Tahkeakuga elektriauto peaks olema igapidi etem praegustest – laaduma kiiremini, sõitma kaugemale, olema odavam ja tuleohutum ning aku eluigagi tõotavat tulla pikem. Kes suudab esimesena sellise autoga maha ...
Nädalavahetusel jätkuvad mitmed talvised karikasarjad, aga samuti rahvaralli karikavõistlused.
Noorteralli ja rahvaralli Eesti karikavõistluste sari jätkub laupäeval, 20. veebruaril toimuva teise etapiga ...
Nissan Leaf maksab tänapäeval sama palju kui kümme aastat tagasi, kuid talvine sõiduulatus on Autolehe katse järgi kasvanud ligikaudu kolm korda.
Autoleht tegi Leafiga esimese lühikese proovisõidu ...
USA mootorrattatootja Buell lubab alustada uuesti tegevust ning tuua lähiaastail müügile terve rea eri tüüpi tsikleid, nii kallimaid kui ka odavamaid. Algust tehakse superbike’iliku mudeliga 1190RX ...
Tänavune talv on toonud kaasa terve rea kahjusid, kus autosid on lõhkunud katuselt langenud lumi või on sõidetud otsa teel olevatele jääkamakatele, teatas PZU Kindlustus.
„Kõik hoonete omanikud ei ole ...
Neljanda põlvkonna Golfil on nii plusse kui miinuseid, kuid üht omadust hindan paljude uute sõidukite taustal eriti kõrgelt.
Autolehe heaks töötatud pea paari aastakümne jooksul olen kokku puutunud väga ...
Renault Mégane veereb juba teist talve lamellrehvidel. Hoolimata tänavusest päris talvest, ei saa ma öelda, et sõit oleks kuidagi eriti keeruline või seikluslik.
Olgu kohe öeldud, et ma ei agiteeri lamelli ...
Rehvid on äärmiselt erinevad ka grupi sees.Ei saa must-valgelt võtta hea-halb. Mõni kaotab pidamist pikkamööda teine järsku.
Teine pool on kuidas antud auto toimetab ABS-i ja veojõu ning stabiilsuskontrolliga. Ja otse loomulikult loeb palju see tihend rooli ja istme vahel.
Selline üks hea teie halb on lihtsalt lapsik ja naiivne eriti kui asi hakkab juba meenutama parteisõdurit või usuvõitlejat
Neile, kelle autoga sõitma õppimise- ja kasutusajalugu hõlmab ainult "abilistega" sõidukeid, tundubki lamellidega sõitmine enesetapuna, kuna puudub enesekindlus keerukamates oludes hakkamasaamiseks. Neile aga, kes PIDID kunagi suverehviga, kuna muud võimalused puudusid, ka talvistes tingimustes hakkama saama, on pehme kummiseguga (Premium) lamellidega sõitmine väga OK(mulle ka), õnnestub isegi kiilasjääl TRT - TLL trassil öisel ajal.
Väike offtopic ka - olen ise näinud Leedu-Poola piiril Poola poolses otsas, kuidas leedukas näpitsatega rehvidest naelu välj kiskusid, et edasi saada ning ka seetõttu eelistan kindlalt HÄID lamellrehve.
Kui naastudega sõitis, kandis mütsi. Nüüd lamellidega sõites kannab kiivrit. Artikli autori tõlgendus lamellide ohtlikusest. Suurelt ja punasega selgeks tehtud.
Kinnitambitud lumi ja soolasegune asfalt on kerged juhtumid. Varsti kui läheb kergelt plussi kõik kõrvalteed on märjas jääs mis on kuradima libe. Ja ebatasased on nad ka ning just kraavi poole langevad.
Sama lugu on jalgsi. Õige EMO-tamine algab siis kui kõnniteed samamoodi ebatasase jää all on. Praegu kinnitambitud lumi pole nii libe.
Just selle pärast hoian naaste all, sest tööl keegi ei küsi kas selline kolmanda järgu teel tahad sõita. Lihtsalt pead.
vv loeb loo uuesti läbi ja palub sõbralt abi, kui tunneb, et aru ei saa. Kui lause tundub pikk ja keeruline, jaga see hariliku pliiatsiga osadeks ja proovi nii.
olen maal kasvanud. 80-date lõpp 90-date algus oli korralikke talvesid Eestis vähe. Viljandimaal oli talvel kruusateedel väga levinud jää vesi peal olukord. Ideaalne soome kelguga sõitmiseks :). Maal elas inimesi rohkem ja sellistel teedel liikus autosid rohkem kui täna. Talverehve ei nõutud ja enamus neid ka ei kasutanud. 4WD autosid peaaegu ei olnud. Noorukina olin ka ise tihti autoroolis ja ma ei mäleta, et ülilibedates oludes oleks keegi sõitmata jätnud või, et sõitmine oleks võimatu olnud. kraavi vajumisi muidugi oli. mäletan, et talvel pandi võimalusel alla laiemad ja pehmemad radiaalrehvid, et kontaktpind teega oleks suurem ja päriselus oli vahe väga suur võrreldes kitsaste tahmarehvidega. Ladadele pandi ka pagasiruumi lisaraskust talvel.
Rääkida tänapäeval, et korralike lamellidega on olemas mingid talvised teeolud, kus nendega hätta jääb, on täielik jama. ja enamus talvistes teeoludes on lamell naastust parema pidamise ja vedamisega. Tõsi, korralik lamell on kallim ja eluiga lühem. Sõidan ise lisaks autole aastaringi Tallinnas ka jalgrattaga ja kõnni- ning kerglikklusteedel on igasugune hooldus palju kehvem kui autoteedel. Ka jalgrattal on mul lamellid ja ei ole probleemi talvel. päris palju sõidab talvel rattaga ka noorukeid ja reeglina ei ole neil üldse talverehve.
tihti on need naastude eestkõnelejad vanemad inimesed, kellele meeldib rääkida kuidas vanasti elati ja oldi karmimates ja kitsamates oludes ning mida kõike täna nooriktest lumehelbekesed ei suuda ja ei oska. Midagi siin naegu ei klapi.
Olen mõlematega talvel sõitnud. Aga hommikul, enne pikemat reisi, on lamellidega autosse kaasreisijana!!! istudes selline väike äng või ebakindel tunne või väike mure hinges. Naastudega autosse istudes midagi sellist ei ole. Või ikkagi on: meedia poolt ülesköetud süütunne asfaldi lõhkumise pärast.
Kuidas siis täna liikluses läks. Arvatavasti peatoimetaja täna kui liikus tundus naastust puudust jäävihmaga. Aga piik oleks muidugi parem.
Aga noh liikuda ikka ei saanud. Mul pidamist oli aga kui 15 autot ees tropis Tallinn-Narva teel siis lihtsalt polnud mõtet 25 kilomeetri sinna ja tagasi samapalju pärast hakata tõmblema. Kõigist poleks mööda saanud selle ajaga nigunii. Lihtsalt ohtlik tõmblemine mingi 500 meetri võiduga.
Aga miks kõiksugu vanainimesed nii palju sõitsid on arusaamatu. Ise poleks küll sõitnud kui raha ei oleks palgapäeval loota. Ei usu, et kodus tõesti süüa üldse ei olnud või koroonajastul kuskil aasta pitsball oleks olnud.
Red Bulli F1 võistkond avaldas täna esimesed stuudiofotod oma eelseisva hooaja autost RB16B.
Võistkonna juhi Christian Horneri sõnul pärineb 60% uuest autost eelmise aasta mudelist RB16 ja valdavalt on ...
M-Sport tiim teatas, et tänavu osadel MM-etappidel Ford Fiesta Rally2 autoga kihutav Adrien Fourmaux debüüt WRC-autoga saab teoks Horvaatia rallil.
Lisaks leidis Adrien Fourmaux ka uue toetaja ja alates ...
Esi-, taga- ja nelikvedu, väike ja odav ning võimas ja kallis auto – panime jäärajal kõik need proovile ja valisime oma lemmiku.
Kogusime Laitse ralliparki autod, mida või millesarnaseid jääradadel kõige ...
Kas külm talv ja koroonaaja vähesed sõidud on aku tühjaks teinud ja arvad, et peab jälle ostma uue? Ei pea, ütleb asjatundja – tihti piisab vaid laadimisest, aga seda peab tegema õigesti.
Poodi jäetud ...
Nissan Leaf maksab tänapäeval sama palju kui kümme aastat tagasi, kuid talvine sõiduulatus on Autolehe katse järgi kasvanud ligikaudu kolm korda.
Autoleht tegi Leafiga esimese lühikese proovisõidu ...
Ei, see ei ole Mercedes-Benz CLK. Kaugeltki mitte, tegu on aastaid varasema ja suurema kupeega, mida pealegi käitab viieliitrine V-8. Ometi paistab see täpselt nagu CLK.
See on õigupoolest nimetu ideeauto, ...
Päevinäinud Kia Carnivali kerega oli tarvis midagi ette võtta. Kuna auto omanik tegeleb sadulsepatööga, valiti ka auto remontimiseks omapärane tee – see sai üleni nahkkatte.
Tuleb välja, et asjade ...
Eelseisval nädalavahetusel antakse Saudi Araabias start elektrivormelite seitsmendale hooajale, kuid esimest korda selgitatakse välja maailmameister.
Eelmine Formula E sarja hooaeg lõpetati koroonaviiruse ...
Ostsin 2005. aasta auto ja ootamatult selgus, et esindusest sellele mõnd varuosa enam ei saagi. Kas see on tavapärane, et suhteliselt uuele autole tehas varuosi ei paku?
Neljanda põlvkonna Golfil on nii plusse kui miinuseid, kuid üht omadust hindan paljude uute sõidukite taustal eriti kõrgelt.
Autolehe heaks töötatud pea paari aastakümne jooksul olen kokku puutunud väga ...
Kuga on üks parema töökindlusega Forde, mis sel sajandil toodetud.
Enam kui kümne aasta eest müügile tulnud Kuga sai uuena kiita nii koostekvaliteedi kui ka sõiduomaduste eest, kuid müügiedu peamiseks ...
Poleks vaja kalleid elektri- ja vesinikuautosid ning tuule- ja päikeseelektrijaamu, et Eesti autopargi CO2 heide viia nulli. Piisaks, kui pool autodest sõidaks kodumaise taastuvtoormest biometaaniga. Kas ...
Üleilmastuvas ja järjest enam ühinevas automaailmas kõlab „nagu Ameerika auto“ isegi kummaliselt, aga see mõte tabas Toyota Highlanderi roolis juhti korduvalt.
Eks vana kooli autosõbrad räägivad ikka ...
Ainult fossiilkütust tarbivast autost on nüüdseks tehtud samasugune pahe nagu sigaretist ja alkoholist. Isegi liisingufirmad keeravad nende ostmisel aina enam kraane kinni ning sujuvalt suunatakse autoostjaid ...
Honda HR-V saab värske näo
Honda avalikustas uue pisidžiibi HR-V, mis edaspidi jätkabki vaid kahemootorilise hübriidina.
Nagu fotodeltki näha, tuleb uudismudel väliselt märkimisväärselt erinev, kuid ...
Terve Euroopa menusõiduk Nissan Qashqai jõudis äsja kolmanda põlvkonnani, mis püüab pilke disainiga, kuid pakub ka praktilisi väärtusi ühes omapärase hübriidajamiga kapoti all.
Euroopas enam kui kolmes ...
Seekord on meie proovisõiduautoks uue sportliku automargi CUPRA kõige esimene mudel - 310-hobujõuline nelikveoline linnadžiip, mis kannab nime Formentor.
Aga üllataval kombel saab Formentorit soovi korral ...
Alfa Romeo F1 võistkond esitles Varssavis oma tänavust võistlusautot C41.
Eelmisel aastal ei kulgenud Alfa Romeo hooaeg just eriti edukalt ning tiimi sõitjad Kimi Räikkönen ja Antonio Giovinazzi teenisid ...
Eesti Autospordi Liit otsustas pandeemia tõttu traditsioonilise auhinnagala ära jätta, kuid valis 2020. aasta parimad sellest hoolimata.
Eri alade parimateks osutusid liidu alakomiteede valikul:Parim ...
USA kõige murevabamate automarkide edetabeli tippu paigutas uuringufirma J.D. Power (JDP) tänavu Lexuse, Porsche ja Kia. Uuringus osales 33 251 kuni kolm aastat vana auto omanikku, kes lugesid üles eri vead ...
USA mootorrattatootja Buell lubab alustada uuesti tegevust ning tuua lähiaastail müügile terve rea eri tüüpi tsikleid, nii kallimaid kui ka odavamaid. Algust tehakse superbike’iliku mudeliga 1190RX ...
Tahkeakuga elektriauto peaks olema igapidi etem praegustest – laaduma kiiremini, sõitma kaugemale, olema odavam ja tuleohutum ning aku eluigagi tõotavat tulla pikem. Kes suudab esimesena sellise autoga maha ...
Pühapäeval Adria kardirajal Itaalias sõidetud WSK Champions Cup oli tänavuse kardihooaja esimeseks suureks rahvusvaheliseks võistluseks.
Kuivõrd tase on WSK võistlustel võrdväärne Euroopa ja ...
Koroonakriisi ajal pole imestada, et ka tuuningufirmad on enda jaoks avastanud tervishoiutemaatika. Lääne-Saksamaal tegutsev Rolfhartge lendab viirustega sõdima G-klassi AMGga. Viiruseid ei tapa siiski auto ...
Renault lubab aasta lõpupoole maha saada esimeste vesinikukaubikute partiidega. Kütuseelemendiga tarbesõidukite ning neile sobivate tanklate väljatöötamiseks löödi käed tunnustatud tegijate Faurecia ja Plug ...
Mitu aastat on Rootsi ralli korraldajad olnud hädas kehvade lumeoludega ja mullu kujutas võistlus rohkem kruusarallit kui talverallit.
Nüüd on FIA eesotsas rallidirektori Yves Mattoniga nõudmas Rootsi ralli ...
Rahvaralli Pandivere Talv raames sõidetud noorteralli Eesti meistrivõistluste teisel etapil saavutas kuni 16aastaste arvestuses esikoha Marten Ojapõld ja 17-18aastaste seas Tony Schwarzstein.
Mõlemad ...
Suurbritannias müüakse väikse läbisõiduga Mercedes-Benz 300 SE-d (W126), mille kapoti all on kolmeliitrine R-6-mootor, aga mitte Mercedese enda oma.
115 000 km läbisõiduga 1991. aasta S-klass peidab oma ...
Tuunija Posaidon upitas Meredes S 63 AMG võimsuse 930 hobujõuni, mis kiirendab luksuskupee paigalt „sajani“ nagu Bugatti Veyron.
Kui sageli räägivad tuunijad vaid ulmelistest võimsusnäitajatest, siis ...
Kanada ettevõtte Inkas jõudis nähtavasti esimesena ehitada kuulikindlaks BMW suurima džiibi X7, mis peaks nüüd üle elama nii püssilasud kui ka granaadiplahvatused.
Torontos tegutsev Inkas on Saksa ...
USA siseturul läks mullu Tesla esmakordselt Audist mööda ja murdis ennast sedasi riigi menukamate preemiummarkide sekka.
Erinevalt enamikust teistest tootjatest suutis Tesla oma müüki mullu teadupärast ...
Scuderia AlphaTauri oli F1 võistkondadest teine, kes esitles oma tänavust autot, mis kannab mudelinumbrit AT02.
Uue võistlusauto esitlus toimus Red Bullile kuuluva rõivabrändi AlphaTauri peakorteris ...
M-Sport võistkond on asunud aktiivselt valmistuma järgmiseks aastaks, mil kasutusele võetakse uued Rally1 reeglitele vastavad hübriidautod.
Eelmisel aastal koroonaviiruse pandeemia tõttu finantsraskustesse ...
Vormel 1 piloot Sebastian Vettel pani kolmapäeval müügile kaheksa isiklikku superautot, kusjuures neli neist müüdi päevaga.
Hetkeseisuga on kokku kuus autot müüdud ja ülejäänud kaks broneeritud. Millise ...
Nädalavahetusel jätkuvad mitmed talvised karikasarjad, aga samuti rahvaralli karikavõistlused.
Noorteralli ja rahvaralli Eesti karikavõistluste sari jätkub laupäeval, 20. veebruaril toimuva teise etapiga ...
Kuulsuste Koda avati Eesti auto-motospordi 100. sünnipäeva ürituste sarja esimese sündmusena.
Kuulsuste koda sündis Eesti Autospordi Liidu, Eesti Mootorispordi Föderatsiooni ja MOMU Mootorispordi muuseumi ...
Nissan esitles täna kolmanda põlvkonna Qashqaid.
Väliselt sarnaneb uus Qashqai 2019. aastal turule tulnud teise põlvkonna Juke'iga. Senisega võrreldes kasvasid kõik mõõdud: teljevahe on 20 mm ja auto kokku ...
McLaren esitles oma esimest pistikuhübriidi Arturat.
Lisaks pistikuhübriidile on Artura McLareni jaoks veel paljus muuski "esimene". Näiteks kasutatakse sel esmakordselt uut McLaren Carbon Lightweight ...
Porsche esitles koostöös oma mootorispordiosakonnaga valminud uut 911 GT3.
Suur osa GT3 tehnikast on üle võetud võistlusautodelt: näiteks pärineb seadistatav aerodünaamika ja osaliselt ka vedrustus ...
Euroliidu elektriautohullus paneb radikaalseid samme astuma ka suurtootjad: Ford teatas, et lõpetab Euroopas sisepõlemismootoriga sõiduautode müügi aastal 2030.
Esimene elektriseerimistähtaeg seati 2026. ...
Mitsubishi tõi avalikkuse ette neljanda põlvkonna Outlanderi. Nagu teada, siis lõpetab Mitsubishi Euroopas autode müügi, nii et see Outlander siia enam ei jõua.
Tootja teatel on tegu täiesti uue autoga, ...
Tänavune talv on toonud kaasa terve rea kahjusid, kus autosid on lõhkunud katuselt langenud lumi või on sõidetud otsa teel olevatele jääkamakatele, teatas PZU Kindlustus.
„Kõik hoonete omanikud ei ole ...
Eelmise aasta detsembris veidi paranenud uute sõiduautode müük Euroopa Liidu riikides pööras jaanuaris taas tugevasse langusse.
Karmid koroonaviirusest tingitud piirangud paljudes Euroopa Liidu riikides ...
Värskenduskuuri läbinud Volkswagen Tiguan teeb üldiselt kõike hästi. Isegi nii hästi, et kohati hakkab suisa igav.
Teise põlvkonna Tiguan on tootmises olnud pea viis aastat, kuid viimane värskenduskuur ...
Kolmanda põlvkonna Audi A8 on esinduslik, mugav ja üsna vastupidav. Luksusautole kohaselt võib selle pidamine siiski kulukaks osutuda.
Kolmanda põlvkonna A8 debüteeris 11 aastat tagasi. Eestis tuli see ...
Otsepritse, kübemefilter, väike töömaht ja turbo – bensiinimootorid on hoopis teistsugused kui veel 10 või 15 aastat tagasi. Paraku lisandub sellega ka töökindlusprobleeme.
Kui üldiselt on kõlama jäänud, et ...
Auto, mida on kombeks nimetada maailma parimaks, läbis äsja mudelivahetuse. Neil nädalail müügile ilmunud uus S-klassi Mercedes erineb eelkäijast märkimisväärselt. Mis muutus ja kas kõik läks ka paremaks?
...
Eestis on naastrehvide eelistamine vähenemas. Eriti kiire on muutus Tallinnas ja Tartus, näitab Autolehe suur uuring. Oma osa selles on nii viimase aja lumeta talvedel kui ka soovis ajada ühe ...
KOMMENTAARID (14)