Uue auto ostmisest räägivad mitmed ja unistavad kõik. Paraku saavad pigem vähesed selle ellu viia ning pensionile minnes ühe käe sõrmedel uued autot kokku lugeda. Seda juhul, kui rahamasina otsas ei istu.
Töötav inimene pilve servalt alla ei kõõlu – kõik tuleb enda higi vaevaga välja teenida. Pole veel rahamasina otsa juhtunud, seega tuli minulgi auto teekond oma rasva arvelt ette võtta.
See kõige lõbusam osa – eeltöö
Esmalt tuleb ajada kõige olulisem osa ühele poole, et saaks kompassi paika. Tuleb koguda inspiratsiooni, tutvuda kõige uuemaga, end "kollasega" kurssi viia ja niisama mõnusates unistustes aega veeta. Uut autot ei ole lihtsalt võimalik ilma eeltööta osta.
Esimese asjana tuleb ikka mõista, mis otstarbel mul uut autot vaja oleks, millised probleemid see minu elus lahendaks ning kas just SEE auto sobib kokku minu tulevikuvisiooniga.
Nii rasket küsimust ei saagi vastata kui pole paari Top Gear’i episoodi järelvaadanud, mitu (tosinat) tundi YouTube videosid vaadanud ning paar-kolm head artiklit lugenud. Siis on asi kindel – ma tean, mida tahan ... või vähemalt, mille vahel valida.
See kõige nõmedam osa – raha
Soovid välja selgitatud ja valik silme ees, on aeg teha esimene valikute sõelumine. Tuleb oma pangakontole ausalt otsa vaadata ja tema arvamust paluda (või andestust). Variant on, et löön oma arveldusarved kokku ja valin sama tee, mida suur enamus enne mind on teinud: määratleda enda jaoks optimaalne kuumakse suurus, võtta autolaen või liising ning lõpetada vana auto piinad.
Teine variant on teha uus arvelduskonto, kanda sinna ühe kuu kaupa vajalik uue auto summa, kuid enne oma vana auto rehvist laeni üle vaadata ja tema elujõudu hinnata. Kui kannatab aasta-paar veel välja, siis panna iga kuu vajalik summa sinna kontole ja sõita kaua kannatab.
Kui vana autoga sõitmine meele mõrudaks teeb või süda millegi järele kripeldab, tasub otsustada: kas igakuine laenu sissemakse on suurem või väiksem enda kogutud rahast ja kas see kogumise periood on väärt elamata jäänud aega või mitte?
Enne ostmist
Selle aasta Toyota Supra pildid vaadatud, isesõitva Tesla videotega kursis ja Bentley EXP 100 GT nähtud. Nüüd on aeg julgus kokku võtta ja esimesed sammud teha, sest ilma sammudeta ei liigu elus midagi. Paratamatult on kuklas pinin, väsimatult ütlemas mulle: „Äkki kohe tuleb veel parem auto turule, ole veel natuke aega kannatlik.“
Mine sa tea, siis, aga üks on siiski kindel – vana auto nooremaks ei saa ja aeg aina libiseb. Päeva lõpus langeb otsus siiski valikute vahel ning (liiatigi) pikkade kalkulatsioonide tulemusena langeb valik uuemale mudelile. Tema peab mind saatma nendel teekondadel ja olema tõusude, mõõnade ajal seltsiliseks, mitte kunagi alla andma. Peab olema üks usaldusväärne masin.
Päeva lõpuks
Oluline polegi nii väga see kõige väiksem kuumakse või sentide veeretamine. Inimloomuses on rahulolu vajadus ja kui auto seda ei võimalda (sest valisime kõige odavama ja sageli madalama klassi auto), siis tuleb see kuskilt mujalt tagasi teha, nagu pidutsemisega, reisimisega, jmt. Peab oma eesmärke ja visioone teadvustama.
Pigem üritada mitte üle mõelda, sest auto ost on päeva lõpuks ikkagi praktiline ost. Harva on see midagi muud ja autoga sõitmine peaks juhile iga päev rõõmu pakkuma. Kui see nii ei ole, siis tuleks ühel hetkel peeglisse vaadata, ja mitte tahavaatepeeglisse.
MotherLink
7 Figures OÜ
KOMMENTAARID