AUTONDUS

Žiguliga isamaal: Retked Peipsi ääres ja Lõuna-Eestis

Žiguliga isamaal: Retked Peipsi ääres ja Lõuna-Eestis

Eestimaa avastustuur viis meid kokku puukujuritega ja tsiklimeestega, kes sõidavad vaid ühel rattal. Erilise kogemuse pakkus aga Setumaa. Jätsime Narva ja Ida-Virumaa industriaalse piirkonna seljataha ning ...

MOOTORISPORT

F1: Hamilton alustab kodust etappi parimalt stardikohalt

F1: Hamilton alustab kodust etappi parimalt stardikohalt(1)

Silverstone’is sõidetud Briti GP kvalifikatsioonis näitasid ülekaalukat kiirust Mercedese sõitjad, kellest parim oli Lewis Hamilton. Kuuekordne maailmameister edestas tiimikaaslast Valtteri Bottast 0,3 ...

AUTOTÖÖSTUS

Lamborghini Huracán: üle võlli tuuning Norrast!

Lamborghini Huracán: üle võlli tuuning Norrast!(1)

Norra tuunija Zyrus ehitas tervenisti süsinikplastist Lamborghini Huracáni, mille võimsus tõsteti 1217 hobujõuni. Skandinaavia tuunijatel on plaanis ehitada vaid 24 sellist Lamborghinit. Aluseks võeti ...

PROOVISÕIDUD

Mercedes-Benz GLE 400 d Coupé - auto24 proovisõit

Mercedes-Benz GLE 400 d Coupé - auto24 proovisõit(11)

Autoklass, kus BMW X6 on saanud pikalt domineerida, muutub üha populaarsemaks: lisandunud on Audi Q8, Porsche Cayenne Coupe ja ega Mercedeski saa loorberitele puhkama jääda - uus GLE Coupé näeb välja veelgi ...

PÄEVAUUDISED

FOTOD. Gordon Murray T.50: superauto hinnaga 2,83 miljonit eurot

FOTOD. Gordon Murray T.50: superauto hinnaga 2,83 miljonit eurot

Legendaarse McLaren F1 järglane on hullumeelsete näitajatega ja hullumeelselt kallis auto. Kokku tehakse vaid 100 T.50 ja vaatamata 2,8 miljonit eurot ületavale hinnasildile on enamik autodest juba müüdud. ...

LIIKLUS

Sukeldujad leidsid vee alt saladusliku Ferrari

Sukeldujad leidsid vee alt saladusliku Ferrari(1)

Hollandis avastasid sukeldujad ühest kanalist vana Ferrari, mille väljatõmbamisel selgus, et tegu on kunagi ammu varastatud autoga. Amsterdami tuletõrje tegi linna ühes peakanalis sukeldumiskoolitust, kui ...

AUTOPÄEVIK

Autopäevik. Ootamatu purunemine

Autopäevik. Ootamatu purunemine(4)

Toyota vastupidavusele pole mul jätkuvalt etteheiteid ja pealegi tuleb vanema autoga ringi liikudes ikka olla valmis mõningateks ootamatusteks. Pikemate suvesõitude ootuses ja Avensise läbisõitu vaadates ...

Elektriautod: küsimusi küllaga, aga vähevõitu vastuseid (29)

Ideaalmaailmas on iga nurga peal kiirlaadur  ja autoks saastevaba elektriliikur. Aga päriselt? Foto: Volkswagen

Aina rohkem autosid sõidab tulevikus elektri jõul, otsustasid autotootjad ja poliitikud. Ainult aeg näitab, kas see läheb nii ka päriselt, sest küsimusi on endiselt rohkem kui vastuseid: kust tuleb raha, et kalleid autosid massiliselt ostma hakataks; kus ja millega hakatakse miljoneid autosid laadima; mis saab autotehastest, margiesindustest ja nende töötajaist; kes, kus ja kuidas hakkab akusid tootma jne.

Edasi lugemiseks:

Loe kõiki artikleid

Osta artikkel

Juba ostetud?

KOMMENTAARID

wifebeater 13 november 2019 10:06 Ebasobiv kommentaar
Need küsimused on paar aastat hiljaks jäänud - praeguseks on neile juba vastatud - el.autode tehaseid, akutehaseid ja kiirlaadimisjaamu kerkib nagu seeni peale vihma. Ainu1i VW AG-l on 16 el.autode tootmisega seotud tehast pooleli või juba valmis, neist 8 MEB platvormil autode koostamiseks.
60
Iiiy 13 november 2019 10:46 Ebasobiv kommentaar
Artikli autor elab 2013 aastas veel
60
maneater 13 november 2019 13:51 Ebasobiv kommentaar
Me ei saagi neid asju vaadata eesti mätta otsast, sest meil pole veel halligi, et nende tulekuks valmis olla. Alustaks kasvõi ostujõust. Aga eks neid tasaspisi peale surutakse ja kui lõpuks ükski tootja enam haisumootoritega kärusid ei tooda, siis hakkab ka eestimaalane tasapisi elektri peale üle kolima, sest seda viimast diiselpassatit ka ei jõuta lõpmatult kaua elus hoida. Või keelatakse ta seadusega. Aga kas praegune tehnika on sama ka ka 10a. pärast, on kindlasti veel teadmata ja kindlasti muutub paljutki kasvõi akude osas. Üldiselt järgmised 5a. annavad rohkem aimu.
13
wigur 13 november 2019 14:05 Ebasobiv kommentaar
Jah olen nõus et järgmised 5a toovad oluliselt parema arusaama olukorrast. Ka endal on hetkel selline olukord, kus olemasolev masin ehk vajaks välja vahetamist aga samas sisepõlemismootor tundub nagu aegunud tehnikasse raha paigutamist - kui rääkida uuest autost ning eelistaks pigem oodata et siis parem ostuotsus teha.
10
Ulme-t 13 november 2019 19:12 Ebasobiv kommentaar
Elektri auto on kauge tulevik, et jõuda massidesse. Kui hind oleks 15000 kuni 25000 eur siis oleks lootust, aga praegu pigem rikkamale rahvale.
71
wigur 13 november 2019 22:21 Ebasobiv kommentaar
15k-25k ei saa varsti enam odavat Škodat kah, mis elektriliikurist veel rääkida. HHinnad kerkivad jõudsalt.
14
Aulemb 13 november 2019 23:01 Ebasobiv kommentaar
Alustame kodu ukse eest - mitu elektriautot mahub laadima 9-kordse maja ette?
31
Mihkel Lember 14 november 2019 0:12 Ebasobiv kommentaar
Eesti praegune elektrienergia tarve aastas on tsipa üle 8 TWh. Prognoosid vist aastaks 2022 või nii on 10 TWh, seejuures eeldades igasugu energiasäästusüsteemide rakendamist (hoonete renoveerimine, kaugküte jms, mu teada). Ma ei ole kursis, kui suurt osakaalu selles tõusus etendab elektriautode populaarsuse kasv. KINDLASTI on nii, et mida säästlikumalt me elame, seda rohkem ressursse tarvitame - tekkinud sääst on ju võimalus tarbimiseks. Kujutan ette, et on täitsa mõeldav ka korterelamute esine elektriautode laadimine ja selleks tehakse kaabeldused ja laadimisotsikud. Seda veel ei tea, et kui see asi massidesse läheb, siis kuskohast vajalikud elektrivõimsused võetakse. Üks teema on kindlasti kortermajade katustel päikesepaneelid, aga seal tekib jälle kohe küsimus akudes - kas need on siis autodes (auto juhtub päevasel ajal maja ees passima) või tuleb erladi mingi salvestussüsteem teha - või siis tuleb kogu riigi elektrisüsteem tugevdada-tihendada-ümber mõelda.
11
Ruudi S 14 november 2019 9:08 Ebasobiv kommentaar
Ma ei ole veel artiklit lugenud aga eelmise mure kohta arvan:
Mäletate Elektrilevi tahtis hirmsasti Elmo kiirlaadimisvõrku endale ja sai ka. Võibolla nad hakkavad asja paremaks arendama ja võibolla kunagi muutuvad nii nuti - digi ettevõtteks, et hakkavad ka elektriauto akusid võrgu osana kasutama. Siis on neil rohkem rohelist mänguruumi kuhu suvel päikeseparkide ja tuulikute tippvõimsust salvestada ja mõnel teisel tunnil vajadusel sealt lisa võtta vähehaaval. Kunagi tehti Chademo süsteemile võrkuandmise võimalus aga ma ei tea kas Combo kiirlaadimisstandardil on ka selline võimalus. Kahjuks see ei toimiks kortermajade ees kui just inimesed massiliselt kodukontorites ei tööta. Pigem ikka linna parkimismajades või muudes parkimiskohtades kuhu annab laadijad monteerida. Kodude juurde jääb ikka odav tavaline pistikupesa või kodulaadija ja see võiks tagada öise elektritarbimise ühtlase koormuse, selleks, et elektrijaamad tühja ei käiks. Mitu autot maja ees laadida saab ja mis võimsusega on ka ikkagi lahendatav. Ka tavalaadimise süsteemil on laadimisvoolu reguleerimissüsteem sisse ehitatud - saab iga auto võrgust võetavat voolu reguleerida vahemikus 6-32A. Kui läheb massilisemaks siis elektriauto omanikud ostavad kambaga peakaitset juurde!
Veel võiks ka Eestis ehitada parklaid mis oleks paneelidega kaetud, autod pargiks varjus ja saaks neid ka laadida otse kohapealt tuleva elektriga.
20
wigur 14 november 2019 10:05 Ebasobiv kommentaar
Lisaks inimesed kurdavad läbisõidu pärast. Tüüpiline kulu on 20kWh/100km kohta ehk 500km sõiduulatuseks on vaja 100kWh akupakki. Aga kui seda koguvõrgust laadida siis 230V/16A = 3.68kW ehk seda akupakki laeb kodusel teel täis kõva 27 tundi ühte jutti. Tõsi kui teha autoga lühikesi linnasõite siis ei peaks masinat pistikusse panema nädal või kaks.

Mis aga elektrivõimsusesse puutub siis jah ma ei kujuta ka ette kust see tulema peaks. Põhimõtteliselt peaks Narvast Talinnasse tulema kahe meetri jämedune vasklatt, et kõik elektronid üle kanda. Ja me siin vaatame asja väikese Eesti kontekstis, kuidas on suurriigid, Ameerika, Prantsusmaa, Saksamaa oma miljonite elektriautode laadimisega? Kui Ameerikas/Californias juba praegu öeldakse et piirake suvist elektritarbimist ja seal on ainult konditsioneerid taga.
34
Peeedu 14 november 2019 10:21 Ebasobiv kommentaar
No ega Narvaski sellist lisavõimsust ei ole. Kui elektrikad levivad siis Läti kuival ajal hädas ning ka Skandinaavia suured hüdrovõimsused kuluvad endale ära. Nii, et hüvasti öine odav elekter ja pesu pesemine ning autode laadimise ajatamine ei anna täit effekti.
Kui optimistlikult kõik autod ei vaja täislaadimist iga päev ja nagu jätkuks siis tekivad meie regioonis ikkagi ajad kui kõigil on nüüd ja palju särtsu vaja.
Näiteks suve ilusatel nädalavahetustel Jaanipäeva ja muude pühade ajal kui massiliselt võetakse pikki sõite ette. Ja pärast keegi ei taha närvitseda, et kas ikka akus voolu ka tavalisel töö-selver-kodu kolmnurgas jätkub. Ikka tahaks täispaaki.enamikel bensuga ju ei sõida nii, et paagituli põleb pikemat aega.
21
Mihkel Lember 14 november 2019 10:35 Ebasobiv kommentaar
Kas siis eelnevast võime järeldada, et lisaks olemasolevale puidu/plasti/põlevkivi ahjuajamisele tuleb Eesti katta päikesepaneelide, tuulikute ,akupankadega ja ehk veel millegagi, ja siis loota, et ehk kuidagi AI või muidu targad inimesed teevad veel paindliku ja reaalajas kohaneva tarbimisvõrgustiku ka? Või on veel tuumajaamasid ka sinna otsa vaja ja Paldiski hüdrojaama ja lokaalseid biogaasigenekaid ja puidu koostootmisjaamu?
01
Ruudi S 14 november 2019 11:58 Ebasobiv kommentaar
Viimase saja aasta jooksul on väga hästi ära lahendatud nafta puurimine, transport, rafineerimine ja tanklavõrgustik. Siis veel suurtest süsteemidest internett ja mobiilside, 90-ndatel pold meil ju midagi peale analoogtelefoni liinide, nüüd on igalpool optiline kaabel ja 4G. Kuna elektrivõrk on juba päris hea siis peaks vast 25aastaga meil siin hakkama saama selle parendamisega. Eelis osaliselt elektri transpordis kasutamisel on minu arvates eelkõige see, et energia toodetakse kohapeal seega raha mis muidu läheb välismaa naftaärikatele jääks meie riiki.
Ja kui teatud aastaaegadel saab päikese või tuulega energiat siis see on ju sisuliselt tasuta.
Kui vaadata videotest kuidas Norras praegu on kiirlaadimisjaamadega siis seal on ühes kohas kümned 350kW kiirlaadijad. Kuidas nemad on saanud selliseid võimsusi tagada ühele objektile? Meie siin oleme ikka väga kaugel sellest meil pole üheski kohas üle 2 kuskil 40kW võimsusega töötava Elmo kiirlaadija. Esimesena võiks keerata olemasolevate laadijate võimsused 50kW peale, et nende kogu potentsiaal kasutusse võtta. Isegi 2012 Leafi on täitsa ok laadida päris 50kW laadijast mida saab Tartus elektritranspordi laadijates ja mõnes Elmo laadijas ka. Ja siis püüaks järele jõuda sinnamaale kus teised on ja eks siis vaatab kuidas edasisi probleeme lahendada.
41
Jaanus 14 november 2019 12:40 Ebasobiv kommentaar
Küsimusi tõesti oluliselt rohkem kui vastuseid. Kõige tähtsam küsimus ehk siis selles, et mis saab kui tormihooaeg käes? Riik sureb välja? Ehe näide lähiminevikust kohe võtta. Ei olnud ju tegelikult see torm päris tormgi, aga suur osa Eestist täielikult halvatud.
Kui elekter praegu ära kaob, saab autoga endiselt liigelda ja vajadusel kasvõi naaberriiki minna toiduainete ja kütuse järele, aga kui selles elektriautode utoopilises maailmas tuleb ette mõni tõsisem torm, on terve riik käpuli ja see on muuhulgas suur julgeoleku risk kogu riigile. Elektrifitseeritud maailmas ei ole võimalik ju bensiini/diisli generaatoritega autosid laadida kuna tanklates on kütusepumba asemel elektrilaadijad.
Selleks, et kogu riigis oleks pidevalt olemas elekter on vaja liinid viia maa alla. See aga läheks juba Eestis maksma sadu miljardeid eurosid. Kuskohast võtab väike riik nagu Eesti sellise lisaraha?
Ja küsimusi on veel ja veel. Näiteks tuleb endal koheselt mõttesse küsimus sellest, et mis rahade eest hakatakse maksma teedeehituse ja remondi eest? Praegu tehakse seda suuresti aktsiisirahade eest. Aga tulevikus?
Ja need inimesed kes suudavad iseseisvalt mõelda ja olla üle meedia poolt korraldatud hüsteeriast, on kindlasti ka lugenud palju erinevaid artikleid ja teadustöid selle kohta kui palju tegelikult inimtegevusel on mõju kliimamuutusele ja kui palju on see loomulik protsess mis on aastatuhandete jooksul korduvalt toimunud. Kahjuks niikaua kui maailmas on raha jumala staatuses tellivad suure raha omanikud ka teadstööd ja meediamõjutuse, et veel enam raha ja võimu koguda.
Tasub asja uurida enne kui massihüsteeriaga kaasa minna.
Ja siis sellest diisel Passatist ka mõni sõna. Selle auto peale kulub aastas remondi peale keskmiselt 1000 eurot ja kui ise teha siis veel vähem. Kas selle raha eest saab aastaliisingu makstud elektriautol? Ei.
Ja mis kõige tähtsam ja millest nagu üldse ei taheta rääkida- Kui palju reostab loodust elektriauto tootmine võrreldes sisepõlemismootoriga auto tootmine? Akude tootmine on loodusele kordades kahjulikum kui sisepõlemismootoritega autode tootmine.
Niiet kui nüüd plussid ja miinused kokku lüüa on neid miinuseid siiski oluliselt enam kui plusse nende elektrikärude tulemises.
76
Jaanus 14 november 2019 13:03 Ebasobiv kommentaar
Lisaks siis veel taastuvenergia kahjulikkuse loodusele millest samuti väga keegi rääkida ei soovi. Näiteks võtaks esialgu päikesepaneelid- Tootmine juba ääretult keskkonnavaenulik. Siis võetakse kasutusele meeletult suured alad maastikku kust hävitatakse looduslik tasakaal täielikult määral. Eestiski näha olukorda kus suurtel aladel olevate päikeseparkide all olev maa on kas päris must või siis niidetud. Niitmine on kulu, samuti maa musta hoidmine. Mõlemad tegevused loodusele kahjulikud.
Tuuleenergia järgmine kaheldav energialiik. Tuulikute tootmine ääretult kallis, samuti tuulikute hooldamine. Asjast mittejagav inimene vaatab, et tuulik püsti ja nüüd hakkab ainult voolu tulema ja kulusid pole. Aga see kes asjast midagi jagab, teab, et laagrid ja pidurid vajavad üsna tihedat hooldust ja see pole odav. Samuti vajavad tuulikud maksimaalse energia tootmiseks ühtlast tuult mida Eestis näiteks ääretult vähe. Tormide ajal samuti ei toimu voolu tootmist kuna tuuliku pidurid ei pea lihtsalt vastu. Ja siis sureb tuulikutega kokkupõrke tagajärjel meeletu kogus lindusid.
Tuumaenergia kahjulikusest loodusele ilmselt pole vaja Eestlastele pikemalt rääkida. Tuleb lisada paari linna nimed ( Tsernobõl, Fukushima) ja peaks inimestele selge olema kui kahjulik energia on tuumaenergia. Eriti olukorras kus kliimamuutus (loomulik mitte inimtekkeline) toob kaasa järjest enam tugevaid tormisid mis võivad reaktoreid kahjustada ja Eesti puhul terve maa ja rahva hävitada.
Samuti on tuumaenergia looduskasulikkus üldse ääretult suure kahtluse all. Teadlased kes teevad oma tööd maailma parendamise mitte aga suurte summade pärast on päris ammu juba rääkinud sellest kuidas tuumajaamade eraldatud veeaur tekitab ääretult tugevaid tormisid. Kogu info olemas, tuleb lihtsalt leida aega ja asja süvitsi uurida mitte aga lugeda ainult pealkirjasid ja ennast pidada targaks inimeseks.
Üks video mis seletab eraldatava veeauru mõjust maailmale: https://www.youtube.com/watch?v=mq24nfTYbFY
47
Nimi :
Nimi :
Kommentaar :
Kommentaar :
 

VEEL UUDISEID

FOTOD. „Sofie“ lugu: maailma vanim Volkswagen Transporter sai 70aastaseks

FOTOD. „Sofie“ lugu: maailma vanim Volkswagen Transporter sai 70aastaseks

Üleeile tähistas oma 70. sünnipäeva maailma vanim säilinud Volkswagen T1 Transporter „Sofie“, mis veedab üpriski aktiivseid vanaduspäevi Volkswageni enda autokollektsioonis. Volkswagen T1 tootmine läks ...

VIDEO. Mees ehitas 17 aastat keldris Lamborghinit. Aga müüs selle ikkagi maha

VIDEO. Mees ehitas 17 aastat keldris Lamborghinit. Aga müüs selle ikkagi maha

Üks ameeriklane ehitas endale 17 aastat Lamborghinit, kusjuures auto kätte saamiseks keldrist tuli osa maja maha lõhkuda. Lapsest saadik Lamborghini Countachi fännanud ameeriklane asus oma keldris tööle ...

Tallinnasse tuleb Ferrari esindussalong

Tallinnasse tuleb Ferrari esindussalong(1)

Ferrari esindaja ning Soome suurim luksusautomüüja Luxury Collection avab augustis Tallinnas Ferrari ja teiste superautode esindussalongi. Ferrari ja ka teiste superautode Luxury Collection esindussalong ...

Päeva leiud. Harjumaal pandi kaks superautot korraga müüki

Päeva leiud. Harjumaal pandi kaks superautot korraga müüki

Äsja pandi Harjumaal müügile 2015. aasta Audi R8 (610 hj) ja sama vana McLaren 650S (650 hj), kusjuures mõlemit müüb sama müüja. Tegu on tippklassi superautodega, mis on tänaseski mõttes väga-väga kiired. ...

Cadillaci elektridžiip Lyriq sai avalikuks

Cadillaci elektridžiip Lyriq sai avalikuks

Cadillac avalikustas oma esimese elektriauto Lyriq, mis põhineb täiesti uuel platvormil ja sõidab tänu mahukale akule ühe laadimisega umbes 500 km. Kuna tegu on General Motorsi spetsiaalselt ...

VIDEO. Autooksjonid taasalustavad: üheksa miljoniautot korraga!

VIDEO. Autooksjonid taasalustavad: üheksa miljoniautot korraga!

Septembri alguses peetakse Suurbritannias kevadel ära jäetud autooksjon, kuhu pannakse vaid 15 autot. Tegu on automaailma koorekihiga, sest üheksale neist oodatakse miljonihinda. Seejuures pole jutt ...

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Algaval nädalavahetusel kihutavad F1 autod teist korda järjest Silverstone’ ringrajal, kus sõidetakse F1 sarja 70. aastapäeva nime kandev Grand Prix. Lewis Hamilton juhib nelja etapi järel MM-sarja 88 ...

 
Antonio Felix da Costa astus sammu lähemale tiitlivõidule

Antonio Felix da Costa astus sammu lähemale tiitlivõidule

Antonio Felix da Costa võitis teise Berliinis sõidetud elektrivormelite etapi ja kasvatas tublisti oma edumaad punktitabelis. DS Techeetah võistkonna sõitja da Costa oli taas kiireim ka kvalifikatsioonis ...

F1: Mercedes pikendas lepingut Valtteri Bottasega

F1: Mercedes pikendas lepingut Valtteri Bottasega(2)

Mercedese F1 tiim pikendas lepingut Valtteri Bottasega aasta võrra ja seega jätkab soomlane võistkonnas vähemalt kuni 2021. aasta lõpuni. Valtteri Bottas on sõitnud Mercedese tiimis alates 2017. aastast ja ...

Päeva leiud: just müügile tulnud kiire lahtine auto

Päeva leiud: just müügile tulnud kiire lahtine auto

Tea, kas lahtiste autode omanikud mõtlevad juba sügisele, aga igal juhul on viimastel päevadel järjest müügile tulnud kabriolette ja rodstereid, mis mitmel puhul on mõeldud ka kiiremaks sõiduks.  ...

Elektribussi test Tallinnas: odav sõit ja ühe laadimisega kuni 180 km

Elektribussi test Tallinnas: odav sõit ja ühe laadimisega kuni 180 km

Tallinna Linnatranspordi AS (TLT) testis juunist kuni juuli keskpaigani Tallinnas elektribussi. Elektribuss suutis ühe laadimisega sõita 170 kuni 180 kilomeetrit ning TLT analüüs näitab, et seni ...

Uute sõiduautode müük kosub jätkuvalt

Uute sõiduautode müük kosub jätkuvalt

Eesti uute sõiduautode turg jätkab koroonaviiruse pandeemiast tingitud madalseisust kosumist ja juulis müüdi uusi sõiduautosid juba üle kahe tuhande, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit. ...

Bentley tahab elektriautonduses revolutsiooni teha

Bentley tahab elektriautonduses revolutsiooni teha (1)

Bentley soovib kolme aastaga välja arendada uued keskkonnasõbralikud elektrimootorid. OCTOPUS nime kandva arendusprogrammi eesmärgiks on luua haruldasi metalle mitte kasutav jõuallikas, mis oleks täies ...

FOTOD. Gordon Murray T.50: superauto hinnaga 2,83 miljonit eurot

FOTOD. Gordon Murray T.50: superauto hinnaga 2,83 miljonit eurot

Legendaarse McLaren F1 järglane on hullumeelsete näitajatega ja hullumeelselt kallis auto. Kokku tehakse vaid 100 T.50 ja vaatamata 2,8 miljonit eurot ületavale hinnasildile on enamik autodest juba müüdud. ...

 
Kia Stonic muutub mudelivärskendusega poolhübriidiks

Kia Stonic muutub mudelivärskendusega poolhübriidiks

Stonicu EcoDynamics+ nime kandev poolhübriid-tehnoloogia kasutab üheliitrist kolmesilindrilist bensiinimootorit ja 48-voldist startergeneraatorit. Viimane võimaldab mootoril rohkemates olukordades välja ...

Elektrivormelite etapi võitis punktitabeli liider da Costa

Elektrivormelite etapi võitis punktitabeli liider da Costa

Antonio Felix da Costa saavutas esikoha Formula E sarja kuuendal etapil, mis oli esimene kuuest Berliinis toimuvast võistlusest. DS Techeetah võistkonna sõitjad da Costa ja Jean-Eric Vergne alustasid ...

Terviseamet Lõuna-Eesti Ralli toimumisele piiranguid ei sea

Terviseamet Lõuna-Eesti Ralli toimumisele piiranguid ei sea

22.-23. augustil sõidetava Eesti Meistrivõistluste 2. etapi korraldusmeeskond kinnitab, et 18. RedGrey Team Lõuna-Eesti Ralli toimumine on planeeritud täies mahus ja hetkeseisuga ühegi ametkonna poolt ralli ...

Elektrivormelite sarjas tehakse täna algust Berliini etappidega

Elektrivormelite sarjas tehakse täna algust Berliini etappidega

FIA Formula E sarja kuues hooaeg, mis jäi koroonaviiruse pandeemia tõttu pooleli, lõpetatakse kuue etapiga Berliinis. Elektrivormelite sarja hooajast jõuti läbi viia viis etappi ning Tempelhofi lennuväljal ...

„Teine“ Cayenne – vastupidav, aga mõni häda siiski on

„Teine“ Cayenne – vastupidav, aga mõni häda siiski on

Uuena hinnati Porsche Cayenne’i omasuguste seas üheks paremaks kui mitte kõige etemaks. Nüüd võib raporteerida, et ka töökindlus on korralik. 2010. aastaks ehk teise põlvkonna Cayenne’i – tehasekoodiga 958 ...

Juubelisõit legendiga

Juubelisõit legendiga

Range Rover tähistab tänavu 50. sünnipäeva. Suhtumaks juubilari sobiliku aupaklikkusega, ei kamandanud me teda maastikule, vaid kulgesime mööda erisuguseid teid. Ja auto üllatas meid. Asi ei ole selles, kas ...

Aasia köök. Testis Honda CR-V, Hyundai Tucson, Mazda CX-5 ja Subaru Forester

Aasia köök. Testis Honda CR-V, Hyundai Tucson, Mazda CX-5 ja Subaru Forester(11)

Kompaktsete linnadžiipide menüüst leiab tohutu laia valiku. Võrdlustesti saab korraldada ainuüksi Jaapani ja Korea autodega – aga ka siis ei mahu kõik ühte testi. Seekord on teemaks Aasia köök ehk neli ...

 
Vana nimi, aga hoopis teistsugune auto

Vana nimi, aga hoopis teistsugune auto

Uue põlvkonna Land Rover Defenderis on spartalikkus asendunud luksusega. Land Rover Defenderi uus põlvkond meenutab hoopis rohkem margi teisi praeguseid mudeleid kui vana Defenderit. Iseenesest on see ...

Žiguliga isamaal: Retked Peipsi ääres ja Lõuna-Eestis

Žiguliga isamaal: Retked Peipsi ääres ja Lõuna-Eestis

Eestimaa avastustuur viis meid kokku puukujuritega ja tsiklimeestega, kes sõidavad vaid ühel rattal. Erilise kogemuse pakkus aga Setumaa. Jätsime Narva ja Ida-Virumaa industriaalse piirkonna seljataha ning ...

Mercedes-Benz GLE 400 d Coupé - auto24 proovisõit

Mercedes-Benz GLE 400 d Coupé - auto24 proovisõit(11)

Autoklass, kus BMW X6 on saanud pikalt domineerida, muutub üha populaarsemaks: lisandunud on Audi Q8, Porsche Cayenne Coupe ja ega Mercedeski saa loorberitele puhkama jääda - uus GLE Coupé näeb välja veelgi ...

Tulevased youngtimer’id: Veokimaailma Corvette

Tulevased youngtimer’id: Veokimaailma Corvette

Autokontsernid teevad harva hulljulgeid otsuseid, mille tulemusel lipsab tootmisse auto­sid, mis halli loogika järgi pidanuks jääma näitusesaali. Chevrolet SSR on kindlasti üks hulljulgemaid, mis eales ...

Tühja rehviga võiduka lõpuni

Tühja rehviga võiduka lõpuni

Briti GP viimased ringid kujunesid purunenud rehvide tõttu eriti dramaatiliseks, ka võidu pälvinud Lewis Hamilton ületas finišijoone tühjeneva rehviga. Mercedes näitas taas ülekaalukat kiirust juba ...

Lugeja küsib: Mis on vahet Ameerika ja Euroopa versioonil? 

Lugeja küsib: Mis on vahet Ameerika ja Euroopa versioonil? 

Paljusid autosid on müüdud nii Euroopasse kui ka Ameerikasse. Viimaseid tuuakse siia kasutatuna päris palju, nt Cadillacid, Ford Mustangid, Lexused, Infinitid. Mis neil peale tulede ja raadio sageduste veel ...

Vedrustuse tõstmine: mõtle hästi läbi, miks ja kuidas

Vedrustuse tõstmine: mõtle hästi läbi, miks ja kuidas

Maastikuauto kõrgemaks tõstmine tagab parema läbivuse, aga oskamatu ümberehitus võib selle ka täiesti ära rikkuda. Kui tekib soov autot tõsta, võiks esimene küsimus olla, kas seda on päriselt vaja või saab ...

 
Autopäevik. Ootamatu purunemine

Autopäevik. Ootamatu purunemine(4)

Toyota vastupidavusele pole mul jätkuvalt etteheiteid ja pealegi tuleb vanema autoga ringi liikudes ikka olla valmis mõningateks ootamatusteks. Pikemate suvesõitude ootuses ja Avensise läbisõitu vaadates ...

Kolumn. Ots: Eksootilisest Soomest tumehelbekesteni

Kolumn. Ots: Eksootilisest Soomest tumehelbekesteni(4)

Veetsin tänavu eriti eksootilise puhkuse, mis koroonajärgsel ajastul tähendas autoreisi Soome. 1150 kilomeetrit ja viis päeva, et nii endal kui ka päkapikkudel jaguks aega ka puhkamiseks, autojuhil kas või ...

Autolehe 5. augusti uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Autolehe 5. augusti uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Cadillaci elektrilüürika algab sel nädalal Seeriaauto ehitatakse General Motorsi värskele elektriautode platvormile. Viimane võimaldavat kasutada akusid mahutavusega 50–200 kWh. Suurema kliirensiga ...

BMW iX3: palju asju esmakordselt

BMW iX3: palju asju esmakordselt

Rivaalidega võrreldes pole BMW esimene, kes täiselektrilise džiibi välja toob, küll aga on iX3 BMW enda jaoks paljudes asjades esimene. Esiteks on tegu BMW esimese elektrilise maastikuautoga, aga ühtlasi ...

Drifti hooaeg jätkub sel nädalavahetusel Laitse Rallypargis

Drifti hooaeg jätkub sel nädalavahetusel Laitse Rallypargis

Sel reedel ja laupäeval toimub Laitse Rallypargis kauaoodatud “Jump for Drift”, mis on Eesti ja Läti drifti meistrivõistluste teine etapp ning street ja semipro klassi neljas etapp. Kohale on oodata üle 80 ...

Volvo müüs juulis rohkem uusi autosid, kui mullu

Volvo müüs juulis rohkem uusi autosid, kui mullu

Volvo teatas, et müüs juulis globaalselt 14,2 protsenti rohkem autosid kui aasta tagasi samal kuul. Euroopas, Hiinas ja Ameerika Ühendriikides läks kaubaks 62 291 seda marki sõidukit, märkimisväärne on ...

 
Eestis on müügil sõjaeelne uunikum

Eestis on müügil sõjaeelne uunikum

Portaalis auto24.ee on müügile tulnud Morris 8 Series E aastast 1939. Tegemist on Briti klassikuga, mida toodeti aastatel 1938–1948 enam kui 120 000 tükki. Tänaseks on auto muutumas üsna haruldaseks, eriti ...

FCA grupp hakkab tootma 27 miljonit maski päevas

FCA grupp hakkab tootma 27 miljonit maski päevas

Mitmed Euroopa riigid valmistuvad võimalikuks uueks koroonapuhanguks ning FCA grupp teatas, et avab Itaalias kahes tehases tootmisliinid meditsiiniliste maskide valmistamiseks. Mirafiori ja Pratola Serra ...

Ford Transit Custom pistikuhübriid säästab õhku

Ford Transit Custom pistikuhübriid säästab õhku(3)

Ford varustas uued Transit Custom pistikuhübriidid süsteemiga, mis lülitab kaubiku teatud piirkondades automaatselt ümber vaid elektrilisele režiimile. Nii loodetakse linnaõhku senisest vähem saastada. ...

Turbatööstuse ristmik muudetakse ohutumaks

Turbatööstuse ristmik muudetakse ohutumaks

10. augustil 2020 alustab TREF Nord AS Tallinna–Pärnu–Ikla maantee km 120 asuva ristmiku ümberehitamist. Ehitustöödega rajatakse ristmiku ohutumaks muutmiseks Pärnu–Tallinna suunale vasakpöörderada Nurme ...

Päeva leiud: väljast tavaline, aga kui gaasi vajutad ...

Päeva leiud: väljast tavaline, aga kui gaasi vajutad ...

Aina „rohelisemaks” muutuvas automaailmas jäävad sellised autod üha harvemaks: tavamudelite võimsad versioonid, mis suudavad nii hobujõudude kui ka kiirendusvõime poolest konkurentsi pakkuda sportautodele.  ...

Cadillaci elektriauto on valmis

Cadillaci elektriauto on valmis

Cadillac toob sel nädalal avalikkuse ette oma esimese elektriauto: luksusdžiibi Lyriq. See ehitatakse General Motorsi uuele elektriautoplatvormile ja Lyricule järgnevad teised elektri-Cadillacid, tootja on ...

Audi sõitjad valitsesid DTM sarja avaetappi

Audi sõitjad valitsesid DTM sarja avaetappi(1)

Saksamaa turismiautode DTM sarja hooaeg lükati käima Spa ringrajal toimunud kahe sõiduga, mis kulgesid Audi sõitjate domineerimisel. Mõlemas võistlussõidus mahtusid esiviisikusse vaid Audi sõitjad, kellest ...

 
F2 sarjas lisandus kaks uut etapivõitjat

F2 sarjas lisandus kaks uut etapivõitjat

Silverstone’i ringrajal sõidetud F2 sarja kahes võistlussõidus lisandus tänavuste võitjate nimekirja kaks uut nime. Venemaa võidusõitja Nikita Mazepin edestas esimeses sõidus hiinlast Guanyu Zhou’d ja ...

FOTOD. Ajaloolised autod ja superkrossisõitjad kihutasid Pärnus

FOTOD. Ajaloolised autod ja superkrossisõitjad kihutasid Pärnus

auto24ringil toimus laupäeval Ants Seiler Cup, mis kuulus Erki Spordi superkrossisarja ja kus osalesid ka ajaloolised ringrajaautod. Supekrossi klasside parimad olid: Erki Külvi (esivedu), Aivo Ojala ...

Lexus uuendab LS-i

Lexus uuendab LS-i(3)

Alates 2017. aastast müügil olev Lexus LS-i viies põlvkond läbib mudelivärskenduse, mis toob kaasa palju väikeseid muutuseid disainis, sõitjateruumis ja varustuses.  Uued on LS-i esi- ja tagatuled, samuti ...

Elektriautode uued võimalused: maksa akus oleva energiaga

Elektriautode uued võimalused: maksa akus oleva energiaga(2)

Yokohamas asuvas Nissani uues meelelahutus- ja infokeskuses Nissan Pavilion saab elektriauto omanik parkimise eest maksta auto akut tühjaks laadides. Nissani teatel on tegu maailma esimese sarnase ...

Kolmas Mazda BT-50 tehakse Isuzu baasil

Kolmas Mazda BT-50 tehakse Isuzu baasil

Mazda esitles kolmanda põlvkonna pikapit BT-50, aga erinevalt eelkäijatest ei sünni see koostöös Fordiga.  Kui kaks esimest BT-50 põlvkonda tehti koos Fordiga (Fordi vastav mudel oli Ranger), siis uus ...

Ralli: Tänak pidi leppima Neuville’i järel teise kohaga

Ralli: Tänak pidi leppima Neuville’i järel teise kohaga(3)

Itaalias sõidetud Rally di Alba võitis Thierry Neuville, kes edestas tiimikaaslasi Ott Tänakut ja Pierre-Louis Loubet’d. Üheksast kiiruskatsest kaheksal sõitis parima aja välja Neuville, kes edestas Tänakut ...

F1: Hamilton võitis ületades finišijoone katkise rehviga

F1: Hamilton võitis ületades finišijoone katkise rehviga(1)

Lewis Hamilton juhtis Briti GP-d stardist kuni finišini, aga viimasel ringil purunenud rehv oleks inglase peaaegu ka võidust ilma jätnud. Stardist haaras Hamilton liidrikoha, tema kannule asusid Bottas, ...

 
Jüri Vips alustas hooaega neljanda ja kuuenda kohaga

Jüri Vips alustas hooaega neljanda ja kuuenda kohaga

Jüri Vips alustas hooaega Formula Regional sarja etapil Misano ringrajal ning saavutas neljanda ja kuuenda koha. Soome võistkonna KIC Motorsport autol võistlev Jüri Vips oli avasõidu sunnitud katkestama, ...