AUTONDUS

Printsess Diana Audi müüakse oksjonil

Printsess Diana Audi müüakse oksjonil(10)

Märtsi lõpus läheb Suurbritannias oksjonile 1994. aasta Audi Cabriolet, mis kuulus kunagi Walesi printsess Dianale. Brittide poolt armastatud printsess jäi selle Audiga sageli ajalehefotole ning nautis seda ...

MOOTORISPORT

Autosporditiimide kuulsad juhid: Jost Capito

Autosporditiimide kuulsad juhid: Jost Capito

Mitme tootja autospordiga seotud projektide juures töötanud Jost Capito karjääri parimad saavutused on seotud Fordi ja Volkswageni rallitiimide MM-tiitlitega.   Omandanud insenerihariduse, õnnestus Jost ...

AUTOTÖÖSTUS

Korealased ostsid end elektriveokiärisse

Korealased ostsid end elektriveokiärisse

Ühisesse kontserni kuuluvad Hyundai ja Kia ostsid 100 miljoni euro eest osaluse elektrikaubikuid ja -veokeid välja töötavas ja tootvas firmas Arrival. 2015. aastal asutatud ning nüüdseks USAs, Saksamaal, ...

PROOVISÕIDUD

S2, EVO ja WRX

S2, EVO ja WRX(8)

Iga autosõber teab une pealt, mida need numbri- ja tähekombinatsioonid tähendavad – esmajoones kiirust ja emotsioone. Aga milline rallitaustaga legend jätab kõige eredama mulje praegu, umbes 25 aastat pärast ...

PÄEVAUUDISED

Väikesed Fiatid saavad hübriidmootori

Väikesed Fiatid saavad hübriidmootori

Fiat keeldub oma alates 2007. aastast müügil olevat 500 ja neli aastat hiljem turule jõudnud Pandat pensionile saatmast. Selle asemel võeti ette järjekordne kaasajastamine: mõlemad autod saavad moodsa ...

LIIKLUS

Maanteeamet paigaldas Tallinna–Narva maanteele uued muutteabega infotablood

Maanteeamet paigaldas Tallinna–Narva maanteele uued muutteabega infotablood

Lääne-Virumaal Sämi ja Ida-Virumaal Varja asula lähedal pandi üles muutteabega infotablood, mis hoiatavad liiklejaid muutlike teeolude eest. Maanteeamet valis just need kohad, sest neil teelõikudel võivad ...

AUTOPÄEVIK

AUTOPÄEVIK. Üks üllatus teise järel

AUTOPÄEVIK. Üks üllatus teise järel

Mercedese ostuhetkest sai mööda juba 20 000 km ja see tähendas suure hoolduse (60 000 km) kättejõudmist. Kõik ei läinud aga sugugi nii libedalt, kui olin arvanud.   Suure hoolduse käigus vahetatakse ...

SISUTURUNDUS. Kokkuvõte: hakkasin uut autot ostma (14)

Foto: Unsplash.com

Uue auto ostmisest räägivad mitmed ja unistavad kõik. Paraku saavad pigem vähesed selle ellu viia ning pensionile minnes ühe käe sõrmedel uued autot kokku lugeda. Seda juhul, kui rahamasina otsas ei istu.

Töötav inimene pilve servalt alla ei kõõlu – kõik tuleb enda higi vaevaga välja teenida. Pole veel rahamasina otsa juhtunud, seega tuli minulgi auto teekond oma rasva arvelt ette võtta.

See kõige lõbusam osa – eeltöö

Esmalt tuleb ajada kõige olulisem osa ühele poole, et saaks kompassi paika. Tuleb koguda inspiratsiooni, tutvuda kõige uuemaga, end "kollasega" kurssi viia ja niisama mõnusates unistustes aega veeta. Uut autot ei ole lihtsalt võimalik ilma eeltööta osta.

Esimese asjana tuleb ikka mõista, mis otstarbel mul uut autot vaja oleks, millised probleemid see minu elus lahendaks ning kas just SEE auto sobib kokku minu tulevikuvisiooniga.

Nii rasket küsimust ei saagi vastata kui pole paari Top Gear’i episoodi järelvaadanud, mitu (tosinat) tundi YouTube videosid vaadanud  ning paar-kolm head artiklit lugenud. Siis on asi kindel – ma tean, mida tahan ... või vähemalt, mille vahel valida.

See kõige nõmedam osa – raha

Soovid välja selgitatud ja valik silme ees, on aeg teha esimene valikute sõelumine. Tuleb oma pangakontole ausalt otsa vaadata ja tema arvamust paluda (või andestust). Variant on, et löön oma arveldusarved kokku ja valin sama tee, mida suur enamus enne mind on teinud: määratleda enda jaoks optimaalne kuumakse suurus, võtta autolaen või liising ning lõpetada vana auto piinad.

Teine variant on teha uus arvelduskonto, kanda sinna ühe kuu kaupa vajalik uue auto summa, kuid enne  oma vana auto rehvist laeni üle vaadata ja tema elujõudu hinnata. Kui kannatab aasta-paar veel välja, siis panna iga kuu vajalik summa sinna kontole ja sõita kaua kannatab.

Kui vana autoga sõitmine meele mõrudaks teeb või süda millegi järele kripeldab, tasub otsustada:  kas igakuine laenu sissemakse on suurem või väiksem enda kogutud rahast ja kas see kogumise periood on väärt elamata jäänud aega või mitte?

Enne ostmist

Selle aasta Toyota Supra pildid vaadatud, isesõitva Tesla videotega kursis ja Bentley EXP 100 GT nähtud. Nüüd on aeg julgus kokku võtta ja esimesed sammud teha, sest ilma sammudeta ei liigu elus midagi. Paratamatult on kuklas pinin, väsimatult ütlemas mulle: „Äkki kohe tuleb veel parem auto turule, ole veel natuke aega kannatlik.“

Mine sa tea, siis, aga üks on siiski kindel – vana auto nooremaks ei saa ja aeg aina libiseb. Päeva lõpus langeb otsus siiski valikute vahel ning (liiatigi) pikkade kalkulatsioonide tulemusena langeb valik uuemale mudelile. Tema peab mind saatma nendel teekondadel ja olema tõusude, mõõnade ajal seltsiliseks, mitte kunagi alla andma. Peab olema üks usaldusväärne masin.

Päeva lõpuks

Oluline polegi nii väga see kõige väiksem kuumakse või sentide veeretamine. Inimloomuses on rahulolu vajadus ja kui auto seda ei võimalda (sest valisime kõige odavama ja sageli madalama klassi auto), siis tuleb see kuskilt mujalt tagasi teha, nagu pidutsemisega, reisimisega, jmt. Peab oma eesmärke ja visioone teadvustama.

Pigem üritada mitte üle mõelda, sest auto ost on päeva lõpuks ikkagi praktiline ost. Harva on see midagi muud ja autoga sõitmine peaks juhile iga päev rõõmu pakkuma. Kui see nii ei ole, siis tuleks ühel hetkel peeglisse vaadata, ja mitte tahavaatepeeglisse.

MotherLink
7 Figures OÜ

KOMMENTAARID

. 2 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Mõistliku auto, mis täidab kõik igapäevavajadused, saab tänasel päeval liisida 100- 150€ kuumaksega ja kui seda raha ka ei suuda kõrvale panna, siis tegu kas väga väikese sissetulekuga või lihtsalt laristava elustiiliga. Kui aga elueesmärgiks suur saksa "preemium", siis igaüks vaatab ise, kuidas selle unistuseni püüdleb. Ja mis pagana rõõmu peab auto valmistama? Auto peab sõitma, külmkapp külmetama, pesumasin pesema, teler pilti näitama jne- auto on tarbeese. Ega asjata öelda, et autost on rõõmu vaid kaks korda- kui ostad ja kui müüd.
51
Peeedu 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
Eks see auto kui kodumasin versus miskit muu ole jälle SUUR teema.
Arvestades keskmise inimese keskmist läbisõitu 15 tuhat ning seda, et palju kilomeetreid koguneb asulates ukerdades enamusel tuleb päris palju tunde roolis olla.
Ehk siis tuleb üle kolmesaja tunni aastas. Tööl aga käime seaduse järgi 168 tundi kuus.
Nii, et kahe kuu töötunnid tulevad ära keskmiselt. Nii, et päris taburetil kõva müra keskel olla mina küll ei tahaks autos kus kord on külm kord aga palav. Tahaks need tunnid ikka mõnusalt veeta.
51
. 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
Ma istun tööpäeva jooksul autos ca 30 min- mis krdi müra ja taburet see peab olema, et isegi seda ära ei kannata? Kas selliste tööle-koju sõitmiste jaoks pean tõesti 30K maksva saksa preemiumi ostma? Eestlased on autohaiged, nad ei suuda aru saada, et auto orjamine on üks mõttetuim tegevus üldse. Aga no kui muud elu ei ole, siis muidugi tuleb autoga seda kompenseerida. Ostetakse vana saksast sisseveetud risu ja ollakse õnnejunnis. Kolm korda kuus vedeleb see risu remondis, rahakott aina tühjeneb, aga õnn kestab edasi...
43
Peeedu 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
Ei ole normaalne auto midagi nii kallis. Mõni tuhat rohkem vaid. Ning miks üldse peaks autos olemist "ära kannatama"
Kui jah tahad rohkemat siis võid osta kasutatud luxi. Selles ei ole ju põhimõtteliselt midagi halba. Kogu süsteem ongi ehitatud ülesse sellele, et autol on mitu peremeest. elu jooksul.
Uusi ei saa ju peale toota kui uute ostjad vanu edasi ei müü õhema rahakoti omanikele.
Lihtsalt mingil hetkel jõuab hind sellisesse suurusesse, et soetajad ei suuda enam hooldust tagada.
41
Väikepoiss 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
. on natuke ohhoo vist peast. Millise UUE Saksa premiumi sa saad 30k eest? Selle rahaga on keeruline isegi korraliku varustusega Superbi-Passati ostmine.
Ise sõidan tööpäeva jooksul samuti autoga ca 40min ja no peale tööd mingisse peldikusse istumine on ikka tõsiselt nõme. Ei ole see Superb ka mingi premium vms, kuid siiski on auto väga mahukas ja mugav, et pakkuda peale rasket tööpäeva mõnusat kojusõitu. Ja sellise asja eest olen ma nõus maksma.
21
Peeedu 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
Suvel juhtus, et oma nö keskmises varustuses 15 aastat vana kuid püsikiirushoidja ja kliimaseadmega rahvaautoauto asemel tuli piiratud aja jooksul kasutada mitut eripalgelist.
Iga autoga sai läbitud 4-6 sada kilomeetrit. ja autosid oli seinast seina.
Oli täiesti uus rahvaauto tippmudel hinnasildiga 30 tuhat mille spidomeetrilt mina tuhandetesüütuse röövisin. Vanem pirukas ja 17 aastat vana C-klass. Juhtus ka mitme muu autoga lühiotsi.
Linnas polnud eriti vahet kuid maanteel ilma püsikata ja kondita mürarikas pirukas oli juba paarikümne kilomeetri järel tüütu. Kusjuures oma ja uue sama margi esindaja vahe oli väike. Luxautos kuigi samas suurusklassis lihtsalt oli vähem ruumi. Kõik need polstrid ja tagaveo tõttu keskel olev käigukast lihtsalt röövis jalaruumi.
Selgeks sai see mida juba ammu teadsin aga arvasin, et tegelikult pole tähtis kuna oma arust pole eriti pirtsakas. Lihtsalt tagasi halvema peale ei taha minna.
00
. 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
No ongi ju tõestatud, et eestlane on autop...
Saaksin aru, kui päevas uhad maha sadu kilomeetreid ja siis on mugavus oluline, aga kui ei kannata ka paarkümmend minutit tööle- koju sõitmist tavalise lihtsa autoga, siis pole enam midagi kommenteerida.
00
Madis 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
Ülimalt veider on lugeda kommentaare autolehes, kus võiks eeldata, et lugejad on asjaarmastajad, kommentaare sisuga:"auto on tarbeese".
Kui autod ikkagi huvi pakuvad, jälgid uusi trende ning mudeleid läbi autolehe (või muude kanalite), siis kuidas on võimalik, et sa tahaksid sisse hüpata täiesti baasvarustuses autosse, mis ei püüa sinu endagi pilku?

Ise olen alati mõelnud, et kui ma asjaarmastajana oma autole tagant järgi ei vaata, siis see auto pole minule. Nagu teiste hobidegagi, kui oled milleski sees ning kiindunud, ei kõvata melomaani maximast ostetud kõrvaklapid ega filmikriitikut 32'' hiina teler, mis siis, et mõlemad täidavad oma funktsiooni.
10
Peeedu 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
Enamusel on autot ikka vaja praktiliste vajaduste pärast. Järgivaatamine tavaliselt maksab palju. Ja paljud keda see huvitab ongi need tagarääkimisest luksuvad tegelased kes vanade luxmasinatega sõidavad.
Nii, et keskmine autosõber küll jälgib uudiseid aga valib auto vajaduste ja võimaluste järgi. Ning kõige tähtsam on talle nö roolikogemus. Kas juhitavus on vahetu või sünteetiline jne. Nemad on mingil hetkel leidnud oma margi kuna mõne teisega on tulnud pettumus ning nüüd iial ei osta A-d või E-d vaid ainult C-d. Lisaks veel grupp auto vidinahulle kes hindavad neid samas kui teine autoomanik neid pea iial ei näpi.
Ega napsugurmaan ennast ei joo iga päev pargipingile magama ja sama kehtib ka autode kohta. Võib armastada autosid aga mõni on ikka armsam ja teine küll meeldib aga ei võta suhted vedu. Kolmas paneb rahakotile pressi. Kõik nagu inimsuhetes.
00
Peeedu 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
Peale selle on nö platooniline armastus. Jah punane F ja kollane L jne. Rahakott ka ei hakka peale aga kui kuidagi hakkaks mis siis.
Pahatihti sellisesse madalasse hüperautosse keskmisest pikem ja kõhukam põhjamaa mees hästi ei mahugi. Ja kui ronibki siis Selveri parklas ei vaadata niivõrd autot kui seda kuidas ta Mr Beani moodi autost oma kangete keskealiste kontidega välja poeb.
Peale selle meie linnatänavad on küllaltki kuumaastik aga neil vedrustus jäik ja kliirents pisike. Maanteed paremad aga sellised hüpersõidukid näitavad oma parimaid omadusi kiirustel mille eest võib kriminaalkaristuse meil saada.
Nii, et armastame aga vahekord Eestis kujuneks sellise autoga mitte just rahulduspakkuvaks vaid pigem vaimsele tervisele laastavaks. Kõige kindlam on ikka hall-metallik-diisel.
Aga kinotööstus toimib samamoodi. Vaadatakse ilusaid staare, pärast vaadatakse tema osalusel teist-kolmandat filmi aga tõenäosus, et minnakse Pärnu muulile käest kinni päikeseloojangut päris inimesega musitama on väga lähedal nullile.
Autoarmastus on paljus samasugune.
00
to Madis 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
Räägi siis, millisele oma autole sa niiväga tagant järgi vaatad? Tavalisele parketimaasturile või tossavale saksa diisel preemiumile? Hobiauto on hobiauto ja seda ei lörtsita igapäevase töölkäimisega, aga vaadates liiklust, siis hobiautondusest on asi kaugel- kõik tavalised halli massi konveiertoodangu liikurid. Eestlaste hobi on autode eest üle maksta.
Tahaks näha nende mugavate autode omanike kodusid- kas diivan või voodi on üle vindi mugavad, kas köök on maksimaalselt tehnikavidinatega varustatud, kas küte on täisautomaatne ja öko, kas maja on null- või passiivenergia tasemel jne. Kodus veedate vähemalt 12 tundi ööpäevast, autos pool tundi- kas prioriteedid on kodu kasuks?
00
sirsansuk 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
Sisuturundajate näite varal on auto ost nagu poes õlle järel käik! Õhtuks juba liisk langenud ja masin käes!
Ei ma usu, et kiiremadki autoostjad nii nobedalt hakkama saavad - ärkad hommikul mõttega ja õhtuks auto õuel? Seda ostu ikka pisut plaanitakse...ehk? Vast nädal paar laoauto puhul, aga kui meelepärane tellida siis juba ooteaeg alates kolmest kuust. Päeva lõpuks, my ass!
00
Peeedu 5 päeva tagasi Ebasobiv kommentaar
Ei usu, et tavaline tänava-tee sõitmine niiväga emotsioone tekitab mis eluks ajaks ajusse jäävad. Kui ehk siis tõesti korraks mingi väga eriline auto istumise all korra- paar elus.
Pigem jäävad meelde erijuhtumid ja äpardused. Mul on selgemini meeles 30 aasta tagused jamad -teelejäämised sapakaga. Uuemad lääne autod pole nii narrilt alt vedanud, et eredalt meelde jäävad.
Ja siis veel autoga kaudsemad sündmused kus mark-mudel ja roostekohtade arv pole ehk nii määrav. Kus-kellega ja mis asendis. Ja muud sündmused kus auto pigem kõrvalosatäitja.
Hobiautondus on hoopis sügavam teema kui lihtsalt äge auto. Eks neidki on aga kõigile ei jätkuks kuiga taskukohased oleks. Enamik hobitajaid lihtsalt tunneb mingit nostalgilist suhet mõne autoga. Minu esimene oli. Meie peres oli, jne..
Ilma selle suhtumiseta oleks kõik vanad laiatarbeautod ümber sulatatud ja neid näeks ainult tootjamuuseumis kellel miljones auto tallel.
00
j.pp 5 päeva tagasi Ebasobiv kommentaar
Mind pigem huvitab, kes sellise ilase sisuturundusartikli kirjutas? Ja mida uut sellega on öelda suudetud?
00
Nimi :
Kommentaar :
 
 

VEEL UUDISEID

FOTOD. Ralli: Monte Carlo rallil tõusis liidriks Elfyn Evans

FOTOD. Ralli: Monte Carlo rallil tõusis liidriks Elfyn Evans

Laupäeval sõidetud Monte Carlo ralli nelja kiiruskatse järel juhib võistlust Toyota sõitja Elfyn Evans. Päeva alustas katsevõiduga Thierry Neuville, kes võitis lõpuks ka kolmanda ja neljanda kiiruskatse. ...

FOTOD. Ralli: Tänak tegi raske avarii, päeva lõpetas liidrina Ogier

FOTOD. Ralli: Tänak tegi raske avarii, päeva lõpetas liidrina Ogier

Monte Carlo ralli neljandal kiiruskatsel tegid Ott Tänak ja Martin Järveoja ränga avarii ning olid sunnitud võistluse pooleli jätma. Kuigi mehed pääsesid autost omal jõul välja, toimetati nad haiglasse ...

FOTOD. Need autod sündisid 50 aastat tagasi

FOTOD. Need autod sündisid 50 aastat tagasi

Tänavu tähistavad päris juubelit ehk 50. sünnipäeva paljud kuulsad autod, mida mäletatakse hea sõnaga tänaseni. Pool sajandit tagasi ehk 1970. aastal debüteerisid paljud mälestusväärsed sõidukid sportlikest ...

Printsess Diana Audi müüakse oksjonil

Printsess Diana Audi müüakse oksjonil(10)

Märtsi lõpus läheb Suurbritannias oksjonile 1994. aasta Audi Cabriolet, mis kuulus kunagi Walesi printsess Dianale. Brittide poolt armastatud printsess jäi selle Audiga sageli ajalehefotole ning nautis seda ...

Ralli: Eesti meistrivõistluste etapp Sarma ralli jääb ära

Ralli: Eesti meistrivõistluste etapp Sarma ralli jääb ära(3)

Eesti ja Läti meistrivõistluste kalendrisse kuulunud teine etapp, 8. veebruaril toimuma pidanud Sarma ralli jääb ära. Soojade ilmade tõttu pole Sarma ralli korraldajate sõnul võimalik rallit läbi viia. ...

Unimogid ronisid seitsme kilomeetri kõrgusele

Unimogid ronisid seitsme kilomeetri kõrgusele

Kaks Unimogi sõitsid Tšiilis maailma kõrgeima tegevvulkaani Ojos de Salado otsa, mille tipp kõrgub 6893 meetri kõrgusel merepinnast. Unimogid mudelinimetusega U 5023 kandsid kokku kümneliikmelist ...

TDF-1: tõesti nagu päris vormel 1 auto

TDF-1: tõesti nagu päris vormel 1 auto(1)

Mõnedki superautod lubavad vormelilaadset sõidukogemust, kuid ei paku seda. Nüüd saab moodsa F1-auto kogemuse tõesti peaaegu kätte – tõsi, ringrajal, mitte tänaval. Võidusõiduekspert TDF hakkas koguma ...

 
Tesla on väärt rohkem kui Volkswagen – börsil

Tesla on väärt rohkem kui Volkswagen – börsil

Tesla aktsia tõusis sel nädalal uutesse rekordkõrgustesse, millega firma börsiväärtus tõusis esmakordselt üle 100 miljardi dollari piiri – ületades isegi Volkswageni oma. Tesla aktsia hind on viimase kuuga ...

Ralli: Monte Carlos haaras liidrikoha Neuville

Ralli: Monte Carlos haaras liidrikoha Neuville

Neljapäeval õhtupimeduses sõidetud kahe kiiruskatse järel haaras Monte Carlo rallil liidrikoha Thierry Neuville. Esimesel kiiruskatsel oli kiireim Sebastien Ogier, kes edestas Ott Tänakut 1,8 sekundiga ja ...

Nädalavahetusel sõidetakse Daytona 24-tunni sõit

Nädalavahetusel sõidetakse Daytona 24-tunni sõit

Põhja-Ameerika sportautode võidusõidu hooaja avab traditsiooniliselt jaanuarikuu viimasel nädalavahetusel toimuv Daytona 24-tunni sõit. Võistlus on samas ka IMSA sportautode meistrisarja avaetapiks ja ...

F1: Racing Point tiim esitleb uut autot kaks päeva enne teste

F1: Racing Point tiim esitleb uut autot kaks päeva enne teste

Racing Point F1 võistkond teatas, et nende uue auto esitlus toimub 17. veebruaril Austrias, peasponsori BWT peakontoris. Tänaseks on kuus F1 tiimi kümnest avaldanud kuupäeva, mil nad esitlevad oma uusi ...

Hiinlaste Aiways hakkab peagi Euroopas autosid müüma

Hiinlaste Aiways hakkab peagi Euroopas autosid müüma (13)

Shanghais asuva peakorteriga Aiways toob märtsis toimuvale Genfi autonäitusele oma elektrilise linnadžiibi U5 Euroopa versiooni. Lisaks näidatakse esmakordselt elektrilist ideeautot U6ion ning tutvustatakse ...

Väikesed Fiatid saavad hübriidmootori

Väikesed Fiatid saavad hübriidmootori

Fiat keeldub oma alates 2007. aastast müügil olevat 500 ja neli aastat hiljem turule jõudnud Pandat pensionile saatmast. Selle asemel võeti ette järjekordne kaasajastamine: mõlemad autod saavad moodsa ...

Maanteeamet paigaldas Tallinna–Narva maanteele uued muutteabega infotablood

Maanteeamet paigaldas Tallinna–Narva maanteele uued muutteabega infotablood

Lääne-Virumaal Sämi ja Ida-Virumaal Varja asula lähedal pandi üles muutteabega infotablood, mis hoiatavad liiklejaid muutlike teeolude eest. Maanteeamet valis just need kohad, sest neil teelõikudel võivad ...

 
Honda tilgutab infot uue Jazzi kohta

Honda tilgutab infot uue Jazzi kohta(5)

Sügisel avalikustatud uue Jazzi võimsusest/mõõtudest ega muudest numbritest ikka veel ei räägita, kuid nüüd on selge, et Jazz saab kahe elektrimootoriga uue hübriidajami, mis peaks olema eriti säästlik. ...

DeLorean tuleb siiski tagasi?

DeLorean tuleb siiski tagasi?

DeLoreani uuest väikeseeriast räägiti juba aastaid tagasi, kuid nüüd näikse, et see saab tõesti teoks.  Toonased plaanid takerdusid USA väiketootjate tegevust reguleeriva seadusandluse taha, kuid nüüd on ...

FOTOD. Ralli: Ogier oli testikatse kiireim, Tänak sõitis neljanda aja

FOTOD. Ralli: Ogier oli testikatse kiireim, Tänak sõitis neljanda aja(2)

MM-võistluste avaetapi, Monte Carlo ralli testikatsel sõitis parima aja välja Sebastien Ogier. Prantslasest jäi ainult 0,1 sekundiga maha Thierry Neuville ja 0,6 sekundiga kaotas Ogierile tema tiimikaaslane ...

F1: 2021. aasta tiimivahetuste karussell juba keerleb

F1: 2021. aasta tiimivahetuste karussell juba keerleb

Mitmetel sõitjatel lõppevad käesoleva aasta lõpus lepingud oma praeguste tiimidega ja nii on juba alanud kuulduste karussell ning ka uute lepingute sõlmimine. Juba eelmise hooaja lõppedes hakati rääkima ...

FOTOD. Ralli. Homme antakse start MM-sarja uuele hooajale

FOTOD. Ralli. Homme antakse start MM-sarja uuele hooajale

Traditsiooniliselt antakse MM-võistluste uuele hooajale start Monte Carlo ralliga, kus neljapäeval sõidetakse kaks esimest kiiruskatset. Monte Carlo stardirivi avab tiitlikaitsja Ott Tänak, kes algavaks ...

Millal saavad loetud petudiislite päevad?

Millal saavad loetud petudiislite päevad?(24)

Välja lülitatud ja/või maha monteeritud heitmepuhastitega (DPF, EGR, SCR) diiselauto omanik võib end mõttes valmis seada selleks, et tehnoülevaatuselt niisuguse sõidukiga varsti enam läbi ei saa. Et sõiduki ...

Algupärane välimus, veidi ägedam tehnika

Algupärane välimus, veidi ägedam tehnika

Tallinnas taastatud 1960. aasta Triumph TR3 sai sportliku vedrustuse ning luksuslikuma sõitjateruumi. Vanaautohobi ei pea alati tähendama restaureerimist. Seda näitab ka Autoklassiku töökojas uue hingamise ...

 
Autoäri 2019: suurimad võitjad ja kaotajad

Autoäri 2019: suurimad võitjad ja kaotajad

Mullune automüük meenutas sõitu Ameerika mägedel: aasta esimesel poolel tundus globaalne äri stagneeruvat (ja mõnel tootjal stagneeruski), samas kui paljud said just aasta viimastel kuudel müügi taas tublilt ...

Markko Märtin: „Autotootjad tuleb MMile meelitada“

Markko Märtin: „Autotootjad tuleb MMile meelitada“

Endine rallisõitja Markko Märtin ütleb, et ehkki peab „hübriidindust“ rallis jamaks, võib see olla vahend, mis toob autotootjad MMile. MM-sarja peamine probleem seisneb tootjate vähesuses.

Ralli MM 2020: kaardipakk segamini

Ralli MM 2020: kaardipakk segamini

Neljapäeval algav MM-võistluste uus hooaeg pakub kindlasti palju põnevat, eelkõige kaasaelamist Ott Tänaku üritusele kaitsta mullu võidetud tiitlit uues tiimis.

S2, EVO ja WRX

S2, EVO ja WRX(8)

Iga autosõber teab une pealt, mida need numbri- ja tähekombinatsioonid tähendavad – esmajoones kiirust ja emotsioone. Aga milline rallitaustaga legend jätab kõige eredama mulje praegu, umbes 25 aastat pärast ...

Autosporditiimide kuulsad juhid: Jost Capito

Autosporditiimide kuulsad juhid: Jost Capito

Mitme tootja autospordiga seotud projektide juures töötanud Jost Capito karjääri parimad saavutused on seotud Fordi ja Volkswageni rallitiimide MM-tiitlitega.

Kuidas jõuda rahvaspordist Eesti meistrivõistlustele?

Kuidas jõuda rahvaspordist Eesti meistrivõistlustele?

Pranko Kõrgesaar tegi oma sportrallidebüüdi möödunud sügisel Saaremaal. „Ralli eel kartsin, et kiirus läheb nii suureks, et lihtsalt ei julge rohkem vajutada, aga seda ei juhtunud. Rohkem tuli end talitseda, ...

Hyundai rallis: Accent WRC-st tänapäeva

Hyundai rallis: Accent WRC-st tänapäeva

Korea autotootja ralliajalugu ei ole pikk, ent on see-eest üsna kirju. Sellesse mahuvad võidusõidud Lantraga 1990ndatel, Accent WRC, mitmeaastane paus ja tagasitulek 2014. aastal.

 
AUTOPÄEVIK. Üks üllatus teise järel

AUTOPÄEVIK. Üks üllatus teise järel

Mercedese ostuhetkest sai mööda juba 20 000 km ja see tähendas suure hoolduse (60 000 km) kättejõudmist. Kõik ei läinud aga sugugi nii libedalt, kui olin arvanud.

Küsimus lugejalt: Uus aku ja start-stoppsüsteem

Küsimus lugejalt: Uus aku ja start-stoppsüsteem(8)

Mu ainult nelja aasta vanuse auto aku andis otsad. Vara küll, aga tõsisem mure on hoopis sellega, et ostsin uue aku, panin peale ja nüüd ei tööta enam start-stoppsüsteem. Kas need kaks asja võivad seotud ...

Kuidas leida endale hea liikluskindlustaja?

Kuidas leida endale hea liikluskindlustaja?

Liikluskindlustusseltsi valikul on kriteeriume vähe: hind olgu madal, sest kaup on ju kõigil sama ning õnnetuse korral käigu auto ­remont kiiresti, vaidlusteta ja korralikult. Hinda saab vaadata igaüks ise, ...

Teise põlvkonna S80 peab üsna hästi vastu

Teise põlvkonna S80 peab üsna hästi vastu

Suur, mugav ja vaikne Volvo sedaan peab üsna hästi vastu. Kehvasti hooldatud auto toob aga kaasa kulukad remondid.  Teise põlvkonna Volvo S80 oli sõidu­auto kohta tootmises pikka aega. Avalikkuse ette ilmus ...

KOLUMN. Ots: Kas pistikuhübriid on lahendus?

KOLUMN. Ots: Kas pistikuhübriid on lahendus?(2)

Paberil tundub pistikuhübriid (PHEV, plug-in hybrid electric vehicle) imeauto: odavam kui elektriline, igapäevased linnasõidud teed üliodavalt elektriga, puhkusereisil tangid bensiini või diislit ja läbid ...

Autolehe 22. jaanuari uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Autolehe 22. jaanuari uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Supra kaotas silindreid, kilosid ja eurosid Toyota toob siiski müügile ka neljasilindrilise Supra, mis tuleb kuuesilindrilisest erinev mitmel rindel. Kaheliitrine neljasilindriline turbomootor arendab 258 ...

Porsche: kas suurte mootorite tagasitulek?

Porsche: kas suurte mootorite tagasitulek?

Porsche lisab Caymani ja Boxsteri valikusse neljaliitrise boksermootori, mis saab hakkama ülelaadimiseta. Mudelid 718 Cayman GTS 4,0 ja 718 Boxster GTS 4,0 tulevad minevikust tuttava kuuesilindrilise ...

Teslasid süüdistatakse kontrollimatus kiirendamises

Teslasid süüdistatakse kontrollimatus kiirendamises(12)

USA liiklusohutusamet NHTSA uurib väiteid, et Teslad kiirendavad kontrollimatult. Autotootja avaldas vastulause, et kõik sellised süüdistused on valed. Süüdistused puudutavad nii Model S-i, Model X-i kui ka ...

 
FOTOD. Nissan tegi elektrilise ringrajaauto

FOTOD. Nissan tegi elektrilise ringrajaauto(4)

Tegu on juba teise põlvkonna Leaf Nismo RC-ga, kuid oma 2011. aastal esitletud eelkäijast on uus mudel poole kiirem ning palju radikaalsem. Kui esimese põlvkonna Leaf Nismo RC sarnanes paljus Leafi ...

F1: Saudi Araabia soovib F1 etappi 2023. aastaks

F1: Saudi Araabia soovib F1 etappi 2023. aastaks

Saudi Araabias alustatakse uue F1 tingimustele vastava ringrajakompleksi ehitust, mis peaks valmima aastaks 2023. Ringrada on osaks Saudi Araabia pealinnast Riyadhist 50 km kaugusele planeeritavast Qiddiya ...

Škoda tähistab oma 125. sünnipäeva

Škoda tähistab oma 125. sünnipäeva(6)

Tšehhi ettevõte loodi 1895. aastal, esimene auto sündis kümme aastat hiljem. Nii on tegu ühe maailma vanima seni tegutseva autotootjaga. Škoda loojateks olid Václav Laurin ja Václav Klement, kes alustasid ...

Ralli: MM-võistluste kalender sai ametliku kinnituse

Ralli: MM-võistluste kalender sai ametliku kinnituse

FIA kinnitas alles nüüd lõplikult, et tänavu kavas olnud Tšiili etapp jääb ära ja seda ei asendata, mis tähendab, et MM-sari koosneb 13 etapist. Samuti nihutati nädala võrra varasemaks Argentina ralli ...

Citroën muudab oma tunnuslauset

Citroën muudab oma tunnuslauset

Senise „Inspired by you“ asemel võetakse kasutusele „Inspirëd by you all“. Ettevõtte teatel on alates 2017. aastast kasutatud tunnuslause väljavahetamise põhjuseks uus ärisuund, mis teadagi keskendub ...

Euroopas püsis uute sõiduautode müük 2019. aastal stabiilsena

Euroopas püsis uute sõiduautode müük 2019. aastal stabiilsena

Euroopa Liidu riikides kasvas uute sõiduautode müük detsembris 21,7%, aga aasta lõpus toimunud tempokale kasvule olid mitmed erinevad objektiivsed põhjused. Aastalõpu müügikasvu mõjutas peamiselt ...

Vaat see on tõeline maastikukupee!

Vaat see on tõeline maastikukupee!(7)

Unustage X4, X6, GLC ja GLE Coupe ning teised sellised ülekaalulised mitmetonnised wannabe-kupeedžiibid - õige maastikukupee tuleb hoopis Los Angelese väiketootjalt Laffite. Laffite nimetab 2ukselist G-Tec ...

 
Ducati superbaik: 152 kg ja 234 hj

Ducati superbaik: 152 kg ja 234 hj(6)

Ducati pani maha uue maamärgi nn „tonniste baikide“ ehk 1000 cm3 mootoriga sporttsiklite vallas: Panigale V4 Superleggera kuivmass on esialgseil andmeil tulede-peeglitega 152 kg ning võimsus ...

Korealased ostsid end elektriveokiärisse

Korealased ostsid end elektriveokiärisse

Ühisesse kontserni kuuluvad Hyundai ja Kia ostsid 100 miljoni euro eest osaluse elektrikaubikuid ja -veokeid välja töötavas ja tootvas firmas Arrival. 2015. aastal asutatud ning nüüdseks USAs, Saksamaal, ...

BMW tsiklimüük tegi taas rekordi

BMW tsiklimüük tegi taas rekordi(1)

9. aastat järjest õnnestus BMWl müüa rohkem tsikleid-rollereid kui eales varem. 5,8% tõus andis 2019. aasta kogumüügiks 175 162 kaherattalist. BMW Motorradi põhiturg on endiselt Euroopas (Saksamaal müüdi 26 ...

Elektri-Audid: ise toodame, ise sõidame

Elektri-Audid: ise toodame, ise sõidame(16)

Kuigi Euroopa Liidu heitmenormid tõukavad autotootjaid valmistama aina rohkem elektriautosid, pole tootjad sugugi kindlad, et neid kalleid sõidukeid väga massiliselt ka osta tahetakse. Seepärast sunnivad ...

Motors24 proovisõit - Kia XCeed

Motors24 proovisõit - Kia XCeed (16)

Enamasti "valmistatakse" linnadžiibid mõne luukpära baasil ning tihtipeale iseloomustab neid madal kliirens ja kõrgemapoolne isteasend. Kia on aga uue XCeedi puhul lähenenud asjal natuke teistmoodi. ...

Põneva elektrivormelite etapi võitis Max Günther

Põneva elektrivormelite etapi võitis Max Günther

Santiago tänavarajal sõidetud põneval elektrivormelite etapil saavutas esimest korda võidu BMW Andretti tiimi sõitja Max Günther. Parimalt stardikohalt alustas võistlust Jaguari sõitja Mitch Evans, kes ...