AUTONDUS

Daimler Trucks ja Waymo lõid käed isejuhtiva veoki arendamiseks

Daimler Trucks ja Waymo lõid käed isejuhtiva veoki arendamiseks

Daimler Trucks ja isejuhtivate autode tehnoloogiale pühendunud Waymo sõlmisid koostöölepingu, mille eesmärgiks on 4. taseme isejuhtiva veoki väljaarendamine. 4. taseme isejuhtiva auto inimjuht ei pea ...

MOOTORISPORT

F1: Kimi Räikkönen jätkab Alfa Romeos ka tuleval aastal

F1: Kimi Räikkönen jätkab Alfa Romeos ka tuleval aastal

Alfa Romeo võistkond pikendas lepinguid praeguste sõitjate Kimi Räikköneni ja Antonio Giovinazziga 2021. aastaks. Oma debüüdi F1 sarjas juba 2001. aastal teinud ja tänaseks kõige enam etappidel startinud ...

AUTOTÖÖSTUS

Edetabel: Mercedes rõõmustab, aga Toyota on ikka eespool

Edetabel: Mercedes rõõmustab, aga Toyota on ikka eespool(4)

41,57 miljardi eurose väärtusega tõusis Mercedes-Benz Euroopa ainsa kaubamärgina USA Interbrandi koostatud hinnalisemate brändide esikümnesse. Luksusautotootjaist on Mercedes selle edetabeli esikümnes ...

PROOVISÕIDUD

Kas neli, viis või kuus liitrit?

Kas neli, viis või kuus liitrit?

Neljaliitrine mootor on tavamõistes suur, aga selles seltskonnas ometi „väike“, sest teistel autodel on 4,2–6,2liitrised mootorid. Kas suurem on alati parem? Peab olema päris eriline seltskond, kus saab ...

PÄEVAUUDISED

Euro NCAP: Volkswagen ID.3 sai kiita

Euro NCAP: Volkswagen ID.3 sai kiita(3)

Volkswageni suuri lootusi täitma määratud elektriauto ID.3 tulevik ei tohiks jääda toppama vähemalt turvalisuse taha - Euro NCAPi värsketes kokkupõrketestides sai akuauto hindeks maksimaalsed viis tärni. ...

LIIKLUS

Asulaväravad nii tõstsid kui langetasid sõidukiirust

Asulaväravad nii tõstsid kui langetasid sõidukiirust(1)

Maanteeamet soovis hinnata erinevate liiklustehniliste lahenduste mõju sõidukiiruste valikule asulasse sisenemisel. Selleks muudeti 2019. ja 2020. aastal kahe asula – Kaarepere ja Väike-Maarja – alguse ...

AUTOPÄEVIK

Autopäevik. Vana arm ei roosteta

Autopäevik. Vana arm ei roosteta(8)

Eelmisel korral lugejale aru andes jagasin ühtaegu lubaduse avalikustada, milline liikur täidab perekonna teisest Superbist hoovis vabaks jäänud koha. Paljuski sai asemik sarnane pikalt teeninud Škodaga, ...

Kas siis veokijuht tõesti ei näe mind?

Sõiduauto või mootorrattaga või hoopis jalamehena liikluses sehkendades ei tule selle pealegi, et veoauto juht väga tihti lihtsalt ei näe sind, olgu või päine päev ja distantski veokiga veel suhteliselt ...

KOMMENTAARID (19)

Z 23 september 2020 9:56 Ebasobiv kommentaar
Veokijuht ei tarvitse näha küll. Ka endal on nn napikaid olnud kus sõidukas on paremale ees nurka ära kadunud. Liiklusvoos ei jõua pidevalt neid pimenurga peegleid ka jälgida, sest samal ajal tuleb ka ees toimuvaga kursis olla, sest seda ridadevahel sõelumist ja tõmblemist on nii palju.
74
Peeedu 23 september 2020 10:52 Ebasobiv kommentaar
Eks on ka sõiduautoga olukordi kus kaob miskit mingi piilari taha. Võrreldes veoautoga küll vähem.
Lisame veel inimlikud tähelepanematused-eksimused ja olukorrad kus sulatakse taustaga ühte ning madalad päiksed jne. Saame paraja kompoti. Nii, et alati tuleb arvestada võimalusega, et sind ei nähta ja liigeldes mingit eesõiguse jonni ajada ei maksa.
73
Ants 23 september 2020 12:28 Ebasobiv kommentaar
Eelkirjutatuga nõus, aga ei maksa unustada, et mõni rekkajuht on lihtsalt mölakas.
73
Peeedu 23 september 2020 12:34 Ebasobiv kommentaar
Ei pea olema mölakas, et rekka roolis olla. Neid kohtab kõikide liikuritega ja isegi jalgsi käimine pole erand.
63
AntiOpel 23 september 2020 12:46 Ebasobiv kommentaar
Minuarust Ants ei öelnudki, et kõik rekkajuhid on mölakad...ilmselgelt leidub neid igalpool. Samas saan temast aru enda hiljutise kogemuse põhjal Tallinnast välja sõites Narva suunas hiljuti. Tuli pikk kallurrekka Tallinna ringtee poolt, mina olin maanteel kõige välimises reas. Rekkajuht nägi väga hästi mind (meie vahel oli silmside), kuid ikka surus oma rekkaga peale reavahetusel. Mind päästis piirdesse surumisest vaid järsk gaasijalg, kuna seljataga tulnud sõiduauto ei hoidnud piisavat pikivahet, mistõttu oleks järsk pidurdamine lõppenud tagant sissesõiduga minu autole. Samamoodi kohtab sellist mölaklikkust rekkaroolis näiteks ringteedel, kuhu tuimalt ette sõidetakse, hoolimata sellest, et nähakse ringteel (peateel) liiklejaid. Aga kehtib selline nõukaaegne mentaliteet- mul on suurem- mul on eesõigus. Ja siis imestatakse, miks rekkajuhte mölakateks peetakse. See on nagu käib sõnakõlks bemmijuhtide kohta- iga BMW juht ei ole idioot, aga igal idioodil on BMW.
26
Sass 23 september 2020 13:16 Ebasobiv kommentaar
isiklikult arvestan veoautodega, eriti linnas & jätan alati piisavalt ruumi. Aga nii nagu erasõidukitega on ka suurte masinate roolis ülbitsejaid.
80
Aga mahub ju! 23 september 2020 13:28 Ebasobiv kommentaar
Kõikidele, kes kas pool- ehk täishaakega sõitnud, neile on teada situatsioon, milles parempöörde tegemiseks võtate raadiuse väljajoonistamiseks vasakule, eriti poolhaagisega.
Tavaliselt linnas juhtub see asi, et teie parema külje alla rügab end mõni "ökonoomne pereauto", sest tema meelest on kõik õige, mahub ju! See, et teie sõiduki paremad suunad plingivad on talle savi. Pole vaja eputada oma lisavarustusega ja mida te üldse vilgutate!
Kui nüüd olete veel nina parempöördeks suunanud paremale, on tema kinni lõpuks ja ka teie, sest kui liikuma hakkate, võtate selle punni kõrvalt lihtsalt kaasa.
Algab äge protest rohelise süttides, mil kodanik oma punniga võikaid peenikesi piiksusi laskma hakkab ja kätega vehib, sest ta ju soovib otse sõita nt!
Nüüd on ka mitmeid võimalusi, millest kiireim on minna ja öelda, et piiksuja pea läheb katki kui ta ei tagurda, kuid tänapäeval kvalifitseerub see kriminaaliks.
Sõita otse edasi ja kavatsetud pööre tegemata jätta, vaadeldes teist paremalt võidukalt oma punniga mööduva liikleja vasakut kätt, mis näitab rahvusvahelist käemärki taevassesirutatud pikkpeetriga ja kuulata ta punni viginat, mida ekslikult ka signaaliks nimetatakse.
Kolmas oleks see tubli liikleja nii ära hirmutada ja hakatagi "pööret sooritama", aeglaselt ja mõnuga, nii, et trügija peas kassaaparaat töötama läheks, pidamatus tekiks ja ta mitte kunagi enam oma spetsiaalse "ökoloogiliselt mahub kõikjale" sõidukiga sellist kunsttükki ei teeks.
Väljute, laia irvega küsite, et mis häda tal on oma mänguautot nüüd pressi alla saata, naisterahvale võite öelda, et teate küll, et olete väga ilus mees, kuid sellised lähenemiskatsed on kohatud, kui mitte eluohtlikud ja siis tagurdab ta juba ise, kui tervis lubab.
Halvim variant on see, et trügija sõiduk on sompus ilma juures tumehall ja on teile külje alla hiilinud täiesti märkamatult ja te teetegi manöövri ja saate aru, et miski on valesti alles nt tema lõhkevate rehvide paugatuste järel.
Siis olete teie paha, väga paha ja nii paha kui üldse olla saab.
On veel mingeid alternatiive pakkuda?
123
Peeedu 23 september 2020 14:37 Ebasobiv kommentaar
Igas asjas maailmas on olemas superheadest kuni superhalbadeni tegijaid.
Ega liikluses teistmoodi pole nagu males kus suurmeister kalkuleerib võimalikud variandid hulk käike ette ja kohalik kõrvuni vaimustunud harrastaja näeb vaid ühte lahendust kuidas ta vastase kuningale läheneb.
Autojuhtimine on selles osas sama värk, et enamus mingil tasemel saab hakkama aga kui ikka annet pole ei kogune ka igapäevasel sõitmisel head juhti.
21
wb 23 september 2020 15:17 Ebasobiv kommentaar
Aga mahub ju!-le vastuseks:

Nägin ise sellist olukorda Tallinnas Saku tänava-Pärnu mnt ristmikul mõned aastad tagasi - vaatepilt meenutas veits Beani filmi, kui tank üle Beani auto sõitis. Nähtud juhul sõiduautos olija õnneks sõitis poolhaagis vaid kapotist üle. Huvitav, kas veokijuht isegi ei tunne, et auto käitub teisiti, kui rattad üle sõiduauto kapoti veerevad? Veok jäi alles 5m peale takistuse ületamist seisma.
60
Wut 23 september 2020 17:09 Ebasobiv kommentaar
Ringteele sisenedes jääb alatihti kellelegi jalgu, sest veoki esimesed 7 käiku on nii lühikesed, et sa ei jõuagi piisavalt hoogu sisse saada, eriti veel koormaga. Ja nii juhtub alatihti, et keegi jõuab sulle ringteel kiirelt järgi ja siis arvatakse, et sõitis ette jne. Muidugi on ka igasugu pohhuist juhte kellele päris ette keeramine korda ei lähe.
73
Aga mahub ju! 23 september 2020 17:33 Ebasobiv kommentaar
Vastan "wb"-le.
Ei tunne tõesti. Kui masin on võimeline 3-da käiguga 50 tonni tasasel teel mootori pöördeid tõstmata ja sidurit lahti lastes lõdvalt kohalt liigutama, siis nt 2 käiguga kedagi lohistamist tõesti ei tunnegi ja kui rattad üle kapoti sõidavad, vajutavad nad selle madalaks ja kui ka tunneb, siis "mis juhtus?" jõuabki kohale nii, et 5m on sõidetud.
Selleks piisab 420-st hobujõust, rääkimata nt SCANIA 480, 560, 630 jne hobujõududest.
Tavaliselt on 12 käiku ja 3-ndaga minnakse kohalt.
Ka "Wut" jutt vastab tõele, kui jääda passima, siis passid viimsepäeva laupäevani välja. Vabale ringile jõudes js sellele sõites jõuab sabas olev täishaage kohale kui juba teised ringil- nii see on. Alguse minek on koormaga ikka väga aeglane, automaadiga tiba kiirem.
43
Jaz 24 september 2020 9:21 Ebasobiv kommentaar
Väimees põhjanaabrite juures veab puisteained, killustik-liiv teedeehitusse põhiliselt. 4 silda auto, 6 silda täishaakel. Paar kuud tagasi sai saba ekstreempidurdusel külili kui üks maailmakunn ringteel lihtsalt siseringist välja ette kiirendas. Kiirus oli kanti 30.
Need massid ja jõud mis seal mängus on sõiduautoga sõitjale lihtsalt hoomamatud ja parim õpetussõna ongi ilmselt see mis mulle u 35 aastat tagasi esimesi lubasid tehes kaasa anti - suurtest hoia eemale, ta ei kuule ega näe sind:-)
22
Aga mahub ju! 24 september 2020 11:37 Ebasobiv kommentaar
Unustasin veel ühe nüansi.
Nimelt poolhaagisega ja olenevalt selle tüübist on vasakpööre tegelikult veelgi "pimedam" mõnes mõttes.
Vasakule pöörates kaob haagis täielikult vaateväljast ja selle parema tagumise nurga juurde võib olla õhust tekkinud, materialiseerunud, misiganes- sõiduauto (veokijuhid teavad ja ei roni sinna).
Poolhaagise tagumine ots joonistab samuti, eriti teatava tüübi haagiste korral ümber teljena töötavate sildade märkimisväärse raadiuse, mis kitsaste olude puhul võib isegi mõne märgi või foori kaasa võtta.
Kui nüüd selles kohas on sõiduk, siis on haagise nurk sellel vasakust küljest toas või haagib allasõidutõke end nt juhi vasaku sääre taha ja suur jama ongi majas.
Kusjuures ohutuse seisukohast- mis ja mida nüüd siis veokijuhile inkrimineerida? Ta lihtsalt ei näe ju haagisest läbi! KUMB ei veendunud manöövri ohutuses?
Seepärast- markeerige oma poolhaagis tagant selliseks, et seal on mõistetavad hoiatused, nagu lõõtsaga bussidel! Sellest hetkest on võimalus vaielda, muidu olete kolepaha, ülbe ja vastutustundetu indiviid vms ja kogu maailma kurjus vajub teile kaela.
Ma nüüd ei tea, kas ma olen "välismaa" lummuses, kuid minule tundub, et nii Vanas Euroopas kui Skandinaavias on sellest kõigest autokoolides põhjalik jutt olnud, sest seal nagu niimoodi ei trügita.
22
AntiOpel 25 september 2020 12:50 Ebasobiv kommentaar
Naljakas lugeda, et osa vendi kujutavad ette, et rekkade jaoks liikluseeskirjad ei kehti-ala hoia suurest eemale, ta ei näe sind jms. See ei ole ju eriline vabandus, et sul on suur auto. Samamoodi, nagu sõiduauto juht peab arvestama liikluses teistega, peab seda tegema ka veokijuht. Ja kui kitsas olustikus sa ei mahu nt pööret tegema, siis peaksid pigem ootama, kui oma "suure ja pimedaga" pohhuistlikult pressima hakkama.
@ Wut- mina pidasin just silmas sellist korralikku idiootist pohhuisti, kes eriti ei vaevugi hoogu maha võtma enne ringteed. Ta küll näeb ringil liiklejaid ja ilmselt saab ka aru, et sõidab ette ja põhjustab liiklusohtliku olukorra, aga tal on sellest lihtsalt pohhui. Ja paraku näeb seda VÄGA tihti.
13
AntiOpel 25 september 2020 12:53 Ebasobiv kommentaar
Muide, kodanik Aga mahub ju! tundub oma kirjapildi ja suhtlemise poolest olema täpselt selline kõige ehedam mölakasrekkajuht, keda ma silmas pidasin. Võin muidugi eksida, aga mulje jääb küll selline.
33
Aga mahub ju! 25 september 2020 22:23 Ebasobiv kommentaar
Keegi AntiOpel oma skisoidsete hõigetega on muidugi ammu tuntud hädaldaja ja teistele ilusate omaduste omistaja.
Ka fantaasiast pole mehel (või mis orientatsioon tal iganes) puudu, nt:
" kes eriti ei vaevugi hoogu maha võtma enne ringteed. Ta küll näeb ringil liiklejaid ja ilmselt saab ka aru, et sõidab ette ja põhjustab liiklusohtliku olukorra, aga tal on sellest lihtsalt pohhui"
- kõikide eelduste kohaselt just nii käitub tema, sest 17 meetrise ja pea 50 tonni kaaluva masinaga mitte keegi nii ei tee.
Mölakasrekkajuht on see, kes arvestab gabariite ja enne manöövriks valmistub ja ontlik liikleja on see, kes end temale külje alla kiilub, sest ta pea ei võta?
Ojaa.
Edasi:
"Ja kui kitsas olustikus sa ei mahu nt pööret tegema, siis peaksid pigem ootama, kui oma "suure ja pimedaga" pohhuistlikult pressima hakkama."
Oota- kes nüüd siin pressib ja kes peaks mida ootama?
Muljetes muide eksid, aga minule jääb mulje kogu AntiOpeli varasemat ja praegust sõnavõtte arvesse võttes, et tänu vaimsele seisundile pole tal juhtimisõigustki.
Juhtimisõigust omav inimene teab, et Eestis pole liikluseeskirju, seega ei saa need kehtida ei rekkajuhile, Sidorovi kitsele ja isegi mitte AntiOpelitele.
Nimelt on alates 01.07.2011 Liikluseeskiri kehtetu.
Meil peaaegu juba 10 aastat muide Liiklusseadus.

https://www.riigiteataja.ee/akt/121062011012
20
Peeedu 27 september 2020 11:24 Ebasobiv kommentaar
Millegipärast maanteel on rekkad küll vahel tülikad aga kui just viljakoristus välja jätta kus näeb ikka igasugust retroveokaid liiguvad nad ennustavas tempos. Kiirendus nigel aga kui hoog sees siis legaalse maksimumiga. Päriselus on seda natuke küll sõiduautole vähe. Aga just sõiduautode puhul ei tea kunagi mis tempot ta harrastab ja millises rütmis kõigub.Osadel on täiesti tavaline, et samal teelõigul kiirusepiiranguga 20 -30 kilomeetrit on amplituut.
Aga on ka kohti kus tuleb kõik ära kannatada lihtsalt ei ole mööda ja külje alla pressides midagi võita. Enamus neid uusi nõelasilmu on ehitatud ju just selle pärast, et keegi ei saanud hakkama ja põhjustas avarii. Nii, et teeme teele nõksu sisse või miniringi, sest keegi ei sõitis kõrvalteelt ette ja nüüd peateel las kõik aeglustuvad. Sama moodi vöötraja lamava politseiniku loodetavasti hetereoseksuaalne abielu on just praktiliste õnnetuste tagajärg..Oleks jalakäijad ja suured-väiksed autojuhid seal vähem õnnetusi põhjustanud neid ei ehitataks.
00
Autojyht 27 september 2020 23:06 Ebasobiv kommentaar
Veokijuht peab tagama ohutuse sooritades manöövreid .
See ei ole mingi vabandus ,et ei näe. Pead nägema .
Eestis on see viga et Linnatöödel ja kalluritel on autoks mingi vana kõrge kabiiniga Globetrotter ja siis aknale vaja veel toppida kaardinad ,mis piiravad veelgi vaatevälja. Euroopas on paljud kallurid ja linnatööde autod madala kabiiniga ja osadel polegi üldse magamiskohtagi.
Sõidan ka tihti poolhaakega ,aga autoks on madalam kabiin ja kaltse küljeakendel ei ole.
10
Peeedu 28 september 2020 15:01 Ebasobiv kommentaar
Reaalselt ei näe ka sõiduauto juht väikest last, või looma või mõnda takistust mis otse auto nina ees. Samamoodi taga kui ei ole tagurdusabisid. Alati kui kuskil lastega kohas külas loed nad enne ärasõ'itmist üle ja vaatad kus asuvad enne kui üldse rooli istud. Ja enne sõitma asumist kontrollid veelgi kas kõigi asukoht tuvastatav.
Ei ole mõtet ärbelda oskamise ja kardinate puudumisega. Lihtsalt disain ise piirab nähtavust. Ja raske on üheaegselt kõiki kahtlasi kohti silmas pidada. Seal korras, siin korras aga seal juba keegi hiilis ligi.
20
Nimi :
Nimi :
Kommentaar :
Kommentaar :
 

VEEL UUDISEID

VIDEO. Kui palju maksaks Bugatti Chironi liisimine?

VIDEO. Kui palju maksaks Bugatti Chironi liisimine?

Menukas USA Youtube’i kanal proovis võtta liisingusse kasutatud Bugatti Chironi, mille letihind oli 3,3 miljonit dollarit ehk umbes 2,8 miljonit eurot. Selgub, et 1500hobujõuline superauto pole isegi ...

Jaguar E-Pace tuleb esmakordselt kolmesilindrilisena

Jaguar E-Pace tuleb esmakordselt kolmesilindrilisena

Mudeliaasta 2021 algab Jaguari ajaloos esimese kolmesilindrilise mootoriga: sellisega varustatakse margi kompaktdžiip E-Pace. Mudeliuuenduse käigus kohendati mõistagi ka E-Pace’i välimust ja sisemust, samas ...

Genesis GV70 sai avalikuks

Genesis GV70 sai avalikuks

Hyundai luksusbränd Genesis avalikustas oma kompaktsema džiibi GV70, mis jõuab esmajärjekorras müügile siiski Koreas ja Ameerikas.  Tegu on sportlikku laadi linnadžiibiga, mis asetub Genesise gammas ...

F1: Kimi Räikkönen jätkab Alfa Romeos ka tuleval aastal

F1: Kimi Räikkönen jätkab Alfa Romeos ka tuleval aastal

Alfa Romeo võistkond pikendas lepinguid praeguste sõitjate Kimi Räikköneni ja Antonio Giovinazziga 2021. aastaks. Oma debüüdi F1 sarjas juba 2001. aastal teinud ja tänaseks kõige enam etappidel startinud ...

Maailmakuulus Alfa-kolmik vahetas omanikku 13 miljoni eest

Maailmakuulus Alfa-kolmik vahetas omanikku 13 miljoni eest

Üleeile müüdi New Yorgis oksjonil Alfa Romeo kuulsad BAT-seeria ideeautod, mille eest maksti 14,84 miljonit dollarit ehk umbes 12,7 miljonit eurot. On vägagi tähenduslik, et autod pandi müüki üldsegi mitte ...

Kia Sorento - auto24 proovisõit

Kia Sorento - auto24 proovisõit(12)

Kia uus Sorento näeb välja vägagi jõuline ja tegu on ühe igati mugava ja mahuka pereautoga. Aga kuidas on lood selle suurima Euroopas müüdava Kia sõiduomadustega? Proovisõiduauto tehnilised andmed (Kia ...

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Algava nädalavahetuse autospordisündmustest kerkib esmajoones esile F1 etapp Imola ringrajal, mis kannab kohaliku maakonna järgi nime Emilia Romagna GP. Eriliseks muudab selle etapi asjaolu, et kavas on ...

 
Ralli: Ott Tänak stardib Kehala rallil

Ralli: Ott Tänak stardib Kehala rallil

Ott Tänak ja Martin Järveoja registreerusid Hyundai WRC autoga novembri keskel toimuvale Kehala rallile. Hetkeseisuga on Kehala rallile registreerunud seitse meeskonda, nende seas WRC autoga ka Georg ...

Asulaväravad nii tõstsid kui langetasid sõidukiirust

Asulaväravad nii tõstsid kui langetasid sõidukiirust(1)

Maanteeamet soovis hinnata erinevate liiklustehniliste lahenduste mõju sõidukiiruste valikule asulasse sisenemisel. Selleks muudeti 2019. ja 2020. aastal kahe asula – Kaarepere ja Väike-Maarja – alguse ...

Päeva leid. Salapärase vormeli jäänused

Päeva leid. Salapärase vormeli jäänused

Oksjoniportaalis osta.ee müüakse vana vormeli raami ja mõningaid sellele kinnitatud kerepaneele. Müüja märgib oksjonikuulutuses, et ei tea vormeli valmistajat. "Need kes teadsid, on juba kadunud," lisab ta. ...

Selgusid Eesti aasta auto 2021 finalistid

Selgusid Eesti aasta auto 2021 finalistid(15)

Eesti aasta auto 2021 selgub kuuikust Honda e, Land Rover Defender, Peugeot 208, Porsche Taycan, Škoda Octavia ja Toyota Yaris. Tänavusel konkursil jäid esimestena joone alla Kia Sorento, Mercedes-Benz GLB ...

Mercedes kasvatab osalust Aston Martinis

Mercedes kasvatab osalust Aston Martinis

Mercedes-Benz AG ja Aston Martin Lagonda Global Holdings plc sõlmisid koostöölepingu, mis lühidalt öeldes tähendab tehnoloogiat aktsiate vastu. Uue lepingu järgi võimaldab Mercedes-Benz Aston Martinile ...

Porsche pikendas Cayenne´i pistikuhübriidide sõiduulatust

Porsche pikendas Cayenne´i pistikuhübriidide sõiduulatust

Porsche Cayenne'i pistikuhübriidide elektriline sõiduulatus kasvas kuni 30 protsenti. Uus aku mahutab 17,9 kWh elektrienergiat varasema 14,1 kWh asemel. Linnas suudab Cayenne E-Hybrid sõita kuni 48 ...

FOTOD. Bugatti Bolide: 1850 hobujõudu ja 1240 kilogrammi

FOTOD. Bugatti Bolide: 1850 hobujõudu ja 1240 kilogrammi

Bugatti iseloomustab oma uut ideeautot Bolide kui ettevõtte uuema aja kõige äärmuslikumat, kompromissitumat ja kergemat autot, tuues välja erakordse võimsuse ja massi suhte: 0,67 kilogrammi hobujõu kohta. ...

 
VIDEO. Ralli: Tänak testis Prantsusmaal, tiimikaaslased Belgias

VIDEO. Ralli: Tänak testis Prantsusmaal, tiimikaaslased Belgias

Hyundai sõitjad valmistusid novembris toimuvaks Ypres’ ralliks testisõitudega Prantsusmaal ja Belgias. Testisõitudega alustas Craig Breen esmaspäeval Belgias ja tema järel oli Ott Tänaku kord Hyundaid ...

F1: Pierre Gasly jätkab AlphaTauri tiimis ka järgmisel aastal

F1: Pierre Gasly jätkab AlphaTauri tiimis ka järgmisel aastal

AlphaTauri võistkond pikendas lepingut Pierre Gasly’ga ühe aasta võrra kuni 2021. aasta lõpuni. Pierre Gasly liitus AlphaTauri tiimiga (tol ajal veel Toro Rosso) 2017. aastal alates Malaisia etapist ja ...

F1: Imolas toimuval etapil sõidetakse vaid kahel päeval

F1: Imolas toimuval etapil sõidetakse vaid kahel päeval

Eelseisval nädalavahetusel toimuval Emilia Romagna GP nime kandval etapil Imola ringrajal sõidetakse ainult laupäeval ja pühapäeval. Vastavalt erilisele programmile sõidetakse Imolas laupäeval ainult üks ...

Uus Yaris: fookus hübriidil 

Uus Yaris: fookus hübriidil (3)

Toyota teatas juba Yarise esmaesitlusel, et erilist edu loodetakse uue mudeli hübriidversioonile. Kas ootused võiksid täituda? Tihedas väikeautode konkurentsis tuleb eristumine kasuks, aga seda vaid siis, ...

Balti Kuul pääses kolm korda poodiumile

Balti Kuul pääses kolm korda poodiumile

Hannes Soomer võtab kokku tänavuse hooaja motoringraja maailmameistrivõistlustel klassis Supersport, kus ta tõusis kolmel korral poodiumile.  Superbike- ja Supersport-sarjade koduleht worldsbk.com valis ...

Kas neli, viis või kuus liitrit?

Kas neli, viis või kuus liitrit?

Neljaliitrine mootor on tavamõistes suur, aga selles seltskonnas ometi „väike“, sest teistel autodel on 4,2–6,2liitrised mootorid. Kas suurem on alati parem? Peab olema päris eriline seltskond, kus saab ...

Mis ühele müra, see teisele muusika

Mis ühele müra, see teisele muusika

Madalatooniline müdin, kriiskav vingumine, vaikne susin või elektrimootori pinin – nii palju, kui on eri autosid, on neil ka eri moodi hääli ning inimeste maitsegi on erinev: mis ühe jaoks vastik müra, see ...

 
„Kahesajaga“ mööda kaubanduskeskust

„Kahesajaga“ mööda kaubanduskeskust

Tartu ettevõttes RCSnail välja mõeldud ja ehitatud tehnika võimaldab igaühel istuda mänguauto rooli ja kihutada Eedeni kaubanduskeskusse ehitatud rajal kuni 200 km/h. Muidugi mitte päriselt. ­Autod on ...

Tulevased youngtimer’id: Kas parem kui Porsche 911?

Tulevased youngtimer’id: Kas parem kui Porsche 911?

Cayman on enamat kui Boxsteri kupeeversioon: seda peetakse tihti isegi paremaks sportautoks kui legendaarset 911! Aasta pärast teise põlvkonna Boxsteri esitlust tuli Porsche välja selle kinnise kerega ...

Pingeline võidusõit 60 aastat tagasi Pirita ringrajal

Pingeline võidusõit 60 aastat tagasi Pirita ringrajal

Enn Griffeli võit Estonia-3 roolis ja Ludvig Kõrge esikoht Tallinna Taksopargis ehitatud vormel 1 autoga Vana Toomas Pirita ringrajal kindlustas neile NSV Liidu meistrivõistluste pronksmedalid. ...

Hamiltoni rekordiline võit

Hamiltoni rekordiline võit

Lewis Hamilton saavutas esikoha Portugali Grand Prix’l ja tõusis nüüd 92 GP võiduga läbi aegade kõige enam etappe võitnud sõitjaks. Esimest korda F1-sarja ajaloos Portimao ring­rajal toimunud etapi ...

Küsimus lugejalt: Kas garantii ja kahe aasta pikkune pretensiooni esitamise õigus on samad asjad?

Küsimus lugejalt: Kas garantii ja kahe aasta pikkune pretensiooni esitamise õigus on samad asjad?

Kui ostan kasutatud auto, siis saan selle müünud ettevõttele auto seisukorra kohta pretensiooni esitada veel kahe aasta jooksul. Kas see tähendab, et sisuliselt on tegu garantiiga?

Mototehnika talvitumise ABC

Mototehnika talvitumise ABC

Neeme Ervin StreetMotost annab soovitusi, kuidas tsikkel talveks valmis panna nii, et kevadel oleks võtta ilus, hea ja hästi sõitev mootorratas.

Autopäevik. Vana arm ei roosteta

Autopäevik. Vana arm ei roosteta(8)

Eelmisel korral lugejale aru andes jagasin ühtaegu lubaduse avalikustada, milline liikur täidab perekonna teisest Superbist hoovis vabaks jäänud koha. Paljuski sai asemik sarnane pikalt teeninud Škodaga, ...

 
Üle-eelmine Impreza: ettevaatust diiselmootoriga

Üle-eelmine Impreza: ettevaatust diiselmootoriga(3)

Subaru teeb töökindlaid autosid, aga ajapikku löövad neilgi välja tüüpvead. 2007. aastal müügile tulnud senisest pontsakama kerega Imprezal on need peamiselt seotud mootoritega. Subaru on Imprezat uuendades ...

Kolumn. Tramm: Vallavalitsuste kauaoodatud rahamasinad

Kolumn. Tramm: Vallavalitsuste kauaoodatud rahamasinad(3)

Siseministeeriumi seadusesepad nokit­sevad kohalikele omavalitsustele rahamasinat, mida nood juba aastakümneid on ooda­nud ning mis on mõeldud kergendama nende taskut, kes me igapäevaselt autoga sõidame. ...

Autolehe 28. oktoobri uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Autolehe 28. oktoobri uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Hyundai i20 N: 204 hj ja käsikast Hyundai väikeauto i20 sport­versioon lisatähisega N kiirendab 1,6liitrise turbomootori pakutud 204 hj (5500–6000 p/min) ja 275 Nm (1750–4500 p/min) abiga 0–100 km/h 6,7 ...

Uus Hummer: tohutult suur, elektriline ja ülivõimas

Uus Hummer: tohutult suur, elektriline ja ülivõimas

Autotööstuse uus ja elektriline ajastu äratab ellu ka üle kümne aasta varjusurmas püsinud Hummeri. 2021. aastal müügile tulevat uut džiipi saab iseloomustada ülivõrdes, teist sellist lihtsalt pole!  Praegu ...

F1: Järgmise aasta kalender sisaldab 23 etappi

F1: Järgmise aasta kalender sisaldab 23 etappi

F1 sarja promootor tutvustas FIA F1 komisjonis tiimidele järgmise aasta kalendri projekti, mis sisaldab 23 etappi. Tänavu esialgselt kavas olnud 22 etapile lisandub 2021. aastal ka Saudi Araabia GP, mis ...

Daimler Trucks ja Waymo lõid käed isejuhtiva veoki arendamiseks

Daimler Trucks ja Waymo lõid käed isejuhtiva veoki arendamiseks

Daimler Trucks ja isejuhtivate autode tehnoloogiale pühendunud Waymo sõlmisid koostöölepingu, mille eesmärgiks on 4. taseme isejuhtiva veoki väljaarendamine. 4. taseme isejuhtiva auto inimjuht ei pea ...

 
Hyundai kõige väiksem elektriauto

Hyundai kõige väiksem elektriauto

Hyundai avalikustas esimesed pildid oma käigu väiksemast elektriautost, mis on vaid 1,38 meetrit pikk. Lastele mõeldud auto disainis leidub sarnasusi mullu Frankfurdi näitusel esitletud ideeautoga "45". ...

Küsitlus: lamellrehve eelistab enamus autojuhtidest

Küsitlus: lamellrehve eelistab enamus autojuhtidest(15)

PZU Kindlustuse poolt sotsiaalmeedias korraldatud iga-aastane küsitlus tõi tänavu üllatusliku tulemuse: vastanud autojuhtidest eelistab ligikaudu kaks kolmandikku lamellrehve ning kolmandiku valik langeb ...

Ralli: Kehalas toimub uuendusliku formaadiga miniralli

Ralli: Kehalas toimub uuendusliku formaadiga miniralli

Kuigi autoralli Eesti meistrivõistlustele pandi punkt juba oktoobri alguses sõidetud Saaremaa rallil, ei ole kodune rallihooaeg veel lõppenud. Nimelt toimub 14. novembril Rakvere lähedal asuvas Kehala ...

Päeva leid. Kolhoosibuss 2000 euro eest

Päeva leid. Kolhoosibuss 2000 euro eest(2)

auto24.ee vahendusel müüakse 2000 euro eest bussi Kuban. Müüja teatel on sillad, raam, kere ja mootor korras. Sõitjateruumis ette võetud tööd vajavad lõpetamist. Kuulutuses ei mainita bussi täpset mudelit ...

Uuendatud Tipo valikusse lisandus maastikuautolik versioon

Uuendatud Tipo valikusse lisandus maastikuautolik versioon

Fiat uuendas Tipo välimust ja mootorivalikut ning lisas sedaani, luukpära ja universaali kõrvale ka maastikuautoliku välimusega versiooni nimega Tipo Cross. Fiat teatas, et loodab Tipo Crossiga korrata ...

2021. aastal toimuvad Eesti ringraja meistrivõistlused klassile BMW 325 Cup

2021. aastal toimuvad Eesti ringraja meistrivõistlused klassile BMW 325 Cup

BaTCC ringrajasarja korraldajad jõudsid kokkuleppele Eesti, Läti ja Leedu kohalike autospordiliitudega, et lisaks Balti meistri selgitamisele saab BMW 325 Cup kõigis kolmes riigis ka kohalike ...

Fiat 500 sai tagaukse

Fiat 500 sai tagaukse(8)

Fiat 500 sai juurde veel ühe kereversiooni. Kolmeukselise luukpära ja poolkabrioleti kõrval pakutakse nüüd ka väikese tagauksega luukpära, mida Fiat nimetab 3+1 kereks. Tagauks paigaldati auto parempoolsele ...

 
Seat hakkab riisisõkaldest autoosi tegema

Seat hakkab riisisõkaldest autoosi tegema(6)

Hispaania autotootja Seat algatas katsetusprogrammi, mille käigus otsitakse aseainet plastikule. Üks testgrupp teeb tööd riisisõkalde kallal. Sõkaldest soovitakse valmistada näiteks osa Seat Leoni ...

PSA ja FCA ühinemine kiideti heaks

PSA ja FCA ühinemine kiideti heaks

Euroopa Liit kiitis heaks kahe suurkontserni FCA (Fiat Chrysler Automobiles) ja PSA Grupi ühinemise. Kaks suurtootjat teatasid ühinemissoovist juba eelmise aasta oktoobris, kuid Euroopa konkurentsiamet nägi ...

Elektritsikkel suudab ka vee all sõita

Elektritsikkel suudab ka vee all sõita

USA-s tegutsev elektrisõidukite väiketootja Volcon sai valmis kummalise tsikli, mis suudab pool tundi sõita ka meetri sügavuses vees. Pontsakate ratastega maastikutsikli ehitanud Volcon tutvustab end kui ...

Talendisarja viiendal etapil uus etapivõitja

Talendisarja viiendal etapil uus etapivõitja

LaitseRallyPark's pühapäeval sõidetud laste hobikardisarja Talendid Rajale 2020 viies etapp andis hooaja neljanda uue etapivõitja. Poodiumi kõrgeimale astmele astus esmakordselt Sten-Erik Sild. Niisketes ...

CityBee sõiduautodega läbiti 4,6 miljonit kilomeetrit

CityBee sõiduautodega läbiti 4,6 miljonit kilomeetrit

Täna aasta tagasi jõudsid Eesti turule CityBee sõidukijagamise sõiduautod. Esimese tegutsemisaastaga kasvas autopark üle kahe korra ning ühtekokku tehti üle 360 000 sõidu, kokku läbiti Eestis pea 4,6 ...

Ford Bronco tuletõrjujatele

Ford Bronco tuletõrjujatele

USA-s esitleti Ford Bronco ideeautot, mis valmistati koostöös rõivatootja Filsoniga. Tegemist on sõidukiga, mis aitaks USA tuletõrjujatel metsatulekahjusid kustutada. Maastikuauto suudaks kustutusvarustust ...

Ralli: Ypres’ ralli toimumine on jätkuvalt küsimärgi all

Ralli: Ypres’ ralli toimumine on jätkuvalt küsimärgi all

Hoolimata Ypres’ ralli peakorraldaja Alain Penasse’i veendumusest, et MM-etapp Belgias siiski sõidetakse, on tekkinud sügavaid kahtlusi võistluse toimumises. Nädalavahetusel pidid Belgias toimuma kaks ...

 
Scott Dixon võitis juba kuuenda meistritiitli Indycar sarjas

Scott Dixon võitis juba kuuenda meistritiitli Indycar sarjas

Indycar sarja tänavuseks meistriks krooniti Scott Dixon, kellele see oli juba kuues tiitel, millega ta jääb AJ Foytile kuuluvast rekordist maha veel ainult ühe tiitlivõiduga. Viimasele etapile St ...