TELLIMISKAMPAANIA

AUTONDUS

Ideeautost seeriaautoni: Cadillaci sõitev tulevikulabor

Ideeautost seeriaautoni: Cadillaci sõitev tulevikulabor

Cadillac Voyage’ist ei sündinud üht kindlat seeriamudelit, kuid sellel testitud tehnika- ja disainivõtteid kasutati paljudel hilisematel autodel. Cadillac nimetaski 1988. aastal esitletud Voyage’i ratastel ...

MOOTORISPORT

Viljandimaal stardib populaarne autospordisari

Viljandimaal stardib populaarne autospordisari(1)

Eesti Autospordi Liidu egiidi all toimub mitmeid võistlusi, mis ei kuulu Eesti meistrivõistluste arvestusse, kuid on harrastajate seas väga populaarsed. Üheks neist on 23. jaanuaril Raassilla rajal algav ...

AUTOTÖÖSTUS

Supra õppis ise driftima

Supra õppis ise driftima(2)

Toyota ehitas koos Stanfordi ülikooli teadlastega isejuhtiva Supra, mis oskab kõrvalise abita ehk täiesti iseseisvalt … driftida. Esmapilgul arusaamatuna tunduval autol (Kas sellise peaks ostma see, kes ise ...

PROOVISÕIDUD

Miks on vaja GLE „kupeed“?

Miks on vaja GLE „kupeed“?(16)

Milleks läheb vaja Mercedese GLE „kupeed“ või taolisi hiigelsuuri ja vaid keskmiselt praktilisi džiipe? Otseselt nagu ei lähegi vaja, aga vahva, et sellised autod olemas on. Kes soomekeelset ...

PÄEVAUUDISED

Elektriline Combo mahutab kuni 4,4 m3 ja kannab kuni 800 kg

Elektriline Combo mahutab kuni 4,4 m3 ja kannab kuni 800 kg(6)

Opel esitles elektrilist Combot. Elektriline Combo-e jagab tehnikat teiste PSA grupi elektriautodega, selle aku mahutavus on 50 kWh, mootori võimsus 100 kW ja maksimaalne pöördemoment 260 Nm. Sõiduulatuseks ...

LIIKLUS

Liiklusõnnetused parklates: aasta jooksul enam kui 11 000 juhtumit

Liiklusõnnetused parklates: aasta jooksul enam kui 11 000 juhtumit(6)

Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika kohaselt juhtub 41 protsenti liiklus­õnnetustest parklas. Millistes parklates tuleb õnnetusi ette kõige sagedamini, kui suur on parklaavariide rahaline kahju ...

AUTOPÄEVIK

Autopäevik. Kuidas säästan poole aasta palga?

Autopäevik. Kuidas säästan poole aasta palga?(5)

Jõudsin hiljuti ikka, mil paljud teevad seni elatud elust kokkuvõtteid ja mõtlevad, et on juba omajagu rabatud ja võiks elu teisel poolel täiel rinnal elada. Nii minagi. Unistuste auto ostmine on üks ...

Uued elektriautod Eestis - auto24 proovisõit

Sellel aastal on jõudnud Eesti turule rekordiliselt palju uusi elektriautosid ja seekord vaatamegi koos Autolehega kiirelt üle neli selleaastast uudismudelit ning proovime välja selgitada, et milline auto mis ...

KOMMENTAARID (28)

ek,69 22 november 2020 17:53 Ebasobiv kommentaar
See proovisõidu teema on ennast ammendanud, oli näha juba kui nad seda trabanti näitasid, et ideed on otsas ja eelmine kord ja nüüd soojendati ka vaid vana supp üles.
Piinlik juba vaadata.
11
heh 22 november 2020 18:43 Ebasobiv kommentaar
Jäi mainimata, et Mazdal ei ole võimalik fake engine soundi välja lülitada
10
Kurat 22 november 2020 19:06 Ebasobiv kommentaar
Elektriautodega ei tee revolutsiooni, kui sa oled kooner ja poed peitu põhjendusega, et keskmine inimene vajab 50km päevas... tootja seisukohast on see mõistetav. Pikas perspektiivis ja tarbija seisukohalt on see halb valik, kuna sa peab omama 2 sõiduautot ja suhteliselt lühikese läbisõidul pärast põed sa ka ärevust. See ongi põhjus, miks Teslal nii hästi lähenb. VW valikus ainuvõimalik valik. Väärtust lisab seegi, et Elon on proovinud ID3 ja kiitnud selle heaks autoks.
21
MX30 22 november 2020 21:35 Ebasobiv kommentaar
Mazdal on plaanis MX30le range extender nende endi wankel mootori kujul lisada, mis siis töötab generaatorina, just selle samuse probleemi lahendamiseks, et kui ongi vaja pikemalt sõita siis selle wankel mootori saab korra aastas tööle ajada. Teatavasti wankel mootoritel on omad probleemid, nagu apex tihendite kulumine, suurem kütusekulu, suurem heitgaaside norm, jne. Aga kui seda mootorit on vaja paar korda aastas kasutada siis need probleemid ei tule päevakorda. Eelisena on need mootorid kompaktsed ja kerged. Tõenäoliselt odavam ka toota kuna liikuvaid osi on tavalise sisepõlemis mootoriga võrreldes kõvasti vähem. Eks näis mis selle range extenderi hinnaks kujuneb, aga paberi peal on sellel parem eelis kui tänapäevastel pistikhübriididel, kuna generaatorina töötaval mootoril pole vaja lisada vahele käigukasti mis lisab komplektsust ja hinda.
10
wb 23 november 2020 8:16 Ebasobiv kommentaar
Neil, kes paar korda aastas pikki sõite teevad, pole tarvis kahte autot omada - palju odavam on kas fosiilauto või pika ulatusega el.auto neil puhkudel rentida. Kes igal nädalavahetusel vaatamas käivad, ega hunt metsas elavat vanaema ära söönud pole, neile lühikese ulatusega el.auto ei sobi.
EUst on range extenderid ära kadunud - keegi ei hakka kontrollima, kui palju kasutaja seda kasutab ning sellised autod on pistikhübriididega samasse patta pandud.
00
R 23 november 2020 9:17 Ebasobiv kommentaar
Kui alates hinnaga saaks, siis Ww vist parim valik. Kõik suht sama hinnaga. Praegu müüakse seda ID3 50 000-
01
RK 23 november 2020 10:38 Ebasobiv kommentaar
ka vana elektriga saab pikki otsi sõita 4x odavam, lihtsalt arvestad omale laadimise ajaks koha, kus saad süüa st aega teisti tarbita.
Ka fossiiil autode omanikud teevad söögipause, aga auto seisab neil nii sama. kahe kuu jooksul sõidetud Tartu ja kodu vahet kokku 8000km ja seda 100km ranget omava vana elektrikaga, teine auto mida pikamaasõitudeks hoidsin, müüsin maha, kuna see oli mõtetu selleks teist autot omada, kui elektrikaga on 4...8x odavam sõita. St praktika kinnitab et arvamised enne tegelikku kogemust on valed, sest EVd kasutatakse teisti ja odav kilomeetrikulu annab tegeliku vabaduse poole rohkem liikuda.
10
Peeedu 23 november 2020 11:04 Ebasobiv kommentaar
Kui inimesel on eesmärk kuskile jõuda siis ei tehta pidevalt söögipause vaid vuratakse Eesti teise otsa ära. Ja kui tehaksegi siis valik söögikohtadest kus ka kiiresti särtsu juurde saab on piiratud.
Pikki otsi sõidab enamus ka mingi erakorralise sündmuse pärast. Näiteks matusele nii, et kirikute, surnuaedade ja tavandimajade juures peab ka laadida saama.
Arvata, et fosiilautot on kerge ja odav rentida pikkadeks sõitudeks on ka tulevikus keeruline. Seda tahetakse ju piiratud ajal ja siis kõik. Ilus suvine nädalavahetus. Äkki ainukese rannailmaga aga enamus aega huvi nende vastu vähene. Enamus aega seisev auto tähendab, et teenuse hind laes ja maksevõimelisi vähe. Mis tähendab, et ka autode arv mida pakutakse väheneb.
11
ronn 23 november 2020 12:12 Ebasobiv kommentaar
Niikaua kuni eestis on ainult paar CCS laadiajt, peab ikka kahte autot omama.
00
wb 23 november 2020 14:38 Ebasobiv kommentaar
Eleportil on 22 CCS laadijat, muud firmad lisaks. Aga nad paiknevad põhiliselt Tallinnas ja neid on kahtlemata liiga vähe.
00
Peeedu 23 november 2020 14:51 Ebasobiv kommentaar
Ega paljudes kohtades tee ääres ei olegi sellist elektrivõimsust, et paneme putka püsti. See tuleb ränga rahaga välja ehitada. Kui neljarealine unelm täitub siis oled senisest infrast ära lõigatud ja kas keeruline mahasõit või tuleb mingi plats rajada.
Ja laadijate kasutamine võib väiksemates kohtades olla ebaühtlane. Kohalikud laadivad enamasti kodus ja järsku olgu Joala Narvas, või Kalmer Kiidjärvel Tänak Elvas või mõne suubändi kontsert Tartus ja võõrast rahvast voorib paar nädalat või lausa üheks õhtuks kokku ja tahavad laadida massiliselt. Ja soovitavalt kas paari minutiga enne üritust või siis, et saaks kontseri ajaks auto laadijasse unustada. Mis muidugi teistele ei meeldi.
10
ronn 23 november 2020 18:11 Ebasobiv kommentaar
Pikemate otste tegemiseks on vaja vähamelt 100 kW laadijaid ja neid on mingi kolm tükki. Ja Elepordil on ainult üks 160 kW ultra-kiire laadija ja kas seal kaks autot 100 kW võimsusega saavad laadida.
00
maakas 23 november 2020 20:55 Ebasobiv kommentaar
Kõik on tore, aga omale võtaks vaid VW. aga paruk jääb seegi valikust välja sest on liiga kallis ja ebamugav (külm plastik). See selleks. Tegelikult ei saa elektrikad niipea massitarbe autodeks, olgu see hind nii sodne,kui tahes. Kujuta nüüd ette, et lähed kusagile publikuüritusele ja tead, et seal on kusagil ka laadija, aga sama mõtleb peale sinu veel 100 või 1000 autoomanikku. Huvitav, mitu aastat läheb, et need kõik masinad seal saaksid laetud? Kõik tahavad ju korraga laadida.
11
Parm... 23 november 2020 22:25 Ebasobiv kommentaar
Sõidad edasi tagasi nagu põrkepall ja selliselt kogu aeg! Onju!
Kui tuleb 600 km masin, siis vaja sõita Vilniusesse ja tagasi KOHE! Viu ja viu - jätke see hääl elektrikatele!
Tasub mõni masin ära proovida, siis ehk ka natuke vähem vingumist!
00
Jaz 23 november 2020 23:11 Ebasobiv kommentaar
No mina mõned aastad tagasi proovisingi järele, ettevõtte autoks tahtsin. Ei sobinud, ei tohtinud saba vedada, ei käinud suvilas laadimata ära, mitteükski müüja ei andnud selget vastust talvise läbisõidu kohta (andsin konkreetsed tingimused ette, miinus 10 jne), akude kestvuse ja garantii kohta ümmargune mula jne. Lühidalt, ei olnud sobivat autot, ei olnud usaldust äratavat müüjat ja lõpuks ei olnud enam ka ostutoetust ja siis loobusin.
Aga täna, teate, ma ei viitsi seda kadalippu uuesti läbi käia. Mul on kesksoomes semu kes nendega igapäevaselt tegeleb, on oma ettevõttega üks asjalik automüüja kel enda pereski 2 elektrikat kasutada ja järgin tema soovitust - ära veel osta.
No ma ei osta.
Küllap peagi tulevad sõidukid mis sobivad ja siis võtan asja jälle päevakorda.
40
heietusi 24 november 2020 5:32 Ebasobiv kommentaar
Loomulikult vara veel, aga keegi peab ka kohver või telliskivi kaenla all ringi patseerima nagu esimeste mobiiltelefonidega, ning ulmelisi seadme ja kõneminuti hindasid (loe sidemastide ehituse) kinni maksma. Ometigi kaalus ulmehind üle odava lauatelefoni.
Kui Eestis avati esimene NMT võrk 1991, oli algul ka ainult mõni sidemast, 1998 kui avati esimene GSM võrk, olid mobiiltelefonid juba massiliselt kasutuses ja 3 aastat hiljem inimesed loobusid massiliselt lauatelefonide lepingutest. Ehk täpselt 10 aastat hiljem, 2001, oli lauatelefon turult väljasöödud.
Elektriautoga on vastupidi, siin ei maksa kilomeetrile kuluv kütus praktiliselt midagi, samuti on elektriauto kui sellise masstootmine odavam ja vähem tööjõudu nõudev. Lihtsalt aku on ülikallis ja liiga algeline. Kohe, kui aku probleem lahendatakse, loobuvad kõik bensiini kasutamisest. Kuna auto on ikkagi kallim kui mobiiltelefon, siis kõik võtab rohkem aega.
Kui lugeda 2011 turule tulnud Nissan Leaf või veel parem, 2012 turule tulnud Tesla Model S, esimeseks telliskiviks kaenla all, siis 20 aastat hiljem, 2031, on sisepõlemismootoriga auto tänavapildis juba haruldus. Just tänavapildis, sest ainult sisepõlemismootoriga (pistik/hübriid võib) autodel on linnasõit siis keelatud. Uskumatu.
Mobiiltelefone ei sundinud riik kasutama, elektriaotode kasutuselevõtul on aga lisaks riiklik sund ja tähtajad taga.
00
eelmisele 24 november 2020 6:31 Ebasobiv kommentaar
Mobiiltelefon tegi elu mugavamakas. Esialgu küll kallima hinnaga ja miskit suurt tuli kaasa tassida, aga mugavus kaalus selle üles ja kui viskasid ta sisepõlemismootoriga auto istmele, ei olnudki asi hull. Elektriauto ei tee elu mugavamakas, vähemalt rohkem sõitva inimese jaoks mitte ja kui sõidad vähe, siis kallis ostuhind ei ahvatle, sest hinnavahe tasateenimine venib väga pikale.
Elektriauto peab hinnalt olema võrdne tavaautoga või natukene odavam- alles siis hakatakse neid rohkem ostma, esialgu küll pere teiseks autoks, sest maale vanaema juurde minnakse siiski vedelkütuse abil. Aga kuna meil nagunii levib ääremaastumine ja kõik vanavanemad kunagi surevad, siis varsti enam maale ei sõidetagi ja kaob ka vajadus vanakooli autode järgi.
00
wb 24 november 2020 8:01 Ebasobiv kommentaar
Elektriajamiga autode praegune kasvukiirus on võrreldav autode kasvukiirusega 1920-1930 aastatel. Kütusepaagitehast ei saa nädala või kuuga akutehaseks ümber ehitada, see paneb ühelt poolt kasvu kiirusele piiri. Aga vaadates milliseid summasid autotootjad täna el.autode juurutamisele kulutavad, on neid paari aasta pärast kordades rohkem.
00
aimdus 24 november 2020 8:30 Ebasobiv kommentaar
Vaadake Saksamaa autoesinduste veebilehti: ⅔ nimekirjast on hübriid, pistikhübriid või elektriautod. Meil vastupidi veel. Aga kui linnades (kesklinnas) keelatakse sisepõlemismootoriga autode kasutamine ja on soov ka maakodus iganädalaselt käia, samas ei taha kahte autot või ei suuda kahe renti maksta, siis ongi "Saksamaa käes" - hübriidauto kahe mootoriga. Linnas elekter, maal bensiin. Karta on, et brüsseli surve kiirendab "asjade" käiku. 100% linnainimesed "mutetsevad" järgmiseks autoks elektriauto (parkimissoodustused, ühistranspordirajad, 0 CO² vaba automaks vmv), kahepaiksed ja lähivalla inimesed hübriidi ning 100% maainimesed jäävad vana juurde. Jaotus võiks peagi olla ~ 20/80/20% vastavalt.
00
Aulemb 24 november 2020 9:05 Ebasobiv kommentaar
Hübriidauto ei saa olla lõplik lahendus, sest sa maksad kokkuvõttes kahe tehnoloogia eest. Sellisel autol on kaks mootorit, kaks kütusepaaki ja selle võrra on kallim tootmine ning sinu jaoks ka hoolduses kallim kui võrrelda hübriidi ühe mootoriga autoga.
00
Nimi :
Nimi :
Kommentaar :
Kommentaar :
 

VEEL UUDISEID

Mercedes-Benz EQV - auto24 proovisõit

Mercedes-Benz EQV - auto24 proovisõit(18)

Mercedes pikendas taas oma EQ mudelite valikut ning otsustas ka V-klassi elektriautoks muuta, mille nimeks on EQV. Plaan on ju hea - auto on suur, selle pardale mahub suur aku ja lühikesteks linnasõitudeks ...

Eesti ohtlikem liiklussõlm ehitatakse ümber

Eesti ohtlikem liiklussõlm ehitatakse ümber(9)

Avariirohkuselt juba mõnda aega esikohal püsiv Tartu keerulisim liiklussõlm, nn Riia ring ehitatakse suurejooneliselt ümber, kulutades selleks 30,8 miljonit eurot. Ilmselt mais algav ning 2023. aasta ...

FOTOD. Mis asi on Hurtan Grand Albaycin?

FOTOD. Mis asi on Hurtan Grand Albaycin?(1)

Hispaania pisikese autoehituskoja Hurtan Cars uusim näputöö on firma traditsioonidele kindlaks jäädes taas midagi … eee ... retrolikku. Olgu, ilu on vaataja silmis, aga Mazda MX-5 põhjal ehitatud ...

FOTOD. Mahukat luksust: Kia Carnival Hi-Limousine

FOTOD. Mahukat luksust: Kia Carnival Hi-Limousine(5)

Kas mäletate veel Renault’ ebaõnnestunud katset tekitada mahtautodest uus luksussõidukitüüp (Vel Satis ja Avantime)? Nüüd üritab Kia midagi samasugust mahtuniversaali Carnival eriti noobli sisustuse ja ...

FOTOD. Jälle BMW ja jälle need neerud! Nüüd ka tsiklil

FOTOD. Jälle BMW ja jälle need neerud! Nüüd ka tsiklil(3)

BMW jätkab publiku irriteerimist hiigelsuurte neerude sarnase iluvõrega – nüüd on need kolinud ka mootorrattale! Tegu pole siiski seeriamudeli, vaid kuulsa tsiklituunija Dirk Öhlerkingi art deco stiilis ...

Kütusesäästuks küür selga

Kütusesäästuks küür selga(2)

Schmitz Cargobulli sadulkardinfurgooni katuse kõrguse osalise reguleerimise võimalus aitab õhutakistuse vähendamise kaudu säästa kuni 5% kütust ehk haagisetootja arvutuse (selle käiku ei selgitata) järgi üle ...

Tõnis Kasemets saavutas sportautode võistlusel klassivõidu

Tõnis Kasemets saavutas sportautode võistlusel klassivõidu

USA-s resideeruv Eesti võidusõitja Tõnis Kasemets alustas IMSA Prototype Challenge sarja hooaega võidukalt. Tõnis Kasemets ja tema meeskonnakaaslane Bruce Hamilton saavutasid klassivõidu kuulsal Daytona ...

 
Supra õppis ise driftima

Supra õppis ise driftima(2)

Toyota ehitas koos Stanfordi ülikooli teadlastega isejuhtiva Supra, mis oskab kõrvalise abita ehk täiesti iseseisvalt … driftida. Esmapilgul arusaamatuna tunduval autol (Kas sellise peaks ostma see, kes ise ...

VIDEO ja FOTOD. Libedad teed panid rahvarallil osalejad proovile

VIDEO ja FOTOD. Libedad teed panid rahvarallil osalejad proovile

Raplamaal peeti noorteralli Eesti meistrivõistluste ja rahvaralli karikavõistluste esimene etapp. Sulailmas sõidetud võistlus oli keeruline, sest teedel leidus kiilasjääd, lund ja pori ning haardetingimused ...

FOTOD. Ralli: Tiitlikaitsja Sebastien Ogier alustas hooaega võidukalt

FOTOD. Ralli: Tiitlikaitsja Sebastien Ogier alustas hooaega võidukalt

MM-võistluste avaetapi, Monte Carlo ralli võitis tiitlikaitsja Sebastien Ogier, kellele see oli rekordiline kaheksas esikoht legendaarsel rallil. Viimasel võistluspäeval läbiti kaks kiiruskatset kahel ...

FOTOD. Ralli: Tänak katkestas, Ogier tõusis liidriks

FOTOD. Ralli: Tänak katkestas, Ogier tõusis liidriks

Monte Carlo ralli kolmandal päeval oli Ott Tänak sunnitud kahe rehvi purunemise tõttu võistluse pooleli jätma. Laupäeval toimunud kolmel kiiruskatsel olid Monte Carlo rallile omaselt keerulised olud ja ...

Kas Chrysler lahkub Venemaalt?

Kas Chrysler lahkub Venemaalt?

Chrysler lõpetab Venemaal autode müügi, kirjutab ajakiri Avtorevju, kuid päris lõpuni see siiski selge ei ole. Ühelt pool kinnitas importöör ajakirjale, et Chrysler siiski ei lahku, teisalt teatasid ...

FOTOD. Ralli: Evans tõusis liidrikohale, Tänak jätkab kolmandana

FOTOD. Ralli: Evans tõusis liidrikohale, Tänak jätkab kolmandana

Monte Carlo ralli sündmusterohke teise päeva lõpuks tõusis võistluse liidriks Elfyn Evans, kes edestab Sebastien Ogieri ja Ott Tänakut. Hommikul enne hoolduspausi sõidetud kolmel kiiruskatsel vajutas gaasi ...

Päeva leid. Müüakse haruldast Saab 90

Päeva leid. Müüakse haruldast Saab 90(12)

auto24.ee vahendusel müüakse üsna haruldast Saab 90, mis on omamoodi segu Saab 99-st ja Saab 900-st. Müüja küsib 1984. aasta auto eest kuulutuses 3200 eurot. "Heas sõidukorras, kere korralikult ülevärvitud. ...

 
Koroonakriis ja pehme talv vähendasid liiklusõnnetuste arvu ja liikluskindlustuse hinda

Koroonakriis ja pehme talv vähendasid liiklusõnnetuste arvu ja liikluskindlustuse hinda(4)

Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika kohaselt registreeriti mullu 29 700 liikluskindlustusjuhtumit, mida on 6400 juhtumi võrra vähem kui tunamullu. Liikluskindlustuse keskmine aastamakse oli 114 ...

Ameerika autod itaallaste tõlgenduses

Ameerika autod itaallaste tõlgenduses

Itaalia firma Militem teatas, et on valmis müüma kogu oma mudeligammat rahvusvaheliselt. Tegemist on Ameerika autodega, mis läbisid Militemis ulatusliku "järeltöötluse". Militem on esindatud Itaalias ja ...

Porsche Taycan on Eesti aasta auto 2021

Porsche Taycan on Eesti aasta auto 2021 (21)

Autoajakirjanikest žürii valis Eesti aasta autoks Porsche Taycani. Tegemist on esimese elektriautoga, mis sellise tiitli võitnud. Taycan kogus 37 punkti, Land Rover Defender 36, Peugeot 208 34, Toyota Yaris ...

VIDEO. Ralli: Avarii teinud Teemu Suninen homme enam ei jätka

VIDEO. Ralli: Avarii teinud Teemu Suninen homme enam ei jätka

Monte Carlo ralli esimesel kiiruskatsel hirmuäratava avarii teinud M-Sport Fordi sõitja Teemu Suninen peab võistluse pooleli jätma. Soomlase auto sai avariis sedavõrd palju kannatada, et tal Monte Carlo ...

FOTOD. Ralli: Tänak lõpetas Monte Carlo ralli avapäeva liidrina

FOTOD. Ralli: Tänak lõpetas Monte Carlo ralli avapäeva liidrina

Ott Tänak ja Martin Järveoja võitsid mõlemad Monte Carlo ralli avapäeval sõidetud kiiruskatsed ning lähevad homsele päevale vastu võistluse liidritena. Juba esimesel kiiruskatsel juhtus ka üks suurem ...

Ettevaatust: jäävihm on muutnud teed ohtlikult libedaks

Ettevaatust: jäävihm on muutnud teed ohtlikult libedaks(4)

Jäävihma tõttu on teeolud Harjumaal, Raplamaal, Läänemaal, Pärnumaal ja Saaremaal väga keerulised. Jäävihma tõttu esineb riigi põhi- ja tugimaanteedel ohtlikke libedaid lõike. „Riigiteede hooldajad on täies ...

FOTOD. Taycan sai tagaveo ja muutus üle 20 000 euro odavamaks

FOTOD. Taycan sai tagaveo ja muutus üle 20 000 euro odavamaks(10)

Varem Hiinas pakutud tagaveoline Porsche Taycan jõuab lõpuks müügile ka Euroopas. Uue baasmudeli hinnad on juba teada, Eestis maksab 240 kW/326 hj arendav Taycan 83 400 eurot, mis tähendab, et see on ...

 
Viljandimaal stardib populaarne autospordisari

Viljandimaal stardib populaarne autospordisari(1)

Eesti Autospordi Liidu egiidi all toimub mitmeid võistlusi, mis ei kuulu Eesti meistrivõistluste arvestusse, kuid on harrastajate seas väga populaarsed. Üheks neist on 23. jaanuaril Raassilla rajal algav ...

Elektriline Combo mahutab kuni 4,4 m3 ja kannab kuni 800 kg

Elektriline Combo mahutab kuni 4,4 m3 ja kannab kuni 800 kg(6)

Opel esitles elektrilist Combot. Elektriline Combo-e jagab tehnikat teiste PSA grupi elektriautodega, selle aku mahutavus on 50 kWh, mootori võimsus 100 kW ja maksimaalne pöördemoment 260 Nm. Sõiduulatuseks ...

FOTOD. Mercedes esitles oma väikseimat elektriautot

FOTOD. Mercedes esitles oma väikseimat elektriautot(5)

GLA-l põhinev EQA suudab parimal juhul akutäiega sõita üle 500 kilomeetri. Seni väikseim Mercedese elektriauto tuleb müügile juba kevadel ning seda hakatakse pakkuma mitmes versioonis. Esimesena jõuab ...

Päeva leid: müügil on Märtini Ford Focus WRC

Päeva leid: müügil on Märtini Ford Focus WRC

Tegu on sama autoga, millega Markko Märtin võitis ülekaalukalt 2003. aastal E.O.S. ralli, sel rallil tegi antud Focus WRC ka oma võistlusdebüüdi. Hiljem oli M-Spordi ehitatud Focus mitu hooaega kreeklasest ...

Olerexil valmib sajas tankla

Olerexil valmib sajas tankla(4)

Olerex ehitab oma sajanda tankla Otepääle, uus teenindusjaam valmib käesoleva aasta suvel Otepää ühe peamise liiklussõlme, Tartu maantee ja Palupera tee ristmiku lähedal. „Olerexi üks tugevus on jaamade ...

FOTOD. Ralli: Täna antakse start MM-võistluste uuele hooajale

FOTOD. Ralli: Täna antakse start MM-võistluste uuele hooajale

MM-võistluste uus hooaeg algab traditsiooniliselt Monte Carlo ralliga, mis tänavu on koroonaviirusest tingitud piirangute tõttu tavalisest lühem. Kokku on võistlusel kavas 15 kiiruskatset, mille kogupikkus ...

Neljapäeval selgub Eesti aasta auto

Neljapäeval selgub Eesti aasta auto(12)

Eesti aasta auto 2021 selgub neljapäeval kell 18.30 Delfi TV-s algavas otsesaates. Võitja tuleb kuuikust Honda e, Land Rover Defender, Peugeot 208, Porsche Taycan, Škoda Octavia ja Toyota Yaris. Eesti ...

 
Eesti Autospordi Liit taaselustas noorteralli Eesti meistrivõistlused

Eesti Autospordi Liit taaselustas noorteralli Eesti meistrivõistlused

Alates käesolevast aastast võistlevad noored rallisõitjad taas Eesti meistritiitlile. Ühtlasi on tegemist noortele kõige odavama võimalusega autosporti sisenemiseks. Noorte meistrivõistlused toimuvad Eesti ...

Liiklusõnnetused parklates: aasta jooksul enam kui 11 000 juhtumit

Liiklusõnnetused parklates: aasta jooksul enam kui 11 000 juhtumit(6)

Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika kohaselt juhtub 41 protsenti liiklus­õnnetustest parklas. Millistes parklates tuleb õnnetusi ette kõige sagedamini, kui suur on parklaavariide rahaline kahju ...

Freelander 2: kui hooldada, siis kestab väga hästi

Freelander 2: kui hooldada, siis kestab väga hästi(8)

Teise põlvkonna Land Rover Free­lander on hea auto, mis teeb silmad ette paljudele sama aja linnadžiipidele. Auto on võimekas maastikul ja peab ka hästi vastu. Arvestades vanade Land Roverite üldist mainet ...

Miks on vaja GLE „kupeed“?

Miks on vaja GLE „kupeed“?(16)

Milleks läheb vaja Mercedese GLE „kupeed“ või taolisi hiigelsuuri ja vaid keskmiselt praktilisi džiipe? Otseselt nagu ei lähegi vaja, aga vahva, et sellised autod olemas on. Kes soomekeelset ...

Eksperiment: korrosioonikaitse oma käega

Eksperiment: korrosioonikaitse oma käega(14)

Lisakorrosioonikaitse saab tehtud odavalt, aga lihtsasti see küll ei käi! Lisakorrosioonikaitse kulub Eesti oludes igale autole ära, see ei tohiks kellelegi üllatus olla. Remonditöökojad räägivad, et autode ...

Ralli MM 2021: tuleb keeruline hooaeg

Ralli MM 2021: tuleb keeruline hooaeg

Ehkki ralli MMi kalendris vahetuvad etapid juba enne hooaja algust ja kellelegi pole selge, kus, kuidas ja kas maailmameister selgub, antakse eelseisval nädalavahetusel MM-sarjale stardipauk. Enne uue ...

Ideeautost seeriaautoni: Cadillaci sõitev tulevikulabor

Ideeautost seeriaautoni: Cadillaci sõitev tulevikulabor

Cadillac Voyage’ist ei sündinud üht kindlat seeriamudelit, kuid sellel testitud tehnika- ja disainivõtteid kasutati paljudel hilisematel autodel. Cadillac nimetaski 1988. aastal esitletud Voyage’i ratastel ...

 
Kinomehaaniku „ametiauto“

Kinomehaaniku „ametiauto“(9)

Veokastiga motoroller Vjatka on nüüdseks tõeline haruldus, sest nõukaajal müüdi neid vaid asutustele, mis viskasid oma aja ära elanud tillukese tarbesõiduki külmalt utiili. Kastiga Vjatka oli „ametiautoks“ ...

Autod, mis sündisid tänu rallile

Autod, mis sündisid tänu rallile

Aegadel, mil ralliautode homologeerimiseks tarvilikud ettenähtud toodanguarvud olid väikesed, sündis tänu rallile tavaautosid, milliseid muidu polekski valmistatud. Põhiliselt juhtus see perioodil, mil ...

Emilia Abel: Eesti meistrivõistlused tuleb muuta atraktiivsemaks

Emilia Abel: Eesti meistrivõistlused tuleb muuta atraktiivsemaks

Eelmise aasta lõpus kinnitati Eesti Autospordi Liidu rallikomitee uueks esimeheks Emilia Abel, kellel on kogemused rahvusvaheliste võistluste korraldaja ja kohtunikuna.

Küsimus lugejalt: Miks stopp-startsüsteem uue akuga ei tööta?

Küsimus lugejalt: Miks stopp-startsüsteem uue akuga ei tööta?(14)

Mu neli aastat vanal autol hakkas aku nõrgaks jääma, ostsin poest samasuguste näitajatega aku ja panin selle ise paika. Kohe algusest peale oli selge, et stopp-start­süsteem enam ei tööta. Arvasin, et aku ...

Autopäevik. Kuidas säästan poole aasta palga?

Autopäevik. Kuidas säästan poole aasta palga?(5)

Jõudsin hiljuti ikka, mil paljud teevad seni elatud elust kokkuvõtteid ja mõtlevad, et on juba omajagu rabatud ja võiks elu teisel poolel täiel rinnal elada. Nii minagi. Unistuste auto ostmine on üks ...

Kolumn. Soorsk: Kiiduväärt algatus!

Kolumn. Soorsk: Kiiduväärt algatus!(1)

Juhtusin Eesti „surmamaanteele“ ja sattusin seal kaks korda „koerapulma“. ­Nimelt oli 70–80 km/h liikuva soolapuisturi taha kogunenud 5–6 autot, mis tegelesid teineteise sabaaluse nuusutamisega selle asemel, ...

Autolehe 20. jaanuari uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Autolehe 20. jaanuari uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Käsitöö-Porschega kõrberallile Ilmakuulsad Porsche-tuunijad Singer ja Tuthill ehitasid ühele fanaatikule korraga lausa kaks uunikumihõngulist ralliautot, millest üks on maastiku- ja teine asfaldiseades. ...

 
Renault avas kaarte

Renault avas kaarte(2)

Renault’ grupp tuli välja uue plaaniga Renaulution ning esitles ideeautosid, mis näitlikustavad uusi suundi. Plaani põhielemente on kaks: efektiivsus, mis omakorda puudutab kulusid, arenduskiirust ja toodete ...

Mazda CX-5 suudab pimedas jalakäijad tuvastada

Mazda CX-5 suudab pimedas jalakäijad tuvastada(3)

Mazda linnadžiip läbis värskenduskuuri, mis tõi varasemast kvaliteetsema sõitjateruumi ning täiustatud juhiabistid. Auto välisdisain jäi suuresti samaks, ainsana on muudetud CX-5 esiosa ja seal ilutsevat ...

Päeva kuulutus: kolm nõukaaja klassikut

Päeva kuulutus: kolm nõukaaja klassikut

auto24.ee portaali on müügile tulnud mitmeid väga heas korras hobiautosid, millega võiks tulevale hooajale vastu minna. Äsja saabus müügile GAZ-3102 Volga, mis on müüja sõnul sõitnud ainult 16 000 ...

Circle K lõpetab biolisandiga bensiini müügi

Circle K lõpetab biolisandiga bensiini müügi(8)

Circle K teatas, et hakkab müüma aastaringselt mootoribensiine, mis ei sisalda enam etanooli, et vastata Eesti tarbijate ootustele ja nõudmistele. Seadusest tuleneva taastuvenergia kohustuse täidab Circle K ...

Enam kui 200 vanamootorratast langes tuleroaks

Enam kui 200 vanamootorratast langes tuleroaks(5)

Austrias asuv Top Mountain Motomuuseum põles eile maani maha, teatab kohalik meedia. Tules hävis enam kui 200 vanamootorratast ja haruldast autot. Hochgurgl´i asulas 2000 meetri kõrgusel Alpides asuv muuseum ...

Euroopas Liidus langes uute sõiduautode müük mullu 23,7%

Euroopas Liidus langes uute sõiduautode müük mullu 23,7%(3)

Eelmise aasta detsembris pidurdus langus Euroopa uute sõiduautode turul, aga aastaga vähenes müük ligi veerandi võrra, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit. Euroopa Liidu riikides müüdi ...

 
Tuleviku-Hyundai saab erilise mürasummutuse

Tuleviku-Hyundai saab erilise mürasummutuse (1)

Iisraeli päritolu tehnoloogiaettevõte Silentium sõlmis lepingu Hyundaile ja Kiale varuosi tootva Hyundai Mobisega, mis annab Korea autotootjale õiguse kasutada tulevikus Silentiumi poolt välja arendatud ...