse viimasel ringil sattus Ryan Newman avariisse, mille tulemusena põrkas tema Ford ...

F1: Racing Point esitles uut autot

F1: Racing Point esitles uut autot

Racing Point F1 võistkond esitles tiimi uue nimisponsori BWT peakorteris Austrias oma tänavust autot RP20.  Võistkonna uus ametlik nimi on algaval hooajal BWT Racing Point F1 Team ja mullune nimisponsor ...

Tallinn Motor Show’ uudiseid: 208 hj Ducati Streetfighter

Tallinn Motor Show’ uudiseid: 208 hj Ducati Streetfighter

Mootorrattanäitusele Tallinn Motor Show jõuab Ducati uudismudelitest kohale 208 hj mootoriga Streetfighter V4. Ülivõimas tänavaratas on põhimõtteliselt gondlita ja laiema juhtrauaga versioon kuulsast ...

 
VIDEO. Järgmises Bondi filmis lõhutakse uusi Defendereid

VIDEO. Järgmises Bondi filmis lõhutakse uusi Defendereid

Uus Land Rover Defender on osaline järgmises James Bondi filmis "Surm peab ootama". Lõike filmist kasutatakse ka telereklaamis, mis demonstreerib uue Defenderi võimekust keerulisel maastikul: muu hulgas ...

Hyundai toob Genfi „Ettekuulutuse” nime kandva ideeauto

Hyundai toob Genfi „Ettekuulutuse” nime kandva ideeauto

Hyundai näitab märtsi alguses toimuval Genfi autonäitusel ideeautot Prophecy (eesti keeles ettekuulutus). Tegu on elektriautoga, mis annab vihjeid tulevaste Hyundaide disaini kohta.  Esialgu on avaldatud ...

VIDEO. Seeriatootmisesse jõuab uus superauto Czinger

VIDEO. Seeriatootmisesse jõuab uus superauto Czinger

Czinger 21C saab 1250hobujõulise mootori ja kiirendab 0-100 km/h 1,9 sekundiga.  Los Angeleses konstrueeritud kahekohaline superauto on esimene Czinger, mis jõuab seeriatootmisesse. Ettevõttena loodi ...

FOTOD. Selline on uus Sorento

FOTOD. Selline on uus Sorento(9)

Kia avaldas fotod paari nädala pärast Genfi autonäitusel välja toodavast uuest džiibist. Esialgu tehnilistest detailidest kuigi palju ei räägita, kinnitatakse vaid, et esmakordselt saab ka Sorento ...

Uus GTD: võimsaim diisel-Golf läbi aegade

Uus GTD: võimsaim diisel-Golf läbi aegade

Volkswageni Genfi-uudiste hulka kuulub uus Golf GTD, mis saab läbi aegade üheaegselt nii kõige võimsama kui ka puhtama diiselmootori Golfil. Tegu on neljasilindrilise diisliga, millel kasutatakse AdBlue ...

F1: Williams avaldas pildid uuest autost

F1: Williams avaldas pildid uuest autost

Williamsi F1 võistkond avaldas esimesed pildid oma tänavusest autost FW43. Mootorid tarnib Williamsi võistkonnale jätkuvalt Mercedes ja tiimis sõidavad tänavu George Russell ja debütant Nicholas Latifi.

Motors24 proovisõit - Audi A4 35 TFSI

Motors24 proovisõit - Audi A4 35 TFSI(42)

Audi A4 mudeliuuenduse käigus käidi üle lisaks auto esi- ja tagaosale ka auto küljejooned. Mis on aga hiljuti värskendatud A4 juures veel paremaks muutunud? See on A4 baasmudel, mis kannab tähist 35 ...

 
FOTOD. Ralli: Evans võitis Rootsi ralli, Tänak lõpetas teisena

FOTOD. Ralli: Evans võitis Rootsi ralli, Tänak lõpetas teisena

Rootsi ralli viimasel päeval sõideti ainult üks kiiruskatse, milleks oli Power Stage punktikatse. Elfyn Evans sõitis punktikatse ettevaatlikult ja kindlustas sellega esikoha Rootsi rallil. Ott Tänak oli ...

Elektrivormelite etapi võitis Mitch Evans

Elektrivormelite etapi võitis Mitch Evans

Mexico City ringrajal sõidetud avariiderohke Formula E neljanda etapi võitis Jaguari sõitja Mitch Evans, kes tõusis ka punktitabeli uueks liidriks. Teiselt kohalt startinud Evans möödus juba esimeste ...

FOTOD. Ralli: Evans kindlustas liidrikohta, Tänak jätkab teisena

FOTOD. Ralli: Evans kindlustas liidrikohta, Tänak jätkab teisena

Elfyn Evans võitis Rootsi rallil laupäeval sõidetud neljast katsest kolm ja kasvatas oma edumaad teisena jätkava Ott Tänaku ees. Eestlane sõitis kahel katsel välja Evansi järel teise aja ja püsib kindlalt ...

Ralli: Roland Poom jättis Rootsi ralli pooleli

Ralli: Roland Poom jättis Rootsi ralli pooleli

Rootsi rallil R5 autoga MM-debüüdi teinud Roland Poom – Ken Järveoja (Ford Fiesta R5) olid sunnitud võistluse pooleli jätma. Esimesel kiiruskatsel näitasid Poom–Järveoja WRC3 klassi seitsmendat aega. Kui ...

F1: Esitleti AlphaTauri tiimi ja võistlusautot

F1: Esitleti AlphaTauri tiimi ja võistlusautot

Endine Toro Rosso võistkond, mis alates tänavusest hooajast kannab AlphaTauri nime, esitles uut võistlusautot AT01. Red Bull otsustas algavaks hooajaks hakata seni Toro Rosso nime kandnud tiimiga ...

FOTOD. Ralli: Evans lõpetas avapäeva liidrina, Tänak on teine

FOTOD. Ralli: Evans lõpetas avapäeva liidrina, Tänak on teine

Rootsi rallit juhib avapäeva nelja kiiruskatse järel Toyota sõitja Elfyn Evans, kellele Ott Tänak kaotab 8,5 sekundiga. Elfyn Evans ja Ott Tänak võitsid mõlemad kaks kiiruskatset. Head kiirust näitas Kalle ...

Eestis müügis: kõige võimsamad kasutatud autod

Eestis müügis: kõige võimsamad kasutatud autod(2)

Kui võimsad on Eesti järelturu kõige võimsamad sõiduautod? Selgub, et isegi 700-st hobujõust jääb esikolmikusse jõudmiseks väheks, kuid 800 „hobust“ on üsna piisav. Valiku tegime auto24.ee portaalis ...

 
Volkswagen ID.3: trummelpidurite tagasitulek

Volkswagen ID.3: trummelpidurite tagasitulek(12)

Lähimineviku üks uuenduslikumaid Volkswageneid, elektriauto ID.3, tuleb üllatuslikult trummelpiduritega – aga sellel on ka loogiline põhjus. Volkswagen pole oma kompaktmudeleil trummelpidureid kasutanud üle ...

VIDEO. Lamborghini pani oma hüperauto ketti

VIDEO. Lamborghini pani oma hüperauto ketti

Lamborghini valmistub välja tooma vaid rajakasutuseks mõeldud hüperautot, millest avalikustati esmalt vaid napp video dünostendist. Videos on näha kettidega fikseeritud auto dünostendis, kus selle mootor ...

F1: Mercedes avaldas esimesed pildid uuest autost

F1: Mercedes avaldas esimesed pildid uuest autost(1)

Mercedes avaldas täna esimesed pildid tänavusest autost W11, millega loodetakse võita seitsmendat korda järjest MM-tiitel. Võistkonna sõitjatena jätkavad tiitlikaitsja Lewis Hamilton ja Valtteri Bottas.

Lõuna-Aafrikas osatakse: Ferrari varastamine on imelihtne

Lõuna-Aafrikas osatakse: Ferrari varastamine on imelihtne(2)

Lõuna-Aafrika autovargad on edukalt juurutanud nutika vargusskeemi, mille käigus on kaduma läinud ridamisi Ferrarisid. Kõige nukram on varguste juures tõik, et Ferrari omanikud aitavad vargusele – ...

Hiina autoturg kukub kokku?

Hiina autoturg kukub kokku?(3)

Jaanuaris tabas Hiina autoturgu valus tagasilöök, kui pikalt kiratsenud ärisse lisandus jõuliselt ka Corona-viiruse mõju. Uute sõiduautode müük Hiinas vähenes aasta esimesel kuul viiendiku võrra, kui ...

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Lisaks ralli MM-võistluste teisele etapile Rootsis, kihutatakse algaval nädalavahetusel ka elektrivormelite järjekordsel etapil. Formula E sarja neljas etapp toimub laupäeval Mehhikos ja sarja liidrina ...