Rööbiti aina järgmistest uutest, peagi müügile jõudvatest elektriautomudelitest rääkivate uudistega teatavad autotootjad varsti juba sama sageli, kui paljud tehasetöötajad saavad nende autode tootmisseilmumise pärast kinga. Kuna elektriauto valmistamine on palju vähem töömahukas, kaotab töö hulk konveieritöölisi, nende autode suure väljatöötamiskulu tõttu tekkinud kokkuhoiuvajaduse pärast lendavad ametist aga ka kontoris töötavad kõrgepalgalised valgekraed.
Daimler lubab järgmise kolme aasta jooksul tööd otsima saata vähemalt 10 000 palgalist, kes praegu ametis Mercedese tehastes üle maailma. Protsentuaalselt pole samas tegu kuigi suure draamaga, sest Daimleris töötab ligi 305 000 inimest. Juhtivaist ametitest kaob aga 1100 inimest ehk tervelt kümnendik. Lisaks hakatakse lühendama töönädala pikkust ehk üksiti ka palga suurust. 2022. aasta lõpuks säästvat kontsern tänu neile otsustavatele võtetele 1,4 miljardit eurot.
Tuhandeid töötajaid, täpsemalt 9500 koondab ka Audi - Saksamaal osutub 2025. aastaks üleliigseks 15% personalist.
BMW lubab tööjõukulu kokkuhoidmisel esialgu piirduda preemiate kärpimisega, toonitades, et vältida püütakse "drastilisi" meetmeid.
KOMMENTAARID