Dacia Dusteri sõidupäeviku lehekülgedele on viimase kolme kuuga lisandunud 7500 kilomeetrit ning ka mõni teenindusekülastus.
Esiteks muidugi rehvivahetus, millele kulus ABC Motorsis 34 eurot. Alla läksid lamellrehvid Goodyear Ultragrip Ice 215/55 R16, need soetasin koos autoga, mis tähendab, et nende maksumus sisaldub auto liisingmakses.
Rehvidega olen rahul: eriti kõrgelt hindan nende pakutavat tagasisidet, libeduse tekkest saab aegsasti aru. Mitte et haardumine kaoks, sinna pole ma Dusteriga jõudnud, vaid kõik need olulised märgid, mida autojuhid nimetavad tagumikutundeks, jõuavad õigeaegselt adressaadini.
Rehvidega on kaude seotud ka teine teeninduses käik. Parklast välja manööverdamisel kostus ühtäkki parema esiratta juurest raginat. Kas tõesti püsikiirusliigend, oli esimene pähe karanud kahtlus. Kui täiesti välja keeratud rattaid veidigi otsemaks pöörasin, kadus ragin kui lõigatult. Selge, liigend ei ole süüdi. Asja väljast uurides sai põhjus selgeks – rehvi serv krobistas vastu logarit.
ABC Motors vahetas garantiikorras logari kinnitustüüblid, logar hoiab nüüd rattast kaugemale ja mõistagi kadus ka ragin. Garantiikorras vahetati ka juhipoolne päiksesirm, mis oma pöördkinnitusel enam sugugi ei püsinud. Mingit kulu mulle kummagi remondiga ei kaasnenud.
Kütusepaagi kork jääs
Külmade ilmade saabudes käsin kõik uksetihendid silikoonmäärdega üle, kuid määrimata jäi kütusepaagi korgi lukk. Nagu juba arvate võitegi, maksis oma lohakus kätte ühel talvehommikul tanklas. Et ma suitsumees ei ole, polnud mul tikke ega välgumihklit, millega võtit soojendada; lukusulatusaine ootas talve mu mäletamist mööda garaažiriiulil.
Näidik oli aga juba punases ja garaaži jõudmine kahtlane. Soojendasin võtit sigaretisüütelil ja sel viisil sain korgi lahti. Nüüd on mul igaks juhuks Fixusest 1,8 euro eest soetatud sulatusvahend (sest garaažis leidus peaaegu kõike, roostes mutritest Ford Sierrani, kuid mitte ma-mäletan-küll-lukusula) autos. Muude kulude real tabelis seisabki sulatusvahendi ost, rehvivahetus ja kaks pesulakülastust.
Väga rahul olen aga Dusteri talvesõiduomadustega, seda nii nelikveo kui ka vedrustuse osas. Olen sõitnud palju väiksematel teedel, neist mõnelegi sattunud pärast lumesadu esimesena – kinnijäämisohtu pole seni kogenud. Hange takerdunud kaasliikleja välja sikutamisel oli kasu võimalusest nelikvedu lukustada. Ka jääkonarustega teel tuleb Duster hiilgavalt toime.
Võrreldes suveperioodiga on kütusekulu pisut kasvanud, 5,9 liitrit 6,4le.
Ajakirjas kaks nädalat tagasi ilmunud loos ma küsimusele, kuidas diisel-Duster talvel soojaks läheb ammendavalt vastata ei osanud. Tõelist pakast polnud tol ajal veel olnud, miinus kümne puhul soojenes nagu keskmine diiselauto, leidub kiiremaid ja leidub aeglasemaid soojenejaid. Nüüd saan lisada, et paarikümnekraadise pakasega saavutas sõitjateruum külmkäivituse järel linnasõidul mugava temperatuuri umbes 25 minutiga, maanteesõidul juhtus see umbes 15 minutiga.
Kristjan Sooper
Kuluaruanne
Dacia Duster, 2011. a, diisel, 110 hj, nelikvedu, hind u 16 450 €
Periood: november–jaanuar
Läbisõit: 7500 km
Kütusekulu: 6,4 l / 100 km
Kulu kütusele: 478,1 €
Liising + kasko: 892,3 €
Muud kulud: 57,8 €
Kilomeetri hind: 0,19 €
Kilomeetri hind testi algusest: 0,18 €
KOMMENTAARID