TELLIMISKAMPAANIA

AUTONDUS

FOTOD. Mercedes esitles oma väikseimat elektriautot

FOTOD. Mercedes esitles oma väikseimat elektriautot(5)

GLA-l põhinev EQA suudab parimal juhul akutäiega sõita üle 500 kilomeetri. Seni väikseim Mercedese elektriauto tuleb müügile juba kevadel ning seda hakatakse pakkuma mitmes versioonis. Esimesena jõuab ...

MOOTORISPORT

FOTOD. Ralli: Tänak lõpetas Monte Carlo ralli avapäeva liidrina

FOTOD. Ralli: Tänak lõpetas Monte Carlo ralli avapäeva liidrina

Ott Tänak ja Martin Järveoja võitsid mõlemad Monte Carlo ralli avapäeval sõidetud kiiruskatsed ning lähevad homsele päevale vastu võistluse liidritena. Juba esimesel kiiruskatsel juhtus ka üks suurem ...

AUTOTÖÖSTUS

Kas Chrysler lahkub Venemaalt?

Kas Chrysler lahkub Venemaalt?

Chrysler lõpetab Venemaal autode müügi, kirjutab ajakiri Avtorevju, kuid päris lõpuni see siiski selge ei ole. Ühelt pool kinnitas importöör ajakirjale, et Chrysler siiski ei lahku, teisalt teatasid ...

PROOVISÕIDUD

Mercedes-Benz EQV - auto24 proovisõit

Mercedes-Benz EQV - auto24 proovisõit(23)

Mercedes pikendas taas oma EQ mudelite valikut ning otsustas ka V-klassi elektriautoks muuta, mille nimeks on EQV. Plaan on ju hea - auto on suur, selle pardale mahub suur aku ja lühikesteks linnasõitudeks ...

LIIKLUS

Eesti ohtlikem liiklussõlm ehitatakse ümber

Eesti ohtlikem liiklussõlm ehitatakse ümber(17)

Avariirohkuselt juba mõnda aega esikohal püsiv Tartu keerulisim liiklussõlm, nn Riia ring ehitatakse suurejooneliselt ümber, kulutades selleks 30,8 miljonit eurot. Ilmselt mais algav ning 2023. aasta ...

AUTOPÄEVIK

Autopäevik. Kuidas säästan poole aasta palga?

Autopäevik. Kuidas säästan poole aasta palga?(5)

Jõudsin hiljuti ikka, mil paljud teevad seni elatud elust kokkuvõtteid ja mõtlevad, et on juba omajagu rabatud ja võiks elu teisel poolel täiel rinnal elada. Nii minagi. Unistuste auto ostmine on üks ...

Kolumn. Soorsk: Kes suruks Prokrustese tema sängi?

Me ei mäleta, mis vallandas selle õõva tekitava massihüsteeria, ent nüüdseks on linnamaasturist saanud Prokrustes, kes püüab kõiki autosid vormida enda järgi mõõtu. Mis liiga lühike, venitatakse pikemaks, mis ...

KOMMENTAARID (9)

Nu ei tiagi 11 november 2020 20:49 Ebasobiv kommentaar
Ma olen kuidagi rahul selle niši tekkimisega. Kui sõiduõpetaja paar aastakümmet tagasi rääkis, et ole eriti ettevaatlik kui näed läheduses lapsi, naisi või joodikuid, siis pseudo maasturite lisamine sellesse nimekirja polnud väga raske. Käitumismudelid liikluses on kõigil neljal samad.
22
Peeedu 12 november 2020 10:50 Ebasobiv kommentaar
Eks autode muutumine muudab ka liiklust. Väga tihti on suunaviidad kuhu miskit sõidurada viib osad foorid ja muu info tee kohal karkassil. Mida rohkem on kõrgeid autosid seda halvemini ja hiljem neid näeb madala auto juht. Ideaalset pikkivahet linnas hoida on üpris võimatu nii kaasliiklejate kuiga tee üldise koormuse tõttu.
Eks muidugi mure juba ammu. Kunagi kui UAZ-ud, veokad ja bussid oli olukord teine. Uus aeg tõi kõigepealr massiliselt kaubikuid ja hiljem lisandusi mahtuniversaalid. Nüüd linnamaasturid ja kui poolpimesi lihtsalt eelmise kõrge sabas peab sõitma väga lihtsalt tehakse järgmine valik ka kõrgema istumise kasuks.
01
:) 12 november 2020 10:55 Ebasobiv kommentaar
Tänapäeval tegelikult on probleem, et autod on madalad, kas või uued Prantsuse minikaubikud, milledega ei sa aenam risti üle äärekivide sõita :) ... põhja kraapivaks võivad osutuda ka Talllinna vanalinna või Kalamaja /Pelgulinna lamavad politseinikud ... (miks küll neid ei ehitata vastavalt EVS-ile ..., kas seepärast et see on soovituslik :).
Maastureid ise ka ei armasta, aga meeldivad kõrge põhjaga sõiduautod, mõeldes lumehangedele ja metsaradadele. Alustades AMC Eagle-ga lõpetadaes Volvo, Mersu, Audi kõrgemaks tõstetud sedaanide - universaalidega. Tegelikult on ka Kia X-Ceed täiesti OK luukpära. Volvo XC90 võiks olla pigem tagumiste lükandustega mahtuniversaal - siis ta täidaks oma rolli lastevedamise autona ideaalselt (eriti kitsastes parkaltes kus sul on vaja laps turvatooli panna)
Ainus lükanduste ja talutava välimusega on müügile tulev 2021 Pacifica (4x4), kuigi tal on põhi kõvasti madalamal, kui 2000 aasta alguse (4x4) Voyageridel.
11
Mahno3 12 november 2020 11:04 Ebasobiv kommentaar
Tegelikult on kogu see linnamaasturite klass paras edevuse ja laristamise liik.

Maanteel, eriti kiirustel mis ületavad 90kmh, on nad suurema lauppinna tõttu kütusekulukamad - loodusevaenulikumad kui sama tehnikaga klassikaline sõiduauto.

Maastikuvõimekus on neil nn linnamaasturitel sõiduautoga samaväärne.

Mahu pooleset jäävad nad alla sarnases kõrguses sõiduauto lahendustega masinatele - levinuim näide - berlingo viimane põlvkond.

Väljavaate osas - ma sõidan vaheldumisi väga madala Leoni ja kõrge Rifteriga, nii maanteel kui Tallinnas. No ei ole põhimõttelist vahet.

Sisse istumiseks on kõrge auto tõesti parem, aga selleks ei pea olema maastur. Sama teeb välja ka jaapanipärane Kei car.

Kogu maasturibuumil on ainus põhjus - tundub äge. Sõiduomadused on kehvemad, kütusekulu suurem - aga äge on. See müüb.
52
Peeedu 12 november 2020 11:57 Ebasobiv kommentaar
Sõiduoskusest suurt ei räägita aga raskemates tingimustes on juhi oskustel suur roll. Enamus juhte halab juba väiksema kõrvalekalde puhul siledast asfaldist kus teine rahulikult sõiduautoga läbi läheb.
Nii hangitakse auto mis nagu parandaks need vead. Aga reaalsus on avalike teede puhul kui on mõni remont või kõrvalekalle see, et linnamaasturid suures osas ukerdavad ja segavad tavalistes autode olevaid juhte oma olematu kiirusega.
10
tjah 12 november 2020 12:34 Ebasobiv kommentaar
Eks need suundumused on nähtavasti üheks märgiks ühiskonna järjest pealiskaudsemaks muutumisest. Pealetulevate põlvkondade lugemus on järjest väiksem, vähem on vajadust ja tahtmist analüütiliselt mõelda, kriitilisteks eduteguriteks muutuvad muud oskused. Autovaldkonnas ei ole selle tunnuseks mitte ainult linnamaasturite pealetung, päris ilmekaks näiteks võiks lugeda ka viisi, kuidas tootjate/müüjate veebilehed on muutunud. Kui varem olid olulisel kohal kõikvõimalikud sentimeetrid, kilogrammid ja -vatid, siis täna on mõne firma kodulehel juba sama hästi kui võimatu mudelite tehnilist infot enam leida. Ei, selle asemel domineerivad “värvikad sõidud”, “kõik pilgud on sinul”, “rohkem vabadust” jne.

Kõige naljakam on minu arvates asjaolu, kuidas linnamaasturite omanikud ise üritavad tihtipeale valikut kuidagi ratsionaalselt põhjendada. Küsimus polevat mingil juhul selles, et asi näeb äge välja, vaid et siin on ikkagi tegu kõrgema kliirensiga autoga, mis on meie talvedes (!) möödapääsmatult vajalik. Täitsa huvitaks, kui paljud neist tegelikult on uurinud, kui kõrge kliirens tema autol siis õigupoolest on? Näiteks Mazda CX-3 kliirens on 155 mm, mis on täpselt sama kõige tavalisema Corollaga. Muidugi on ka täiesti korraliku kliirensiga linnamaastureid, aga vähegi sügavamas lumes saab mistahes nelikveoline Octavia taolisest “maasturist” ikka paremini hakkama.

Aga tulles korra tagasi herr Soorski sissejuhatava küsimuse juurde, siis kas polnud esimeseks pääsukeseks mitte Qashqai? Kusjuures meelde on jäänud esimesi testsõite teinud autoajakirjanike imestus, et kellele sellist pseudomaasturit õigupoolest vaja peaks minema - kui kõrgus kõrvale jätta, siis mõõtudelt põhimõtteliselt sama nagu toonane Almera, aga natuke kallim, natuke viletsamate sõiduomadustega, natuke janusem jne. Nii palju siis autoajakirjanike läbinägemisoskusest...
60
AntiOpel 12 november 2020 12:57 Ebasobiv kommentaar
Olles omanud linnamaastureid ja sõiduautosid, siis mina olen üks neist, kes mõistab nende pointi. Ja mingi ägedus vms tattnokalik seisukoht ei päde siin üldse.
Esiteks kõrgem isteasend, kui tavalises sõiduautos (võrdlen siinkohal omatud CR-V´d ja Accordi). Teiseks praktilisem (mahukam, lihtsam sisse-välja käia jne). Kolmandaks stabiilsus- raskem auto on libedates oludes stabiilsem. Ja nende kahe puhul oli kütusekulu vahe marginaalne. Isegi nii marginaalne, et igapäevaelus ei pane seda tähelegi. Nüüd omades Superbi ja naisevend Kodiaqi, saan tema ostust täiesti aru, sest kahte kõrvutades on pereautona Kodiaq parem- mahukam, ruumikam-praktilisem. Ja kütusekulu (mõlemad on 1.5TSI 110kw esiveolised 7k DSG kastiga) on meil sisuliselt sama. Kodaiq kulutab ehk liitrikese rohkem. Aga seda liitrikest normaalne inimene tähele ei pane.
Eespool toodi võrdlus suvalise sõidautoga nimega Berlingo. Berlingo ei ole klassikaline sõiduauto, vaid kaubikubaasil tehtud mahtuniversaal. Sama hästi oleks võinud võrdluseks tuua Sharani, Grand Voyageri või jumalteabmille.
Mis välimusse puutub, siis kui peaks valima nö klassikalise mahtuniversaali (nt Galaxy) ja linnamaasturi vahel, siis puhtalt välimuse järgi valiks viimase.
Aga- nagu on iga asjaga- ei saa olla ühtainsat ja püha tõde (va Uutes Uudistes ja Telegramis vist)- on ka siin asjal mitu tahku ning igaüks ostab ikka auto selle järgi, mida tal vaja on ning mis talle meeldib. See, et keegi kuskil kräunub sellest, kui mõttetu on linnamaastur, ei tohiks kellelegi korda minna autovalikul. Minu arvates näiteks on elektriautod mõttetud.
My two cents.
32
:) 12 november 2020 16:54 Ebasobiv kommentaar
"Kolmandaks stabiilsus - raskem auto on libedates oludes stabiilsem."
Anti Opel defineeri libedad olud ...
Tegelikult on siin süüdi rehv, õigemini selle selle omadused ja laius.
Kiilaka peal on ilmselt laiem parem ... lamelli pinda rohkem, aga lumelobjakas on kitsas rehv parem. Häda on selles, et uutele autodele ei saagi enam kitsaid rehve alla panna, sest velgi ei ole ja tootja ka ette ei näe ( miks sõidetakse rallit kitsaste rehvidega kui laiad ja mdala profiiliga on nii head?)
Õnneks mul endal on vanem auto, suvel on 225 laiad 17 tollised ja talvel 195 (tehas näeb ette küll 205) laiad 15 tollised - ja lausa lust on läbi lumiste vaalude lasta ja naelu ka ei igatse.

Ja mis siin salata maasturimoodi asjadest meeldib välimuse poolest Fiat Panda 4x4, Citroen C5 Aircross ja AM DBX ja mõni kandilisem veel ...

Prantslased tõin näiteks ... sest sellel no lävekarbid jube madalale lastud ja see ongi sõites põhiline . Üks asi on kliirens see on kõige madalam koht ja on tavaliselt rataste vahel teine asi on põhja kõrgus. Madala itaalja autoga on ka metsas ja lulmes käidud, kuhu tavaliselt autoga ei ronita ... saab hakkama küll, kui vaja.
21
Peeedu 13 november 2020 11:25 Ebasobiv kommentaar
Rikas inimene kes ostab uut autot on tavaliselt vanem. Põlved kanged ja selg valutab. Sportistmetega tavaautos on mul mugav sõita aga vot see sisse välja lühikeste juppidel hakkab juba segama. Kuigi sportistmed on mul juhuslikult sobival kasutatud autol alates aastast 2002 kaasas olnud järgmisena vist need välistan aga võtan tavaauto. Aga mine tea kui kauem autovahetusega viivitan või ülejärgmine vist tuleb linnamaastur. Just vanainimese mugavuse huvides.
Sama moodi naistega. Imelik küll, et üksik daam sõidab 5+2 mahtuniversaaliga aga kui kõrged kontsad ja lühike seelik autost elegantselt välja astusid olin võetud mees.
20
Nimi :
Nimi :
Kommentaar :
Kommentaar :
 

VEEL UUDISEID

Peugeot hakkab valmistama elektrilist väikekaubikut e-Partner

Peugeot hakkab valmistama elektrilist väikekaubikut e-Partner

Prantsusmaa autotootja Peugeot on elektrifitseerinud oma kaubikute mudeliterea ning täna tutvustati elektriautode uusimat liiget e-Partner. Elektriauto valmistatakse 2019. aastal tootmisse tulnud viimase ...

Hyundai robot hakkab müügimeheks

Hyundai robot hakkab müügimeheks

Hyundai tutvustas uut robotit DAL-e, mis võtab tulevikus üle klientidega suhtlemise automüügisaalides. 116 sentimeetrit pikk ja 80 kilogrammi kaaluv robot liigub neljal rattal ning on varustatud ...

Jenson Button osaleb oma tiimiga Extreme E sarjas

Jenson Button osaleb oma tiimiga Extreme E sarjas

Jenson Button on juba kolmas F1 maailmameister, kes registreeris oma võistkonna elektrimaasturite sarja Extreme E. Varasemalt on sarjaga liitunud ka Lewis Hamiltoni ja Nico Rosbergi tiimid, aga erinevalt ...

Mercedes-Benz EQV - auto24 proovisõit

Mercedes-Benz EQV - auto24 proovisõit(23)

Mercedes pikendas taas oma EQ mudelite valikut ning otsustas ka V-klassi elektriautoks muuta, mille nimeks on EQV. Plaan on ju hea - auto on suur, selle pardale mahub suur aku ja lühikesteks linnasõitudeks ...

Eesti ohtlikem liiklussõlm ehitatakse ümber

Eesti ohtlikem liiklussõlm ehitatakse ümber(17)

Avariirohkuselt juba mõnda aega esikohal püsiv Tartu keerulisim liiklussõlm, nn Riia ring ehitatakse suurejooneliselt ümber, kulutades selleks 30,8 miljonit eurot. Ilmselt mais algav ning 2023. aasta ...

FOTOD. Mis asi on Hurtan Grand Albaycin?

FOTOD. Mis asi on Hurtan Grand Albaycin?(2)

Hispaania pisikese autoehituskoja Hurtan Cars uusim näputöö on firma traditsioonidele kindlaks jäädes taas midagi … eee ... retrolikku. Olgu, ilu on vaataja silmis, aga Mazda MX-5 põhjal ehitatud ...

FOTOD. Mahukat luksust: Kia Carnival Hi-Limousine

FOTOD. Mahukat luksust: Kia Carnival Hi-Limousine(7)

Kas mäletate veel Renault’ ebaõnnestunud katset tekitada mahtautodest uus luksussõidukitüüp (Vel Satis ja Avantime)? Nüüd üritab Kia midagi samasugust mahtuniversaali Carnival eriti noobli sisustuse ja ...

 
FOTOD. Jälle BMW ja jälle need neerud! Nüüd ka tsiklil

FOTOD. Jälle BMW ja jälle need neerud! Nüüd ka tsiklil(5)

BMW jätkab publiku irriteerimist hiigelsuurte neerude sarnase iluvõrega – nüüd on need kolinud ka mootorrattale! Tegu pole siiski seeriamudeli, vaid kuulsa tsiklituunija Dirk Öhlerkingi art deco stiilis ...

Kütusesäästuks küür selga

Kütusesäästuks küür selga(5)

Schmitz Cargobulli sadulkardinfurgooni katuse kõrguse osalise reguleerimise võimalus aitab õhutakistuse vähendamise kaudu säästa kuni 5% kütust ehk haagisetootja arvutuse (selle käiku ei selgitata) järgi üle ...

Tõnis Kasemets saavutas sportautode võistlusel klassivõidu

Tõnis Kasemets saavutas sportautode võistlusel klassivõidu

USA-s resideeruv Eesti võidusõitja Tõnis Kasemets alustas IMSA Prototype Challenge sarja hooaega võidukalt. Tõnis Kasemets ja tema meeskonnakaaslane Bruce Hamilton saavutasid klassivõidu kuulsal Daytona ...

Supra õppis ise driftima

Supra õppis ise driftima(3)

Toyota ehitas koos Stanfordi ülikooli teadlastega isejuhtiva Supra, mis oskab kõrvalise abita ehk täiesti iseseisvalt … driftida. Esmapilgul arusaamatuna tunduval autol (Kas sellise peaks ostma see, kes ise ...

VIDEO ja FOTOD. Libedad teed panid rahvarallil osalejad proovile

VIDEO ja FOTOD. Libedad teed panid rahvarallil osalejad proovile

Raplamaal peeti noorteralli Eesti meistrivõistluste ja rahvaralli karikavõistluste esimene etapp. Sulailmas sõidetud võistlus oli keeruline, sest teedel leidus kiilasjääd, lund ja pori ning haardetingimused ...

FOTOD. Ralli: Tiitlikaitsja Sebastien Ogier alustas hooaega võidukalt

FOTOD. Ralli: Tiitlikaitsja Sebastien Ogier alustas hooaega võidukalt

MM-võistluste avaetapi, Monte Carlo ralli võitis tiitlikaitsja Sebastien Ogier, kellele see oli rekordiline kaheksas esikoht legendaarsel rallil. Viimasel võistluspäeval läbiti kaks kiiruskatset kahel ...

FOTOD. Ralli: Tänak katkestas, Ogier tõusis liidriks

FOTOD. Ralli: Tänak katkestas, Ogier tõusis liidriks

Monte Carlo ralli kolmandal päeval oli Ott Tänak sunnitud kahe rehvi purunemise tõttu võistluse pooleli jätma. Laupäeval toimunud kolmel kiiruskatsel olid Monte Carlo rallile omaselt keerulised olud ja ...

 
Kas Chrysler lahkub Venemaalt?

Kas Chrysler lahkub Venemaalt?

Chrysler lõpetab Venemaal autode müügi, kirjutab ajakiri Avtorevju, kuid päris lõpuni see siiski selge ei ole. Ühelt pool kinnitas importöör ajakirjale, et Chrysler siiski ei lahku, teisalt teatasid ...

FOTOD. Ralli: Evans tõusis liidrikohale, Tänak jätkab kolmandana

FOTOD. Ralli: Evans tõusis liidrikohale, Tänak jätkab kolmandana

Monte Carlo ralli sündmusterohke teise päeva lõpuks tõusis võistluse liidriks Elfyn Evans, kes edestab Sebastien Ogieri ja Ott Tänakut. Hommikul enne hoolduspausi sõidetud kolmel kiiruskatsel vajutas gaasi ...

Päeva leid. Müüakse haruldast Saab 90

Päeva leid. Müüakse haruldast Saab 90(12)

auto24.ee vahendusel müüakse üsna haruldast Saab 90, mis on omamoodi segu Saab 99-st ja Saab 900-st. Müüja küsib 1984. aasta auto eest kuulutuses 3200 eurot. "Heas sõidukorras, kere korralikult ülevärvitud. ...

Koroonakriis ja pehme talv vähendasid liiklusõnnetuste arvu ja liikluskindlustuse hinda

Koroonakriis ja pehme talv vähendasid liiklusõnnetuste arvu ja liikluskindlustuse hinda(4)

Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika kohaselt registreeriti mullu 29 700 liikluskindlustusjuhtumit, mida on 6400 juhtumi võrra vähem kui tunamullu. Liikluskindlustuse keskmine aastamakse oli 114 ...

Ameerika autod itaallaste tõlgenduses

Ameerika autod itaallaste tõlgenduses

Itaalia firma Militem teatas, et on valmis müüma kogu oma mudeligammat rahvusvaheliselt. Tegemist on Ameerika autodega, mis läbisid Militemis ulatusliku "järeltöötluse". Militem on esindatud Itaalias ja ...

Porsche Taycan on Eesti aasta auto 2021

Porsche Taycan on Eesti aasta auto 2021 (21)

Autoajakirjanikest žürii valis Eesti aasta autoks Porsche Taycani. Tegemist on esimese elektriautoga, mis sellise tiitli võitnud. Taycan kogus 37 punkti, Land Rover Defender 36, Peugeot 208 34, Toyota Yaris ...

VIDEO. Ralli: Avarii teinud Teemu Suninen homme enam ei jätka

VIDEO. Ralli: Avarii teinud Teemu Suninen homme enam ei jätka

Monte Carlo ralli esimesel kiiruskatsel hirmuäratava avarii teinud M-Sport Fordi sõitja Teemu Suninen peab võistluse pooleli jätma. Soomlase auto sai avariis sedavõrd palju kannatada, et tal Monte Carlo ...

 
FOTOD. Ralli: Tänak lõpetas Monte Carlo ralli avapäeva liidrina

FOTOD. Ralli: Tänak lõpetas Monte Carlo ralli avapäeva liidrina

Ott Tänak ja Martin Järveoja võitsid mõlemad Monte Carlo ralli avapäeval sõidetud kiiruskatsed ning lähevad homsele päevale vastu võistluse liidritena. Juba esimesel kiiruskatsel juhtus ka üks suurem ...

Ettevaatust: jäävihm on muutnud teed ohtlikult libedaks

Ettevaatust: jäävihm on muutnud teed ohtlikult libedaks(4)

Jäävihma tõttu on teeolud Harjumaal, Raplamaal, Läänemaal, Pärnumaal ja Saaremaal väga keerulised. Jäävihma tõttu esineb riigi põhi- ja tugimaanteedel ohtlikke libedaid lõike. „Riigiteede hooldajad on täies ...

FOTOD. Taycan sai tagaveo ja muutus üle 20 000 euro odavamaks

FOTOD. Taycan sai tagaveo ja muutus üle 20 000 euro odavamaks(10)

Varem Hiinas pakutud tagaveoline Porsche Taycan jõuab lõpuks müügile ka Euroopas. Uue baasmudeli hinnad on juba teada, Eestis maksab 240 kW/326 hj arendav Taycan 83 400 eurot, mis tähendab, et see on ...

Viljandimaal stardib populaarne autospordisari

Viljandimaal stardib populaarne autospordisari(1)

Eesti Autospordi Liidu egiidi all toimub mitmeid võistlusi, mis ei kuulu Eesti meistrivõistluste arvestusse, kuid on harrastajate seas väga populaarsed. Üheks neist on 23. jaanuaril Raassilla rajal algav ...

Elektriline Combo mahutab kuni 4,4 m3 ja kannab kuni 800 kg

Elektriline Combo mahutab kuni 4,4 m3 ja kannab kuni 800 kg(6)

Opel esitles elektrilist Combot. Elektriline Combo-e jagab tehnikat teiste PSA grupi elektriautodega, selle aku mahutavus on 50 kWh, mootori võimsus 100 kW ja maksimaalne pöördemoment 260 Nm. Sõiduulatuseks ...

FOTOD. Mercedes esitles oma väikseimat elektriautot

FOTOD. Mercedes esitles oma väikseimat elektriautot(5)

GLA-l põhinev EQA suudab parimal juhul akutäiega sõita üle 500 kilomeetri. Seni väikseim Mercedese elektriauto tuleb müügile juba kevadel ning seda hakatakse pakkuma mitmes versioonis. Esimesena jõuab ...

Päeva leid: müügil on Märtini Ford Focus WRC

Päeva leid: müügil on Märtini Ford Focus WRC

Tegu on sama autoga, millega Markko Märtin võitis ülekaalukalt 2003. aastal E.O.S. ralli, sel rallil tegi antud Focus WRC ka oma võistlusdebüüdi. Hiljem oli M-Spordi ehitatud Focus mitu hooaega kreeklasest ...

 
Olerexil valmib sajas tankla

Olerexil valmib sajas tankla(4)

Olerex ehitab oma sajanda tankla Otepääle, uus teenindusjaam valmib käesoleva aasta suvel Otepää ühe peamise liiklussõlme, Tartu maantee ja Palupera tee ristmiku lähedal. „Olerexi üks tugevus on jaamade ...

FOTOD. Ralli: Täna antakse start MM-võistluste uuele hooajale

FOTOD. Ralli: Täna antakse start MM-võistluste uuele hooajale

MM-võistluste uus hooaeg algab traditsiooniliselt Monte Carlo ralliga, mis tänavu on koroonaviirusest tingitud piirangute tõttu tavalisest lühem. Kokku on võistlusel kavas 15 kiiruskatset, mille kogupikkus ...

Neljapäeval selgub Eesti aasta auto

Neljapäeval selgub Eesti aasta auto(12)

Eesti aasta auto 2021 selgub neljapäeval kell 18.30 Delfi TV-s algavas otsesaates. Võitja tuleb kuuikust Honda e, Land Rover Defender, Peugeot 208, Porsche Taycan, Škoda Octavia ja Toyota Yaris. Eesti ...

Eesti Autospordi Liit taaselustas noorteralli Eesti meistrivõistlused

Eesti Autospordi Liit taaselustas noorteralli Eesti meistrivõistlused

Alates käesolevast aastast võistlevad noored rallisõitjad taas Eesti meistritiitlile. Ühtlasi on tegemist noortele kõige odavama võimalusega autosporti sisenemiseks. Noorte meistrivõistlused toimuvad Eesti ...

Liiklusõnnetused parklates: aasta jooksul enam kui 11 000 juhtumit

Liiklusõnnetused parklates: aasta jooksul enam kui 11 000 juhtumit(7)

Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika kohaselt juhtub 41 protsenti liiklus­õnnetustest parklas. Millistes parklates tuleb õnnetusi ette kõige sagedamini, kui suur on parklaavariide rahaline kahju ...

Freelander 2: kui hooldada, siis kestab väga hästi

Freelander 2: kui hooldada, siis kestab väga hästi(9)

Teise põlvkonna Land Rover Free­lander on hea auto, mis teeb silmad ette paljudele sama aja linnadžiipidele. Auto on võimekas maastikul ja peab ka hästi vastu. Arvestades vanade Land Roverite üldist mainet ...

Miks on vaja GLE „kupeed“?

Miks on vaja GLE „kupeed“?(16)

Milleks läheb vaja Mercedese GLE „kupeed“ või taolisi hiigelsuuri ja vaid keskmiselt praktilisi džiipe? Otseselt nagu ei lähegi vaja, aga vahva, et sellised autod olemas on. Kes soomekeelset ...

 
Eksperiment: korrosioonikaitse oma käega

Eksperiment: korrosioonikaitse oma käega(14)

Lisakorrosioonikaitse saab tehtud odavalt, aga lihtsasti see küll ei käi! Lisakorrosioonikaitse kulub Eesti oludes igale autole ära, see ei tohiks kellelegi üllatus olla. Remonditöökojad räägivad, et autode ...

Ralli MM 2021: tuleb keeruline hooaeg

Ralli MM 2021: tuleb keeruline hooaeg

Ehkki ralli MMi kalendris vahetuvad etapid juba enne hooaja algust ja kellelegi pole selge, kus, kuidas ja kas maailmameister selgub, antakse eelseisval nädalavahetusel MM-sarjale stardipauk. Enne uue ...

Ideeautost seeriaautoni: Cadillaci sõitev tulevikulabor

Ideeautost seeriaautoni: Cadillaci sõitev tulevikulabor

Cadillac Voyage’ist ei sündinud üht kindlat seeriamudelit, kuid sellel testitud tehnika- ja disainivõtteid kasutati paljudel hilisematel autodel. Cadillac nimetaski 1988. aastal esitletud Voyage’i ratastel ...

Kinomehaaniku „ametiauto“

Kinomehaaniku „ametiauto“(9)

Veokastiga motoroller Vjatka on nüüdseks tõeline haruldus, sest nõukaajal müüdi neid vaid asutustele, mis viskasid oma aja ära elanud tillukese tarbesõiduki külmalt utiili. Kastiga Vjatka oli „ametiautoks“ ...

Autod, mis sündisid tänu rallile

Autod, mis sündisid tänu rallile

Aegadel, mil ralliautode homologeerimiseks tarvilikud ettenähtud toodanguarvud olid väikesed, sündis tänu rallile tavaautosid, milliseid muidu polekski valmistatud. Põhiliselt juhtus see perioodil, mil ...

Emilia Abel: Eesti meistrivõistlused tuleb muuta atraktiivsemaks

Emilia Abel: Eesti meistrivõistlused tuleb muuta atraktiivsemaks

Eelmise aasta lõpus kinnitati Eesti Autospordi Liidu rallikomitee uueks esimeheks Emilia Abel, kellel on kogemused rahvusvaheliste võistluste korraldaja ja kohtunikuna.

Küsimus lugejalt: Miks stopp-startsüsteem uue akuga ei tööta?

Küsimus lugejalt: Miks stopp-startsüsteem uue akuga ei tööta?(14)

Mu neli aastat vanal autol hakkas aku nõrgaks jääma, ostsin poest samasuguste näitajatega aku ja panin selle ise paika. Kohe algusest peale oli selge, et stopp-start­süsteem enam ei tööta. Arvasin, et aku ...

 
Autopäevik. Kuidas säästan poole aasta palga?

Autopäevik. Kuidas säästan poole aasta palga?(5)

Jõudsin hiljuti ikka, mil paljud teevad seni elatud elust kokkuvõtteid ja mõtlevad, et on juba omajagu rabatud ja võiks elu teisel poolel täiel rinnal elada. Nii minagi. Unistuste auto ostmine on üks ...

Kolumn. Soorsk: Kiiduväärt algatus!

Kolumn. Soorsk: Kiiduväärt algatus!(1)

Juhtusin Eesti „surmamaanteele“ ja sattusin seal kaks korda „koerapulma“. ­Nimelt oli 70–80 km/h liikuva soolapuisturi taha kogunenud 5–6 autot, mis tegelesid teineteise sabaaluse nuusutamisega selle asemel, ...

Autolehe 20. jaanuari uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Autolehe 20. jaanuari uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Käsitöö-Porschega kõrberallile Ilmakuulsad Porsche-tuunijad Singer ja Tuthill ehitasid ühele fanaatikule korraga lausa kaks uunikumihõngulist ralliautot, millest üks on maastiku- ja teine asfaldiseades. ...

Renault avas kaarte

Renault avas kaarte(2)

Renault’ grupp tuli välja uue plaaniga Renaulution ning esitles ideeautosid, mis näitlikustavad uusi suundi. Plaani põhielemente on kaks: efektiivsus, mis omakorda puudutab kulusid, arenduskiirust ja toodete ...

Mazda CX-5 suudab pimedas jalakäijad tuvastada

Mazda CX-5 suudab pimedas jalakäijad tuvastada(3)

Mazda linnadžiip läbis värskenduskuuri, mis tõi varasemast kvaliteetsema sõitjateruumi ning täiustatud juhiabistid. Auto välisdisain jäi suuresti samaks, ainsana on muudetud CX-5 esiosa ja seal ilutsevat ...

Päeva kuulutus: kolm nõukaaja klassikut

Päeva kuulutus: kolm nõukaaja klassikut

auto24.ee portaali on müügile tulnud mitmeid väga heas korras hobiautosid, millega võiks tulevale hooajale vastu minna. Äsja saabus müügile GAZ-3102 Volga, mis on müüja sõnul sõitnud ainult 16 000 ...

 
Circle K lõpetab biolisandiga bensiini müügi

Circle K lõpetab biolisandiga bensiini müügi(8)

Circle K teatas, et hakkab müüma aastaringselt mootoribensiine, mis ei sisalda enam etanooli, et vastata Eesti tarbijate ootustele ja nõudmistele. Seadusest tuleneva taastuvenergia kohustuse täidab Circle K ...