AUTONDUS

Touareg R: 462 hj ja 700 Nm

Touareg R: 462 hj ja 700 Nm

Volkswagen Touaregi R-mudel on pistikuhübriid, mille bensiini- ja elektrimootori kombinatsioon teeb 462 hobujõudu ja 700 njuutonmeetrit. Tegu on esimese Volkswagen R mudeliga, mis on saadaval ka ...

MOOTORISPORT

Fernando Alonso osaleb taas Indianapolise 500 miili sõidul

Fernando Alonso osaleb taas Indianapolise 500 miili sõidul

Fernando Alonso üritab tänavu taas võita Indianapolise 500 miili sõitu, milles osaleb McLareni tiimi autol. Esimest korda võistles kahekordne F1 maailmameister Indianapolise 500 miili sõidul 2017. aastal, ...

AUTOTÖÖSTUS

FOTOD. Citroën toobki sellise mikroauto müügile – hind 6000 eurot

FOTOD. Citroën toobki sellise mikroauto müügile – hind 6000 eurot(16)

Citroën toob müügile varem ideeautona tutvustatud mikrosõiduki Ami - 100% electric, mida saab soodsalt rentida-liisida või siis 6000 euro eest osta. Tegu on puhtalt linnaautoga, mis 2,41 meetri pikkusena ...

PROOVISÕIDUD

Talv versus Ioniqu pistikuhübriid

Talv versus Ioniqu pistikuhübriid

Hyundai Ioniqu pistikuhübriid käitus pooltalvistes oludes hoopis teisiti kui seda tüüpi autod enamasti. Ehituselt on Ioniqu pistikuhübriid nagu pistikuhübriid ikka: sisepõlemismootor, elektrimootor, aku ja ...

PÄEVAUUDISED

Oleg Gross: maksan ise 100 000 € Rally Estonia eest!

Oleg Gross: maksan ise 100 000 € Rally Estonia eest!

Rally Estonia korraldajatega rahajagelusse läinud (võistluse korraldajailt nõutakse 100 000 €) Eesti Autospordi Liidu (EAL) juhatuse liige Oleg Gross saatis Autolehele omapoolse pöördumise. Avaldame selle ...

LIIKLUS

Kas katsetused teevad liikluse ohutuks?

Kas katsetused teevad liikluse ohutuks? (7)

Nii Maanteeamet kui ka politsei on viimasel ajal otsinud uusi lahendusi, mismoodi liiklus ohutumaks ning liiklusjärelevalve tõhusamaks muuta. Kui palju on uutest ideedest olnud abi? Politsei- ja ...

AUTOPÄEVIK

AUTOPÄEVIK. Muskelauto, sportauto, pereauto

AUTOPÄEVIK. Muskelauto, sportauto, pereauto

Kuna ma sain mullu oma garaažidesse natuke ruumi juurde, käitusin autosõltlasena igati loogiliselt ning ostsin jälle ühe auto juurde, et kõik garaažikohad tihedalt täidetud oleks. Selline käitumine pole ...

KOLUMN. Vabamäe: Tasulised kiirteed – ehitage, ärge lobisege! (10)

Hiljuti teatas üks minister, et nelja­rajalisi teid võiks Eestis ehitada ka riigi- ja erasektori koostöös. Kuigi see minister armastab kanda kaabut ja väidetavalt on tal suuri raskusi isegi saja piires arvutamisega, on tegu tähelepanuväärse avaldusega. Nimelt selles mõttes, et „riigi- ja erasektori koostöö” teede ehitamisel on sünonüüm sõnapaarile „tasulised teed”. 

Edasi lugemiseks:

Loe kõiki artikleid

Osta artikkel

Juba ostetud?

KOMMENTAARID

valdur1 11 september 2019 17:06 Ebasobiv kommentaar
Kas tõest saab Tšehhis, Austrias, Sloveenias sõita kiirteedel loaga, millele on trükitud raamatukaunistus- vinjett? Wikipeedia andmetel - vinjett ((prantsuse sõnast vignette 'väike viinapuu') on teose harilikult tiitellehel, algus- või lõppleheküljel või peatüki lõpul olev graafiline kaunistus).
Eesti kui arenenud e-riik võiks kasutada tasulistel kiirteedel esiklaasile kleebitavaid hologrammkleepse mis on kaameratega loetavad. Ostad nt. kuuks ajaks kiirteeloa ja sõida. Ilma kleepsuta autode omanikud saavad kiirteel sõites hiljem oma rahakotti tuulutada. Aga Eesti oludes on tasuline kiirtee utoopia sest kõrvalteede läbimine muudaks need kasutamatuks liikluskoormuse kasvades.
00
Peeedu 11 september 2019 19:34 Ebasobiv kommentaar
Kõigepealt andku selle raha eest mis praegu maksame täiega vastu.
Keskmine Eesti eraauto 7 sajale ja 15 tuhat aastas maksab üle viiesaja euro riigile kütuseaksiisi. Aksiisi käibemaksustamisest rääkimata.
Paljud teede suurprojektide põhiline rahastaja on Euroopa Liit ja oma rahakotiga palju vähem oleks tehtud, sest lapitakse auke mujal kui teedel kütuseaksiisiga.
Ja Eestis ainult väike osa elanikonnast sõelub pidevalt Tallinn-Narva-Pärnu-Tartu maanteel täies pikkuses. Kes sellise summa välja käiks. Kilomeeter koos eritasandiliste ristmikega vähemalt 5 miljonit. Ehk siis Narvani vähemalt 600 miljonit. Lisame Tartu ja Pärnuni 1,5 miljardit vähemalt kokku. Ehk siis kaks tuhat auto kohta. See 80 eurot vaevu katab erainvestorile antava laenu intressi kui sedagi. Rääkimata laenu põhiosa tagasimaksest Valmisehitatud teed tuleb hoolda, remontida mõne aasta pärast Lund lükata jne jne.
Meie autode hulga puhul tuleb aastas välja käia igal autoomanikul kordades rohkem. Ja väga paljud Kapa-Kohilast või Vändrast peaaegu ei kasutagi neid kolme teed.
10
njah 11 september 2019 22:05 Ebasobiv kommentaar
Oleks 20 aastat tagasi laenu toel ära tehtud oleks teed valmis ja laengi tagasi makstud. Selle asemel räägiti dogmasi, et laeb sh. investeeringuteks võetud laen on paha. Mis olid tööjõukulud ja hinnad 2000 ja mis nad on täna?
30
vana setu 12 september 2019 5:00 Ebasobiv kommentaar
Oleks omal ajal kütuseaktsiisi sihipäraselt kasutataud ja lisatud sinna juurde EL-i abirahad, oleks vähemalt Tallinn-Pärnu ja Tallinn-Narva tehtud ja selle kolmanda, Tallinn-Tartu teeks nüüd kasvõi laenuga. Kuna meil valitsus elab max. ühe perioodi kaupa, siis ei saagi miskit suuremat tehtud. Mingid tasulised teed Eestis on absurd, sest alternatiivne tasuta tee näiteks Tallinn-Pärnu puhul puudub ja ka Tallinn-Tartu alternatiiv Piibe maantee on pigem poolik lahendus.
00
Peeedu 12 september 2019 10:14 Ebasobiv kommentaar
No laen tuleb tagasi maksta koos protsendiga.
Eestis on seda ehitage ja meie järelmaksame või rendime pikki aastaid kasutanud nii riik kuiga omavalitsused.
Alguses on uhke tunne ja naabrid kadedad aga pärast aastaid tagantjärgi maksmist. Riigi puhul vast on asi anonüümsem aga KOV-s on murel enamasti nimi ja nägu. Saan sust aru aga maksame veel N aastat seda laenu ja mitte ei saa"

Kujutan ette, et 20 aastat vana tee tahab juba rohkem putitamist ning kui tee laiem siis kulud suuremad. Ning kui vahepeal teda alakasutati siis polnud hea investeering.
Aga samas lubatakse meile valimistel mingit teist asja emapalka, tasuta haridust, sest teede tõttu ja miskit muud tegemata mis praegu on enesestmõistetav. Aga kiirteed oleks jah olemas. Kardan, et kriitikt pälviks seisukord.
Valikute küsimus aga kui tsiteerida kodust klassikut siis" Noormees te tulete mulle mu oma rahaga kosja". Kõik mis tehakse või lubatakse teha maksame ise kinni. Poliitikutele on tähtis mulje, et konkreetne valija arvaks, et tema isiklikult saab rohkem vastu kui annab.
02
hello 12 september 2019 11:50 Ebasobiv kommentaar
Selliste peedude ja selliste dogmade pärast polegi meil viimased 20 aastat midagi tehtud. Leedud, Poolad kõik investeerivad infrasse ja ehitavad 2+2 teid aga meile räägitakse isegi negatiivsete või null laenuintresside korral kui paha on ikka laenuraha eest investeeringuit teha mis teevad meie elu paremaks ja tõstavad turvalisust.
40
Peeedu 12 september 2019 12:40 Ebasobiv kommentaar
Eesti on väga viletsas seisus elanike arvu poolest. Ehk igaüks panustab sama kilomeetrite hulga poolest rohkem kui suurema rahvaarvuga riik. Ja ei saa meilt läbi sõites sooja mere ja liivarandade juurde, et saaks suuri summasid läbivatelt turistidelt koguda kes on heameelega viieka -kümneka valmis viskama, et tagapingil vinguvaid lapsi peaks vähem aega taluma.

Aga ei saa öelda, et meil ei tehta. Narva poole on kõvasti tehtud ja tegemisel veel üks tähtis jupp. Samuti Tartu suunal. Pärnu poolel jah pigem naljakas 2 ja 1.
Muidugi kui sõita siis tahaks kohe.

Aga arvamuslugusid kirjutavad Figaro siin Figaro seal inimesed kes palju sõidavad neil teedel. Tubli osa elanikest sõidab oma endise väikevalla piires ja tõmbe(rajooni)keskusesse minek on neile suur asi. Teised teevad pikemaid sõite vaid mõne korra aastas kus tõeliselt kasutavad kiirteed.
Kusjuures ka Tallinnas on kümneid tuhandeid automobiliste kes kuuluvad nendesse kategooriatesse.

Kui tuleks reaalselt hakata tee kasutamise eest otse maksma või antaks valida kas kiirtee või teeks riigi raha eest midagi muud siis... Siis läheks see palavik paljudel kiiresti üle.

Tõe kriteerium on raha väljakäimine. Niisama nuriseda võib lõpmatult kõige üle.
02
Peeedu 12 september 2019 15:22 Ebasobiv kommentaar
Rahvas tahab. Poliitikud lubavad ja mõtlevad mis maksu tõsta, et asi teoks teha.
Alkoaksiisiga oli hästi näha. Kõik sülitasid, kirusid röövivat riiki ja panid Lätti ostma. Isegi riigilt palgasaajad kleepisid autole maksud sõidavad Lätti klepsu.
Kui ehitatakse superteed ja pannakse kõvasti kütuseaksiisile otsa tormatakse samamoodi Lätti. Piiri ääres juba ammu näha, et paljud jutu järgi Eesti patrioodid teevad vene viisa, et tuua või paagitäis odavat kütust kuus. Sest meie riik olevat röövel. Naabri juures see või teine asi kõvasti odavam ja seega elu nagu lill. Ja see, et teed pole meie omadest laiemad pole probleem.
Selline on tegelik elu.
01
ahhh 12 september 2019 21:36 Ebasobiv kommentaar
Venemaalt tulebki kütust tuua ,see on solkimata biokütusega ,mis põhjustab juba praegu lühikest aega kasutusel olnuna probleme autodel.
00
Peeedu 13 september 2019 10:27 Ebasobiv kommentaar
Ja ja tegelikult ei ehitatagi lähiajal midagi. Selleks peab tegema eeltööd. Olemasolevale teemaale kiirtee ei mahu ja paljudes kohtades pole kõrval maa riigi oma. Samuti on mõistlik kohati kurve ja pikki kõverusi välja triikida. Maanteeametil on kindlasti mingi visioon kuidas uued teed peavad kulgema aga maaomanike juures pole kaabumehed rahaportfelliga veel käinud. Ja mõni jonniks ja ei müüks ka lõppude lõpuks ja tuleks sundvõõrqandamise masinavärk tööle panna.
Edasi planeerinud, projektid, avalikud arutelud, keskkonnamõju hindamine. Siis ehitushanked.Võitja vaidlustamine. Äkki ka kohtuskäik.
Nii, et 23-26 teeme mingi arvestatava pikkusega jupi nagu Taavi Aas ütles on optimistlikreaalne. Aga mitte 300 kilomeetrit selleks ajaks nagu mõni populist püüab ullikesi uskuma panna.
00
Nimi :
Nimi :
Kommentaar :
Kommentaar :
 

VEEL UUDISEID

F1: Testisõitude viimasel päeval oli parim Valtteri Bottas

F1: Testisõitude viimasel päeval oli parim Valtteri Bottas

Kuus päeva kestnud hooajaeelsed testisõidud Barcelona ringrajal said läbi ja viimasel päeval oli kiireim Mercedese sõitja Valtteri Bottas. Soomlase nimele jäi ka testisõitude kõige parem ringiaeg, mille ta ...

Paul Aron võistleb tänavu Formula Renault Eurocup sarjas

Paul Aron võistleb tänavu Formula Renault Eurocup sarjas

Eelmisel aastal vormelautodel debüüdi teinud Paul Aron võistleb tänavu Formula Renault Eurocup sarjas. Paul Aron saavutas möödunud aastal Itaalia F4 sarjas kolmanda koha ja oli Saksa F4 sarjas seitsmes. ...

Batmanile selline tsikkel sobiks

Batmanile selline tsikkel sobiks(3)

Iselaadse mõttelennuga prantsuse tuunija Ludovic Lazareth ehitas nö neljarattalise tsikli, mis meenutab Batmani-mootorratast, aga mida saab siiski ka osta. Mudelit Lazareth LM 410 ehitatakse vaid kümme ...

Koroonaviirus: Genfi autonäitus jääb ära

Koroonaviirus: Genfi autonäitus jääb ära

Šveitsi valitsuse tänahommikuse otsusega keelati riigis kõik üle 1000 osalejaga üritused, mille tõttu jääb ära ka tuleval teisipäeval algama pidanud Genfi autonäitus. Suurnäituse ärajätmine n-ö viimasel ...

FOTOD. Kastiga G-klass Brabuselt: hind 463 000 – 793 000 eurot!

FOTOD. Kastiga G-klass Brabuselt: hind 463 000 – 793 000 eurot!

BRABUS ehitas G-klassi Mercedese põhjal superpikapi 800 Adventure XLP, mida saab osta hinnaga 462 000 eurost alates. Tegu on väga ulatusliku ümberehitusega, mis eeldas lisaks keremuudatustele ka pikemat ...

Koroonaviiruse mõju: kuidas läheb Põhja-Itaalia autosektoril?

Koroonaviiruse mõju: kuidas läheb Põhja-Itaalia autosektoril?

Sel nädalal on Põhja-Itaaliat kimbutav koroonaviirus reaalselt mõjutanud ka sealset autosektorit, kuigi esialgu midagi väga hullu pole juhtunud. Nädala alguses teatas Ferrari, et sulgeb oma populaarsed ...

FOTOD. Citroën toobki sellise mikroauto müügile – hind 6000 eurot

FOTOD. Citroën toobki sellise mikroauto müügile – hind 6000 eurot(16)

Citroën toob müügile varem ideeautona tutvustatud mikrosõiduki Ami - 100% electric, mida saab soodsalt rentida-liisida või siis 6000 euro eest osta. Tegu on puhtalt linnaautoga, mis 2,41 meetri pikkusena ...

 
Nädalavahetuse autospordivõistlused

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Täna algaval Portugali autoralli meistrivõistluste etapil, Rallye Serras de Fafe e Felgueiras võistlusel on stardis ka Hyundai tiimi sõitjad Ott Tänak ja Dani Sordo. Ralli algab täna õhtul kolme ...

F1: Zandvoorti ringrajale ehitati kaks kaldkurvi

F1: Zandvoorti ringrajale ehitati kaks kaldkurvi

Esimest korda 35 aastase vaheaja järel kuulub tänavu taas F1 sarja kalendrisse Hollandi GP, mis sõidetakse kuulsal Zandvoorti ringrajal. Zandvoorti ringrada renoveeritakse 3. mail toimuvaks F1 etapiks ja ...

F1: Testipäeva kiireim oli Sebastian Vettel

F1: Testipäeva kiireim oli Sebastian Vettel

Hooajaeelsete testisõitude eelviimasel päeval Barcelona ringrajal sõitis parima ringiaja välja Sebastian Vettel. Ferrari sõitja edestas teise aja välja sõitnud Pierre Gasly’t kahe kümnendikuga ja nemad ...

FOTOD. Väike linnadžiip ja maailma võimsaim neljasilindriline seeriamootor

FOTOD. Väike linnadžiip ja maailma võimsaim neljasilindriline seeriamootor(3)

Mercedes-AMG GLA 45 S 4Matic+ sai kapoti alla maailma kõige võimsama seeriatoodangu neljasilindrilise turbomootori. Kaheliitrine turbomootor arendab 421 hobujõudu ja 500 njuutonmeetrit. AMG GLA ...

DS-i ideeauto teeb 680 hobujõudu

DS-i ideeauto teeb 680 hobujõudu

Citroëni luksusmargi DS-i elektriline ideeauto Aero Sports Longue võimsus on 680 hobujõudu ning 0-100 km/h käib 2,8 sekundiga. DS osaleb teadupärast elekrtivormelite võidusõidus ning ettevõtte teatel ...

Bentley toob Genfi kaheistmelise auto

Bentley toob Genfi kaheistmelise auto

Bentley esitleb Genfi autonäitusel mudelit Mulliner Bacalar, millest avaldas ka esimese tumendatud detailifoto. Infot on esialgu napilt. Nii palju siiski, et tegemist on teise kahekohalise Bentleyga pärast ...

Tulekul kolm kiiret Golfi

Tulekul kolm kiiret Golfi

Volkswagen esitleb 3. märtsil algaval Genfi autonäitusel kolme sportlikku versiooni Golfist: GTI, GTE ja GTD. Uue Golf GTI jõuallikaks on 245 hobujõudu 370 njuutonmeetrit arendav kaheliitrine turbomootor. ...

 
Touareg R: 462 hj ja 700 Nm

Touareg R: 462 hj ja 700 Nm

Volkswagen Touaregi R-mudel on pistikuhübriid, mille bensiini- ja elektrimootori kombinatsioon teeb 462 hobujõudu ja 700 njuutonmeetrit. Tegu on esimese Volkswagen R mudeliga, mis on saadaval ka ...

Tartu motomessil loositakse välja Harley-Davidson

Tartu motomessil loositakse välja Harley-Davidson

Harley-Davidson loosib 13.-15. märtsil Tartu messikeskuses toimuval Motoexotical välja Street Rod’i. Mootorratta loosist on aastate jooksul saanud traditsioon, sedapuhku leiab õnneliku omaniku juba viies ...

F1: Barcelona ringrajal jätkusid testisõidud

F1: Barcelona ringrajal jätkusid testisõidud

Barcelonal ringrajal jätkusid hooajaeelsed ametlikud testisõidud ja tänase päeva parim ringiaeg jäi Alfa Romeo testisõitja Robert Kubica arvele. Samas tuleb märkida, et Robert Kubica sõitis päeva parima ...

Rally Estoniat tänavu ei toimu

Rally Estoniat tänavu ei toimu(9)

Täna toimunud pressikonverentsil teatasid Rally Estonia korraldajad, et seoses lahkhelidega Eesti Autospordi Liiduga, on otsustanud Rally Estonia 2020 ära jätta. Toome siinkohal ära Rally Estonia direktori ...

Oleg Gross: maksan ise 100 000 € Rally Estonia eest!

Oleg Gross: maksan ise 100 000 € Rally Estonia eest!

Rally Estonia korraldajatega rahajagelusse läinud (võistluse korraldajailt nõutakse 100 000 €) Eesti Autospordi Liidu (EAL) juhatuse liige Oleg Gross saatis Autolehele omapoolse pöördumise. Avaldame selle ...

Fernando Alonso osaleb taas Indianapolise 500 miili sõidul

Fernando Alonso osaleb taas Indianapolise 500 miili sõidul

Fernando Alonso üritab tänavu taas võita Indianapolise 500 miili sõitu, milles osaleb McLareni tiimi autol. Esimest korda võistles kahekordne F1 maailmameister Indianapolise 500 miili sõidul 2017. aastal, ...

Ralli: Juubelit tähistav Soome ralli avaldas kiiruskatsete kava

Ralli: Juubelit tähistav Soome ralli avaldas kiiruskatsete kava

Soome ralli toimub tänavu juba 70. korda ja seoses sellega on korraldajad lisanud kiiruskatsete kavasse mitu klassikalist katset, milliseid pole aastaid sõidetud. Nii näiteks on taas kavas Jyväskylä ...

 
F1: Tänavu purustatakse taas rajarekordeid

F1: Tänavu purustatakse taas rajarekordeid

Esimeste testisõitude järel tõdesid mitmed sõitjad, et tänavuste autodega purustatakse ilmselt taas rajarekordeid. Juba eelmisel aastal sõideti mitmetel radadel välja uued rajarekordid ja esimesed ...

Kuidas Venemaal talvist veoautokrossi sõidetakse?

Kuidas Venemaal talvist veoautokrossi sõidetakse?

Olles külastanud kõiki riike, kus teadaolevalt veoautokrossi sõidetakse, saan väita, et Venemaal harrastatakse ala kõige massilisemalt ja startijate arv võistlustel on kõige suurem. Kindlasti aitab arvukale ...

TEST: Turvatoolid suurtele ja väikestele

TEST: Turvatoolid suurtele ja väikestele

Kas turvahäll jäi väikseks? Sel juhul on viimane aeg soetada võsukesele järgmine iste. Kõige lihtsam on sedapuhku valida lapse turvatool grupist 1/2/3, mis on mõeldud kasutamiseks 0–12aastastele – teoorias. ...

Brüsselile meele järele

Brüsselile meele järele

Kui tahad olla meele järele Brüsselile ja/või sul on isu riskivabalt harjutada elektriauto omanikuks olemist, siis täidab pistikuhübriid-X5 su unistused. Kaks ja pool tonni kaaluv ning 10ruutmeetrise ...

Autod, mis peavad surema

Autod, mis peavad surema(4)

Autotootjate mudelivalik muutub lähiaastatel märkimisväärselt. Müügilt kaob ridamisi nišimudeleid ja teisi ägedaid sõidukeid, mis jäävad ajale jalgu. Jutt on mudelitest, mis kaovad tasapisi ajalukku, sest ...

Kas katsetused teevad liikluse ohutuks?

Kas katsetused teevad liikluse ohutuks? (7)

Nii Maanteeamet kui ka politsei on viimasel ajal otsinud uusi lahendusi, mismoodi liiklus ohutumaks ning liiklusjärelevalve tõhusamaks muuta. Kui palju on uutest ideedest olnud abi? Politsei- ja ...

Talv versus Ioniqu pistikuhübriid

Talv versus Ioniqu pistikuhübriid

Hyundai Ioniqu pistikuhübriid käitus pooltalvistes oludes hoopis teisiti kui seda tüüpi autod enamasti. Ehituselt on Ioniqu pistikuhübriid nagu pistikuhübriid ikka: sisepõlemismootor, elektrimootor, aku ja ...

 
Autosporditiimide kuulsad juhid: Bernie Ecclestone

Autosporditiimide kuulsad juhid: Bernie Ecclestone

40 aastat käsutas F1 kommertsõigusi Bernie Ecclestone, aga sellele tööpostile tõusis F1-sarja kauaaegne valitseja tiimi juhi ja omaniku ametist. Bernie Ecclestone pälvis nende aastakümnete jooksul, mil ta ...

Ehtne itaallane, tehtud Eestis

Ehtne itaallane, tehtud Eestis

Urmas Pahkma andis 20 aastat vanale Ducati 900 SS-ile välimuse, mis meenutab 1980ndate ringrajatsikleid.  Väga huvitav, aga päris keeruline. Selliste sõnadega iseloomustab Pahkma vana Ducati ümberehitamist. ...

Ferrari enne Ferrarit

Ferrari enne Ferrarit

Kas teadsite, et Enzo Ferrari asutas omanimelise tiimi 1929. aastal? Või et Ferrari kuulsat, perutavat hobust kujutavat logo kasutati võistlusautodel juba enne esimese Ferrari nime kandva auto valmimist? Või ...

Lugeja küsib: Kuidas on õige autot puksiiri peale tõmmata?

Lugeja küsib: Kuidas on õige autot puksiiri peale tõmmata?(1)

Mu auto vajas remonti viimiseks puksiiri abi. See tuli kohale, aga selle asemel, et tõmmata auto platvormile puksiirkonksu abil, pandi tross eesmise õõtshoova külge ja veeti autot nii. Saan aru, et ...

AUTOPÄEVIK. Muskelauto, sportauto, pereauto

AUTOPÄEVIK. Muskelauto, sportauto, pereauto

Kuna ma sain mullu oma garaažidesse natuke ruumi juurde, käitusin autosõltlasena igati loogiliselt ning ostsin jälle ühe auto juurde, et kõik garaažikohad tihedalt täidetud oleks. Selline käitumine pole ...

Tohutult suur ja mugav, aga õrna õhkvedrustusega

Tohutult suur ja mugav, aga õrna õhkvedrustusega

Mercedese hiiddžiip loodi silmas pidades Ameerika turgu. Mugavust ning ruumikust pakub see tõesti, aga pidamiskulu on auto klassile vastavalt suur. GL on 5,1 meetrit pikk ning nii kõrge, et enamik inimesi ...

Juhiabilised nüüd ja 20 aastat tagasi. ESP: kas päästja või ainult abimees?

Juhiabilised nüüd ja 20 aastat tagasi. ESP: kas päästja või ainult abimees?

Ka ajastul, kus uuel autol on juhiabilisi üle 20, on neist endiselt tähtsaim elektrooniline päästerõngas (ABS-pidurite kõrval) sõidu­stabilisaator ESP, mis suudab autot ohu­olukorras hoida soovitud kursil ...

 
KOLUMN. Soorsk: Inimene või masin?

KOLUMN. Soorsk: Inimene või masin?(6)

Ma sooviks välja teha politseinikule, kes võttis kinni sünnitavale naisele appi tõtanud mehe, et müüa talle riigi „väärtpabereid“. Mitte seepärast, et ma säärast tegu tunnustaksin, pigem vastupidi. Lihtsalt ...

Autolehe 26. veebruari uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Autolehe 26. veebruari uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Tundmatu superauto pakub vägevat tulevärki Los Angeleses ehitatud uusim super-hüperauto Czinger 21C pakub lisaks 432 km/h tippkiirusele nii mõndagi märkimisväärset. Väiketegija kohta on üllatav, et välja ...

Uus Sorento astub hübriidiajastusse

Uus Sorento astub hübriidiajastusse

Kia uue tippdžiibiga Sorento kaasnevad Korea margile olulised uuendused, mis mõjutavad peagi ka firma teisi mudeleid. Kuigi laias laastus sama suur kui praegune mudel ehitatakse Sorento esimese Kiana ...

Elektri-Twingo laadimisvälp üllatab: ainult 110-180 km

Elektri-Twingo laadimisvälp üllatab: ainult 110-180 km(7)

Renault' väikeauto Twingo elektriversioon lisanimega ZE võiks ostjaid ahvatleda ainult odava hinnaga, kuid hinnast prantslased vähemalt praegu veel ei räägi. Muud omadused on sel nimelt pehmelt öeldes ...

FOTOD. Cupra e-Racer: 680 hj ja 960 Nm

FOTOD. Cupra e-Racer: 680 hj ja 960 Nm(1)

Seati tütarfirma Cupra sai valmis järgmisel aastal käivituvasse elektriautode võistlussarja ETCR sobiva võidusõiduauto e-Racer. Nelja elektrimootoriga ringrajaluukpära annab juhi käsutusse vägevad 680 ...

Nii see algas ehk elektri-VW 48 aasta tagant

Nii see algas ehk elektri-VW 48 aasta tagant(1)

Volkswagen lisas oma uunikumtarbesõidukite kollektsiooni elektrikaubiku T2, mis pärineb 1970ndatel ehitatud katsepartiist ning on terves maailmas üks väheseid siiani säilinud nullsaastega uunikumkaubikuid.  ...

 
Uuring: Porsche on parim

Uuring: Porsche on parim(4)

Porsche, Genesis ja Subaru võitsid USA tarbijakaitseühenduse Consumer Reportsi (CR) kõige usaldusväärsemate automarkide edetabeli poodiumikohad. Mullu oli esikohal Subaru. Pingerida pannakse paika ...

Ei jõua elektriautoga kuigi kaugele? Prantslased pakuvad lahendust

Ei jõua elektriautoga kuigi kaugele? Prantslased pakuvad lahendust(14)

Miks peaks elektriautol olema hirmkallis ja tohutu suur 100 kWh aku, mis kaalub lisaks pool tonni, kui sa samas sõidad sellega peamiselt lühikesi linnasõite? Hulga mõistlikum oleks panna autosse üsna väike ...

43% vähem käiguvahetusi

43% vähem käiguvahetusi(3)

Hyundai patenteeris liiklus- ja teeolusid arvestava automaatse käiguvahetussüsteemi. Kui praegugi on saadaval autosid, mille automaatkäigukast vahetab käiku, arvestades tee topograafiat, siis Hyundai sidus ...

FOTOD.  Ringrajal toimus esimene võistlus juba veebruaris

FOTOD. Ringrajal toimus esimene võistlus juba veebruaris

Pühapäeval toimus auto24ringil käesoleva aasta esimene võistlus, mis kuulus superkrossi ja Erki Spordi karikavõistluste arvestusse. Võistlus TSK Optitransi karikatele toimus 1,2-kilomeetrisel põhjaringil. ...

Sportautode MM-etapi võitis Rebellioni meeskond

Sportautode MM-etapi võitis Rebellioni meeskond

Sportautode kestvussõidu MM-võistluste viiendal etapil edestas Rebellion Racing meeskond Toyota hübriidautosid. Toyota TS050 Hybrid autodele on kehtestatud tänavu rangemad piirangud, et tavaliste LMP1 ...

Motors24 proovisõit - Mini Cooper S E Countryman ALL4

Motors24 proovisõit - Mini Cooper S E Countryman ALL4(7)

Nelikveoline Mini Countrymani pistikuhübriid on üks natuke teistmoodi Mini kui tavaliselt - nimelt see suudab ainsa Minina sõita ka tagaveolisena.  Auto ninas on 1,5liitrine R3 bensiinimootor ning tagasilla ...

FOTOD JA VIDEO. Vanasõidukisõbrad võistlesid talverallil

FOTOD JA VIDEO. Vanasõidukisõbrad võistlesid talverallil

Laupäeval toimus traditsiooniline Uunikute talverallil. Võistlus algas Tääksist, kus toimus ka esimene lisakatse. Uunikute talverallil on hea tulemuse saavutamisel oluline rajalt ristsõnale õigete vastuste ...

 
F1: Testipäeva valitsesid taas Mercedese sõitjad

F1: Testipäeva valitsesid taas Mercedese sõitjad(1)

Barcelona testisõitude kolmandal päeval said järjekordselt kaks parimat ringiaega kirja Mercedese sõitjad. Päeva parima sõitis välja Valtteri Bottas, kes edestas tiimikaaslast Lewis Hamiltoni 0,7 sekundiga. ...