GLA-l põhinev EQA suudab parimal juhul akutäiega sõita üle 500 kilomeetri.
Seni väikseim Mercedese elektriauto tuleb müügile juba kevadel ning seda hakatakse pakkuma mitmes versioonis. Esimesena jõuab ...
Ott Tänak ja Martin Järveoja võitsid mõlemad Monte Carlo ralli avapäeval sõidetud kiiruskatsed ning lähevad homsele päevale vastu võistluse liidritena.
Juba esimesel kiiruskatsel juhtus ka üks suurem ...
Chrysler lõpetab Venemaal autode müügi, kirjutab ajakiri Avtorevju, kuid päris lõpuni see siiski selge ei ole.
Ühelt pool kinnitas importöör ajakirjale, et Chrysler siiski ei lahku, teisalt teatasid ...
Mercedes pikendas taas oma EQ mudelite valikut ning otsustas ka V-klassi elektriautoks muuta, mille nimeks on EQV. Plaan on ju hea - auto on suur, selle pardale mahub suur aku ja lühikesteks linnasõitudeks ...
Avariirohkuselt juba mõnda aega esikohal püsiv Tartu keerulisim liiklussõlm, nn Riia ring ehitatakse suurejooneliselt ümber, kulutades selleks 30,8 miljonit eurot. Ilmselt mais algav ning 2023. aasta ...
Jõudsin hiljuti ikka, mil paljud teevad seni elatud elust kokkuvõtteid ja mõtlevad, et on juba omajagu rabatud ja võiks elu teisel poolel täiel rinnal elada. Nii minagi.
Unistuste auto ostmine on üks ...
Me ei mäleta, mis vallandas selle õõva tekitava massihüsteeria, ent nüüdseks on linnamaasturist saanud Prokrustes, kes püüab kõiki autosid vormida enda järgi mõõtu. Mis liiga lühike, venitatakse pikemaks, mis ...
Ma olen kuidagi rahul selle niši tekkimisega. Kui sõiduõpetaja paar aastakümmet tagasi rääkis, et ole eriti ettevaatlik kui näed läheduses lapsi, naisi või joodikuid, siis pseudo maasturite lisamine sellesse nimekirja polnud väga raske. Käitumismudelid liikluses on kõigil neljal samad.
Eks autode muutumine muudab ka liiklust. Väga tihti on suunaviidad kuhu miskit sõidurada viib osad foorid ja muu info tee kohal karkassil. Mida rohkem on kõrgeid autosid seda halvemini ja hiljem neid näeb madala auto juht. Ideaalset pikkivahet linnas hoida on üpris võimatu nii kaasliiklejate kuiga tee üldise koormuse tõttu.
Eks muidugi mure juba ammu. Kunagi kui UAZ-ud, veokad ja bussid oli olukord teine. Uus aeg tõi kõigepealr massiliselt kaubikuid ja hiljem lisandusi mahtuniversaalid. Nüüd linnamaasturid ja kui poolpimesi lihtsalt eelmise kõrge sabas peab sõitma väga lihtsalt tehakse järgmine valik ka kõrgema istumise kasuks.
Tänapäeval tegelikult on probleem, et autod on madalad, kas või uued Prantsuse minikaubikud, milledega ei sa aenam risti üle äärekivide sõita :) ... põhja kraapivaks võivad osutuda ka Talllinna vanalinna või Kalamaja /Pelgulinna lamavad politseinikud ... (miks küll neid ei ehitata vastavalt EVS-ile ..., kas seepärast et see on soovituslik :).
Maastureid ise ka ei armasta, aga meeldivad kõrge põhjaga sõiduautod, mõeldes lumehangedele ja metsaradadele. Alustades AMC Eagle-ga lõpetadaes Volvo, Mersu, Audi kõrgemaks tõstetud sedaanide - universaalidega. Tegelikult on ka Kia X-Ceed täiesti OK luukpära. Volvo XC90 võiks olla pigem tagumiste lükandustega mahtuniversaal - siis ta täidaks oma rolli lastevedamise autona ideaalselt (eriti kitsastes parkaltes kus sul on vaja laps turvatooli panna)
Ainus lükanduste ja talutava välimusega on müügile tulev 2021 Pacifica (4x4), kuigi tal on põhi kõvasti madalamal, kui 2000 aasta alguse (4x4) Voyageridel.
Tegelikult on kogu see linnamaasturite klass paras edevuse ja laristamise liik.
Maanteel, eriti kiirustel mis ületavad 90kmh, on nad suurema lauppinna tõttu kütusekulukamad - loodusevaenulikumad kui sama tehnikaga klassikaline sõiduauto.
Maastikuvõimekus on neil nn linnamaasturitel sõiduautoga samaväärne.
Mahu pooleset jäävad nad alla sarnases kõrguses sõiduauto lahendustega masinatele - levinuim näide - berlingo viimane põlvkond.
Väljavaate osas - ma sõidan vaheldumisi väga madala Leoni ja kõrge Rifteriga, nii maanteel kui Tallinnas. No ei ole põhimõttelist vahet.
Sisse istumiseks on kõrge auto tõesti parem, aga selleks ei pea olema maastur. Sama teeb välja ka jaapanipärane Kei car.
Kogu maasturibuumil on ainus põhjus - tundub äge. Sõiduomadused on kehvemad, kütusekulu suurem - aga äge on. See müüb.
Sõiduoskusest suurt ei räägita aga raskemates tingimustes on juhi oskustel suur roll. Enamus juhte halab juba väiksema kõrvalekalde puhul siledast asfaldist kus teine rahulikult sõiduautoga läbi läheb.
Nii hangitakse auto mis nagu parandaks need vead. Aga reaalsus on avalike teede puhul kui on mõni remont või kõrvalekalle see, et linnamaasturid suures osas ukerdavad ja segavad tavalistes autode olevaid juhte oma olematu kiirusega.
Eks need suundumused on nähtavasti üheks märgiks ühiskonna järjest pealiskaudsemaks muutumisest. Pealetulevate põlvkondade lugemus on järjest väiksem, vähem on vajadust ja tahtmist analüütiliselt mõelda, kriitilisteks eduteguriteks muutuvad muud oskused. Autovaldkonnas ei ole selle tunnuseks mitte ainult linnamaasturite pealetung, päris ilmekaks näiteks võiks lugeda ka viisi, kuidas tootjate/müüjate veebilehed on muutunud. Kui varem olid olulisel kohal kõikvõimalikud sentimeetrid, kilogrammid ja -vatid, siis täna on mõne firma kodulehel juba sama hästi kui võimatu mudelite tehnilist infot enam leida. Ei, selle asemel domineerivad “värvikad sõidud”, “kõik pilgud on sinul”, “rohkem vabadust” jne.
Kõige naljakam on minu arvates asjaolu, kuidas linnamaasturite omanikud ise üritavad tihtipeale valikut kuidagi ratsionaalselt põhjendada. Küsimus polevat mingil juhul selles, et asi näeb äge välja, vaid et siin on ikkagi tegu kõrgema kliirensiga autoga, mis on meie talvedes (!) möödapääsmatult vajalik. Täitsa huvitaks, kui paljud neist tegelikult on uurinud, kui kõrge kliirens tema autol siis õigupoolest on? Näiteks Mazda CX-3 kliirens on 155 mm, mis on täpselt sama kõige tavalisema Corollaga. Muidugi on ka täiesti korraliku kliirensiga linnamaastureid, aga vähegi sügavamas lumes saab mistahes nelikveoline Octavia taolisest “maasturist” ikka paremini hakkama.
Aga tulles korra tagasi herr Soorski sissejuhatava küsimuse juurde, siis kas polnud esimeseks pääsukeseks mitte Qashqai? Kusjuures meelde on jäänud esimesi testsõite teinud autoajakirjanike imestus, et kellele sellist pseudomaasturit õigupoolest vaja peaks minema - kui kõrgus kõrvale jätta, siis mõõtudelt põhimõtteliselt sama nagu toonane Almera, aga natuke kallim, natuke viletsamate sõiduomadustega, natuke janusem jne. Nii palju siis autoajakirjanike läbinägemisoskusest...
Olles omanud linnamaastureid ja sõiduautosid, siis mina olen üks neist, kes mõistab nende pointi. Ja mingi ägedus vms tattnokalik seisukoht ei päde siin üldse.
Esiteks kõrgem isteasend, kui tavalises sõiduautos (võrdlen siinkohal omatud CR-V´d ja Accordi). Teiseks praktilisem (mahukam, lihtsam sisse-välja käia jne). Kolmandaks stabiilsus- raskem auto on libedates oludes stabiilsem. Ja nende kahe puhul oli kütusekulu vahe marginaalne. Isegi nii marginaalne, et igapäevaelus ei pane seda tähelegi. Nüüd omades Superbi ja naisevend Kodiaqi, saan tema ostust täiesti aru, sest kahte kõrvutades on pereautona Kodiaq parem- mahukam, ruumikam-praktilisem. Ja kütusekulu (mõlemad on 1.5TSI 110kw esiveolised 7k DSG kastiga) on meil sisuliselt sama. Kodaiq kulutab ehk liitrikese rohkem. Aga seda liitrikest normaalne inimene tähele ei pane.
Eespool toodi võrdlus suvalise sõidautoga nimega Berlingo. Berlingo ei ole klassikaline sõiduauto, vaid kaubikubaasil tehtud mahtuniversaal. Sama hästi oleks võinud võrdluseks tuua Sharani, Grand Voyageri või jumalteabmille.
Mis välimusse puutub, siis kui peaks valima nö klassikalise mahtuniversaali (nt Galaxy) ja linnamaasturi vahel, siis puhtalt välimuse järgi valiks viimase.
Aga- nagu on iga asjaga- ei saa olla ühtainsat ja püha tõde (va Uutes Uudistes ja Telegramis vist)- on ka siin asjal mitu tahku ning igaüks ostab ikka auto selle järgi, mida tal vaja on ning mis talle meeldib. See, et keegi kuskil kräunub sellest, kui mõttetu on linnamaastur, ei tohiks kellelegi korda minna autovalikul. Minu arvates näiteks on elektriautod mõttetud.
My two cents.
"Kolmandaks stabiilsus - raskem auto on libedates oludes stabiilsem."
Anti Opel defineeri libedad olud ...
Tegelikult on siin süüdi rehv, õigemini selle selle omadused ja laius.
Kiilaka peal on ilmselt laiem parem ... lamelli pinda rohkem, aga lumelobjakas on kitsas rehv parem. Häda on selles, et uutele autodele ei saagi enam kitsaid rehve alla panna, sest velgi ei ole ja tootja ka ette ei näe ( miks sõidetakse rallit kitsaste rehvidega kui laiad ja mdala profiiliga on nii head?)
Õnneks mul endal on vanem auto, suvel on 225 laiad 17 tollised ja talvel 195 (tehas näeb ette küll 205) laiad 15 tollised - ja lausa lust on läbi lumiste vaalude lasta ja naelu ka ei igatse.
Ja mis siin salata maasturimoodi asjadest meeldib välimuse poolest Fiat Panda 4x4, Citroen C5 Aircross ja AM DBX ja mõni kandilisem veel ...
Prantslased tõin näiteks ... sest sellel no lävekarbid jube madalale lastud ja see ongi sõites põhiline . Üks asi on kliirens see on kõige madalam koht ja on tavaliselt rataste vahel teine asi on põhja kõrgus. Madala itaalja autoga on ka metsas ja lulmes käidud, kuhu tavaliselt autoga ei ronita ... saab hakkama küll, kui vaja.
Rikas inimene kes ostab uut autot on tavaliselt vanem. Põlved kanged ja selg valutab. Sportistmetega tavaautos on mul mugav sõita aga vot see sisse välja lühikeste juppidel hakkab juba segama. Kuigi sportistmed on mul juhuslikult sobival kasutatud autol alates aastast 2002 kaasas olnud järgmisena vist need välistan aga võtan tavaauto. Aga mine tea kui kauem autovahetusega viivitan või ülejärgmine vist tuleb linnamaastur. Just vanainimese mugavuse huvides.
Sama moodi naistega. Imelik küll, et üksik daam sõidab 5+2 mahtuniversaaliga aga kui kõrged kontsad ja lühike seelik autost elegantselt välja astusid olin võetud mees.
Prantsusmaa autotootja Peugeot on elektrifitseerinud oma kaubikute mudeliterea ning täna tutvustati elektriautode uusimat liiget e-Partner. Elektriauto valmistatakse 2019. aastal tootmisse tulnud viimase ...
Hyundai tutvustas uut robotit DAL-e, mis võtab tulevikus üle klientidega suhtlemise automüügisaalides. 116 sentimeetrit pikk ja 80 kilogrammi kaaluv robot liigub neljal rattal ning on varustatud ...
Jenson Button on juba kolmas F1 maailmameister, kes registreeris oma võistkonna elektrimaasturite sarja Extreme E.
Varasemalt on sarjaga liitunud ka Lewis Hamiltoni ja Nico Rosbergi tiimid, aga erinevalt ...
Mercedes pikendas taas oma EQ mudelite valikut ning otsustas ka V-klassi elektriautoks muuta, mille nimeks on EQV. Plaan on ju hea - auto on suur, selle pardale mahub suur aku ja lühikesteks linnasõitudeks ...
Avariirohkuselt juba mõnda aega esikohal püsiv Tartu keerulisim liiklussõlm, nn Riia ring ehitatakse suurejooneliselt ümber, kulutades selleks 30,8 miljonit eurot. Ilmselt mais algav ning 2023. aasta ...
Hispaania pisikese autoehituskoja Hurtan Cars uusim näputöö on firma traditsioonidele kindlaks jäädes taas midagi … eee ... retrolikku. Olgu, ilu on vaataja silmis, aga Mazda MX-5 põhjal ehitatud ...
Kas mäletate veel Renault’ ebaõnnestunud katset tekitada mahtautodest uus luksussõidukitüüp (Vel Satis ja Avantime)? Nüüd üritab Kia midagi samasugust mahtuniversaali Carnival eriti noobli sisustuse ja ...
BMW jätkab publiku irriteerimist hiigelsuurte neerude sarnase iluvõrega – nüüd on need kolinud ka mootorrattale! Tegu pole siiski seeriamudeli, vaid kuulsa tsiklituunija Dirk Öhlerkingi art deco stiilis ...
Schmitz Cargobulli sadulkardinfurgooni katuse kõrguse osalise reguleerimise võimalus aitab õhutakistuse vähendamise kaudu säästa kuni 5% kütust ehk haagisetootja arvutuse (selle käiku ei selgitata) järgi üle ...
USA-s resideeruv Eesti võidusõitja Tõnis Kasemets alustas IMSA Prototype Challenge sarja hooaega võidukalt.
Tõnis Kasemets ja tema meeskonnakaaslane Bruce Hamilton saavutasid klassivõidu kuulsal Daytona ...
Toyota ehitas koos Stanfordi ülikooli teadlastega isejuhtiva Supra, mis oskab kõrvalise abita ehk täiesti iseseisvalt … driftida. Esmapilgul arusaamatuna tunduval autol (Kas sellise peaks ostma see, kes ise ...
Raplamaal peeti noorteralli Eesti meistrivõistluste ja rahvaralli karikavõistluste esimene etapp. Sulailmas sõidetud võistlus oli keeruline, sest teedel leidus kiilasjääd, lund ja pori ning haardetingimused ...
MM-võistluste avaetapi, Monte Carlo ralli võitis tiitlikaitsja Sebastien Ogier, kellele see oli rekordiline kaheksas esikoht legendaarsel rallil.
Viimasel võistluspäeval läbiti kaks kiiruskatset kahel ...
Monte Carlo ralli kolmandal päeval oli Ott Tänak sunnitud kahe rehvi purunemise tõttu võistluse pooleli jätma.
Laupäeval toimunud kolmel kiiruskatsel olid Monte Carlo rallile omaselt keerulised olud ja ...
Chrysler lõpetab Venemaal autode müügi, kirjutab ajakiri Avtorevju, kuid päris lõpuni see siiski selge ei ole.
Ühelt pool kinnitas importöör ajakirjale, et Chrysler siiski ei lahku, teisalt teatasid ...
Monte Carlo ralli sündmusterohke teise päeva lõpuks tõusis võistluse liidriks Elfyn Evans, kes edestab Sebastien Ogieri ja Ott Tänakut.
Hommikul enne hoolduspausi sõidetud kolmel kiiruskatsel vajutas gaasi ...
auto24.ee vahendusel müüakse üsna haruldast Saab 90, mis on omamoodi segu Saab 99-st ja Saab 900-st.
Müüja küsib 1984. aasta auto eest kuulutuses 3200 eurot. "Heas sõidukorras, kere korralikult ülevärvitud. ...
Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika kohaselt registreeriti mullu 29 700 liikluskindlustusjuhtumit, mida on 6400 juhtumi võrra vähem kui tunamullu. Liikluskindlustuse keskmine aastamakse oli 114 ...
Itaalia firma Militem teatas, et on valmis müüma kogu oma mudeligammat rahvusvaheliselt. Tegemist on Ameerika autodega, mis läbisid Militemis ulatusliku "järeltöötluse".
Militem on esindatud Itaalias ja ...
Autoajakirjanikest žürii valis Eesti aasta autoks Porsche Taycani. Tegemist on esimese elektriautoga, mis sellise tiitli võitnud.
Taycan kogus 37 punkti, Land Rover Defender 36, Peugeot 208 34, Toyota Yaris ...
Monte Carlo ralli esimesel kiiruskatsel hirmuäratava avarii teinud M-Sport Fordi sõitja Teemu Suninen peab võistluse pooleli jätma. Soomlase auto sai avariis sedavõrd palju kannatada, et tal Monte Carlo ...
Ott Tänak ja Martin Järveoja võitsid mõlemad Monte Carlo ralli avapäeval sõidetud kiiruskatsed ning lähevad homsele päevale vastu võistluse liidritena.
Juba esimesel kiiruskatsel juhtus ka üks suurem ...
Jäävihma tõttu on teeolud Harjumaal, Raplamaal, Läänemaal, Pärnumaal ja Saaremaal väga keerulised.
Jäävihma tõttu esineb riigi põhi- ja tugimaanteedel ohtlikke libedaid lõike. „Riigiteede hooldajad on täies ...
Varem Hiinas pakutud tagaveoline Porsche Taycan jõuab lõpuks müügile ka Euroopas. Uue baasmudeli hinnad on juba teada, Eestis maksab 240 kW/326 hj arendav Taycan 83 400 eurot, mis tähendab, et see on ...
Eesti Autospordi Liidu egiidi all toimub mitmeid võistlusi, mis ei kuulu Eesti meistrivõistluste arvestusse, kuid on harrastajate seas väga populaarsed. Üheks neist on 23. jaanuaril Raassilla rajal algav ...
Opel esitles elektrilist Combot.
Elektriline Combo-e jagab tehnikat teiste PSA grupi elektriautodega, selle aku mahutavus on 50 kWh, mootori võimsus 100 kW ja maksimaalne pöördemoment 260 Nm. Sõiduulatuseks ...
GLA-l põhinev EQA suudab parimal juhul akutäiega sõita üle 500 kilomeetri.
Seni väikseim Mercedese elektriauto tuleb müügile juba kevadel ning seda hakatakse pakkuma mitmes versioonis. Esimesena jõuab ...
Tegu on sama autoga, millega Markko Märtin võitis ülekaalukalt 2003. aastal E.O.S. ralli, sel rallil tegi antud Focus WRC ka oma võistlusdebüüdi.
Hiljem oli M-Spordi ehitatud Focus mitu hooaega kreeklasest ...
Olerex ehitab oma sajanda tankla Otepääle, uus teenindusjaam valmib käesoleva aasta suvel Otepää ühe peamise liiklussõlme, Tartu maantee ja Palupera tee ristmiku lähedal.
„Olerexi üks tugevus on jaamade ...
MM-võistluste uus hooaeg algab traditsiooniliselt Monte Carlo ralliga, mis tänavu on koroonaviirusest tingitud piirangute tõttu tavalisest lühem.
Kokku on võistlusel kavas 15 kiiruskatset, mille kogupikkus ...
Eesti aasta auto 2021 selgub neljapäeval kell 18.30 Delfi TV-s algavas otsesaates.
Võitja tuleb kuuikust Honda e, Land Rover Defender, Peugeot 208, Porsche Taycan, Škoda Octavia ja Toyota Yaris.
Eesti ...
Alates käesolevast aastast võistlevad noored rallisõitjad taas Eesti meistritiitlile. Ühtlasi on tegemist noortele kõige odavama võimalusega autosporti sisenemiseks.
Noorte meistrivõistlused toimuvad Eesti ...
Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika kohaselt juhtub 41 protsenti liiklusõnnetustest parklas. Millistes parklates tuleb õnnetusi ette kõige sagedamini, kui suur on parklaavariide rahaline kahju ...
Teise põlvkonna Land Rover Freelander on hea auto, mis teeb silmad ette paljudele sama aja linnadžiipidele.
Auto on võimekas maastikul ja peab ka hästi vastu. Arvestades vanade Land Roverite üldist mainet ...
Milleks läheb vaja Mercedese GLE „kupeed“ või taolisi hiigelsuuri ja vaid keskmiselt praktilisi džiipe? Otseselt nagu ei lähegi vaja, aga vahva, et sellised autod olemas on.
Kes soomekeelset ...
Lisakorrosioonikaitse saab tehtud odavalt, aga lihtsasti see küll ei käi!
Lisakorrosioonikaitse kulub Eesti oludes igale autole ära, see ei tohiks kellelegi üllatus olla. Remonditöökojad räägivad, et autode ...
Ehkki ralli MMi kalendris vahetuvad etapid juba enne hooaja algust ja kellelegi pole selge, kus, kuidas ja kas maailmameister selgub, antakse eelseisval nädalavahetusel MM-sarjale stardipauk.
Enne uue ...
Cadillac Voyage’ist ei sündinud üht kindlat seeriamudelit, kuid sellel testitud tehnika- ja disainivõtteid kasutati paljudel hilisematel autodel.
Cadillac nimetaski 1988. aastal esitletud Voyage’i ratastel ...
Veokastiga motoroller Vjatka on nüüdseks tõeline haruldus, sest nõukaajal müüdi neid vaid asutustele, mis viskasid oma aja ära elanud tillukese tarbesõiduki külmalt utiili.
Kastiga Vjatka oli „ametiautoks“ ...
Aegadel, mil ralliautode homologeerimiseks tarvilikud ettenähtud toodanguarvud olid väikesed, sündis tänu rallile tavaautosid, milliseid muidu polekski valmistatud. Põhiliselt juhtus see perioodil, mil ...
Eelmise aasta lõpus kinnitati Eesti Autospordi Liidu rallikomitee uueks esimeheks Emilia Abel, kellel on kogemused rahvusvaheliste võistluste korraldaja ja kohtunikuna.
Mu neli aastat vanal autol hakkas aku nõrgaks jääma, ostsin poest samasuguste näitajatega aku ja panin selle ise paika. Kohe algusest peale oli selge, et stopp-startsüsteem enam ei tööta. Arvasin, et aku ...
Jõudsin hiljuti ikka, mil paljud teevad seni elatud elust kokkuvõtteid ja mõtlevad, et on juba omajagu rabatud ja võiks elu teisel poolel täiel rinnal elada. Nii minagi.
Unistuste auto ostmine on üks ...
Juhtusin Eesti „surmamaanteele“ ja sattusin seal kaks korda „koerapulma“. Nimelt oli 70–80 km/h liikuva soolapuisturi taha kogunenud 5–6 autot, mis tegelesid teineteise sabaaluse nuusutamisega selle asemel, ...
Käsitöö-Porschega kõrberallile
Ilmakuulsad Porsche-tuunijad Singer ja Tuthill ehitasid ühele fanaatikule korraga lausa kaks uunikumihõngulist ralliautot, millest üks on maastiku- ja teine asfaldiseades.
...
Renault’ grupp tuli välja uue plaaniga Renaulution ning esitles ideeautosid, mis näitlikustavad uusi suundi. Plaani põhielemente on kaks: efektiivsus, mis omakorda puudutab kulusid, arenduskiirust ja toodete ...
Mazda linnadžiip läbis värskenduskuuri, mis tõi varasemast kvaliteetsema sõitjateruumi ning täiustatud juhiabistid. Auto välisdisain jäi suuresti samaks, ainsana on muudetud CX-5 esiosa ja seal ilutsevat ...
auto24.ee portaali on müügile tulnud mitmeid väga heas korras hobiautosid, millega võiks tulevale hooajale vastu minna.
Äsja saabus müügile GAZ-3102 Volga, mis on müüja sõnul sõitnud ainult 16 000 ...
Circle K teatas, et hakkab müüma aastaringselt mootoribensiine, mis ei sisalda enam etanooli, et vastata Eesti tarbijate ootustele ja nõudmistele. Seadusest tuleneva taastuvenergia kohustuse täidab Circle K ...
KOMMENTAARID (9)