Mazda linnadžiip läbis värskenduskuuri, mis tõi varasemast kvaliteetsema sõitjateruumi ning täiustatud juhiabistid. Auto välisdisain jäi suuresti samaks, ainsana on muudetud CX-5 esiosa ja seal ilutsevat ...
Eelmise aasta lõpus kinnitati Eesti Autospordi Liidu rallikomitee uueks esimeheks Emilia Abel, kellel on kogemused rahvusvaheliste võistluste korraldaja ja kohtunikuna.
Kuidas teil tekkis huvi ...
General Motors (GM) kavatseb ehitada vähemalt ühe Corvette’ist inspiratsiooni saanud elektriauto ning see tõotab tulla – üllatus-üllatus – linnadžiibi sarnane sõiduriist. Auto on iseenesest juba olemas, kuid ...
Ajast, mil SEAT oma esimese linnadžiibi turule tõi, on möödunud tänaseks juba üle nelja aasta. Eelmisel aastal aga esitleti uuendatud Atecat ning täna vaatamegi üle, mida uut tõi endaga kaasa Ateca ...
Ford Ranger sai mudelivalikusse agressiivsema välimusega ning luksuslikuma mudeli MS-RT. Ranger Wildtrak´i baasil valmistatava MS-RT tunneb väliselt ära meekärge meenutava süsinikplastist iluvõre, laiendatud ...
Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika kohaselt juhtub 41 protsenti liiklusõnnetustest parklas. Millistes parklates tuleb õnnetusi ette kõige sagedamini, kui suur on parklaavariide rahaline kahju ...
Jõudsin hiljuti ikka, mil paljud teevad seni elatud elust kokkuvõtteid ja mõtlevad, et on juba omajagu rabatud ja võiks elu teisel poolel täiel rinnal elada. Nii minagi.
Unistuste auto ostmine on üks ...
PZU Kindlustuse poolt sotsiaalmeedias korraldatud iga-aastane küsitlus tõi tänavu üllatusliku tulemuse: vastanud autojuhtidest eelistab ligikaudu kaks kolmandikku lamellrehve ning kolmandiku valik langeb ...
FB pole päris õige koht kus uuringuid teha.Päris hulk potensiaalseid rehviostjaid lihtsalt seal ei figureeri.
Aga loomulikult saab kui ühte kanalit ühtemoodi kasutades aastate kaupa tuua välja kuhu suunda asi kaldub. Aga kõvasti välja öelda, et x protsenti autoomanike eelistab lamelle on vale. Osa pole sotsiaalmeedias ja päris paljudel pole sel või järgmisel aastal kavas üldse uusi talverehve soetada. Nemad võivad suht suvalt vastata kuna teema pole aktuaalne. Tuleb ikka vaadata kuidas rahakott hääletab või lugeda parklates sadu autosid ja vaadata mis rehvid all on.
Isiklik seisukoht - linnas lamell aga sõites linnast ka välja (eriti hommikul või õhtusel ajal) eelistan naaste. Linnas üldiselt teed sõidetavad ja soolaga üle külvatud. Ja kui jäädki sellel ühel lumisel päeval 20 minutit tööle hiljaks, siis ilmselt normaalne ülemus sellest numbrit ei tee. Sõites aga ennem kella 7 hommikul ja peale kella 21 õhtul maanteedel, siis sealne liuväli ei pane kaheti mõtlema. Olen tulnud küll ja veel mööda Tartu mnt või Pärnu mnt või Narva mnt tagasi linna mõeldes ise, kas ikka jõuab kohale. Kui on peamiselt sõit linnas ja linnast välja üldiselt päevasel (vahemikus 08-19) siis tõesti pole naaste vaja. Näituseks on meie pere emal lamellid, sest ainult linnasõit. Minul naastud, kuna pidevalt maanteid vaja mõõta. Ja kui vaja perega koos kusagile minna, siis vaatame, kumb valik hetkel õigem tundub. Kui libedaid maanteid sõitma ei peaks, siis elus ei eelistaks naaste, kuna lamell on ikka oluliselt vaiksem ja mõnusam.
pigem on asi selles, et lamellieelistajatel ongi ainult 1 rattad koos lamellidega aastaringselt autol all. Kui enne oli 2 jooksu, siis nüüd jääb ära 2x aastas rehvivahetuse kulu ja kui olidki naastrehvid eraldi velgedel, siis jääb ka see vahetamise kulu ära (paljudel pole oskust, et neid ise vahetada ja ka ei ole kohta, kus vahetada)
Pannakse autole lamellid alla ja ongi mitu aastat hooleta, sõltuvalt sõitmisest - kellel rohkem, kellel vähem.
See ongi kogu tõde lamellrehvide eelistamisest ja see jutt meie pehmest talvest on lihtsalt eneserahustamiseks (kuni ootamatu pauguni ülilibedal teel).
Aina suuremad rehvimõõdud panevad fakti ette, et isegi kui tahaks eelistada ühte, teist või kolmandat moodi rehve, siis finantsiliselt on lamellid aastaringselt ainuke realistlik valik.
Mul pole ka valikut, ka talvel harjunud suvilas/lihtsalt maapiirkondades kolamas käima ja noh, korralik teehoole põhimaanteedest kaugemal on ikka legend. Naastud alla jälle sest neid on lihtsalt vaja.
Mina kahtlen kas see suvel lamelliga on kokkuhoid. Järgmiseks talveks rehv kahtlane aga eraldi keskmisel 15 tuhandese aasta läbisõiduga saab 4-5 aastat ühe komplektiga läbi. Aga kui osta odavad saadaolevatest omadustele mõtlemata ja vahetuse eest maksab korra siis küll aga see rohkem JOKK skeem mitte tegelikule ohutusele mõtlemine.
Suvel tuleb sõita suverehviga ja talvel talverehviga ning talverehv on igaljuhul lamellrehv. Olen siiamaani ideaalselt hakkama saanud ja pole naine ka kurtnud.Ei ole ka linna inimesed.NB.Talvel peabki libe olema!
Nõustun eelkõnelejaga. Põhjamaade lamell pole mõeldud suvel sõitmiseks vaid samuti talviseks kasutuseks, nagu ka naast. Tundub, et enamus ajavad need asjad lootusetult segamini. Kesk-Euroopa M+S on nn. lamell aastaringi vuramiseks aga siis pole talvel suurt pidamist loota. Vabandage aga ei saa samuti aru, miks peab suurem osa linnas sõtev inimene naastusid kasutama. Lõhud vaid asfaltit ja reostad peenosakestega õhku. Vaadake, mis kevadel toimub.
Kevadel toimub see, et linnavalitsus hoiab tänavate koristamise pealt kokku. Peenosakesi asfaldist aga küll ei teki, pigem ikka jämedam kraam. Sõidan enamasti kõrvalmaanteel, ainuke mõistlik valik on naastrehv.
Lamellrehvide laialdasemat kasutuselevõttu takistab lisaks kallile hinnale ka see, et turul on eesti talve mittesobivad nn kesk-euroopa lamellrehvid, milledel on M+S ja kolme mäetipuga märgis küll olemas, aga klient ei suuda hinnata ikkagi kummi pehmust. No name kummitootja võib sinna mida iganes peale vormida. Maailma tipptegijate rehvid aga maksavad piltlikult eestlase romuauto hinna. Või rehviliising, ehh!
Teiseks, turul liigub kolm ja enam aastat vanu lamellrehve, mida reklaamitakse kui "uueväärseid" ja enamuses e-poodides jäetakse partii DOT kuupäev märkimata. Klient lähebki kergema vastupanu teed ja ostab naastrehvhid. Sama hind või odavamad kui korraalikud lamellid ja kõhklemist, muretsemist, uurimis- ja teadustööd vähem kui lammelidega jännates. Ei ole hea esimese musta jää või kiilakaga suure trassi kraavis olla.
Üle müstifitseeritakse neid asju ikka. Põhjamaade lamelle on turul lademetes ja täiesti mõistliku hinnaga. Paljud kallid brändid omavad ka nn odavbrände, mis on võrreldes emafirma toodanguga soodsamad aga sama head. Näiteks Goodyear’le kuulub ka Sava jne
Eestis lööb osadel välja see, et elatakse ülejõu ja siis nipitatakse või mõeldakse välja põhjusi, et oma eriti säästuvalikut põhjendada.
Aga isegi kasko omavastutusega tuleb korralik keskklassi rehvi jooks lihtsalt musta rõngaga võrreldes odavam kui tegu pole mingi eriti haruldase ja edeva mõõduga. Ja talverehvi jooks peab enamikel ikka 2-3 aastat vastu.
Tehke detsembri laupäeval Tallinna kaubanduskeskuste juures sissesõitvatele autodele küsitlus, mis rehvid auto all on ja selgubki tõde. Maainimene ka linnas liikumas ja vastus ei oleks kallutatud linnainimese poole. Ja selgub ka juhte, kes ei teagi, mis rehvid autol all on. Temale on see teema po..ui.
Otse loomulikult saab pärast muidugi väita, et see parklavärk pole ka õige. Tean paljusid kes just maakate ja ja muidu huviliste pärast laupäev ostukeskuste parklaid väldivad Aga igal juhul on vaatlus targem kui tekitada mõni eriti veel vabatahtlik küsitlus ja nagu me teame, et naastrehvide eelistamine on ametlikult vale suund ning inimene kipub vastama õiget vastust. Aga rahakoti rauad avab teistmoodi.
Tulevikku vaadates on ainuke lahendus, et mingi aeg tuleks naastrehvid maksustada või üldse keelata. Teede ehitus on lihtsalt nii kallis, et naastude tekitatud kahju ei jõua kinni maksta. Loomulikult on inimelu tähtsam kui raha lugemine aga lamellrehvide kasutamine ei tähenda automaatselt kraavi sõitmist. Ma olen viimased üheksa aastat Tartust 25km kaugusel tööl käinud ja pole kordagi lamellidega hätta jäänud. On mõned harvad olukorrad, kui tee on jääs ja tuleb sõidustiili rahulikumaks kohandada aga olgem ausad, et suurem osa talvest on meil lumevaba ja naastrehvidega krõbistamine on arulage.
Eesti aasta auto 2021 selgub neljapäeval kell 18.30 Delfi TV-s algavas otsesaates.
Võitja tuleb kuuikust Honda e, Land Rover Defender, Peugeot 208, Porsche Taycan, Škoda Octavia ja Toyota Yaris.
Eesti ...
Alates käesolevast aastast võistlevad noored rallisõitjad taas Eesti meistritiitlile. Ühtlasi on tegemist noortele kõige odavama võimalusega autosporti sisenemiseks.
Noorte meistrivõistlused toimuvad Eesti ...
Milleks läheb vaja Mercedese GLE „kupeed“ või taolisi hiigelsuuri ja vaid keskmiselt praktilisi džiipe? Otseselt nagu ei lähegi vaja, aga vahva, et sellised autod olemas on.
Kes soomekeelset ...
Lisakorrosioonikaitse saab tehtud odavalt, aga lihtsasti see küll ei käi!
Lisakorrosioonikaitse kulub Eesti oludes igale autole ära, see ei tohiks kellelegi üllatus olla. Remonditöökojad räägivad, et autode ...
Ehkki ralli MMi kalendris vahetuvad etapid juba enne hooaja algust ja kellelegi pole selge, kus, kuidas ja kas maailmameister selgub, antakse eelseisval nädalavahetusel MM-sarjale stardipauk.
Enne uue ...
Cadillac Voyage’ist ei sündinud üht kindlat seeriamudelit, kuid sellel testitud tehnika- ja disainivõtteid kasutati paljudel hilisematel autodel.
Cadillac nimetaski 1988. aastal esitletud Voyage’i ratastel ...
Veokastiga motoroller Vjatka on nüüdseks tõeline haruldus, sest nõukaajal müüdi neid vaid asutustele, mis viskasid oma aja ära elanud tillukese tarbesõiduki külmalt utiili.
Kastiga Vjatka oli „ametiautoks“ ...
Aegadel, mil ralliautode homologeerimiseks tarvilikud ettenähtud toodanguarvud olid väikesed, sündis tänu rallile tavaautosid, milliseid muidu polekski valmistatud. Põhiliselt juhtus see perioodil, mil ...
Eelmise aasta lõpus kinnitati Eesti Autospordi Liidu rallikomitee uueks esimeheks Emilia Abel, kellel on kogemused rahvusvaheliste võistluste korraldaja ja kohtunikuna.
Mu neli aastat vanal autol hakkas aku nõrgaks jääma, ostsin poest samasuguste näitajatega aku ja panin selle ise paika. Kohe algusest peale oli selge, et stopp-startsüsteem enam ei tööta. Arvasin, et aku ...
Jõudsin hiljuti ikka, mil paljud teevad seni elatud elust kokkuvõtteid ja mõtlevad, et on juba omajagu rabatud ja võiks elu teisel poolel täiel rinnal elada. Nii minagi.
Unistuste auto ostmine on üks ...
Teise põlvkonna Land Rover Freelander on hea auto, mis teeb silmad ette paljudele sama aja linnadžiipidele.
Auto on võimekas maastikul ja peab ka hästi vastu. Arvestades vanade Land Roverite üldist mainet ...
Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika kohaselt juhtub 41 protsenti liiklusõnnetustest parklas. Millistes parklates tuleb õnnetusi ette kõige sagedamini, kui suur on parklaavariide rahaline kahju ...
Juhtusin Eesti „surmamaanteele“ ja sattusin seal kaks korda „koerapulma“. Nimelt oli 70–80 km/h liikuva soolapuisturi taha kogunenud 5–6 autot, mis tegelesid teineteise sabaaluse nuusutamisega selle asemel, ...
Käsitöö-Porschega kõrberallile
Ilmakuulsad Porsche-tuunijad Singer ja Tuthill ehitasid ühele fanaatikule korraga lausa kaks uunikumihõngulist ralliautot, millest üks on maastiku- ja teine asfaldiseades.
...
Renault’ grupp tuli välja uue plaaniga Renaulution ning esitles ideeautosid, mis näitlikustavad uusi suundi. Plaani põhielemente on kaks: efektiivsus, mis omakorda puudutab kulusid, arenduskiirust ja toodete ...
Mazda linnadžiip läbis värskenduskuuri, mis tõi varasemast kvaliteetsema sõitjateruumi ning täiustatud juhiabistid. Auto välisdisain jäi suuresti samaks, ainsana on muudetud CX-5 esiosa ja seal ilutsevat ...
auto24.ee portaali on müügile tulnud mitmeid väga heas korras hobiautosid, millega võiks tulevale hooajale vastu minna.
Äsja saabus müügile GAZ-3102 Volga, mis on müüja sõnul sõitnud ainult 16 000 ...
Circle K teatas, et hakkab müüma aastaringselt mootoribensiine, mis ei sisalda enam etanooli, et vastata Eesti tarbijate ootustele ja nõudmistele. Seadusest tuleneva taastuvenergia kohustuse täidab Circle K ...
Austrias asuv Top Mountain Motomuuseum põles eile maani maha, teatab kohalik meedia. Tules hävis enam kui 200 vanamootorratast ja haruldast autot. Hochgurgl´i asulas 2000 meetri kõrgusel Alpides asuv muuseum ...
Eelmise aasta detsembris pidurdus langus Euroopa uute sõiduautode turul, aga aastaga vähenes müük ligi veerandi võrra, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit.
Euroopa Liidu riikides müüdi ...
Iisraeli päritolu tehnoloogiaettevõte Silentium sõlmis lepingu Hyundaile ja Kiale varuosi tootva Hyundai Mobisega, mis annab Korea autotootjale õiguse kasutada tulevikus Silentiumi poolt välja arendatud ...
Ford Ranger sai mudelivalikusse agressiivsema välimusega ning luksuslikuma mudeli MS-RT. Ranger Wildtrak´i baasil valmistatava MS-RT tunneb väliselt ära meekärge meenutava süsinikplastist iluvõre, laiendatud ...
Ajast, mil SEAT oma esimese linnadžiibi turule tõi, on möödunud tänaseks juba üle nelja aasta. Eelmisel aastal aga esitleti uuendatud Atecat ning täna vaatamegi üle, mida uut tõi endaga kaasa Ateca ...
Volkswageni kontsernis väga paljudel mudelitel kasutatava 1,5liitrise bensiinimootori võimsus on tehaseseades 110 kW/150 hj, kuid ABT tõstab seda tervelt 27 protsendi võrra 140 kW/190 hobujõuni. Pöördemoment ...
Tänaste leidude hulka kuulub äsja müügile jõudnud ning Eestis väga haruldane MG sportlik universaal ZT-T hinnaga 2900 eurot. Autol on 2,5liitrine V-6 mootor, mis arendab 140 kW/190 hj ning võimaldab 0-100 ...
FCA ja PSA teatasid, et nende ühinemine on lõpule viidud, tekkis suuruselt neljas autotootja maailmas.
Uus hiigelkorporatsioon Stellantis toodab 14 automarki: Abarthit, Alfa Romeot, Citroeni, Chryslerit, ...
Traditsiooniliselt on F1 MM-võistluste hooajaeelsed testisõidud toimunud viimastel aastatel Barcelonas, aga muudatuse tõttu kalendris viiakse need tänavu läbi Bahreinis.
Algselt pidid testisõidud toimuma ...
Algavaks hooajaks nimetas Renault ümber oma tehasetiimi autotootjale kuuluva kaubamärgi järgi Alpine’ks.
Lisaks uuele nimele saab võistkond ka uue bossi, kelleks on Suzuki MotoGP tiimi endine tegevjuht ...
Honda avaldas täna esimesed infokillud uue põlvkonna HR-V kohta. Kõige olulisema uudisena saab HR-V-gi Honda e:HEV hübriidajami. Ainult sisepõlemismootoriga versiooni vähemalt Euroopas enam müügile ei ...
Renault ja Lotus teatasid, et hakkavad koostööd tegema ning esmalt sünnib sellest elektriline sportauto.
Lisaks uue mudeli arendamisele ja tootmisele plaanitakse üheskoos osaleda ka autospordis. Kahel ...
Soome meistrivõistluste avaetapi Arctic Rally võitis Toyota Yaris WRC autol sõitnud Juho Hänninen, eestlased kõrgesse mängu ei sekkunud.
R5 autodega startinud eestlastest oli lõpuks parim Georg Linnamäe, ...
Ilmselt juunis müügile ilmuva uue Nissan Qashqai põnevaim jõuallikas tuleb Euroopa oludes enneolematu, kuid Jaapanis end kasinamas formaadis juba natuke tõestanuna.
Uus Qashqai liigub nimelt puhtalt ...
Kuulutusportaale auto24.ee, KV.ee, Osta.ee ja KuldneBörs.ee haldav AllePal müüs nädalakirja Autoleht veebiportaalile Geenius, mis võtab kord nädalas kolmapäeviti ilmuva ajakirja kirjastamise üle 1. ...
Mini sõitja Carlos Sainz võitis Dakari ralli viimase kiiruskatse, võistluse võit aga kuulus rekordiliselt 14. korda tema tiimikaaslasele Stephane Peterhanselile.
Dakari ralli viimasel, 200 kilomeetrit pikal ...
Hyundai sõitja Thierry Neuville vahetas vaid nädal enne Monte Carlo ralli algust ootamatult kaardilugejat.
Nicolas Gilsoul on olnud Thierry Neuville’i kaardilugejaks alates 2011. aastast ja seetõttu on uue ...
Jüri Vipsi osalemine tänavu F2 sarjas Hitech GP võistkonnas sai lõpuks ametliku kinnituse.
Red Bulli noorte kasvandike hulka kuuluv eestlane on Hitechi võistkonnaga varasemalt tuttav, sest juba F3 sarjas ...
Citroën toob sügisel Eestis müügile menuka kaubiku Berlingo elektrilise versiooni ë-Berlingo Van. Sarnaselt tava-Berlingoga toodetakse seda kahe kerepikkusega (furgooni maht vastavalt 3,3 ja 4,4 m3) ning ...
Juhieksamite rekordid olid mullu vapustavad: teooriaeksamil proovis üks inimene kätt juba 33. korda ning sõidueksamilt üritati läbi saada 29. katsel. Transpordiamet ei täpsusta, kas tegu oli ühe ja sama ...
Lada suutis mullu Venemaal kasvatada sõiduautode ja kaubikute turuosa 20,6 pealt 21,5% juurde, püstitades sellega viimase 9 aasta absoluutse rekordi. Kaubaks läks 343 512 autot, mille seas popimad olid ...
General Motors (GM) kavatseb ehitada vähemalt ühe Corvette’ist inspiratsiooni saanud elektriauto ning see tõotab tulla – üllatus-üllatus – linnadžiibi sarnane sõiduriist. Auto on iseenesest juba olemas, kuid ...
Toyota näitas avalikkusele esimest korda vastavalt sportautode MM-võistluste uutele reeglitele ehitatud hüperautot.
Eelseisvaks hooajaks LMP1 klassi asendava Le Mans Hypercar klassi kuuluval Toyota GR010 ...
Täna algaval Soome meistrivõistluste avaetapil, Arctic rallil on stardis kolm Eesti meeskonda R5 autodel.
Egon Kaur teeb Arctic rallil oma esimese stardi Volkswagen Polo GTI R5 autol ja samuti istub ...
Toyota tehasetiim avalikustas enne järgmisel nädalal toimuvat Monte Carlo rallit Yaris WRC auto uue kujunduse.
Tehniliselt poolelt Toyota Yaris WRC autol mingeid muudatusi eelmise hooajaga võrreldes tiimi ...
Ferrari sõitja Charles Leclerc teatas, et on nakatunud koroonaviirusse ja püsib oma Monaco kodus isolatsioonis.
Tema enda sõnul on tal vaid kerged sümptomid ja tõenäoliselt sai ta nakkuse oma tüdruksõbraga ...
Toyota sõitja Nasser Al-Attiyah sõitis Saudi Araabias toimuval Dakari ralli 11. kiiruskatsel välja päeva parima aja ja vähendas liidrina jätkava Stephane Peterhanseli edumaad.
Kõrberalli eelviimasel ...
TV3 Grupi kanalid alustavad autoralli MM-i sarja ülekannetega juba tuleval nädalal ning seda võimsamalt kui kunagi varem.
Avaetapilt Monte Carlos toimuvad ülekanded 21.-24. jaanuarini ning rallisõprade ...
Avtovaz avaldas esimese pildi uuest Niva ideeautost ning kinnitas, et töö uue seeriamudeli kallal käib.
Uue Niva seeriaversiooni esitletakse 2024. aastal. Täpsemat infot uue mudeli kohta veel jagata, kuid ...
Kuldse Börsi vahendusel on müügile pandud 1971. aasta GAZ-69A, mille kohta ütleb müüja, et auto on läbisõiduta.
Piltidel näeb GAZ-69 tõepoolest hea välja, kuid kahjuks on kuulutus äärmiselt napisõnaline. ...
KOMMENTAARID (16)