AUTONDUS

Seat teeb vihjeid uuele Leonile

Seat teeb vihjeid uuele Leonile(1)

Seat avalikustas pildi uue Leoni tagaosast. Infot on esialgu väga vähe. Nii palju siiski, et uus mudel baseerub Volkswageni grupi MQB Evo platvormil, on varasemast suurem ning mõistagi moodsama disainiga. ...

MOOTORISPORT

FOTOD. Ralli. Homme antakse start MM-sarja uuele hooajale

FOTOD. Ralli. Homme antakse start MM-sarja uuele hooajale

Traditsiooniliselt antakse MM-võistluste uuele hooajale start Monte Carlo ralliga, kus neljapäeval sõidetakse kaks esimest kiiruskatset. Monte Carlo stardirivi avab tiitlikaitsja Ott Tänak, kes algavaks ...

AUTOTÖÖSTUS

Škoda tähistab oma 125. sünnipäeva

Škoda tähistab oma 125. sünnipäeva(6)

Tšehhi ettevõte loodi 1895. aastal, esimene auto sündis kümme aastat hiljem. Nii on tegu ühe maailma vanima seni tegutseva autotootjaga. Škoda loojateks olid Václav Laurin ja Václav Klement, kes alustasid ...

PROOVISÕIDUD

Viljandist Valka. Kuidas sõidab uus Clio Eesti teedel?

Viljandist Valka. Kuidas sõidab uus Clio Eesti teedel?(3)

Koos teadmisega, kuidas sõidab uus Renault Clio Eesti teedel, ka kruusal, pakume välja idee väikeseks autoreisiks Viljandist Valka. Uue Clio esimesi proovisõidumuljeid vahendasime tegelikult juba juulikuus, ...

PÄEVAUUDISED

BMW tsiklimüük tegi taas rekordi

BMW tsiklimüük tegi taas rekordi(1)

9. aastat järjest õnnestus BMWl müüa rohkem tsikleid-rollereid kui eales varem. 5,8% tõus andis 2019. aasta kogumüügiks 175 162 kaherattalist. BMW Motorradi põhiturg on endiselt Euroopas (Saksamaal müüdi 26 ...

LIIKLUS

Alates 1. veebruarist muutub riiklike teooria- ja sõidueksamite vastuvõtmine

Alates 1. veebruarist muutub riiklike teooria- ja sõidueksamite vastuvõtmine

Alates 01.02.2020 muutuvad nii autokoolide poolt pakutav õpe kui ka riiklike teooria- ja sõidueksamite vastuvõtmine. Uus süsteem arvestab rohkem igapäevases liikluses toimuvat ning annab eksamineeritavale ...

AUTOPÄEVIK

AUTOPÄEVIK. Üks üllatus teise järel

AUTOPÄEVIK. Üks üllatus teise järel

Mercedese ostuhetkest sai mööda juba 20 000 km ja see tähendas suure hoolduse (60 000 km) kättejõudmist. Kõik ei läinud aga sugugi nii libedalt, kui olin arvanud.   Suure hoolduse käigus vahetatakse ...

SISUTURUNDUS

SISUTURUNDUS. Kokkuvõte: hakkasin uut autot ostma

SISUTURUNDUS. Kokkuvõte: hakkasin uut autot ostma(14)

Uue auto ostmisest räägivad mitmed ja unistavad kõik. Paraku saavad pigem vähesed selle ellu viia ning pensionile minnes ühe käe sõrmedel uued autot kokku lugeda. Seda juhul, kui rahamasina otsas ei istu. ...

KOLUMN. Vabamäe: Tasulised kiirteed – ehitage, ärge lobisege! (10)

Hiljuti teatas üks minister, et nelja­rajalisi teid võiks Eestis ehitada ka riigi- ja erasektori koostöös. Kuigi see minister armastab kanda kaabut ja väidetavalt on tal suuri raskusi isegi saja piires arvutamisega, on tegu tähelepanuväärse avaldusega. Nimelt selles mõttes, et „riigi- ja erasektori koostöö” teede ehitamisel on sünonüüm sõnapaarile „tasulised teed”. 

Edasi lugemiseks:

Loe kõiki artikleid

Osta artikkel

Juba ostetud?

Oled ajakirja tellija?

KOMMENTAARID

valdur1 11 september 2019 17:06 Ebasobiv kommentaar
Kas tõest saab Tšehhis, Austrias, Sloveenias sõita kiirteedel loaga, millele on trükitud raamatukaunistus- vinjett? Wikipeedia andmetel - vinjett ((prantsuse sõnast vignette 'väike viinapuu') on teose harilikult tiitellehel, algus- või lõppleheküljel või peatüki lõpul olev graafiline kaunistus).
Eesti kui arenenud e-riik võiks kasutada tasulistel kiirteedel esiklaasile kleebitavaid hologrammkleepse mis on kaameratega loetavad. Ostad nt. kuuks ajaks kiirteeloa ja sõida. Ilma kleepsuta autode omanikud saavad kiirteel sõites hiljem oma rahakotti tuulutada. Aga Eesti oludes on tasuline kiirtee utoopia sest kõrvalteede läbimine muudaks need kasutamatuks liikluskoormuse kasvades.
00
Peeedu 11 september 2019 19:34 Ebasobiv kommentaar
Kõigepealt andku selle raha eest mis praegu maksame täiega vastu.
Keskmine Eesti eraauto 7 sajale ja 15 tuhat aastas maksab üle viiesaja euro riigile kütuseaksiisi. Aksiisi käibemaksustamisest rääkimata.
Paljud teede suurprojektide põhiline rahastaja on Euroopa Liit ja oma rahakotiga palju vähem oleks tehtud, sest lapitakse auke mujal kui teedel kütuseaksiisiga.
Ja Eestis ainult väike osa elanikonnast sõelub pidevalt Tallinn-Narva-Pärnu-Tartu maanteel täies pikkuses. Kes sellise summa välja käiks. Kilomeeter koos eritasandiliste ristmikega vähemalt 5 miljonit. Ehk siis Narvani vähemalt 600 miljonit. Lisame Tartu ja Pärnuni 1,5 miljardit vähemalt kokku. Ehk siis kaks tuhat auto kohta. See 80 eurot vaevu katab erainvestorile antava laenu intressi kui sedagi. Rääkimata laenu põhiosa tagasimaksest Valmisehitatud teed tuleb hoolda, remontida mõne aasta pärast Lund lükata jne jne.
Meie autode hulga puhul tuleb aastas välja käia igal autoomanikul kordades rohkem. Ja väga paljud Kapa-Kohilast või Vändrast peaaegu ei kasutagi neid kolme teed.
10
njah 11 september 2019 22:05 Ebasobiv kommentaar
Oleks 20 aastat tagasi laenu toel ära tehtud oleks teed valmis ja laengi tagasi makstud. Selle asemel räägiti dogmasi, et laeb sh. investeeringuteks võetud laen on paha. Mis olid tööjõukulud ja hinnad 2000 ja mis nad on täna?
30
vana setu 12 september 2019 5:00 Ebasobiv kommentaar
Oleks omal ajal kütuseaktsiisi sihipäraselt kasutataud ja lisatud sinna juurde EL-i abirahad, oleks vähemalt Tallinn-Pärnu ja Tallinn-Narva tehtud ja selle kolmanda, Tallinn-Tartu teeks nüüd kasvõi laenuga. Kuna meil valitsus elab max. ühe perioodi kaupa, siis ei saagi miskit suuremat tehtud. Mingid tasulised teed Eestis on absurd, sest alternatiivne tasuta tee näiteks Tallinn-Pärnu puhul puudub ja ka Tallinn-Tartu alternatiiv Piibe maantee on pigem poolik lahendus.
00
Peeedu 12 september 2019 10:14 Ebasobiv kommentaar
No laen tuleb tagasi maksta koos protsendiga.
Eestis on seda ehitage ja meie järelmaksame või rendime pikki aastaid kasutanud nii riik kuiga omavalitsused.
Alguses on uhke tunne ja naabrid kadedad aga pärast aastaid tagantjärgi maksmist. Riigi puhul vast on asi anonüümsem aga KOV-s on murel enamasti nimi ja nägu. Saan sust aru aga maksame veel N aastat seda laenu ja mitte ei saa"

Kujutan ette, et 20 aastat vana tee tahab juba rohkem putitamist ning kui tee laiem siis kulud suuremad. Ning kui vahepeal teda alakasutati siis polnud hea investeering.
Aga samas lubatakse meile valimistel mingit teist asja emapalka, tasuta haridust, sest teede tõttu ja miskit muud tegemata mis praegu on enesestmõistetav. Aga kiirteed oleks jah olemas. Kardan, et kriitikt pälviks seisukord.
Valikute küsimus aga kui tsiteerida kodust klassikut siis" Noormees te tulete mulle mu oma rahaga kosja". Kõik mis tehakse või lubatakse teha maksame ise kinni. Poliitikutele on tähtis mulje, et konkreetne valija arvaks, et tema isiklikult saab rohkem vastu kui annab.
02
hello 12 september 2019 11:50 Ebasobiv kommentaar
Selliste peedude ja selliste dogmade pärast polegi meil viimased 20 aastat midagi tehtud. Leedud, Poolad kõik investeerivad infrasse ja ehitavad 2+2 teid aga meile räägitakse isegi negatiivsete või null laenuintresside korral kui paha on ikka laenuraha eest investeeringuit teha mis teevad meie elu paremaks ja tõstavad turvalisust.
40
Peeedu 12 september 2019 12:40 Ebasobiv kommentaar
Eesti on väga viletsas seisus elanike arvu poolest. Ehk igaüks panustab sama kilomeetrite hulga poolest rohkem kui suurema rahvaarvuga riik. Ja ei saa meilt läbi sõites sooja mere ja liivarandade juurde, et saaks suuri summasid läbivatelt turistidelt koguda kes on heameelega viieka -kümneka valmis viskama, et tagapingil vinguvaid lapsi peaks vähem aega taluma.

Aga ei saa öelda, et meil ei tehta. Narva poole on kõvasti tehtud ja tegemisel veel üks tähtis jupp. Samuti Tartu suunal. Pärnu poolel jah pigem naljakas 2 ja 1.
Muidugi kui sõita siis tahaks kohe.

Aga arvamuslugusid kirjutavad Figaro siin Figaro seal inimesed kes palju sõidavad neil teedel. Tubli osa elanikest sõidab oma endise väikevalla piires ja tõmbe(rajooni)keskusesse minek on neile suur asi. Teised teevad pikemaid sõite vaid mõne korra aastas kus tõeliselt kasutavad kiirteed.
Kusjuures ka Tallinnas on kümneid tuhandeid automobiliste kes kuuluvad nendesse kategooriatesse.

Kui tuleks reaalselt hakata tee kasutamise eest otse maksma või antaks valida kas kiirtee või teeks riigi raha eest midagi muud siis... Siis läheks see palavik paljudel kiiresti üle.

Tõe kriteerium on raha väljakäimine. Niisama nuriseda võib lõpmatult kõige üle.
02
Peeedu 12 september 2019 15:22 Ebasobiv kommentaar
Rahvas tahab. Poliitikud lubavad ja mõtlevad mis maksu tõsta, et asi teoks teha.
Alkoaksiisiga oli hästi näha. Kõik sülitasid, kirusid röövivat riiki ja panid Lätti ostma. Isegi riigilt palgasaajad kleepisid autole maksud sõidavad Lätti klepsu.
Kui ehitatakse superteed ja pannakse kõvasti kütuseaksiisile otsa tormatakse samamoodi Lätti. Piiri ääres juba ammu näha, et paljud jutu järgi Eesti patrioodid teevad vene viisa, et tuua või paagitäis odavat kütust kuus. Sest meie riik olevat röövel. Naabri juures see või teine asi kõvasti odavam ja seega elu nagu lill. Ja see, et teed pole meie omadest laiemad pole probleem.
Selline on tegelik elu.
01
ahhh 12 september 2019 21:36 Ebasobiv kommentaar
Venemaalt tulebki kütust tuua ,see on solkimata biokütusega ,mis põhjustab juba praegu lühikest aega kasutusel olnuna probleme autodel.
00
Peeedu 13 september 2019 10:27 Ebasobiv kommentaar
Ja ja tegelikult ei ehitatagi lähiajal midagi. Selleks peab tegema eeltööd. Olemasolevale teemaale kiirtee ei mahu ja paljudes kohtades pole kõrval maa riigi oma. Samuti on mõistlik kohati kurve ja pikki kõverusi välja triikida. Maanteeametil on kindlasti mingi visioon kuidas uued teed peavad kulgema aga maaomanike juures pole kaabumehed rahaportfelliga veel käinud. Ja mõni jonniks ja ei müüks ka lõppude lõpuks ja tuleks sundvõõrqandamise masinavärk tööle panna.
Edasi planeerinud, projektid, avalikud arutelud, keskkonnamõju hindamine. Siis ehitushanked.Võitja vaidlustamine. Äkki ka kohtuskäik.
Nii, et 23-26 teeme mingi arvestatava pikkusega jupi nagu Taavi Aas ütles on optimistlikreaalne. Aga mitte 300 kilomeetrit selleks ajaks nagu mõni populist püüab ullikesi uskuma panna.
00
Nimi :
Kommentaar :
 
 

VEEL UUDISEID

F1: 2021. aasta tiimivahetuste karussell juba keerleb

F1: 2021. aasta tiimivahetuste karussell juba keerleb

Mitmetel sõitjatel lõppevad käesoleva aasta lõpus lepingud oma praeguste tiimidega ja nii on juba alanud kuulduste karussell ning ka uute lepingute sõlmimine. Juba eelmise hooaja lõppedes hakati rääkima ...

FOTOD. Ralli. Homme antakse start MM-sarja uuele hooajale

FOTOD. Ralli. Homme antakse start MM-sarja uuele hooajale

Traditsiooniliselt antakse MM-võistluste uuele hooajale start Monte Carlo ralliga, kus neljapäeval sõidetakse kaks esimest kiiruskatset. Monte Carlo stardirivi avab tiitlikaitsja Ott Tänak, kes algavaks ...

Markko Märtin: „Autotootjad tuleb MMile meelitada“

Markko Märtin: „Autotootjad tuleb MMile meelitada“

Endine rallisõitja Markko Märtin ütleb, et ehkki peab „hübriidindust“ rallis jamaks, võib see olla vahend, mis toob autotootjad MMile. MM-sarja peamine probleem seisneb tootjate vähesuses.

Ralli MM 2020: kaardipakk segamini

Ralli MM 2020: kaardipakk segamini

Neljapäeval algav MM-võistluste uus hooaeg pakub kindlasti palju põnevat, eelkõige kaasaelamist Ott Tänaku üritusele kaitsta mullu võidetud tiitlit uues tiimis.

S2, EVO ja WRX

S2, EVO ja WRX(3)

Iga autosõber teab une pealt, mida need numbri- ja tähekombinatsioonid tähendavad – esmajoones kiirust ja emotsioone. Aga milline rallitaustaga legend jätab kõige eredama mulje praegu, umbes 25 aastat pärast ...

Autosporditiimide kuulsad juhid: Jost Capito

Autosporditiimide kuulsad juhid: Jost Capito

Mitme tootja autospordiga seotud projektide juures töötanud Jost Capito karjääri parimad saavutused on seotud Fordi ja Volkswageni rallitiimide MM-tiitlitega.

Kuidas jõuda rahvaspordist Eesti meistrivõistlustele?

Kuidas jõuda rahvaspordist Eesti meistrivõistlustele?

Pranko Kõrgesaar tegi oma sportrallidebüüdi möödunud sügisel Saaremaal. „Ralli eel kartsin, et kiirus läheb nii suureks, et lihtsalt ei julge rohkem vajutada, aga seda ei juhtunud. Rohkem tuli end talitseda, ...

 
Hyundai rallis: Accent WRC-st tänapäeva

Hyundai rallis: Accent WRC-st tänapäeva

Korea autotootja ralliajalugu ei ole pikk, ent on see-eest üsna kirju. Sellesse mahuvad võidusõidud Lantraga 1990ndatel, Accent WRC, mitmeaastane paus ja tagasitulek 2014. aastal.

AUTOPÄEVIK. Üks üllatus teise järel

AUTOPÄEVIK. Üks üllatus teise järel

Mercedese ostuhetkest sai mööda juba 20 000 km ja see tähendas suure hoolduse (60 000 km) kättejõudmist. Kõik ei läinud aga sugugi nii libedalt, kui olin arvanud.

Küsimus lugejalt: Uus aku ja start-stoppsüsteem

Küsimus lugejalt: Uus aku ja start-stoppsüsteem(3)

Mu ainult nelja aasta vanuse auto aku andis otsad. Vara küll, aga tõsisem mure on hoopis sellega, et ostsin uue aku, panin peale ja nüüd ei tööta enam start-stoppsüsteem. Kas need kaks asja võivad seotud ...

Kuidas leida endale hea liikluskindlustaja?

Kuidas leida endale hea liikluskindlustaja?

Liikluskindlustusseltsi valikul on kriteeriume vähe: hind olgu madal, sest kaup on ju kõigil sama ning õnnetuse korral käigu auto ­remont kiiresti, vaidlusteta ja korralikult. Hinda saab vaadata igaüks ise, ...

Teise põlvkonna S80 peab üsna hästi vastu

Teise põlvkonna S80 peab üsna hästi vastu

Suur, mugav ja vaikne Volvo sedaan peab üsna hästi vastu. Kehvasti hooldatud auto toob aga kaasa kulukad remondid.  Teise põlvkonna Volvo S80 oli sõidu­auto kohta tootmises pikka aega. Avalikkuse ette ilmus ...

Millal saavad loetud petudiislite päevad?

Millal saavad loetud petudiislite päevad?(1)

Välja lülitatud ja/või maha monteeritud heitmepuhastitega (DPF, EGR, SCR) diiselauto omanik võib end mõttes valmis seada selleks, et tehnoülevaatuselt niisuguse Sõidukiga varsti enam läbi ei saa. Et sõiduki ...

Algupärane välimus, veidi ägedam tehnika

Algupärane välimus, veidi ägedam tehnika

Tallinnas taastatud 1960. aasta Triumph TR3 sai sportliku vedrustuse ning luksuslikuma sõitjateruumi. Vanaautohobi ei pea alati tähendama restaureerimist. Seda näitab ka Autoklassiku töökojas uue hingamise ...

 
KOLUMN. Ots: Kas pistikuhübriid on lahendus?

KOLUMN. Ots: Kas pistikuhübriid on lahendus?

Paberil tundub pistikuhübriid (PHEV, plug-in hybrid electric vehicle) imeauto: odavam kui elektriline, igapäevased linnasõidud teed üliodavalt elektriga, puhkusereisil tangid bensiini või diislit ja läbid ...

Autoäri 2019: suurimad võitjad ja kaotajad

Autoäri 2019: suurimad võitjad ja kaotajad

Mullune automüük meenutas sõitu Ameerika mägedel: aasta esimesel poolel tundus globaalne äri stagneeruvat (ja mõnel tootjal stagneeruski), samas kui paljud said just aasta viimastel kuudel müügi taas tublilt ...

Autolehe 22. jaanuari uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Autolehe 22. jaanuari uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Supra kaotas silindreid, kilosid ja eurosid Toyota toob siiski müügile ka neljasilindrilise Supra, mis tuleb kuuesilindrilisest erinev mitmel rindel. Kaheliitrine neljasilindriline turbomootor arendab 258 ...

Porsche: kas suurte mootorite tagasitulek?

Porsche: kas suurte mootorite tagasitulek?

Porsche lisab Caymani ja Boxsteri valikusse neljaliitrise boksermootori, mis saab hakkama ülelaadimiseta. Mudelid 718 Cayman GTS 4,0 ja 718 Boxster GTS 4,0 tulevad minevikust tuttava kuuesilindrilise ...

Teslasid süüdistatakse kontrollimatus kiirendamises

Teslasid süüdistatakse kontrollimatus kiirendamises(10)

USA liiklusohutusamet NHTSA uurib väiteid, et Teslad kiirendavad kontrollimatult. Autotootja avaldas vastualuse, et kõik sellised süüdistused on valed. Süüdistused puudutavad nii Model S-i, Model X-i kui ka ...

FOTOD. Nissani tegi elektrilise ringrajaauto

FOTOD. Nissani tegi elektrilise ringrajaauto(4)

Tegu on juba teise põlvkonna Leaf Nismo RC-ga, kuid oma 2011. aastal esitletud eelkäijast on uus mudel poole kiirem ning palju radikaalsem. Kui esimese põlvkonna Leaf Nismo RC sarnanes paljus Leafi ...

 
F1: Saudi Araabia soovib F1 etappi 2023. aastaks

F1: Saudi Araabia soovib F1 etappi 2023. aastaks

Saudi Araabias alustatakse uue F1 tingimustele vastava ringrajakompleksi ehitust, mis peaks valmima aastaks 2023. Ringrada on osaks Saudi Araabia pealinnast Riyadhist 50 km kaugusele planeeritavast Qiddiya ...

Škoda tähistab oma 125. sünnipäeva

Škoda tähistab oma 125. sünnipäeva(6)

Tšehhi ettevõte loodi 1895. aastal, esimene auto sündis kümme aastat hiljem. Nii on tegu ühe maailma vanima seni tegutseva autotootjaga. Škoda loojateks olid Václav Laurin ja Václav Klement, kes alustasid ...

Ralli: MM-võistluste kalender sai ametliku kinnituse

Ralli: MM-võistluste kalender sai ametliku kinnituse

FIA kinnitas alles nüüd lõplikult, et tänavu kavas olnud Tšiili etapp jääb ära ja seda ei asendata, mis tähendab, et MM-sari koosneb 13 etapist. Samuti nihutati nädala võrra varasemaks Argentina ralli ...

Citroën muudab oma tunnuslauset

Citroën muudab oma tunnuslauset

Senise „Inspired by you“ asemel võetakse kasutusele „Inspirëd by you all“. Ettevõtte teatel on alates 2017. aastast kasutatud tunnuslause väljavahetamise põhjuseks uus ärisuund, mis teadagi keskendub ...

Euroopas püsis uute sõiduautode müük 2019. aastal stabiilsena

Euroopas püsis uute sõiduautode müük 2019. aastal stabiilsena

Euroopa Liidu riikides kasvas uute sõiduautode müük detsembris 21,7%, aga aasta lõpus toimunud tempokale kasvule olid mitmed erinevad objektiivsed põhjused. Aastalõpu müügikasvu mõjutas peamiselt ...

Vaat see on tõeline maastikukupee!

Vaat see on tõeline maastikukupee!(7)

Unustage X4, X6, GLC ja GLE Coupe ning teised sellised ülekaalulised mitmetonnised wannabe-kupeedžiibid - õige maastikukupee tuleb hoopis Los Angelese väiketootjalt Laffite. Laffite nimetab 2ukselist G-Tec ...

Ducati superbaik: 152 kg ja 234 hj

Ducati superbaik: 152 kg ja 234 hj(5)

Ducati pani maha uue maamärgi nn „tonniste baikide“ ehk 1000 cm3 mootoriga sporttsiklite vallas: Panigale V4 Superleggera kuivmass on esialgseil andmeil tulede-peeglitega 152 kg ning võimsus ...

 
Korealased ostsid end elektriveokiärisse

Korealased ostsid end elektriveokiärisse

Ühisesse kontserni kuuluvad Hyundai ja Kia ostsid 100 miljoni euro eest osaluse elektrikaubikuid ja -veokeid välja töötavas ja tootvas firmas Arrival. 2015. aastal asutatud ning nüüdseks USAs, Saksamaal, ...

BMW tsiklimüük tegi taas rekordi

BMW tsiklimüük tegi taas rekordi(1)

9. aastat järjest õnnestus BMWl müüa rohkem tsikleid-rollereid kui eales varem. 5,8% tõus andis 2019. aasta kogumüügiks 175 162 kaherattalist. BMW Motorradi põhiturg on endiselt Euroopas (Saksamaal müüdi 26 ...

Elektri-Audid: ise toodame, ise sõidame

Elektri-Audid: ise toodame, ise sõidame(16)

Kuigi Euroopa Liidu heitmenormid tõukavad autotootjaid valmistama aina rohkem elektriautosid, pole tootjad sugugi kindlad, et neid kalleid sõidukeid väga massiliselt ka osta tahetakse. Seepärast sunnivad ...

Motors24 proovisõit - Kia XCeed

Motors24 proovisõit - Kia XCeed (16)

Enamasti "valmistatakse" linnadžiibid mõne luukpära baasil ning tihtipeale iseloomustab neid madal kliirens ja kõrgemapoolne isteasend. Kia on aga uue XCeedi puhul lähenenud asjal natuke teistmoodi. ...

Põneva elektrivormelite etapi võitis Max Günther

Põneva elektrivormelite etapi võitis Max Günther

Santiago tänavarajal sõidetud põneval elektrivormelite etapil saavutas esimest korda võidu BMW Andretti tiimi sõitja Max Günther. Parimalt stardikohalt alustas võistlust Jaguari sõitja Mitch Evans, kes ...

Ralli: Kalle Rovanperä saavutas Arctic rallil kindla võidu

Ralli: Kalle Rovanperä saavutas Arctic rallil kindla võidu

Kalle Rovanperä saavutas oma debüüdil Toyota Yaris WRC autoga kindla esikoha Soome meistrisarja avaetapil, Arctic rallil. Rovanperä edestas lähimaid konkurente, kes sõitsid R5 autodega, enam kui kolme ...

Koenigseggi järgmine siht: 500 km/h ja Bugatti skalp

Koenigseggi järgmine siht: 500 km/h ja Bugatti skalp(13)

Sageli Genfi autonäituse külastajaid üllatanud Koenigsegg plaanib sama ka tänavu: esialgu ametlikult kinnitamata info kohaselt esitleb Rootsi pisitootja enam kui 500 km/h hüperautot Mission 500. Esmase info ...

 
Uskumatu skeem: Fiat maksab Tesla uue tehase kinni

Uskumatu skeem: Fiat maksab Tesla uue tehase kinni(6)

Saksamaale, Euroopa autonduse südamesse, elektriautode tehast kavandav Tesla ei aja udujuttu: vähemalt finantsplaan tehase taga on tugev.  Nimelt saab öelda, et Tesla uue tehase maksab kinni Itaalia-USA ...

Dakari kõrberalli võitis kolmandat korda Carlos Sainz

Dakari kõrberalli võitis kolmandat korda Carlos Sainz(3)

Dakari kõrberalli võitis kolmandat korda Carlos Sainz edestades oma peamisi rivaale Nasser Al-Attiyahi ja Stephane Peterhanselit. Täna sõidetud Dakari ralli viimast katset lühendati 167 kilomeetrile ja ...

Porsche Cayman ja Boxster: neli liitrit ja käsikast

Porsche Cayman ja Boxster: neli liitrit ja käsikast

Porsche panustab Caymani ja Boxsteri mudelivalikus neljaliitrisele boksermootorile, mis saab hakkama ilma ülelaadimiseta. Mudelid 718 Cayman GTS 4,0 ja 718 Boxster GTS 4,0 tulevad minevikust tuttava ...

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Täna tehakse algust Soome meistrivõistluste avaetapi, Arctic ralliga, ja lisaks sõidetakse algaval nädalavahetusel ka elektrivormelite kolmas etapp. Arctic rallil teeb oma debüüdi Toyota Yaris WRC auto ...

ABT-i T6 tuleb madalduse ja suurema pöördemomendiga

ABT-i T6 tuleb madalduse ja suurema pöördemomendiga

Saksa tuunija ABT pakub Volkswagen T6.1-le (ehk Multivanile, Caravellele, Transporterile) reguleeritava kõrgusega vedrustust ning mõistagi turgutust ka kapoti alla. Võiks arvata, et tarbesõidukile pole nii ...

Peugeot’ äri tabas mullu valus tagasilöök

Peugeot’ äri tabas mullu valus tagasilöök(2)

Autokontserni PSA – margid Peugeot, Citroën, DS, Opel ja Vauxhall – läbimüük langes lõppenud aastal kümne protsendi võrra, enim kaotas ostjaid just põhimark Peugeot. Kokku läks kontsernil autosid kaubaks ...

Dakari ralli eelviimase katse võitis Peterhansel

Dakari ralli eelviimase katse võitis Peterhansel

Dakari rallil sõideti täna võistluse 11. ehk eelviimane kiiruskatse, mille võitis Stephane Peterhansel. Mini tiimi sõitja Peterhansel edestas 379 kilomeetrit pikal katsel teise aja sõitnud Nasser ...

 
Seat teeb vihjeid uuele Leonile

Seat teeb vihjeid uuele Leonile(1)

Seat avalikustas pildi uue Leoni tagaosast. Infot on esialgu väga vähe. Nii palju siiski, et uus mudel baseerub Volkswageni grupi MQB Evo platvormil, on varasemast suurem ning mõistagi moodsama disainiga. ...

Alates 1. veebruarist muutub riiklike teooria- ja sõidueksamite vastuvõtmine

Alates 1. veebruarist muutub riiklike teooria- ja sõidueksamite vastuvõtmine

Alates 01.02.2020 muutuvad nii autokoolide poolt pakutav õpe kui ka riiklike teooria- ja sõidueksamite vastuvõtmine. Uus süsteem arvestab rohkem igapäevases liikluses toimuvat ning annab eksamineeritavale ...

Toyota GR Supra valikusse lisandus kaheliitrine mootor

Toyota GR Supra valikusse lisandus kaheliitrine mootor(2)

Kui seni sai Suprat vaid kolmeliitrise mootoriga, siis nüüd kuulub valikusse ka kaheliitrine. Kolmeliitrisel on teadupärast kuus silindrit, uus kaheliitrine turbomootor on aga nelja silindriga. Selle ...

Škoda avalikustas oma elektriauto hinna. Uuendatud! Škoda muutis hinda

Škoda avalikustas oma elektriauto hinna. Uuendatud! Škoda muutis hinda(3)

Škoda andis esialgu teada, et margi esimene elektriauto Citigoe iV maksab Eesti turul 20 970 eurot. Täna/reedel teatas Škoda, et langetab hinna 19 890-le eurole, muutes sellega Citigoe iV Eesti odavaimaks ...

Avaldati toetuskõlbulike elektriautode nimekiri ja hinnad

Avaldati toetuskõlbulike elektriautode nimekiri ja hinnad(8)

Alates homsest, s.o 17. jaanuarist kell 9.00 saab hakata esitama taotlusi elektriautode ostutoetuse saamiseks ja sellega seoses avaldas AMTEL toetuskõlbulike autode nimekirja. Taotlusi sai E-toetuse ...

Toyota RAV4 pistikuhübriid teeb üle 300 hobujõu

Toyota RAV4 pistikuhübriid teeb üle 300 hobujõu(20)

Toyota RAV4 valiku tippmudel on nüüdsest 306-hobujõuline pistikuhübriid. Nelikveoline auto kiirendab paigalt sajakilomeetrise tunnikiiruseni 6,2 sekundiga ning suudab vaid elektrilisena läbida üle 65 ...

What Car? valis Ford Puma Aasta Autoks

What Car? valis Ford Puma Aasta Autoks

Suurbritannia What Car? kuulutas 14. jaanuaril toimunud tseremoonial 43. korda välja oma 2020. aasta autod. Seekord noppis üldvõidu linnadžiip Ford Puma, mis võitis ka väiksemate linnamaasturite arvestuses, ...

 
Sainz võitis taas katse ja kasvatas uuesti edumaad

Sainz võitis taas katse ja kasvatas uuesti edumaad

Dakari ralli 10. kiiruskatse võitis võistluse liider Carlos Sainz, kes kasvatas edumaad lähimate konkurentide ees. Täna kavas olnud 534 km pikka kiiruskatset lühendati kehvade ilmastikuolude tõttu 234 ...