Ainult 19% soomlastest on selle poolt, et sisepõlemismootoriga uute autode müük keelata 2030. aastast, näitas põhjanaabrite rahvusringhäälingu YLE korraldatud küsitluse tulemus. 49% arvates peaks tavaautosid ...
Algavaks hooajaks nimetas Renault ümber oma tehasetiimi autotootjale kuuluva kaubamärgi järgi Alpine’ks.
Lisaks uuele nimele saab võistkond ka uue bossi, kelleks on Suzuki MotoGP tiimi endine tegevjuht ...
Renault ja Lotus teatasid, et hakkavad koostööd tegema ning esmalt sünnib sellest elektriline sportauto.
Lisaks uue mudeli arendamisele ja tootmisele plaanitakse üheskoos osaleda ka autospordis. Kahel ...
Ajast, mil SEAT oma esimese linnadžiibi turule tõi, on möödunud tänaseks juba üle nelja aasta. Eelmisel aastal aga esitleti uuendatud Atecat ning täna vaatamegi üle, mida uut tõi endaga kaasa Ateca ...
Autotootjate muredel pole otsa ega äärt. Küll kiusab koroonaviirus, kaotades ostjates viimasegi huvi uute autode vastu, siis viskab kaika kodaraisse Brexit, pöörates sassi täpsed tarnegraafikud… Ja nüüd ...
Juhieksamite rekordid olid mullu vapustavad: teooriaeksamil proovis üks inimene kätt juba 33. korda ning sõidueksamilt üritati läbi saada 29. katsel. Transpordiamet ei täpsusta, kas tegu oli ühe ja sama ...
Autolehe „Autopäeviku“ rubriigiga liitub auto24.ee partneri automaakler.ee meeskonna liige Palle Kõlar ning tema peaaegu 350 000 kilomeetrit sõitnud 2004. aasta BMW X3.
Kaks aastat tagasi tekkis mu perel ...
Lexus GSi kolmas põlvkond on vastupidav, kuid sellelgi autol on tüüpvigu.
Lexuse Euroopa mudelivalikust on GS kadunud, aga näiteks Ameerikas müüakse seda senini. Kolmanda põlvkonna auto, mida toodeti ...
Jaapani luksusautode põhihäda ongi see, et mõningad elutähtsad jupid maksavad hingehinda. Kasutatuna on paljudele mudelitele juppe raske leida ja enamik originaalosad.
Mina olen Jaapani autodesse suhtunud nii nagu omal ajal Jaapani fotoaparaatidesse. Jaapani fotoaparaadid olid tippkvaliteediga, kuid mitteremonditavad, eriti nn digiseebikarbid. Või õigemini, mõttekam oli osta uus kui remontida vana. Sama on sealsete autodega - kui garantii läbi, siis anna vana tagasi ja liisi uus, sest remondile kuluva raha eest saab liisida uue.
Ei tea, kuidas praegu, aga 90ndatel Soomes oligi nii: Toyota, Honda, Nissani müügiplatsid olid puupüsti täis uute vastu vahetatud vanu autosid. (Vahemärkus: sai nähtud hulgim ka nn 15 a vanu jaapani sõelapõjasid, millele uued rattakoopad ja küljekarbid juurde keevitati, aga kapitalism: riikad ja vaesed.) Tol ajal tundusid vaese eestlase poolt vaadatuna tagasi toodud autod nagu uhiuued, aga klientidel oli mõttekam 3 ... 5 aastat vana auto firmale tagastada ja uus võtta. Küsisin veel, et mis nende "nagu uute" autodega tehakse. Vastati, et ei müüda edasi, vaid viiakse Jaapanisse (või Inglismaale), töödeldakse ümber ja tehakse neist uued autod.
Aga no tõesti, kui remont maksab 3000 euri ja liisingu/rendi kuumakse on koos kaskoga on 250 euri?
to imelik see elu
Needsamad 3000 eur haihtuvad nagunii omaniku taskust, kuna uus auto lihtsalt odavneb.
See pilt ei ole nii must-valge. Uued autod on hea valik, aga ka kasutatud auto hea ajalooga ja headest kätest samuti (v.a. muidugi kahtlased leedu konstruktorid)
Miks suurkliendid (takso, politsei, post, kuller) oma 3 ... 5 aastat vanad autod liisingufirmale tagasi annavad? Läbisõidud on suured ja remont kallis ja aega!!! raiskav. Nende ökonomistid ja raamatupidajad on juba ammu välja arvutanud ja peenhäälestanud läbisõit/aasta ja selle kulu. Soodsam on uue auto enamvähem kindlat kuumaksu maksta, kui ootamatute ja aega raiskavate remontidega jännata.
Pensionär, kirikuõpetaja ja koduperenaine on teine asi, need sõidavad "korra nädalas" 10 km poe või kiriku vahet. Neil kannatab tõesti kobedam 250 000-se läbisõiduga masin soetada ja loota, et kõik läheb hästi veel järgmised 5 aastat, millal 300 000 mittaril ees on. Ja ka kiiret kuhugi ei ole: tööle õigel ajal nui neljaks ei pea jõudma ja remondijärjekorras ka aega passida - päevad pikad.
Kui eeldada, et 2000-3000 euri ainukeste nõrkade lülide remondi alla panek tähendab muretut sõitu järgmised 200tuhat kilomeetrit või rohkem, siis see niiväga kallis ei olegi. See tähendaks pikas perspektiivis sisuliselt vaid circa 0.01-0.02eur/km auto pidamiskulule lisaks.
Muus osas on ju tegu väga töökindla autoga, vahetad ainult kuluosi. Muud lülid ja elektroonika neil niisama heast peast ei lagune nagu samaväärsetel sakslastel kombeks. Turuväärtus langeb sama ajastu sakslastega võrreldes ka aeglasemalt.
Uut autot liisides võid kindel olla, et kulutad vähemalt samapalju igal aasta auto turuväärtuse langemisele. Ja seda juba odavat säästuautot liisides. Võrdväärse sõidumugavusega keskmisest kallimad autod kaotavad veelgi üüratumas summas turuväärtust iga aastaga.
Remondid ühest otsast ja samal ajal teisest juba pudeneb. See on sellise päevinäinud Lexuse-omaniku reaalsus ja tänapäev. Jaapani autode kvaliteet peegeldub ilmekalt tänavapildis. Praktiliselt neid ju polegi ja vanemad isendid on sootuks haruldased, mudelid lähevad järjest tootmisest maha, kuna puudub nõudlus. Pigem on tegemist sellega, et keskmise jaapanlase omanik on lihtsalt äärmiselt vähenõudlik ja suudab pisku üle põhjalikult vaimustuda.
Üldse ei võtaks sõna, kui lugesin kaks sõna -kaunimaid disaine-! Jaapani disaini kohta tõepoolest kehtib see vanade Lexus LS seeriate osas. Jaguar XF-i omanikuna GS-ga disainiga ei võrdleks!
Pigem mitte. Nagu ma ütlesin siis see auto päris töökindel. Laias laastus need nimetatud probleemid on hooldatud autol pigem erandid, kui reeglid (ainult hübriidi aku on selline loll kulu mis nii ehk naa varem või hiljem tuleb, aga hübriidi ma sellises vanuses nagunii ei soovitaks).
Kinni jäänud kolvid on omaniku hooletus, ketid neil reeglina kestavad (samal ajal kuulen kuidas osadel bemmidel iga 100k tagant neid vahetatakse, vahetamiseks võetakse käigukast maha jms totrused), vvti ajami kõrinaid esineb ka pigem hooletu õlivahetuse tõttu.
Isegi kui peaks sattuma mõne erandi otsa, kus loetletud vigadest midagi esineb (kõik korraga peaks ikka ränk loteriivõidu tõenäosus olema), siis parandad ära ja sõidad muretult pikka aega.
Kasutatud premium sakslasele omast remondid ühest otsast-laguneb teisest otsast asja suurem osa lexustega ei ole. Lagunev Lexus on üldiselt erand mida juhtub harva, samamoodi nagu vahest erandina õnnestub sakslastel mõni vastupidav premium auto teha.
Just eelnevalt seletati, et miks vanu jaapanlasi tänavapildis nii vähe on. Juba 1990 oli see vähemalt Soomes nii, et Jaapani autofirmad ostsid omad vanad autod tagasi ehk uue sai palju soodsamalt, kui vana tagasi viisid. Saksa autofirmad aga läksid teist teed. Näiteks Mercedes varustas originaal"juppidega" ka oma 30-aastaseid autosid, vähemalt kunagi oli see nii. Jaapani firmad aga korjasid oma kasutatud autod turult kokku, ega lasknud neid teisele ringile. Mõneti õige: turul kujuneb arvamus, et jaapani auto ei lagune, kuna uus auto on kvaliteetne ja vanu ei ole saadaval.
...juttu siin eksperdid ajavad. Üks ütleb, et linnapildis pole jaapaniautosid, teine ajab disainijuttu sõites ühe vanema ja koledaima "luksus"-mondeo ehk XF-iga. Püha jumal küll hakka või uskuma, et eestlaste viga ongi geneetiline lollus.
Vanu Jaapani sõidukeid on tänavapildis vähe, sest vanem põlvkond eurooplasi ei uskunud Jaapani sõidukitesse. Olid alles hiljuti igasugu KIA-d ja Hyundaid pilamist väärt, kuid hetkel on asjalood hoopis teised...
Ei viida neid Soome vähekasutatud Jaapani sõidukeid kuskile Jaapanisse, tehased UK-s jm Euroopas, miks peaks taaskäitlema teises maailmaotsas kus pole konkreetseid tehaseidki. Soome läbinisti vanu autosid täis, aga samal ajal heas korras.
Vähe on neid tänavapildis seepärast, et keskmisele eestlasele on staatuse sümbol saksa auto.
Uue liisijal on suva kui palju kette ja turbosid ja käigukaste järgmised omanikud hooldama peavad.
Uuena võibolla lexuste erinevatel mudelitel polegi niipalju eeliseid (seepärast GS näiteks tootmisest maha läks, uuena ta ei suutnud väga konkureerida). Samas kasutatud peast on nad väga kindlad valikud kui hooldatud on.
Euroopa turul pole japsid olnud suured tegijad. Kui on oma firmamärgid ja töökohad on patriootlik sõita nendega. Soome sugused riigid oma markide puudumisega tegid Toyotast suure brändi kohapeal. Maailm on suur ja Toyota on tuntud üle ilma ning sealt need suured müüginumbrid tulevad.
Selle tõttu pole järelturul ka Lexust just palju võtta. Aga selle eest kasutatud A,B või M mis meil ruulivad on eriti Saksa turul kuhjade viisi. Uuemaid-vanemaid ning lisadega ja ilma.
Muidu enam-vähem jutt, aga XF-i kohapealt panid totaalselt puusse, vana XF tehti Fordi suurte tagaveoliste autode platvormile DEW98, uuem on JLR D7 platvormil. See samuti tagaveoline , aga siis awd võimalusega osadel mudelitel.
Ajasid tõenäoliselt segi X-type mudeliga, mis oligi Jaguari märgiga Mondeo kloon.
Lexusest niipalju, et need mudelid millega ma sõitnud olen (GS300 ja LS460)on kõik olnud korralikud ja kvaliteetsed masinad, remondivajadus puudus. Hooldama peab iga autot.
Saksa auto hakkab lagunema juba siis kui tehase uksest välja veereb. On kogemus 1999a IS-ga, mille ostsin 3a vanusena ja sõitsin sellega 6aastat ja 242 000 km- maru hea oli sõita sest see auto lihtsalt ei lagunenud. Naisel praegu RX 2014a ja väga murevaba siiani.
Mazda linnadžiip läbis värskenduskuuri, mis tõi varasemast kvaliteetsema sõitjateruumi ning täiustatud juhiabistid. Auto välisdisain jäi suuresti samaks, ainsana on muudetud CX-5 esiosa ja seal ilutsevat ...
auto24.ee portaali on müügile tulnud mitmeid väga heas korras hobiautosid, millega võiks tulevale hooajale vastu minna.
Äsja saabus müügile GAZ-3102 Volga, mis on müüja sõnul sõitnud ainult 16 000 ...
Circle K teatas, et hakkab müüma aastaringselt mootoribensiine, mis ei sisalda enam etanooli, et vastata Eesti tarbijate ootustele ja nõudmistele. Seadusest tuleneva taastuvenergia kohustuse täidab Circle K ...
Austrias asuv Top Mountain Motomuuseum põles eile maani maha, teatab kohalik meedia. Tules hävis enam kui 200 vanamootorratast ja haruldast autot. Hochgurgl´i asulas 2000 meetri kõrgusel Alpides asuv muuseum ...
Eelmise aasta detsembris pidurdus langus Euroopa uute sõiduautode turul, aga aastaga vähenes müük ligi veerandi võrra, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit.
Euroopa Liidu riikides müüdi ...
Iisraeli päritolu tehnoloogiaettevõte Silentium sõlmis lepingu Hyundaile ja Kiale varuosi tootva Hyundai Mobisega, mis annab Korea autotootjale õiguse kasutada tulevikus Silentiumi poolt välja arendatud ...
Ford Ranger sai mudelivalikusse agressiivsema välimusega ning luksuslikuma mudeli MS-RT. Ranger Wildtrak´i baasil valmistatava MS-RT tunneb väliselt ära meekärge meenutava süsinikplastist iluvõre, laiendatud ...
Ajast, mil SEAT oma esimese linnadžiibi turule tõi, on möödunud tänaseks juba üle nelja aasta. Eelmisel aastal aga esitleti uuendatud Atecat ning täna vaatamegi üle, mida uut tõi endaga kaasa Ateca ...
Volkswageni kontsernis väga paljudel mudelitel kasutatava 1,5liitrise bensiinimootori võimsus on tehaseseades 110 kW/150 hj, kuid ABT tõstab seda tervelt 27 protsendi võrra 140 kW/190 hobujõuni. Pöördemoment ...
Tänaste leidude hulka kuulub äsja müügile jõudnud ning Eestis väga haruldane MG sportlik universaal ZT-T hinnaga 2900 eurot. Autol on 2,5liitrine V-6 mootor, mis arendab 140 kW/190 hj ning võimaldab 0-100 ...
FCA ja PSA teatasid, et nende ühinemine on lõpule viidud, tekkis suuruselt neljas autotootja maailmas.
Uus hiigelkorporatsioon Stellantis toodab 14 automarki: Abarthit, Alfa Romeot, Citroeni, Chryslerit, ...
Traditsiooniliselt on F1 MM-võistluste hooajaeelsed testisõidud toimunud viimastel aastatel Barcelonas, aga muudatuse tõttu kalendris viiakse need tänavu läbi Bahreinis.
Algselt pidid testisõidud toimuma ...
Algavaks hooajaks nimetas Renault ümber oma tehasetiimi autotootjale kuuluva kaubamärgi järgi Alpine’ks.
Lisaks uuele nimele saab võistkond ka uue bossi, kelleks on Suzuki MotoGP tiimi endine tegevjuht ...
Honda avaldas täna esimesed infokillud uue põlvkonna HR-V kohta. Kõige olulisema uudisena saab HR-V-gi Honda e:HEV hübriidajami. Ainult sisepõlemismootoriga versiooni vähemalt Euroopas enam müügile ei ...
Renault ja Lotus teatasid, et hakkavad koostööd tegema ning esmalt sünnib sellest elektriline sportauto.
Lisaks uue mudeli arendamisele ja tootmisele plaanitakse üheskoos osaleda ka autospordis. Kahel ...
Soome meistrivõistluste avaetapi Arctic Rally võitis Toyota Yaris WRC autol sõitnud Juho Hänninen, eestlased kõrgesse mängu ei sekkunud.
R5 autodega startinud eestlastest oli lõpuks parim Georg Linnamäe, ...
Ilmselt juunis müügile ilmuva uue Nissan Qashqai põnevaim jõuallikas tuleb Euroopa oludes enneolematu, kuid Jaapanis end kasinamas formaadis juba natuke tõestanuna.
Uus Qashqai liigub nimelt puhtalt ...
Kuulutusportaale auto24.ee, KV.ee, Osta.ee ja KuldneBörs.ee haldav AllePal müüs nädalakirja Autoleht veebiportaalile Geenius, mis võtab kord nädalas kolmapäeviti ilmuva ajakirja kirjastamise üle 1. ...
Mini sõitja Carlos Sainz võitis Dakari ralli viimase kiiruskatse, võistluse võit aga kuulus rekordiliselt 14. korda tema tiimikaaslasele Stephane Peterhanselile.
Dakari ralli viimasel, 200 kilomeetrit pikal ...
Hyundai sõitja Thierry Neuville vahetas vaid nädal enne Monte Carlo ralli algust ootamatult kaardilugejat.
Nicolas Gilsoul on olnud Thierry Neuville’i kaardilugejaks alates 2011. aastast ja seetõttu on uue ...
Jüri Vipsi osalemine tänavu F2 sarjas Hitech GP võistkonnas sai lõpuks ametliku kinnituse.
Red Bulli noorte kasvandike hulka kuuluv eestlane on Hitechi võistkonnaga varasemalt tuttav, sest juba F3 sarjas ...
Citroën toob sügisel Eestis müügile menuka kaubiku Berlingo elektrilise versiooni ë-Berlingo Van. Sarnaselt tava-Berlingoga toodetakse seda kahe kerepikkusega (furgooni maht vastavalt 3,3 ja 4,4 m3) ning ...
Juhieksamite rekordid olid mullu vapustavad: teooriaeksamil proovis üks inimene kätt juba 33. korda ning sõidueksamilt üritati läbi saada 29. katsel. Transpordiamet ei täpsusta, kas tegu oli ühe ja sama ...
Lada suutis mullu Venemaal kasvatada sõiduautode ja kaubikute turuosa 20,6 pealt 21,5% juurde, püstitades sellega viimase 9 aasta absoluutse rekordi. Kaubaks läks 343 512 autot, mille seas popimad olid ...
General Motors (GM) kavatseb ehitada vähemalt ühe Corvette’ist inspiratsiooni saanud elektriauto ning see tõotab tulla – üllatus-üllatus – linnadžiibi sarnane sõiduriist. Auto on iseenesest juba olemas, kuid ...
Toyota näitas avalikkusele esimest korda vastavalt sportautode MM-võistluste uutele reeglitele ehitatud hüperautot.
Eelseisvaks hooajaks LMP1 klassi asendava Le Mans Hypercar klassi kuuluval Toyota GR010 ...
Täna algaval Soome meistrivõistluste avaetapil, Arctic rallil on stardis kolm Eesti meeskonda R5 autodel.
Egon Kaur teeb Arctic rallil oma esimese stardi Volkswagen Polo GTI R5 autol ja samuti istub ...
Toyota tehasetiim avalikustas enne järgmisel nädalal toimuvat Monte Carlo rallit Yaris WRC auto uue kujunduse.
Tehniliselt poolelt Toyota Yaris WRC autol mingeid muudatusi eelmise hooajaga võrreldes tiimi ...
Ferrari sõitja Charles Leclerc teatas, et on nakatunud koroonaviirusse ja püsib oma Monaco kodus isolatsioonis.
Tema enda sõnul on tal vaid kerged sümptomid ja tõenäoliselt sai ta nakkuse oma tüdruksõbraga ...
Toyota sõitja Nasser Al-Attiyah sõitis Saudi Araabias toimuval Dakari ralli 11. kiiruskatsel välja päeva parima aja ja vähendas liidrina jätkava Stephane Peterhanseli edumaad.
Kõrberalli eelviimasel ...
TV3 Grupi kanalid alustavad autoralli MM-i sarja ülekannetega juba tuleval nädalal ning seda võimsamalt kui kunagi varem.
Avaetapilt Monte Carlos toimuvad ülekanded 21.-24. jaanuarini ning rallisõprade ...
Avtovaz avaldas esimese pildi uuest Niva ideeautost ning kinnitas, et töö uue seeriamudeli kallal käib.
Uue Niva seeriaversiooni esitletakse 2024. aastal. Täpsemat infot uue mudeli kohta veel jagata, kuid ...
Kuldse Börsi vahendusel on müügile pandud 1971. aasta GAZ-69A, mille kohta ütleb müüja, et auto on läbisõiduta.
Piltidel näeb GAZ-69 tõepoolest hea välja, kuid kahjuks on kuulutus äärmiselt napisõnaline. ...
Dacia avaldas pildid ideeautost Bigster, mille seeriaversioon kuulub margi lähema viie aasta plaanidesse.
Renault grupi uuendusplaani Renaulution osaks on Dacia-Lada haru tugev esindatus C-segmendis. 4,6 ...
Ralli MM-võistluste promootor ja Soome Autospordiliit AKK jõudsid kokkuleppele MM-etapi toimumises veebruari lõpus Lapimaal.
Võistlus kannab nime Arctic Rally Finland ja see toimub 26.-28. veebruaril ...
Renault grupp tuli välja uue strateegilise plaaniga Renaulution, mis toob kaasa mitmed olulised suured muutused. Ühtlasi näidati elektri-ideeautot, mis on inspireeritud Renault 5-st, mis näitab "et Renault ...
Porsche tähistab kuulsa rodsteri 25. sünnipäeva erimudeliga Boxster 25 Years.
Erimudel baseerub GTS 4.0-l ja seda valmistatakse 1250 eksemplari. Disainis leidub mitmeid vihjeid 1993. aastal Detroidi ...
Hyundai avaldas esimesed fotod tulevasest elektriautost Ioniq 5.
Teadupärast saab Ioniqust Hyundai elektriautode alammark ja selle esimene esindaja, mudel 5 kujutab endast keskmõõtu linnadžiibilikku ...
Eesti võõrustab autoralli MM-võistlusi ka järgmisel aastal kui Rally Estonia kirjutas sarja promootoriga alla kaheaastase lepingu.
Kolmapäeval, 13. jaanuaril toimunud Rally Estonia hübriid ...
Dakari ralli 10. kiiruskatse võitis Toyota sõitja Yazeed Al Rajhi, aga liidrina jätkab kolmanda aja sõitnud Stephane Peterhansel.
Varem 13 korda Dakari ralli võitnud Stephane Peterhansel kaotas päeva ...
USA firma Aptera toob tänavu müügile kolmerattalise elektriauto, mille sõiduulatus peaks küündima 1000 miilini (1600 km), kusjuures tänu päikesepaneelidele poleks mõnel kliendil üldse vajadust akut ...
Motokrossi Euroopa meistrivõistlustel klassis EMX 125 mullu pronksmedali võitnud Meico Vettik pöörab karjääris uue lehe, kui liitub Belgia meeskonnaga Team TBS Conversions KTM. Millised on alanud aasta ...
1969. aasta Chevrolet El Camino on tänuväärne materjal auto taastajale. Eestisse sattus see pool sajandit vana Chevy siiski õnneliku juhuse läbi.
1960ndate USA autodel on olemas see miski, mis sunnib nende ...
Viimastel aastatel üha popima surugaasi CNG ja kõikvõimalike elektrifitseeritud autode kõrval pole vedelgaasi- ehk LPG-seadmed oma eeliseid kaotanud.
Põhjus, miks LPG-vedelgaasi autokütusena palju ...
Aastatel 1977–1991 peetud Edasi karikaralli, rahvakeeli Põrsaralli, tõstis väikese Libatse küla 14 aastaks suurelt Eesti rallikaardile.
Ralli sünnilugu ulatub 1977. aasta algusesse, kui neli Edasi kolhoosi ...
Kunagised ihaldusväärsed luksusdžiibid Audi Q7, BMW X5 ja Volvo XC90 maksavad praegu vähem kui uued säästuautod – aga milline on neist parim?
Enam kui kümne aasta eest ületas nende autode hind tihti ...
Formentori neeme tipus asuva majakani viivat teed asendab CUPRA Formentori proovisõidus Eesti parim metsatee ja see annab sportdžiibile hea võimaluse näidata end kõige erinevamates tingimustes.
SEATil ja ...
Mercedes C 180 K-l täitus pool miljonit kilomeetrit! Tänutäheks saab auto põhjaliku hoolduskuuri. Sest me soovime selle endale jätta.
Tavalised kestvustesti autod peavad läbima 100 000 kilomeetrit, kuid ...
Mahtuniversaalide buumist tahtsid osa saada kõik ning selle nimel raha kokku ei hoitud. General Motors näitas erilist ettekujutust pereautost 1986. aastal.
Nime Pontiac Trans Sport saanud ideeauto oli ...
KOMMENTAARID (18)