AUTONDUS

Et Scaniat ei aetaks segi S-mersuga

Et Scaniat ei aetaks segi S-mersuga(7)

Scania muudab tipmise S-seeria veoki mudelitähistust. Kui siiani kirjutati raskeveoki kabiinile S 450, S 580, S 730 jne (arv tähistab mootori võimsust hobujõududes), siis Mercedes-Benzi tootja Daimleri ...

MOOTORISPORT

Ralli: Tšiili ralli jääb ära

Ralli: Tšiili ralli jääb ära

Tšiili MM-etapi korraldajad teatasid, et on sunnitud riigis toimuvate rahutuste tõttu järgmise aasta MM-etapi korraldamisest loobuma. Sellega seoses jääb hetkel kalendrisse 13 etappi ning FIA ja MM-sarja ...

AUTOTÖÖSTUS

FOTOD. Jaguari sportauto F-Type jätkab nelja või kaheksa silindriga

FOTOD. Jaguari sportauto F-Type jätkab nelja või kaheksa silindriga

Jaguari sportauto F-Type läbis uuenduskuuri ja jätkab edaspidi kas nelja või kaheksa silindriga kapoti all. Jaguar ise ütleb oma uudismudeli kohta, et see on ilusam kui kunagi varem. Rohkem muutus sõiduki ...

PROOVISÕIDUD

Motors24 proovisõit - Mazda CX-30

Motors24 proovisõit - Mazda CX-30(11)

Kui on vaja Mazda CX-3 ja CX-5 vahele üks uus mudel juurde tekitada, siis mis sellele nimeks panna? Võib kõlada uskumatuna, aga õige vastus on siinkohal CX-30 ja tegelikult on selliseks nimevalikuks ka ...

PÄEVAUUDISED

Algas uute Octaviate tootmine

Algas uute Octaviate tootmine(8)

Eile veeresid Mlada Boleslavi autotehasest välja esimesed neljanda põlvkonna Škoda Octaviad. Tšehhi autotootja on ses tehases valmistanud n-ö uue aja Octaviaid enam kui kakskümmend aastat. Praeguse ...

LIIKLUS

530 hj: tuunitud politseiauto

530 hj: tuunitud politseiauto(2)

Audide-Volkswagenite tuunija ABT ehitas vägeva tuuninguga politseiauto ABT RS4-R, mille aluseks on Audi RS4 Avant. Selle 450 hj mootor krutiti arendama 530 hj ja 690 Nm. Universaal kiletati Saksamaa politsei ...

AUTOPÄEVIK

Head aega, Subaru! Tere tulemast, Subaru!

Head aega, Subaru! Tere tulemast, Subaru!

Oktoobris võtsin ette mõneti ootamatu sammu ja müüsin Subaru maha. Siiski ei suutnud ma pikalt ilma kiire Subaruta olla.   Kevade võttis vana sinine Subaru taas vastu bensiinilõhnalisena ja ABSi põleva ...

SISUTURUNDUS

SISUTURUNDUS. Autosisene meelelahutus uues Mercedes CLA-s

SISUTURUNDUS. Autosisene meelelahutus uues Mercedes CLA-s

Mehed on poisid, kes pole kunagi suureks kasvanud. Seda väljendit on kasutatud palju ning see on teatud juhtudel ka äärmiselt tõene. Lapsed, kes kunagi mängisid mudelautodega või telekamänge, on suureks ...

KOLUMN. Tatrik: Viltu läinud kampaania (20)

Kui te seda kolumni loete, peaks rahunemispeatuseks nimetatud kampaania olema veel täies hoos. Massiivse PRi tõttu teate une pealt, kuidas see käib: kui rikkumisteta juht jääb kiiruseületamisega vahele, võib ta trahvi asemel valida kuni tund aega seismist tee ääres. Võib-olla kannab praegugi kusagil teeservas oma trahvikaristust ema, kes sõitis lapsega hambaarsti juurde. „Kui oleksin valinud trahvi, oleksin pidanud ikkagi 15 minutit politseiautos istuma ega oleks jõudnud,” ütles ema Postimehele.

Edasi lugemiseks:

Loe kõiki artikleid

Osta artikkel

Juba ostetud?

Oled ajakirja tellija?

KOMMENTAARID

Bananass 2 oktoober 2019 8:13 Ebasobiv kommentaar
Selline tunne nagu kolumni autoril oleks mingi eriti tige kompleks. Ka Postimehes avaldatud arvamust oli suhteliselt piinlik lugeda. Minu meelest teeb politsei õiget asja, iga meede, mis paneb rikkujat teo üle järele mõtlema, on teretulnud. Arvamusartikleid kirjutada pole vaja lihtsalt kirjutamise enda pärast.

Ja veel, ärge rikkuge reegleid, siis ei ole vaja maksta trahve, ega teinekord ka tee ääres rahuneda.Lihtne.

50
. 2 oktoober 2019 11:37 Ebasobiv kommentaar
Praegu on olukord siiski selline, et justkui pannakse mõtlema, aga kas ka mõtleb, ei tea keegi. Seega asja tulemuslikkus on küsitav.
00
Bananass 2 oktoober 2019 13:15 Ebasobiv kommentaar
Karm värk, kui rooli taga on inimene kes ei mõtle.
10
Peeedu 2 oktoober 2019 13:15 Ebasobiv kommentaar
Üldiselt peaks ju valik olemas olema. kas trahv ja umbes 20 minutit vormistamiseks või ilma trahvita ootad kauem.
Eks kõik arvestavad sõitu alustades mingisuguse kohalejõudmise ajaga ja oleneb inimesest ja tegemistest kas tee ääres passimine rahustab või pigem pärast sunnib rohkem riskima, et kaotsi läinud aega tasa teha.
Pigem kuna on olemas probleem trahvide mittemaksmise ja sooviga asendada need paari päevase puhkusega vanglas või ühiskondliku tööga mis jälle on lisatöö ja kulu riigile, tegemist mugavuskaristusega.
Saad karistada kohapeal ja õnnelik lõpp. Mitte ei maksa trahvi ja tuleb kohtutäiturid kaasata ja/või kohtu poolt teha asenduskaristus.
00
. 2 oktoober 2019 13:39 Ebasobiv kommentaar
Mina isiklikult näen igapäevaselt roolis juhte, kes ei mõtle. Või mõtlevad millelegi muule peale liikluse ja kaasliiklejate.
20
to Peedu 2 oktoober 2019 13:42 Ebasobiv kommentaar
Mul on kuri kahtlus, et seal teepeenral mõeldakse pigem niimoodi- oh, õnneks ei pea trahvi maksma. Pole vist palju neid, kes eelistaksid rahakoti tühjendamist.
00
Peeedu 2 oktoober 2019 15:01 Ebasobiv kommentaar
Kindlasti on hulk inimesi keda väiksema kiiruseületamise trahvisumma maha ei löö. Või isegi ei märka, et kuu lõpul rahakott õhem kui tavaliselt.
Ebameeldiv jah, sest üldiselt politseinikud trahvi vormistamisel kipuvad näägutavat kõneviisi tarvitama.
Ja sellistel juhtidel võib kergesti tekkida soov aega parema jalaga tagasi teha.
Kunagi oli rahustamiskampaania kus Tallinnast-Narvani iga 10 kilomeetri tagant mõõdeti kiirust. Nagu ikka ette väljahõigatult ja keegi suutis hulk kordi järjest radarisse lennata.
Kampaaniast polnud kuulnud ja arvas, et üldiselt tähendab meil maanteepatrull seda, et edasi tee vaba ja vajuta. Ei mäleta nüüd aastate tagant palju kordi ta sel teel vahele jäi aga tarkus ei tahtnud kuidagi rahakoti kaudu pähe tulla.
00
maakas 2 oktoober 2019 22:01 Ebasobiv kommentaar
Peale rahunemisplatsi võiks mõne kilomeetri pärast olla veel mõned patrullid. Kui siis varem rahunenud kodanik ikka kiiruse ületamisega vahele jääb, tuleks ta kohe 30 päevaks platele saata.
30
parm... 2 oktoober 2019 23:00 Ebasobiv kommentaar
pikivahe mitte hoidmise eest võiks panna päevaks ka seisma, tundub, et ega arulagedad ikka aru ei saa.
Meeldib samas mõte - ei ole vaja ükshaaval tegeleda, vaid panna kõik rikkujad tee äärde oma korda ootama. Udukad põlevad, tee äärde ja ootad, kuni sinuga tegeletakse. Sama kiirusega ja pikivahega. Siis järgmine kord mõtled, kas ikka tahad oma väärtuslikku aega seal raisata sellepärast, et SINA arvasid, et võib ise reegleid teha ja kõigile pähe lasta! Ega see enne ei lõppe, kui juhid hakkavad vastutusekoormat tundma. Arusaamiseks läheb ikka veel aastaid ja aastaid - siin pole midagi loota! Ei saa aru mis on reaktsiooniaeg, millal on udu/halb nähtavus ning et ülekäiguradadel ja külas/linnas üldiselt ei ole vaja kiirust ületada! Õppige sõitma ja laske teistel ka sõita! Ei ole vaja teisi pidevalt ohustada oma rumalusega.
30
Karotamm 3 oktoober 2019 8:02 Ebasobiv kommentaar
Kurb, et üks ajakirjanik nii viha täis on! Kurb, et seda nuriüllitist tiražeeritakse!
Lp. Esta, võib-olla peaksid pöörduma kellegi poole, kes aitaks rahuneda (tegema peatuse) kuna kõik kirjutised on mingit vihkamist ja halvustamist täis.
Kui aga mõelda näiteks nii, et need kes otsustasid trahvi kasuks olid ju purulollid - oma raha eest osta endale plekk külge! Need kes valisid järelemõtlemise, on pigem ikka targad ja haritud, sest mõtlen oma sigaduse üle pisut ja elan edasi puhaste paberitega.
Trahvi maksjad on ilmselt sellised salasusijad, sest karistusregister pole avalik ja nende arusaam ilmselt selline, et kõik mis varjatud see on OK. Et aeg maksab? Mis on see asi tänases ühiskonnas, mis peaks panema inimest omale karistusregistris kohta ostma, sest tunnike seismist ja järelemõtlemist on selline kahju, et ....
Nõretav näide hambaarstile mittejõudnud lapsest on lihtsalt piinlik ja ei ole kuidagi õigustuseks 21-40 km/h kiiruseületusele. Või on teie jaoks see hea põhjus panna ohtu enese, oma lapse ja kaasliiklejate elu ja tervis?
Ühes varasemas kirjutises oli teie probleemiks valged triibud ja kihutavad veoautod, nüüd siis õigustus suurele kiiruseületusele ja viha politsei poolt kasutatavate pehmete sotsialiseerimisprotsesside vastu?
Arvan, et auto-motoajakirjanikuna peaksite neid ettevõtmisi analüüsima laiemalt ja pigem neid propageerima, sest kõik see, mis aitab liikluskorda ja -teadlikkust parandada jätmata karistusregistrisse inimese kohta märget on kordades parem kui see, et paadunud pätt maksab trahvi teise järel ja kuna meie tema registrit ei näe, siis laamendab rahulikult edasi.
Aga edu kirjutamisel!
20
Peeedu 3 oktoober 2019 10:16 Ebasobiv kommentaar
Eks tegu ole väga tüüpilise olukorraga kus ajakirjanik üksikinimese muret lahendab nägemata laiemat pilti.
Üldiselt ikka arstile minek ei tähenda, et helistad ja öeldakse, et kui 20 minuti pärast jõuad saad, muidu ootad kuid. No võib ka seda juhtuda aga harva.
Millegipärast ei ole kisa selle pärast, et buss õigel ajal väljub. Kuigi seda märkavad kümned tuhanded inimesed iga päev.Ega auto omamine ei tähenda, et osa ajust ära lõigatakse. Nii nagu ühistranspordi puhul peab ka autoga kui kuskile kella peale minek asju planeerima.
10
. 3 oktoober 2019 13:04 Ebasobiv kommentaar
Ei saa aru, mida te sest ajakirjanikust materdate, vaadake parem peeglisse. Meil on pidevalt olnud igasugu kampaaniaid- alates turvaööst, piirkiirusest, nutinäppimisest, rongi märkamisest, jalakäiate, ratturite, joomise ja mille kõigeni veel välja- on siis autojuhid ennast parandanud? Kui oleks, poleks ilmselt politseid või kampaaniaid enam vaja, sest rooli taga peaks ju olema nüüdseks illikukupaid juhid. Kuid paraku pilt eiole muutunud. Seega kui te ise pole rikkuja tüüpi, siis neid, kes rikuvad, on veel piisavalt ja kui neile pole kohale jõudnud, et kiiruse ületamine on karistatav, siis kas tõesti mõni arvab, et see teeservas passimine neid parandab? Keskmine kommentaator on ikka väga piskese ajumahuga või ülimalt sinisilmne ja usub inimeste headusesse.
12
Peeedu 3 oktoober 2019 14:14 Ebasobiv kommentaar
Kommentaar oli üles ehitatud ühe hambavaluga lapse juhtumile. Ja sellega tõmmati kogu algatusele ning üldse politseile kurjalt vesi peale. Selles oli probleem.
Reaalses elus teavad pea kõik mida tohib ja mida mitte. Probleem on tegelikult vahelejäämise tõenäosuses. Kuna see on nii madal ei teki ka soovi illikukud olla ja on tekkinud üldine arusaamine, et natuke ikka võib telefoni näppida, kiirust ületada jne.
Mõistus tuleb pähe alles siis kui vastikult tihti maksad trahve või rahuned tee ääres. Lihtsalt kuritegu ei tohi ennast ära tasuda.
20
JM 5 oktoober 2019 10:17 Ebasobiv kommentaar
Miks Autoleht trükib selle kompleksides ja ilmselgelt väga kitsa silmaringiga proua "artikleid"?
Piinlik, väga piinlik on lugeda selle inimese artikleid.
00
nojah 6 oktoober 2019 0:00 Ebasobiv kommentaar
Osaliselt nõus eeltoodud kriitikaga, et suuremad kihutajad (20-40 üle on ikka palju) võiks siiski hoogu maha võtta.
Samas see "rahustamise" toon on siiski selgelt sildistav ja halvustav. Rahustavad ju väidetavalt kõik jaburad kõverikud, piirded, saarekesed, hüpekad (mida ei saa miskipärast läbida lubatud piirkiirusega), dildod jne. Peale igat teeremonti on jälle pandud juurde hulk "rahustavat" atribuutikat päris pikas ulatuses, nii et kokkuvõttes sõidu sujuvust või aega need remondid ei paranda.
Kõige uuem mõte mnt ametilt on lausa nii "rahustav", et hakatakse Tlm-Rapla teele sinna Kiisa kandis sirgetele suundade vahele piiret ehitama! Ei ole seni mingit statistilist infot näinud, et seal oleks palju kahju juhtunud, mida nüüd vähendama hakatakse. Kui need targad sealt ametist muudkui sõitmist piiravad igasuguste ettekäänetega, siis on järelikult liiga palju raha eraldatud, et saavad oma imelikke veidrusi välja elada liiklejate peal. Selle tendetsi pealt, et nemad on vääramatult targad ja teevad ainuõigeid otsuseid kedagi kuulamata, peaks hakkama rakendama ka jagatud vastutust avariide korral. Kui nö targad on ehitanud tänaseks teed endameelest järjest turvalisemaks ja rahustatuks (leiutades järgmisi tõkkeid), siis avarii korral hakkab ajas järjest suurenema ka MNT ameti vastutus avariides. Ei ole loogiline, et mingi amet kühveldab hulga raha sõitmise halvendamiseks ja mingit vastutust sellega ei kaasne. Variant on muidugi ka uimerdajad ja mud äpud teelt maha võtta ja "ergutamise" peatustesse istuma panna või siis maksma uimerdamise eest. Nende käpardlikkuse pärast ju see lõputu 90% liiklejate elu halvemaks muutmine ju käibki.
00
Nimi :
Kommentaar :
 
 

VEEL UUDISEID

Nissan GT-R50 by Italdesign hilineb, aga tulemata ei jää

Nissan GT-R50 by Italdesign hilineb, aga tulemata ei jää(1)

Nissan esitleb tuleva aasta Genfi autonäitusel seeriaversiooni superautost GT-R50 by Italdesign, mis jõuab klientideni alles 2020. aasta lõpus. Nissani ja disainifirma Italdesign ühistöös loodud kupeed ...

Eestis müügil: kolm kõige vanemat sõiduautot

Eestis müügil: kolm kõige vanemat sõiduautot

Väga vanad autod on Eesti turul haruldased: auto24.ee kuulutusi sirvides leidsime vaid ühe sõjaeelse iluduse ning kaks kena Nõukogude autot 1950ndaist. Valikus võtsime arvesse vaid komplektsed, heas korras ...

FOTOD. Legendi sünnipäev: Mercedes W124 sai 35!

FOTOD. Legendi sünnipäev: Mercedes W124 sai 35!(12)

Uskumatu, aga tõsi: Mercedese legendaarne mudel W124 sai äsja 35aastaseks. Kuulus ja tänaseni üleilmselt laialt levinud autolegend debüteeris 26. novembril 1984. aastal Hispaanias: siis esitleti neid ...

FOTOD. Kas Rolls-Royce’i tohib tuunida?

FOTOD. Kas Rolls-Royce’i tohib tuunida?

Saksa tuunija Spofec timmis sportlikumaks üht maailma kallimat autot Rolls-Royce Phantom, jätmata puutumata ka selle mootorit. Tuunija rõhutab, et Phantomi muutmisse suhtuti maitsekuse ning ...

Tuuningu-Transit maksab umbes 45 000 eurot

Tuuningu-Transit maksab umbes 45 000 eurot(1)

Briti tuunija pakub Transit Customi baasil „rallikaubikut“, mida ehitatakse vaid 40 eksemplari. MS-RT pole suvaline tuunija, vaid teeb ametlikku koostööt Fordi M-Sport rallitiimiga. Super-Transit indeksiga ...

F1: Mercedes peab maksma rekordilise registreerimismaksu

F1: Mercedes peab maksma rekordilise registreerimismaksu

F1 MM-võistlustele võistkonna registreerimismaks 2020. aastaks kujuneb Mercedese jaoks kõigi aegade suurimaks. Tiimide registreerimismaks koosneb kahest summast, millest üks on võrdne kõigile tiimidele ja ...

Ralli: FIA kinnitas WRC hübriidautode põhimõtted

Ralli: FIA kinnitas WRC hübriidautode põhimõtted

FIA Mootorispordinõukogu kinnitas oma istungil WRC hübriidautode põhimõtted, täpsemad tehnilised reeglid avaldatakse hiljemalt märtsi lõpuks. FIA uue regulatsiooni alusel Rally 1 klassi nime kandvad WRC ...

 
Uute sõiduautode müük püsis novembris stabiilsena

Uute sõiduautode müük püsis novembris stabiilsena(8)

Uute sõiduautode turg püsis novembris stabiilsena, aga 11 kuu kokkuvõttes on müüdud veidi rohkem kui mullu, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit. Novembris müüdis Eestis 2028 uut ...

Volkswagen on Jetta stardiga rahul

Volkswagen on Jetta stardiga rahul(5)

Kui eestlastele on Jetta tuntud kui Volkswageni mudel, siis Hiinas on tegemist Volkswageni odavmargiga. Jetta-nimelise margi tõi Volkswagen Hiina turule septembris kahe mudeliga - linnadžiip VS5 ja sedaan ...

Fotovõistluse "Autokross 2019" parimad on selgunud

Fotovõistluse "Autokross 2019" parimad on selgunud

Autoleht avaldab fotovõistlusele "Autokross 2019" saabunud paremad tööd. Aasta fotoks valis žürii Urmo Sibula foto (uudise avapilt) ning vaatajate lemmik oli Igmar Matto foto. Sibul saab preemiaks Autolehe ...

Tallinna piiril on karta ummikuid

Tallinna piiril on karta ummikuid

Homme (reedel) algab viimase suurema ehitustööna Pääsküla jõe truubi vahetus Tallinna - Pärnu maanteel  Laagris. Truupi paigaldatakse kahes etapis ajavahemikul 6.–18. detsember. "Kui tekib ootamatuid ...

Ilmub "Ott Tänak - The Movie" DVD-fännipakk

Ilmub "Ott Tänak - The Movie" DVD-fännipakk(3)

Jõulueelsel nädalal ilmub „Ott Tänak – The Movie“ duubel-DVD koos raamatuga. Ühel plaadil on film tõlgituna üheteistkümnesse keelde ning teisel plaadil kolme tunni jagu filmist välja jäänud stseene, ...

FOTOD. Opel Insignia läbis värskenduskuuri

FOTOD. Opel Insignia läbis värskenduskuuri

Opel Insignia sai uuenduskuuri käigus värskema välimuse ning uued, eriti tõhusad esilaternad. Kumbki esilatern koosneb 84st valgusdioodist (varasemalt 16). Nende sisse-väljalülitamine käib kiiremini ja ...

Ralli: Uue hooaja ametlik esitus jääb ära

Ralli: Uue hooaja ametlik esitus jääb ära(1)

Viimaste aastate traditsiooniline MM-võistluste ametlik esitlus, mis pidi enne 2020. aasta hooaja algust toimuma Birminghamis, jääb seekord ära. Kuna Toyota tiim teatas, et oma võistkonna esitluse tõttu ...

 
F1: Teise testipäeva kiireim oli George Russell

F1: Teise testipäeva kiireim oli George Russell

Williamsi tiimi põhisõitja George Russell sõitis Abu Dhabi ringrajal toimuvate testisõitude teisel päeval välja parima ringiaja, aga seda hoopis Mercedese roolis. George Russell on jätkuvalt Mercedese ...

F1: Sõitjad pole rahul uute Pirelli rehvidega

F1: Sõitjad pole rahul uute Pirelli rehvidega

F1 tiimid jäid viimase etapi järel Abu Dhabi ringrajale, kus toimuvad testisõidud järgmise aasta Pirelli rehvidega. Sõitjatel oli esimesel testipäeval võimalus proovida tänavu kasutatud viie erineva seguga ...

Punase lipu puruks rebimise auks

Punase lipu puruks rebimise auks

Visina, lõgina, ähkimise ja kärina saatel sõidavad hobusteta tõllad nagu viirastused läbi pimeda Londoni Hyde Parki, et alustada sealt päikesetõusul 97kilo­meetrist teekonda Brightonisse. Nagu viirastused ...

Kalaharist kiirusrekordita

Kalaharist kiirusrekordita(2)

Bloodhound LSR ei saavutanud tänavu Kalahari kõrbes uut maismaa kiirusrekordit. Seda polnud kavaski. Kuid 1010 km/h on siiski päris kiire, kas pole?! Tulemusega 1010 km/h tõmmati novembris joon alla ...

Auto muudab romuks otsustega venitamine

Auto muudab romuks otsustega venitamine

Eestis sõitnud autod on tihti hooldamata või ebakvaliteetselt remonditud ning kauaks seisma jäänud. Kõik see kahandab sõiduki väärtust ka romulasse müümisel. Oleme vahepeal rikkamaks saanud, romude hulk ...

TEST. Milline auto läbib 150 000 km kõige soodsamalt?

TEST. Milline auto läbib 150 000 km kõige soodsamalt?(15)

Kuu aega tagasi võrdlesime viie eri kütust tarbiva auto kulu 100 kilomeetri läbimisel. Test jätkub: milline neist viiest kulutab kõige vähem 5 aasta ja 150 000 kilomeetri läbimisel? Praegune test on puhtalt ...

Et teed peaksid vastu kauem

Et teed peaksid vastu kauem(10)

Kui valvata asfaldipaneku järele Eestis välja arendatud termokaamerasüsteemiga, saab ehitatava tee silmale nähtamatuks jäävad ja alles asfaldiaukudena ilmnevad vead parandada juba töö käigus, pikendades ...

 
Kui sosin on liiga vali

Kui sosin on liiga vali(4)

Asi ei seisa kütusekulus ega „rohelisuses”, pistikuhübriid kui ajamitüüp lihtsalt sobib BMW 7. seeriale. Ilmselgelt ei mõjuta BMW või mõne teise noobelmargi lipulaeva ostja varanduslikku seisu asjaolu, et ...

Kuulsad youngtimer ’id: Kui ikkagi tahaks Ferrarit ...

Kuulsad youngtimer ’id: Kui ikkagi tahaks Ferrarit ...

Ferrari ei ole just tüüpiline youngtimer, aga unistada ju võib. Täpselt 20 aasta tagune 360 Modena võib olla kõige soodsam ja mõistlikum tee Itaalia margi eksootilisse maailma.

Austin-Healey Sprite: „konnasilma” teine ring Eestis

Austin-Healey Sprite: „konnasilma” teine ring Eestis

1961. aasta Austin-Healey Sprite on teadaolevalt ainus selline auto Eestis. Siinmaal harva nähtav sõiduk käis ringiga Soomes ja jõudis sel aastal meitele tagasi.

Hamilton lõpetas hooaja võidukalt

Hamilton lõpetas hooaja võidukalt

Tänavu kuuenda MM-tiitli võitnud Lewis Hamilton lõpetas hooaja võidukalt, saavutades kindla esikoha Abu Dhabis sõidetud viimasel etapil. Juba kvalifikatsioonis näitasid Mercedese sõitjad head minekut ja ...

Küsimus lugejalt: Mida teha kõverate valuvelgedega?

Küsimus lugejalt: Mida teha kõverate valuvelgedega?

Sõitsin mõlema esirattaga üle äärekivi ja nüüd on veljed kõverad. Ühel on lihtsalt muljumisjälg sees, aga teine on konkreetselt lömmis. Pragusid mu meelest pole. Kas selliseid velgi saab ja tohib taastada ja ...

Head aega, Subaru! Tere tulemast, Subaru!

Head aega, Subaru! Tere tulemast, Subaru!

Oktoobris võtsin ette mõneti ootamatu sammu ja müüsin Subaru maha. Siiski ei suutnud ma pikalt ilma kiire Subaruta olla.

Kuidas peab vastu Nissan Qashqai?

Kuidas peab vastu Nissan Qashqai?(1)

Qashqai on edulugu, mis teeb kadedaks kõik teised autotootjad. Vastupidavuses on aastatega aga ­välja löönud mitu nõrka kohta. Kui Nissan 2007. aastal Qashqai turule tõi, olid linnadžiipidega suurema või ...

KOLUMN. Tramm: Loosungid vs. talupojatarkus

KOLUMN. Tramm: Loosungid vs. talupojatarkus

Eestis elab ligi 1,3 miljonit inimest, kelle liigutamisega punktist A punkti B tegeleb üle 10 ametkonna, kus töötab sadu inimesi. Maailma mõistes on rahvast ühe linnaosa jagu, kus selliste asjadega tegeleb 4–5 ...

Autolehe 4. detsembri uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Autolehe 4. detsembri uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Kolm miljonit eurot: Bugatti Chiron Noire Bugatti 1500hobujõulisest super­autost Chiron valmib paarkümmend erimudelit Chiron Noire, mille netohinnaks teatas Prantsuse luksusmark kolm miljonit eurot. Nagu ...

 
Maastiku-Aston Martin tuleb AMG sugemetega

Maastiku-Aston Martin tuleb AMG sugemetega

Aston Martini esimene džiip DBX lubab margile omaselt sportlikke sõiduomadusi, mille saavutamisel oli mõnelgi juhul toeks hoopis kogenum džiibiehitaja – Mercedes-AMG. Juba varem oli teada, et Aston Martini ...

Üks Saksa Tesla jõudis miljoni kilomeetrini

Üks Saksa Tesla jõudis miljoni kilomeetrini(27)

Saksamaal täitus ühel 2013. aasta Tesla Model S-il läbisõit miljon kilomeetrit, milleks on seni kulunud kolm akut ja neli elektrimootorit. Kõnealune auto kuulub algusest peale Hansjörg von ...

Bentley meenutab Pikes Peaki rekordit erimudeliga

Bentley meenutab Pikes Peaki rekordit erimudeliga

Bentley ehitab vaid 15 superkupeed Continental GT Limited Edition, mis pühendatakse mudeli saavutustele Pikes Peaki mäkketõusuvõistlusel tänavu juunis. Nimelt kärpis raske kupee kuulsa raja rekordiajast 8,4 ...

Elektrivormelite sari saab MM-võistluste staatuse

Elektrivormelite sari saab MM-võistluste staatuse

FIA president Jean Todt ja Formula E sarja tegevjuht Alejandro Agag kirjutasid Pariisis alla leppe, mille tulemusena saab Formula E sari MM-võistluste staatuse. Esimest korda kihutatakse elektrivormelite ...

Chiron Noire: Bugatti mängib mustale

Chiron Noire: Bugatti mängib mustale

Bugatti Chironi uusim erimudel Noire panustab mustale, paistes silma tumedusega nii eksterjööris kui ka interjööris. Kolmemiljonilise netohinnaga erimudeleid – käibemaksuga hind seega 3,6 miljonit eurot! – ...

FOTOD. Jaguari sportauto F-Type jätkab nelja või kaheksa silindriga

FOTOD. Jaguari sportauto F-Type jätkab nelja või kaheksa silindriga

Jaguari sportauto F-Type läbis uuenduskuuri ja jätkab edaspidi kas nelja või kaheksa silindriga kapoti all. Jaguar ise ütleb oma uudismudeli kohta, et see on ilusam kui kunagi varem. Rohkem muutus sõiduki ...

 
Leedu aasta auto on Renault Clio

Leedu aasta auto on Renault Clio

Leedu autoajakirjanikud valisid aasta autoks 2020 Renault Clio, kiites nii selle kompaktsust kui ka mugavust. Mäletatavasti tuli Renault Clio Eesti aasta auto valimisel teisele kohale. Leedu žüriiliikmeid ...

Alternatiivkütusega autode müük kasvab

Alternatiivkütusega autode müük kasvab(7)

Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit analüüsis oma värskes uudiskirjas alternatiivkütustega sõiduautode kolme esimese kvartali müügitulemusi Euroopas. Vaadates uute sõiduautode turul toimuvat ...

Ralli: Roland Poom võistleb järgmisel aastal R5 autol

Ralli: Roland Poom võistleb järgmisel aastal R5 autol

Lõppenud hooajal osales Roland Poom esiveolise autoga autoralli MM-võistlustel Junior WRC klassis, aga uuel aastal istub juba nelikveolisse autosse. Roland Poom saavutas koos kaardilugeja Ken Järveojaga ...

SISUTURUNDUS. Autosisene meelelahutus uues Mercedes CLA-s

SISUTURUNDUS. Autosisene meelelahutus uues Mercedes CLA-s

Mehed on poisid, kes pole kunagi suureks kasvanud. Seda väljendit on kasutatud palju ning see on teatud juhtudel ka äärmiselt tõene. Lapsed, kes kunagi mängisid mudelautodega või telekamänge, on suureks ...

Et Scaniat ei aetaks segi S-mersuga

Et Scaniat ei aetaks segi S-mersuga(7)

Scania muudab tipmise S-seeria veoki mudelitähistust. Kui siiani kirjutati raskeveoki kabiinile S 450, S 580, S 730 jne (arv tähistab mootori võimsust hobujõududes), siis Mercedes-Benzi tootja Daimleri ...

BMW: elagu õhkjahutus ja OHV!

BMW: elagu õhkjahutus ja OHV!

Nagu siin ja seal välgutatud prototüüptsiklite (R18, viimasel fotol; R18/2) põhjal võis arvata, võtabki BMW tootmisse vägeva 1,8liitrise tsiklibokseri. Õhk- ja õlijahutusega hiidmootor arendab 91 hj / 4750 ...

Citybee läks kärinal käima: kuuga 20 000 sõitu

Citybee läks kärinal käima: kuuga 20 000 sõitu(1)

Citybee lühirendiautodega sõitis esimesel tegevuskuul Tallinnas 8000 inimest, tehes kokku ligi 20 000 sõitu. Üks auto käib päevas läbi keskmiselt nelja inimese käest, teatab firma. Tüüpiline Citybeega sõitja ...

 
Elektriautod tulevad: tuhanded saavad kinga

Elektriautod tulevad: tuhanded saavad kinga(4)

Rööbiti aina järgmistest uutest, peagi müügile jõudvatest elektriautomudelitest rääkivate uudistega teatavad autotootjad varsti juba sama sageli, kui paljud tehasetöötajad saavad nende autode ...

530 hj: tuunitud politseiauto

530 hj: tuunitud politseiauto(2)

Audide-Volkswagenite tuunija ABT ehitas vägeva tuuninguga politseiauto ABT RS4-R, mille aluseks on Audi RS4 Avant. Selle 450 hj mootor krutiti arendama 530 hj ja 690 Nm. Universaal kiletati Saksamaa politsei ...

F1: Ferrari sai 50 000 eurot trahvi

F1: Ferrari sai 50 000 eurot trahvi

Ferrarile määrati 50 000 euro suurune trahv kuna Charles Leclerci autos ei vastanud enne võistlust mõõdetud kütusekogus tiimi poolt esitatule. Võistkonnad peavad enne võistlust teatama igas autos sisalduva ...

F2 sarja hooaeg lõppes Abu Dhabis

F2 sarja hooaeg lõppes Abu Dhabis

F2 meistrisarja viimasel etapil toimunud sõitudes saavutasid esikohad Sergio Sette Camara ja Luca Ghiotto. Juba varem oli tänavuse F2 sarja meistritiitli kindlustanud Nyck de Vries, aga lahtine oli veel ...

6 kilo vesinikuga ligi 800 km

6 kilo vesinikuga ligi 800 km(8)

Kütuseelemendiga Hyundai Nexo sõitis Prantsusmaal vesinikuautode ühe tankimisega läbitud maailmarekordiks 778 kilomeetrit. Sõitu lõpetades näitas reisiarvesti, et Nexo suudaks tegelikult liikuda veel 49 ...

F1: Maailmameister lõpetas hooaja võidukalt

F1: Maailmameister lõpetas hooaja võidukalt

MM-võistluste viimase etapi, Abu Dhabi GP võitis kindlalt Lewis Hamilton, kes edestas finišis Max Verstappenit ja Charles Leclerci. Stardist tõusis Hamilton liidrikohale ja tema kannul võttis koha sisse Max ...