USA kolmanda kvartali automüügistatistika näitab, et manuaalkäigukastiga sõiduautode osakaal on riigis langenud 1,1 protsendini samas kui elektriautode oma on jõudnud 1,9 protsendi peale.
Muidugi pole elektriautodel ja manuaalkäigukastidel omavahel mingit pistmist, kuid nende turuosade dünaamika demonstreerib siiski kõnekalt hetketrende. Elektriautod ei ole Ühendriikides veel kaugeltki populaarsed – need on väike turunišš, kuid seda saab tänaseks öelda ka klassikalise manuaalkastiga autode kohta. Asjatundjad pakuvad välja, et käsikast võib tulevikus jääda eksootiliste sportautode pärusmaaks, kus selle eest küsitakse ka vastavat hinda.
Euroopas on esialgu olukord küll teistsugune, sest näiteks suurim turg Saksamaa on tänaseni suhteliselt manuaalkasti-lembene. Siiski leiab kolme pedaaliga versioone järjest vähemate mudelite hinnakirjadest. Äsja turule jõudnud 3. seeria BMW on Eestis manuaalkastiga saadaval vaid kahe nõrgema diiselmootori puhul, kõik ülejäänud versioonid vahetavad ise käike. Äsjauuendatud Audi A4 saab manuaalkastiga vaid nõrgima bensiinimootori puhul, kõik muu on automaatne.
Kummagi tootja suuremaid mudeleid – 5. seeriat ja A6-t – manuaalkastiga enam ei müüda, väiksemad mudelid 1. seeria ja A3 on väiksemate mootorite puhul siiski käsikastiga ostetavad.
Fotol BMW erimudel M2 CS. Selle auto saab manuaalkäigukastiga osta 95 000 euro eest.
KOMMENTAARID