Ostsin 2005. aasta auto ja ootamatult selgus, et esindusest sellele mõnd varuosa enam ei saagi. Kas see on tavapärane, et suhteliselt uuele autole tehas varuosi ei paku?
See sõltub palju autotootjast, ...
Kuulsuste Koda avati Eesti auto-motospordi 100. sünnipäeva ürituste sarja esimese sündmusena.
Kuulsuste koda sündis Eesti Autospordi Liidu, Eesti Mootorispordi Föderatsiooni ja MOMU Mootorispordi muuseumi ...
USA siseturul läks mullu Tesla esmakordselt Audist mööda ja murdis ennast sedasi riigi menukamate preemiummarkide sekka.
Erinevalt enamikust teistest tootjatest suutis Tesla oma müüki mullu teadupärast ...
Üleilmastuvas ja järjest enam ühinevas automaailmas kõlab „nagu Ameerika auto“ isegi kummaliselt, aga see mõte tabas Toyota Highlanderi roolis juhti korduvalt.
Eks vana kooli autosõbrad räägivad ikka ...
Tänavune talv on toonud kaasa terve rea kahjusid, kus autosid on lõhkunud katuselt langenud lumi või on sõidetud otsa teel olevatele jääkamakatele, teatas PZU Kindlustus.
„Kõik hoonete omanikud ei ole ...
Neljanda põlvkonna Golfil on nii plusse kui miinuseid, kuid üht omadust hindan paljude uute sõidukite taustal eriti kõrgelt.
Autolehe heaks töötatud pea paari aastakümne jooksul olen kokku puutunud väga ...
Otsepritse, kübemefilter, väike töömaht ja turbo – bensiinimootorid on hoopis teistsugused kui veel 10 või 15 aastat tagasi. Paraku lisandub sellega ka töökindlusprobleeme.
Kui üldiselt on kõlama jäänud, et ...
Peamised probleemid on ikkagi pikad tehase õlivahetusvälbad ja ka pidev start-stopp kasutamine kurnab ketti. VW uuemad rihmagamootorid peaks olema iga 210k km tagant rihmavahetuses, kuid mõistlik on see teha 150k km pealt. Elu on näidanud, et Passat B8 ja Golf 7 puhul hakkab veepump 100-150k km pealt lekkima ja siis on mõistlik kohe ka rihma vahetus teostada.
Need pikad vahetusvälbad kehtivad palju sõitvatele autodele. Kui keskmine eraauto saavutab 12-15 aastaga sellise läbisõidu lihtsalt rihm ise vananeb varem.
No õnneks tõesti kipuvad veepumbad mõnedel markidel vähemalt enne otsi andma ja muuseas vahetatakse rihm varem.
Ja ridade vahelt loeme välja keskkonnasäästu ...
Uuriv ajakirjandus peaks võrdlema säästetud küttekulu (mis on mikromootoritel reeglina paberil kirjutatust suurem) CO näitu
ja komponentide tootmiseks transpordiks ja vahetamiseks ja utiliseerimiseks kuluvat CO näitu.
Kui suur see sääst "päeva lõpuks" siis ikkagi on?
Meie pere ühel autol on rihmavahetuse välp antud läbisõidu kilomeetrites "või 5 aastat". Sama hooldusvälp, jälle km "või 1 aasta". See viimane põhjustas pere vanimal autoomanikul möödunud aastal paraja paanika kui "uuel autol tuli põlema hakkas". No auto oli mõni kuu üle aasta ja üks kollase märgutule tähendustest omi serviseaja meeldetuletus.
Juhtus muidugi 20 aug kui kõik esindused kinni ja auto raamat, selgus, poolakeelne. Jama kui palju:-)
Kas siis tuleb ka õli vahetada kord aastas kui iga 1000km järel lisad 1 liiter õli? Õlivahetusvälbaga 30000 oled juba lisanud 30 liitrit värsket õli. Aitaks ju õlifiltri vahetusest kord aastas.
Just, vanamees, Sinuga päri igati. Põhilised probleemid algavad meil teatud löbisõidust kui uue auto ostnud omanik laseb rõõmsalt lubatud maksimum välba, 30000. See on meie kliimas selgelt liig, osadel on 20000 ja see on veel talutav kuigi ka liig ikkagi.
Räägitagu kelle poolt tahes, et õlid on nii head ja kvaliteetsed jne - see ei päde.
Küll aga õlivahetus ei aita tõesti mitmete muude murede vastu mis autol võib tekkida. Kuid kuluosasid, kaasa arvatud rihm, peaks ehk tõesti vahetama väikese varuga. Kuni auto uus, ei määra need asjad suurt midagi aga teisele - kolmandale ringile jõudnud masinad võivad esimese omaniku lohakuse või teadmatuse tõttu palju kannatada.
Sellepärast on ka 100000 sõitnud auto ost paras loterii.
Juure tuleb ka faktor sissesõit. Kui uue auto ostnud kodanik tallab kohe esimesest km.-st surnuks auto ei ole sealt hilisemas eas midagi head tulemas.
vw, 1000 km liiter õli???
Et mis mõttes? Mul ongi auto, millel on siin ja seal kohas tuld ja tõrva saanud VW TSI mootor. Vahetan 15000 km läbimisel õli esinduses, mitte kordagi ei ole 15000 välba juures olnud vajalik juurde õli valada.
Kui 30000 panna, siis eeldada saab, et tuleb lisada. Kuid 30000 tähendab, et varsti tulebki lisada liiter 1000-2000 peale.
Kui see 30 000 km 1 aastaga läbi sõita või isegi kiiremini siis 30 000 km õlivahetusvälpa on täitsa ok uuele masinale, kui seda aga venitada mitme aasta peale on küll paras jama värk.
Kui masin juba vanem siis kindlasti mitte lasta välpa pikemaks kui 15 000 km, mida lühem välp seda parem. 10 000 km tagant vahetada oleks päris kena. Enamus inimesi ei sõidagi rohkem kui 10 000 km aastas, mõni vb 15 000 km.
Kõige parem loomulikult oleks uuest peale iga 10 000 km tagant vahetada. Aga kui õli vahetus on 100 eurot siis on suur vahe kas seda vahetada 3 korda 100 000 km jooksul või 10 korda. Täpselt 700 eurone vahe on.
Kui võtad auto liisingusse ja autot välja osta ei plaani, siis lase mõnuga 30 000 km ühe õlivahetusega ja elu on lill :P Selleks ajaks kui hädad välja tulevad on liising läbi :)
Sissesõit on esimesed ca 1000 km, edasi oluliselt sissesõit tänapäeva masinatel mootori eluiga ei määra. Paljud tootjad ütlevad, et isegi veel vähem 600 km jne.. Eks see maitse asi ole :D
To ssu. Tohoh, sul siis vedas. Meil 2014 1,6Tdi Octavia lasi veepumbast jahutusvedeliku välja juba 90 000 km peal.
Artiklis kirjeldatud - märksõnadeks EGR, DPF ehk kübemefilter, pihustid, kütusepumbad, ülekandes kahemassiline hooratas jne – Tundub, et see jutt on põhiliselt suunatud VW väravasse?
Tänapäeval enam ei ole. Jaapani ja Korea autodel on samuti nendega probleeme, võib-olla gramm vähem, aga probleeme siiski jagub.
Toyota 2.2 diisel on väga hea näide selles osas - pihustid, plokikaas, DPF ning turbo.
Ajad on muutunud ja majandus peab kasvama- keskmine eurooplane suudab osta auto liisinguga ja teda ei huvita 200 000+ km läbimine- peale garantiiperioodi uus auto ja elu jätkub. Et aga keskmine eestlane on ikka veel vaene nagu kirikurott, lisaks jumaldab vanu diiselpanne, siis mõjutab see meid rohkem. Õigemini väga ei mõjutagi, sest neid tossavaid diisleid terve eesti täis- uhke saksa mark, kere lägib vahast, püsivahast ja nanovahast, aga sumpast lendab musta pas.a. Pole pappi remontimiseks, sest laenud seljas tapavad.
Turg Euroopas ja mujal arenud riikides on ammu täis. Vanu juhte sureb ja uusi ei tule samas hulgas peale. Nii, et tuleb igatpidi virgutada kiiremat autovahetust ja vananemist, et tootmine säiliks.
Ja lisaks igasugu heitmete värgile pigistakse uute lisadega mis elu paremaks ja autosõitjate elu ja tervist kaitsevad väidetavalt. Need kujutavad präänikut, et vanu kuulikindlaid autosid väga taga ei nutetaks.
Milleks üldse autol vedelikke vahetada ja oma peakest vaevata? Sõidad nii kaua kuni auto sõidab ja siis uus auto. Nii peaks kuidagi 100000 küll välja vedama.
Sama hästi võid ühe autoga 30-40 aastat sõita, kui viitsid oma pead õlivahetustega ja remontidega vaevata.
Ida Euroopa ossidele ei või midagi kätte anda - lõhuvad ja lagastavad kohe ära. Jaapanis sõidavad pensionäridest taksojuhid oma esimese taksoautoga tänaseni ehk 50 aastat, taksod näevad nagu uhiuued välja ja on seest ja väljast ideaalselt puhtad. Et neil on vähem pori? Ei, nad on kultuurrahvas.
Roheline mõtlemine ja tänapäevane tarbimishullus on tegelikult täiesti vastandlikud asjad ,neid pole ühel planeedil võimalik tööle panna.
See ju näeb välja ju nii et keegi priiskab lõputult ja kõike unustavalt ja teised ainult taaskasutavad.
Ja selle taaskasutaja peale pole mõtet ju mõelda kui nad on nii "rumalad" või vaesed, las vaatavad kuidas ise hakkama saavad.
Red Bulli F1 võistkond avaldas täna esimesed stuudiofotod oma eelseisva hooaja autost RB16B.
Võistkonna juhi Christian Horneri sõnul pärineb 60% uuest autost eelmise aasta mudelist RB16 ja valdavalt on ...
M-Sport tiim teatas, et tänavu osadel MM-etappidel Ford Fiesta Rally2 autoga kihutav Adrien Fourmaux debüüt WRC-autoga saab teoks Horvaatia rallil.
Lisaks leidis Adrien Fourmaux ka uue toetaja ja alates ...
Esi-, taga- ja nelikvedu, väike ja odav ning võimas ja kallis auto – panime jäärajal kõik need proovile ja valisime oma lemmiku.
Kogusime Laitse ralliparki autod, mida või millesarnaseid jääradadel kõige ...
Kas külm talv ja koroonaaja vähesed sõidud on aku tühjaks teinud ja arvad, et peab jälle ostma uue? Ei pea, ütleb asjatundja – tihti piisab vaid laadimisest, aga seda peab tegema õigesti.
Poodi jäetud ...
Nissan Leaf maksab tänapäeval sama palju kui kümme aastat tagasi, kuid talvine sõiduulatus on Autolehe katse järgi kasvanud ligikaudu kolm korda.
Autoleht tegi Leafiga esimese lühikese proovisõidu ...
Ei, see ei ole Mercedes-Benz CLK. Kaugeltki mitte, tegu on aastaid varasema ja suurema kupeega, mida pealegi käitab viieliitrine V-8. Ometi paistab see täpselt nagu CLK.
See on õigupoolest nimetu ideeauto, ...
Päevinäinud Kia Carnivali kerega oli tarvis midagi ette võtta. Kuna auto omanik tegeleb sadulsepatööga, valiti ka auto remontimiseks omapärane tee – see sai üleni nahkkatte.
Tuleb välja, et asjade ...
Eelseisval nädalavahetusel antakse Saudi Araabias start elektrivormelite seitsmendale hooajale, kuid esimest korda selgitatakse välja maailmameister.
Eelmine Formula E sarja hooaeg lõpetati koroonaviiruse ...
Ostsin 2005. aasta auto ja ootamatult selgus, et esindusest sellele mõnd varuosa enam ei saagi. Kas see on tavapärane, et suhteliselt uuele autole tehas varuosi ei paku?
Neljanda põlvkonna Golfil on nii plusse kui miinuseid, kuid üht omadust hindan paljude uute sõidukite taustal eriti kõrgelt.
Autolehe heaks töötatud pea paari aastakümne jooksul olen kokku puutunud väga ...
Kuga on üks parema töökindlusega Forde, mis sel sajandil toodetud.
Enam kui kümne aasta eest müügile tulnud Kuga sai uuena kiita nii koostekvaliteedi kui ka sõiduomaduste eest, kuid müügiedu peamiseks ...
Poleks vaja kalleid elektri- ja vesinikuautosid ning tuule- ja päikeseelektrijaamu, et Eesti autopargi CO2 heide viia nulli. Piisaks, kui pool autodest sõidaks kodumaise taastuvtoormest biometaaniga. Kas ...
Üleilmastuvas ja järjest enam ühinevas automaailmas kõlab „nagu Ameerika auto“ isegi kummaliselt, aga see mõte tabas Toyota Highlanderi roolis juhti korduvalt.
Eks vana kooli autosõbrad räägivad ikka ...
Ainult fossiilkütust tarbivast autost on nüüdseks tehtud samasugune pahe nagu sigaretist ja alkoholist. Isegi liisingufirmad keeravad nende ostmisel aina enam kraane kinni ning sujuvalt suunatakse autoostjaid ...
Honda HR-V saab värske näo
Honda avalikustas uue pisidžiibi HR-V, mis edaspidi jätkabki vaid kahemootorilise hübriidina.
Nagu fotodeltki näha, tuleb uudismudel väliselt märkimisväärselt erinev, kuid ...
Terve Euroopa menusõiduk Nissan Qashqai jõudis äsja kolmanda põlvkonnani, mis püüab pilke disainiga, kuid pakub ka praktilisi väärtusi ühes omapärase hübriidajamiga kapoti all.
Euroopas enam kui kolmes ...
Seekord on meie proovisõiduautoks uue sportliku automargi CUPRA kõige esimene mudel - 310-hobujõuline nelikveoline linnadžiip, mis kannab nime Formentor.
Aga üllataval kombel saab Formentorit soovi korral ...
Alfa Romeo F1 võistkond esitles Varssavis oma tänavust võistlusautot C41.
Eelmisel aastal ei kulgenud Alfa Romeo hooaeg just eriti edukalt ning tiimi sõitjad Kimi Räikkönen ja Antonio Giovinazzi teenisid ...
Eesti Autospordi Liit otsustas pandeemia tõttu traditsioonilise auhinnagala ära jätta, kuid valis 2020. aasta parimad sellest hoolimata.
Eri alade parimateks osutusid liidu alakomiteede valikul:Parim ...
USA kõige murevabamate automarkide edetabeli tippu paigutas uuringufirma J.D. Power (JDP) tänavu Lexuse, Porsche ja Kia. Uuringus osales 33 251 kuni kolm aastat vana auto omanikku, kes lugesid üles eri vead ...
USA mootorrattatootja Buell lubab alustada uuesti tegevust ning tuua lähiaastail müügile terve rea eri tüüpi tsikleid, nii kallimaid kui ka odavamaid. Algust tehakse superbike’iliku mudeliga 1190RX ...
Tahkeakuga elektriauto peaks olema igapidi etem praegustest – laaduma kiiremini, sõitma kaugemale, olema odavam ja tuleohutum ning aku eluigagi tõotavat tulla pikem. Kes suudab esimesena sellise autoga maha ...
Pühapäeval Adria kardirajal Itaalias sõidetud WSK Champions Cup oli tänavuse kardihooaja esimeseks suureks rahvusvaheliseks võistluseks.
Kuivõrd tase on WSK võistlustel võrdväärne Euroopa ja ...
Koroonakriisi ajal pole imestada, et ka tuuningufirmad on enda jaoks avastanud tervishoiutemaatika. Lääne-Saksamaal tegutsev Rolfhartge lendab viirustega sõdima G-klassi AMGga. Viiruseid ei tapa siiski auto ...
Renault lubab aasta lõpupoole maha saada esimeste vesinikukaubikute partiidega. Kütuseelemendiga tarbesõidukite ning neile sobivate tanklate väljatöötamiseks löödi käed tunnustatud tegijate Faurecia ja Plug ...
Mitu aastat on Rootsi ralli korraldajad olnud hädas kehvade lumeoludega ja mullu kujutas võistlus rohkem kruusarallit kui talverallit.
Nüüd on FIA eesotsas rallidirektori Yves Mattoniga nõudmas Rootsi ralli ...
Rahvaralli Pandivere Talv raames sõidetud noorteralli Eesti meistrivõistluste teisel etapil saavutas kuni 16aastaste arvestuses esikoha Marten Ojapõld ja 17-18aastaste seas Tony Schwarzstein.
Mõlemad ...
Suurbritannias müüakse väikse läbisõiduga Mercedes-Benz 300 SE-d (W126), mille kapoti all on kolmeliitrine R-6-mootor, aga mitte Mercedese enda oma.
115 000 km läbisõiduga 1991. aasta S-klass peidab oma ...
Tuunija Posaidon upitas Meredes S 63 AMG võimsuse 930 hobujõuni, mis kiirendab luksuskupee paigalt „sajani“ nagu Bugatti Veyron.
Kui sageli räägivad tuunijad vaid ulmelistest võimsusnäitajatest, siis ...
Kanada ettevõtte Inkas jõudis nähtavasti esimesena ehitada kuulikindlaks BMW suurima džiibi X7, mis peaks nüüd üle elama nii püssilasud kui ka granaadiplahvatused.
Torontos tegutsev Inkas on Saksa ...
USA siseturul läks mullu Tesla esmakordselt Audist mööda ja murdis ennast sedasi riigi menukamate preemiummarkide sekka.
Erinevalt enamikust teistest tootjatest suutis Tesla oma müüki mullu teadupärast ...
Scuderia AlphaTauri oli F1 võistkondadest teine, kes esitles oma tänavust autot, mis kannab mudelinumbrit AT02.
Uue võistlusauto esitlus toimus Red Bullile kuuluva rõivabrändi AlphaTauri peakorteris ...
M-Sport võistkond on asunud aktiivselt valmistuma järgmiseks aastaks, mil kasutusele võetakse uued Rally1 reeglitele vastavad hübriidautod.
Eelmisel aastal koroonaviiruse pandeemia tõttu finantsraskustesse ...
Vormel 1 piloot Sebastian Vettel pani kolmapäeval müügile kaheksa isiklikku superautot, kusjuures neli neist müüdi päevaga.
Hetkeseisuga on kokku kuus autot müüdud ja ülejäänud kaks broneeritud. Millise ...
Nädalavahetusel jätkuvad mitmed talvised karikasarjad, aga samuti rahvaralli karikavõistlused.
Noorteralli ja rahvaralli Eesti karikavõistluste sari jätkub laupäeval, 20. veebruaril toimuva teise etapiga ...
Kuulsuste Koda avati Eesti auto-motospordi 100. sünnipäeva ürituste sarja esimese sündmusena.
Kuulsuste koda sündis Eesti Autospordi Liidu, Eesti Mootorispordi Föderatsiooni ja MOMU Mootorispordi muuseumi ...
Nissan esitles täna kolmanda põlvkonna Qashqaid.
Väliselt sarnaneb uus Qashqai 2019. aastal turule tulnud teise põlvkonna Juke'iga. Senisega võrreldes kasvasid kõik mõõdud: teljevahe on 20 mm ja auto kokku ...
McLaren esitles oma esimest pistikuhübriidi Arturat.
Lisaks pistikuhübriidile on Artura McLareni jaoks veel paljus muuski "esimene". Näiteks kasutatakse sel esmakordselt uut McLaren Carbon Lightweight ...
Porsche esitles koostöös oma mootorispordiosakonnaga valminud uut 911 GT3.
Suur osa GT3 tehnikast on üle võetud võistlusautodelt: näiteks pärineb seadistatav aerodünaamika ja osaliselt ka vedrustus ...
Euroliidu elektriautohullus paneb radikaalseid samme astuma ka suurtootjad: Ford teatas, et lõpetab Euroopas sisepõlemismootoriga sõiduautode müügi aastal 2030.
Esimene elektriseerimistähtaeg seati 2026. ...
Mitsubishi tõi avalikkuse ette neljanda põlvkonna Outlanderi. Nagu teada, siis lõpetab Mitsubishi Euroopas autode müügi, nii et see Outlander siia enam ei jõua.
Tootja teatel on tegu täiesti uue autoga, ...
Tänavune talv on toonud kaasa terve rea kahjusid, kus autosid on lõhkunud katuselt langenud lumi või on sõidetud otsa teel olevatele jääkamakatele, teatas PZU Kindlustus.
„Kõik hoonete omanikud ei ole ...
Eelmise aasta detsembris veidi paranenud uute sõiduautode müük Euroopa Liidu riikides pööras jaanuaris taas tugevasse langusse.
Karmid koroonaviirusest tingitud piirangud paljudes Euroopa Liidu riikides ...
Värskenduskuuri läbinud Volkswagen Tiguan teeb üldiselt kõike hästi. Isegi nii hästi, et kohati hakkab suisa igav.
Teise põlvkonna Tiguan on tootmises olnud pea viis aastat, kuid viimane värskenduskuur ...
Kolmanda põlvkonna Audi A8 on esinduslik, mugav ja üsna vastupidav. Luksusautole kohaselt võib selle pidamine siiski kulukaks osutuda.
Kolmanda põlvkonna A8 debüteeris 11 aastat tagasi. Eestis tuli see ...
Auto, mida on kombeks nimetada maailma parimaks, läbis äsja mudelivahetuse. Neil nädalail müügile ilmunud uus S-klassi Mercedes erineb eelkäijast märkimisväärselt. Mis muutus ja kas kõik läks ka paremaks?
...
Eestis on naastrehvide eelistamine vähenemas. Eriti kiire on muutus Tallinnas ja Tartus, näitab Autolehe suur uuring. Oma osa selles on nii viimase aja lumeta talvedel kui ka soovis ajada ühe ...
KOMMENTAARID (21)