Vahepeal soikunud kiirusrekordiprojekt Bloodhound LSR liigub edasi, lähinädalatel toimuvad testid Lõuna-Aafrikas peaks päädima kiirusega 800 km/h.
Rekorditiim jõudis äsja Hakskeenpani kõrbesse, kus on kuivanud järve põhja ettevalmistatud 16 km pikkune sirge. Sirge koristasid kividest kohalikud elanikud omavalitsuse toel, eemaldades sõidualalt käsitsi 16 500 tonni kive. Rada tehti kogunisti 250 meetri laiune. Iseenesest ei vajaks auto sõitmiseks nii laia rada, kuid see ei saa sama sõidujälge ka uuesti kasutada. Kuigi järvepõhi on kivistunud muda, lõhuvad autorattad teed määral, et samas jäljes ei saaks teist korda sõita. Seega märgiti kokku maha 25 n-ö sõidurada.
Enne kui rada ja autot testima saab hakata, tuleb auto esmalt valmis ehitada. Nimelt saabus Bloodhound LSR Lõuna-Aafrikasse osadeks võetuna. Transpordiks ja manööverdamiseks on see varustatud õhkrehvidega, samas kui sõitma hakatakse spetsiaalsetel terasratastel. Pärast õigete rataste paigaldamist lähevad külge ka kõik kerepaneelid, sh ninakoonus, mis mängivad aerodünaamika osas olulist rolli.
Kokkupandud autot lubatakse esitleda 21. oktoobril, misjärel hakkavad kiiruskatsed. Kuu aja vältel soovitakse kiirust tõsta 50 mph (e 80 km/h) sammudega, jõudes nelja-viie nädala pärast kiiruseni 500+ mph (800+ km/h).
Järgmisel aastal on tiimi siht püstitada uus maailmarekord (seega üle 1227 km/h) ning omakorda aasta pärast rünnata 1600 km/h (ehk 1000 mph) piiri.
KOMMENTAARID