Kes ütles, et eestlaste lemmikautost Škodast hakatakse tegema mingit Dacia sarnast odavmarki? Esmaspäeval esitletud 4. põlvkonna Octavia on igatahes suurem ja luksuslikum kui eales varem.
Universaal Combi kasvas 22 ja luukpära 19 mm pikemaks (mõlema kogupikkus 4689 mm) ning laiust lisandus mõlemale 15 mm (1829 mm). Telgede vahe 2686 mm ennustab ruumikust ja nii see ka on: tagaistme põlveruum kasvas vaid 5 mm võrra, kuid universaali pakiruum 30 ja luukpäral 10 liitri võrra (nüüd vastavalt 640 ja 600 l). Rattamõõt küündib 19 tollini ning kõik tuled säravad valgusdioodidel.
Octavia sisustuses torkavad silma kahe kodaraga rool (kolmega on lisatasu eest) ning armatuurlaua kaks ekraani - üks on rooli taga näidikuplokki asendamas, keskmine aga seisab tahvlina ja diagonaal on sõltuvalt varustuskomplektist 8,25 või 10".
Automaatkasti kang asendati keskkonsoolis lülitiga. Uudiseks on veel vahetatava värviga meeleoluvalgustus, korralik stereo, roolisoojendus, värviline tuuleklaasinäidik, keskekraani pildi suumimiseks ja helivaljuse seadmiseks loodud sõrmega silitatav ekraaniraami allserv, lustikummuti viipe- ja hääljuhtimine ning kuut keelt mõistev robotassistent Laura, kellelt võib küsida nõu auto jms kohta.
Mootorivalik algab bensiini tarvitavatest jõuallikatest rääkides pisikese 1liitrisega (110 hj), jätkub 1,5liitrise (150 hj) ning tipneb 2liitrisega (190 hj). Kaks esimest on saadaval ka kerghübriidina, kusjuures siis vaid 7käigulise topeltsidurautomaadiga, tavajuhul aga ainult 6käigulise käsikastiga. Tipmine mootor on ainult koos DSG ja nelikveoga.
2liitrise turbodiisli saab 116-, 150- ja 200hobujõulisena. Kahele esimesele saab valida käsi- või DSG-kasti, tipmine on taas kord ainult DSG ja 4x4 ning nelikveo saab tellida ka koos 150 hj diisliga.
CNG-mootor on 1,5liitrine (130 hj) ning nii käsi- kui ka DSG-kastiga ja lubab ühe tankimisega läbida kuni 523 km.
Võimsaim versioon on 1,4liitrise ottoturbo (156 hj) ja 75 kW elektrimootoriga pistikuhübriid reaalselt kasutatava 204 hobujõuga, mis sõidab 13 kWh liitiumioonaku toel elektriga kuni 55 km, kuid aku sööb pakiruumi 150 liitrit väiksemaks.
Enamiku mootorite keskmist kulu Škoda veel ei teata, kuid olgu näiteks nõrgima diisli ametlik kulu 4-4,7 l / 100 km (WLTP) ja 150 hj ottoturbo oma, mis on 5,2-6,1 liitrit. Kulu sõltub teatavasti lisavarustusest ja rattamõõdust ning, nagu näha, kõigub seetõttu päris palju.
KOMMENTAARID