Kui esmaspäeva hommikul hotellis korraks Waze´i sisse lülitasime, oli asi selge. Riia on umbes.
Õnneks läks meie sõit Balti keti 30. aastapäeva esmaspäevase osa starti Riia automuuseumi juures vastupidiselt suuremale osale liiklusest ja kohale jõudsime üsna kähku. Kuid paraadi algus kesklinna viibis ummikute tõttu oma pool tunnikest.
Politsei sulges vanatehnika läbipääsuks ristmikud ning juhtis kolonni kiiresti südalinna Vabadussamba juurde. Improviseeritud autonäitusele andis taaskord erilise aura just askukoht: otse ees Riia vanalinn, taga Vabadussammas, tänav ise selline, kuhu autodel üldiselt asja ei ole.
Edasi Cesisesse tuli sõita liikluses ja pean tunnistama, et tööpäevane Riia võtab 1934. aasta Lincolni roolis selja märjaks. Küljepeeglid küll on, aga neist ei paista midagi. Taha näeb vaid sisepeeglist, kuhu tuleb pilku heita tavapärasest tihemini ja üritada meeles pidada, millised autod läheduses sõidavad. Kui mõni neist on kadunud, siis tasub karta, et asub hiiglaslikus pimenurgas. Ka ei saa topeltsidurdamisega käike vahetades rõõmustada teisi autojuhte üliväleda minekuga.
Cesise näitus eriti publikurohke ei tundunud, aga mida rohem piiri poole, seda rohkem oli rahvast tee ääres vanasõidukitele lehvitamas. Pärast piiriületust Lillis aga leidus huvilisi eriti palju.
Näitusel Viljandis oli rahvast murdu ja meeleolu lahe. Homne päev algab näitusega Viljandis kell 9.30 - 12.00, Türil on kavas näitus kell 13.00 - 15.00 ja Tallinna lennusadamas kell 17.00 - 19.00. Kaart ja ajakava on avaldatud 14. augusti Autolehes.
Reisipäeviku I osa: Reisipäeviku I osa: Lincoln, Sierra, Riga Retro ja 98 "defitsiit" Leedus
Reisipäeviku II osa: Reisipäeviku II osa. Kas see on elektriauto?
Kristjan Sooper
KOMMENTAARID