AUTONDUS

Põhja-Ameerika aastaautod: Jeep Gladiator, Corvette C8 ja Kia Telluride

Põhja-Ameerika aastaautod: Jeep Gladiator, Corvette C8 ja Kia Telluride

USA ja Kanada autoajakirjanikud valisid 2020. aasta autod. Aasta pikapi tiitliga pärjati Jeep Gladiator, mis edestas Ford Rangerit ja RAM Heavy Duty´t. Viimati teenis Jeep seal regioonis aasta auto tiitli ...

MOOTORISPORT

Peterhansel võitis katse, Sainzi edumaa kahanes

Peterhansel võitis katse, Sainzi edumaa kahanes

Dakari ralli üheksanda kiiruskatse võitis Stephane Peterhansel, aga võistluse liider Carlos Sainz lõpetas täna alles 5. kohal. Stephane Peterhansel edestas täna sõidetud 411 km pikkusel katsel teise aja ...

AUTOTÖÖSTUS

Seatil oli läbi aegade parim aasta

Seatil oli läbi aegade parim aasta

Autotootjad avaldavad järjest oma aastakokkuvõtteid ning kui näiteks Volkswagen ja Škoda tegid mullu 2018. aastaga võrreldes sarnase tulemuse, siis Seatil läks kontsernikaaslastest paremini: müüdi tervelt ...

PROOVISÕIDUD

Viljandist Valka. Kuidas sõidab uus Clio Eesti teedel?

Viljandist Valka. Kuidas sõidab uus Clio Eesti teedel?

Koos teadmisega, kuidas sõidab uus Renault Clio Eesti teedel, ka kruusal, pakume välja idee väikeseks autoreisiks Viljandist Valka. Uue Clio esimesi proovisõidumuljeid vahendasime tegelikult juba juulikuus, ...

PÄEVAUUDISED

FOTOD. Kas Sony hakkab autosid tootma?

FOTOD. Kas Sony hakkab autosid tootma?(6)

Sony näitas tehnoloogiamessil CES elektriautoprototüüpi Vision-S. Tegu on peaaegu viiemeetrise neljakohalise ning nelikveolise elektriautoga, mille võimsuseks märgib Sony 2 x 200 kW. 0-100 km/h aeg on 4,8 ...

LIIKLUS

Kaskokindlustuse kahjud: 89 000 eurot, 77 000 eurot, 47 000 eurot...

Kaskokindlustuse kahjud: 89 000 eurot, 77 000 eurot, 47 000 eurot...(17)

Kui palju läheb maksma metsloomale otsasõit Lamborghini Urusega?  PZU Kindlustus (PZU) avaldas oma suurimad eelmise aasta kaskokahjud. Kõige suurem kahju ulatus 89 000 euroni, mille ettevõte maksis välja ...

AUTOPÄEVIK

Kui palju Imprezasid ja Lancereid on vaja?

Kui palju Imprezasid ja Lancereid on vaja?(2)

Lisaks Subaru WRX STI-le (2017), Subaru Impreza WRX-ile (1996) ja Mitsubishi Lancer Evolutionile (1997) kuulub tänase seisuga minu autoparki ka mõni nende mudelite tavaversioon, mille olen eri põhjustel ...

SISUTURUNDUS

SISUTURUNDUS. Kokkuvõte: hakkasin uut autot ostma

SISUTURUNDUS. Kokkuvõte: hakkasin uut autot ostma(12)

Uue auto ostmisest räägivad mitmed ja unistavad kõik. Paraku saavad pigem vähesed selle ellu viia ning pensionile minnes ühe käe sõrmedel uued autot kokku lugeda. Seda juhul, kui rahamasina otsas ei istu. ...

KOLUMN. Tatrik: Viltu läinud kampaania (20)

Kui te seda kolumni loete, peaks rahunemispeatuseks nimetatud kampaania olema veel täies hoos. Massiivse PRi tõttu teate une pealt, kuidas see käib: kui rikkumisteta juht jääb kiiruseületamisega vahele, võib ta trahvi asemel valida kuni tund aega seismist tee ääres. Võib-olla kannab praegugi kusagil teeservas oma trahvikaristust ema, kes sõitis lapsega hambaarsti juurde. „Kui oleksin valinud trahvi, oleksin pidanud ikkagi 15 minutit politseiautos istuma ega oleks jõudnud,” ütles ema Postimehele.

Edasi lugemiseks:

Loe kõiki artikleid

Osta artikkel

Juba ostetud?

Oled ajakirja tellija?

KOMMENTAARID

Bananass 2 oktoober 2019 8:13 Ebasobiv kommentaar
Selline tunne nagu kolumni autoril oleks mingi eriti tige kompleks. Ka Postimehes avaldatud arvamust oli suhteliselt piinlik lugeda. Minu meelest teeb politsei õiget asja, iga meede, mis paneb rikkujat teo üle järele mõtlema, on teretulnud. Arvamusartikleid kirjutada pole vaja lihtsalt kirjutamise enda pärast.

Ja veel, ärge rikkuge reegleid, siis ei ole vaja maksta trahve, ega teinekord ka tee ääres rahuneda.Lihtne.

50
. 2 oktoober 2019 11:37 Ebasobiv kommentaar
Praegu on olukord siiski selline, et justkui pannakse mõtlema, aga kas ka mõtleb, ei tea keegi. Seega asja tulemuslikkus on küsitav.
00
Bananass 2 oktoober 2019 13:15 Ebasobiv kommentaar
Karm värk, kui rooli taga on inimene kes ei mõtle.
10
Peeedu 2 oktoober 2019 13:15 Ebasobiv kommentaar
Üldiselt peaks ju valik olemas olema. kas trahv ja umbes 20 minutit vormistamiseks või ilma trahvita ootad kauem.
Eks kõik arvestavad sõitu alustades mingisuguse kohalejõudmise ajaga ja oleneb inimesest ja tegemistest kas tee ääres passimine rahustab või pigem pärast sunnib rohkem riskima, et kaotsi läinud aega tasa teha.
Pigem kuna on olemas probleem trahvide mittemaksmise ja sooviga asendada need paari päevase puhkusega vanglas või ühiskondliku tööga mis jälle on lisatöö ja kulu riigile, tegemist mugavuskaristusega.
Saad karistada kohapeal ja õnnelik lõpp. Mitte ei maksa trahvi ja tuleb kohtutäiturid kaasata ja/või kohtu poolt teha asenduskaristus.
00
. 2 oktoober 2019 13:39 Ebasobiv kommentaar
Mina isiklikult näen igapäevaselt roolis juhte, kes ei mõtle. Või mõtlevad millelegi muule peale liikluse ja kaasliiklejate.
20
to Peedu 2 oktoober 2019 13:42 Ebasobiv kommentaar
Mul on kuri kahtlus, et seal teepeenral mõeldakse pigem niimoodi- oh, õnneks ei pea trahvi maksma. Pole vist palju neid, kes eelistaksid rahakoti tühjendamist.
00
Peeedu 2 oktoober 2019 15:01 Ebasobiv kommentaar
Kindlasti on hulk inimesi keda väiksema kiiruseületamise trahvisumma maha ei löö. Või isegi ei märka, et kuu lõpul rahakott õhem kui tavaliselt.
Ebameeldiv jah, sest üldiselt politseinikud trahvi vormistamisel kipuvad näägutavat kõneviisi tarvitama.
Ja sellistel juhtidel võib kergesti tekkida soov aega parema jalaga tagasi teha.
Kunagi oli rahustamiskampaania kus Tallinnast-Narvani iga 10 kilomeetri tagant mõõdeti kiirust. Nagu ikka ette väljahõigatult ja keegi suutis hulk kordi järjest radarisse lennata.
Kampaaniast polnud kuulnud ja arvas, et üldiselt tähendab meil maanteepatrull seda, et edasi tee vaba ja vajuta. Ei mäleta nüüd aastate tagant palju kordi ta sel teel vahele jäi aga tarkus ei tahtnud kuidagi rahakoti kaudu pähe tulla.
00
maakas 2 oktoober 2019 22:01 Ebasobiv kommentaar
Peale rahunemisplatsi võiks mõne kilomeetri pärast olla veel mõned patrullid. Kui siis varem rahunenud kodanik ikka kiiruse ületamisega vahele jääb, tuleks ta kohe 30 päevaks platele saata.
30
parm... 2 oktoober 2019 23:00 Ebasobiv kommentaar
pikivahe mitte hoidmise eest võiks panna päevaks ka seisma, tundub, et ega arulagedad ikka aru ei saa.
Meeldib samas mõte - ei ole vaja ükshaaval tegeleda, vaid panna kõik rikkujad tee äärde oma korda ootama. Udukad põlevad, tee äärde ja ootad, kuni sinuga tegeletakse. Sama kiirusega ja pikivahega. Siis järgmine kord mõtled, kas ikka tahad oma väärtuslikku aega seal raisata sellepärast, et SINA arvasid, et võib ise reegleid teha ja kõigile pähe lasta! Ega see enne ei lõppe, kui juhid hakkavad vastutusekoormat tundma. Arusaamiseks läheb ikka veel aastaid ja aastaid - siin pole midagi loota! Ei saa aru mis on reaktsiooniaeg, millal on udu/halb nähtavus ning et ülekäiguradadel ja külas/linnas üldiselt ei ole vaja kiirust ületada! Õppige sõitma ja laske teistel ka sõita! Ei ole vaja teisi pidevalt ohustada oma rumalusega.
30
Karotamm 3 oktoober 2019 8:02 Ebasobiv kommentaar
Kurb, et üks ajakirjanik nii viha täis on! Kurb, et seda nuriüllitist tiražeeritakse!
Lp. Esta, võib-olla peaksid pöörduma kellegi poole, kes aitaks rahuneda (tegema peatuse) kuna kõik kirjutised on mingit vihkamist ja halvustamist täis.
Kui aga mõelda näiteks nii, et need kes otsustasid trahvi kasuks olid ju purulollid - oma raha eest osta endale plekk külge! Need kes valisid järelemõtlemise, on pigem ikka targad ja haritud, sest mõtlen oma sigaduse üle pisut ja elan edasi puhaste paberitega.
Trahvi maksjad on ilmselt sellised salasusijad, sest karistusregister pole avalik ja nende arusaam ilmselt selline, et kõik mis varjatud see on OK. Et aeg maksab? Mis on see asi tänases ühiskonnas, mis peaks panema inimest omale karistusregistris kohta ostma, sest tunnike seismist ja järelemõtlemist on selline kahju, et ....
Nõretav näide hambaarstile mittejõudnud lapsest on lihtsalt piinlik ja ei ole kuidagi õigustuseks 21-40 km/h kiiruseületusele. Või on teie jaoks see hea põhjus panna ohtu enese, oma lapse ja kaasliiklejate elu ja tervis?
Ühes varasemas kirjutises oli teie probleemiks valged triibud ja kihutavad veoautod, nüüd siis õigustus suurele kiiruseületusele ja viha politsei poolt kasutatavate pehmete sotsialiseerimisprotsesside vastu?
Arvan, et auto-motoajakirjanikuna peaksite neid ettevõtmisi analüüsima laiemalt ja pigem neid propageerima, sest kõik see, mis aitab liikluskorda ja -teadlikkust parandada jätmata karistusregistrisse inimese kohta märget on kordades parem kui see, et paadunud pätt maksab trahvi teise järel ja kuna meie tema registrit ei näe, siis laamendab rahulikult edasi.
Aga edu kirjutamisel!
20
Peeedu 3 oktoober 2019 10:16 Ebasobiv kommentaar
Eks tegu ole väga tüüpilise olukorraga kus ajakirjanik üksikinimese muret lahendab nägemata laiemat pilti.
Üldiselt ikka arstile minek ei tähenda, et helistad ja öeldakse, et kui 20 minuti pärast jõuad saad, muidu ootad kuid. No võib ka seda juhtuda aga harva.
Millegipärast ei ole kisa selle pärast, et buss õigel ajal väljub. Kuigi seda märkavad kümned tuhanded inimesed iga päev.Ega auto omamine ei tähenda, et osa ajust ära lõigatakse. Nii nagu ühistranspordi puhul peab ka autoga kui kuskile kella peale minek asju planeerima.
10
. 3 oktoober 2019 13:04 Ebasobiv kommentaar
Ei saa aru, mida te sest ajakirjanikust materdate, vaadake parem peeglisse. Meil on pidevalt olnud igasugu kampaaniaid- alates turvaööst, piirkiirusest, nutinäppimisest, rongi märkamisest, jalakäiate, ratturite, joomise ja mille kõigeni veel välja- on siis autojuhid ennast parandanud? Kui oleks, poleks ilmselt politseid või kampaaniaid enam vaja, sest rooli taga peaks ju olema nüüdseks illikukupaid juhid. Kuid paraku pilt eiole muutunud. Seega kui te ise pole rikkuja tüüpi, siis neid, kes rikuvad, on veel piisavalt ja kui neile pole kohale jõudnud, et kiiruse ületamine on karistatav, siis kas tõesti mõni arvab, et see teeservas passimine neid parandab? Keskmine kommentaator on ikka väga piskese ajumahuga või ülimalt sinisilmne ja usub inimeste headusesse.
12
Peeedu 3 oktoober 2019 14:14 Ebasobiv kommentaar
Kommentaar oli üles ehitatud ühe hambavaluga lapse juhtumile. Ja sellega tõmmati kogu algatusele ning üldse politseile kurjalt vesi peale. Selles oli probleem.
Reaalses elus teavad pea kõik mida tohib ja mida mitte. Probleem on tegelikult vahelejäämise tõenäosuses. Kuna see on nii madal ei teki ka soovi illikukud olla ja on tekkinud üldine arusaamine, et natuke ikka võib telefoni näppida, kiirust ületada jne.
Mõistus tuleb pähe alles siis kui vastikult tihti maksad trahve või rahuned tee ääres. Lihtsalt kuritegu ei tohi ennast ära tasuda.
20
JM 5 oktoober 2019 10:17 Ebasobiv kommentaar
Miks Autoleht trükib selle kompleksides ja ilmselgelt väga kitsa silmaringiga proua "artikleid"?
Piinlik, väga piinlik on lugeda selle inimese artikleid.
00
nojah 6 oktoober 2019 0:00 Ebasobiv kommentaar
Osaliselt nõus eeltoodud kriitikaga, et suuremad kihutajad (20-40 üle on ikka palju) võiks siiski hoogu maha võtta.
Samas see "rahustamise" toon on siiski selgelt sildistav ja halvustav. Rahustavad ju väidetavalt kõik jaburad kõverikud, piirded, saarekesed, hüpekad (mida ei saa miskipärast läbida lubatud piirkiirusega), dildod jne. Peale igat teeremonti on jälle pandud juurde hulk "rahustavat" atribuutikat päris pikas ulatuses, nii et kokkuvõttes sõidu sujuvust või aega need remondid ei paranda.
Kõige uuem mõte mnt ametilt on lausa nii "rahustav", et hakatakse Tlm-Rapla teele sinna Kiisa kandis sirgetele suundade vahele piiret ehitama! Ei ole seni mingit statistilist infot näinud, et seal oleks palju kahju juhtunud, mida nüüd vähendama hakatakse. Kui need targad sealt ametist muudkui sõitmist piiravad igasuguste ettekäänetega, siis on järelikult liiga palju raha eraldatud, et saavad oma imelikke veidrusi välja elada liiklejate peal. Selle tendetsi pealt, et nemad on vääramatult targad ja teevad ainuõigeid otsuseid kedagi kuulamata, peaks hakkama rakendama ka jagatud vastutust avariide korral. Kui nö targad on ehitanud tänaseks teed endameelest järjest turvalisemaks ja rahustatuks (leiutades järgmisi tõkkeid), siis avarii korral hakkab ajas järjest suurenema ka MNT ameti vastutus avariides. Ei ole loogiline, et mingi amet kühveldab hulga raha sõitmise halvendamiseks ja mingit vastutust sellega ei kaasne. Variant on muidugi ka uimerdajad ja mud äpud teelt maha võtta ja "ergutamise" peatustesse istuma panna või siis maksma uimerdamise eest. Nende käpardlikkuse pärast ju see lõputu 90% liiklejate elu halvemaks muutmine ju käibki.
00
Nimi :
Kommentaar :
 
 

VEEL UUDISEID

Motors24 proovisõit - Kia XCeed

Motors24 proovisõit - Kia XCeed

Enamasti "valmistatakse" linnadžiibid mõne luukpära baasil ning tihtipeale iseloomustab neid madal kliirens ja kõrgemapoolne isteasend. Kia on aga uue XCeedi puhul lähenenud asjal natuke teismoodi. ...

Põneva elektrivormelite etapi võitis Max Günther

Põneva elektrivormelite etapi võitis Max Günther

Santiago tänavarajal sõidetud põneval elektrivormelite etapil saavutas esimest korda võidu BMW Andretti tiimi sõitja Max Günther. Parimalt stardikohalt alustas võistlust Jaguari sõitja Mitch Evans, kes ...

Ralli: Kalle Rovanperä saavutas Arctic rallil kindla võidu

Ralli: Kalle Rovanperä saavutas Arctic rallil kindla võidu(1)

Kalle Rovanperä saavutas oma debüüdil Toyota Yaris WRC autoga kindla esikoha Soome meistrisarja avaetapil, Arcitic rallil. Rovanperä edestas lähimaid konkurente, kes sõitsid R5 autodega, enam kui kolme ...

Koenigseggi järgmine siht: 500 km/h ja Bugatti skalp

Koenigseggi järgmine siht: 500 km/h ja Bugatti skalp(4)

Sageli Genfi autonäituse külastajaid üllatanud Koenigsegg plaanib sama ka tänavu: esialgu ametlikult kinnitamata info kohaselt esitleb Rootsi pisitootja enam kui 500 km/h hüperautot Mission 500. Esmase info ...

Uskumatu skeem: Fiat maksab Tesla uue tehase kinni

Uskumatu skeem: Fiat maksab Tesla uue tehase kinni(6)

Saksamaale, Euroopa autonduse südamesse, elektriautode tehast kavandav Tesla ei aja udujuttu: vähemalt finantsplaan tehase taga on tugev.  Nimelt saab öelda, et Tesla uue tehase maksab kinni Itaalia-USA ...

Dakari kõrberalli võitis kolmandat korda Carlos Sainz

Dakari kõrberalli võitis kolmandat korda Carlos Sainz(2)

Dakari kõrberalli võitis kolmandat korda Carlos Sainz edestades oma peamisi rivaale Nasser Al-Attiyahi ja Stephane Peterhanselit. Täna sõidetud Dakari ralli viimast katset lühendati 167 kilomeetrile ja ...

Porsche Cayman ja Boxster: neli liitrit ja käsikast

Porsche Cayman ja Boxster: neli liitrit ja käsikast

Porsche panustab Caymani ja Boxsteri mudelivalikus neljaliitrisele boksermootorile, mis saab hakkama ilma ülelaadimiseta. Mudelid 718 Cayman GTS 4,0 ja 718 Boxster GTS 4,0 tulevad minevikust tuttava ...

 
Nädalavahetuse autospordivõistlused

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Täna tehakse algust Soome meistrivõistluste avaetapi, Arctic ralliga, ja lisaks sõidetakse algaval nädalavahetusel ka elektrivormelite kolmas etapp. Arctic rallil teeb oma debüüdi Toyota Yaris WRC auto ...

ABT-i T6 tuleb madalduse ja suurema pöördemomendiga

ABT-i T6 tuleb madalduse ja suurema pöördemomendiga(4)

Saksa tuunija ABT pakub Volkswagen T6.1-le (ehk Multivanile, Caravellele, Transporterile) reguleeritava kõrgusega vedrustust ning mõistagi turgutust ka kapoti alla. Võiks arvata, et tarbesõidukile pole nii ...

Peugeot’ äri tabas mullu valus tagasilöök

Peugeot’ äri tabas mullu valus tagasilöök(2)

Autokontserni PSA – margid Peugeot, Citroën, DS, Opel ja Vauxhall – läbimüük langes lõppenud aastal kümne protsendi võrra, enim kaotas ostjaid just põhimark Peugeot. Kokku läks kontsernil autosid kaubaks ...

Dakari ralli eelviimase katse võitis Peterhansel

Dakari ralli eelviimase katse võitis Peterhansel

Dakari rallil sõideti täna võistluse 11. ehk eelviimane kiiruskatse, mille võitis Stephane Peterhansel. Mini tiimi sõitja Peterhansel edestas 379 kilomeetrit pikal katsel teise aja sõitnud Nasser ...

Seat teeb vihjeid uuele Leonile

Seat teeb vihjeid uuele Leonile(1)

Seat avalikustas pildi uue Leoni tagaosast. Infot on esialgu väga vähe. Nii palju siiski, et uus mudel baseerub Volkswageni grupi MQB Evo platvormil, on varasemast suurem ning mõistagi moodsama disainiga. ...

Alates 1. veebruarist muutub riiklike teooria- ja sõidueksamite vastuvõtmine

Alates 1. veebruarist muutub riiklike teooria- ja sõidueksamite vastuvõtmine

Alates 01.02.2020 muutuvad nii autokoolide poolt pakutav õpe kui ka riiklike teooria- ja sõidueksamite vastuvõtmine. Uus süsteem arvestab rohkem igapäevases liikluses toimuvat ning annab eksamineeritavale ...

Toyota GR Supra valikusse lisandus kaheliitrine mootor

Toyota GR Supra valikusse lisandus kaheliitrine mootor(16)

Kui seni sai Suprat vaid kolmeliitrise mootoriga, siis nüüd kuulub valikusse ka kaheliitrine. Kolmeliitrisel on teadupärast kuus silindrit, uus kaheliitrine turbomootor on aga nelja silindriga. Selle ...

 
Škoda avalikustas oma elektriauto hinna. Uuendatud! Škoda muutis hinda

Škoda avalikustas oma elektriauto hinna. Uuendatud! Škoda muutis hinda(6)

Škoda andis esialgu teada, et margi esimene elektriauto Citigoe iV maksab Eesti turul 20 970 eurot. Täna/reedel teatas Škoda, et langetab hinna 19 890-le eurole, muutes sellega Citigoe iV Eesti odavaimaks ...

Avaldati toetuskõlbulike elektriautode nimekiri ja hinnad

Avaldati toetuskõlbulike elektriautode nimekiri ja hinnad(8)

Alates homsest, s.o 17. jaanuarist kell 9.00 saab hakata esitama taotlusi elektriautode ostutoetuse saamiseks ja sellega seoses avaldas AMTEL toetuskõlbulike autode nimekirja. Taotlusi sai E-toetuse ...

Toyota RAV4 pistikuhübriid teeb üle 300 hobujõu

Toyota RAV4 pistikuhübriid teeb üle 300 hobujõu(20)

Toyota RAV4 valiku tippmudel on nüüdsest 306-hobujõuline pistikuhübriid. Nelikveoline auto kiirendab paigalt sajakilomeetrise tunnikiiruseni 6,2 sekundiga ning suudab vaid elektrilisena läbida üle 65 ...

What Car? valis Ford Puma Aasta Autoks

What Car? valis Ford Puma Aasta Autoks

Suurbritannia What Car? kuulutas 14. jaanuaril toimunud tseremoonial 43. korda välja oma 2020. aasta autod. Seekord noppis üldvõidu linnadžiip Ford Puma, mis võitis ka väiksemate linnamaasturite arvestuses, ...

Sainz võitis taas katse ja kasvatas uuesti edumaad

Sainz võitis taas katse ja kasvatas uuesti edumaad

Dakari ralli 10. kiiruskatse võitis võistluse liider Carlos Sainz, kes kasvatas edumaad lähimate konkurentide ees. Täna kavas olnud 534 km pikka kiiruskatset lühendati kehvade ilmastikuolude tõttu 234 ...

AMTEL prognoosib autoturu kerget kasvu

AMTEL prognoosib autoturu kerget kasvu

Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit analüüsis võimalikke trende uute sõiduautode turul ja prognoosib alanud 2020. aastaks eelmiste aastatega võrreldavat väikest kasvu. Arvesse võeti Eesti ...

Viljandist Valka. Kuidas sõidab uus Clio Eesti teedel?

Viljandist Valka. Kuidas sõidab uus Clio Eesti teedel?

Koos teadmisega, kuidas sõidab uus Renault Clio Eesti teedel, ka kruusal, pakume välja idee väikeseks autoreisiks Viljandist Valka. Uue Clio esimesi proovisõidumuljeid vahendasime tegelikult juba juulikuus, ...

 
Super-Yaris sai valmis: kolm silindrit ja nelikvedu

Super-Yaris sai valmis: kolm silindrit ja nelikvedu(2)

Oli ette teada, et Toyota toob kohe aasta alguses publiku ette Yarise sportversiooni, kuid Jaapani tootja suutis oma uue pisisportlasega siiski üllatada – lausa mitmel rindel. Uuel Toyota GR Yarisel on ...

Erilisi autosid Jaapanist: Hot Rod Custom Show 2019

Erilisi autosid Jaapanist: Hot Rod Custom Show 2019

Yokohamas on detsembri esimesel pühapäeval peetud suurt kustomipidu Hot Rod Custom Show juba 28-l järjestikusel aastal ja erandiks polnud ka 2019. Autosid osaleb tavaliselt 300 ringis, mootorrattaid 600 ...

Jaanikese 60: kuulus ajalugu ja tulevikuplaanid

Jaanikese 60: kuulus ajalugu ja tulevikuplaanid(1)

Jaanikese motokompleks saab tänavu 60 aastat vanaks. Kompleksist soovitakse arendada turismikeskus ja vaba aja veetmise koht.

Eelmise põlvkonna Lexus RX: ei mingeid üllatusi

Eelmise põlvkonna Lexus RX: ei mingeid üllatusi(13)

Töökindluse poolest RX-ile omas klassis vastast pole. Kolmanda põlvkonna RXi loomist jätkati sealt, kus eelmise mudeli arendamine pooleli jäi. Põhiliseks müügiargumendiks oli endiselt hübriidmudel, mõnel ...

Vali hoolega, mida juurde valad!

Vali hoolega, mida juurde valad!(2)

Millal jahutusvedelikku vahetada, kuidas seda valida ja kas sama värvi jahutusvedelikud on alati ühesugused? Neile ja teistele küsimustele jahutusvedelike kohta vastab Telko Estonia OÜ müügijuht Heivo ...

1,2 või 1,6 €/l: mis saab kütusehinnast?

1,2 või 1,6 €/l: mis saab kütusehinnast?(17)

Biokütuse osakaalu seadustega ette kirjutatud suur tõus, aktsiisimuudatused, kütusemüüjate konkurents, CO2 kvoodi hind, OPECi kokkulepped, Lähis-Ida sõjaoht – kõik see mõjutab bensiini ja diislikütuse ...

Seitsmekohalised autod. Lahendus suurperele

Seitsmekohalised autod. Lahendus suurperele(6)

Seitse istet leidub nii mõneski autos. Kuid praktikas avalduvad suured vahed. Võtsime põhjalikult luubi alla kuus autot, mis pakuvad istekohti kolmes reas. Sugudevaheline võrdsus lõpeb abielus reeglina sel ...

 
SISUTURUNDUS. Kokkuvõte: hakkasin uut autot ostma

SISUTURUNDUS. Kokkuvõte: hakkasin uut autot ostma(12)

Uue auto ostmisest räägivad mitmed ja unistavad kõik. Paraku saavad pigem vähesed selle ellu viia ning pensionile minnes ühe käe sõrmedel uued autot kokku lugeda. Seda juhul, kui rahamasina otsas ei istu. ...

Autosporditiimide kuulsad juhid: Flavio Briatore

Autosporditiimide kuulsad juhid: Flavio Briatore

Kriminaalkorras karistatud, ärimaailmast F1 meeskonna juhiks asunud, kaks võistkonda ja kaks sõitjat MM-tiitliteni viinud ning siis skandaaliga lahkunud Briatore on värvikas isiksus.

Küsimus lugejalt: Kas seitsmekäigulisel DSG-l peaks õli vahetama?

Küsimus lugejalt: Kas seitsmekäigulisel DSG-l peaks õli vahetama?(14)

Sõidan 2016. aasta Volkswageniga, millel on seitsmekäiguline DSG ja 1,4-liitrine bensiinimootor. Mulle tundub, et mõnikord kohalt võttes auto nagu libistab sidurit, ei haagi päris puhtalt. On see normaalne ...

Kui palju Imprezasid ja Lancereid on vaja?

Kui palju Imprezasid ja Lancereid on vaja?(2)

Lisaks Subaru WRX STI-le (2017), Subaru Impreza WRX-ile (1996) ja Mitsubishi Lancer Evolutionile (1997) kuulub tänase seisuga minu autoparki ka mõni nende mudelite tavaversioon, mille olen eri põhjustel ...

KOLUMN. Vabamäe: Ise küsin, ise vastan

KOLUMN. Vabamäe: Ise küsin, ise vastan

2018. aasta viimases kolumnis pakkusin välja mõne autoalase ennustuse aastaks 2019. Nüüd on paras aeg vaadata, kuidas läks.

Autolehe 15. jaanuari uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Autolehe 15. jaanuari uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Kas V-12 kaob? BMW tõmbab lähiaastatel V-12-mootorile kriipsu peale, samas kui Audi on seda juba teinud. Kas V-12-mootor surebki välja?

 
Peterhansel võitis katse, Sainzi edumaa kahanes

Peterhansel võitis katse, Sainzi edumaa kahanes

Dakari ralli üheksanda kiiruskatse võitis Stephane Peterhansel, aga võistluse liider Carlos Sainz lõpetas täna alles 5. kohal. Stephane Peterhansel edestas täna sõidetud 411 km pikkusel katsel teise aja ...

Toyota toob Euroopa turule uue linnadžiibi

Toyota toob Euroopa turule uue linnadžiibi(2)

Toyota Motor Europe teatas täna, et lähiajal plaanitakse siinsele turule tulla uue mudeliga, milleks on GA-B platvormile loodav kompaktne linnadžiip. Samale platvormile valmistatakse ka uut Yarist. ...

Tesla valiti 2019. aasta turvaliseimaks kahes kategoorias

Tesla valiti 2019. aasta turvaliseimaks kahes kategoorias

Euro NCAP koostas resümee 2019. aasta jooksul tehtud turvatestidest, kus selgusid möödunud aasta kõige turvalisemad autod. Testis osales 55 autot, neist koguni 41 teenis maksimaalsed viis tärni. Nii ...

Põhja-Ameerika aastaautod: Jeep Gladiator, Corvette C8 ja Kia Telluride

Põhja-Ameerika aastaautod: Jeep Gladiator, Corvette C8 ja Kia Telluride

USA ja Kanada autoajakirjanikud valisid 2020. aasta autod. Aasta pikapi tiitliga pärjati Jeep Gladiator, mis edestas Ford Rangerit ja RAM Heavy Duty´t. Viimati teenis Jeep seal regioonis aasta auto tiitli ...

Ralli: Hyundai Motorsport osaleb MM-sarjas ka kahe R5 autoga

Ralli: Hyundai Motorsport osaleb MM-sarjas ka kahe R5 autoga

Hyundai Motorsport teatas ametlikult, et paneb välja kahe Hyundai i20 R5 autoga tiimi MM-sarja WR2 klassi. MM-sarjas hakkab võistkonda, mis registreeritakse Hyundai Motorsport N nime all, opereerima Eesti ...

Politsei pidas kinni esimesed kiirust ületanud Corvette C8-d

Politsei pidas kinni esimesed kiirust ületanud Corvette C8-d

Corvette´i uus mudel pole õigupoolest veel klientideni jõudnudki, kuid USA-s teatati juba esimesest liiklusrikkumisest, kus osales kaks Corvette C8-t. Nimelt pidas Kentucky politsei möödnud nädalal kinni ...

Lamborghini kasvatas müüki 43 protsenti

Lamborghini kasvatas müüki 43 protsenti

Lamborghini kuulub 43protsendilise müügikasvuga möödunud aasta suurimate tõusjate sekka. Aasta jooksul müüdi üle maailma 8205 seda marki autot. Suur hüpe tuli tänu linnadžiibile Urus, mida osteti peaaegu ...

 
Volkswagen müüs 2019. aastal üle 6,2 miljoni sõiduauto

Volkswagen müüs 2019. aastal üle 6,2 miljoni sõiduauto(2)

Maailma suurimate autotootjate sekka kuuluv Volkswagen võttis kokku eelmise aasta müüginumbrid ning tulemus ületas 2018. aastat. Globaalselt läks kaubaks 6 278 300 sõiduautot, mis on 0,5 protsenti rohkem, ...

F1: McLaren oli sunnitud avaldama uue auto esitluspäeva

F1: McLaren oli sunnitud avaldama uue auto esitluspäeva(1)

Lando Norrise kogemata välja öeldud McLareni uue F1 auto esitluspäev sundis tiimi avaldama selle ka ametlikult. Lando Norris tutvustas YouTube’i otseülekandes fännidele McLareni tehnoloogiakeskust ja ...

Ralli: Monte Carlo ralli stardirivis 88 autot

Ralli: Monte Carlo ralli stardirivis 88 autot(1)

Monte Carlo ralli korraldajad avaldasid täna võistlusele registreerunud sõitjate nimekirja, milles on 88 meeskonda. Stardinimekirja avab tiitlikaitsja Ott Tänak, kelle uus tiim Hyundai avaldas täna ka ...

Seatil oli läbi aegade parim aasta

Seatil oli läbi aegade parim aasta

Autotootjad avaldavad järjest oma aastakokkuvõtteid ning kui näiteks Volkswagen ja Škoda tegid mullu 2018. aastaga võrreldes sarnase tulemuse, siis Seatil läks kontsernikaaslastest paremini: müüdi tervelt ...

F1: Robert Kubica tõi Alfa Romeo tiimi hulga sponsorraha

F1: Robert Kubica tõi Alfa Romeo tiimi hulga sponsorraha

Möödunud aastal Williamsi tiimis sõitnud Robert Kubica jätkab tänavu oma karjääri Alfa Romeo F1 võistkonna testi- ja varusõitjana. Koos Kubicaga siirdus Alfa Romeo võistkonna juurde ka poolaka peamine ...

Kaskokindlustuse kahjud: 89 000 eurot, 77 000 eurot, 47 000 eurot...

Kaskokindlustuse kahjud: 89 000 eurot, 77 000 eurot, 47 000 eurot...(17)

Kui palju läheb maksma metsloomale otsasõit Lamborghini Urusega?  PZU Kindlustus (PZU) avaldas oma suurimad eelmise aasta kaskokahjud. Kõige suurem kahju ulatus 89 000 euroni, mille ettevõte maksis välja ...

Mathieu Serradori võitis Dakari ralli katse, Sainzi edumaa kahanes

Mathieu Serradori võitis Dakari ralli katse, Sainzi edumaa kahanes

Dakari ralli kaheksanda katse võitis Mathieu Serradori ja alles 15. kohal finišeerinud võistluse liider Carlos Sainz kaotas võitjale 19 minutit. Tänase kiiruskatse pikkuseks oli 477 km ja Sainzi õnneks ...

 
Kas Geely ostab ka Aston Martini?

Kas Geely ostab ka Aston Martini?

Väidetavalt soovib Geely osta suurosalust Aston Martinis. Hiina autotootja kätte on läinud juba Volvo ja Lotus ning osalust omatakse ka Daimleris. Financial Timesi info kohaselt käivad nüüd läbirääkimised ...