Fiat Chrysler (FCA) võttis ootamatult tagasi ühinemisettepaneku Renault'ga, mille tulemusel oleks sündinud 35 miljardi eurose turuväärtusega firma, mis tõusnuks suuruselt kolmandaks autotootjaks VW ja Toyota järel, või, kui võtta arvesse ka Renault' praegusi partnereid Nissanit ja Mitsubishit, isegi maailma suurimaks.
Ametlikult põhjendab FCA kosjasobituse lõppu Prantsusmaa praeguste poliitiliste olude sobimatusega, kuid uudisagentuuride ja ajalehtede hinnangul on tegu pisut liiga poliitkorrektse põhjendusega. Jah, Prantsusmaa on 15 % osalusega Renault' suurim aktsionär ning jah, riik hakkas nõudma selgeid tagatisi, et firmade ühinemisel ei kaoks töökohad ega sulguks autotehased, aga sellega oleks küllap saadud hakkama.
Tegelikult ajas kosjakauba kraavi siiski väidetavalt hoopis Nissan, millega Renault' suhted on juba mitu aastat enam kui pingelised. Jaapanlased tunnevad, et neid on Renault-Nissani liidus teenimatult tagaplaanile jäetud ning nõuavad Renault-Nissani juhtorganeis suuremat sõna- ja otsustusõigust. Nüüd tuli veel peale ka FCA ettepanek ning küllap tundus Nissanile, et nende rõõmuks ses uues gigantses abielus jääb ainult elektriautoalase oskusteabe loovutamine, kuid vastu ei saada praktiliselt mitte midagi.
Kuuldavasti olnud Prantsusmaa rahandusministril plaanis minna Jaapanisse FCA ja Renault' liitu isiklikult selgitama, kuid eile hilisõhtul võttis FCA pealik John Elkann ettepaneku lihtsalt pauguga tagasi. Mis saab järgmiseks? Ehk proovib FCA siiski õnne väidetavalt esmalt plaanis olnud PSA-Opeliga?
KOMMENTAARID