Autolehe Autopäeviku rubriigiga liitub uus kirjutaja ja uus auto, motors24 toimetaja Laas Valkonen ja tema 2005. aasta Toyota Avensis.
Avensise lugu algas minu jaoks mullu suvel, kui mu eelmine, 1999. aastal sündinud universaalkerega Avensis lihtsalt otsa sai. Otsa selles mõttes, et auto põhi ja küljekarbid olid rooste tõttu juba päris pehmeks muutunud ja keretööde tegemine oleks nii vana auto puhul olnud ilmselgelt ebamõistlik.
Mis siin salata, eelmine Avensis oli ennast 95% juhtudest ülal pidanud hindele „väga hea”, seega valisin ka pere järgmiseks liikuriks sama tootja järgmise mudeli. Ega ma auto suhtes väga nõudlik olnudki: vaja oli ühte mõistliku suurusega pereautot, kuhu mahuks ilusti kaks turvatooli, vajadusel ka lapsevanker, lumelaua- ja bändivarustus ning mille ülapidamis- ja kütusekulu oleks mõistlik. Seega võtsin sihtmärgiks universaalkere ja kaheliitrise, 115hobujõulise diisli, mille eelmine, 110 hj versioon oli ka mu eelmisel Avensisel.
Kuigi Avensis on tänavapildis väga levinud ja ka müügil on neid oi-kui-palju, osutus heas korras auto leidmine – nagu karta oligi – parajaks proovikiviks. Enamik „kahesajatuhandese” läbisõiduga autosid oli ilmselt vuranud vähemalt pool miljonit kilomeetrit, sekka loomulikult mõni takso ja niisama raibe. Lõpuks leidsin tänu headele abilistele Tartust ühe klassikalise „hall-metallik-diisli”, mis oli Eestisse jõudnud veidi aega tagasi Luksemburgist. Auto oli valmimisaja kohta päris korraliku varustusega, näiteks on sel kliimaseade, nahksisu, elektriistmed, vihmasensor, parkimisandurid. Seega istusin ühel ilusal suvisel varahommikul Balti jaamas oranži „porgandisse” ja põrutasin Tartusse.
Loomulikult leidus 11 aastat vanal autol kriime kaitseraual ja veel väiksemaid iluvigu, aga nii vana auto puhul on see loomulik. Pärast väikest prooviringi ja igasuguste lisaseadmete läbinäppimist tundus kõik kena. Kuigi jah, nagu hiljem selgus, ununes mul üks päris oluline asi, aga sellest hiljem. Dokumendid ja raha vahetasid omanikku ning tagasitee Tallinnasse välismaist päritolu tundmatu autoga võiski alata.
Tagasitee kulges õnneks emotsioonideta: auto sõitis ilusti ja näitas keskmist kulunumbrit sutsukene üle viie liitri saja kilomeetri kohta. Seega võis ostuga esialgu rahule jääda. Väikse pettumuse valmistas äsja ostetud Avensise müratase, mis oli maanteel sõites omajagu kõrgem kui mu vanal autol. Märkasin seda aga alles siis, kui maanteel oli vaja raadio valjemaks keerata kui linnas sõites. Ka pakkus „uus” auto omajagu vähem sõidurõõmu ja selle juhitavus oli raskevõitu. Aga ega mul ju polnudki plaanis sportautot osta.
Novembrikuusse mahtusid ka käik ülevaatuspunkti, kus auto sooritas eksami hindele „eeskujulik”, ja muidugi varatalvine klassika, igaaastane rehvivahetus.
Laas Valkonen
Toyota Avensis 2005. a, turbodiisel, 115 hj, esivedu, hind u 5000 eurot
Periood: november
Läbisõit perioodil: 245 km
Kütusekulu: 8,9 l / 100km
Kulu kütusele: 21,85 €
Muud kulud (ülevaatus + rehvivahetus): 75 €
Kilomeetri hind: 0,39 €
Kilomeetri hind testi algusest: 0,39 €
KOMMENTAARID