Vesinikuga töötava kütuseelemendiga toodetav elekter käitab juba sõidu- ja veoautosid, liinibusse ja rongivedureid, aga suurte politseibussideni jõuti esimesena Lõuna-Koreas, kui Hyundai andis mundrikandjatele aastaseks katsetamiseks kaks kütuseelemendiga eriti pirakat operatiivsõidukit.
Sõiduautolt Hyundai Nexo laenatud kütuseelementide (2 x 95 kWh), 49 kWh puhveraku ja 240 kW elektrimootoriga bussi iseloomustab Hyundai kui kiiret ning ka kehvale teele sobilikku.
Buss on suurema mahutavuse saavutamiseks nn kõrgepõhjaline: politseinike või vahistatute veoks mõeldud 29kohalise sõitjateruumi põranda alla mahub lisaks elektrimootorile ka (märuli)politsei varustus. Aku on bussi ninaosas, 1014 liitrit vesinikku mahutavad balloonid katusel.
Vähe sellest, et buss on loodud puhastama riiki kuritegevusest – lisaks puhastab see ka õhku. Hyundai arvutas välja, et aastaga käib bussi kütuseelemendist läbi ja väljub filtreerituna nii palju õhku, kui hingab sama ajaga 76 täiskasvanut.
2028. aastaks tahab valitsus Hyundailt osta 802 kütuseelemendiga politseibussi.
KOMMENTAARID