Volvo esimene elektriauto, XC40 lisanimega Recharge on nelikveoline 408 hj väike linnadžiip, mille laadimisvälp on tootja kinnitusel üle 400 km (WLTP). Auto konstruktsioon sarnaneb teiste nelikveoliste elektriautode omaga ehk mõlemal teljel on mootor ning 78 kWh aku peitub põranda all. Kiirlaadija pakkuvat 150 kW, kodune seinaaparaat 11 kW.
Kuna elektri-XC40 kaalub rohkem kui tavamootoriga sugulased, sujub kiirendus 0-100 km/h tohutule võimsusele vaatamata 4,9 sekundiga. Tippkiirus on piiratud 180 km/h peale. Auto hinnaks pakutakse soolase 50 000 € kanti. Tulevikus on küllap oodata ka nõrgema(te) mootori(te)ga ja väiksema akuga odavamaid versioone.
Sisepõlemismootori ja hübriidagregaadiga sugulastest erineb elektri-XC40 muuhulgas kapoti all leiduva lisapakiruumi ning kere värvi paneeliga kaetud iluvõre poolest. Suure keskekraaniga infolustiseade töötab uudisena Google’i operatsioonisüsteemiga Android.
Volvo lubab järgmise viie aasta jooksul esitleda uut elektrimudelit igal aastal, et jõuda 2025. aastaks nii kaugele, et pool müüdud autodest oleksid elektrilised. Uus lisanimi Recharge pannakse aga nii täiselektrilistele kui ka pistikuhübriidmudelitele. Viimastele lubab Volvo uuest aastast aastajagu tasuta laadimiselektrit ning ennustab 2020. aastal nende osakaaluks 20% kõigist uutest Volvodest.
KOMMENTAARID