HINDED

7Kokku
8Mootor
7Veermik
7Kere
8Hind

KOKKUVÕTE

versioonide rohkus, disain, sõiduomadused, ökonoomne

mõni elektrisüsteemi mure, palju kehvas seisus eksemplare

Ford Transit on hea tööauto, mis peab suhteliselt hästi vastu ja mille hooldus ei nõua suuri kulutusi.

AUTONDUS

FOTOD. Audi SQ8 tuleb 435hobujõulise V-8 diisliga

FOTOD. Audi SQ8 tuleb 435hobujõulise V-8 diisliga (6)

Audi SQ8 biturbo V-8 diiselmootor arendab 435 hobujõudu ja 900 njuutonmeetrit. 0-100 km/h teeb Audi luksusdžiip 4,8 sekundiga. Neljaliitrise mootori turbod paigaldati väljalaskesüsteemi jadamisi: üks ...

MOOTORISPORT

Clio R.S-i valik täienes kolme võidusõiduversiooniga

Clio R.S-i valik täienes kolme võidusõiduversiooniga

Renault tutvustas vormel 1 Prantsusmaa GP-l kolme uut Clio R.S.-i võidusõiduversiooni: üks ringraja, teine ralli ja kolmas rallikrossi jaoks. Siiski saab sama autoga harrastada ka kõike kolme ala, sest ...

AUTOTÖÖSTUS

Pininfarina lihvib hüperautot

Pininfarina lihvib hüperautot

Pininfarina esitleb Torino autonäitusel oma 1900hobujõuliseks kavandatud hüperauto Battista täiustatud versiooni. Muudatused tehti pärast aerodünaamika simulatsioone ning need puudutavad eelkõige auto ...

PROOVISÕIDUD

Auto hääbuvast autoklassist

Auto hääbuvast autoklassist (1)

Kõik kurdavad, et GTId pole enam ammu need mis vanasti. Jah, kiired küll, aga ka liiga kallid! Kas 22 887-eurosel Polo GTI-l on siin lahendus pakkuda? 200hobujõuline Polo kuulub õigu­poolest GTI autoklassi, ...

PÄEVAUUDISED

Autolehe 19. juuni uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Autolehe 19. juuni uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Uus 3. seeria Touring saab kuni 374 hjBMW-l valmis universaalkerega uus 3. seeria auto, mis tuleb praktilisem ja pakub kuni 374 hobujõudu.   Uus 3. seeria Touring on natuke üle 4,7 meetri pikk ja õige ...

LIIKLUS

KOLUMN. Vau: Overtoni akna nihutamine sõiduteel

KOLUMN. Vau: Overtoni akna nihutamine sõiduteel

Overtoni akna teooria käsitleb ideede ühiskondliku aktsepteeritavuse skaalat. Sellel skaalal jäävad mõlemasse otsa mõeldamatuks peetavad arusaamad ning keskele järjest suurema hulga inimeste jaoks ...

AUTOPÄEVIK

AUTOPÄEVIK: Häving ja tegelemine tagajärgedega

AUTOPÄEVIK: Häving ja tegelemine tagajärgedega (4)

Lexuse eelmine hooaeg lõppes nii masendavalt, et läks mitu kuud, enne kui sellega uuesti tegelema tahtsin hakata. Kõigepealt tabas Lexuse esiklaasi kivi. Väikesest täkkest tekkis järgmiseks päevaks väike ...

Ford Transit: praktiline, kuid mitte probleemideta (2)

Ford Transiti võb pruugitund saada soodsalt. Mõningase remondikuluga tasuks siiski arvestada. Foto: Pille Russi

Eelmise põlvkonna Ford Transit oli pikalt tootmises ning läbis vahepeal ka värskenduskuuri. Töökindlus on hilisemal mudelil veidi parem.

Ford Transiti nime pole ilmselt vaja kellelegi tutvustada. Juba 1965. aastast toodetav kaubik on omas segmendis enimmüüdud sõiduk, mida on pika ajaloo jooksul üle maailma läinud kaubaks tublisti üle kaheksa miljoni. Eesti teedelgi on Ford Transiteid nähtud juba 1980ndate lõpust ja 1990ndate algusest ehk ajast, mil esimesed lääne autod siia suuremas koguses saabusid.

 

2006. aastal tuli välja täiesti uue ilmega Transit, mida erinevates väljaannetes on käsitletud nii viienda põlvkonna autona kui ka neljanda põlvkonna mudelivärskendusena. Olgu tegu ühe või teisega, igal juhul on see kaubik või väikebuss praktiline sõiduk, millel on väga head sõiduomadused ning mis tagab tavaliselt ka üsna muretu omanikupõlve.

Eriversioone on palju, erinevad nii välised mõõtmed kui ka veoskeem. Foto: Pille Russi

Transiti tugevaks küljeks on versioonide rohkus. Varieeruvad nii kere suurus, kõrgus ja istmete arv kui ka telgede vahe ning veoskeem – kokku võib lugeda sadu variante. Tööks sobiva kaubiku või väikebussi leidmine ei tohiks seega olla ülemäära keeruline.

Tasub muidugi hoolega valida, sest töösõidukid enamasti kerget elu ei näe ning ka läbisõit kipub olema väga suur. Transiti hind on aga mõistlik ja pidamiskulu pigem väike.

KERE: Elektriprobleemid

Transit on tõeline tööauto selle sõna parimas tähenduses. Kabiin on kui liikuv kontor: panipaiku leidub ohtralt, armatuurlaua ülaossa mahuvad ka suuremõõdulised dokumendid. Praktilised on suured laekad selle kõrval, nii juhi kui ka kaassõitja ees, ning joogipudelihoidikud, kuhu mahuvad hõlpsalt kaheliitrised pudelid.

Suure kaubaruumi ja vaid esiistmetega kaubikute kõrval saab ka reisijate veoks sobivaid väikebusse. Foto: Pille Russi

Varustus on enamasti päris hea: olemas on kliimaseade, Bluetooth-ühendus, kiirushoidik jne. Juhikoht on mugav ja tänu kõrgepoolsele isteasendile hea väljavaatega. Suurte kaheosaliste peeglite abil on Transitiga ka kitsastes tingimustes lihtne manööverdada.

Mõningal määral kimbutavad Transitit elektriprobleemid. Kuna kasutusel on kahe aku süsteem, kus ühte läheb vaja käivituseks ja teist lisaseadmetele, siis kipub neil sõidukeil, mis liiklevad enamjaolt linnas või läbivad lühemaid vahemaid, tekkima probleeme lisaaku täituvusega. Lühike sõidutsükkel ei lae nimelt lisaakut piisavalt ja selle tulemusena ei tööta näiteks küttesüsteemi niinimetatud lisaahi või kesklukustus.

Juhikohalt on väljavaade igati hea. Juhiiste on aga suhteliselt kõrge ja seetõttu sobib Transit paremini lühematele inimestele. Foto: Pille Russi

On olnud ka juhuseid, kus omanik arvab, et kesklukustuse puldil on patareid tühjad, ning teeb seetõttu puldile liiga tugevate nupuvajutustega kahju. Tegelikult on selle põlvkonna Transiti pult akuga, mida laetakse sõidu ajal induktsiooniga süütelukust.

Mõistagi tulevad akuprobleemid rohkem esile talvel ja külmal ajal. Mõningatel juhtudel on olnud probleeme ka tagauste purunevate kaablitega. Esmalt saab kannatada kaabli kaitserüü ning probleemi ignoreerimine viib edasi juhtmestiku vigastuseni. Rooste võib olla probleemiks pigem avariisse sattunud sõidukitel. Tehase originaalosad reeglina roosteprobleemide käes ei vaevle.

Kaubaruumi suurused varieeruvad sõltuvalt modifikatsioonist. Foto: Pille Russi

MOOTOR: Ülekoormus teeb liiga

Mootorivalik on lai ja mõistagi on ülekaalus diislid. Tootmisaastate alguses pakuti neist kuut versiooni, kubatuur oli kas 2,2 või 2,4 liitrit. Jõuallikate võimsus jääb vahemikku 85–115 hobujõudu. Ehkki turbodiislite hobujõudude arv pole muljet avaldavalt suur, pakuvad need väga head pöördemomenti, mistõttu ei jää Transit kauba vedamisel või reisijate sõidutamisel kindlasti hätta.

Mootorivalik on lai, võimsamaid jõuallikaid saab tagaveolistele. Foto: Pille Russi

Bensiinimootorina sai 2,3liitrist jõuallikat, mida kohtab pruugitud Transititel väga harva. 2011. aasta mudelivärskendusega vahetati kõik diiselmootorid välja uute 2,2liitriste jõuallikate vastu, millel pruugiti vaid pikka (50 000 kilomeetrit) hooldevälpa. Mõistagi olid uued start-stoppsüsteemiga varustatud jõuallikad varasematest ökonoomsemad: Ford lubab, et need kulutavad keskmiselt vaid 6,5–7 liitrit saja kilomeetri kohta. Esiveolistele Transititele pakuti neid võimsusega 100, 125 ja 140 hobujõudu, võimsaim tagaveoline varustati aga 155hobujõulise versiooniga.

Kuna bensiinimootoreid müüdi vähe ja praegu müügil olevatel pruugitud Transititel pole neid üldse, pole nende töökindluse kohta kuigi palju infot. Diiselmootoritel on tulnud vahetada pihusteid ja EGR-klappe. Viimaste vahetus maksab koos töörahaga ligikaudu 500 eurot. Üksikutel juhtudel on plokikaane tihendi vahelt lekkinud jahutusvedelik. Kui lekkele kohe jälile ei saa, võib see kahjustada mootoriplokki, nii et tagajärjed on tõsised. Kui kiiremal ja kergemal juhul piisab plokikaane tihendi vahetusest, siis ploki lihvimine või vahetus on väga kulukad.

Kapoti avamiseks tuleb appi võtta süütevõtme komplekt. Foto: Pille Russi

Autodel, millega veetakse sageli rasket koormat, on vahetatud ka sidurit ja kahemassilist hooratast. Neid rikutakse ka lumme või porri kinni jäädes, sealt kaubiku omal jõul väljasurumine teeb liiga ka hooratta leevendile. Remont on kulukas, makstes 1400–1500 eurot. On olemas ka ühemassilise hooratta ümberehituskomplekt, mis sisaldab hooratast, siduriketast ja -korvi. Selline komplekt maksab 651 eurot.

Eelmise põlvkonna Transitil kasutati vaid manuaalkäigukaste. Tootmisaja alguses oli neid kaks – viie- ja kuuekäiguline –, kuid hiljem jäi valikusse ainult kuuekäiguline käsikast. Käigukastid on üldiselt vastupidavad, vaid üksikutel juhtudel on tulnud vahetada kulunud laagreid.

VEERMIK: Esisild kulub kiiremini

Transiti vedrustus sarnaneb üsna palju varasemate mudelite omaga: ees on sõltumatu vedrustus, taga jäik tala ning lehtvedrud. Sõiduomadused on üsnagi mugavad ning juhitavus kaubiku kohta väga hea.

Transiti küljeuks on piisavalt lai, et laadida sedakaudu auto peale terve euroalus. Foto: Pille Russi

Veermiku töökindlus on keskpärane ja nii nagu mitmel teiselgi kaubikul kipub Transitilgi rohkem remonti vajama esisild (tagasild on suure veovõimega end ammu tõestanud, tugev ja n-ö lollikindel). Enim on vahetatud esiõõtshoobade tagumisi pukse (hind 46,38  €/tk), esistabilisaatorvarva keskmisi pukse (hind 7,34 €/tk) ja esistabilisaatorvarva otsi (hind 63,84 €/tk). Veidi suuremaks läheb remondiarve siis, kui vaja on vahetada esirattalaagreid, mis maksavad 206,92 eurot tükk.

Nagu eelpool öeldud, on veoskeeme kaks: esivedu ja tagavedu. Nende töökindlus ei erine, sest ka tagaveolise Transiti sildade ehitus on samasugune nagu esiveolisel ning kasutatakse samu komponente.

HINNAD: Odav osta ja hooldada

Kasutatud Transiti otsimine suurt pingutust ei nõua. Alates 2006. aastast toodetud sõidukeid on praegu Eestis müügil üle saja. Hinnad algavad 3500 euro lähistelt ja kerkivad värskemate ning väikese läbisõiduga autode puhul üle 16 000 euro. Turu madalaima hinnaga pole mõistagi mõtet head autot oodata.

Varustustase on kaubiku kohta piisavalt hea. Kiirushoidik ja konditsioneer on pigem tavapärased. Foto: Pille Russi

Transiti pidamiskulu pole siiski väga suur. Sõltuvalt vanusest tehakse hooldusi kas 25 000 kilomeetri järel või kord aastas või 50 000 kilomeetri järel ja kahe aasta tagant, sõltuvalt sellest, kumb kriteerium enne täitub.

Neil sõidukitel kasutatakse karteris õlikvaliteediandurit, mistõttu võib hooldusaega näitav tuli süttida armatuurlaual ka hulk aega enne seda, kui maksimaalne läbisõit on saavutatud. Keskmine hooldus maksab umbes 340 eurot, kuid Fordi esindused pakuvad üle viie aasta vanustele sõidukitele hooldust ka soodushinnaga. Sellest saate lugeda spetsialisti kommentaaris. Käsikäigukastidele eraldi hooldusi ette nähtud ei ole.

KRISTJAN OJANG

HINNANGUD

Omanik: Madis, Ford Transit 2,2 l (96 kW), 2007

Ostsime 2012. aastal oma ettevõttele kaks Ford Transitit väljalaskeaastaga 2007. Valisime 2,33 meetri kõrguse mudeli, mille kaubaruumi sisemõõt oli omas klassis pikim (3,35 meetrit).

Transitit on kasutada mugav, kui juhi pikkus on enam-vähem 1,8 meetrit, mitte rohkem. Pikemad inimesed ei näe hästi aknast välja ja juhi iste ei reguleeru piisavalt. Kõrvaliste on ebamugav nagu kõikidel selle aja kaubikutel.

Kuue aasta jooksul on Transiteid olnud vaja remontida põhiliselt auto ülekoormamise tõttu. Näiteks kahetonnise haagise vedamine lõhkus kiirelt ära kahemassilise hooratta ja siduri ning ilmselt sai samal põhjusel kannatada ka käigukast. Samuti kulusid ära tagauste kaablikatted ning esiuste avamise piirajad läksid kiiresti katki ja hakkasid krääksuma.

Mootoris lähevad pihustid rivist välja, kuid need autod on saanud ikkagi kuus aastat tööd teha. Transiti keskmine kütusekulu on umbes 10 liitrit sajale kilomeetrile, tehase jutt 7–8liitrisest kulust on täielik jama.

Hooldusele kulub umbes 400–500 eurot aastas ja arvestada tuleks ka remondikuluga. Kui sõita vähem ja vaikselt, siis läheb remondile igal aastal umbes 1500 eurot. Kui aga korralikult tööd teha, kulub remondile igal aastal 6000–7000 eurot.

Tööd saab aga Fordi kaubikutega teha hoolega ning aeg-ajalt üllatavad need ka oma võimekusega. Oleme näiteks 80 kilomeetrit vedanud Transiti slepis 6,1tonnise tühimassi ja 9-tonnise täismassiga tuletõrjeautot, kusjuures sidur ja käigukast jäid selle peale isegi terveks.

Spetsialist: Karel Mets, Info Auto AS

Ford Transit on praktiline ja üsna vastupidav kaubik, millel on pikk hooldusvälp ja mõistlikud pidamiskulud. Hooldused ei maksa väga palju ja samuti pakume viie aasta vanustele ning vanematele tarbesõidukitele odavamat soodushooldust maksumusega 240 eurot.

Mootorid on üldiselt vastupidavad, diiselmootoritel oleme vahetanud EGR-klappe ning väga vähe oleme vahetanud plokikaane tihendit, ette on tulnud mootoriploki probleeme. Käigukastidega enamjaolt probleeme ei ole. Laagrid on harvadel juhtudel kulunud ning remondi maksumus selgub siis, kui käigukast lahti võtta ning vajaminevad detailid defekteerida.

Elektrisüsteemis on tekitanud talvisel ajal muret lisaseadmete aku tühjenemine, mistõttu võib tõrkuda kesklukustus ja lisaahi või isegi ukselukkude avamise pult.

Rooste üldiselt liiga ei tee, küll on aga muresid olnud kivirahe tõttu haljaks pekstud küljekarpidega. Valget värvi bussidel on väikeseid roostetäppe tekitanud ka teelt värvile ladestunud metalliosakesed, mida annab edukalt eemaldada spetsiaalsete vahenditega.

Hetkel käib tagasikutsumiskampaania seoses mootori juhtploki tarkvaraga. See puudutab külmalt ja suurel koormusel kütuse liigset sissepritsimist, mille tulemusel võib kolbi teatud oludes tekkida mõra. Autodele, mis käivad korrapäraslt Info-Autos hoolduses, on jooksvalt tehtud kõik tehase ette nähtud parandused ja nõutud tarkvarauuendused.

Ford Transit

  • Madalaim hind: 3500 eurot
  • Kõrgeim hind: 16 900 eurot

TEHNILISED ANDMED

  • Mootor • R-4 diisel, 2198 cm3, 85 kW (115 hj) 3500 p/min, 310 Nm 1750 p/min, turbo
  • Jõuülekanne • esivedu, 6-käiguline manuaalkäigukast
  • Rool • võimendiga hammaslattrool
  • Pidurid • ees ventileeritavad ketaspidurid, taga ketaspidurid, ABS
  • Vedrustus • ees sõltumatu vedrupüstmikega, taga sõltuv, sillatala ja lehtvedrudega
  • Rehvid • 215/65 R15
  • Mõõtmed ja massid • pikkus 5230 mm, laius 1974 mm, kõrgus 2370 mm, telgede vahe 3300 mm, rööbe ees/ taga 1737/1710 mm, pöördering 11,9 m, tühimass 1858 kg, täismass 3500 kg, kaubaruumi maht 9300 l, kandevõime 1642 kg, piduriga haagise mass kuni 2800 kg, kütusepaagi maht 80 l
  • Kiirusomadused • aeg 0–100 km/h pole teada, tippkiirus pole teada
  • Kütusekulu • linn/maantee/keskmine – 7,7/6,9/7,2 l / 100 km

MUDELI AJALUGU

  • 1965 esimene põlvkond
  • 1978 teine põlvkond
  • 1986 kolmas põlvkond
  • 2000 neljas põlvkond
  • 2006 viies põlvkond
  • 2013 kuues põlvkond

FORD TRANSITI TAUST

Ford Transit. Foto: Wikipedia

2006. aasta Transitit peetakse mõnikord ka aastatuhande vahetusel esitletud neljanda põlvkonna mudelivärskenduseks.

Ford Transit. Foto: Ford

Mudelivärskendus tehti 2011. aastal. Transit sai uued mootorid, kuid välimus jäi sarnaseks.

Ford Transit. Foto: Ford

Viimase põlvkonna vahetuse läbis Transit 2013. aastal. 

KAALU KA NEID

Peugeot Boxer. Foto: Peugeot

Peugeot Boxer (2006 - ....)

  • Hind: alates 3000 eurost
  • Plussid: suur kaubaruum, disain, veermik 
  • Miinused: 2,2liitrine mootor probleemne, liuguste ja tagauste tõrked

Kokkuvõte: Soodne ja praktiline, kuid võib pakkuda ebameeldivaid üllatusi. Eelistada tasuks kaubikuid alates 2008. aastast.

Renault Trafic. Foto: Renault

Renault Trafic (2000–2014)

  • Hind: alates 1900 eurost
  • Plussid: palju versioone, disain, mugav sõita
  • Miinused: mootori ja käigukastide vastupidavus, esisild, elektrisüsteem

Kokkuvõte: Valida võiks värskelt remonditud mootori, käigukasti ning veermikuga sõiduki. Alates 2010. aastast on töökindlamad.

Volkswagen Crafter. Foto: Volkswagen

Volkswagen Crafter (2006 - ....)

  • Hind: alates 5200 eurost
  • Plussid: mugavus, juhitavus, ökonoomne, hind,
  • Miinused: mootori vead, väiksemad diislid jõuetud

Kokkuvõte: Säästlik ja praktiline tarbeauto, mis pakub juhile häid töötingimusi. Pruugituna valik väiksem kui Transitil.

KOMMENTAARID

Västerby 28 november 2018 11:24 Ebasobiv kommentaar
On 2012 Transit 2,4 motoga, tagavedu. Seoses sellega kasutatakse kitsaid kumme ja libedaga pidamasaamine pikem. Kütusekulu on stabiilselt 11,5 l. Mootor on ise vaikne ja kultuurse käiguga. Sooja toodab paremini kui 2,2 Sprinteri mootor. Kütusekuluvahe seda selgelt näitabki- MB täiskõrge on tunduvalt ökonoomsem. Lisaahi ei tööta, aku viga see pole. Häirib võtmega kapoti avamine, aknapesuvee lisamiseks võta võti süütest välja koguaeg. Kardaaniriste läheb nagu võid leiva peale- iga 2 aasta tagant, samuti vahepukk. Lehtvedrupuksid samamoodi. Tal on veel paar kiiksu, käsipiduritrosside kõrid on lahtiste otstega ja sinna sisse läheb kogu maanteetolm ja vesi. St et talvel on käsipidur täiesti rivist väljas. Tagumised ABS andurid freesitakse ära rummu peale kogunenud liiva ja tolmu tõttu. Kui võimalik, valige midagi muud, Ford pole eriti nõudlikule kliendile.
11
martin 5 detsember 2018 23:50 Ebasobiv kommentaar
Tere, mul 6x transit 00-08a. Pole fänn, juhtus nii...Kardaaniriste läheb nagu leiba või peale iga 2 aasta tagant. samuti vahepukk. Kurat see on bs, mul kahel transitil millel kindel ajalugu ja läheneb 600tuhat on tehase jupid, teistel mis saavad igapäevaselt ränka ülekaalu jah vahetan iga aasta antud detaile, aga hinnad on marginaalsed, pukid 20eur tk ja rist 4eurot. Lehtvedru pukse pole never ever vahetanud. Ei kurda, olen omanud volksvaagenit, mersut ning prantsuse imesid, ehk bokser, jumper dukato. Jah fordil kere roostekindlus on halvem aga üldised kasutus omadused ületasid nii prantslasi kui ka volkarit ja mersut seeega minu kindel valik on ikkagi ford. Minul fordidega pole olnd probleeme, transitiga oleme teinud loom katseid mistõttu oleme üritanud ära tappa, pole senimaani õnnestunud....
20
Nimi :
Kommentaar :
 
 

VEEL UUDISEID

Peking-Pariis maratonralli jõuab peagi Eestisse

Peking-Pariis maratonralli jõuab peagi Eestisse

2. juunil Pekingist teele asunud maratonralli osalejad jõuavad käesoleval nädalal Eestisse. Täna sõidavad vanaautode maratonrallil osalejad Nižni-Novgorodist Zavidovosse, homne päev lõpeb Peterburis. Enne ...

FOTOD. BMW neile, kes juhivad ka tulevikus autot ise

FOTOD. BMW neile, kes juhivad ka tulevikus autot ise (1)

Ideeauto BMW Vision M Next näitab ettevõtte arusaama, milline võiks olla sõidurõõmu pakkuv auto tulevikus. Tegemist on pisitikuhübriidiga, mille juht saab valida elektrilise nelikveo või tagaveo vahel. ...

Viidas maailma raskeimal 24-tunni sõidul taas võidukas

Viidas maailma raskeimal 24-tunni sõidul taas võidukas

Tristan Viidas saavutas nädalavahetusel Nürburgringil maailma raskeimaks peetaval 24-tunni võidusõidul võidu SP10 klassis, mille käigus läbiti 3679 kilomeetrit. Üldarvestuses 67. kohalt startinuna saavutati ...

Ralli: Craig Breen stardib Hyundai WRC autoga Shell Helix Rally Estonial

Ralli: Craig Breen stardib Hyundai WRC autoga Shell Helix Rally Estonial

Täna avalikustas Hyundai Motorsport oma Soome MM-ralli sõitjad ja nende seas on ka Craig Breen ning Paul Nagle. Nende ettevalmistuse hulka enne Soome MM-rallit kuulub ka Shell Helix Rally Estonia, mis on ...

Clio R.S-i valik täienes kolme võidusõiduversiooniga

Clio R.S-i valik täienes kolme võidusõiduversiooniga

Renault tutvustas vormel 1 Prantsusmaa GP-l kolme uut Clio R.S.-i võidusõiduversiooni: üks ringraja, teine ralli ja kolmas rallikrossi jaoks. Siiski saab sama autoga harrastada ka kõike kolme ala, sest ...

Mini näitas Nürburgringil uut sportmudelit

Mini näitas Nürburgringil uut sportmudelit

Mini näitas nädalavahetusel peetud Nürburgringi 24tunni sõidu raames järgmisel aastal müügile tuleva John Cooper Works GP prototüüpi. Sõidukit kavatsetakse valmistada 3000 eksemplari. Mini annab teada, et ...

FOTOD. Audi SQ8 tuleb 435hobujõulise V-8 diisliga

FOTOD. Audi SQ8 tuleb 435hobujõulise V-8 diisliga (6)

Audi SQ8 biturbo V-8 diiselmootor arendab 435 hobujõudu ja 900 njuutonmeetrit. 0-100 km/h teeb Audi luksusdžiip 4,8 sekundiga. Neljaliitrise mootori turbod paigaldati väljalaskesüsteemi jadamisi: üks ...

 
FOTOD. Võrumaal kihutasid veoautod võidu

FOTOD. Võrumaal kihutasid veoautod võidu

Veoautokrossi Liqui Moly Eesti meistrivõistlused jätkusid võidusõiduga Hinsa rajal Võrumaal. Klassis GAZ-51 võitis Andre Mõttus, GAZ-53 Toomas Repp ja superbagidel Andres Lohuväli. Täielikud tulemused on ...

Martin Rump tõusis GT-autode etapil oma klassis poodiumile

Martin Rump tõusis GT-autode etapil oma klassis poodiumile

Möödunud nädalavahetusel toimus Jaapanis Suzuka International ringrajal Blancpain GT World Challenge Asia 5. ja 6. etapp, mille Eesti ringrajasõitja Martin Rump eelmisel aastal võitis. Ka sel aastal näitas ...

Alexander Rossi domineeris Indycar sarja etappi

Alexander Rossi domineeris Indycar sarja etappi

Road America ringrajal sõidetud Indycar sarja 10. etapil saavutas ülekaaluka esikoha Alexander Rossi. Andretti Autosport tiimi sõitja Rossi möödus stardi järel parimalt stardikohalt alustanud Colton Hertast ...

F1: Kaks karistust kukutasid Ricciardo esikümnest

F1: Kaks karistust kukutasid Ricciardo esikümnest

Daniel Ricciardole määrati Prantsusmaa GP järel kaks 5-sekundilist ajakaristust, mis kukutasid Renault sõitja esikümnest välja. Ricciardo teenis karistused möödasõitude eest viimasel ringil. Esmalt möödus ...

Jüri Vipsi arvele jäi Prantsusmaa etapil neljas koht

Jüri Vipsi arvele jäi Prantsusmaa etapil neljas koht

Jüri Vips saavutas Paul Ricardi rajal sõidetud FIA F3 etapi esimeses sõidus neljanda koha, aga teises sõidus esikümnesse ei mahtunud. Avasõidus startis Vips seitsmendalt kohalt ja tal õnnestus tõusta ...

Motors24 proovisõit - Lexus UX 250h

Motors24 proovisõit - Lexus UX 250h (2)

Lexuse tootevalikust on senimaani puudunud väike linnadžiip. Nüüdseks on see viga parandatud ning uus väikeauto kannab nime UX. Ja loomulikult, nagu Lexusele kohane, on see auto saadaval ka hübriidina.  ...

F1: Lewis Hamilton võitis kindlalt Prantsusmaa GP

F1: Lewis Hamilton võitis kindlalt Prantsusmaa GP

MM-sarja liider Lewis Hamilton saavutas kindla esikoha Paul Ricardi ringrajal sõidetud Prantsusmaa etapil. Parimalt stardikohalt alustanud Hamilton näitas Valtteri Bottasest paremat kiirust ja soomlane ei ...

 
Rallikrossi etapil pidi Ligur alla vanduma Simonovile

Rallikrossi etapil pidi Ligur alla vanduma Simonovile

Saaremaal Kuressaare lennuväljal toimus Olerex Eesti meistrivõistlused rallikrossis 2019 kolmas etapp. Lennuväljale spetsiaalselt selleks võistluseks ehitatud rada, mis erandkorras oli täies ulatuses ...

Jean-Eric Vergne võitis Bernis sõidetud elektrivormelite etapi

Jean-Eric Vergne võitis Bernis sõidetud elektrivormelite etapi

Tiitlikaitsja Jean-Eric Vergne kindlustas Formula E sarja liidrikohta etapivõiduga Berni tänavarajal Šveitsis. Elektrivormelite sarja 11. etapi avaringist kujunes paras kaos, kui Sam Birdi ja Pascal ...

F1: Hamilton võitis Prantsusmaa GP kvalifikatsiooni

F1: Hamilton võitis Prantsusmaa GP kvalifikatsiooni

Lewis Hamilton edestas Paul Ricardi ringrajal sõidetud Prantsusmaa GP kvalifikatsioonis tiimikaaslast Valtteri Bottast 0,286 sekundiga. Kolmanda aja sõitis välja Ferrari sõitja Charles Leclerc, kelle ...

F1: Vetteli karistust Kanada etapilt ei tühistata

F1: Vetteli karistust Kanada etapilt ei tühistata

Sebastian Vettelile antud 5-sekundilist ajakaristust, mis maksis Ferrari sõitjale esikoha Kanada etapil ei tühistata. Ferrari esitas Paul Ricardis kogunenud žüriile uusi tõendeid, mis aga polnud kohtunike ...

F1: Vabatreeninguid Paul Ricardi rajal valitses Mercedes

F1: Vabatreeninguid Paul Ricardi rajal valitses Mercedes

Prantsusmaa GP reedel sõidetud vabatreeningutel näitasid parimat minekut Mercedese sõitjad. Päeva parima ringiaja sõitis välja Valtteri Bottas, kes edestas tiimikaaslast Lewis Hamiltoni 0,424 sekundiga. ...

Vana auto, aga üliväike läbisõit. Mida müüakse?

Vana auto, aga üliväike läbisõit. Mida müüakse? (15)

Järelturult leiab hämmastavalt väikese läbisõiduga "kirikuõpetaja autosid" - mis antud viie näite puhul on ka tegelikult väga vähe sõitnud ja lubatavalt väga heas seisukorras.   Toyota Camry, 2003Läbisõit: ...

Bondi autoks saab taas Aston Martin

Bondi autoks saab taas Aston Martin

Aston Martin avalikustas hiljuti oma uue hüperauto Valhalla, nüüd kinnitati, et sellega hakkab järgmises 007-filmis sõitma ka James Bond. Nii nagu Aston Martini eelmine suur uudis Valkyrie, sai ka Valhalla ...

 
Nissan on Sunderlandis valmistanud 10 miljonit autot

Nissan on Sunderlandis valmistanud 10 miljonit autot

33 aasta vältel on Sunderlandi tehasest uus auto välja sõitnud keskmiselt iga kahe minuti järel. Nissani Sunderlandi tehas alustas tööd 1986. aastal ja see on kõige kiiremini 10 miljoni sõidukini jõudnud ...

Mini tähistas korraga kaht tähtpäeva

Mini tähistas korraga kaht tähtpäeva

Mini tähistas kokkutulekuga oma 60. ning filmi Italian Job 50. sünnipäeva.  Mini tehases Oxfordis kogunesid paljud 1969. aasta legendaarses filmis osalenud näitlejad ning taustatöötajad, samuti Mini fännid ...

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Algaval nädalavahetusel on lisaks F1 etapile Prantsusmaal võistlustules ka mitmetes erinevates sarjades kihutavad Eesti võidusõitjad. F3 sarjas jahib võite Paul Ricardi ringrajal toimuval teisel etapil Jüri ...

Pininfarina lihvib hüperautot

Pininfarina lihvib hüperautot

Pininfarina esitleb Torino autonäitusel oma 1900hobujõuliseks kavandatud hüperauto Battista täiustatud versiooni. Muudatused tehti pärast aerodünaamika simulatsioone ning need puudutavad eelkõige auto ...

Tulekul on ligi 800hobujõuline Mustang

Tulekul on ligi 800hobujõuline Mustang

Ford andis teada, et 2020. aasta Mustang Shelby GT500 V-8 mootor arendab 770 hobujõudu (760 Ameerika hj) ja on seega kõigi aegade võimsaim Fordi tänavaauto. Kompressormootori pöördemoment on 847 ...

Ford taaskasutab aastas 1,2 miljardit plastikpudelit

Ford taaskasutab aastas 1,2 miljardit plastikpudelit (4)

Ford annab aastas uue elu 1,2 miljardile kasutatud plastpudelile, valmistades neist näiteks autovaipu. Näiteks saab Ford EcoSport endale kasutatud ja ümbertöödeldud plastpudelitest vaibad. Ühe auto põranda ...

FOTOD. Uus BMW 8. seeria Gran Coupe: 530 hj ja 3,9 sekundiga „sajani”

FOTOD. Uus BMW 8. seeria Gran Coupe: 530 hj ja 3,9 sekundiga „sajani” (3)

BMW uue nelja uksega sportauto tippversioon M850i xDrive´i V-8 mootor teeb 530 hobujõudu ja 750 njuutonmeetrit ning suudab auto kiirendada paigalt sajakilomeetrise tunnikiiruseni 3,9 sekundiga. Teised ...

 
Uus Peugeot 2008 tuleb ka elektriautona

Uus Peugeot 2008 tuleb ka elektriautona

Uue Peugeot 2008 ostja saab valida elektri-, diisel- ja bensiinimootori vahel. Ühtlasi on tegemist Peugeot esimese täiselektrilise linnadžiibiga. Uus moodulplatvorm annab võimaluse pakkuda 2008 kolme ...

Toyota uus võistlusauto jõudis testirajale

Toyota uus võistlusauto jõudis testirajale (1)

Sportautode MM-sarjas hakkavad alates 2020.-2021. aasta hooajast LMP1 klassi autodele kehtima uued reeglid ja esimesena näitas uut võistlusautot Toyota. LMP1 klass läheb üle nn hüperauto reeglitele, millele ...

SUUR TURVATOOLIDE TEST: Kaks väga head ja neli halba

SUUR TURVATOOLIDE TEST: Kaks väga head ja neli halba

Turvatooli tegelikku ohutust on võimatu hinnata hinna, välimuse, kaubamärgi, kinnitusviisi ja muude selliste lihtsate tunnuste järgi, selgus sõltumatute ühenduste korraldatud suures turvahälli- ja ...

Ford Galaxy ja S-Max – levinud ja üpris töökindlad

Ford Galaxy ja S-Max – levinud ja üpris töökindlad

Hinnangud Ford S-Maxile ja Galaxyle on algusest peale olnud kas pigem või lausa üdini positiivsed. Kuidas need mahukad Fordid aga aja möödudes vastu peavad?   Osadele sobib nii välimuselt kui juhitavuselt ...

Auto hääbuvast autoklassist

Auto hääbuvast autoklassist (1)

Kõik kurdavad, et GTId pole enam ammu need mis vanasti. Jah, kiired küll, aga ka liiga kallid! Kas 22 887-eurosel Polo GTI-l on siin lahendus pakkuda? 200hobujõuline Polo kuulub õigu­poolest GTI autoklassi, ...

Haruldus Eestis: Auto, mida valmistati kõigest 251 eksemplari

Haruldus Eestis: Auto, mida valmistati kõigest 251 eksemplari

DKW oli omaaegsel Saksamaal üks levinumaid autosid, kuid mõnda selle versiooni valmistati vaid käputäis. Üks selliseid on ka 1938. aastal Wachsmuthi keretehases valminud 2-kohaline Front Luxus. Põhjuseid, ...

Stiilne youngtimer 3500 euroga

Stiilne youngtimer 3500 euroga (2)

Mida huvitavat võiks Eesti kasutatud autode turult osta, kui eelarve on 3500 eurot? Saab nii Euroopa kui ka Ameerika autosid: sedaane, universaale, kupeesid ja kabriolette. Hobiautohooaeg käib täistuuridel: ...

 
Ekstreemsusi vältides

Ekstreemsusi vältides

Koos Toyotaga loodud BMW Z4 tipmine versioon M40i on kuratlikult kiire, kuid samas mitte ekstreemselt sportlik. See ju BMW nagu iga teinegi: samad näidikuekraanid armatuurlaual, sama käigukang ja ...

KUULSAD YOUNGTIMERID: Lõbusaks läheb kurvides

KUULSAD YOUNGTIMERID: Lõbusaks läheb kurvides (4)

„Kõige lõbusam ­Jaapani auto – läbi aegade.” Kui mainekas Briti ajakiri Autocar võttis 30 aastat tagasi Mazda MX-5 olemuse sedasi kokku, tundsid Jaapani insenerid-disainerid end ilmselt päris muhedalt.   ...

Eesti kaheksakuuline rallipaus sai Virumaal läbi

Eesti kaheksakuuline rallipaus sai Virumaal läbi

Kui Eesti kaheksakuulise rallipausi lõpetanud Grossi Toidukaubad Viru ralli esimesed kaks kohta paistsid juba poolel võistlusel nii kindlad, kui rallis saab üldse milleski kindel olla, siis kolmandale käis ...

Dramaatiline lõppvaatus Sardiinias

Dramaatiline lõppvaatus Sardiinias

Sardiinia ralli sai ootamatu lõpplahenduse, kui võistlust kindlalt juhtinud Ott Tänak pidi viimasel kiiruskatsel roolisüsteemi rikke tõttu loovutama esikoha Dani Sordole. Kogenud hispaanlane näitas head ...

LUGEJA KÜSIB: Kuidas saan klaasid korralikult puhtaks?

LUGEJA KÜSIB: Kuidas saan klaasid korralikult puhtaks? (2)

Kuidas on kõige targem pesta-puhastada auto klaase? Kas parima tulemuse annab vana hea ajaleht pluss puhas vesi või hoopis mõni pesuvahend?    Koit Saar, Meguiar’si müügiesindaja-konsultant:Autoaknad ...

AUTOPÄEVIK: Häving ja tegelemine tagajärgedega

AUTOPÄEVIK: Häving ja tegelemine tagajärgedega (4)

Lexuse eelmine hooaeg lõppes nii masendavalt, et läks mitu kuud, enne kui sellega uuesti tegelema tahtsin hakata. Kõigepealt tabas Lexuse esiklaasi kivi. Väikesest täkkest tekkis järgmiseks päevaks väike ...

KOLUMN. Vau: Overtoni akna nihutamine sõiduteel

KOLUMN. Vau: Overtoni akna nihutamine sõiduteel

Overtoni akna teooria käsitleb ideede ühiskondliku aktsepteeritavuse skaalat. Sellel skaalal jäävad mõlemasse otsa mõeldamatuks peetavad arusaamad ning keskele järjest suurema hulga inimeste jaoks ...

 
Autolehe 19. juuni uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Autolehe 19. juuni uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Uus 3. seeria Touring saab kuni 374 hjBMW-l valmis universaalkerega uus 3. seeria auto, mis tuleb praktilisem ja pakub kuni 374 hobujõudu.   Uus 3. seeria Touring on natuke üle 4,7 meetri pikk ja õige ...

Mercedese järjekordne džiip panustab praktilisusele

Mercedese järjekordne džiip panustab praktilisusele

Mercedes-Benzi päratusse džiibivalikusse lisandus taas uudismudel – GLB. Ehkki see on sisuliselt sama suur kui olemasolev GLC, on see viimasest siiski odavam ning saadaval ka seitsmeistmelisena.   ...

Eerik Pietarinen toob Rally Estoniale uue Skoda Fabia R5 evo

Eerik Pietarinen toob Rally Estoniale uue Skoda Fabia R5 evo

Eerik Pietarinen on üks Soome noortest tulevikulootustest, kellele soomlased loodavad peagi juba WRC sarjas kaasa elama hakata. Koos Juhana Raitaneniga võitsid nad eelmisel aastal Shell Helix Rally Estonial ...

Eesti ringrajasõitjad tõusid Soomes sõidetud etapil poodiumile

Eesti ringrajasõitjad tõusid Soomes sõidetud etapil poodiumile

Möödunud nädalavahetusel sõideti Soomes, Botniaringil Põhja-Euroopa tsooni kestvussõidu (NEZ6H) ja Baltic Touring Car meistrivõistluste (BaTCC) teine etapp. Üle lahe toimunud etapil oli lisaks Läti, Leedu ...

Volkswagen palkab 5000 digitehnoloogia eksperti

Volkswagen palkab 5000 digitehnoloogia eksperti (3)

Volkswagen teatas, et palkab 2025. aastaks 5000 digitaalse tehnoloogia eksperti, et suurendada nii korporatsiooni sisest võimekust nutikamate autode tootmiseks. Plaanis on luua uuenduslik digitaalne ...

Bolt käivitab Tallinnas elektriliste tõukerataste laenutuse

Bolt käivitab Tallinnas elektriliste tõukerataste laenutuse

Homsest saab Tallinnas laenutada Bolti elektrilisi tõukerattaid. Tallinn on Pariisi ja Madridi järel maailmas kolmas linn, kus Bolti tõukerattaga sõita saab. “Auto ei ole tihti kõige parem liiklusvahend – ...

 
Nutikas turvavest Daineselt

Nutikas turvavest Daineselt

Tsiklirõivaste tootja Dainese esitles uut õhkpadjaga varutastud motovesti, mis mahub hõlpsasti iga motojope alla, aga sobib ka kandmiseks ülariiete peal. D-air tehnoloogiaga varustatud vesti on paigutatud ...