Land Rover Defenderi tippmudel sai kapoti alla 525 hobujõudu (386 kW) arendava V-8 mootori.
Viieliitrise kompressormootoriga varustatud Defenderil muudeti ka vedrustust ja jõuülekannet, tagaratastele ...
Mercedese sõitja Nyck de Vries tegi Formula E MM-võistluste avaetapil suurepärase etteaste ja saavutas kindla võidu.
Ülemöödunud aastal FIA F2 sarja meistritiitli võitnud 26-aastane de Vries alustas Saudi ...
Peugeot uuendab oma identiteeti ning võttis ka kasutusele uue logo. Alates 25. veebruarist asendab senist figuuri vapilik lõvipea.
Alates 1850. aastast on ettevõttel olnud kasutusel kümme logo, mis kõik ...
Kui veel mõned aastad tagasi tähendas hübriidauto säästlikku ja sageli ka tagasihoidlike kiirendusomadustega sõidukeid, siis vähemalt Porsche jaoks on tänaseks kõik sootuks teistpidi - nii Panamera kui ka ...
Viimastel päevadel on sagenenud paljude eksamineerijate haigestumine ja kohustuslikku eneseisolatsiooni jäämine, mistõttu on suur oht eksamineerimise teenuse katkemisele, teatas Transpordiamet.
Arvestades ...
Eile, 25. veebruaril suleti täielikult Piirissaare–Laaksaare jäätee. Sulgemise põhjustas umbes 10–15 cm paksuse veekihi tekkimine jääle.
8,4 km pikkune Piirissaare–Laaksaare jäätee oli avatud 13.–24. ...
Juhieksamite rekordid olid mullu vapustavad: teooriaeksamil proovis üks inimene kätt juba 33. korda ning sõidueksamilt üritati läbi saada 29. katsel. Transpordiamet ei täpsusta, kas tegu oli ühe ja sama ...
Pole isegi naljakas oma laiskusest raisatakse lihtsalt kõigi teiste aega, kes ootavad järjekorras plus kuradi kalliks läheb see lubade tegemine kui õppida ei viitsi ja katse eksitusmeetodil käia proovimas.
Usun, et päris mütsiga lööma ei läinud ja ikka kursustel käis. Aga ju pole lihtsalt selle asja peale annet.
Juhiload on nagu norm tänapäeval aga nagu igal alal lihtsalt on kellelgi annet, teisel vähem, kolmas kompenseerib ande vähesust tööga aga mõne puhul lihtsalt sellest ei piisa.
Kuskil peaks piir olema jah, nt 3-5 korda saad proovida, seejärel uus kursus, uuesti sama kordumisel min aasta pausi ja jälle uus kursus, sellisel juhul kuluks sellise rekordi tegemiseks min 6 aastat, ehk isegi loobunuks. Ma ei usu, et selline ka kogemusega midagi juurde omandaks, seega jälle üks oskamatu teedel lisaks, kus neid niigi juba liiga palju on.
See peaks olema inimesele signaaliks, et äkki ei ole koht liikluses osalemiseks? Paraku igapäevaliikluses me näeme, et isegi, kui inimene saab selle signaali, ei saa ta sellest aru ja ikka ronib autorooli, kui mingi ime läbi load kätte saab.
Kurb tõdeda, et tundsin isegi üht sellist tüüpi (lapsepõlve sõber), kes punnitas meeletult autokoolis käia, kuid põrus ja põrus eksamitel.
Sõbrad, pere tal soovitasid pooleli jätta, et kaua sa matad raha, kui pea ei võta. Lõpuks kuidagi punnitas ääri-veeri läbi ja ostis kohe omale ühe vana läbiussitanud odava küna, millega tööle sõita.
Kurb aga on see, et ta sõitis kõiges pooleteise kuu pärast juhiloa saamist ennast rekka alla sodiks. Matustel kirstu lahti ei võetudki (arusaadavatel põhjustel).
Juhtum oli siis aastal 2006 sügis Raplamaal!
Suurim häda on, et kui load käes siis edasi ei õpita-mõelda. Eksam tehtud ja kuna ma geneetikuks ei hakka siis unustan koolis õpitud bioloogia. Sama moodi autoroolis.
Tegelikult on ajalooline paratamatus, et teed-ristmikud-liiklusolukorrad pole tehtud õpiku järgi ning pidevalt peab arvestama kohalike eripärade ning olukordadega.
Nii, et mõelda ja ennast vahel koolitama lihtsalt adekvaatne juht peab. Aga keskmine eksamil patuga pooleks läbisaaja seda enamasti ei tee.
Peale 5te aastat mentoriks olemist oma elukaaslasele loobusin ja ütlesin, et rohkem ma sind ei õpeta. Kui ikka mingit muutust ei tule, siis load pole sulle. Selle ajaga võiks boksi tagurdamise juba iseeneslikult selgeks saada. Muidugi solvumist ja sõnelust oli kõvasti, aga minul on vähemalt endal kergem ja vähem närveerimist.
Viltu hakkas kohe alguses vedama. Kõik täiustused mis aja jooksul tehtud on muutsid automobilisti elu kergemaks ja vähem pühendumist nõudvaks.
Ühelt poolt taheti toota palju ja kuigi konveieri puhul süüdistatakse ühte meest ka teised ratsisid ja sajad ja sajad firmas tahtsid toota.
Juba üpris alguses toodeti neile kellel rammu ei olnud vändast käivitada elektriautosid. Starter, võimendiga pidurid ja rool. Vastupidavad rehvid ABS ja teised lühendid mis ohtust suurendavad tegelikult KARJUVAD see on lihtne.
Aga mis puutub õpetamisesse siis eks sellekski annet vaja Mõni lihtsalt ei sobi selleks. Kuidas leida tasakaal õpetamise ja isemõtlemise vahel. Kuidas vea puhul mitte õpilast mutta tampida. Mida öelda ja kuidas seletada.. Kui palju roolis vabadust anda enne kui sekkuda.
Arvata, et kui sõita hästi osatakse siis osatakse ka õpetada väär. Igaühele tuleb läheneda isemoodi. Isegi kaardilugejana mul oma õde kes sõidab suurepäraselt ei suuda anda infot mida roolikeerajal antud hetkel tegelikult vaja. "Keera vasakule. Ei mitte siit" Linnaliikluses lihtsalt ei tohi liiga vara öelda. Samas üks üle üheksakümnene tädi kes küll täna lahkunu "Hoia vasakusse ritta peale kollast maja keera vasakule ja,kohe enne pruuni maja pöörame vasakule" Öeldakse asju mida juht näeb tahestahtmata.
Oh Peeedu, mida sa küll laupäeva õhtul tarbid? Tahad siis öelda, et selleks, et saaks asjalikumad juhid, tuleks minna tagasi kiviaega ja õppesõite Ladadega tegema hakata?
Pigem tuleks just neid noori juhihakatisi harjutada sõitma nii, et nad oskaksid arvestada juhiabidega, mitte ei eeldaks, et viimased kõik nende eest ära teevad.
Juhiabidega arvestamiseks oleks vaja aru saada füüsikast - mis autoga tee peal toimub. Juhiabidega paraku on nii, et autot üritatakse vägisi teel hoida ja minek toimub ootamatult, suurema kiiruse juures ja pigem siis, kui rehv on lootusetult pidamise kaotanud. Jah, kuni juht seda füüsikalise pidamise piirkiirust ei ületa, on juhtimisoskust vähem vaja.
Näiteks see paljukirutud lada (tagaveoline) piirab libedal teel sõidukiiruse ise üsna hästi ära - auto tagaots hakkab üsna varakult ujuma ja annab libedusest märku. Juhil pole võimalik öelda, et "ma ei teadnud, et libe on". Kui võrrelda nüüd moodsa juhiabidega autoga (millel on ka moodne ülevõimendatud elektrivõimendiga rool), siis rumala juhi jaoks läheb olukord "ei ole libe" vahetult üle olukorda "nüüd on vältimatu minek". Jah, vahepeal vilgub kollane tuli armatuuris...
Aarne arvas, et tuleb minna tagasi sinna kust viltu hakkas minema. Aga kogu autoajalugu on raudmeeste mängukannist väljakasvamine võimalikult siidkinnastes liikuri poole.
Samas autod kokkuvõttes ikka ohutumad. 40 aastat tagasi oli Eestis sõidukeid viis korda vähem aga laipu viis korda rohkem. Eks osad inimesed hindavad alati oma oskusi üle.Eks toona olid pea kõik autoostuloa järjekorras ja paljud said auto ja hakkasid siis lube tegema. Vanust rohkem aga see ei tähendanud annet ja oskusi. Lihtsalt liiklus hõredam ja paludel talvepuhkus ja nii väga silma ei riivanud nõrgad juhid.
Noori huvitab autodega ise sõitmine järjest vähem. Olgem ausad, roolis istumine on töö, paraku madalapalgaline töö ja see on mõistlik lasta teistel enda eest ära teha.
Noori kohati vähem huvitab küll. Aga ikka tahaks jõuda punkti B ja ajal mil ise soovib. Nii, et ega enamus neist autot ei eita.
Aga eks eksamid ole raske ja seal KUKUTAKSE läbi. Tavaeksamil saad natuke punkte ja eksam sooritatud kasvõi kahele. Aga autojuhi eksamitel tunnistatakse ainult viit miinusega või kohe oled läbi kukkunud. Kusjuures sama toimib teooria ja sõidu eksamil. See on aga lumehelbekestel ahistav.
Kui veel mõned aastad tagasi tähendas hübriidauto säästlikku ja sageli ka tagasihoidlike kiirendusomadustega sõidukeid, siis vähemalt Porsche jaoks on tänaseks kõik sootuks teistpidi - nii Panamera kui ka ...
MM-võistluste teise etapi, Lapimaal sõidetud Arctic ralli võitsid Ott Tänak ja Martin Järveoja.
Võistluse viimasel päeval sõideti kaks kiiruskatset, millest esimesel üritasid enamik sõitjatest säästa rehve ...
Saudi Araabias sõidetud elektrivormelite MM-sarja teisel etapil saavutas esikoha Jaguari sõitja Sam Bird.
Kolmandalt kohalt võistlust alustanud Sam Bird möödus juba stardis Sergio Sette Camarast ...
Ott Tänak võitis Arctic ralli teisel päeval sõidetud kuuest kiiruskatsest kolm ja kasvatas oma edumaad lähimate rivaalide ees.
Teine võistluspäev sisaldas kolme kiiruskatset, mis läbiti kaks korda. Teisel ...
Reedel suri pika haiguse tagajärjel 78-aasta vanuselt rallimaailma legendaarne sõitja ja 1983. aasta maailmameister Hannu Mikkola.
Ligi veerandsada aastat rallimaailma tipus püsinud Hannu Mikkola ...
Mercedese sõitja Nyck de Vries tegi Formula E MM-võistluste avaetapil suurepärase etteaste ja saavutas kindla võidu.
Ülemöödunud aastal FIA F2 sarja meistritiitli võitnud 26-aastane de Vries alustas Saudi ...
Arctic Rally Finland avapäeval läbisid võistlejad kahel korral 31,05 km pika kiiruskatse ja mõlemal korral oli kiireim Ott Tänak.
Eestlase edumaa kahe kiiruskatse järel on tiimikaaslase Craig Breeni ees ...
Oksjoniportaalis osta.ee müüakse nelja vahvat väikest autot, millest mõni sobib hobisõidukiks, mõni igapäevakasutusse.
Vanim neljast on NSU Prinz 1961. aastast. Auto on 3,1 meetrit pikk ja varustatud ...
Peugeot uuendab oma identiteeti ning võttis ka kasutusele uue logo. Alates 25. veebruarist asendab senist figuuri vapilik lõvipea.
Alates 1850. aastast on ettevõttel olnud kasutusel kümme logo, mis kõik ...
Täna algava Arctic Rally Finland testikatsel sõitis parima aja välja Ott Tänak, kes edestas tiimikaaslast Thierry Neuville’i 0,7 sekundiga.
Sealjuures sõitis Neuville testikatse teisel läbimisel ennast ...
Naisautoajakirjanikest koosnev žürii valis oma aasta autod üheksas kategoorias. Osalesid kõik 2020. aasta jooksul esitletud mudelid.
WWCOTY (Women's World Car of the Year) valituks osutusid:- parim ...
Eile, 25. veebruaril suleti täielikult Piirissaare–Laaksaare jäätee. Sulgemise põhjustas umbes 10–15 cm paksuse veekihi tekkimine jääle.
8,4 km pikkune Piirissaare–Laaksaare jäätee oli avatud 13.–24. ...
Viimastel päevadel on sagenenud paljude eksamineerijate haigestumine ja kohustuslikku eneseisolatsiooni jäämine, mistõttu on suur oht eksamineerimise teenuse katkemisele, teatas Transpordiamet.
Arvestades ...
Elektriautode laadijaid arendav start-up RUEX paigaldas Rotermanni ja Sadama vahelisse kvartalisse esimese ultrakiire avaliku laadija võimsusega kuni 120 kW.
Näiteks saavad Tesla Model 3 omanikud laadida ...
Sulailm tõmbas joone alla jäärajasõidu Eesti karikavõistlustele, käesoleva nädala laupäevale planeeritud neljas etapp jääb ära ning parimad selgusid kolme etapi kokkuvõttes.
Kõigil kolmel etapil saavutasid ...
Lisaks autoralli MM-võistluste teisele etapile Lapimaal ja elektrivormelite sarja hooaja avaetapile, toimub huvitavaid võidusõite ka koduses Eestis.
Laupäeval tehakse algust Eesti karikavõistlustega 4x4 ...
Land Rover Defenderi tippmudel sai kapoti alla 525 hobujõudu (386 kW) arendava V-8 mootori.
Viieliitrise kompressormootoriga varustatud Defenderil muudeti ka vedrustust ja jõuülekannet, tagaratastele ...
Mercedes-Benzi uue C-klassi valikusse kuuluvad vaid nelja silindriga suuremal või vähemal määral elektrifitseeritud mootorid – poolhübriidid ja pistikuhübriidid.
Mudelite C 180 ja C 200 kapoti all toimetab ...
Peagi avatakse Tallinna sissesõidul Laagris Auto-Bon AC AS autokeskuses uus Hyundai müügisalong. Hyundai müügitegevust alustatakse alates 1. märtsist 2021, kõigile standarditele vastav salong avatakse ...
Škoda avaldas maskeeritud fotod uuest Fabiast ning mitmeid tehnilisi üksikasju, sealhulgas info mootorivalikust.
Uus Fabia baseerub MQB-A0 platvormil, millel teisedki Volkswageni grupi väikeautod nagu Seat ...
Autoralli MM-võistluste teisele etapile, Arctic Rally Finlandile antakse start reedel toimuva kahe kiiruskatsega.
Esmakordselt Lapimaal toimuval MM-etapil on kavas kokku 10 kiiruskatset ning neist ...
Hyundai elektriautomargi Ioniq esimene sõiduk Ioniq 5 tuleb Eestis müügile käesoleva aasta keskel. Hind ei ole veel teada.
Ioniq 5 tuuakse Eestis turule 72,6 kWh akuga ning kahe eri mootorivariandiga: ...
Red Bulli F1 võistkond avaldas täna esimesed stuudiofotod oma eelseisva hooaja autost RB16B.
Võistkonna juhi Christian Horneri sõnul pärineb 60% uuest autost eelmise aasta mudelist RB16 ja valdavalt on ...
M-Sport tiim teatas, et tänavu osadel MM-etappidel Ford Fiesta Rally2 autoga kihutav Adrien Fourmaux debüüt WRC-autoga saab teoks Horvaatia rallil.
Lisaks leidis Adrien Fourmaux ka uue toetaja ja alates ...
Poleks vaja kalleid elektri- ja vesinikuautosid ning tuule- ja päikeseelektrijaamu, et Eesti autopargi CO2 heide viia nulli. Piisaks, kui pool autodest sõidaks kodumaise taastuvtoormest biometaaniga. Kas ...
Üleilmastuvas ja järjest enam ühinevas automaailmas kõlab „nagu Ameerika auto“ isegi kummaliselt, aga see mõte tabas Toyota Highlanderi roolis juhti korduvalt.
Eks vana kooli autosõbrad räägivad ikka ...
Eelseisval nädalavahetusel antakse Saudi Araabias start elektrivormelite seitsmendale hooajale, kuid esimest korda selgitatakse välja maailmameister.
Eelmine Formula E sarja hooaeg lõpetati koroonaviiruse ...
Esi-, taga- ja nelikvedu, väike ja odav ning võimas ja kallis auto – panime jäärajal kõik need proovile ja valisime oma lemmiku.
Kogusime Laitse ralliparki autod, mida või millesarnaseid jääradadel kõige ...
Kas külm talv ja koroonaaja vähesed sõidud on aku tühjaks teinud ja arvad, et peab jälle ostma uue? Ei pea, ütleb asjatundja – tihti piisab vaid laadimisest, aga seda peab tegema õigesti.
Poodi jäetud ...
Nissan Leaf maksab tänapäeval sama palju kui kümme aastat tagasi, kuid talvine sõiduulatus on Autolehe katse järgi kasvanud ligikaudu kolm korda.
Autoleht tegi Leafiga esimese lühikese proovisõidu ...
Ei, see ei ole Mercedes-Benz CLK. Kaugeltki mitte, tegu on aastaid varasema ja suurema kupeega, mida pealegi käitab viieliitrine V-8. Ometi paistab see täpselt nagu CLK.
See on õigupoolest nimetu ideeauto, ...
Päevinäinud Kia Carnivali kerega oli tarvis midagi ette võtta. Kuna auto omanik tegeleb sadulsepatööga, valiti ka auto remontimiseks omapärane tee – see sai üleni nahkkatte.
Tuleb välja, et asjade ...
Ostsin 2005. aasta auto ja ootamatult selgus, et esindusest sellele mõnd varuosa enam ei saagi. Kas see on tavapärane, et suhteliselt uuele autole tehas varuosi ei paku?
Neljanda põlvkonna Golfil on nii plusse kui miinuseid, kuid üht omadust hindan paljude uute sõidukite taustal eriti kõrgelt.
Autolehe heaks töötatud pea paari aastakümne jooksul olen kokku puutunud väga ...
Kuga on üks parema töökindlusega Forde, mis sel sajandil toodetud.
Enam kui kümne aasta eest müügile tulnud Kuga sai uuena kiita nii koostekvaliteedi kui ka sõiduomaduste eest, kuid müügiedu peamiseks ...
Ainult fossiilkütust tarbivast autost on nüüdseks tehtud samasugune pahe nagu sigaretist ja alkoholist. Isegi liisingufirmad keeravad nende ostmisel aina enam kraane kinni ning sujuvalt suunatakse autoostjaid ...
Honda HR-V saab värske näo
Honda avalikustas uue pisidžiibi HR-V, mis edaspidi jätkabki vaid kahemootorilise hübriidina.
Nagu fotodeltki näha, tuleb uudismudel väliselt märkimisväärselt erinev, kuid ...
Terve Euroopa menusõiduk Nissan Qashqai jõudis äsja kolmanda põlvkonnani, mis püüab pilke disainiga, kuid pakub ka praktilisi väärtusi ühes omapärase hübriidajamiga kapoti all.
Euroopas enam kui kolmes ...
Seekord on meie proovisõiduautoks uue sportliku automargi CUPRA kõige esimene mudel - 310-hobujõuline nelikveoline linnadžiip, mis kannab nime Formentor.
Aga üllataval kombel saab Formentorit soovi korral ...
Alfa Romeo F1 võistkond esitles Varssavis oma tänavust võistlusautot C41.
Eelmisel aastal ei kulgenud Alfa Romeo hooaeg just eriti edukalt ning tiimi sõitjad Kimi Räikkönen ja Antonio Giovinazzi teenisid ...
Eesti Autospordi Liit otsustas pandeemia tõttu traditsioonilise auhinnagala ära jätta, kuid valis 2020. aasta parimad sellest hoolimata.
Eri alade parimateks osutusid liidu alakomiteede valikul:Parim ...
USA kõige murevabamate automarkide edetabeli tippu paigutas uuringufirma J.D. Power (JDP) tänavu Lexuse, Porsche ja Kia. Uuringus osales 33 251 kuni kolm aastat vana auto omanikku, kes lugesid üles eri vead ...
USA mootorrattatootja Buell lubab alustada uuesti tegevust ning tuua lähiaastail müügile terve rea eri tüüpi tsikleid, nii kallimaid kui ka odavamaid. Algust tehakse superbike’iliku mudeliga 1190RX ...
Tahkeakuga elektriauto peaks olema igapidi etem praegustest – laaduma kiiremini, sõitma kaugemale, olema odavam ja tuleohutum ning aku eluigagi tõotavat tulla pikem. Kes suudab esimesena sellise autoga maha ...
Pühapäeval Adria kardirajal Itaalias sõidetud WSK Champions Cup oli tänavuse kardihooaja esimeseks suureks rahvusvaheliseks võistluseks.
Kuivõrd tase on WSK võistlustel võrdväärne Euroopa ja ...
Koroonakriisi ajal pole imestada, et ka tuuningufirmad on enda jaoks avastanud tervishoiutemaatika. Lääne-Saksamaal tegutsev Rolfhartge lendab viirustega sõdima G-klassi AMGga. Viiruseid ei tapa siiski auto ...
Renault lubab aasta lõpupoole maha saada esimeste vesinikukaubikute partiidega. Kütuseelemendiga tarbesõidukite ning neile sobivate tanklate väljatöötamiseks löödi käed tunnustatud tegijate Faurecia ja Plug ...
Mitu aastat on Rootsi ralli korraldajad olnud hädas kehvade lumeoludega ja mullu kujutas võistlus rohkem kruusarallit kui talverallit.
Nüüd on FIA eesotsas rallidirektori Yves Mattoniga nõudmas Rootsi ralli ...
Rahvaralli Pandivere Talv raames sõidetud noorteralli Eesti meistrivõistluste teisel etapil saavutas kuni 16aastaste arvestuses esikoha Marten Ojapõld ja 17-18aastaste seas Tony Schwarzstein.
Mõlemad ...
KOMMENTAARID (17)