Veokastiga motoroller Vjatka on nüüdseks tõeline haruldus, sest nõukaajal müüdi neid vaid asutustele, mis viskasid oma aja ära elanud tillukese tarbesõiduki külmalt utiili.
Kastiga Vjatka oli „ametiautoks“ ...
Monte Carlo ralli esimesel kiiruskatsel hirmuäratava avarii teinud M-Sport Fordi sõitja Teemu Suninen peab võistluse pooleli jätma. Soomlase auto sai avariis sedavõrd palju kannatada, et tal Monte Carlo ...
Schmitz Cargobulli sadulkardinfurgooni katuse kõrguse osalise reguleerimise võimalus aitab õhutakistuse vähendamise kaudu säästa kuni 5% kütust ehk haagisetootja arvutuse (selle käiku ei selgitata) järgi üle ...
Mercedes pikendas taas oma EQ mudelite valikut ning otsustas ka V-klassi elektriautoks muuta, mille nimeks on EQV. Plaan on ju hea - auto on suur, selle pardale mahub suur aku ja lühikesteks linnasõitudeks ...
Mazda linnadžiip läbis värskenduskuuri, mis tõi varasemast kvaliteetsema sõitjateruumi ning täiustatud juhiabistid. Auto välisdisain jäi suuresti samaks, ainsana on muudetud CX-5 esiosa ja seal ilutsevat ...
Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika kohaselt juhtub 41 protsenti liiklusõnnetustest parklas. Millistes parklates tuleb õnnetusi ette kõige sagedamini, kui suur on parklaavariide rahaline kahju ...
Jõudsin hiljuti ikka, mil paljud teevad seni elatud elust kokkuvõtteid ja mõtlevad, et on juba omajagu rabatud ja võiks elu teisel poolel täiel rinnal elada. Nii minagi.
Unistuste auto ostmine on üks ...
PZU Kindlustuse poolt sotsiaalmeedias korraldatud iga-aastane küsitlus tõi tänavu üllatusliku tulemuse: vastanud autojuhtidest eelistab ligikaudu kaks kolmandikku lamellrehve ning kolmandiku valik langeb ...
FB pole päris õige koht kus uuringuid teha.Päris hulk potensiaalseid rehviostjaid lihtsalt seal ei figureeri.
Aga loomulikult saab kui ühte kanalit ühtemoodi kasutades aastate kaupa tuua välja kuhu suunda asi kaldub. Aga kõvasti välja öelda, et x protsenti autoomanike eelistab lamelle on vale. Osa pole sotsiaalmeedias ja päris paljudel pole sel või järgmisel aastal kavas üldse uusi talverehve soetada. Nemad võivad suht suvalt vastata kuna teema pole aktuaalne. Tuleb ikka vaadata kuidas rahakott hääletab või lugeda parklates sadu autosid ja vaadata mis rehvid all on.
Isiklik seisukoht - linnas lamell aga sõites linnast ka välja (eriti hommikul või õhtusel ajal) eelistan naaste. Linnas üldiselt teed sõidetavad ja soolaga üle külvatud. Ja kui jäädki sellel ühel lumisel päeval 20 minutit tööle hiljaks, siis ilmselt normaalne ülemus sellest numbrit ei tee. Sõites aga ennem kella 7 hommikul ja peale kella 21 õhtul maanteedel, siis sealne liuväli ei pane kaheti mõtlema. Olen tulnud küll ja veel mööda Tartu mnt või Pärnu mnt või Narva mnt tagasi linna mõeldes ise, kas ikka jõuab kohale. Kui on peamiselt sõit linnas ja linnast välja üldiselt päevasel (vahemikus 08-19) siis tõesti pole naaste vaja. Näituseks on meie pere emal lamellid, sest ainult linnasõit. Minul naastud, kuna pidevalt maanteid vaja mõõta. Ja kui vaja perega koos kusagile minna, siis vaatame, kumb valik hetkel õigem tundub. Kui libedaid maanteid sõitma ei peaks, siis elus ei eelistaks naaste, kuna lamell on ikka oluliselt vaiksem ja mõnusam.
pigem on asi selles, et lamellieelistajatel ongi ainult 1 rattad koos lamellidega aastaringselt autol all. Kui enne oli 2 jooksu, siis nüüd jääb ära 2x aastas rehvivahetuse kulu ja kui olidki naastrehvid eraldi velgedel, siis jääb ka see vahetamise kulu ära (paljudel pole oskust, et neid ise vahetada ja ka ei ole kohta, kus vahetada)
Pannakse autole lamellid alla ja ongi mitu aastat hooleta, sõltuvalt sõitmisest - kellel rohkem, kellel vähem.
See ongi kogu tõde lamellrehvide eelistamisest ja see jutt meie pehmest talvest on lihtsalt eneserahustamiseks (kuni ootamatu pauguni ülilibedal teel).
Aina suuremad rehvimõõdud panevad fakti ette, et isegi kui tahaks eelistada ühte, teist või kolmandat moodi rehve, siis finantsiliselt on lamellid aastaringselt ainuke realistlik valik.
Mul pole ka valikut, ka talvel harjunud suvilas/lihtsalt maapiirkondades kolamas käima ja noh, korralik teehoole põhimaanteedest kaugemal on ikka legend. Naastud alla jälle sest neid on lihtsalt vaja.
Mina kahtlen kas see suvel lamelliga on kokkuhoid. Järgmiseks talveks rehv kahtlane aga eraldi keskmisel 15 tuhandese aasta läbisõiduga saab 4-5 aastat ühe komplektiga läbi. Aga kui osta odavad saadaolevatest omadustele mõtlemata ja vahetuse eest maksab korra siis küll aga see rohkem JOKK skeem mitte tegelikule ohutusele mõtlemine.
Suvel tuleb sõita suverehviga ja talvel talverehviga ning talverehv on igaljuhul lamellrehv. Olen siiamaani ideaalselt hakkama saanud ja pole naine ka kurtnud.Ei ole ka linna inimesed.NB.Talvel peabki libe olema!
Nõustun eelkõnelejaga. Põhjamaade lamell pole mõeldud suvel sõitmiseks vaid samuti talviseks kasutuseks, nagu ka naast. Tundub, et enamus ajavad need asjad lootusetult segamini. Kesk-Euroopa M+S on nn. lamell aastaringi vuramiseks aga siis pole talvel suurt pidamist loota. Vabandage aga ei saa samuti aru, miks peab suurem osa linnas sõtev inimene naastusid kasutama. Lõhud vaid asfaltit ja reostad peenosakestega õhku. Vaadake, mis kevadel toimub.
Kevadel toimub see, et linnavalitsus hoiab tänavate koristamise pealt kokku. Peenosakesi asfaldist aga küll ei teki, pigem ikka jämedam kraam. Sõidan enamasti kõrvalmaanteel, ainuke mõistlik valik on naastrehv.
Lamellrehvide laialdasemat kasutuselevõttu takistab lisaks kallile hinnale ka see, et turul on eesti talve mittesobivad nn kesk-euroopa lamellrehvid, milledel on M+S ja kolme mäetipuga märgis küll olemas, aga klient ei suuda hinnata ikkagi kummi pehmust. No name kummitootja võib sinna mida iganes peale vormida. Maailma tipptegijate rehvid aga maksavad piltlikult eestlase romuauto hinna. Või rehviliising, ehh!
Teiseks, turul liigub kolm ja enam aastat vanu lamellrehve, mida reklaamitakse kui "uueväärseid" ja enamuses e-poodides jäetakse partii DOT kuupäev märkimata. Klient lähebki kergema vastupanu teed ja ostab naastrehvhid. Sama hind või odavamad kui korraalikud lamellid ja kõhklemist, muretsemist, uurimis- ja teadustööd vähem kui lammelidega jännates. Ei ole hea esimese musta jää või kiilakaga suure trassi kraavis olla.
Üle müstifitseeritakse neid asju ikka. Põhjamaade lamelle on turul lademetes ja täiesti mõistliku hinnaga. Paljud kallid brändid omavad ka nn odavbrände, mis on võrreldes emafirma toodanguga soodsamad aga sama head. Näiteks Goodyear’le kuulub ka Sava jne
Eestis lööb osadel välja see, et elatakse ülejõu ja siis nipitatakse või mõeldakse välja põhjusi, et oma eriti säästuvalikut põhjendada.
Aga isegi kasko omavastutusega tuleb korralik keskklassi rehvi jooks lihtsalt musta rõngaga võrreldes odavam kui tegu pole mingi eriti haruldase ja edeva mõõduga. Ja talverehvi jooks peab enamikel ikka 2-3 aastat vastu.
Tehke detsembri laupäeval Tallinna kaubanduskeskuste juures sissesõitvatele autodele küsitlus, mis rehvid auto all on ja selgubki tõde. Maainimene ka linnas liikumas ja vastus ei oleks kallutatud linnainimese poole. Ja selgub ka juhte, kes ei teagi, mis rehvid autol all on. Temale on see teema po..ui.
Otse loomulikult saab pärast muidugi väita, et see parklavärk pole ka õige. Tean paljusid kes just maakate ja ja muidu huviliste pärast laupäev ostukeskuste parklaid väldivad Aga igal juhul on vaatlus targem kui tekitada mõni eriti veel vabatahtlik küsitlus ja nagu me teame, et naastrehvide eelistamine on ametlikult vale suund ning inimene kipub vastama õiget vastust. Aga rahakoti rauad avab teistmoodi.
Tulevikku vaadates on ainuke lahendus, et mingi aeg tuleks naastrehvid maksustada või üldse keelata. Teede ehitus on lihtsalt nii kallis, et naastude tekitatud kahju ei jõua kinni maksta. Loomulikult on inimelu tähtsam kui raha lugemine aga lamellrehvide kasutamine ei tähenda automaatselt kraavi sõitmist. Ma olen viimased üheksa aastat Tartust 25km kaugusel tööl käinud ja pole kordagi lamellidega hätta jäänud. On mõned harvad olukorrad, kui tee on jääs ja tuleb sõidustiili rahulikumaks kohandada aga olgem ausad, et suurem osa talvest on meil lumevaba ja naastrehvidega krõbistamine on arulage.
Prantsusmaa autotootja Peugeot on elektrifitseerinud oma kaubikute mudeliterea ning täna tutvustati elektriautode uusimat liiget e-Partner. Elektriauto valmistatakse 2019. aastal tootmisse tulnud viimase ...
Hyundai tutvustas uut robotit DAL-e, mis võtab tulevikus üle klientidega suhtlemise automüügisaalides. 116 sentimeetrit pikk ja 80 kilogrammi kaaluv robot liigub neljal rattal ning on varustatud ...
Jenson Button on juba kolmas F1 maailmameister, kes registreeris oma võistkonna elektrimaasturite sarja Extreme E.
Varasemalt on sarjaga liitunud ka Lewis Hamiltoni ja Nico Rosbergi tiimid, aga erinevalt ...
Mercedes pikendas taas oma EQ mudelite valikut ning otsustas ka V-klassi elektriautoks muuta, mille nimeks on EQV. Plaan on ju hea - auto on suur, selle pardale mahub suur aku ja lühikesteks linnasõitudeks ...
Avariirohkuselt juba mõnda aega esikohal püsiv Tartu keerulisim liiklussõlm, nn Riia ring ehitatakse suurejooneliselt ümber, kulutades selleks 30,8 miljonit eurot. Ilmselt mais algav ning 2023. aasta ...
Hispaania pisikese autoehituskoja Hurtan Cars uusim näputöö on firma traditsioonidele kindlaks jäädes taas midagi … eee ... retrolikku. Olgu, ilu on vaataja silmis, aga Mazda MX-5 põhjal ehitatud ...
Kas mäletate veel Renault’ ebaõnnestunud katset tekitada mahtautodest uus luksussõidukitüüp (Vel Satis ja Avantime)? Nüüd üritab Kia midagi samasugust mahtuniversaali Carnival eriti noobli sisustuse ja ...
BMW jätkab publiku irriteerimist hiigelsuurte neerude sarnase iluvõrega – nüüd on need kolinud ka mootorrattale! Tegu pole siiski seeriamudeli, vaid kuulsa tsiklituunija Dirk Öhlerkingi art deco stiilis ...
Schmitz Cargobulli sadulkardinfurgooni katuse kõrguse osalise reguleerimise võimalus aitab õhutakistuse vähendamise kaudu säästa kuni 5% kütust ehk haagisetootja arvutuse (selle käiku ei selgitata) järgi üle ...
USA-s resideeruv Eesti võidusõitja Tõnis Kasemets alustas IMSA Prototype Challenge sarja hooaega võidukalt.
Tõnis Kasemets ja tema meeskonnakaaslane Bruce Hamilton saavutasid klassivõidu kuulsal Daytona ...
Toyota ehitas koos Stanfordi ülikooli teadlastega isejuhtiva Supra, mis oskab kõrvalise abita ehk täiesti iseseisvalt … driftida. Esmapilgul arusaamatuna tunduval autol (Kas sellise peaks ostma see, kes ise ...
Raplamaal peeti noorteralli Eesti meistrivõistluste ja rahvaralli karikavõistluste esimene etapp. Sulailmas sõidetud võistlus oli keeruline, sest teedel leidus kiilasjääd, lund ja pori ning haardetingimused ...
MM-võistluste avaetapi, Monte Carlo ralli võitis tiitlikaitsja Sebastien Ogier, kellele see oli rekordiline kaheksas esikoht legendaarsel rallil.
Viimasel võistluspäeval läbiti kaks kiiruskatset kahel ...
Monte Carlo ralli kolmandal päeval oli Ott Tänak sunnitud kahe rehvi purunemise tõttu võistluse pooleli jätma.
Laupäeval toimunud kolmel kiiruskatsel olid Monte Carlo rallile omaselt keerulised olud ja ...
Chrysler lõpetab Venemaal autode müügi, kirjutab ajakiri Avtorevju, kuid päris lõpuni see siiski selge ei ole.
Ühelt pool kinnitas importöör ajakirjale, et Chrysler siiski ei lahku, teisalt teatasid ...
Monte Carlo ralli sündmusterohke teise päeva lõpuks tõusis võistluse liidriks Elfyn Evans, kes edestab Sebastien Ogieri ja Ott Tänakut.
Hommikul enne hoolduspausi sõidetud kolmel kiiruskatsel vajutas gaasi ...
auto24.ee vahendusel müüakse üsna haruldast Saab 90, mis on omamoodi segu Saab 99-st ja Saab 900-st.
Müüja küsib 1984. aasta auto eest kuulutuses 3200 eurot. "Heas sõidukorras, kere korralikult ülevärvitud. ...
Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika kohaselt registreeriti mullu 29 700 liikluskindlustusjuhtumit, mida on 6400 juhtumi võrra vähem kui tunamullu. Liikluskindlustuse keskmine aastamakse oli 114 ...
Itaalia firma Militem teatas, et on valmis müüma kogu oma mudeligammat rahvusvaheliselt. Tegemist on Ameerika autodega, mis läbisid Militemis ulatusliku "järeltöötluse".
Militem on esindatud Itaalias ja ...
Autoajakirjanikest žürii valis Eesti aasta autoks Porsche Taycani. Tegemist on esimese elektriautoga, mis sellise tiitli võitnud.
Taycan kogus 37 punkti, Land Rover Defender 36, Peugeot 208 34, Toyota Yaris ...
Monte Carlo ralli esimesel kiiruskatsel hirmuäratava avarii teinud M-Sport Fordi sõitja Teemu Suninen peab võistluse pooleli jätma. Soomlase auto sai avariis sedavõrd palju kannatada, et tal Monte Carlo ...
Ott Tänak ja Martin Järveoja võitsid mõlemad Monte Carlo ralli avapäeval sõidetud kiiruskatsed ning lähevad homsele päevale vastu võistluse liidritena.
Juba esimesel kiiruskatsel juhtus ka üks suurem ...
Jäävihma tõttu on teeolud Harjumaal, Raplamaal, Läänemaal, Pärnumaal ja Saaremaal väga keerulised.
Jäävihma tõttu esineb riigi põhi- ja tugimaanteedel ohtlikke libedaid lõike. „Riigiteede hooldajad on täies ...
Varem Hiinas pakutud tagaveoline Porsche Taycan jõuab lõpuks müügile ka Euroopas. Uue baasmudeli hinnad on juba teada, Eestis maksab 240 kW/326 hj arendav Taycan 83 400 eurot, mis tähendab, et see on ...
Eesti Autospordi Liidu egiidi all toimub mitmeid võistlusi, mis ei kuulu Eesti meistrivõistluste arvestusse, kuid on harrastajate seas väga populaarsed. Üheks neist on 23. jaanuaril Raassilla rajal algav ...
Opel esitles elektrilist Combot.
Elektriline Combo-e jagab tehnikat teiste PSA grupi elektriautodega, selle aku mahutavus on 50 kWh, mootori võimsus 100 kW ja maksimaalne pöördemoment 260 Nm. Sõiduulatuseks ...
GLA-l põhinev EQA suudab parimal juhul akutäiega sõita üle 500 kilomeetri.
Seni väikseim Mercedese elektriauto tuleb müügile juba kevadel ning seda hakatakse pakkuma mitmes versioonis. Esimesena jõuab ...
Tegu on sama autoga, millega Markko Märtin võitis ülekaalukalt 2003. aastal E.O.S. ralli, sel rallil tegi antud Focus WRC ka oma võistlusdebüüdi.
Hiljem oli M-Spordi ehitatud Focus mitu hooaega kreeklasest ...
Olerex ehitab oma sajanda tankla Otepääle, uus teenindusjaam valmib käesoleva aasta suvel Otepää ühe peamise liiklussõlme, Tartu maantee ja Palupera tee ristmiku lähedal.
„Olerexi üks tugevus on jaamade ...
MM-võistluste uus hooaeg algab traditsiooniliselt Monte Carlo ralliga, mis tänavu on koroonaviirusest tingitud piirangute tõttu tavalisest lühem.
Kokku on võistlusel kavas 15 kiiruskatset, mille kogupikkus ...
Eesti aasta auto 2021 selgub neljapäeval kell 18.30 Delfi TV-s algavas otsesaates.
Võitja tuleb kuuikust Honda e, Land Rover Defender, Peugeot 208, Porsche Taycan, Škoda Octavia ja Toyota Yaris.
Eesti ...
Alates käesolevast aastast võistlevad noored rallisõitjad taas Eesti meistritiitlile. Ühtlasi on tegemist noortele kõige odavama võimalusega autosporti sisenemiseks.
Noorte meistrivõistlused toimuvad Eesti ...
Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika kohaselt juhtub 41 protsenti liiklusõnnetustest parklas. Millistes parklates tuleb õnnetusi ette kõige sagedamini, kui suur on parklaavariide rahaline kahju ...
Teise põlvkonna Land Rover Freelander on hea auto, mis teeb silmad ette paljudele sama aja linnadžiipidele.
Auto on võimekas maastikul ja peab ka hästi vastu. Arvestades vanade Land Roverite üldist mainet ...
Milleks läheb vaja Mercedese GLE „kupeed“ või taolisi hiigelsuuri ja vaid keskmiselt praktilisi džiipe? Otseselt nagu ei lähegi vaja, aga vahva, et sellised autod olemas on.
Kes soomekeelset ...
Lisakorrosioonikaitse saab tehtud odavalt, aga lihtsasti see küll ei käi!
Lisakorrosioonikaitse kulub Eesti oludes igale autole ära, see ei tohiks kellelegi üllatus olla. Remonditöökojad räägivad, et autode ...
Ehkki ralli MMi kalendris vahetuvad etapid juba enne hooaja algust ja kellelegi pole selge, kus, kuidas ja kas maailmameister selgub, antakse eelseisval nädalavahetusel MM-sarjale stardipauk.
Enne uue ...
Cadillac Voyage’ist ei sündinud üht kindlat seeriamudelit, kuid sellel testitud tehnika- ja disainivõtteid kasutati paljudel hilisematel autodel.
Cadillac nimetaski 1988. aastal esitletud Voyage’i ratastel ...
Veokastiga motoroller Vjatka on nüüdseks tõeline haruldus, sest nõukaajal müüdi neid vaid asutustele, mis viskasid oma aja ära elanud tillukese tarbesõiduki külmalt utiili.
Kastiga Vjatka oli „ametiautoks“ ...
Aegadel, mil ralliautode homologeerimiseks tarvilikud ettenähtud toodanguarvud olid väikesed, sündis tänu rallile tavaautosid, milliseid muidu polekski valmistatud. Põhiliselt juhtus see perioodil, mil ...
Eelmise aasta lõpus kinnitati Eesti Autospordi Liidu rallikomitee uueks esimeheks Emilia Abel, kellel on kogemused rahvusvaheliste võistluste korraldaja ja kohtunikuna.
Mu neli aastat vanal autol hakkas aku nõrgaks jääma, ostsin poest samasuguste näitajatega aku ja panin selle ise paika. Kohe algusest peale oli selge, et stopp-startsüsteem enam ei tööta. Arvasin, et aku ...
Jõudsin hiljuti ikka, mil paljud teevad seni elatud elust kokkuvõtteid ja mõtlevad, et on juba omajagu rabatud ja võiks elu teisel poolel täiel rinnal elada. Nii minagi.
Unistuste auto ostmine on üks ...
Juhtusin Eesti „surmamaanteele“ ja sattusin seal kaks korda „koerapulma“. Nimelt oli 70–80 km/h liikuva soolapuisturi taha kogunenud 5–6 autot, mis tegelesid teineteise sabaaluse nuusutamisega selle asemel, ...
Käsitöö-Porschega kõrberallile
Ilmakuulsad Porsche-tuunijad Singer ja Tuthill ehitasid ühele fanaatikule korraga lausa kaks uunikumihõngulist ralliautot, millest üks on maastiku- ja teine asfaldiseades.
...
Renault’ grupp tuli välja uue plaaniga Renaulution ning esitles ideeautosid, mis näitlikustavad uusi suundi. Plaani põhielemente on kaks: efektiivsus, mis omakorda puudutab kulusid, arenduskiirust ja toodete ...
Mazda linnadžiip läbis värskenduskuuri, mis tõi varasemast kvaliteetsema sõitjateruumi ning täiustatud juhiabistid. Auto välisdisain jäi suuresti samaks, ainsana on muudetud CX-5 esiosa ja seal ilutsevat ...
auto24.ee portaali on müügile tulnud mitmeid väga heas korras hobiautosid, millega võiks tulevale hooajale vastu minna.
Äsja saabus müügile GAZ-3102 Volga, mis on müüja sõnul sõitnud ainult 16 000 ...
Circle K teatas, et hakkab müüma aastaringselt mootoribensiine, mis ei sisalda enam etanooli, et vastata Eesti tarbijate ootustele ja nõudmistele. Seadusest tuleneva taastuvenergia kohustuse täidab Circle K ...
KOMMENTAARID (16)