Sõltumatu turvatestiühendus Global NCAP proovis järele India popimate väikeautode kokkupõrketurvalisuse ning jõudis masendava tulemuseni. Testi valiti hinnad-alates versioonidena siseturumudelid Suzuki Maruti Ertiga, Suzuki Maruti WagonR, Hyundai Santro ja Datsun Redigo (fotol). Kui esimesel kahel oli kaks, siis viimastel vaid üks turvapadi ning kõigile sõitjatele ei jagunud ka kolmepunktiturvavöid - taga keskel oli kogu nelikul kõigest sülerihm. Sellist turvavarustust evides pole ime, et auto hind suudetakse tampida eurooplase jaoks uskumatult odavaks (Datsun maksab hindule umbes 3600 €).
Ertiga pälvis testide tulemusena kolm, WagonR ja Santro kaks ning Redigo vaid ühe tärni, kuid piisavalt masendav on isegi võitja puuduste loetelu: kere osutus liiga pehmeks nagu ka auto põhi ehk mõlemad deformeerusid ohtlikult palju, juhinaabri turvavööpinguti ei hakanud avariis tööle ning taga keskel kaitseb sõitjat vaid kahepunktiturvavöö. Datsun Redigo puudused olid sarnased, kuid kõige tipuks on selle odavauto tagaistmel nn staatilised ehk käsitsi seatava pingutuse, mitte rullmehanismiga turvavööd. Seda XXI sajandil - eestlane mäletab selliseid turvarihmu sügavast nõukaajast ehk 1970ndaist aastaist!
KOMMENTAARID