TELLIMISKAMPAANIA

AUTONDUS

Kolumn. Soorsk: Kiiduväärt algatus!

Kolumn. Soorsk: Kiiduväärt algatus!(1)

Juhtusin Eesti „surmamaanteele“ ja sattusin seal kaks korda „koerapulma“. ­Nimelt oli 70–80 km/h liikuva soolapuisturi taha kogunenud 5–6 autot, mis tegelesid teineteise sabaaluse nuusutamisega selle asemel, ...

MOOTORISPORT

Ralli: Arctic ralli võitis Hänninen, eestlastest oli parim Linnamäe

Ralli: Arctic ralli võitis Hänninen, eestlastest oli parim Linnamäe

Soome meistrivõistluste avaetapi Arctic Rally võitis Toyota Yaris WRC autol sõitnud Juho Hänninen, eestlased kõrgesse mängu ei sekkunud. R5 autodega startinud eestlastest oli lõpuks parim Georg Linnamäe, ...

AUTOTÖÖSTUS

Renault grupp tuli välja uue suure plaaniga

Renault grupp tuli välja uue suure plaaniga

Renault grupp tuli välja uue strateegilise plaaniga Renaulution, mis toob kaasa mitmed olulised suured muutused. Ühtlasi näidati elektri-ideeautot, mis on inspireeritud Renault 5-st, mis näitab "et Renault ...

PROOVISÕIDUD

Miks on vaja GLE „kupeed“?

Miks on vaja GLE „kupeed“?(9)

Milleks läheb vaja Mercedese GLE „kupeed“ või taolisi hiigelsuuri ja vaid keskmiselt praktilisi džiipe? Otseselt nagu ei lähegi vaja, aga vahva, et sellised autod olemas on. Kes soomekeelset ...

PÄEVAUUDISED

ABT annab Volkswageni 1,5liitrisele mootorile 190 hj

ABT annab Volkswageni 1,5liitrisele mootorile 190 hj(5)

Volkswageni kontsernis väga paljudel mudelitel kasutatava 1,5liitrise bensiinimootori võimsus on tehaseseades 110 kW/150 hj, kuid ABT tõstab seda tervelt 27 protsendi võrra 140 kW/190 hobujõuni. Pöördemoment ...

LIIKLUS

Liiklusõnnetused parklates: aasta jooksul enam kui 11 000 juhtumit

Liiklusõnnetused parklates: aasta jooksul enam kui 11 000 juhtumit

Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika kohaselt juhtub 41 protsenti liiklus­õnnetustest parklas. Millistes parklates tuleb õnnetusi ette kõige sagedamini, kui suur on parklaavariide rahaline kahju ...

AUTOPÄEVIK

Autopäevik. Kuidas säästan poole aasta palga?

Autopäevik. Kuidas säästan poole aasta palga?(4)

Jõudsin hiljuti ikka, mil paljud teevad seni elatud elust kokkuvõtteid ja mõtlevad, et on juba omajagu rabatud ja võiks elu teisel poolel täiel rinnal elada. Nii minagi. Unistuste auto ostmine on üks ...

Kolumn. Soorsk: Kes suruks Prokrustese tema sängi?

Me ei mäleta, mis vallandas selle õõva tekitava massihüsteeria, ent nüüdseks on linnamaasturist saanud Prokrustes, kes püüab kõiki autosid vormida enda järgi mõõtu. Mis liiga lühike, venitatakse pikemaks, mis ...

KOMMENTAARID (9)

Nu ei tiagi 11 november 2020 20:49 Ebasobiv kommentaar
Ma olen kuidagi rahul selle niši tekkimisega. Kui sõiduõpetaja paar aastakümmet tagasi rääkis, et ole eriti ettevaatlik kui näed läheduses lapsi, naisi või joodikuid, siis pseudo maasturite lisamine sellesse nimekirja polnud väga raske. Käitumismudelid liikluses on kõigil neljal samad.
22
Peeedu 12 november 2020 10:50 Ebasobiv kommentaar
Eks autode muutumine muudab ka liiklust. Väga tihti on suunaviidad kuhu miskit sõidurada viib osad foorid ja muu info tee kohal karkassil. Mida rohkem on kõrgeid autosid seda halvemini ja hiljem neid näeb madala auto juht. Ideaalset pikkivahet linnas hoida on üpris võimatu nii kaasliiklejate kuiga tee üldise koormuse tõttu.
Eks muidugi mure juba ammu. Kunagi kui UAZ-ud, veokad ja bussid oli olukord teine. Uus aeg tõi kõigepealr massiliselt kaubikuid ja hiljem lisandusi mahtuniversaalid. Nüüd linnamaasturid ja kui poolpimesi lihtsalt eelmise kõrge sabas peab sõitma väga lihtsalt tehakse järgmine valik ka kõrgema istumise kasuks.
01
:) 12 november 2020 10:55 Ebasobiv kommentaar
Tänapäeval tegelikult on probleem, et autod on madalad, kas või uued Prantsuse minikaubikud, milledega ei sa aenam risti üle äärekivide sõita :) ... põhja kraapivaks võivad osutuda ka Talllinna vanalinna või Kalamaja /Pelgulinna lamavad politseinikud ... (miks küll neid ei ehitata vastavalt EVS-ile ..., kas seepärast et see on soovituslik :).
Maastureid ise ka ei armasta, aga meeldivad kõrge põhjaga sõiduautod, mõeldes lumehangedele ja metsaradadele. Alustades AMC Eagle-ga lõpetadaes Volvo, Mersu, Audi kõrgemaks tõstetud sedaanide - universaalidega. Tegelikult on ka Kia X-Ceed täiesti OK luukpära. Volvo XC90 võiks olla pigem tagumiste lükandustega mahtuniversaal - siis ta täidaks oma rolli lastevedamise autona ideaalselt (eriti kitsastes parkaltes kus sul on vaja laps turvatooli panna)
Ainus lükanduste ja talutava välimusega on müügile tulev 2021 Pacifica (4x4), kuigi tal on põhi kõvasti madalamal, kui 2000 aasta alguse (4x4) Voyageridel.
11
Mahno3 12 november 2020 11:04 Ebasobiv kommentaar
Tegelikult on kogu see linnamaasturite klass paras edevuse ja laristamise liik.

Maanteel, eriti kiirustel mis ületavad 90kmh, on nad suurema lauppinna tõttu kütusekulukamad - loodusevaenulikumad kui sama tehnikaga klassikaline sõiduauto.

Maastikuvõimekus on neil nn linnamaasturitel sõiduautoga samaväärne.

Mahu pooleset jäävad nad alla sarnases kõrguses sõiduauto lahendustega masinatele - levinuim näide - berlingo viimane põlvkond.

Väljavaate osas - ma sõidan vaheldumisi väga madala Leoni ja kõrge Rifteriga, nii maanteel kui Tallinnas. No ei ole põhimõttelist vahet.

Sisse istumiseks on kõrge auto tõesti parem, aga selleks ei pea olema maastur. Sama teeb välja ka jaapanipärane Kei car.

Kogu maasturibuumil on ainus põhjus - tundub äge. Sõiduomadused on kehvemad, kütusekulu suurem - aga äge on. See müüb.
52
Peeedu 12 november 2020 11:57 Ebasobiv kommentaar
Sõiduoskusest suurt ei räägita aga raskemates tingimustes on juhi oskustel suur roll. Enamus juhte halab juba väiksema kõrvalekalde puhul siledast asfaldist kus teine rahulikult sõiduautoga läbi läheb.
Nii hangitakse auto mis nagu parandaks need vead. Aga reaalsus on avalike teede puhul kui on mõni remont või kõrvalekalle see, et linnamaasturid suures osas ukerdavad ja segavad tavalistes autode olevaid juhte oma olematu kiirusega.
10
tjah 12 november 2020 12:34 Ebasobiv kommentaar
Eks need suundumused on nähtavasti üheks märgiks ühiskonna järjest pealiskaudsemaks muutumisest. Pealetulevate põlvkondade lugemus on järjest väiksem, vähem on vajadust ja tahtmist analüütiliselt mõelda, kriitilisteks eduteguriteks muutuvad muud oskused. Autovaldkonnas ei ole selle tunnuseks mitte ainult linnamaasturite pealetung, päris ilmekaks näiteks võiks lugeda ka viisi, kuidas tootjate/müüjate veebilehed on muutunud. Kui varem olid olulisel kohal kõikvõimalikud sentimeetrid, kilogrammid ja -vatid, siis täna on mõne firma kodulehel juba sama hästi kui võimatu mudelite tehnilist infot enam leida. Ei, selle asemel domineerivad “värvikad sõidud”, “kõik pilgud on sinul”, “rohkem vabadust” jne.

Kõige naljakam on minu arvates asjaolu, kuidas linnamaasturite omanikud ise üritavad tihtipeale valikut kuidagi ratsionaalselt põhjendada. Küsimus polevat mingil juhul selles, et asi näeb äge välja, vaid et siin on ikkagi tegu kõrgema kliirensiga autoga, mis on meie talvedes (!) möödapääsmatult vajalik. Täitsa huvitaks, kui paljud neist tegelikult on uurinud, kui kõrge kliirens tema autol siis õigupoolest on? Näiteks Mazda CX-3 kliirens on 155 mm, mis on täpselt sama kõige tavalisema Corollaga. Muidugi on ka täiesti korraliku kliirensiga linnamaastureid, aga vähegi sügavamas lumes saab mistahes nelikveoline Octavia taolisest “maasturist” ikka paremini hakkama.

Aga tulles korra tagasi herr Soorski sissejuhatava küsimuse juurde, siis kas polnud esimeseks pääsukeseks mitte Qashqai? Kusjuures meelde on jäänud esimesi testsõite teinud autoajakirjanike imestus, et kellele sellist pseudomaasturit õigupoolest vaja peaks minema - kui kõrgus kõrvale jätta, siis mõõtudelt põhimõtteliselt sama nagu toonane Almera, aga natuke kallim, natuke viletsamate sõiduomadustega, natuke janusem jne. Nii palju siis autoajakirjanike läbinägemisoskusest...
60
AntiOpel 12 november 2020 12:57 Ebasobiv kommentaar
Olles omanud linnamaastureid ja sõiduautosid, siis mina olen üks neist, kes mõistab nende pointi. Ja mingi ägedus vms tattnokalik seisukoht ei päde siin üldse.
Esiteks kõrgem isteasend, kui tavalises sõiduautos (võrdlen siinkohal omatud CR-V´d ja Accordi). Teiseks praktilisem (mahukam, lihtsam sisse-välja käia jne). Kolmandaks stabiilsus- raskem auto on libedates oludes stabiilsem. Ja nende kahe puhul oli kütusekulu vahe marginaalne. Isegi nii marginaalne, et igapäevaelus ei pane seda tähelegi. Nüüd omades Superbi ja naisevend Kodiaqi, saan tema ostust täiesti aru, sest kahte kõrvutades on pereautona Kodiaq parem- mahukam, ruumikam-praktilisem. Ja kütusekulu (mõlemad on 1.5TSI 110kw esiveolised 7k DSG kastiga) on meil sisuliselt sama. Kodaiq kulutab ehk liitrikese rohkem. Aga seda liitrikest normaalne inimene tähele ei pane.
Eespool toodi võrdlus suvalise sõidautoga nimega Berlingo. Berlingo ei ole klassikaline sõiduauto, vaid kaubikubaasil tehtud mahtuniversaal. Sama hästi oleks võinud võrdluseks tuua Sharani, Grand Voyageri või jumalteabmille.
Mis välimusse puutub, siis kui peaks valima nö klassikalise mahtuniversaali (nt Galaxy) ja linnamaasturi vahel, siis puhtalt välimuse järgi valiks viimase.
Aga- nagu on iga asjaga- ei saa olla ühtainsat ja püha tõde (va Uutes Uudistes ja Telegramis vist)- on ka siin asjal mitu tahku ning igaüks ostab ikka auto selle järgi, mida tal vaja on ning mis talle meeldib. See, et keegi kuskil kräunub sellest, kui mõttetu on linnamaastur, ei tohiks kellelegi korda minna autovalikul. Minu arvates näiteks on elektriautod mõttetud.
My two cents.
32
:) 12 november 2020 16:54 Ebasobiv kommentaar
"Kolmandaks stabiilsus - raskem auto on libedates oludes stabiilsem."
Anti Opel defineeri libedad olud ...
Tegelikult on siin süüdi rehv, õigemini selle selle omadused ja laius.
Kiilaka peal on ilmselt laiem parem ... lamelli pinda rohkem, aga lumelobjakas on kitsas rehv parem. Häda on selles, et uutele autodele ei saagi enam kitsaid rehve alla panna, sest velgi ei ole ja tootja ka ette ei näe ( miks sõidetakse rallit kitsaste rehvidega kui laiad ja mdala profiiliga on nii head?)
Õnneks mul endal on vanem auto, suvel on 225 laiad 17 tollised ja talvel 195 (tehas näeb ette küll 205) laiad 15 tollised - ja lausa lust on läbi lumiste vaalude lasta ja naelu ka ei igatse.

Ja mis siin salata maasturimoodi asjadest meeldib välimuse poolest Fiat Panda 4x4, Citroen C5 Aircross ja AM DBX ja mõni kandilisem veel ...

Prantslased tõin näiteks ... sest sellel no lävekarbid jube madalale lastud ja see ongi sõites põhiline . Üks asi on kliirens see on kõige madalam koht ja on tavaliselt rataste vahel teine asi on põhja kõrgus. Madala itaalja autoga on ka metsas ja lulmes käidud, kuhu tavaliselt autoga ei ronita ... saab hakkama küll, kui vaja.
21
Peeedu 13 november 2020 11:25 Ebasobiv kommentaar
Rikas inimene kes ostab uut autot on tavaliselt vanem. Põlved kanged ja selg valutab. Sportistmetega tavaautos on mul mugav sõita aga vot see sisse välja lühikeste juppidel hakkab juba segama. Kuigi sportistmed on mul juhuslikult sobival kasutatud autol alates aastast 2002 kaasas olnud järgmisena vist need välistan aga võtan tavaauto. Aga mine tea kui kauem autovahetusega viivitan või ülejärgmine vist tuleb linnamaastur. Just vanainimese mugavuse huvides.
Sama moodi naistega. Imelik küll, et üksik daam sõidab 5+2 mahtuniversaaliga aga kui kõrged kontsad ja lühike seelik autost elegantselt välja astusid olin võetud mees.
20
Nimi :
Nimi :
Kommentaar :
Kommentaar :
 

VEEL UUDISEID

Homme selgub Eesti aasta auto

Homme selgub Eesti aasta auto(6)

Eesti aasta auto 2021 selgub neljapäeval kell 18.30 Delfi TV-s algavas otsesaates. Võitja tuleb kuuikust Honda e, Land Rover Defender, Peugeot 208, Porsche Taycan, Škoda Octavia ja Toyota Yaris. Eesti ...

Eesti Autospordi Liit taaselustas noorteralli Eesti meistrivõistlused

Eesti Autospordi Liit taaselustas noorteralli Eesti meistrivõistlused

Alates käesolevast aastast võistlevad noored rallisõitjad taas Eesti meistritiitlile. Ühtlasi on tegemist noortele kõige odavama võimalusega autosporti sisenemiseks. Noorte meistrivõistlused toimuvad Eesti ...

Miks on vaja GLE „kupeed“?

Miks on vaja GLE „kupeed“?(9)

Milleks läheb vaja Mercedese GLE „kupeed“ või taolisi hiigelsuuri ja vaid keskmiselt praktilisi džiipe? Otseselt nagu ei lähegi vaja, aga vahva, et sellised autod olemas on. Kes soomekeelset ...

Eksperiment: korrosioonikaitse oma käega

Eksperiment: korrosioonikaitse oma käega(5)

Lisakorrosioonikaitse saab tehtud odavalt, aga lihtsasti see küll ei käi! Lisakorrosioonikaitse kulub Eesti oludes igale autole ära, see ei tohiks kellelegi üllatus olla. Remonditöökojad räägivad, et autode ...

Ralli MM 2021: tuleb keeruline hooaeg

Ralli MM 2021: tuleb keeruline hooaeg

Ehkki ralli MMi kalendris vahetuvad etapid juba enne hooaja algust ja kellelegi pole selge, kus, kuidas ja kas maailmameister selgub, antakse eelseisval nädalavahetusel MM-sarjale stardipauk. Enne uue ...

Ideeautost seeriaautoni: Cadillaci sõitev tulevikulabor

Ideeautost seeriaautoni: Cadillaci sõitev tulevikulabor

Cadillac Voyage’ist ei sündinud üht kindlat seeriamudelit, kuid sellel testitud tehnika- ja disainivõtteid kasutati paljudel hilisematel autodel. Cadillac nimetaski 1988. aastal esitletud Voyage’i ratastel ...

Kinomehaaniku „ametiauto“

Kinomehaaniku „ametiauto“(1)

Veokastiga motoroller Vjatka on nüüdseks tõeline haruldus, sest nõukaajal müüdi neid vaid asutustele, mis viskasid oma aja ära elanud tillukese tarbesõiduki külmalt utiili. Kastiga Vjatka oli „ametiautoks“ ...

 
Autod, mis sündisid tänu rallile

Autod, mis sündisid tänu rallile

Aegadel, mil ralliautode homologeerimiseks tarvilikud ettenähtud toodanguarvud olid väikesed, sündis tänu rallile tavaautosid, milliseid muidu polekski valmistatud. Põhiliselt juhtus see perioodil, mil ...

Emilia Abel: Eesti meistrivõistlused tuleb muuta atraktiivsemaks

Emilia Abel: Eesti meistrivõistlused tuleb muuta atraktiivsemaks

Eelmise aasta lõpus kinnitati Eesti Autospordi Liidu rallikomitee uueks esimeheks Emilia Abel, kellel on kogemused rahvusvaheliste võistluste korraldaja ja kohtunikuna.

Küsimus lugejalt: Miks stopp-startsüsteem uue akuga ei tööta?

Küsimus lugejalt: Miks stopp-startsüsteem uue akuga ei tööta?(9)

Mu neli aastat vanal autol hakkas aku nõrgaks jääma, ostsin poest samasuguste näitajatega aku ja panin selle ise paika. Kohe algusest peale oli selge, et stopp-start­süsteem enam ei tööta. Arvasin, et aku ...

Autopäevik. Kuidas säästan poole aasta palga?

Autopäevik. Kuidas säästan poole aasta palga?(4)

Jõudsin hiljuti ikka, mil paljud teevad seni elatud elust kokkuvõtteid ja mõtlevad, et on juba omajagu rabatud ja võiks elu teisel poolel täiel rinnal elada. Nii minagi. Unistuste auto ostmine on üks ...

Freelander 2: kui hooldada, siis kestab väga hästi

Freelander 2: kui hooldada, siis kestab väga hästi(4)

Teise põlvkonna Land Rover Free­lander on hea auto, mis teeb silmad ette paljudele sama aja linnadžiipidele. Auto on võimekas maastikul ja peab ka hästi vastu. Arvestades vanade Land Roverite üldist mainet ...

Liiklusõnnetused parklates: aasta jooksul enam kui 11 000 juhtumit

Liiklusõnnetused parklates: aasta jooksul enam kui 11 000 juhtumit

Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika kohaselt juhtub 41 protsenti liiklus­õnnetustest parklas. Millistes parklates tuleb õnnetusi ette kõige sagedamini, kui suur on parklaavariide rahaline kahju ...

Kolumn. Soorsk: Kiiduväärt algatus!

Kolumn. Soorsk: Kiiduväärt algatus!(1)

Juhtusin Eesti „surmamaanteele“ ja sattusin seal kaks korda „koerapulma“. ­Nimelt oli 70–80 km/h liikuva soolapuisturi taha kogunenud 5–6 autot, mis tegelesid teineteise sabaaluse nuusutamisega selle asemel, ...

 
Autolehe 20. jaanuari uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Autolehe 20. jaanuari uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Käsitöö-Porschega kõrberallile Ilmakuulsad Porsche-tuunijad Singer ja Tuthill ehitasid ühele fanaatikule korraga lausa kaks uunikumihõngulist ralliautot, millest üks on maastiku- ja teine asfaldiseades. ...

Renault avas kaarte

Renault avas kaarte

Renault’ grupp tuli välja uue plaaniga Renaulution ning esitles ideeautosid, mis näitlikustavad uusi suundi. Plaani põhielemente on kaks: efektiivsus, mis omakorda puudutab kulusid, arenduskiirust ja toodete ...

Mazda CX-5 suudab pimedas jalakäijad tuvastada

Mazda CX-5 suudab pimedas jalakäijad tuvastada

Mazda linnadžiip läbis värskenduskuuri, mis tõi varasemast kvaliteetsema sõitjateruumi ning täiustatud juhiabistid. Auto välisdisain jäi suuresti samaks, ainsana on muudetud CX-5 esiosa ja seal ilutsevat ...

Päeva kuulutus: kolm nõukaaja klassikut

Päeva kuulutus: kolm nõukaaja klassikut

auto24.ee portaali on müügile tulnud mitmeid väga heas korras hobiautosid, millega võiks tulevale hooajale vastu minna. Äsja saabus müügile GAZ-3102 Volga, mis on müüja sõnul sõitnud ainult 16 000 ...

Circle K lõpetab biolisandiga bensiini müügi

Circle K lõpetab biolisandiga bensiini müügi(7)

Circle K teatas, et hakkab müüma aastaringselt mootoribensiine, mis ei sisalda enam etanooli, et vastata Eesti tarbijate ootustele ja nõudmistele. Seadusest tuleneva taastuvenergia kohustuse täidab Circle K ...

Enam kui 200 vanamootorratast langes tuleroaks

Enam kui 200 vanamootorratast langes tuleroaks(5)

Austrias asuv Top Mountain Motomuuseum põles eile maani maha, teatab kohalik meedia. Tules hävis enam kui 200 vanamootorratast ja haruldast autot. Hochgurgl´i asulas 2000 meetri kõrgusel Alpides asuv muuseum ...

 
Euroopas Liidus langes uute sõiduautode müük mullu 23,7%

Euroopas Liidus langes uute sõiduautode müük mullu 23,7%(3)

Eelmise aasta detsembris pidurdus langus Euroopa uute sõiduautode turul, aga aastaga vähenes müük ligi veerandi võrra, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit. Euroopa Liidu riikides müüdi ...

Tuleviku-Hyundai saab erilise mürasummutuse

Tuleviku-Hyundai saab erilise mürasummutuse (1)

Iisraeli päritolu tehnoloogiaettevõte Silentium sõlmis lepingu Hyundaile ja Kiale varuosi tootva Hyundai Mobisega, mis annab Korea autotootjale õiguse kasutada tulevikus Silentiumi poolt välja arendatud ...

Ford tuunis Rangerit

Ford tuunis Rangerit

Ford Ranger sai mudelivalikusse agressiivsema välimusega ning luksuslikuma mudeli MS-RT. Ranger Wildtrak´i baasil valmistatava MS-RT tunneb väliselt ära meekärge meenutava süsinikplastist iluvõre, laiendatud ...

SEAT Ateca - auto24 proovisõit

SEAT Ateca - auto24 proovisõit(13)

Ajast, mil SEAT oma esimese linnadžiibi turule tõi, on möödunud tänaseks juba üle nelja aasta. Eelmisel aastal aga esitleti uuendatud Atecat ning täna vaatamegi üle, mida uut tõi endaga kaasa Ateca ...

ABT annab Volkswageni 1,5liitrisele mootorile 190 hj

ABT annab Volkswageni 1,5liitrisele mootorile 190 hj(5)

Volkswageni kontsernis väga paljudel mudelitel kasutatava 1,5liitrise bensiinimootori võimsus on tehaseseades 110 kW/150 hj, kuid ABT tõstab seda tervelt 27 protsendi võrra 140 kW/190 hobujõuni. Pöördemoment ...

Päeva leiud: kiire ja eriline universaal

Päeva leiud: kiire ja eriline universaal(10)

Tänaste leidude hulka kuulub äsja müügile jõudnud ning Eestis väga haruldane MG sportlik universaal ZT-T hinnaga 2900 eurot. Autol on 2,5liitrine V-6 mootor, mis arendab 140 kW/190 hj ning võimaldab 0-100 ...

PSA ja FCA liitumine viidi lõpule

PSA ja FCA liitumine viidi lõpule

FCA ja PSA teatasid, et nende ühinemine on lõpule viidud, tekkis suuruselt neljas autotootja maailmas. Uus hiigelkorporatsioon Stellantis toodab 14 automarki: Abarthit, Alfa Romeot, Citroeni, Chryslerit, ...

 
F1: Hooajaeelsed testisõidud toimuvad Bahreinis

F1: Hooajaeelsed testisõidud toimuvad Bahreinis(1)

Traditsiooniliselt on F1 MM-võistluste hooajaeelsed testisõidud toimunud viimastel aastatel Barcelonas, aga muudatuse tõttu kalendris viiakse need tänavu läbi Bahreinis. Algselt pidid testisõidud toimuma ...

F1: Renault tiim 2021 – uus nimi, uus boss, uued värvid

F1: Renault tiim 2021 – uus nimi, uus boss, uued värvid

Algavaks hooajaks nimetas Renault ümber oma tehasetiimi autotootjale kuuluva kaubamärgi järgi Alpine’ks. Lisaks uuele nimele saab võistkond ka uue bossi, kelleks on Suzuki MotoGP tiimi endine tegevjuht ...

Ka Honda HR-V muutub hübriidiks

Ka Honda HR-V muutub hübriidiks(1)

Honda avaldas täna esimesed infokillud uue põlvkonna HR-V kohta. Kõige olulisema uudisena saab HR-V-gi Honda e:HEV hübriidajami. Ainult sisepõlemismootoriga versiooni vähemalt Euroopas enam müügile ei ...

Alpine ja Lotus teevad koos elektrilise sportauto

Alpine ja Lotus teevad koos elektrilise sportauto

Renault ja Lotus teatasid, et hakkavad koostööd tegema ning esmalt sünnib sellest elektriline sportauto. Lisaks uue mudeli arendamisele ja tootmisele plaanitakse üheskoos osaleda ka autospordis. Kahel ...

Ralli: Arctic ralli võitis Hänninen, eestlastest oli parim Linnamäe

Ralli: Arctic ralli võitis Hänninen, eestlastest oli parim Linnamäe

Soome meistrivõistluste avaetapi Arctic Rally võitis Toyota Yaris WRC autol sõitnud Juho Hänninen, eestlased kõrgesse mängu ei sekkunud. R5 autodega startinud eestlastest oli lõpuks parim Georg Linnamäe, ...

Qashqai üllatab: mitu mootorit ja generaator ja…

Qashqai üllatab: mitu mootorit ja generaator ja…(12)

Ilmselt juunis müügile ilmuva uue Nissan Qashqai põnevaim jõuallikas tuleb Euroopa oludes enneolematu, kuid Jaapanis end kasinamas formaadis juba natuke tõestanuna. Uus Qashqai liigub nimelt puhtalt ...

auto24 müüb nädalakirja Autoleht veebiportaalile Geenius

auto24 müüb nädalakirja Autoleht veebiportaalile Geenius(3)

Kuulutusportaale auto24.ee, KV.ee, Osta.ee ja KuldneBörs.ee haldav AllePal müüs nädalakirja Autoleht veebiportaalile Geenius, mis võtab kord nädalas kolmapäeviti ilmuva ajakirja kirjastamise üle 1. ...

 
Dakari ralli võitis 14. korda Stephane Peterhansel

Dakari ralli võitis 14. korda Stephane Peterhansel

Mini sõitja Carlos Sainz võitis Dakari ralli viimase kiiruskatse, võistluse võit aga kuulus rekordiliselt 14. korda tema tiimikaaslasele Stephane Peterhanselile. Dakari ralli viimasel, 200 kilomeetrit pikal ...

Ralli: Thierry Neuville vahetas ootamatult kaardilugejat

Ralli: Thierry Neuville vahetas ootamatult kaardilugejat

Hyundai sõitja Thierry Neuville vahetas vaid nädal enne Monte Carlo ralli algust ootamatult kaardilugejat. Nicolas Gilsoul on olnud Thierry Neuville’i kaardilugejaks alates 2011. aastast ja seetõttu on uue ...

Jüri Vips osaleb F2 sarjas Hitechi võistkonnas

Jüri Vips osaleb F2 sarjas Hitechi võistkonnas

Jüri Vipsi osalemine tänavu F2 sarjas Hitech GP võistkonnas sai lõpuks ametliku kinnituse. Red Bulli noorte kasvandike hulka kuuluv eestlane on Hitechi võistkonnaga varasemalt tuttav, sest juba F3 sarjas ...

Elektri-Berlingo saabub sügisel

Elektri-Berlingo saabub sügisel(14)

Citroën toob sügisel Eestis müügile menuka kaubiku Berlingo elektrilise versiooni ë-Berlingo Van. Sarnaselt tava-Berlingoga toodetakse seda kahe kerepikkusega (furgooni maht vastavalt 3,3 ja 4,4 m3) ning ...

33 korda teooria- ja 29 korda sõidueksamil

33 korda teooria- ja 29 korda sõidueksamil(17)

Juhieksamite rekordid olid mullu vapustavad: teooriaeksamil proovis üks inimene kätt juba 33. korda ning sõidueksamilt üritati läbi saada 29. katsel. Transpordiamet ei täpsusta, kas tegu oli ühe ja sama ...

Lada püstitas absoluutse rekordi

Lada püstitas absoluutse rekordi(12)

Lada suutis mullu Venemaal kasvatada sõiduautode ja kaubikute turuosa 20,6 pealt 21,5% juurde, püstitades sellega viimase 9 aasta absoluutse rekordi. Kaubaks läks 343 512 autot, mille seas popimad olid ...

Elektridžiibiks keerab ka Corvette

Elektridžiibiks keerab ka Corvette

General Motors (GM) kavatseb ehitada vähemalt ühe Corvette’ist inspiratsiooni saanud elektriauto ning see tõotab tulla – üllatus-üllatus – linnadžiibi sarnane sõiduriist. Auto on iseenesest juba olemas, kuid ...

 
Toyota näitas oma uut Le Mans Hypercar klassi kuuluvat sportautot

Toyota näitas oma uut Le Mans Hypercar klassi kuuluvat sportautot

Toyota näitas avalikkusele esimest korda vastavalt sportautode MM-võistluste uutele reeglitele ehitatud hüperautot. Eelseisvaks hooajaks LMP1 klassi asendava Le Mans Hypercar klassi kuuluval Toyota GR010 ...

Ralli: Eestlased võistlustules täna algaval Arctic Rally’l

Ralli: Eestlased võistlustules täna algaval Arctic Rally’l

Täna algaval Soome meistrivõistluste avaetapil, Arctic rallil on stardis kolm Eesti meeskonda R5 autodel. Egon Kaur teeb Arctic rallil oma esimese stardi Volkswagen Polo GTI R5 autol ja samuti istub ...

Ralli: Toyota avalikustas tänavuse WRC auto kujunduse

Ralli: Toyota avalikustas tänavuse WRC auto kujunduse

Toyota tehasetiim avalikustas enne järgmisel nädalal toimuvat Monte Carlo rallit Yaris WRC auto uue kujunduse. Tehniliselt poolelt Toyota Yaris WRC autol mingeid muudatusi eelmise hooajaga võrreldes tiimi ...

F1: Charles Leclerc nakatus koroonaviirusse

F1: Charles Leclerc nakatus koroonaviirusse

Ferrari sõitja Charles Leclerc teatas, et on nakatunud koroonaviirusse ja püsib oma Monaco kodus isolatsioonis. Tema enda sõnul on tal vaid kerged sümptomid ja tõenäoliselt sai ta nakkuse oma tüdruksõbraga ...

Dakari eelviimasel kiiruskatsel oli taas võidukas Nasser Al-Attiyah

Dakari eelviimasel kiiruskatsel oli taas võidukas Nasser Al-Attiyah

Toyota sõitja Nasser Al-Attiyah sõitis Saudi Araabias toimuval Dakari ralli 11. kiiruskatsel välja päeva parima aja ja vähendas liidrina jätkava Stephane Peterhanseli edumaad. Kõrberalli eelviimasel ...

TV3 Grupp alustab järgmisel nädalal ralli MM-sarja ülekannetega

TV3 Grupp alustab järgmisel nädalal ralli MM-sarja ülekannetega(1)

TV3 Grupi kanalid alustavad autoralli MM-i sarja ülekannetega juba tuleval nädalal ning seda võimsamalt kui kunagi varem. Avaetapilt Monte Carlos toimuvad ülekanded 21.-24. jaanuarini ning rallisõprade ...

Töö käib uue Niva kallal

Töö käib uue Niva kallal(8)

Avtovaz avaldas esimese pildi uuest Niva ideeautost ning kinnitas, et töö uue seeriamudeli kallal käib. Uue Niva seeriaversiooni esitletakse 2024. aastal. Täpsemat infot uue mudeli kohta veel jagata, kuid ...

Päeva leid. Nagu tuliuus GAZ-69A

Päeva leid. Nagu tuliuus GAZ-69A(6)

Kuldse Börsi vahendusel on müügile pandud 1971. aasta GAZ-69A, mille kohta ütleb müüja, et auto on läbisõiduta. Piltidel näeb GAZ-69 tõepoolest hea välja, kuid kahjuks on kuulutus äärmiselt napisõnaline. ...