Avensis proovis esimest korda kärumehe tööd ja aitas ühe kaheteljelise kerghaagise Tallinnast Tartusse.
Minusugusele pea olematu haagisega sõitmise kogemusega inimesele oli see kõik paras seiklus, mis algas kärukonksu paigaldamisega. Pärast seda, kui viimati teeninduses käies haagisekonks vahetati (vt 29.03.18 AL), polnud ma uut haagisekonksu kordagi auto külge proovinud. Ega see tahtnudki algul oma kohale minna. Haagisekonksu eemaldatav osa oli küll täiesti uus, aga kuidagi ei õnnestunud seda õiget, „rohelist” lukustatud positsiooni tabada, põhjuseks oli ilmselt auto küljes asunud kinnitusmehhanismi roostekiht. Mitmekordse logistamise ja kerge õliga määrimise järel andis siiski targem järele ning lukusti plõksas õigesse, „rohelisse” asendisse.
Seiklused käruga jätkusid Tehnika tänaval, kus sõitsin ennast osavalt ühte teesulgu kinni ja sain käruga tagurdamist harjutada. Haagisega auto oli arusaadavalt omajagu uimasem, aga põhiline asi, mida pidin meeles pidama, oli see, et autol on „saba taga” ning pööretel ja reavahetustel tuleb tavapärasest tähelepanelikum olla.
Tartu maanteel läks muidugi veel „huvitavamaks”, kui pikalt 85 km/h sõitnud kodanik otsustas kerge vihmasaju saabudes vähendada kiirust umbes 70 km/h-ni, hoides seejuures „korraliku eestlasena” võimalikult tee telgjoone ligidusse. Turvalise möödasõiduvõimaluse leidmisega läks kilomeetreid ja loetud minutitega tekkis meie taha meeletult pikk saba. Millegipärast ei luba kodumaine liikluskultuur seda, et aeglasem sõiduk tõmbab korraks veidike teeserva ja laseb kiiremini liiklejad turvaliselt mööda.
Kokkuvõttes läks kõik hästi ja haagis jõudis kenasti Tartusse, kütusekulu aga sai mõne liitri jagu lisa: Tallinna-Tartu teel kulus lahtise tühja haagisega keskmiselt pea 8 liitrit kütust.
Augustis läksid vahetusse tagumised piduriklotsid. Tavaliselt vaatan piduriklotsid üle rehvivahetuse ajal, kui autol rattad alt ära, aga ilmselt jäi see kevadel tegemata. Tagaratast alt keerates jäi ka nüüd mulje, et mõni millimeeter klotsi on veel alles, aga pidurisadula eemaldamisel selgus, et klots oli seestpoolt rohkem kulunud ja seal oli metall juba vastu metalli käinud.
Laas Valkonen
Periood: juuni – august
Läbisõit perioodil: 1141 km
Kütusekulu: 6,5 l / 100 km
Kulu kütusele: 97,40 €
Muud kulud: 65,50 €
Kilomeetri hind: 0,14 €
Kilomeetri hind testi algusest: 0,16
KOMMENTAARID