2021. aastal müügile ilmuv elektriauto BMW i4 on nn 4ukseline kupee, mil 530 hj elektrimootor ja 80 kWh aku. Kuigi BMW enda loodud voolusalvesti kaalub 550 kg, suudab i4 kiirendada 0-100 km/h umbes 4 sekundiga ja sõita üle 200 km/h, väidab BMW. Laadimisvõimsuseks lubatakse kuni 150 kW ja -välbaks „umbes 600 km“ ehk võimsa mootori elektritarve jääb seega vaid 13,3 kWh/100 km juurde – seda on vähem kui mitu korda nõrgema mootoriga ja väiksemal Nissan Leafil.
i4 saavat uue, 5. põlvkonna aku, mille energiatihedust suudeti tõsta märgatavalt ehk elemendid on varasemast palju väiksemad (fotol). Neist suutvat BMW koostada elektriautole kuni 700- ja pistikuhübriidile 100kilomeetrise laadimisvälba andva aku.
Värskelt üllitatud uduste fotodega i4 talvekatsetest tõttab BMW samas ajast ette, sest samal skaleeritaval platvormil ehitatud autodest jõuavad enne müügile BMW iX3 (2020) ning sellest mõnevõrra suurem linnadžiip, mille esialgne nimi on iNext.
i4 hakatakse ehitama Müncheni peatehases samal konveieril kus teisigi 3. ja 4. seeria tava- ja pistikhübriidversioone.
KOMMENTAARID