AUTONDUS

Uus Hyundai i20 jõuab Eestisse novembris

Uus Hyundai i20 jõuab Eestisse novembris (3)

Hyundai i20 uue põlvkonna auto jõuab Eestisse novembris. Hinnad algavad 13 990 eurost (1.2MPi 84 hj 5MT ) ning automaatkastiga i20 maksab vähemalt 15 990 eurot. Järgmisel aastal täieneb Hyundai i20 seeria ...

MOOTORISPORT

Sordo kordas mullust võitu

Sordo kordas mullust võitu

Sardiinia rallil saavutas teist aastat järjest esikoha Dani Sordo, kes haaras liidrikoha juba võistluse esimesel päeval ega loovutanud seda kuni finišini. Sardiinia kruusateedel oli avapäeval eelis ...

AUTOTÖÖSTUS

Dacia lubab Euroopa odavaimat elektriautot, aga hinda ei ütle

Dacia lubab Euroopa odavaimat elektriautot, aga hinda ei ütle(15)

Dacia avalikustas seeriaversiooni oma esimesest elektriautost Spring Electric, mis tootja kinnitusel saab olema „taskukohaseim elektriauto Euroopas“. Mida „taskukohane“ tähendab, jääb esialgu siiski ...

PROOVISÕIDUD

Fiat 500: ilus, ebapraktiline, kuid pisivigu jätkub

Fiat 500: ilus, ebapraktiline, kuid pisivigu jätkub

Kas lühirenditeenuse tõttu palju tähelepanu saanud Fiat 500-t tasuks rentimise asemel ka omada või kaasneb mikro-retrokaunitariga vaid remondirõõm?  Nimi Fiat 500 jätab külmaks vähesed, peetagu siis silmas ...

PÄEVAUUDISED

Tormis lendu tõusnud päikesepaneelid augustasid auto katuse

Tormis lendu tõusnud päikesepaneelid augustasid auto katuse

Sügistormid on kaasa toonud palju autode kahjujuhtumeid, Saaremaal näiteks kiskus tuul maja katuselt lahti päikesepaneelid, mis lendasid otsa pargitud autodele ja lõid ühe Toyota katusesse augu.  Salva ...

LIIKLUS

Küsitlus: 2/3 inimesi ootavad riigilt neljarealisi teid

Küsitlus: 2/3 inimesi ootavad riigilt neljarealisi teid(5)

Uuringufirma Norstat viis septembris läbi küsitluse, mille kohaselt pidas 63 protsenti vastajatest riiklikult oluliseks, et järgmise kümne aastaga ehitataks kolm põhimaanteed neljarealisteks. Uuringust ...

AUTOPÄEVIK

Autopäevik. Õlivahetus ja ununenud tehnoülevaatus

Autopäevik. Õlivahetus ja ununenud tehnoülevaatus

Siiani on X3 mind ühegi mureta sõidutanud, kuid nüüd nõudis veidi tähelepanu. Augustis saabus korraline hooldus ja septembris väisas BMW esmakordselt tehnoülevaatuspunkti. Augustis hakkas auto andma märku, ...

Kas siis veokijuht tõesti ei näe mind?

Sõiduauto või mootorrattaga või hoopis jalamehena liikluses sehkendades ei tule selle pealegi, et veoauto juht väga tihti lihtsalt ei näe sind, olgu või päine päev ja distantski veokiga veel suhteliselt ...

KOMMENTAARID (19)

Z 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Veokijuht ei tarvitse näha küll. Ka endal on nn napikaid olnud kus sõidukas on paremale ees nurka ära kadunud. Liiklusvoos ei jõua pidevalt neid pimenurga peegleid ka jälgida, sest samal ajal tuleb ka ees toimuvaga kursis olla, sest seda ridadevahel sõelumist ja tõmblemist on nii palju.
74
Peeedu 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Eks on ka sõiduautoga olukordi kus kaob miskit mingi piilari taha. Võrreldes veoautoga küll vähem.
Lisame veel inimlikud tähelepanematused-eksimused ja olukorrad kus sulatakse taustaga ühte ning madalad päiksed jne. Saame paraja kompoti. Nii, et alati tuleb arvestada võimalusega, et sind ei nähta ja liigeldes mingit eesõiguse jonni ajada ei maksa.
73
Ants 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Eelkirjutatuga nõus, aga ei maksa unustada, et mõni rekkajuht on lihtsalt mölakas.
73
Peeedu 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Ei pea olema mölakas, et rekka roolis olla. Neid kohtab kõikide liikuritega ja isegi jalgsi käimine pole erand.
63
AntiOpel 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Minuarust Ants ei öelnudki, et kõik rekkajuhid on mölakad...ilmselgelt leidub neid igalpool. Samas saan temast aru enda hiljutise kogemuse põhjal Tallinnast välja sõites Narva suunas hiljuti. Tuli pikk kallurrekka Tallinna ringtee poolt, mina olin maanteel kõige välimises reas. Rekkajuht nägi väga hästi mind (meie vahel oli silmside), kuid ikka surus oma rekkaga peale reavahetusel. Mind päästis piirdesse surumisest vaid järsk gaasijalg, kuna seljataga tulnud sõiduauto ei hoidnud piisavat pikivahet, mistõttu oleks järsk pidurdamine lõppenud tagant sissesõiduga minu autole. Samamoodi kohtab sellist mölaklikkust rekkaroolis näiteks ringteedel, kuhu tuimalt ette sõidetakse, hoolimata sellest, et nähakse ringteel (peateel) liiklejaid. Aga kehtib selline nõukaaegne mentaliteet- mul on suurem- mul on eesõigus. Ja siis imestatakse, miks rekkajuhte mölakateks peetakse. See on nagu käib sõnakõlks bemmijuhtide kohta- iga BMW juht ei ole idioot, aga igal idioodil on BMW.
26
Sass 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
isiklikult arvestan veoautodega, eriti linnas & jätan alati piisavalt ruumi. Aga nii nagu erasõidukitega on ka suurte masinate roolis ülbitsejaid.
80
Aga mahub ju! 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Kõikidele, kes kas pool- ehk täishaakega sõitnud, neile on teada situatsioon, milles parempöörde tegemiseks võtate raadiuse väljajoonistamiseks vasakule, eriti poolhaagisega.
Tavaliselt linnas juhtub see asi, et teie parema külje alla rügab end mõni "ökonoomne pereauto", sest tema meelest on kõik õige, mahub ju! See, et teie sõiduki paremad suunad plingivad on talle savi. Pole vaja eputada oma lisavarustusega ja mida te üldse vilgutate!
Kui nüüd olete veel nina parempöördeks suunanud paremale, on tema kinni lõpuks ja ka teie, sest kui liikuma hakkate, võtate selle punni kõrvalt lihtsalt kaasa.
Algab äge protest rohelise süttides, mil kodanik oma punniga võikaid peenikesi piiksusi laskma hakkab ja kätega vehib, sest ta ju soovib otse sõita nt!
Nüüd on ka mitmeid võimalusi, millest kiireim on minna ja öelda, et piiksuja pea läheb katki kui ta ei tagurda, kuid tänapäeval kvalifitseerub see kriminaaliks.
Sõita otse edasi ja kavatsetud pööre tegemata jätta, vaadeldes teist paremalt võidukalt oma punniga mööduva liikleja vasakut kätt, mis näitab rahvusvahelist käemärki taevassesirutatud pikkpeetriga ja kuulata ta punni viginat, mida ekslikult ka signaaliks nimetatakse.
Kolmas oleks see tubli liikleja nii ära hirmutada ja hakatagi "pööret sooritama", aeglaselt ja mõnuga, nii, et trügija peas kassaaparaat töötama läheks, pidamatus tekiks ja ta mitte kunagi enam oma spetsiaalse "ökoloogiliselt mahub kõikjale" sõidukiga sellist kunsttükki ei teeks.
Väljute, laia irvega küsite, et mis häda tal on oma mänguautot nüüd pressi alla saata, naisterahvale võite öelda, et teate küll, et olete väga ilus mees, kuid sellised lähenemiskatsed on kohatud, kui mitte eluohtlikud ja siis tagurdab ta juba ise, kui tervis lubab.
Halvim variant on see, et trügija sõiduk on sompus ilma juures tumehall ja on teile külje alla hiilinud täiesti märkamatult ja te teetegi manöövri ja saate aru, et miski on valesti alles nt tema lõhkevate rehvide paugatuste järel.
Siis olete teie paha, väga paha ja nii paha kui üldse olla saab.
On veel mingeid alternatiive pakkuda?
123
Peeedu 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Igas asjas maailmas on olemas superheadest kuni superhalbadeni tegijaid.
Ega liikluses teistmoodi pole nagu males kus suurmeister kalkuleerib võimalikud variandid hulk käike ette ja kohalik kõrvuni vaimustunud harrastaja näeb vaid ühte lahendust kuidas ta vastase kuningale läheneb.
Autojuhtimine on selles osas sama värk, et enamus mingil tasemel saab hakkama aga kui ikka annet pole ei kogune ka igapäevasel sõitmisel head juhti.
21
wb 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Aga mahub ju!-le vastuseks:

Nägin ise sellist olukorda Tallinnas Saku tänava-Pärnu mnt ristmikul mõned aastad tagasi - vaatepilt meenutas veits Beani filmi, kui tank üle Beani auto sõitis. Nähtud juhul sõiduautos olija õnneks sõitis poolhaagis vaid kapotist üle. Huvitav, kas veokijuht isegi ei tunne, et auto käitub teisiti, kui rattad üle sõiduauto kapoti veerevad? Veok jäi alles 5m peale takistuse ületamist seisma.
60
Wut 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Ringteele sisenedes jääb alatihti kellelegi jalgu, sest veoki esimesed 7 käiku on nii lühikesed, et sa ei jõuagi piisavalt hoogu sisse saada, eriti veel koormaga. Ja nii juhtub alatihti, et keegi jõuab sulle ringteel kiirelt järgi ja siis arvatakse, et sõitis ette jne. Muidugi on ka igasugu pohhuist juhte kellele päris ette keeramine korda ei lähe.
73
Aga mahub ju! 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Vastan "wb"-le.
Ei tunne tõesti. Kui masin on võimeline 3-da käiguga 50 tonni tasasel teel mootori pöördeid tõstmata ja sidurit lahti lastes lõdvalt kohalt liigutama, siis nt 2 käiguga kedagi lohistamist tõesti ei tunnegi ja kui rattad üle kapoti sõidavad, vajutavad nad selle madalaks ja kui ka tunneb, siis "mis juhtus?" jõuabki kohale nii, et 5m on sõidetud.
Selleks piisab 420-st hobujõust, rääkimata nt SCANIA 480, 560, 630 jne hobujõududest.
Tavaliselt on 12 käiku ja 3-ndaga minnakse kohalt.
Ka "Wut" jutt vastab tõele, kui jääda passima, siis passid viimsepäeva laupäevani välja. Vabale ringile jõudes js sellele sõites jõuab sabas olev täishaage kohale kui juba teised ringil- nii see on. Alguse minek on koormaga ikka väga aeglane, automaadiga tiba kiirem.
43
Jaz 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Väimees põhjanaabrite juures veab puisteained, killustik-liiv teedeehitusse põhiliselt. 4 silda auto, 6 silda täishaakel. Paar kuud tagasi sai saba ekstreempidurdusel külili kui üks maailmakunn ringteel lihtsalt siseringist välja ette kiirendas. Kiirus oli kanti 30.
Need massid ja jõud mis seal mängus on sõiduautoga sõitjale lihtsalt hoomamatud ja parim õpetussõna ongi ilmselt see mis mulle u 35 aastat tagasi esimesi lubasid tehes kaasa anti - suurtest hoia eemale, ta ei kuule ega näe sind:-)
22
Aga mahub ju! 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Unustasin veel ühe nüansi.
Nimelt poolhaagisega ja olenevalt selle tüübist on vasakpööre tegelikult veelgi "pimedam" mõnes mõttes.
Vasakule pöörates kaob haagis täielikult vaateväljast ja selle parema tagumise nurga juurde võib olla õhust tekkinud, materialiseerunud, misiganes- sõiduauto (veokijuhid teavad ja ei roni sinna).
Poolhaagise tagumine ots joonistab samuti, eriti teatava tüübi haagiste korral ümber teljena töötavate sildade märkimisväärse raadiuse, mis kitsaste olude puhul võib isegi mõne märgi või foori kaasa võtta.
Kui nüüd selles kohas on sõiduk, siis on haagise nurk sellel vasakust küljest toas või haagib allasõidutõke end nt juhi vasaku sääre taha ja suur jama ongi majas.
Kusjuures ohutuse seisukohast- mis ja mida nüüd siis veokijuhile inkrimineerida? Ta lihtsalt ei näe ju haagisest läbi! KUMB ei veendunud manöövri ohutuses?
Seepärast- markeerige oma poolhaagis tagant selliseks, et seal on mõistetavad hoiatused, nagu lõõtsaga bussidel! Sellest hetkest on võimalus vaielda, muidu olete kolepaha, ülbe ja vastutustundetu indiviid vms ja kogu maailma kurjus vajub teile kaela.
Ma nüüd ei tea, kas ma olen "välismaa" lummuses, kuid minule tundub, et nii Vanas Euroopas kui Skandinaavias on sellest kõigest autokoolides põhjalik jutt olnud, sest seal nagu niimoodi ei trügita.
22
AntiOpel 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Naljakas lugeda, et osa vendi kujutavad ette, et rekkade jaoks liikluseeskirjad ei kehti-ala hoia suurest eemale, ta ei näe sind jms. See ei ole ju eriline vabandus, et sul on suur auto. Samamoodi, nagu sõiduauto juht peab arvestama liikluses teistega, peab seda tegema ka veokijuht. Ja kui kitsas olustikus sa ei mahu nt pööret tegema, siis peaksid pigem ootama, kui oma "suure ja pimedaga" pohhuistlikult pressima hakkama.
@ Wut- mina pidasin just silmas sellist korralikku idiootist pohhuisti, kes eriti ei vaevugi hoogu maha võtma enne ringteed. Ta küll näeb ringil liiklejaid ja ilmselt saab ka aru, et sõidab ette ja põhjustab liiklusohtliku olukorra, aga tal on sellest lihtsalt pohhui. Ja paraku näeb seda VÄGA tihti.
13
AntiOpel 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Muide, kodanik Aga mahub ju! tundub oma kirjapildi ja suhtlemise poolest olema täpselt selline kõige ehedam mölakasrekkajuht, keda ma silmas pidasin. Võin muidugi eksida, aga mulje jääb küll selline.
33
Aga mahub ju! 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Keegi AntiOpel oma skisoidsete hõigetega on muidugi ammu tuntud hädaldaja ja teistele ilusate omaduste omistaja.
Ka fantaasiast pole mehel (või mis orientatsioon tal iganes) puudu, nt:
" kes eriti ei vaevugi hoogu maha võtma enne ringteed. Ta küll näeb ringil liiklejaid ja ilmselt saab ka aru, et sõidab ette ja põhjustab liiklusohtliku olukorra, aga tal on sellest lihtsalt pohhui"
- kõikide eelduste kohaselt just nii käitub tema, sest 17 meetrise ja pea 50 tonni kaaluva masinaga mitte keegi nii ei tee.
Mölakasrekkajuht on see, kes arvestab gabariite ja enne manöövriks valmistub ja ontlik liikleja on see, kes end temale külje alla kiilub, sest ta pea ei võta?
Ojaa.
Edasi:
"Ja kui kitsas olustikus sa ei mahu nt pööret tegema, siis peaksid pigem ootama, kui oma "suure ja pimedaga" pohhuistlikult pressima hakkama."
Oota- kes nüüd siin pressib ja kes peaks mida ootama?
Muljetes muide eksid, aga minule jääb mulje kogu AntiOpeli varasemat ja praegust sõnavõtte arvesse võttes, et tänu vaimsele seisundile pole tal juhtimisõigustki.
Juhtimisõigust omav inimene teab, et Eestis pole liikluseeskirju, seega ei saa need kehtida ei rekkajuhile, Sidorovi kitsele ja isegi mitte AntiOpelitele.
Nimelt on alates 01.07.2011 Liikluseeskiri kehtetu.
Meil peaaegu juba 10 aastat muide Liiklusseadus.

https://www.riigiteataja.ee/akt/121062011012
20
Peeedu 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Millegipärast maanteel on rekkad küll vahel tülikad aga kui just viljakoristus välja jätta kus näeb ikka igasugust retroveokaid liiguvad nad ennustavas tempos. Kiirendus nigel aga kui hoog sees siis legaalse maksimumiga. Päriselus on seda natuke küll sõiduautole vähe. Aga just sõiduautode puhul ei tea kunagi mis tempot ta harrastab ja millises rütmis kõigub.Osadel on täiesti tavaline, et samal teelõigul kiirusepiiranguga 20 -30 kilomeetrit on amplituut.
Aga on ka kohti kus tuleb kõik ära kannatada lihtsalt ei ole mööda ja külje alla pressides midagi võita. Enamus neid uusi nõelasilmu on ehitatud ju just selle pärast, et keegi ei saanud hakkama ja põhjustas avarii. Nii, et teeme teele nõksu sisse või miniringi, sest keegi ei sõitis kõrvalteelt ette ja nüüd peateel las kõik aeglustuvad. Sama moodi vöötraja lamava politseiniku loodetavasti hetereoseksuaalne abielu on just praktiliste õnnetuste tagajärg..Oleks jalakäijad ja suured-väiksed autojuhid seal vähem õnnetusi põhjustanud neid ei ehitataks.
00
Autojyht 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Veokijuht peab tagama ohutuse sooritades manöövreid .
See ei ole mingi vabandus ,et ei näe. Pead nägema .
Eestis on see viga et Linnatöödel ja kalluritel on autoks mingi vana kõrge kabiiniga Globetrotter ja siis aknale vaja veel toppida kaardinad ,mis piiravad veelgi vaatevälja. Euroopas on paljud kallurid ja linnatööde autod madala kabiiniga ja osadel polegi üldse magamiskohtagi.
Sõidan ka tihti poolhaakega ,aga autoks on madalam kabiin ja kaltse küljeakendel ei ole.
10
Peeedu 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Reaalselt ei näe ka sõiduauto juht väikest last, või looma või mõnda takistust mis otse auto nina ees. Samamoodi taga kui ei ole tagurdusabisid. Alati kui kuskil lastega kohas külas loed nad enne ärasõ'itmist üle ja vaatad kus asuvad enne kui üldse rooli istud. Ja enne sõitma asumist kontrollid veelgi kas kõigi asukoht tuvastatav.
Ei ole mõtet ärbelda oskamise ja kardinate puudumisega. Lihtsalt disain ise piirab nähtavust. Ja raske on üheaegselt kõiki kahtlasi kohti silmas pidada. Seal korras, siin korras aga seal juba keegi hiilis ligi.
20
Nimi :
Nimi :
Kommentaar :
Kommentaar :
 

VEEL UUDISEID

Citroen C3 - auto24 proovisõit

Citroen C3 - auto24 proovisõit(8)

Citroeni pisike C3 läbis hiljuti mudeliuuendused - auto esiosa sai uue kujunduse ning samuti lisati hulgaliselt juhiabisüsteeme. Aga kellele see lustakas väikeauto kõige paremini sobida võiks? Proovisõiduauto ...

Viidas ja Kasemets panid Ameerika hooajale eduka punkti

Viidas ja Kasemets panid Ameerika hooajale eduka punkti

Eestlased Tristan Viidas ja Tõnis Kasemets panid hooajale eduka punkti, kui IMSA Prototype Challenge sarja viimasel etapil saavutati 7. koht. Road Atlanta ringrajal USA-s toimunud võistlusel kuulus lisaks ...

Mercedes-Benz GLE tegi Euro NCAP testil tubli tulemuse

Mercedes-Benz GLE tegi Euro NCAP testil tubli tulemuse

Mercedes-Benz võitis Euro NCAPi autode osalist isejuhtimist võimaldavate juhiabiseadmete testi (SAE Tase 2) ja sai hindeks "väga hea." Mercedest esindas luksusdžiip GLE. Testis osales üheksa eri klassi ...

Päeva kuulutus: alla 3000 kilomeetri sõitnud Volga

Päeva kuulutus: alla 3000 kilomeetri sõitnud Volga(13)

Portaalis auto24.ee on müügile tulnud 26 aastat vana Volga (GAZ-31029), mis müüja sõnul on sõitnud vaid 2946 kilomeetrit. GAZ-31029 tuli turule 1992. aastal ning seda mudelit toodeti kuni 1997. aastani. ...

Jaguar XF sai tõhusama mürasummutuse

Jaguar XF sai tõhusama mürasummutuse

Jaguar XF läbis värskenduskuuri, kus kaasajastati info- ja meelelahutussüsteeme ning parandati sõitjateruumi mugavust. Uudne on XF-i maanteemüra vähendamise tehnoloogia, mis jälgib teekattest tulevat ...

Uus Hyundai i20 jõuab Eestisse novembris

Uus Hyundai i20 jõuab Eestisse novembris (3)

Hyundai i20 uue põlvkonna auto jõuab Eestisse novembris. Hinnad algavad 13 990 eurost (1.2MPi 84 hj 5MT ) ning automaatkastiga i20 maksab vähemalt 15 990 eurot. Järgmisel aastal täieneb Hyundai i20 seeria ...

Inglismaal selgitati töökindlaimad autod

Inglismaal selgitati töökindlaimad autod(5)

Suurbritannia autoajakiri What Car? avaldas uurimuse, milles selgitati välja 50 töökindlamat kasutatud autot. Erinevalt näiteks Saksamaal tehtavatest uuringutest, kus andmeid kogutakse tehnoülevaatustelt, ...

 
Johan Kristoffersson kindlustas MM-sarjas oma liidrikohta

Johan Kristoffersson kindlustas MM-sarjas oma liidrikohta

Barcelonas nädalavahetusel sõidetud kahel rallikrossi MM-etapil kasvatas sarja liider Johan Kristoffersson oma edumaad punktitabelis. Laupäeval toimunud etapi finaalis oli kahekordne maailmameister ...

Tapal selgusid Eesti meistrid autokrossis

Tapal selgusid Eesti meistrid autokrossis

Tapa krossirajal toimus nädalavahetusel Eesti autokrossi meistrivõistluste viies ja ühtlasi viimane etapp, kus selgusid meistrid kolmes masinaklassis. Gaz 51 veokate klassis võitis Tapal finaalsõidu Andre ...

FOTOD. Hooaja viimane suurem hobiautode kogunemine Tallinnas

FOTOD. Hooaja viimane suurem hobiautode kogunemine Tallinnas

Diskustom Magazine ja CSG Customs korraldasid Tallinnas hobiautode kogunemise Diskustom Meet.  Diskustom Meet'il osalemiseks ei pea auto olema näitusekonditsioonis, vaid oodatud on kõik põnevad sõidukid. ...

Mustang Mach 1 müristab esmakordselt Euroopas

Mustang Mach 1 müristab esmakordselt Euroopas(1)

Goodwoodi kiirusenädalal esitleti Ford Mustang Mach 1-te, mis tuleb esmakordselt ametlikult ka Euroopas müügile.  Mach 1 on läbi aegade tuntud kui Mustangi sportversioon, mis tunneb end hästi ka ringrajal. ...

Sel talvel võib Eestis parematel teedel sõita 100-110 km/h

Sel talvel võib Eestis parematel teedel sõita 100-110 km/h(12)

Sel talvel jääb Eestis kõigil 2+1 ja teatud 2+2 teedel kehtima suurim lubatud sõidukiirus 100 km/h, samas kui muutteabega lõikudel võib puhuti sõita isegi 110 km/h. 2+2 teedest jääb 100 km/h kehtima ...

Kas muskelautod lähevad kaubaks vaid originaalseina?

Kas muskelautod lähevad kaubaks vaid originaalseina?(2)

Suurbritannias pandi veebioksjonile kaks muskelautolegendi Ford Mustang ja Dodge Challenger, kuid originaalsega võrreldes on neil kapoti all „muskleid“ tublisti rohkem. Umbes 100 000 euro hinnaklassi ...

Dacia lubab Euroopa odavaimat elektriautot, aga hinda ei ütle

Dacia lubab Euroopa odavaimat elektriautot, aga hinda ei ütle(15)

Dacia avalikustas seeriaversiooni oma esimesest elektriautost Spring Electric, mis tootja kinnitusel saab olema „taskukohaseim elektriauto Euroopas“. Mida „taskukohane“ tähendab, jääb esialgu siiski ...

 
Euroopa uute sõiduautode turg pööras septembris tõusule

Euroopa uute sõiduautode turg pööras septembris tõusule

Esmakordselt pärast koroonaviiruse pandeemia algust pööras Euroopa Liidus uute sõiduautode turg tõusule, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit. Septembris müüdi Euroopa Liidu riikides ...

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Algaval nädalavahetusel sõidetakse mitmel pool Eestis hulga huvitavaid võistlusi, aga ka mujal maailmas toimub ühtteist põnevat. Laupäeval sõidetakse Tapa krossirajal Eesti meistrivõistluste viies ja ...

F1: Red Bull kaalub võimalust ise mootoreid valmistada

F1: Red Bull kaalub võimalust ise mootoreid valmistada

Honda loobumine järgmise hooaja järel F1 mootorite valmistamisest tekitab peavalu Red Bulli ja AlphaTauri tiimidele. Suure tõenäosusega praegustest F1 mootorite tootjatest Mercedes ja Ferrari ei soovi Red ...

Ekstreemne elektriauto Mercedeselt

Ekstreemne elektriauto Mercedeselt

Mercedes-Benz ehitas oma elektrilisest linnadžiibist ekstreemse maastikauto EQC 4x4². Selle raju välimus ei peta: EQC 400 4MATICU põhjale ehitatud džiibi näitajad ületavad kohati isegi G-klassi omi. Näiteks ...

Päeva leiud: sellisel autol nii suur läbisõit?!

Päeva leiud: sellisel autol nii suur läbisõit?!(12)

Viimastel päevadel on müügile tulnud autosid, mille läbisõit võiks pigem kuuluda mõnele ökonoomsele diisel-Passatile või E-klassi takso-Mersule. Eile ilmus auto24.ee-sse näiteks see kolmeliitrise ...

FOTOD. Itaalia hüper-luksusauto on peagi valmis

FOTOD. Itaalia hüper-luksusauto on peagi valmis(4)

Itaalias tegutsev ja seni peamiselt luksusautode tuunimisele keskendunud Aznom valmistub luksusliku „džiibi ja limusiini” ristandi turule toomiseks. Auto saab nimeks Palladium ning tootja ise nimetab seda ...

FOTOD. Golf VIII saab 300 hobujõudu

FOTOD. Golf VIII saab 300 hobujõudu(3)

Volkswagen esitles uue Golfi võimsaimat versiooni GTI Clubsport, mis saab 300 hobujõudu (221 kW). Golfi kiirete mudelite valik üha laieneb, senistele GTI-le, GTE-le ja GTD-le järgneb GTI Clubsport. GTI ...

 
Tormis lendu tõusnud päikesepaneelid augustasid auto katuse

Tormis lendu tõusnud päikesepaneelid augustasid auto katuse

Sügistormid on kaasa toonud palju autode kahjujuhtumeid, Saaremaal näiteks kiskus tuul maja katuselt lahti päikesepaneelid, mis lendasid otsa pargitud autodele ja lõid ühe Toyota katusesse augu.  Salva ...

Ralli: Ogier ja Evans osalevad Belgia meistrisarja etapil

Ralli: Ogier ja Evans osalevad Belgia meistrisarja etapil

Toyota sõitjad Sebastien Ogier ja Elfyn Evans osalevad järgmisel nädalavahetusel toimuval Hemicuda rallil Belgias. Nende osalemise eesmärgiks on valmistumine 19.–22. novembril toimuvaks Belgia MM-etapiks, ...

F1: Alonso proovis esimest korda Renault’d

F1: Alonso proovis esimest korda Renault’d

Järgmisest aastast F1 sarja naasev Fernando Alonso sai esimest korda proovida tänavust Renault F1 autot. Kaks aastat sarjast eemal olnud ja viimati F1 autoga möödunud aastal aprillis sõitnud Fernando ...

F1: Red Bull võib tulevaks aastaks palgata Hülkenbergi

F1: Red Bull võib tulevaks aastaks palgata Hülkenbergi

Red Bulli mootorispordijuht Helmut Marko vihjas meediale, et tuleva hooaja suhtes hoiavad nad silma peal Nico Hülkenbergil. Helmut Marko sõnul oli Hülkenbergi etteaste viimati toimunud Nürburgringi etapil ...

HM7 Proto: maastikuauto kiiresti sõitmiseks

HM7 Proto: maastikuauto kiiresti sõitmiseks(2)

Hardo Mere ehitas koos paljude abilistega omale võistlusauto, mis kiiruse poolest võiks seljataha jätta ilmselt kõik Euroopa konkurendid. Viimased 14 aastat maastiku­autodega tegelenud Hardo Mere on Eesti ...

Rekordid ei sünni lihtsalt …

Rekordid ei sünni lihtsalt …

Mida on vaja, et püstitada rekordeid? Teha kõvasti trenni? Valisime lihtsama tee ning sõitsime kannatust proovile pannes ringrajal elektriautoga ühtejutti 34 tundi. Eesmärk oli läbida ühe akutäiega nii ...

Fiat 500: ilus, ebapraktiline, kuid pisivigu jätkub

Fiat 500: ilus, ebapraktiline, kuid pisivigu jätkub

Kas lühirenditeenuse tõttu palju tähelepanu saanud Fiat 500-t tasuks rentimise asemel ka omada või kaasneb mikro-retrokaunitariga vaid remondirõõm?  Nimi Fiat 500 jätab külmaks vähesed, peetagu siis silmas ...

 
Automüüjate heitlused koroonaga: tarneajad on taastunud, müük mitte

Automüüjate heitlused koroonaga: tarneajad on taastunud, müük mitte

Küsisime Eesti uute autode müüjatelt ja maaletoojatelt, kui palju on koroonakriis muutnud uute autode ooteaegu ja hindu ning millal võiks turg täielikult taastuda.  Kevadine koroonalaine on kõigil hästi ...

Tuhmunud tuled on üha tavalisem ning väga ohtlik viga

Tuhmunud tuled on üha tavalisem ning väga ohtlik viga(24)

Spetsialistid, kes igapäevaselt autolaternate parandamisega tegelevad, ütlevad, et tuhmiks muutunud laternaklaasid võivad nähtavuse poole võrra halvemaks muuta. Uurisime neilt, miks tuled tuhmuvad ja mida ...

Sõidumehe linnadžiip

Sõidumehe linnadžiip(4)

Uue Ford Kuga hoogne disain ei peta, tegemist ongi ühe paremate sõiduomadustega linnadžiibiga. Linnadžiipide kujustuses valitseb laias laastus kaks suunda: üks rõhutab jõulisust ja massiivsust, teine ...

Nissan, mis lõi maailma pahviks

Nissan, mis lõi maailma pahviks(1)

2007. aastal tõi Nissan turule auto, mis tegi tuule alla Porschedele ja Ferraridele. Nissani kiireima sportauto Skyline GT-R-i ajalugu oli küll pikk, aga 2002. aastal see katkes. Ja ehkki selle järglasest ...

Erilise rallihooaja lõpp Saaremaal

Erilise rallihooaja lõpp Saaremaal

2020. aasta Eesti rallihooaeg läheb ajalukku mitte ainult esmakordselt siin toimunud MM-etapi pärast, vaid kogu aasta oli väga teistmoodi. Eesti meistrivõistluste hooaeg pidi algama kahe talvise ralliga ...

Sordo kordas mullust võitu

Sordo kordas mullust võitu

Sardiinia rallil saavutas teist aastat järjest esikoha Dani Sordo, kes haaras liidrikoha juba võistluse esimesel päeval ega loovutanud seda kuni finišini. Sardiinia kruusateedel oli avapäeval eelis ...

Hamiltoni ajalooline võit

Hamiltoni ajalooline võit

Lewis Hamilton sai Nürburgringil karjääri 91. etapivõidu, tõustes selles arvestuses ühele reale Michael Schumacheriga. Nürburgringil toimunud Eifeli GP nime kandnud võistlusel haaras stardist liidrikoha ...

 
Küsimus lugejalt: Kuidas tohib linnas liigelda ehitusega seotud tehnika?

Küsimus lugejalt: Kuidas tohib linnas liigelda ehitusega seotud tehnika?

Kas veokid tohivad ehitusplatsilt välja sõita määrdunud ratastega, nii et kogu tänav on porine? Ja kas metallroomikutega ehitustehnika tohib treilerilt objektile ja tagasi mööda asfalti sõita, nii et vaod ...

Autopäevik. Õlivahetus ja ununenud tehnoülevaatus

Autopäevik. Õlivahetus ja ununenud tehnoülevaatus

Siiani on X3 mind ühegi mureta sõidutanud, kuid nüüd nõudis veidi tähelepanu. Augustis saabus korraline hooldus ja septembris väisas BMW esmakordselt tehnoülevaatuspunkti. Augustis hakkas auto andma märku, ...

Uus Rocket: kergem ja kiirem

Uus Rocket: kergem ja kiirem(1)

Triumph Rocket 3 sai eelkäijast veel suurema mootori, aga tühimassist kadus samas 40 kilogrammi. Rekordsuure mootoriga Triumph Rocketi uus põlvkond sai töömahtu veelgi juurde. Kui 2004. aastast pärineva ...

Kolumn. Samost: Arvutid on tüütud, aga autod neist ei pääse

Kolumn. Samost: Arvutid on tüütud, aga autod neist ei pääse(10)

Et aru saada, milline rõõm on juhtida täiuslikult töötavat autot, ei pea ümber istuma viletsamasse masinasse. Tuleb kõigest mõnda aega sõita sama autoga, kus midagi funktsioneerib puudulikult. Mõne nädala eest ...

Autolehe 14. oktoobri uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Autolehe 14. oktoobri uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

BMW tegi Golf GTi BMW-l valmis esimene sportlik luukpära, millel veavad esirattad. Tegu on mudeliga 128ti, mille kaheliitrine turbomootor (265 hj) viib luukpära paigalt „sajani“ 6,1 sekundiga. Vedav ...

Peugeot võttis spordi teravalt fookusesse

Peugeot võttis spordi teravalt fookusesse

Peugeot, mis on loonud tohutu võimsaid võidusõidukeid, pole samasugustega tänaval eriti silma paistnud. Kuni praeguseni. 360hobujõuline 508 PSE on kõigi aegade võimsaim Peugeot’ seeriaauto. Meenutades ...

 
Suzukil valmis minikaubik maastikusõitudeks

Suzukil valmis minikaubik maastikusõitudeks(1)

Suzuki esitles uut kaheistmelist tarbesõidukiversiooni Jimnyst, mis jõuab Eestisse järgmise aasta aprillis. Jimny tarbesõidukil on sõitjatest vaheseinaga eraldatud tasase põhjaga kaubaruum. Kaupa mahub ...

Päeva leid. Stiilne ja soodne sedaan Jaapanist

Päeva leid. Stiilne ja soodne sedaan Jaapanist(6)

auto24.ee lehele lisati hiljuti müüki 1987. aasta Mitsubishi Galant, milliseid kohtab tänavaliikluses üliharva. Mudeli viiendat põlvkonda esitles Mitsubishi 1983. aastal. Auto tehti esiveoline, eelkäijast ...

FOTOD. Rakveres toimus mudelinäitus Mudelimaailm

FOTOD. Rakveres toimus mudelinäitus Mudelimaailm

Rakveres toimus mudelinäitus Mudelimaailm. Paljude teiste mudelite seas näidati ka käsitööna valminud vähendatud koopiat tuntud autoehitaja Mati Leivategija KaMAZist (suurel fotol), millega ta tegi mullu 14 ...

Küsitlus: 2/3 inimesi ootavad riigilt neljarealisi teid

Küsitlus: 2/3 inimesi ootavad riigilt neljarealisi teid(5)

Uuringufirma Norstat viis septembris läbi küsitluse, mille kohaselt pidas 63 protsenti vastajatest riiklikult oluliseks, et järgmise kümne aastaga ehitataks kolm põhimaanteed neljarealisteks. Uuringust ...

GM peatas uue Corvette´i tootmise

GM peatas uue Corvette´i tootmise

General Motors peatas ajutiselt uue Chevrolet Corvette'i tootmise. Põhjuseks on pandeemiast tingitud tõrked komponentide tarneahelas. GM-i teatel ei kesta paus pikalt, vaid ühe nädala, ja tootmine jätkub ...

Bentley sulepea ligi 600 euro eest

Bentley sulepea ligi 600 euro eest

Bentley tähistab kuulsa rekordsõidu Blue Train Race 90. aastapäeva kirjutusvahendite eriseeriaga. 1920-ndate lõpus ja 1930-ndate alguses toimunud Blue Train Race´i idee oli jõuda autoga kiiremini läbi ...

Mercedes-Benz E-klass - auto24 proovisõit

Mercedes-Benz E-klass - auto24 proovisõit(6)

E-klassi Mercedest võib tinglikult nimetada ka taksojuhtide lemmikuks - auto on piisavalt suur ja sellega on mugav sõita. Aga kuidas tundub uuendatud E-klass BMW 5. seeriaga võrreldes? Proovisõiduauto ...

 
Päeva leiud: kolm autot, millel on erilised uksed

Päeva leiud: kolm autot, millel on erilised uksed(4)

Ilmselt on vähemalt 99 % moodsa aja autodest kas kaks või neli traditsioonilisel viisil avanevat külgust, äärmisel juhul leiab mõnelt liuguksed. Ent selgi sajandil on tehtud ka hoopis isemoodi ustega ...