Endi sõnul kohalikke seadusi järgivad autotootjad on Hiina võimudele andnud juurdepääsu nende poolt müüdud hübriid- ja elektriautode olulisele infole, kirjutab Carscoops.
Nii edastatakse võimudele reaalajas vähemalt 61 erinevat autode parameetrit. Esialgu saadetakse see info tootjale, kes seejärel edastab selle Hiina võimudele.
Kokku jagab valitsusega infot näiteks autode asukoha, kiiruse ja muude parameetrite kohta rohkem kui 200 firmat, teiste seas ka Tesla, Volkswagen, BMW, Ford, Daimler, Nissan ja Mitsubishi.
Selline süsteem toimib juba 2017. aasta algusest alates.
Hiina võimude kinnitusel kogutakse sellist infot vaid selleks, et tagada turvalisus ning teha plaane edaspidisteks infrastruktuuri arendustöödeks.
Ametnike kinnituse kohaselt ei jagata infot politsei, uurijate või kohtuga, kuid vastava taotluse olemasolu korral võib info jõuda riigi jõustruktuurideni.
Seejuures on info selle kohta, kas teabe jagamisest on autode omanikke teavitatud või mitte, vastuoluline. Mõned autotootjad kinnitavad, et kliendid on sellisest info jagamisest teadlikud, samas teema algatanud The Associated Pressi ajakirjanikud on aga veendunud, et nii see pole.
KOMMENTAARID