AUTONDUS

VIDEO. Nissan tutvustab uues külastuskeskuses tulevikutehnoloogiaid

VIDEO. Nissan tutvustab uues külastuskeskuses tulevikutehnoloogiaid

Nissan avab järgmisel aastal Yokohamas oma peakorteri lähedal uue keskuse, kus tutvustab margi ajalugu, praeguseid tooteid ja tehnoloogiaid, aga ka nägemusi tuleviku autondusest. Ühtlasi plaanitakse Nissan ...

MOOTORISPORT

Elektrivormelite uus hooaeg algab kuu aja pärast

Elektrivormelite uus hooaeg algab kuu aja pärast

Formula E uue hooajaga tehakse algust novembri lõpus ja eelmisel nädalal toimusid neli päeva kestnud ametlikud testisõidud. Elektrivormelite kuuendal hooajal lisanduvad tiimide hulka ka Mercedese ja Porsche ...

AUTOTÖÖSTUS

Esimene elektri-Volvo: 408 hj ja üle 400 km

Esimene elektri-Volvo: 408 hj ja üle 400 km(2)

Volvo esimene elektriauto, XC40 lisanimega Recharge on nelikveoline 408 hj väike linnadžiip, mille laadimisvälp on tootja kinnitusel üle 400 km (WLTP). Auto konstruktsioon sarnaneb teiste nelikveoliste ...

PROOVISÕIDUD

Motors24 proovisõit - Volvo XC90 T8 Twin Engine

Motors24 proovisõit - Volvo XC90 T8 Twin Engine(13)

Volvo XC90 teine põlvkond oli esimene "uue ajastu" Volvo, mis sai kohe vägagi populaarseks ning pälvis kiirelt ka kena portsu erinevaid auhindasid. Paraku, nagu esimeste vasikatega ikka, olid ka uuel XC90-l ...

PÄEVAUUDISED

Renault toob turule vesinikuga töötavad tarbesõidukid

Renault toob turule vesinikuga töötavad tarbesõidukid

Kütuseelemendiga Renault KANGOO Z.E. Hydrogeni esitletakse juba tänavuse aasta lõpus, Renault MASTER Z.E. Hydrogeni aga järgmisel aastal. Renault on vesinikuautosid arendanud alates 2014. aastast. Nüüd ...

LIIKLUS

Circle K langetas bensiini ja diisli hinna 1,299 peale

Circle K langetas bensiini ja diisli hinna 1,299 peale(9)

Täna kell 15 langetas kütusefirma Circle K Eesti populaarseimate mootorikütuste hindu alla 1,3 euro liitri kohta. Liiter 95 miles mootoribensiini ja D miles diislikütust maksab Circle K teenindusjaamades ...

AUTOPÄEVIK

AUTOPÄEVIK: Pudelikaelad pealinna liikluses

AUTOPÄEVIK: Pudelikaelad pealinna liikluses(1)

Tallinna liikluskorralduses on viimaste aastatega tekitatud kohti, kus liiklus lihtsalt seiskub.  Totter olukord algab juba linna piiril, Tallinna-Narva maanteelt pealinna sisse sõites on mitu pudelikaela ...

KOLUMN. Tatrik: Viltu läinud kampaania (20)

Kui te seda kolumni loete, peaks rahunemispeatuseks nimetatud kampaania olema veel täies hoos. Massiivse PRi tõttu teate une pealt, kuidas see käib: kui rikkumisteta juht jääb kiiruseületamisega vahele, võib ta trahvi asemel valida kuni tund aega seismist tee ääres. Võib-olla kannab praegugi kusagil teeservas oma trahvikaristust ema, kes sõitis lapsega hambaarsti juurde. „Kui oleksin valinud trahvi, oleksin pidanud ikkagi 15 minutit politseiautos istuma ega oleks jõudnud,” ütles ema Postimehele.

Edasi lugemiseks:

Loe kõiki artikleid

Osta artikkel

Juba ostetud?

Oled ajakirja tellija?

KOMMENTAARID

Bananass 2 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Selline tunne nagu kolumni autoril oleks mingi eriti tige kompleks. Ka Postimehes avaldatud arvamust oli suhteliselt piinlik lugeda. Minu meelest teeb politsei õiget asja, iga meede, mis paneb rikkujat teo üle järele mõtlema, on teretulnud. Arvamusartikleid kirjutada pole vaja lihtsalt kirjutamise enda pärast.

Ja veel, ärge rikkuge reegleid, siis ei ole vaja maksta trahve, ega teinekord ka tee ääres rahuneda.Lihtne.

50
. 2 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Praegu on olukord siiski selline, et justkui pannakse mõtlema, aga kas ka mõtleb, ei tea keegi. Seega asja tulemuslikkus on küsitav.
00
Bananass 2 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Karm värk, kui rooli taga on inimene kes ei mõtle.
10
Peeedu 2 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Üldiselt peaks ju valik olemas olema. kas trahv ja umbes 20 minutit vormistamiseks või ilma trahvita ootad kauem.
Eks kõik arvestavad sõitu alustades mingisuguse kohalejõudmise ajaga ja oleneb inimesest ja tegemistest kas tee ääres passimine rahustab või pigem pärast sunnib rohkem riskima, et kaotsi läinud aega tasa teha.
Pigem kuna on olemas probleem trahvide mittemaksmise ja sooviga asendada need paari päevase puhkusega vanglas või ühiskondliku tööga mis jälle on lisatöö ja kulu riigile, tegemist mugavuskaristusega.
Saad karistada kohapeal ja õnnelik lõpp. Mitte ei maksa trahvi ja tuleb kohtutäiturid kaasata ja/või kohtu poolt teha asenduskaristus.
00
. 2 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Mina isiklikult näen igapäevaselt roolis juhte, kes ei mõtle. Või mõtlevad millelegi muule peale liikluse ja kaasliiklejate.
20
to Peedu 2 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Mul on kuri kahtlus, et seal teepeenral mõeldakse pigem niimoodi- oh, õnneks ei pea trahvi maksma. Pole vist palju neid, kes eelistaksid rahakoti tühjendamist.
00
Peeedu 2 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Kindlasti on hulk inimesi keda väiksema kiiruseületamise trahvisumma maha ei löö. Või isegi ei märka, et kuu lõpul rahakott õhem kui tavaliselt.
Ebameeldiv jah, sest üldiselt politseinikud trahvi vormistamisel kipuvad näägutavat kõneviisi tarvitama.
Ja sellistel juhtidel võib kergesti tekkida soov aega parema jalaga tagasi teha.
Kunagi oli rahustamiskampaania kus Tallinnast-Narvani iga 10 kilomeetri tagant mõõdeti kiirust. Nagu ikka ette väljahõigatult ja keegi suutis hulk kordi järjest radarisse lennata.
Kampaaniast polnud kuulnud ja arvas, et üldiselt tähendab meil maanteepatrull seda, et edasi tee vaba ja vajuta. Ei mäleta nüüd aastate tagant palju kordi ta sel teel vahele jäi aga tarkus ei tahtnud kuidagi rahakoti kaudu pähe tulla.
00
maakas 2 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Peale rahunemisplatsi võiks mõne kilomeetri pärast olla veel mõned patrullid. Kui siis varem rahunenud kodanik ikka kiiruse ületamisega vahele jääb, tuleks ta kohe 30 päevaks platele saata.
30
parm... 2 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
pikivahe mitte hoidmise eest võiks panna päevaks ka seisma, tundub, et ega arulagedad ikka aru ei saa.
Meeldib samas mõte - ei ole vaja ükshaaval tegeleda, vaid panna kõik rikkujad tee äärde oma korda ootama. Udukad põlevad, tee äärde ja ootad, kuni sinuga tegeletakse. Sama kiirusega ja pikivahega. Siis järgmine kord mõtled, kas ikka tahad oma väärtuslikku aega seal raisata sellepärast, et SINA arvasid, et võib ise reegleid teha ja kõigile pähe lasta! Ega see enne ei lõppe, kui juhid hakkavad vastutusekoormat tundma. Arusaamiseks läheb ikka veel aastaid ja aastaid - siin pole midagi loota! Ei saa aru mis on reaktsiooniaeg, millal on udu/halb nähtavus ning et ülekäiguradadel ja külas/linnas üldiselt ei ole vaja kiirust ületada! Õppige sõitma ja laske teistel ka sõita! Ei ole vaja teisi pidevalt ohustada oma rumalusega.
30
Karotamm 2 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Kurb, et üks ajakirjanik nii viha täis on! Kurb, et seda nuriüllitist tiražeeritakse!
Lp. Esta, võib-olla peaksid pöörduma kellegi poole, kes aitaks rahuneda (tegema peatuse) kuna kõik kirjutised on mingit vihkamist ja halvustamist täis.
Kui aga mõelda näiteks nii, et need kes otsustasid trahvi kasuks olid ju purulollid - oma raha eest osta endale plekk külge! Need kes valisid järelemõtlemise, on pigem ikka targad ja haritud, sest mõtlen oma sigaduse üle pisut ja elan edasi puhaste paberitega.
Trahvi maksjad on ilmselt sellised salasusijad, sest karistusregister pole avalik ja nende arusaam ilmselt selline, et kõik mis varjatud see on OK. Et aeg maksab? Mis on see asi tänases ühiskonnas, mis peaks panema inimest omale karistusregistris kohta ostma, sest tunnike seismist ja järelemõtlemist on selline kahju, et ....
Nõretav näide hambaarstile mittejõudnud lapsest on lihtsalt piinlik ja ei ole kuidagi õigustuseks 21-40 km/h kiiruseületusele. Või on teie jaoks see hea põhjus panna ohtu enese, oma lapse ja kaasliiklejate elu ja tervis?
Ühes varasemas kirjutises oli teie probleemiks valged triibud ja kihutavad veoautod, nüüd siis õigustus suurele kiiruseületusele ja viha politsei poolt kasutatavate pehmete sotsialiseerimisprotsesside vastu?
Arvan, et auto-motoajakirjanikuna peaksite neid ettevõtmisi analüüsima laiemalt ja pigem neid propageerima, sest kõik see, mis aitab liikluskorda ja -teadlikkust parandada jätmata karistusregistrisse inimese kohta märget on kordades parem kui see, et paadunud pätt maksab trahvi teise järel ja kuna meie tema registrit ei näe, siis laamendab rahulikult edasi.
Aga edu kirjutamisel!
20
Peeedu 2 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Eks tegu ole väga tüüpilise olukorraga kus ajakirjanik üksikinimese muret lahendab nägemata laiemat pilti.
Üldiselt ikka arstile minek ei tähenda, et helistad ja öeldakse, et kui 20 minuti pärast jõuad saad, muidu ootad kuid. No võib ka seda juhtuda aga harva.
Millegipärast ei ole kisa selle pärast, et buss õigel ajal väljub. Kuigi seda märkavad kümned tuhanded inimesed iga päev.Ega auto omamine ei tähenda, et osa ajust ära lõigatakse. Nii nagu ühistranspordi puhul peab ka autoga kui kuskile kella peale minek asju planeerima.
10
. 2 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Ei saa aru, mida te sest ajakirjanikust materdate, vaadake parem peeglisse. Meil on pidevalt olnud igasugu kampaaniaid- alates turvaööst, piirkiirusest, nutinäppimisest, rongi märkamisest, jalakäiate, ratturite, joomise ja mille kõigeni veel välja- on siis autojuhid ennast parandanud? Kui oleks, poleks ilmselt politseid või kampaaniaid enam vaja, sest rooli taga peaks ju olema nüüdseks illikukupaid juhid. Kuid paraku pilt eiole muutunud. Seega kui te ise pole rikkuja tüüpi, siis neid, kes rikuvad, on veel piisavalt ja kui neile pole kohale jõudnud, et kiiruse ületamine on karistatav, siis kas tõesti mõni arvab, et see teeservas passimine neid parandab? Keskmine kommentaator on ikka väga piskese ajumahuga või ülimalt sinisilmne ja usub inimeste headusesse.
12
Peeedu 2 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Kommentaar oli üles ehitatud ühe hambavaluga lapse juhtumile. Ja sellega tõmmati kogu algatusele ning üldse politseile kurjalt vesi peale. Selles oli probleem.
Reaalses elus teavad pea kõik mida tohib ja mida mitte. Probleem on tegelikult vahelejäämise tõenäosuses. Kuna see on nii madal ei teki ka soovi illikukud olla ja on tekkinud üldine arusaamine, et natuke ikka võib telefoni näppida, kiirust ületada jne.
Mõistus tuleb pähe alles siis kui vastikult tihti maksad trahve või rahuned tee ääres. Lihtsalt kuritegu ei tohi ennast ära tasuda.
20
JM 2 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Miks Autoleht trükib selle kompleksides ja ilmselgelt väga kitsa silmaringiga proua "artikleid"?
Piinlik, väga piinlik on lugeda selle inimese artikleid.
00
nojah 2 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Osaliselt nõus eeltoodud kriitikaga, et suuremad kihutajad (20-40 üle on ikka palju) võiks siiski hoogu maha võtta.
Samas see "rahustamise" toon on siiski selgelt sildistav ja halvustav. Rahustavad ju väidetavalt kõik jaburad kõverikud, piirded, saarekesed, hüpekad (mida ei saa miskipärast läbida lubatud piirkiirusega), dildod jne. Peale igat teeremonti on jälle pandud juurde hulk "rahustavat" atribuutikat päris pikas ulatuses, nii et kokkuvõttes sõidu sujuvust või aega need remondid ei paranda.
Kõige uuem mõte mnt ametilt on lausa nii "rahustav", et hakatakse Tlm-Rapla teele sinna Kiisa kandis sirgetele suundade vahele piiret ehitama! Ei ole seni mingit statistilist infot näinud, et seal oleks palju kahju juhtunud, mida nüüd vähendama hakatakse. Kui need targad sealt ametist muudkui sõitmist piiravad igasuguste ettekäänetega, siis on järelikult liiga palju raha eraldatud, et saavad oma imelikke veidrusi välja elada liiklejate peal. Selle tendetsi pealt, et nemad on vääramatult targad ja teevad ainuõigeid otsuseid kedagi kuulamata, peaks hakkama rakendama ka jagatud vastutust avariide korral. Kui nö targad on ehitanud tänaseks teed endameelest järjest turvalisemaks ja rahustatuks (leiutades järgmisi tõkkeid), siis avarii korral hakkab ajas järjest suurenema ka MNT ameti vastutus avariides. Ei ole loogiline, et mingi amet kühveldab hulga raha sõitmise halvendamiseks ja mingit vastutust sellega ei kaasne. Variant on muidugi ka uimerdajad ja mud äpud teelt maha võtta ja "ergutamise" peatustesse istuma panna või siis maksma uimerdamise eest. Nende käpardlikkuse pärast ju see lõputu 90% liiklejate elu halvemaks muutmine ju käibki.
00
Nimi :
Kommentaar :
 
 

VEEL UUDISEID

VIDEO. Nissan tutvustab uues külastuskeskuses tulevikutehnoloogiaid

VIDEO. Nissan tutvustab uues külastuskeskuses tulevikutehnoloogiaid

Nissan avab järgmisel aastal Yokohamas oma peakorteri lähedal uue keskuse, kus tutvustab margi ajalugu, praeguseid tooteid ja tehnoloogiaid, aga ka nägemusi tuleviku autondusest. Ühtlasi plaanitakse Nissan ...

Volkswagen teeb uue Golfi esmaesitlusest otseülekande

Volkswagen teeb uue Golfi esmaesitlusest otseülekande(2)

Kõik huvilised saavad kaheksanda põlvkonna Golfi maailmaesitlust jälgida aadressil www.volkswagen-newsroom.com/en/live-stream-5455. Algab see sel neljapäeval (24. oktoobril) kell 19:00 ning kestab kella ...

Renault toob turule vesinikuga töötavad tarbesõidukid

Renault toob turule vesinikuga töötavad tarbesõidukid

Kütuseelemendiga Renault KANGOO Z.E. Hydrogeni esitletakse juba tänavuse aasta lõpus, Renault MASTER Z.E. Hydrogeni aga järgmisel aastal. Renault on vesinikuautosid arendanud alates 2014. aastast. Nüüd ...

FOTOD. Škoda Superbil täitus 85 aastat

FOTOD. Škoda Superbil täitus 85 aastat

Esimene Škoda Superb valmis juba 1934. aastal. Nii nagu ka praegu, oli 1930. aastate Superb margi esindusmudel. Aastatel 1934 kuni 1949 tehti neid autosid aga õige napilt: veidi üle tuhande. Esialgu oli ...

Renault, Volvo, Hyundai ja teised panustavad koos autode küberturvalisusesse

Renault, Volvo, Hyundai ja teised panustavad koos autode küberturvalisusesse

Üheskoos investeeritakse küberturvalisusesse 27 miljonit eurot.  Häkkerite eest moodsaid autosid kaitsev Upstream Security sai tuntud autotootjatelt, kindlustus- ja muudelt autondusega seotud ettevõtetelt ...

 
Elektrivormelite uus hooaeg algab kuu aja pärast

Elektrivormelite uus hooaeg algab kuu aja pärast

Formula E uue hooajaga tehakse algust novembri lõpus ja eelmisel nädalal toimusid neli päeva kestnud ametlikud testisõidud. Elektrivormelite kuuendal hooajal lisanduvad tiimide hulka ka Mercedese ja Porsche ...

NASCAR sarjas selgusid kaheksa finalisti

NASCAR sarjas selgusid kaheksa finalisti

NASCAR sarjas sõideti eelmisel nädalavahetusel 32. etapp, mille järel selgusid need kaheksa sõitjat, kes jätkavad heitlust tiitlile. Viimasele neljale etapile läheb sarja liidrina vastu Kyle Busch (Toyota), ...

Bloodhound LSR esimest korda kõrbe seadistuses

Bloodhound LSR esimest korda kõrbe seadistuses

Maismaa kiirusrekordit jahtivat Bloodhound LSR-i näidati esmakorselt alumiiniumratastel ehk n-ö kõrbe seadistuses, millega hakatakse suuri kiirusi püüdma. Nagu Autoleht.ee möödunud reedel kirjutas, siirdus ...

Inglismaal taastati haruldane Itaalia sportauto Bizzarrini 5300 GT

Inglismaal taastati haruldane Itaalia sportauto Bizzarrini 5300 GT

Haruldaste vanade autode taastamisega tegelev Thornley Kelham esitles oma viimast kätetööd. Tegemist on Briti rockansambli Coldplay bassimängijale Guy Berrymanile kuuluva sportautoga Bizzarrini 5300 GT, ...

Audi A6 saab pistikuhübriidi

Audi A6 saab pistikuhübriidi

Audi täiendab oma pistikuhübriidide rivi luksusautode keskklassi sõidukiga. Eelnevalt on vastava jõuallika saanud nii A7, A8, Q5 kui ka Q7 mudelid. A6 TFSI 55 e quattro hübriidajam on koos kaheliitrise ...

VIDEO: Porsche Taycan osaleb uues Star Wars´i filmis

VIDEO: Porsche Taycan osaleb uues Star Wars´i filmis

20. detsembril esilinastub uus Star Wars´i film „Rise of the Skywalker“, kus antakse roll ka Porsche elektrilisele sportautole Taycan. Porsche avaldas täna lühikese videoklipi, kus näidatakse põgusalt koostööd ...

Tehnisintellekt ka tuleviku Hyundail

Tehnisintellekt ka tuleviku Hyundail

Hyundai tutvustas uut ja innovaatilist kiirusehoidikut, mida juhib tehisintellekt. Praegusel kujul on tegemist veel arendusfaasis oleva tootega. Hyundai inseneride sõnul hakkab tehisintellektiga ...

 
Toyota vesinikubussid said tootmisküpseks

Toyota vesinikubussid said tootmisküpseks

Toyota teatas, et 2020. aastal alustatakse vesinikubusside tootmisega. Koostöös Portugali bussitootja CaetanoBus SA-ga valmistatavad sõiduvahendid hakkavad tööle linnaliikluses. Tehnilise poole pealt ...

Kevin Hansen võitis TitansRX rallikrossisarja meistritiitli

Kevin Hansen võitis TitansRX rallikrossisarja meistritiitli

Tänavu esimest korda toimunud TitansRX rallikrossisarja meistriks krooniti rootslane Kevin Hansen venna Timmy Hanseni ja Toomas Heikkineni ees. Esteringil toimunud viimase etapi sõidud võitsid Jerome ...

Paul Aron saavutas Itaalia F4 sarjas kolmanda koha

Paul Aron saavutas Itaalia F4 sarjas kolmanda koha

Paul Aron lõpetas Itaalia F4 sarja kokkuvõttes kolmanda kohaga ja saavutas uustulnukate arvestuses kindla esikoha. Viimasel etapil Monza ringrajal kihutati kõik kolm võistlussõitu märjal rajal ja see tõi ...

Motors24 proovisõit - Volvo XC90 T8 Twin Engine

Motors24 proovisõit - Volvo XC90 T8 Twin Engine(13)

Volvo XC90 teine põlvkond oli esimene "uue ajastu" Volvo, mis sai kohe vägagi populaarseks ning pälvis kiirelt ka kena portsu erinevaid auhindasid. Paraku, nagu esimeste vasikatega ikka, olid ka uuel XC90-l ...

FOTOD. Saksamaal peeti Euroopa suurimat vanatehnikalaata

FOTOD. Saksamaal peeti Euroopa suurimat vanatehnikalaata

Läinud nädalavahetusel toimus Saksamaal Mannheimis vanatehnikalaat Veterama, mis on väidetavalt omasuguste seas Euroopa suurim. Mida 26hektarilisel maa-alal müüa pakuti, näeb lisatud galeriist. Laadast ...

Circle K langetas bensiini ja diisli hinna 1,299 peale

Circle K langetas bensiini ja diisli hinna 1,299 peale(9)

Täna kell 15 langetas kütusefirma Circle K Eesti populaarseimate mootorikütuste hindu alla 1,3 euro liitri kohta. Liiter 95 miles mootoribensiini ja D miles diislikütust maksab Circle K teenindusjaamades ...

Škoda Felicia tähistab 25. sünnipäeva 

Škoda Felicia tähistab 25. sünnipäeva 

Neil päevil 25 aastat tagasi sündis Škoda Felicia, kõigi tänaste Škoda mudelite ammune eelkäija. Just mudelist Felicia algas 1994. aasta oktoobris Tšehhi margi ümbersünd kaasaegseks firmaks, nagu me Škodat ...

 
Ralli: Mads Östberg osaleb Austraalia rallil Citroen WRC autoga

Ralli: Mads Östberg osaleb Austraalia rallil Citroen WRC autoga

Citroeni tiim paneb MM-sarja viimasel etapil Austraalias välja ka kolmanda WRC auto, mille rooli istub Mads Östberg. Norralase osalemise eesmärgiks on aidata Sebastien Ogieri juhul kui MM-tiitli saatus on ...

Jüri Vips stardib järgmisel nädalal Super Formula etapil

Jüri Vips stardib järgmisel nädalal Super Formula etapil

Tänavu FIA F3 sarja kokkuvõttes neljanda kohaga lõpetanud Jüri Vips osaleb järgmisel nädalal Jaapani Super Formula sarja viimasel etapil. Jüri Vips asendab Suzuka ringrajal toimuvast etapist eemale jäävat ...

FOTOD. BMW 2. seeria Gran Coupe, veel üks nišimudel

FOTOD. BMW 2. seeria Gran Coupe, veel üks nišimudel(9)

BMW üllitas veel ühe nišimudeli: 2. seeria Gran Coupe kujutab endast esi- või nelikveolist sedaani, mida sportliku kuju tõttu turundatakse hoopis kupee pähe. 2. seeria Gran Coupe on üle 4,5 meetri pikk ja ...

Rekordijaht algab: Bloodhound LSR sihib tänavu 800 km/h-d

Rekordijaht algab: Bloodhound LSR sihib tänavu 800 km/h-d

Vahepeal soikunud kiirusrekordiprojekt Bloodhound LSR liigub edasi, lähinädalatel toimuvad testid Lõuna-Aafrikas peaks päädima kiirusega 800 km/h. Rekorditiim jõudis äsja Hakskeenpani kõrbesse, kus on ...

Lamborghini Huracán tegi Gallardole ära

Lamborghini Huracán tegi Gallardole ära(1)

Lamborghini tehases valmis sel nädalal Huracán järjenumbriga 14 022, mis tähendab, et see tõusis populaarsemaks kui margi eelmine põhimudel Gallardo. Gallardosid tehti kümneaastase tootmisperioodi ...

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Algaval nädalavahetusel seisavad otsustavad sõidud ees Paul Aronil, kes võistleb Itaalia F4 sarja viimasel etapil Monzas. Enne viimase etapi kolme sõitu püsib Aron kokkuvõttes kindlalt kolmandal kohal, aga ...

Elektri, gaasi ja diisliga

Elektri, gaasi ja diisliga

Scania uue põlvkonna linna- ja linnalähiliinibuss Citywide on praegusest mudelist kuni 15% ökonoomsem, ergonoomilisema juhikoha, valgusrikkama ja mahukama sõitjateruumi ning parema juhitavusega. Jõuallikaks ...

 
PILDID: Uus Octavia tuleb ilusam

PILDID: Uus Octavia tuleb ilusam(19)

Škoda lubab neljanda põlvkonna Octavia ehitada praegusest ilusama – luukpära saab külgvaates üpris kupeelik, ennustavad täna avaldatud visandid. Hoogsat joont rõhutavad suured rattad, moekam esiosa ning ...

F1: Konkurentidel on kahtlusi Ferrari mootori legaalsuses

F1: Konkurentidel on kahtlusi Ferrari mootori legaalsuses(1)

Mitu F1 tiimi on saatnud FIA-le kirju palvega uurida Ferrari mootori vastavust tehnilistele reeglitele. Konkurentides on tekitanud kahtlusi Ferrari poolt tänu jõuallikale saavutatud kiirus viimastel ...

Hübriidlimusiiniga 46 km elektri jõul

Hübriidlimusiiniga 46 km elektri jõul(11)

Pistikuhübriid Audi A8 L 60 TFSI e quattro sõidab elektri jõul kuni 46 km, kuid suudab samas 449 hj ja 700 Nm abiga kiirendada 0-100 km/h 4,9 sekundiga ning saavutada tippkiiruseks 250 km/h. Elektri jõul ...

Volvo päästab maailma

Volvo päästab maailma

Volvo tahab aastatel 2018-2025 vähendada enda valmistatud autode elutsükli süsinikujalajälge 40 protsendi võrra ning saada 2040. aastaks kliimaneutraalseks firmaks. Peale autode osalise ja täieliku ...

Ratastoolitakso muutus samaväärseks tavataksoga

Ratastoolitakso muutus samaväärseks tavataksoga(3)

Tallinnas läksid liikvele esimesed kolm Tulika Takso ratastoolitaksot Volkswagen Caddy Maxi, mida saab tellida ööpäevaringselt ning sarnaselt tavataksoga siis, kui vaja sõita. Taksofirma teatel on ...

Elektritõuksid talvepuhkusele

Elektritõuksid talvepuhkusele

Citybee lõpetas elektriliste tõukerataste rendihooaja. Kuue kuuga tehti firma tõuksidega Baltimaades 468 700 sõitu. Citybee alustas tõukerattarendiäri kevadel esmalt Leedus ning seejärel Lätis ja Eestis. ...

Esimene elektri-Volvo: 408 hj ja üle 400 km

Esimene elektri-Volvo: 408 hj ja üle 400 km(2)

Volvo esimene elektriauto, XC40 lisanimega Recharge on nelikveoline 408 hj väike linnadžiip, mille laadimisvälp on tootja kinnitusel üle 400 km (WLTP). Auto konstruktsioon sarnaneb teiste nelikveoliste ...

Euroopa autoturg tegi hüppelise tõusu

Euroopa autoturg tegi hüppelise tõusu

Septembris müüdi Euroopa Liidu riikides enam kui 1,2 miljonit uut sõiduautot, mis ületab eelmise aasta septembri tulemuse 14,5%, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit. Tõus oli ...

Kuulsad youngtimer’id: Katusega, mis vallutas maailma

Kuulsad youngtimer’id: Katusega, mis vallutas maailma

Mercedes-Benz SLK pole 1990. aastate keskpaigas saabunud rodsteri-kabrioletilaines kõige sportlikum, kuid kõige tehnoloogia­rikkam auto võib-olla küll. Mercedes-Benz näitas väikest rodsterit ideeautona juba ...

 
Uus Yaris on lühem ja säästlikum kui eelkäija

Uus Yaris on lühem ja säästlikum kui eelkäija(3)

Neljanda põlvkonna Toyota Yaris saab ainult kolmesilindrilised mootorid, auto pikkust kärbiti veidi, et sellega oleks hõlpsam linnas liigelda. Uut Yarist tutvustatakse märksõnadega „kompaktsus” ja ...

Neljas Forester: hea metsa-, põllu- ja ka linnamehele

Neljas Forester: hea metsa-, põllu- ja ka linnamehele

Elu neljanda põlve Subaru Foresteriga on üsna igav, see ei lagune kuigivõrd ja erinevalt vanematest vendadest ei torka ka selle välimus silma. Minevikust mäletame Subarut kui autotootjat, mille ...

Citroën 1919–2019: Citroëni sajand

Citroën 1919–2019: Citroëni sajand

Tänavu 100aastaseks saanud Prantsuse autofirma Citroën on esmajärjekorras just seda – PRANTSUSE autofirma. Võib-olla kõige prantslaslikum üldse. Tõstame margi pikast ajaloost esile kõige värvikamad mudelid, ...

Mänguautolik välimus, asjalik sisu

Mänguautolik välimus, asjalik sisu

Jeep säilitas uuenduskuuri käigus Renegade’i vahva välimuse ja tõi valikusse uued mootorid. Jeepi väikseim mudel saab margi identiteedi kandmisega suurepäraselt hakkama. Renegade’i seitsme avaga ...

Kuidas vanarauast sai taas auto?

Kuidas vanarauast sai taas auto?

BMW 5. seeria, Camaro, Mazda 6 ja nii mõnigi veel pidid loovutama „elundeid”, et 1950. aasta Humber Super Snipe saaks Jaan Tuuliku käe all ärgata uuele elule. Autoringkonnad tunnevad Jaan Tuulikut ennekõike ...

Neste uus imekütus: kas kasutaja tunneb vahet?

Neste uus imekütus: kas kasutaja tunneb vahet?(18)

Neste tõi eelmisel nädalal müügile hirmkalli 100 protsenti taastuvtoorainest valmistatud diislikütuse. Proovisime järele: mõne kandi pealt on see tõesti tavakütusest palju parem! Esialgu müüakse Neste MY ...

SsangYong Korandoga klassi paremikku

SsangYong Korandoga klassi paremikku

SsangYong Korando kuulub kompaktklassi linnadžiipide seas turu paremikku ilma igasuguste agade ja kuideta. Uus Korando on tänavuse auto­aasta üks suuremaid ülla­tajaid kõige positiivsemas mõttes. Tõesti, ...

 
Roland Poom üllatas Saaremaal

Roland Poom üllatas Saaremaal

Kui Georg Gross / Raigo Mõlder läksid Saaremaa rallil WRC-autoga oma teed, siis R5-autode võistluses jäi peale nelikveolise autoga elu esimese stardi teinud Roland Poom koos kaardilugeja Ken Järveojaga. ...

Mercedes võitis tiitli

Mercedes võitis tiitli

Suzuka ringrajal sõidetud Jaapani GP võitis suurepärase etteaste teinud Valtteri Bottas, ühtlasi kindlustas Mercedes Suzukas konstruktorite meistritiitli. Nädalavahetusel Jaapanit tabanud taifuun lõi sassi ...

Lugeja küsib: Miks mu auto tossab?

Lugeja küsib: Miks mu auto tossab?(6)

Mu auto summutist tõuseb igal ­hommikul tossu. Asi on päris häiriv, foori taga seistes näen ka peeglist kogu aeg, et auto tossab. Kas peaksin muretsema?

AUTOPÄEVIK: Pudelikaelad pealinna liikluses

AUTOPÄEVIK: Pudelikaelad pealinna liikluses(1)

Tallinna liikluskorralduses on viimaste aastatega tekitatud kohti, kus liiklus lihtsalt seiskub.  Totter olukord algab juba linna piiril, Tallinna-Narva maanteelt pealinna sisse sõites on mitu pudelikaela ...

KOLUMN. Soorsk: Mida valida tõejärgsel ajastul?

KOLUMN. Soorsk: Mida valida tõejärgsel ajastul?(2)

Ma ei tea ühtki silmakirjalikumat „tööstusharu” kui kliima soojenemise vastu võitlejate tegemised. Eriti naljakas oli hiljutine suunamudimine, mille käigus sõidutati Rootsi kooli­tüdruk ookeani taha kõnet ...

Autolehe 16. oktoobri uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Autolehe 16. oktoobri uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Toyota vesinikuauto jõuab teise põlvkonnani Maailma üks esimesi seeriana toodetavaid vesinikuautosid Toyota Mirai jõuab peagi teise põlvkonnani, tõestab Tokyo autonäitusele pandav ideeauto. Esimese põlve ...