TELLIMISKAMPAANIA

AUTONDUS

Arteonid ka pistikuhübriidina - lisatud Eesti hinnad

Arteonid ka pistikuhübriidina - lisatud Eesti hinnad(1)

Volkswagen sai valmis pistikuhübriidversiooni sedaankupeest Arteon ja selle universaalilikust sõsarast Shooting Brake. Mõlema jõuallikaks on 218 hj / 400 Nm arendav agregaat (alumisel fotol), mis koosneb ...

MOOTORISPORT

Ralli: Sordo tõusis reede õhtuks liidriks, Tänak on viies

Ralli: Sordo tõusis reede õhtuks liidriks, Tänak on viies

Monza ralli reedese päeva lõpetas liidrina Hyundai sõitja Dani Sordo, kes juhib võistlust ühe sekundiga Esapekka Lappi ees. Võistluse esimene täispikk päev kujunes sõitjatele tõeliseks katsumuseks, sest ...

AUTOTÖÖSTUS

Škoda Octavia on Läti Aasta Auto 2021

Škoda Octavia on Läti Aasta Auto 2021(14)

Läti Aasta Autoks 2021 valiti eestlastegi suur lemmik Škoda Octavia. Lisaks üldvõidule tunnistati Octavia võitjaks ka pereautode seas. Lisaks Octaviale jõudsid Läti aasta auto konkursil tänavu finaali Kia ...

PROOVISÕIDUD

Bentley Bentayga - auto24 proovisõit

Bentley Bentayga - auto24 proovisõit(19)

Bentley oli pea 5 aastat tagasi üks esimesi luksusautotootjaid, kes tegi julge sammu ja lisas mudelivalikusse suure luksusdžiibi. Nüüdseks on läbinud Bentayga aga põhjaliku uuenduskuuri, et üha tihenevas ...

PÄEVAUUDISED

Kasutatud autode buum Euroopas

Kasutatud autode buum Euroopas(6)

Hiljuti kirjutas Autoleht loo, kuidas Eestis on tänavu hakatud üha rohkem ostma kasutatud autosid. Tuleb välja, et samasugune trend puudutab ka Euroopat laiemalt. Automotive News vahendab uurigufirma IHS ...

LIIKLUS

Alates 1. jaanuarist on maanteeinfo uus telefoninumber 1247

Alates 1. jaanuarist on maanteeinfo uus telefoninumber 1247

„Liigume suunas, et inimestel oleks abi vajades võimalikult vähe vaja telefoninumbreid meeles pidada,“ selgitas Maanteeameti teehoiudirektor peadirektori ülesannetes Raido Randmaa. „Seetõttu läheme senise ...

AUTOPÄEVIK

Autopäevik. Appi, autos uputab!

Autopäevik. Appi, autos uputab!

Tänu tagasikutsumisele pääses BMW võimalikust tulesurmast, kuid uppumise vastu akukaabli tasuta remont paraku ei aidanud. Kui ei võta tuli, siis hoopis vesi – BMW hoiab omaniku viimasel ajal pidevalt ...

SISUTURUNDUS

Uus trend: autoomanikud eelistavad sõidukile vajaliku ostmisel järelmaksu

Uus trend: autoomanikud eelistavad sõidukile vajaliku ostmisel järelmaksu

Autole vaja uusi rehve? Oluline varuosa läks katki või tarvik puudu? Selliste ostude puhul peab tavaliselt arvestama ühekordse suurema väljaminekuga. Aga tegelikult ei pea. Sellele on mõistlik alternatiiv ...

Uued elektriautod Eestis - auto24 proovisõit

Sellel aastal on jõudnud Eesti turule rekordiliselt palju uusi elektriautosid ja seekord vaatamegi koos Autolehega kiirelt üle neli selleaastast uudismudelit ning proovime välja selgitada, et milline auto mis ...

KOMMENTAARID (28)

ek,69 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
See proovisõidu teema on ennast ammendanud, oli näha juba kui nad seda trabanti näitasid, et ideed on otsas ja eelmine kord ja nüüd soojendati ka vaid vana supp üles.
Piinlik juba vaadata.
11
heh 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
Jäi mainimata, et Mazdal ei ole võimalik fake engine soundi välja lülitada
10
Kurat 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
Elektriautodega ei tee revolutsiooni, kui sa oled kooner ja poed peitu põhjendusega, et keskmine inimene vajab 50km päevas... tootja seisukohast on see mõistetav. Pikas perspektiivis ja tarbija seisukohalt on see halb valik, kuna sa peab omama 2 sõiduautot ja suhteliselt lühikese läbisõidul pärast põed sa ka ärevust. See ongi põhjus, miks Teslal nii hästi lähenb. VW valikus ainuvõimalik valik. Väärtust lisab seegi, et Elon on proovinud ID3 ja kiitnud selle heaks autoks.
21
MX30 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
Mazdal on plaanis MX30le range extender nende endi wankel mootori kujul lisada, mis siis töötab generaatorina, just selle samuse probleemi lahendamiseks, et kui ongi vaja pikemalt sõita siis selle wankel mootori saab korra aastas tööle ajada. Teatavasti wankel mootoritel on omad probleemid, nagu apex tihendite kulumine, suurem kütusekulu, suurem heitgaaside norm, jne. Aga kui seda mootorit on vaja paar korda aastas kasutada siis need probleemid ei tule päevakorda. Eelisena on need mootorid kompaktsed ja kerged. Tõenäoliselt odavam ka toota kuna liikuvaid osi on tavalise sisepõlemis mootoriga võrreldes kõvasti vähem. Eks näis mis selle range extenderi hinnaks kujuneb, aga paberi peal on sellel parem eelis kui tänapäevastel pistikhübriididel, kuna generaatorina töötaval mootoril pole vaja lisada vahele käigukasti mis lisab komplektsust ja hinda.
10
wb 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
Neil, kes paar korda aastas pikki sõite teevad, pole tarvis kahte autot omada - palju odavam on kas fosiilauto või pika ulatusega el.auto neil puhkudel rentida. Kes igal nädalavahetusel vaatamas käivad, ega hunt metsas elavat vanaema ära söönud pole, neile lühikese ulatusega el.auto ei sobi.
EUst on range extenderid ära kadunud - keegi ei hakka kontrollima, kui palju kasutaja seda kasutab ning sellised autod on pistikhübriididega samasse patta pandud.
00
R 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
Kui alates hinnaga saaks, siis Ww vist parim valik. Kõik suht sama hinnaga. Praegu müüakse seda ID3 50 000-
01
RK 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
ka vana elektriga saab pikki otsi sõita 4x odavam, lihtsalt arvestad omale laadimise ajaks koha, kus saad süüa st aega teisti tarbita.
Ka fossiiil autode omanikud teevad söögipause, aga auto seisab neil nii sama. kahe kuu jooksul sõidetud Tartu ja kodu vahet kokku 8000km ja seda 100km ranget omava vana elektrikaga, teine auto mida pikamaasõitudeks hoidsin, müüsin maha, kuna see oli mõtetu selleks teist autot omada, kui elektrikaga on 4...8x odavam sõita. St praktika kinnitab et arvamised enne tegelikku kogemust on valed, sest EVd kasutatakse teisti ja odav kilomeetrikulu annab tegeliku vabaduse poole rohkem liikuda.
10
Peeedu 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
Kui inimesel on eesmärk kuskile jõuda siis ei tehta pidevalt söögipause vaid vuratakse Eesti teise otsa ära. Ja kui tehaksegi siis valik söögikohtadest kus ka kiiresti särtsu juurde saab on piiratud.
Pikki otsi sõidab enamus ka mingi erakorralise sündmuse pärast. Näiteks matusele nii, et kirikute, surnuaedade ja tavandimajade juures peab ka laadida saama.
Arvata, et fosiilautot on kerge ja odav rentida pikkadeks sõitudeks on ka tulevikus keeruline. Seda tahetakse ju piiratud ajal ja siis kõik. Ilus suvine nädalavahetus. Äkki ainukese rannailmaga aga enamus aega huvi nende vastu vähene. Enamus aega seisev auto tähendab, et teenuse hind laes ja maksevõimelisi vähe. Mis tähendab, et ka autode arv mida pakutakse väheneb.
11
ronn 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
Niikaua kuni eestis on ainult paar CCS laadiajt, peab ikka kahte autot omama.
00
wb 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
Eleportil on 22 CCS laadijat, muud firmad lisaks. Aga nad paiknevad põhiliselt Tallinnas ja neid on kahtlemata liiga vähe.
00
Peeedu 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
Ega paljudes kohtades tee ääres ei olegi sellist elektrivõimsust, et paneme putka püsti. See tuleb ränga rahaga välja ehitada. Kui neljarealine unelm täitub siis oled senisest infrast ära lõigatud ja kas keeruline mahasõit või tuleb mingi plats rajada.
Ja laadijate kasutamine võib väiksemates kohtades olla ebaühtlane. Kohalikud laadivad enamasti kodus ja järsku olgu Joala Narvas, või Kalmer Kiidjärvel Tänak Elvas või mõne suubändi kontsert Tartus ja võõrast rahvast voorib paar nädalat või lausa üheks õhtuks kokku ja tahavad laadida massiliselt. Ja soovitavalt kas paari minutiga enne üritust või siis, et saaks kontseri ajaks auto laadijasse unustada. Mis muidugi teistele ei meeldi.
10
ronn 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
Pikemate otste tegemiseks on vaja vähamelt 100 kW laadijaid ja neid on mingi kolm tükki. Ja Elepordil on ainult üks 160 kW ultra-kiire laadija ja kas seal kaks autot 100 kW võimsusega saavad laadida.
00
maakas 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
Kõik on tore, aga omale võtaks vaid VW. aga paruk jääb seegi valikust välja sest on liiga kallis ja ebamugav (külm plastik). See selleks. Tegelikult ei saa elektrikad niipea massitarbe autodeks, olgu see hind nii sodne,kui tahes. Kujuta nüüd ette, et lähed kusagile publikuüritusele ja tead, et seal on kusagil ka laadija, aga sama mõtleb peale sinu veel 100 või 1000 autoomanikku. Huvitav, mitu aastat läheb, et need kõik masinad seal saaksid laetud? Kõik tahavad ju korraga laadida.
11
Parm... 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
Sõidad edasi tagasi nagu põrkepall ja selliselt kogu aeg! Onju!
Kui tuleb 600 km masin, siis vaja sõita Vilniusesse ja tagasi KOHE! Viu ja viu - jätke see hääl elektrikatele!
Tasub mõni masin ära proovida, siis ehk ka natuke vähem vingumist!
00
Jaz 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
No mina mõned aastad tagasi proovisingi järele, ettevõtte autoks tahtsin. Ei sobinud, ei tohtinud saba vedada, ei käinud suvilas laadimata ära, mitteükski müüja ei andnud selget vastust talvise läbisõidu kohta (andsin konkreetsed tingimused ette, miinus 10 jne), akude kestvuse ja garantii kohta ümmargune mula jne. Lühidalt, ei olnud sobivat autot, ei olnud usaldust äratavat müüjat ja lõpuks ei olnud enam ka ostutoetust ja siis loobusin.
Aga täna, teate, ma ei viitsi seda kadalippu uuesti läbi käia. Mul on kesksoomes semu kes nendega igapäevaselt tegeleb, on oma ettevõttega üks asjalik automüüja kel enda pereski 2 elektrikat kasutada ja järgin tema soovitust - ära veel osta.
No ma ei osta.
Küllap peagi tulevad sõidukid mis sobivad ja siis võtan asja jälle päevakorda.
40
heietusi 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
Loomulikult vara veel, aga keegi peab ka kohver või telliskivi kaenla all ringi patseerima nagu esimeste mobiiltelefonidega, ning ulmelisi seadme ja kõneminuti hindasid (loe sidemastide ehituse) kinni maksma. Ometigi kaalus ulmehind üle odava lauatelefoni.
Kui Eestis avati esimene NMT võrk 1991, oli algul ka ainult mõni sidemast, 1998 kui avati esimene GSM võrk, olid mobiiltelefonid juba massiliselt kasutuses ja 3 aastat hiljem inimesed loobusid massiliselt lauatelefonide lepingutest. Ehk täpselt 10 aastat hiljem, 2001, oli lauatelefon turult väljasöödud.
Elektriautoga on vastupidi, siin ei maksa kilomeetrile kuluv kütus praktiliselt midagi, samuti on elektriauto kui sellise masstootmine odavam ja vähem tööjõudu nõudev. Lihtsalt aku on ülikallis ja liiga algeline. Kohe, kui aku probleem lahendatakse, loobuvad kõik bensiini kasutamisest. Kuna auto on ikkagi kallim kui mobiiltelefon, siis kõik võtab rohkem aega.
Kui lugeda 2011 turule tulnud Nissan Leaf või veel parem, 2012 turule tulnud Tesla Model S, esimeseks telliskiviks kaenla all, siis 20 aastat hiljem, 2031, on sisepõlemismootoriga auto tänavapildis juba haruldus. Just tänavapildis, sest ainult sisepõlemismootoriga (pistik/hübriid võib) autodel on linnasõit siis keelatud. Uskumatu.
Mobiiltelefone ei sundinud riik kasutama, elektriaotode kasutuselevõtul on aga lisaks riiklik sund ja tähtajad taga.
00
eelmisele 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
Mobiiltelefon tegi elu mugavamakas. Esialgu küll kallima hinnaga ja miskit suurt tuli kaasa tassida, aga mugavus kaalus selle üles ja kui viskasid ta sisepõlemismootoriga auto istmele, ei olnudki asi hull. Elektriauto ei tee elu mugavamakas, vähemalt rohkem sõitva inimese jaoks mitte ja kui sõidad vähe, siis kallis ostuhind ei ahvatle, sest hinnavahe tasateenimine venib väga pikale.
Elektriauto peab hinnalt olema võrdne tavaautoga või natukene odavam- alles siis hakatakse neid rohkem ostma, esialgu küll pere teiseks autoks, sest maale vanaema juurde minnakse siiski vedelkütuse abil. Aga kuna meil nagunii levib ääremaastumine ja kõik vanavanemad kunagi surevad, siis varsti enam maale ei sõidetagi ja kaob ka vajadus vanakooli autode järgi.
00
wb 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
Elektriajamiga autode praegune kasvukiirus on võrreldav autode kasvukiirusega 1920-1930 aastatel. Kütusepaagitehast ei saa nädala või kuuga akutehaseks ümber ehitada, see paneb ühelt poolt kasvu kiirusele piiri. Aga vaadates milliseid summasid autotootjad täna el.autode juurutamisele kulutavad, on neid paari aasta pärast kordades rohkem.
00
aimdus 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
Vaadake Saksamaa autoesinduste veebilehti: ⅔ nimekirjast on hübriid, pistikhübriid või elektriautod. Meil vastupidi veel. Aga kui linnades (kesklinnas) keelatakse sisepõlemismootoriga autode kasutamine ja on soov ka maakodus iganädalaselt käia, samas ei taha kahte autot või ei suuda kahe renti maksta, siis ongi "Saksamaa käes" - hübriidauto kahe mootoriga. Linnas elekter, maal bensiin. Karta on, et brüsseli surve kiirendab "asjade" käiku. 100% linnainimesed "mutetsevad" järgmiseks autoks elektriauto (parkimissoodustused, ühistranspordirajad, 0 CO² vaba automaks vmv), kahepaiksed ja lähivalla inimesed hübriidi ning 100% maainimesed jäävad vana juurde. Jaotus võiks peagi olla ~ 20/80/20% vastavalt.
00
Aulemb 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
Hübriidauto ei saa olla lõplik lahendus, sest sa maksad kokkuvõttes kahe tehnoloogia eest. Sellisel autol on kaks mootorit, kaks kütusepaaki ja selle võrra on kallim tootmine ning sinu jaoks ka hoolduses kallim kui võrrelda hübriidi ühe mootoriga autoga.
00
Nimi :
Nimi :
Kommentaar :
Kommentaar :
 

VEEL UUDISEID

F1: Sakhiri etapi võitis kvalifikatsiooni Valtteri Bottas

F1: Sakhiri etapi võitis kvalifikatsiooni Valtteri Bottas

Sakhiri GP nime kandva, MM-võistluste eelviimase etapi kvalifikatsioonis edestas Valtteri Bottas oma tiimikaaslast George Russelli 0,026 sekundiga. Kolmanda aja sõitis välja Max Verstappe, kes kaotas ...

Ralli: Ogier tõusis liidriks ja Tänak kolmandaks

Ralli: Ogier tõusis liidriks ja Tänak kolmandaks

Äärmuslikud ilmaolud tõid Monza ralli teise päeva hulga dramaatikat, millest väljus kõige edukamalt võistluse liidriks kerkinud Sebastien Ogier. Laupäeval alanud lume- ja lörtsisadu muutis laupäevased ...

F1: Vabatreeningutel hiilgas Hamiltoni asendanud George Russell

F1: Vabatreeningutel hiilgas Hamiltoni asendanud George Russell(2)

Koroonaviirusse nakatunud Lewis Hamiltoni asendanud George Russell oli Mercedes roolis kiireim Sakhiri GP reedestel vabatreeningutel. Bahreinis teist nädalavahetust järjest toimuv etapp, mis kannab ...

Ralli: Sordo tõusis reede õhtuks liidriks, Tänak on viies

Ralli: Sordo tõusis reede õhtuks liidriks, Tänak on viies

Monza ralli reedese päeva lõpetas liidrina Hyundai sõitja Dani Sordo, kes juhib võistlust ühe sekundiga Esapekka Lappi ees. Võistluse esimene täispikk päev kujunes sõitjatele tõeliseks katsumuseks, sest ...

FOTOD. Lamborghini Diablo - 30

FOTOD. Lamborghini Diablo - 30(3)

Lamborghini tähistab tänavu kuulsa superauto Diablo 30. sünnipäeva. Diablo tuli turule 1990. aasta alguses, aga superauto lugu algas juba 1985. aastal, mil Lamborghini hakkas koodnime Project 132 all looma ...

Lähiriikide hinnavõrdlus: kus saab Mercedes-AMG GLE eest 362 000 eurot maksta?

Lähiriikide hinnavõrdlus: kus saab Mercedes-AMG GLE eest 362 000 eurot maksta?(3)

Kui uued autod tunduvad Eestis kallid, siis tegelikult on nad meil „odavad“. Lähiriikides võib sama mudel maksta kaks-kolm korda (!) rohkem kui Eestis. 612hobujõuline Mercedes-AMG GLE 63 S on hea auto. Väga ...

Päeva leid. Müüa Mercedes 190E 6,0 V12

Päeva leid. Müüa Mercedes 190E 6,0 V12(5)

Hollandis pandi äsja müügile 1984. aasta Mercedes 190E, millele on paigaldatud kuueliitrine V-12-mootor. Tegu on seejuures tänavalegaalse autoga. Auto ehitas hollandlane Johan Muter, võttes aluseks oma ...

 
Škoda Octavia on Läti Aasta Auto 2021

Škoda Octavia on Läti Aasta Auto 2021(14)

Läti Aasta Autoks 2021 valiti eestlastegi suur lemmik Škoda Octavia. Lisaks üldvõidule tunnistati Octavia võitjaks ka pereautode seas. Lisaks Octaviale jõudsid Läti aasta auto konkursil tänavu finaali Kia ...

Toyota teise põlve vesinikuauto tuleb tublisti odavam

Toyota teise põlve vesinikuauto tuleb tublisti odavam(2)

Toyota avalikustas teise põlvkonna vesinikuauto Mirai, mis tuleb eelkäijast suurem, luksuslikum, odavam ja pikema sõiduulatusega. Toyotal on vesinikuautodega tõsi taga, sest uudismudelit tahetakse müüa ...

Ralli: Monza ralli avakatse võitis Ogier

Ralli: Monza ralli avakatse võitis Ogier

MM-võistluste viimase etapi, Monza ralli avakatse võitis Sebastien Ogier, kes edestas Thierry Neuville’i ja Ott Tänakut. 4,33 kilomeetrit pikal avakatsel oli kuuekordne maailmameister kiirem Neuville’st ...

Leedu aasta autoks valiti Volkswagen ID.3

Leedu aasta autoks valiti Volkswagen ID.3(1)

Leedu aasta autoks valiti elektriauto Volkswagen ID.3, mis võitis napilt Peugeot 2008 ees. Nii napilt, et mõlemad autod kogusid võrdselt punkte. Niisugusel juhul võrreldakse žürii liikmete poolt antud ...

Päeva leid. Hiiumaal müüakse väga erilist Moskvitši

Päeva leid. Hiiumaal müüakse väga erilist Moskvitši(15)

Osta.ee oksjonil müüakse ulatuslikult ümberehitatud Moskvitš-401 1955. aastast. Kere pärineb Moskvits-401-lt, kuid seda on suuresti muudetud. Mootori, käigukasti ning sillad võttis autoehitaja ...

Alates 1. jaanuarist on maanteeinfo uus telefoninumber 1247

Alates 1. jaanuarist on maanteeinfo uus telefoninumber 1247

„Liigume suunas, et inimestel oleks abi vajades võimalikult vähe vaja telefoninumbreid meeles pidada,“ selgitas Maanteeameti teehoiudirektor peadirektori ülesannetes Raido Randmaa. „Seetõttu läheme senise ...

Audi RS 5 võimsus tõsteti üle 500 hobujõu

Audi RS 5 võimsus tõsteti üle 500 hobujõu

Tuuningufirma ABT Sportsline tõstis Audi RS 5 võimsuse 530 hobujõule ning muutis märgatavalt ka auto välimust. 530 hobujõudu (390 kW) ning 680 Nm (tavamudeliga võrreldes lisandus 80 hobujõudu ja sama palju ...

 
Müügile tuleb hulk elektrikaubikuid

Müügile tuleb hulk elektrikaubikuid(17)

PSA grupp teatas, et veel enne järgmise aasta lõppu jõuavad müügile Peugeot e-Partner, Citroën ë-Berlingo, Opel Combo-e ja Suurbritannias Vauxhall Combo-e. Elektrifitseeritakse ka nimetatud kaubikute ...

Uus trend: autoomanikud eelistavad sõidukile vajaliku ostmisel järelmaksu

Uus trend: autoomanikud eelistavad sõidukile vajaliku ostmisel järelmaksu

Autole vaja uusi rehve? Oluline varuosa läks katki või tarvik puudu? Selliste ostude puhul peab tavaliselt arvestama ühekordse suurema väljaminekuga. Aga tegelikult ei pea. Sellele on mõistlik alternatiiv ...

Mini valikusse lisandub käre elektriauto

Mini valikusse lisandub käre elektriauto

Mini teatas plaanist lisada kõige sportlikumate, John Cooper Works märki kandvate mudelite hulka ka elektriauto ja avaldas esimesed pildid selle testilt. Mini teatel on tegemist osaga suuremast ...

Ralli: Täna tehakse algust Monza ralliga

Ralli: Täna tehakse algust Monza ralliga

Täna antakse start MM-võistluste seitsmendale ja ühtlasi viimasele etapile, Monza rallile. Monza rallil sõidetakse täna ainult üks kiiruskatse ja tõeliseks heitluseks läheb reedel, mil kavas viis ...

F1: Mick Schumacher palgati Haasi tiimi sõitjaks

F1: Mick Schumacher palgati Haasi tiimi sõitjaks

Haasi F1 võistkond palkas järgmiseks hooajaks tiimi põhisõitja kohale Mick Schumacheri, kes tänavu heitleb F2 sarja meistritiitli pärast. Juba mõned päeva tagasi teatas Haasi võistkond Nikita Mazepini ...

Elektrivormelite sari alustas testisõitudega

Elektrivormelite sari alustas testisõitudega

Nädalavahetusel ja teisipäeval toimusid Valencia ringrajal Hispaanias FIA Formula E sarja esimesed hooajaeelsed testisõidud. Uuel hooajal MM-võistluste staatuse saanud elektrivormelite sari algab jaanuari ...

Volkswagen lõpetab kõik autospordiga seotud programmid

Volkswagen lõpetab kõik autospordiga seotud programmid

Volkswagen teatas, et lõpetab oma mootorispordiosakonna tegevuse keskendumaks elektriautode arendamisele. Autotootja esindajate sõnul leitakse Volkswagen Motorsporti kõigile 169 töötajale uus töökoht ...

 
Audi lahkub elektrivormelite sarjast

Audi lahkub elektrivormelite sarjast

Audi teatas, et ei jätka järgmise hooaja järel enam elektrivormelite sarjas oma tiimiga, vaid naaseb sportautode MM-sarja. Audi on olnud elektrivormelite sarjaga seotud alates selle esimesest hooajast, ...

F1: Hamiltoni asendab nädalavahetusel George Russell

F1: Hamiltoni asendab nädalavahetusel George Russell(4)

Koroonaviirusse nakatunud Lewis Hamiltoni asendab pühapäeval toimuval etapil George Russell. Williamsi tiimi sõitja George Russell on jätkuvalt Mercedese palgal ja seetõttu otsustas tiim anda inglasele ...

Nagu Vectra, aga haruldasem ja luksuslikum

Nagu Vectra, aga haruldasem ja luksuslikum(6)

Opel Signum püüdis meelitada mugavuse ja omapäraga, kuid põrus konserva­tiivses luksussegmendis. Pruugituna ei pea seda pelgama. Opel tegi General Motorsi juhtimisel hulga põnevaid vangerdusi, millest ...

Märka ja pildista autot!

Märka ja pildista autot!

Autosid saab pildistada mitmel moel. Näiteks ajakirja proovisõiduloo juures ilmuva pildi mõte on näidata autot võimalikult autentsel moel ja kui vähegi võimalik, siis sõitvana. Auto üldiseks tutvustamiseks ...

Edetabel: 20 Eesti müüdumat linnadžiipi

Edetabel: 20 Eesti müüdumat linnadžiipi

Valisime uute autode müügistatistikast välja tänavu kõige paremini kaubaks läinud linnadžiibid. Millised on ostjate lemmikud, kui palju maksavad, milline on mootorite valik, kui rasket haagist veavad ja ...

Kiiresti ja kaugele

Kiiresti ja kaugele

BMW 4. seeria tipmine versioon ohkab linnapiiri selja taha jättes kergendatult ja viib su kiiresti kaugele, tehes seda lisaks stiilselt, nagu üks üsna pirakas grand tourer peabki.  Nii uskumatu, kui see ka ...

Rallilegendiga ralliradadel

Rallilegendiga ralliradadel

Võidusõidu ajaloos pole palju autosid, mis on ühel võistlusel nii sageli võitnud kui Mitsubishi Pajero Dakari rallil. Ühtlasi pole Eestis palju autosid, mis oleks haruldasemad kui Dakari-auto tänavaversioon ...

 
Tulevased youngtimer’id: Parem Škoda, kui oodata oskaks

Tulevased youngtimer’id: Parem Škoda, kui oodata oskaks

Škoda tõusis sajandi alguses kiiresti automaailma tegijate sekka, tuues turule ka paar tipptasemel kiiret autot. Idabloki kahtlase margi mainega Škoda muutus kiiresti põlualusest tõeliseks müügihitiks. ...

Elektriautoga rallikrossirajal: üle 600 hj ja „sajani“ 1,8 sekundiga

Elektriautoga rallikrossirajal: üle 600 hj ja „sajani“ 1,8 sekundiga(1)

Autolehel avanes võimalus tutvuda elektrirallikrossiautoga Ford Fiesta ERX, milliseid on seni maailmas vaid viis, aga mille päralt on ilmselt rallikrossi tulevik. Eriti mugav oli asjaolu, et Soome endise ...

Draamat täis etapi võitis Hamilton

Draamat täis etapi võitis Hamilton

Esimesel ringil juhtunud raske avariiga alanud Bahreini GP võitis Lewis Hamilton kahe Red Bulli sõitja ees. Stardist said parimalt kohalt alustanud Hamiltoni järel kõige paremini minema Verstappen ja Pérez, ...

Küsimus lugejalt: Kui katki peab auto olema, et see tehniliselt hävinenuks tunnistatakse?

Küsimus lugejalt: Kui katki peab auto olema, et see tehniliselt hävinenuks tunnistatakse?(5)

Kirjutasite eelmisel nädalal tehniliselt hävinenud autodest ja sellest, et need loetakse hävinuks, kui tehniliselt pole taastamine enam mõttekas. Aga mida see tähendab? Kui katki peab auto selleks olema?

Elektriauto laadimine: 8kordne hinnavahe

Elektriauto laadimine: 8kordne hinnavahe(11)

Sisepõlemismootoriga auto omanikule ei mahu ilmselt pähe, et eri paigus tankides võib hinnavahe olla tervelt 8kordne. Elektriautoga sõitja jaoks on see aga argipäev ning mõjutab kalli auto kulu poolt ...

Autopäevik. Appi, autos uputab!

Autopäevik. Appi, autos uputab!

Tänu tagasikutsumisele pääses BMW võimalikust tulesurmast, kuid uppumise vastu akukaabli tasuta remont paraku ei aidanud. Kui ei võta tuli, siis hoopis vesi – BMW hoiab omaniku viimasel ajal pidevalt ...

Kolumn. Ots: Kas toetusega või ilma?

Kolumn. Ots: Kas toetusega või ilma?(3)

Hiljuti kirjutas Autolehe peatoimetaja Kristjan Sooper, et tema arvates on elektriauto valmis, kui see ei saa enam erisoodustusi. Euroopa Liidus (EL) ollakse samas harjutud, et toetama peab kõike, põhjusega ...

 
Autolehe 2. detsembri uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Autolehe 2. detsembri uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Audi Q5 tuleb nüüd ka sportkerega Mudelite Q3 Sportback ja e-tron Sportback kõrvale toob Audi kohe-kohe ka Q5 Sportbacki, mis paistab samuti silma laugja tagaluugiga disainiga. Kupeeliku tagaosaga Q5 ...

Väga pikk, väga luksuslik, väga kallis

Väga pikk, väga luksuslik, väga kallis

Mercedese uus lipulaev lisanimega Maybach hellitab taga istujaid lamamistoolide, jalamassaaži, soojapuhurite ja külma šampanjaga. Tõsi, kogu selle toreduse nautimiseks tuleb välja käia üle 150 000 euro. Uus ...

VIDEO: 1300 hj Rezvani Hercules 6X6

VIDEO: 1300 hj Rezvani Hercules 6X6

Kalifornias baseeruv väikeautotootja, kes on spetsialiseerunud eriti rasketes oludes kasutatavate sõidukite valmistamisele, tutvustas uut pikapit Hercules 6X6. Hiiglaslik kuue rattaga Hercules baseerub Jeep ...

VIDEO. Ring elektrilise rallikrossiautoga LaitseRallyPark´is

VIDEO. Ring elektrilise rallikrossiautoga LaitseRallyPark´is

2. detsembri Autolehes ilmub lugu 612 hj ja 1002 Nm arendavast elektrilisest rallikrossiautost Ford Fiesta ERX. Pardavideost on näha Jani Paasoneni demoring selle autoga LaitseRallyPark´i rajal.

Kasutatud autode buum Euroopas

Kasutatud autode buum Euroopas(6)

Hiljuti kirjutas Autoleht loo, kuidas Eestis on tänavu hakatud üha rohkem ostma kasutatud autosid. Tuleb välja, et samasugune trend puudutab ka Euroopat laiemalt. Automotive News vahendab uurigufirma IHS ...

Päeva kuulutused: teistmoodi auto talveks

Päeva kuulutused: teistmoodi auto talveks(2)

Talv on tulekul ning kõrgema kliirensiga või nelikveolised autod võiks olla tavapärasemast ahvatlevamad. Kui aga tahta sellist sõidukit, mida suure tõenäosusega naabrimehel pole, muutub valik omajagu ...

 
Norrakate elektriautode vaimustus: Polestar 2 aasta autoks

Norrakate elektriautode vaimustus: Polestar 2 aasta autoks(3)

Kui elektriautod kipuvad seni laiemalt aasta autode valimistel sisepõlemismootoriga autodele alla jääma, siis Norras valiti aasta autoks Polestar 2. Arvestades, et Norra on üks maailma juhtivaid ...

Hyundai Kona Electric teenis rohetestil maksimaalse tulemuse

Hyundai Kona Electric teenis rohetestil maksimaalse tulemuse(8)

Sõiduautode keskkonnasõbralikkust hindav Green NCAP andis Hyundai Kona Electricule maksimumskoori. Testil osales 24 sõidukit ning neid hinnati kolmes kategoorias: õhusaaste, energiatõhusus ja ...

F1: Haasi tiim palkas tulevaks aastaks debütandi

F1: Haasi tiim palkas tulevaks aastaks debütandi

Haasi F1 võistkond kinnitas varem liikunud kuuldusi ja palkas järgmiseks aastaks Venemaa võidusõitja Nikita Mazepini. Juba varem oli Haasi tiim teatanud, et viimastel hooaegadel tiimis sõitnud Romain ...

F1: Hamilton jätab positiivse koroonatesti tõttu järgmise etapi vahele

F1: Hamilton jätab positiivse koroonatesti tõttu järgmise etapi vahele

Mercedese võistkonna teatel on Lewis Hamilton nakatunud koroonaviirusse ja jätab eeloleval nädalavahetusel toimuva etapi vahele. Mercedese pressiteates öeldi, et Hamilton oli esmaspäeva hommikul tundnud ...

F1: Sõitjad kriitilised järgmise hooaja rehvide suhtes

F1: Sõitjad kriitilised järgmise hooaja rehvide suhtes

Bahreini GP vabatreeningutel said kõik tiimid proovida Pirelli järgmise aasta rehve, mis pälvisid sõitjate poolt kriitikat. Lewis Hamilton, Sebastian Vettel ja Carlos Sainz teatasid pärast järgmise aasta ...

F1: Vaidlused mootorite teemal koguvad hoogu

F1: Vaidlused mootorite teemal koguvad hoogu

Mootoreid tootvate tiimide ja Red Bulli vahel jätkuvad vaidlused jõuallikate arendustöö külmutamise osas alates 2022. aastast. Honda lahkumine F1 sarjast järgmise hooaja järel jätab Red Bulli ja AlphaTauri ...

Audi läheb hübriiddžiibiga Dakari rallile

Audi läheb hübriiddžiibiga Dakari rallile(2)

Audi jaoks jääb 2021. aasta hooaeg Formula E sarjas viimaseks, sest 2022. aastast on tolle firma jaoks elektrivormelisõidul kriips peal ning (pool)elektriautoga rünnatakse hoopis Dakari kõrberalli poodiumi. ...

 
F1: Romain Grosjeani asendab järgmisel etapil Pietro Fittipaldi

F1: Romain Grosjeani asendab järgmisel etapil Pietro Fittipaldi

Pühapäeval toimunud Bahreini etapil raske avarii tagajärjel vigastada saanud Romain Grosjeani asendab järgmisel etapil Pietro Fittipaldi. Romain Grosjean sai pühapäeval juhtunud avariis kergeid ...