Saksamaa massilise elektriautostamise vahenditena näeb maailma suurim autotootja Volkswagen muuhulgas ostusoodustuse laiendamist ka pruugitud autodele, väiksemat maksukoormust elektrimootoriga tööautole ja/või tasuta laadimist alla 20 000 € maksvale elektriautole, et sellise suudaksid hankida ka väikefirmad ning kehvapalgalised.
Volkswagen peab elektriautosid CO2 heitme vähendamisel väga oluliseks, kuid neist olevat kasu vaid siis, kui need ei jää nišikaubaks.
Frankfurti autonäitusel VW uut elektriautot ID.3 vaatamas käinud Saksamaa kantsler Angela Merkelil (fotol) on juba plaan, kuidas siluda elektriauto hinnavahet sisepõlemismootoriga sõidukiga, kuid sel pole põrmugi ühist VW ettepanekutega. Merkeli sõnul peaks tavaauto hinnaeelist elektrilise ees vähendama hoopis CO2 heitme suurusest sõltuv lisamaks. Tundub nagu ületamatu kahvel võrreldes VW arvamusega?
„Me tahame inimeste käitumist pöörata teatud suunas,“ ütles Merkel Bloombergi teatel. „CO2-le hinna määramine on õige vahend, et teha selgeks: kõigi (auto)uuenduste peamine eesmärk olgu vähendada CO2-heidet.“
Uus maks peaks tulema lausa karjuma panevalt valus, sest varem on Merkel lubanud, et 2020. aastal sõidab Saksamaal miljon elektriautot. Tänavu osteti Saksamaal kuue kuuga 31 000 elektriautot (turuosa 1,7%).
Elektriautohaip on Saksamaa valitsejate suus vali vaatamata sellele, et riigi elektritoodangust on taastuvallikaist pärit vaid napp 40% ning autolaadijavõrkki siiani üsna lünklik.
KOMMENTAARID