AUTONDUS

Peugeot 508 sportversioon arendab 360 hobujõudu

Peugeot 508 sportversioon arendab 360 hobujõudu(3)

Peugeot teatas sportlike sõidukite haru Peugeot Sport Engineered loomisest ning avalikustas kohe ka 508 sportversiooni. Mudel kannab nimetust 508 Peugeot Sport Engineered (PSE) ja selle hübriidajam arendab ...

MOOTORISPORT

Talendid Rajale kolmas etapp ja kolmas võitja

Talendid Rajale kolmas etapp ja kolmas võitja

Laste hobikardisarja Talendid Rajale kolmas osavõistlus pühapäeval FK Keskuse kardirajal andis kolmanda etapivõitja. 50 võistlejaga võistluse võitis Ragnar Simuland, kellele see oli ühtlasi esimene ...

AUTOTÖÖSTUS

Ja nüüd kõik koguma rehvitolmu!

Ja nüüd kõik koguma rehvitolmu!(8)

Rehvitolm moodustab väidetavalt ligi poole sõidukite tekitatud peenosakeste heitmeist ning ainuüksi Euroopas paiskuvat aastas seda õhku umbes 500 000 tonni. Näiteks ühe liinibussi rehvidest lendub uuringu ...

PROOVISÕIDUD

Peugeot e-208 - auto24.ee proovisõit

Peugeot e-208 - auto24.ee proovisõit(28)

Elektrimootoriga Peugeot 208 näeb välja nagu üks tavaline bensiini- või diiselmootoriga auto - aga siiski on siin üht-teist, mis eristab teda sisepõlemismootoriga suguvendadest. Ja selgub, et sõitma hakates ...

PÄEVAUUDISED

Päeva leid. Minikallur Ida-Saksamaalt

Päeva leid. Minikallur Ida-Saksamaalt(6)

Osta.ee oksjonil müüakse Ida-Saksamaal 1986. aastal valmistatud minikallurit IFA Multicar 25. Kallur on vaid ligikaudu neli meetrit pikk. Edasi viib seda 45-hobujõuline diisemootor töömahuga kaks liitrit. ...

LIIKLUS

Ajutise asendusauto asemel jalgratas päriseks

Ajutise asendusauto asemel jalgratas päriseks(3)

Kindlustusselts Ergo pakkus sel suvel kaskokindlustuse klientidele võimalust võtta õnnetuse korral asendusauto asemel jalgratta. Asendusautot vajas ligi 75 Ergo eraklienti, kellest iga viies ehk 15 juhti ...

AUTOPÄEVIK

Autopäevik. Volkswageni kaks katkist klaasi ja (peaaegu) puuga pähe

Autopäevik. Volkswageni kaks katkist klaasi ja (peaaegu) puuga pähe

Suvi Golfiga oli üldjoontes muretu, seda hetkeni, mil juhipoolne küljeklaas kolinal alla kukkus ja avatud asendisse jäigi. Mis juhtus? Kõnealuse aknaga oli pisut probleeme olnud juba varem, nimelt keeldus ...

SISUTURUNDUS

Soovid osta autot? Loe, kuidas teha seda parimatel tingimustel!

Soovid osta autot? Loe, kuidas teha seda parimatel tingimustel!

Sisuturundus. Meil kõigil on teatud ajal soov või vajadus auto järgi – on see kolimine teise piirkonda, pere suurenemine või senisest kaugemal asuv uus töökoht. Aga miks mitte ka tahe pakkuda endale ilusamat ...

SISUTURUNDUS. Kokkuvõte: hakkasin uut autot ostma (14)

Foto: Unsplash.com

Uue auto ostmisest räägivad mitmed ja unistavad kõik. Paraku saavad pigem vähesed selle ellu viia ning pensionile minnes ühe käe sõrmedel uued autot kokku lugeda. Seda juhul, kui rahamasina otsas ei istu.

Töötav inimene pilve servalt alla ei kõõlu – kõik tuleb enda higi vaevaga välja teenida. Pole veel rahamasina otsa juhtunud, seega tuli minulgi auto teekond oma rasva arvelt ette võtta.

See kõige lõbusam osa – eeltöö

Esmalt tuleb ajada kõige olulisem osa ühele poole, et saaks kompassi paika. Tuleb koguda inspiratsiooni, tutvuda kõige uuemaga, end "kollasega" kurssi viia ja niisama mõnusates unistustes aega veeta. Uut autot ei ole lihtsalt võimalik ilma eeltööta osta.

Esimese asjana tuleb ikka mõista, mis otstarbel mul uut autot vaja oleks, millised probleemid see minu elus lahendaks ning kas just SEE auto sobib kokku minu tulevikuvisiooniga.

Nii rasket küsimust ei saagi vastata kui pole paari Top Gear’i episoodi järelvaadanud, mitu (tosinat) tundi YouTube videosid vaadanud  ning paar-kolm head artiklit lugenud. Siis on asi kindel – ma tean, mida tahan ... või vähemalt, mille vahel valida.

See kõige nõmedam osa – raha

Soovid välja selgitatud ja valik silme ees, on aeg teha esimene valikute sõelumine. Tuleb oma pangakontole ausalt otsa vaadata ja tema arvamust paluda (või andestust). Variant on, et löön oma arveldusarved kokku ja valin sama tee, mida suur enamus enne mind on teinud: määratleda enda jaoks optimaalne kuumakse suurus, võtta autolaen või liising ning lõpetada vana auto piinad.

Teine variant on teha uus arvelduskonto, kanda sinna ühe kuu kaupa vajalik uue auto summa, kuid enne  oma vana auto rehvist laeni üle vaadata ja tema elujõudu hinnata. Kui kannatab aasta-paar veel välja, siis panna iga kuu vajalik summa sinna kontole ja sõita kaua kannatab.

Kui vana autoga sõitmine meele mõrudaks teeb või süda millegi järele kripeldab, tasub otsustada:  kas igakuine laenu sissemakse on suurem või väiksem enda kogutud rahast ja kas see kogumise periood on väärt elamata jäänud aega või mitte?

Enne ostmist

Selle aasta Toyota Supra pildid vaadatud, isesõitva Tesla videotega kursis ja Bentley EXP 100 GT nähtud. Nüüd on aeg julgus kokku võtta ja esimesed sammud teha, sest ilma sammudeta ei liigu elus midagi. Paratamatult on kuklas pinin, väsimatult ütlemas mulle: „Äkki kohe tuleb veel parem auto turule, ole veel natuke aega kannatlik.“

Mine sa tea, siis, aga üks on siiski kindel – vana auto nooremaks ei saa ja aeg aina libiseb. Päeva lõpus langeb otsus siiski valikute vahel ning (liiatigi) pikkade kalkulatsioonide tulemusena langeb valik uuemale mudelile. Tema peab mind saatma nendel teekondadel ja olema tõusude, mõõnade ajal seltsiliseks, mitte kunagi alla andma. Peab olema üks usaldusväärne masin.

Päeva lõpuks

Oluline polegi nii väga see kõige väiksem kuumakse või sentide veeretamine. Inimloomuses on rahulolu vajadus ja kui auto seda ei võimalda (sest valisime kõige odavama ja sageli madalama klassi auto), siis tuleb see kuskilt mujalt tagasi teha, nagu pidutsemisega, reisimisega, jmt. Peab oma eesmärke ja visioone teadvustama.

Pigem üritada mitte üle mõelda, sest auto ost on päeva lõpuks ikkagi praktiline ost. Harva on see midagi muud ja autoga sõitmine peaks juhile iga päev rõõmu pakkuma. Kui see nii ei ole, siis tuleks ühel hetkel peeglisse vaadata, ja mitte tahavaatepeeglisse.

MotherLink
7 Figures OÜ

KOMMENTAARID

. 12 jaanuar 2020 9:14 Ebasobiv kommentaar
Mõistliku auto, mis täidab kõik igapäevavajadused, saab tänasel päeval liisida 100- 150€ kuumaksega ja kui seda raha ka ei suuda kõrvale panna, siis tegu kas väga väikese sissetulekuga või lihtsalt laristava elustiiliga. Kui aga elueesmärgiks suur saksa "preemium", siis igaüks vaatab ise, kuidas selle unistuseni püüdleb. Ja mis pagana rõõmu peab auto valmistama? Auto peab sõitma, külmkapp külmetama, pesumasin pesema, teler pilti näitama jne- auto on tarbeese. Ega asjata öelda, et autost on rõõmu vaid kaks korda- kui ostad ja kui müüd.
51
Peeedu 13 jaanuar 2020 14:06 Ebasobiv kommentaar
Eks see auto kui kodumasin versus miskit muu ole jälle SUUR teema.
Arvestades keskmise inimese keskmist läbisõitu 15 tuhat ning seda, et palju kilomeetreid koguneb asulates ukerdades enamusel tuleb päris palju tunde roolis olla.
Ehk siis tuleb üle kolmesaja tunni aastas. Tööl aga käime seaduse järgi 168 tundi kuus.
Nii, et kahe kuu töötunnid tulevad ära keskmiselt. Nii, et päris taburetil kõva müra keskel olla mina küll ei tahaks autos kus kord on külm kord aga palav. Tahaks need tunnid ikka mõnusalt veeta.
51
. 14 jaanuar 2020 8:00 Ebasobiv kommentaar
Ma istun tööpäeva jooksul autos ca 30 min- mis krdi müra ja taburet see peab olema, et isegi seda ära ei kannata? Kas selliste tööle-koju sõitmiste jaoks pean tõesti 30K maksva saksa preemiumi ostma? Eestlased on autohaiged, nad ei suuda aru saada, et auto orjamine on üks mõttetuim tegevus üldse. Aga no kui muud elu ei ole, siis muidugi tuleb autoga seda kompenseerida. Ostetakse vana saksast sisseveetud risu ja ollakse õnnejunnis. Kolm korda kuus vedeleb see risu remondis, rahakott aina tühjeneb, aga õnn kestab edasi...
43
Peeedu 14 jaanuar 2020 10:15 Ebasobiv kommentaar
Ei ole normaalne auto midagi nii kallis. Mõni tuhat rohkem vaid. Ning miks üldse peaks autos olemist "ära kannatama"
Kui jah tahad rohkemat siis võid osta kasutatud luxi. Selles ei ole ju põhimõtteliselt midagi halba. Kogu süsteem ongi ehitatud ülesse sellele, et autol on mitu peremeest. elu jooksul.
Uusi ei saa ju peale toota kui uute ostjad vanu edasi ei müü õhema rahakoti omanikele.
Lihtsalt mingil hetkel jõuab hind sellisesse suurusesse, et soetajad ei suuda enam hooldust tagada.
41
Väikepoiss 15 jaanuar 2020 15:00 Ebasobiv kommentaar
. on natuke ohhoo vist peast. Millise UUE Saksa premiumi sa saad 30k eest? Selle rahaga on keeruline isegi korraliku varustusega Superbi-Passati ostmine.
Ise sõidan tööpäeva jooksul samuti autoga ca 40min ja no peale tööd mingisse peldikusse istumine on ikka tõsiselt nõme. Ei ole see Superb ka mingi premium vms, kuid siiski on auto väga mahukas ja mugav, et pakkuda peale rasket tööpäeva mõnusat kojusõitu. Ja sellise asja eest olen ma nõus maksma.
21
Peeedu 15 jaanuar 2020 17:32 Ebasobiv kommentaar
Suvel juhtus, et oma nö keskmises varustuses 15 aastat vana kuid püsikiirushoidja ja kliimaseadmega rahvaautoauto asemel tuli piiratud aja jooksul kasutada mitut eripalgelist.
Iga autoga sai läbitud 4-6 sada kilomeetrit. ja autosid oli seinast seina.
Oli täiesti uus rahvaauto tippmudel hinnasildiga 30 tuhat mille spidomeetrilt mina tuhandetesüütuse röövisin. Vanem pirukas ja 17 aastat vana C-klass. Juhtus ka mitme muu autoga lühiotsi.
Linnas polnud eriti vahet kuid maanteel ilma püsikata ja kondita mürarikas pirukas oli juba paarikümne kilomeetri järel tüütu. Kusjuures oma ja uue sama margi esindaja vahe oli väike. Luxautos kuigi samas suurusklassis lihtsalt oli vähem ruumi. Kõik need polstrid ja tagaveo tõttu keskel olev käigukast lihtsalt röövis jalaruumi.
Selgeks sai see mida juba ammu teadsin aga arvasin, et tegelikult pole tähtis kuna oma arust pole eriti pirtsakas. Lihtsalt tagasi halvema peale ei taha minna.
00
. 16 jaanuar 2020 7:45 Ebasobiv kommentaar
No ongi ju tõestatud, et eestlane on autop...
Saaksin aru, kui päevas uhad maha sadu kilomeetreid ja siis on mugavus oluline, aga kui ei kannata ka paarkümmend minutit tööle- koju sõitmist tavalise lihtsa autoga, siis pole enam midagi kommenteerida.
00
Madis 16 jaanuar 2020 9:30 Ebasobiv kommentaar
Ülimalt veider on lugeda kommentaare autolehes, kus võiks eeldata, et lugejad on asjaarmastajad, kommentaare sisuga:"auto on tarbeese".
Kui autod ikkagi huvi pakuvad, jälgid uusi trende ning mudeleid läbi autolehe (või muude kanalite), siis kuidas on võimalik, et sa tahaksid sisse hüpata täiesti baasvarustuses autosse, mis ei püüa sinu endagi pilku?

Ise olen alati mõelnud, et kui ma asjaarmastajana oma autole tagant järgi ei vaata, siis see auto pole minule. Nagu teiste hobidegagi, kui oled milleski sees ning kiindunud, ei kõvata melomaani maximast ostetud kõrvaklapid ega filmikriitikut 32'' hiina teler, mis siis, et mõlemad täidavad oma funktsiooni.
10
Peeedu 16 jaanuar 2020 10:31 Ebasobiv kommentaar
Enamusel on autot ikka vaja praktiliste vajaduste pärast. Järgivaatamine tavaliselt maksab palju. Ja paljud keda see huvitab ongi need tagarääkimisest luksuvad tegelased kes vanade luxmasinatega sõidavad.
Nii, et keskmine autosõber küll jälgib uudiseid aga valib auto vajaduste ja võimaluste järgi. Ning kõige tähtsam on talle nö roolikogemus. Kas juhitavus on vahetu või sünteetiline jne. Nemad on mingil hetkel leidnud oma margi kuna mõne teisega on tulnud pettumus ning nüüd iial ei osta A-d või E-d vaid ainult C-d. Lisaks veel grupp auto vidinahulle kes hindavad neid samas kui teine autoomanik neid pea iial ei näpi.
Ega napsugurmaan ennast ei joo iga päev pargipingile magama ja sama kehtib ka autode kohta. Võib armastada autosid aga mõni on ikka armsam ja teine küll meeldib aga ei võta suhted vedu. Kolmas paneb rahakotile pressi. Kõik nagu inimsuhetes.
00
Peeedu 16 jaanuar 2020 14:57 Ebasobiv kommentaar
Peale selle on nö platooniline armastus. Jah punane F ja kollane L jne. Rahakott ka ei hakka peale aga kui kuidagi hakkaks mis siis.
Pahatihti sellisesse madalasse hüperautosse keskmisest pikem ja kõhukam põhjamaa mees hästi ei mahugi. Ja kui ronibki siis Selveri parklas ei vaadata niivõrd autot kui seda kuidas ta Mr Beani moodi autost oma kangete keskealiste kontidega välja poeb.
Peale selle meie linnatänavad on küllaltki kuumaastik aga neil vedrustus jäik ja kliirents pisike. Maanteed paremad aga sellised hüpersõidukid näitavad oma parimaid omadusi kiirustel mille eest võib kriminaalkaristuse meil saada.
Nii, et armastame aga vahekord Eestis kujuneks sellise autoga mitte just rahulduspakkuvaks vaid pigem vaimsele tervisele laastavaks. Kõige kindlam on ikka hall-metallik-diisel.
Aga kinotööstus toimib samamoodi. Vaadatakse ilusaid staare, pärast vaadatakse tema osalusel teist-kolmandat filmi aga tõenäosus, et minnakse Pärnu muulile käest kinni päikeseloojangut päris inimesega musitama on väga lähedal nullile.
Autoarmastus on paljus samasugune.
00
to Madis 16 jaanuar 2020 16:42 Ebasobiv kommentaar
Räägi siis, millisele oma autole sa niiväga tagant järgi vaatad? Tavalisele parketimaasturile või tossavale saksa diisel preemiumile? Hobiauto on hobiauto ja seda ei lörtsita igapäevase töölkäimisega, aga vaadates liiklust, siis hobiautondusest on asi kaugel- kõik tavalised halli massi konveiertoodangu liikurid. Eestlaste hobi on autode eest üle maksta.
Tahaks näha nende mugavate autode omanike kodusid- kas diivan või voodi on üle vindi mugavad, kas köök on maksimaalselt tehnikavidinatega varustatud, kas küte on täisautomaatne ja öko, kas maja on null- või passiivenergia tasemel jne. Kodus veedate vähemalt 12 tundi ööpäevast, autos pool tundi- kas prioriteedid on kodu kasuks?
00
sirsansuk 17 jaanuar 2020 21:45 Ebasobiv kommentaar
Sisuturundajate näite varal on auto ost nagu poes õlle järel käik! Õhtuks juba liisk langenud ja masin käes!
Ei ma usu, et kiiremadki autoostjad nii nobedalt hakkama saavad - ärkad hommikul mõttega ja õhtuks auto õuel? Seda ostu ikka pisut plaanitakse...ehk? Vast nädal paar laoauto puhul, aga kui meelepärane tellida siis juba ooteaeg alates kolmest kuust. Päeva lõpuks, my ass!
00
Peeedu 20 jaanuar 2020 10:39 Ebasobiv kommentaar
Ei usu, et tavaline tänava-tee sõitmine niiväga emotsioone tekitab mis eluks ajaks ajusse jäävad. Kui ehk siis tõesti korraks mingi väga eriline auto istumise all korra- paar elus.
Pigem jäävad meelde erijuhtumid ja äpardused. Mul on selgemini meeles 30 aasta tagused jamad -teelejäämised sapakaga. Uuemad lääne autod pole nii narrilt alt vedanud, et eredalt meelde jäävad.
Ja siis veel autoga kaudsemad sündmused kus mark-mudel ja roostekohtade arv pole ehk nii määrav. Kus-kellega ja mis asendis. Ja muud sündmused kus auto pigem kõrvalosatäitja.
Hobiautondus on hoopis sügavam teema kui lihtsalt äge auto. Eks neidki on aga kõigile ei jätkuks kuiga taskukohased oleks. Enamik hobitajaid lihtsalt tunneb mingit nostalgilist suhet mõne autoga. Minu esimene oli. Meie peres oli, jne..
Ilma selle suhtumiseta oleks kõik vanad laiatarbeautod ümber sulatatud ja neid näeks ainult tootjamuuseumis kellel miljones auto tallel.
00
j.pp 21 jaanuar 2020 9:18 Ebasobiv kommentaar
Mind pigem huvitab, kes sellise ilase sisuturundusartikli kirjutas? Ja mida uut sellega on öelda suudetud?
00
Nimi :
Nimi :
Kommentaar :
Kommentaar :
 

VEEL UUDISEID

Alfa Romeo Stelvio - auto24 proovisõit

Alfa Romeo Stelvio - auto24 proovisõit(1)

Koos Giuliaga sai uuenduse ka Alfa Romeo Stelvio, mis on endiselt vägagi hea valik inimesele, kes soovib sportliku sõidutunnetusega linnadžiipi. Alfa Romeo Giulia ja Stelvio on mõlemad saadaval ka ...

F1: Venemaa etapil oli võidukas Valtteri Bottas

F1: Venemaa etapil oli võidukas Valtteri Bottas

Valtteri Bottas võitis Sotši ringrajal sõidetud Venemaa GP edestades Max Verstappenit ja ajakaristuse teeninud Lewis Hamiltoni. Bottas tegi väga hea stardi möödudes Verstappenist ja palju puudu ei jäänud, ...

Jüri Vips punktilisa F2 etapilt Sotšis ei teeninud

Jüri Vips punktilisa F2 etapilt Sotšis ei teeninud

Sotšis sõidetud F2 sarja järjekordsel etapil oli Jüri Vips sunnitud avasõidu ahelavarii tõttu katkestama ja teises sõidus saavutas ta 18. koha. Jüri Vips sattus esimeses sõidus juba avaringil ...

Ralli: Robert Virves katkestas Soome meistrisarja etapil

Ralli: Robert Virves katkestas Soome meistrisarja etapil

Robert Virves ja kaardilugeja Sander Pruul tegid Soome meistrivõistluste viimasel etapil avarii ja toimetati arstlikuks kontrolliks haiglasse.  Õnneks mingeid probleeme tervisega siiski Eesti rallisõitjatel ...

F1: Hamilton võitis kvalifikatsiooni uue rajarekordiga

F1: Hamilton võitis kvalifikatsiooni uue rajarekordiga

Venemaa GP kvalifikatsioonis oli ülekaalukalt kiireim Lewis Hamilton, kes püstitas ka Sotši ringrajal uue rajarekordi. Hamilton edestas teise kohaga üllatanud Max Verstappenit enam kui poole sekundiga. ...

Soovid osta autot? Loe, kuidas teha seda parimatel tingimustel!

Soovid osta autot? Loe, kuidas teha seda parimatel tingimustel!

Sisuturundus. Meil kõigil on teatud ajal soov või vajadus auto järgi – on see kolimine teise piirkonda, pere suurenemine või senisest kaugemal asuv uus töökoht. Aga miks mitte ka tahe pakkuda endale ilusamat ...

F1: Mercedes näitas vabatreeningutel võimu

F1: Mercedes näitas vabatreeningutel võimu

Venemaa GP reedestel vabatreeningutel hiilgasid Mercedese sõitjad, kellest kiireim oli Valtteri Bottas.  Soomlane edestas oma tiimikaaslast Lewis Hamiltoni 0,267sekundiga, aga kolmandaks parema ringiaja ...

 
F1 sarja uueks bossiks saab endine Ferrari tiimijuht

F1 sarja uueks bossiks saab endine Ferrari tiimijuht

Endine Ferrari tiimijuht Stefano Domenicali asub alates uuest aastast tööle F1 sarja promootori Liberty Media tegevjuhina asendades seni seda ametit pidanud Carey Chase’i.  Stefano Domenicali töötas Ferrari ...

Tesla Model S Plaid lubab ulmenumbreid

Tesla Model S Plaid lubab ulmenumbreid

Tesla avalikustas eile 1100hobujõulise mudeli Model S Plaid, mis tuleb ulmeliselt kiire ja ulmeliselt pika sõiduulatusega. Tegu on kõige võimsama Model S-i versiooniga, kusjuures seda saab juba ka tellida. ...

Tänaku seriaali uus osa sisaldab kohtumist Fernando Alonsoga

Tänaku seriaali uus osa sisaldab kohtumist Fernando Alonsoga

Sel pühapäeval näeb TV3 sarjas „Ott Tänak – The Movie: seriaal“ esmakordselt eksklusiivset materjali, mis sisaldab Ott Tänaku kohtumist Fernando Alonsoga.  2018. aasta lõpus külastasid Ott Tänak ja tema ...

Eestis müügil. Väga haruldane – ja väga korralik – Audi A8 W12

Eestis müügil. Väga haruldane – ja väga korralik – Audi A8 W12(33)

Eestis tuli müügile tavalisena näiv esimese põlve Audi A8, mille kapoti all töötab 6liitrine W-12-mootor.  Tegu on vaid paari aasta vältel toodetud 420hobujõulise luksussedaaniga, mida tehti käputäis. ...

Ford Mustang Mach-E: kui kiire on euroversioon?

Ford Mustang Mach-E: kui kiire on euroversioon?

Ford andis teada, et tema elektriline sportdžiip Mustang Mach-E GT saab 465 hobujõudu, mis tagab sellele 3,7sekundilise kiirendusaja paigalt „sajani“. Fordi teatel pole keegi autoklassis Mach-E-st kiirem. ...

FOTOD. Uus BMW M3 ja M4

FOTOD. Uus BMW M3 ja M4(15)

BMW uued sportautod M3 ja M4 tulevad üllatuslikult sarnase välisilmega, kuid kapoti alla võib kummalegi valida kas 480 või 510 hobujõudu. Sedaan M3 ja kupee M4 pakuvad ostjale edaspidi suuremat valikut – ja ...

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Algaval nädalavahetusel jahivad F1 sõitjad Venemaa GP võitu Sotši ringrajal ning erinevates rahvusvahelistes sarjades on stardis ka mitu Eesti võidusõitjat.  Sotši ringrajal, kus kihutatakse F1 ...

 
Ducati Diavel 1260 S - auto24 proovisõit

Ducati Diavel 1260 S - auto24 proovisõit(5)

Meie eelmine proovisõiduratas Triumph Rocket oli mitmeski mõttes eriline ja ainulaadne - aga ratas ise tekitas kohati küsimuse, et kellele see tsikkel siis õigupoolest mõeldud on. Ja nagu selgub, on ka tänane ...

Päeva leid. Minikallur Ida-Saksamaalt

Päeva leid. Minikallur Ida-Saksamaalt(6)

Osta.ee oksjonil müüakse Ida-Saksamaal 1986. aastal valmistatud minikallurit IFA Multicar 25. Kallur on vaid ligikaudu neli meetrit pikk. Edasi viib seda 45-hobujõuline diisemootor töömahuga kaks liitrit. ...

VIDEO. Väo liiklussõlmes tulevad olulised liikluskorralduse muudatused

VIDEO. Väo liiklussõlmes tulevad olulised liikluskorralduse muudatused

Esmaspäeval, 28. septembril muutub liikluskorraldus oluliselt Tallinna–Narva maanteel Väo liiklussõlmes, kus linnast väljuv suund viiakse üle uutele valmisehitatud teedele. Seni on ehitustöid tehtud ...

Selgusid uue Hyundai i30 hinnad

Selgusid uue Hyundai i30 hinnad

Oktoobris müügile jõudva uue Hyundai i30 hinnakiri algab 15 990 eurost. Mudeli Baltikumi esmaesitlus toimub järgmisel nädalal Tartu Motoshow´l. Baasmudeliks on 110 hj bensiinimootoriga järskpära. Lisaks on ...

Peugeot 508 sportversioon arendab 360 hobujõudu

Peugeot 508 sportversioon arendab 360 hobujõudu(3)

Peugeot teatas sportlike sõidukite haru Peugeot Sport Engineered loomisest ning avalikustas kohe ka 508 sportversiooni. Mudel kannab nimetust 508 Peugeot Sport Engineered (PSE) ja selle hübriidajam arendab ...

Renault toob Arkana ka Euroopa turule

Renault toob Arkana ka Euroopa turule(6)

Renault alustab 2021. aasta esimesel poolel Euroopas linnadžiibi Arkana müüki. Kupeeliku kerejoonega, kuid neljaukselist linnadžiipi hakatakse müüma täis- ja poolhübriidina. Esimene arendab 140 hobujõudu, ...

Ajutise asendusauto asemel jalgratas päriseks

Ajutise asendusauto asemel jalgratas päriseks(3)

Kindlustusselts Ergo pakkus sel suvel kaskokindlustuse klientidele võimalust võtta õnnetuse korral asendusauto asemel jalgratta. Asendusautot vajas ligi 75 Ergo eraklienti, kellest iga viies ehk 15 juhti ...

 
Mercedese Eesti esindus teatas elektrilise V-klassi hinna

Mercedese Eesti esindus teatas elektrilise V-klassi hinna(1)

Mercedese elektriline pisibuss EQV maksab Eestis alates 75 108 eurost ja selle tellimine on nüüdsest avatud. Hind sisaldab hoolduspaketti viieks aastaks, see katab tootja poolt ette nähtud hooldustööde ...

FOTOD. Volkswageni uue elektriauto sõiduulatus on üle 500 kilomeetri

FOTOD. Volkswageni uue elektriauto sõiduulatus on üle 500 kilomeetri(15)

Volkswageni esimene elektriline linnadžiip ID.4 sõidab ühe laadimisega kuni 520 kilomeetrit. ID.4 pakutakse alguses eeltellimiseks ID.4 1ST ja ID.4 1ST Max erimudelitena, mille võimsus on 204 hj (150 kw) ja ...

Palju tundmatuid elektrikaubikuid. Aga kellele?

Palju tundmatuid elektrikaubikuid. Aga kellele?

Lähiaastail lubatakse müügile tuua terve rida uusi elektrikaubikuid tootjailt, kellest pole varem kuulnudki, kuid kes kõik loodavad „Teslat teha“ tarbesõidukiturul. Kellele neid müüa püütakse ja mille ...

Mugavam ja abivalmim

Mugavam ja abivalmim(1)

Iveco kahandas Daily sõidu- ja pidamiskulu kuni 10%, tegi juhikoha mugavamaks ning pakub sohvrile nüüd ka elektroonilisi abimehi tööd hõlbustama. Iveco viimase põlvkonna kaubik Daily polnud varemgi eriline ...

Vahva auto, aga sobib vähestele

Vahva auto, aga sobib vähestele(8)

Honda e on eriline isegi elektriautode mõistes, aga väike sõiduulatus ja kõrge hind tähendavad, et ostjat on sellele küll raske leida. Kui mõni tootja teeb oma elektriauto võimalikult tavamudelite sarnase, ...

„Head autod olid need kõik!”

„Head autod olid need kõik!”

Viljandimaa mees Olev Kink on poja ja sõprade abil kogunud ja taastanud kolm oma kunagistest töömasinatest. Mitu ootab veel järge. „Omal ajal olid need head autod kõik,“ ütleb ta töökoja hoovil autorivi ...

Hobiauto 3000 euroga: mida turult leiab?

Hobiauto 3000 euroga: mida turult leiab?(11)

Kuni umbes 3000euroseid autosid, mis silmad särama paneks, pole hetkel turul just ülemäära palju, ent leidsime põnevaid pakkumisi siiski nii luksuse, kiiruse kui ka maastikuautode fännile.

 
Volkswagen T6: vähe vigu, palju versioone

Volkswagen T6: vähe vigu, palju versioone(7)

Volkswagen Transporteri kuuenda põlvkonna sõiduk on turul olnud viis aastat ning selle aja jooksul on see näidanud üsna head töökindlust. Tõsi, mõningate eranditega. Tervelt 70 aastat toomises olnud ...

Ekskursioon minevikku LAZ-699R-iga

Ekskursioon minevikku LAZ-699R-iga(16)

Kui võtta mastaabiks kunagine Nõukogude Liit, siis LAZ-699R „Turist“ oli 30–40 aastat tagasi üks paremaid busse, millega sai ekskursioonile minna. Fotodel nähtava LAZi taastamise ajendiks oli aga puhtalt ...

Tulevased youngtimer’id: Traditsiooniliselt suurepärane

Tulevased youngtimer’id: Traditsiooniliselt suurepärane

Kolmanda põlvkonna MX-5 muutus eelkäijatest suuremaks ja raskemaks, ent jäi ikkagi lihtsaks sportautoks, mis pakkus ületamatut hinna ja sõidulusti suhet. Maailma enim müüdud, üks enam kiidetud ja samuti ...

Meistrivõistlused jätkusid Aravetel

Meistrivõistlused jätkusid Aravetel

Tänavuse viieetapilise Eesti meistrivõistluste hooaja neljas etapp Aravetel pakkus igas võistlusklassis rohket põnevust. Ühtlasi oli Aravete etapp Udo Tomanni mälestusvõistlus. Kena sügisilm lõi ...

Võidukas Evans tõusis liidriks

Võidukas Evans tõusis liidriks

Dramaatilisi pöördeid pakkunud Türgi ralli võitis kõige vähem probleemidega maadelnud, aga samas suurepärast kiirust näidanud Elfyn Evans, kes tõusis ka MM-sarja uueks liidriks. Võistluse avapäeval sõidetud ...

Küsimus lugejalt: Kuidas sellist varuratast kasutada?

Küsimus lugejalt: Kuidas sellist varuratast kasutada?(10)

Ostsin 15 aastat vana Mercedese ja leidsin selle pakiruumi põhja alt imeliku varuratta, mis pole ei väike ega ka tavaline, vaid veljel on peal mingi veider rehv. Autol kasutus­juhend puudub, kompressorit ka ...

Kas siis veokijuht tõesti ei näe mind?

Kas siis veokijuht tõesti ei näe mind?(18)

Sõiduauto või mootorrattaga või hoopis jalamehena liikluses sehkendades ei tule selle pealegi, et veoauto juht väga tihti lihtsalt ei näe sind, olgu või päine päev ja distantski veokiga veel suhteliselt ...

 
Autopäevik. Volkswageni kaks katkist klaasi ja (peaaegu) puuga pähe

Autopäevik. Volkswageni kaks katkist klaasi ja (peaaegu) puuga pähe

Suvi Golfiga oli üldjoontes muretu, seda hetkeni, mil juhipoolne küljeklaas kolinal alla kukkus ja avatud asendisse jäigi. Mis juhtus? Kõnealuse aknaga oli pisut probleeme olnud juba varem, nimelt keeldus ...

Kolumn. Vabamäe: Alalhoidlikkuse mülkasse uppunud võimalus?

Kolumn. Vabamäe: Alalhoidlikkuse mülkasse uppunud võimalus?(1)

Pole kahtlust, et käimasolev üleminek sisepõlemismootoriga autodelt elektrisõidukitele on suurim revolutsioon autonduse 134aastases ajaloos. Aga mulle tundub, et massilise elektriautostumise algfaasis on ...

Autolehe 23. septembri uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Autolehe 23. septembri uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Uus Nissan Z: Euroopa jääb ilma Nissan esitles sportauto prototüüpi Z Proto, kuid teatas üllatuslikult, et Euroopas kohe kindlasti margi järgmist Z-autot müüma ei hakata. Veel teadmata nimega seeriaauto ...

Uus Tucson üllatab mitmel rindel

Uus Tucson üllatab mitmel rindel(2)

Uus Hyundai Tucson näeb vägagi värske välja ning pakub edaspidi kompaktdžiipide seas rekordiliselt palju erinevaid jõuallikaid. Neid on isegi raske kokku lugeda. Tucson astus välisdisaini muutes sedapuhku ...

FIA president Jean Todt tunnustas laste hobikardisarja

FIA president Jean Todt tunnustas laste hobikardisarja

Oma tervituskirjas tänab FIA president Jean Todt kõiki sarjas osalejaid ning sarja panust ülemaailmse liiklusohutuskampaania FIA Action For Road Safety sõnumi levitamise eest. "Tänane teid kirja ja piltide ...

Päeva leid. Buss Ida-Saksamaalt

Päeva leid. Buss Ida-Saksamaalt(1)

auto24.ee vahendusel müüakse Ida-Saksamaal valmistaud bussi Robur LO3000B. 1981. aasta bussil on 75 hobujõudu arendav bensiinimootor. Müüja märgib kuulutuses, et buss on väga korralik nii seest kui väljast, ...

 
FOTOD. Veoautokrossis on üks Eesti meister juba selge

FOTOD. Veoautokrossis on üks Eesti meister juba selge

Matsi rajal Võrumaal sõideti veoautokrossi Eesti meistrivõistluste eelviimane, neljas etapp. GAZ-53 klassis selgus ka Eesti meister. Klassis GAZ-51/52 läks rajale kokku kuus võistlejat, neist pooled Eestist ...

VIDEO. Hyundai arendab lennutransporti

VIDEO. Hyundai arendab lennutransporti

Hyundai Motor Company plaanib koos partneritega jõuda 2028. aastaks linnasisese õhutranspordi pakkumiseni klientidele. Aasta alguses elektroonikamessil CES esitletud projekt kannab nime Urban Air Mobility ...

Tommi Mäkinen ei jätka Toyota WRC tiimi juhina

Tommi Mäkinen ei jätka Toyota WRC tiimi juhina

Tommi Mäkinen nimetati Toyota mootorispordinõunikuks ja WRC tiimi juhtimise võtab üle Kölnis asuv Toyota Gazoo Racing Europe.  Toyota täna avaldatud pressiteates on lisaks öeldud, et Toyota rallitiim jätkab ...

Seat alustas Arona võimsama versiooni tootmist

Seat alustas Arona võimsama versiooni tootmist

Seat teatas, et alustas Martorelli tehases 1,5 TSI mootori ja seitsmekäigulise DSG automaatkäigukastiga Arona tootmist. Mootor arendab 150 hobujõudu ja 250 njuutonmeetrit. Keskmine kütusekulu jääb sõltuvalt ...

Eestlased arendasid tehnoloogia, mis tuvastab teeaugud ning abistab isejuhtivaid autosid

Eestlased arendasid tehnoloogia, mis tuvastab teeaugud ning abistab isejuhtivaid autosid(2)

Eesti kaardistamistehnoloogia ettevõte EyeVi Technologies arendab autole paigaldatavat kaardistustehnoloogiat EyeVi, mis tuvastab automaatselt teetähised ning teekatte defektid ning loob isejuhtivate autode ...

Peugeot e-208 - auto24.ee proovisõit

Peugeot e-208 - auto24.ee proovisõit(28)

Elektrimootoriga Peugeot 208 näeb välja nagu üks tavaline bensiini- või diiselmootoriga auto - aga siiski on siin üht-teist, mis eristab teda sisepõlemismootoriga suguvendadest. Ja selgub, et sõitma hakates ...

Talendid Rajale kolmas etapp ja kolmas võitja

Talendid Rajale kolmas etapp ja kolmas võitja

Laste hobikardisarja Talendid Rajale kolmas osavõistlus pühapäeval FK Keskuse kardirajal andis kolmanda etapivõitja. 50 võistlejaga võistluse võitis Ragnar Simuland, kellele see oli ühtlasi esimene ...

 
FOTOD. Ja aasta autokoletise auhind läheb ...

FOTOD. Ja aasta autokoletise auhind läheb ...(10)

... "elustiilipikapile" Geely Farizon FX. Muuhulgas ka Benelli, Lotuse, Polestari, Smarti, Volvo jt markide omanikust Hiina firma püüdis tarbesõiduki ehitada minimaalse vaevaga, võttes aluseks täiesti ...