AUTONDUS

Kas muskelautod lähevad kaubaks vaid originaalseina?

Kas muskelautod lähevad kaubaks vaid originaalseina?(6)

Suurbritannias pandi veebioksjonile kaks muskelautolegendi Ford Mustang ja Dodge Challenger, kuid originaalsega võrreldes on neil kapoti all „muskleid“ tublisti rohkem. Umbes 100 000 euro hinnaklassi ...

AUTOTÖÖSTUS

Mustang Mach 1 müristab esmakordselt Euroopas

Mustang Mach 1 müristab esmakordselt Euroopas(1)

Goodwoodi kiirusenädalal esitleti Ford Mustang Mach 1-te, mis tuleb esmakordselt ametlikult ka Euroopas müügile.  Mach 1 on läbi aegade tuntud kui Mustangi sportversioon, mis tunneb end hästi ka ringrajal. ...

PROOVISÕIDUD

Toyota Land Cruiser 150: väärikalt eelkäijate jälgedes 

Toyota Land Cruiser 150: väärikalt eelkäijate jälgedes (9)

Toyota Land Cruiser 150 vahetas välja meil ülimalt populaarse mudeli 120 ning on osutunud töökindlaks. Uus Land Cruiser 150 asendas eelmise kümnendi alguses välja alates 2003. aastast toodetud Land Cruiser ...

PÄEVAUUDISED

Uuenenud Opel Insignia sai ka uued mootorid

Uuenenud Opel Insignia sai ka uued mootorid

Juba aasta alguses rääkis Opel, et uuendab Insigniat. Nüüd jõuab värskendatud auto järjepanu müügisaalidesse, aga lisaks pisiasjus uuendatud disainile ja näiteks senisest võimekamatele leedesituledele ...

LIIKLUS

Sel talvel võib Eestis parematel teedel sõita 100-110 km/h

Sel talvel võib Eestis parematel teedel sõita 100-110 km/h(12)

Sel talvel jääb Eestis kõigil 2+1 ja teatud 2+2 teedel kehtima suurim lubatud sõidukiirus 100 km/h, samas kui muutteabega lõikudel võib puhuti sõita isegi 110 km/h. 2+2 teedest jääb 100 km/h kehtima ...

AUTOPÄEVIK

Autopäevik. Välisreisi aseaine

Autopäevik. Välisreisi aseaine

Ma olen üks paljudest, kel jäi tänavu pikem reis tegemata. Kuid ka hobiauto on hea võimalus rutiinist välja murda. Autosõidud jagunevad laias laastus kaheks. Ühed tuleb lihtsalt ära teha, teisi ootad, ...

Kas siis veokijuht tõesti ei näe mind?

Sõiduauto või mootorrattaga või hoopis jalamehena liikluses sehkendades ei tule selle pealegi, et veoauto juht väga tihti lihtsalt ei näe sind, olgu või päine päev ja distantski veokiga veel suhteliselt ...

KOMMENTAARID (19)

Z 23 september 2020 9:56 Ebasobiv kommentaar
Veokijuht ei tarvitse näha küll. Ka endal on nn napikaid olnud kus sõidukas on paremale ees nurka ära kadunud. Liiklusvoos ei jõua pidevalt neid pimenurga peegleid ka jälgida, sest samal ajal tuleb ka ees toimuvaga kursis olla, sest seda ridadevahel sõelumist ja tõmblemist on nii palju.
74
Peeedu 23 september 2020 10:52 Ebasobiv kommentaar
Eks on ka sõiduautoga olukordi kus kaob miskit mingi piilari taha. Võrreldes veoautoga küll vähem.
Lisame veel inimlikud tähelepanematused-eksimused ja olukorrad kus sulatakse taustaga ühte ning madalad päiksed jne. Saame paraja kompoti. Nii, et alati tuleb arvestada võimalusega, et sind ei nähta ja liigeldes mingit eesõiguse jonni ajada ei maksa.
73
Ants 23 september 2020 12:28 Ebasobiv kommentaar
Eelkirjutatuga nõus, aga ei maksa unustada, et mõni rekkajuht on lihtsalt mölakas.
73
Peeedu 23 september 2020 12:34 Ebasobiv kommentaar
Ei pea olema mölakas, et rekka roolis olla. Neid kohtab kõikide liikuritega ja isegi jalgsi käimine pole erand.
63
AntiOpel 23 september 2020 12:46 Ebasobiv kommentaar
Minuarust Ants ei öelnudki, et kõik rekkajuhid on mölakad...ilmselgelt leidub neid igalpool. Samas saan temast aru enda hiljutise kogemuse põhjal Tallinnast välja sõites Narva suunas hiljuti. Tuli pikk kallurrekka Tallinna ringtee poolt, mina olin maanteel kõige välimises reas. Rekkajuht nägi väga hästi mind (meie vahel oli silmside), kuid ikka surus oma rekkaga peale reavahetusel. Mind päästis piirdesse surumisest vaid järsk gaasijalg, kuna seljataga tulnud sõiduauto ei hoidnud piisavat pikivahet, mistõttu oleks järsk pidurdamine lõppenud tagant sissesõiduga minu autole. Samamoodi kohtab sellist mölaklikkust rekkaroolis näiteks ringteedel, kuhu tuimalt ette sõidetakse, hoolimata sellest, et nähakse ringteel (peateel) liiklejaid. Aga kehtib selline nõukaaegne mentaliteet- mul on suurem- mul on eesõigus. Ja siis imestatakse, miks rekkajuhte mölakateks peetakse. See on nagu käib sõnakõlks bemmijuhtide kohta- iga BMW juht ei ole idioot, aga igal idioodil on BMW.
26
Sass 23 september 2020 13:16 Ebasobiv kommentaar
isiklikult arvestan veoautodega, eriti linnas & jätan alati piisavalt ruumi. Aga nii nagu erasõidukitega on ka suurte masinate roolis ülbitsejaid.
80
Aga mahub ju! 23 september 2020 13:28 Ebasobiv kommentaar
Kõikidele, kes kas pool- ehk täishaakega sõitnud, neile on teada situatsioon, milles parempöörde tegemiseks võtate raadiuse väljajoonistamiseks vasakule, eriti poolhaagisega.
Tavaliselt linnas juhtub see asi, et teie parema külje alla rügab end mõni "ökonoomne pereauto", sest tema meelest on kõik õige, mahub ju! See, et teie sõiduki paremad suunad plingivad on talle savi. Pole vaja eputada oma lisavarustusega ja mida te üldse vilgutate!
Kui nüüd olete veel nina parempöördeks suunanud paremale, on tema kinni lõpuks ja ka teie, sest kui liikuma hakkate, võtate selle punni kõrvalt lihtsalt kaasa.
Algab äge protest rohelise süttides, mil kodanik oma punniga võikaid peenikesi piiksusi laskma hakkab ja kätega vehib, sest ta ju soovib otse sõita nt!
Nüüd on ka mitmeid võimalusi, millest kiireim on minna ja öelda, et piiksuja pea läheb katki kui ta ei tagurda, kuid tänapäeval kvalifitseerub see kriminaaliks.
Sõita otse edasi ja kavatsetud pööre tegemata jätta, vaadeldes teist paremalt võidukalt oma punniga mööduva liikleja vasakut kätt, mis näitab rahvusvahelist käemärki taevassesirutatud pikkpeetriga ja kuulata ta punni viginat, mida ekslikult ka signaaliks nimetatakse.
Kolmas oleks see tubli liikleja nii ära hirmutada ja hakatagi "pööret sooritama", aeglaselt ja mõnuga, nii, et trügija peas kassaaparaat töötama läheks, pidamatus tekiks ja ta mitte kunagi enam oma spetsiaalse "ökoloogiliselt mahub kõikjale" sõidukiga sellist kunsttükki ei teeks.
Väljute, laia irvega küsite, et mis häda tal on oma mänguautot nüüd pressi alla saata, naisterahvale võite öelda, et teate küll, et olete väga ilus mees, kuid sellised lähenemiskatsed on kohatud, kui mitte eluohtlikud ja siis tagurdab ta juba ise, kui tervis lubab.
Halvim variant on see, et trügija sõiduk on sompus ilma juures tumehall ja on teile külje alla hiilinud täiesti märkamatult ja te teetegi manöövri ja saate aru, et miski on valesti alles nt tema lõhkevate rehvide paugatuste järel.
Siis olete teie paha, väga paha ja nii paha kui üldse olla saab.
On veel mingeid alternatiive pakkuda?
123
Peeedu 23 september 2020 14:37 Ebasobiv kommentaar
Igas asjas maailmas on olemas superheadest kuni superhalbadeni tegijaid.
Ega liikluses teistmoodi pole nagu males kus suurmeister kalkuleerib võimalikud variandid hulk käike ette ja kohalik kõrvuni vaimustunud harrastaja näeb vaid ühte lahendust kuidas ta vastase kuningale läheneb.
Autojuhtimine on selles osas sama värk, et enamus mingil tasemel saab hakkama aga kui ikka annet pole ei kogune ka igapäevasel sõitmisel head juhti.
21
wb 23 september 2020 15:17 Ebasobiv kommentaar
Aga mahub ju!-le vastuseks:

Nägin ise sellist olukorda Tallinnas Saku tänava-Pärnu mnt ristmikul mõned aastad tagasi - vaatepilt meenutas veits Beani filmi, kui tank üle Beani auto sõitis. Nähtud juhul sõiduautos olija õnneks sõitis poolhaagis vaid kapotist üle. Huvitav, kas veokijuht isegi ei tunne, et auto käitub teisiti, kui rattad üle sõiduauto kapoti veerevad? Veok jäi alles 5m peale takistuse ületamist seisma.
60
Wut 23 september 2020 17:09 Ebasobiv kommentaar
Ringteele sisenedes jääb alatihti kellelegi jalgu, sest veoki esimesed 7 käiku on nii lühikesed, et sa ei jõuagi piisavalt hoogu sisse saada, eriti veel koormaga. Ja nii juhtub alatihti, et keegi jõuab sulle ringteel kiirelt järgi ja siis arvatakse, et sõitis ette jne. Muidugi on ka igasugu pohhuist juhte kellele päris ette keeramine korda ei lähe.
73
Aga mahub ju! 23 september 2020 17:33 Ebasobiv kommentaar
Vastan "wb"-le.
Ei tunne tõesti. Kui masin on võimeline 3-da käiguga 50 tonni tasasel teel mootori pöördeid tõstmata ja sidurit lahti lastes lõdvalt kohalt liigutama, siis nt 2 käiguga kedagi lohistamist tõesti ei tunnegi ja kui rattad üle kapoti sõidavad, vajutavad nad selle madalaks ja kui ka tunneb, siis "mis juhtus?" jõuabki kohale nii, et 5m on sõidetud.
Selleks piisab 420-st hobujõust, rääkimata nt SCANIA 480, 560, 630 jne hobujõududest.
Tavaliselt on 12 käiku ja 3-ndaga minnakse kohalt.
Ka "Wut" jutt vastab tõele, kui jääda passima, siis passid viimsepäeva laupäevani välja. Vabale ringile jõudes js sellele sõites jõuab sabas olev täishaage kohale kui juba teised ringil- nii see on. Alguse minek on koormaga ikka väga aeglane, automaadiga tiba kiirem.
43
Jaz 24 september 2020 9:21 Ebasobiv kommentaar
Väimees põhjanaabrite juures veab puisteained, killustik-liiv teedeehitusse põhiliselt. 4 silda auto, 6 silda täishaakel. Paar kuud tagasi sai saba ekstreempidurdusel külili kui üks maailmakunn ringteel lihtsalt siseringist välja ette kiirendas. Kiirus oli kanti 30.
Need massid ja jõud mis seal mängus on sõiduautoga sõitjale lihtsalt hoomamatud ja parim õpetussõna ongi ilmselt see mis mulle u 35 aastat tagasi esimesi lubasid tehes kaasa anti - suurtest hoia eemale, ta ei kuule ega näe sind:-)
22
Aga mahub ju! 24 september 2020 11:37 Ebasobiv kommentaar
Unustasin veel ühe nüansi.
Nimelt poolhaagisega ja olenevalt selle tüübist on vasakpööre tegelikult veelgi "pimedam" mõnes mõttes.
Vasakule pöörates kaob haagis täielikult vaateväljast ja selle parema tagumise nurga juurde võib olla õhust tekkinud, materialiseerunud, misiganes- sõiduauto (veokijuhid teavad ja ei roni sinna).
Poolhaagise tagumine ots joonistab samuti, eriti teatava tüübi haagiste korral ümber teljena töötavate sildade märkimisväärse raadiuse, mis kitsaste olude puhul võib isegi mõne märgi või foori kaasa võtta.
Kui nüüd selles kohas on sõiduk, siis on haagise nurk sellel vasakust küljest toas või haagib allasõidutõke end nt juhi vasaku sääre taha ja suur jama ongi majas.
Kusjuures ohutuse seisukohast- mis ja mida nüüd siis veokijuhile inkrimineerida? Ta lihtsalt ei näe ju haagisest läbi! KUMB ei veendunud manöövri ohutuses?
Seepärast- markeerige oma poolhaagis tagant selliseks, et seal on mõistetavad hoiatused, nagu lõõtsaga bussidel! Sellest hetkest on võimalus vaielda, muidu olete kolepaha, ülbe ja vastutustundetu indiviid vms ja kogu maailma kurjus vajub teile kaela.
Ma nüüd ei tea, kas ma olen "välismaa" lummuses, kuid minule tundub, et nii Vanas Euroopas kui Skandinaavias on sellest kõigest autokoolides põhjalik jutt olnud, sest seal nagu niimoodi ei trügita.
22
AntiOpel 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Naljakas lugeda, et osa vendi kujutavad ette, et rekkade jaoks liikluseeskirjad ei kehti-ala hoia suurest eemale, ta ei näe sind jms. See ei ole ju eriline vabandus, et sul on suur auto. Samamoodi, nagu sõiduauto juht peab arvestama liikluses teistega, peab seda tegema ka veokijuht. Ja kui kitsas olustikus sa ei mahu nt pööret tegema, siis peaksid pigem ootama, kui oma "suure ja pimedaga" pohhuistlikult pressima hakkama.
@ Wut- mina pidasin just silmas sellist korralikku idiootist pohhuisti, kes eriti ei vaevugi hoogu maha võtma enne ringteed. Ta küll näeb ringil liiklejaid ja ilmselt saab ka aru, et sõidab ette ja põhjustab liiklusohtliku olukorra, aga tal on sellest lihtsalt pohhui. Ja paraku näeb seda VÄGA tihti.
13
AntiOpel 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Muide, kodanik Aga mahub ju! tundub oma kirjapildi ja suhtlemise poolest olema täpselt selline kõige ehedam mölakasrekkajuht, keda ma silmas pidasin. Võin muidugi eksida, aga mulje jääb küll selline.
33
Aga mahub ju! 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Keegi AntiOpel oma skisoidsete hõigetega on muidugi ammu tuntud hädaldaja ja teistele ilusate omaduste omistaja.
Ka fantaasiast pole mehel (või mis orientatsioon tal iganes) puudu, nt:
" kes eriti ei vaevugi hoogu maha võtma enne ringteed. Ta küll näeb ringil liiklejaid ja ilmselt saab ka aru, et sõidab ette ja põhjustab liiklusohtliku olukorra, aga tal on sellest lihtsalt pohhui"
- kõikide eelduste kohaselt just nii käitub tema, sest 17 meetrise ja pea 50 tonni kaaluva masinaga mitte keegi nii ei tee.
Mölakasrekkajuht on see, kes arvestab gabariite ja enne manöövriks valmistub ja ontlik liikleja on see, kes end temale külje alla kiilub, sest ta pea ei võta?
Ojaa.
Edasi:
"Ja kui kitsas olustikus sa ei mahu nt pööret tegema, siis peaksid pigem ootama, kui oma "suure ja pimedaga" pohhuistlikult pressima hakkama."
Oota- kes nüüd siin pressib ja kes peaks mida ootama?
Muljetes muide eksid, aga minule jääb mulje kogu AntiOpeli varasemat ja praegust sõnavõtte arvesse võttes, et tänu vaimsele seisundile pole tal juhtimisõigustki.
Juhtimisõigust omav inimene teab, et Eestis pole liikluseeskirju, seega ei saa need kehtida ei rekkajuhile, Sidorovi kitsele ja isegi mitte AntiOpelitele.
Nimelt on alates 01.07.2011 Liikluseeskiri kehtetu.
Meil peaaegu juba 10 aastat muide Liiklusseadus.

https://www.riigiteataja.ee/akt/121062011012
20
Peeedu 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Millegipärast maanteel on rekkad küll vahel tülikad aga kui just viljakoristus välja jätta kus näeb ikka igasugust retroveokaid liiguvad nad ennustavas tempos. Kiirendus nigel aga kui hoog sees siis legaalse maksimumiga. Päriselus on seda natuke küll sõiduautole vähe. Aga just sõiduautode puhul ei tea kunagi mis tempot ta harrastab ja millises rütmis kõigub.Osadel on täiesti tavaline, et samal teelõigul kiirusepiiranguga 20 -30 kilomeetrit on amplituut.
Aga on ka kohti kus tuleb kõik ära kannatada lihtsalt ei ole mööda ja külje alla pressides midagi võita. Enamus neid uusi nõelasilmu on ehitatud ju just selle pärast, et keegi ei saanud hakkama ja põhjustas avarii. Nii, et teeme teele nõksu sisse või miniringi, sest keegi ei sõitis kõrvalteelt ette ja nüüd peateel las kõik aeglustuvad. Sama moodi vöötraja lamava politseiniku loodetavasti hetereoseksuaalne abielu on just praktiliste õnnetuste tagajärg..Oleks jalakäijad ja suured-väiksed autojuhid seal vähem õnnetusi põhjustanud neid ei ehitataks.
00
Autojyht 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Veokijuht peab tagama ohutuse sooritades manöövreid .
See ei ole mingi vabandus ,et ei näe. Pead nägema .
Eestis on see viga et Linnatöödel ja kalluritel on autoks mingi vana kõrge kabiiniga Globetrotter ja siis aknale vaja veel toppida kaardinad ,mis piiravad veelgi vaatevälja. Euroopas on paljud kallurid ja linnatööde autod madala kabiiniga ja osadel polegi üldse magamiskohtagi.
Sõidan ka tihti poolhaakega ,aga autoks on madalam kabiin ja kaltse küljeakendel ei ole.
10
Peeedu 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Reaalselt ei näe ka sõiduauto juht väikest last, või looma või mõnda takistust mis otse auto nina ees. Samamoodi taga kui ei ole tagurdusabisid. Alati kui kuskil lastega kohas külas loed nad enne ärasõ'itmist üle ja vaatad kus asuvad enne kui üldse rooli istud. Ja enne sõitma asumist kontrollid veelgi kas kõigi asukoht tuvastatav.
Ei ole mõtet ärbelda oskamise ja kardinate puudumisega. Lihtsalt disain ise piirab nähtavust. Ja raske on üheaegselt kõiki kahtlasi kohti silmas pidada. Seal korras, siin korras aga seal juba keegi hiilis ligi.
20
Nimi :
Nimi :
Kommentaar :
Kommentaar :
 

VEEL UUDISEID

Sellise bussiga läheks iga laps rõõmsalt kooli!

Sellise bussiga läheks iga laps rõõmsalt kooli!(2)

Eriti võimekaid maastikubusse valmistav Torsus ehitas valmis ilmselt maailma kõige ekstreemsema koolibussi. Kuni 35 reisijakohaga Torsus Praetorian School Bus on ehitatud MANi tehnikale ja seda veab edasi ...

VIDEO. Lubadeta juht sõidab „punasega“ ristmikule ja põhjustab ohtliku kokkupõrke

VIDEO. Lubadeta juht sõidab „punasega“ ristmikule ja põhjustab ohtliku kokkupõrke(4)

Liiklusjärelvalvekeskus avaldas video teisipäeval Tallinna kesklinnas juhtunud liiklusõnnetusest, kus juhtimisõiguseta sohver sõitis keelava fooritulega ristmikule ning põhjustas kokkupõrke. Tema Volkswagen ...

F1: Grosjean ja Magnussen järgmisel aastal Haasi tiimis ei jätka

F1: Grosjean ja Magnussen järgmisel aastal Haasi tiimis ei jätka

Haasi F1 võistkond teatas täna ametlikult, et lõpetab käesoleva hooaja järel koostöö Romain Grosjeani ja Kevin Magnusseniga. Romain Grosjean on sõitnud Haasi võistkonnas alates 2016. aastast ja Kevin ...

FOTOD. Kiirete Hyundaide sekka lisandub i20 N

FOTOD. Kiirete Hyundaide sekka lisandub i20 N

Hyundai väike taskurakett saab 1,6liitrise turbomootori ja kiirendab 0-100 km/h 6,7 sekundiga.  i20 N-i võimsus on 150 kW (204 hj) ja maksimaalne pöördemoment 275 Nm, veavad esirattad ja sel kasutatakse ...

Ralli: Sebastien Loeb alustas ettevalmistust Dakari ralliks

Ralli: Sebastien Loeb alustas ettevalmistust Dakari ralliks

Sebastien Loeb osaleb jaanuaris toimuval Dakari rallil uue võistkonna ja uue autoga, mille testisõitudega tegi prantslane algust eelmisel nädalal. Võistkond Bahrain Raid Xtreme on asutatud Bahreini ...

FOTOD. Hummer naaseb 1000hobujõulise elektripikapina

FOTOD. Hummer naaseb 1000hobujõulise elektripikapina(3)

2009. aastal tegevuse lõpetanud Hummer on tagasi, kuid nagu teada oli, siis enam ei tehta suure sisepõlemismootoriga džiipe, vaid tullakse turule elektriautoga EV. See saab siiski olema väga eriline ...

Uuenenud Opel Insignia sai ka uued mootorid

Uuenenud Opel Insignia sai ka uued mootorid

Juba aasta alguses rääkis Opel, et uuendab Insigniat. Nüüd jõuab värskendatud auto järjepanu müügisaalidesse, aga lisaks pisiasjus uuendatud disainile ja näiteks senisest võimekamatele leedesituledele ...

 
FOTOD. Ralli: Hyundai näitas uhiuut Rally2 autot

FOTOD. Ralli: Hyundai näitas uhiuut Rally2 autot(2)

Hyundai Motorsport avaldas täna esimesed pildid uhiuuest i20 N Rally2 autost. Võistlusauto baseerub uuel i20 N tavaautol ja selle konstrueerimise juures on kasutatud i20 R5 autolt pärit kogemusi. ...

Kas nõudlus hobiautode järele kasvab?

Kas nõudlus hobiautode järele kasvab?

Hobiautoaasta 2020 jääb meelde kui kummaline hooaeg, mil paljud suurüritused jäid ära, kuid rahvas kogunes sinna, kuhu kogunemiseks anti võimalus. Huvitaval kombel hoidis keeruline aeg hobiautode müüjaid. ...

Ülisuur läbisõit, jätkuvalt löögivalmis

Ülisuur läbisõit, jätkuvalt löögivalmis

Öeldakse, et 100 000 kilomeetrit on läbisõit, milleni suurem osa mootorrattaid ei jõua, sest jõuallika ressurss on ammendunud. Otsisime Eestist üles neli tsiklit läbisõiduga paarsada tuhat kilomeetrit või ...

SUUR TALVEREHVITEST: 15 ja pool

SUUR TALVEREHVITEST: 15 ja pool

Kui jaanuaris lõpetasime Ivalos rehvitesti talvise osa, arutati Soomes uudist kahest koroonaviiruse kahtlusega haiglasse sattunud Hiina turistist. See tegi nalja ... Kahe kuu pärast suleti piirid. Siiski ...

Asi pole ainult sõiduulatuses

Asi pole ainult sõiduulatuses(4)

Opel Corsa elektriline versioon pakub tõsiseltvõetavat alternatiivi sisepõlemismootoriga autole ja mõnes mõttes ületab selle. Corsa näitas Tallinnas ja linna lähiliikluses keskmiseks energiakuluks 15,6 kWh ...

Hea matkabuss oma kätega 12 kuuga!

Hea matkabuss oma kätega 12 kuuga!(3)

Henry Tiitus ehitas tavalisest Volkswagen Crafterist endale mugava matkabussi ja käis sellega pikal reisil. Aga pärast kiskus ikkagi kõik uuesti lahti ning tegi põhjalikult ümber.  Matkabusside ehitamise ...

Tulevased youngtimer’id: Kas Opelitest kõige hullumeelsem?

Tulevased youngtimer’id: Kas Opelitest kõige hullumeelsem?

2000. aastate esimesel kümnendil pakkus Opel laias valikus erilisi ja kiireid autosid, neist kõige ekstreemsem oli Lotusega koostöös loodud Speedster. Kahekohaline, lahtine ja tagaveoline Opeli sportauto ...

 
Küsimus lugejalt: Mis on aktiivne turvalisus ja mis passiivne turvalisus?

Küsimus lugejalt: Mis on aktiivne turvalisus ja mis passiivne turvalisus?(3)

Panin tähele, et räägitakse kahest erinevast turvalisusest. Mida need väljendid, aktiivne ja passiivne turvalisus, tähendavad?

Autopäevik. Välisreisi aseaine

Autopäevik. Välisreisi aseaine

Ma olen üks paljudest, kel jäi tänavu pikem reis tegemata. Kuid ka hobiauto on hea võimalus rutiinist välja murda. Autosõidud jagunevad laias laastus kaheks. Ühed tuleb lihtsalt ära teha, teisi ootad, ...

Toyota Land Cruiser 150: väärikalt eelkäijate jälgedes 

Toyota Land Cruiser 150: väärikalt eelkäijate jälgedes (9)

Toyota Land Cruiser 150 vahetas välja meil ülimalt populaarse mudeli 120 ning on osutunud töökindlaks. Uus Land Cruiser 150 asendas eelmise kümnendi alguses välja alates 2003. aastast toodetud Land Cruiser ...

Kolumn. Tatrik: Tulge kõik!

Kolumn. Tatrik: Tulge kõik!(1)

Tulge kõik, see kes vaid tahab. Tulge kõik, see kel pole raha. Tulge kõik, vaesed ja rikkad üheskoos. Tulge kõik, Jeesus nüüd jagab kõigile hinnata eluvett.“ Kes küll teaks, kuidas sündis aastaid tagasi mõte ...

Autolehe 21. oktoobri uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Autolehe 21. oktoobri uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo(1)

Mercedes tegi EQC-st raju maastikuhundi Mercedes-Benz ehitas elektri­džiibist EQC ekstreemse maastikuauto EQC 4x42. Selle raju välimus ei peta: EQC 400 4Maticu põhjale ehitatud džiibi näitajad ületavad ...

Lucid Air: poole hinnaga Taycan saab reaalsuseks

Lucid Air: poole hinnaga Taycan saab reaalsuseks(9)

Võimsuse ja kiirenduse tohutuid klausleid välja käinud elektriautofirma Lucid andis nüüd teada ka esikmudeli Air hinna, mis paneb mõnedki konkurendid ilmselt kukalt kratsima. USAs Californias arendatava ...

 
FOTOD. Veoautokross Tapal

FOTOD. Veoautokross Tapal

Tapa rajal sõideti veoautokrossi Eesti meistrivõistluste viimane etapp. Eesti meistriks tuli klassis GAZ-51/52 Andre Mõttus, klassis GAZ-53 - Toomas Repp ja superbagidel - Markus Häidberg. Fotod: Kalle Allik

Päeva leid. Roosa Lada

Päeva leid. Roosa Lada(5)

Portaali osta.ee oksjonil müüakse roosat Lada 110-t. Uudise kirjutamise ajal oli Lada hind 250 eurot. Müüja kirjutab oksjonikuulutuses, et tegemist on reklaamautoga. "Sai lastud üle värvida erkroosaks - ...

Maailma pikaealisem autosündmus jääb tänavu ära

Maailma pikaealisem autosündmus jääb tänavu ära

Maailma pikaealisemaks peetav autosündmus, Londoni–Brightoni vanaautosõit jääb tänavu ära. Korraldajad lootsid ürituse läbi viia, kuid COVID-19 viiruse levik nurjas plaani. "Austades valitsuse pingutusi ...

Ralli: Ott Tänak osaleb Lõuna-Belgia rallil

Ralli: Ott Tänak osaleb Lõuna-Belgia rallil

Hyundai tehasetiimi sõitjad Ott Tänak ja Craig Breen osalevad eelseisval nädalavahetusel toimuval Lõuna-Belgia rallil. Eesmärgiks on Hyundai sõitjatel ettevalmistus novembris toimuvaks Belgia MM-etapiks, ...

Ralli: Kired hübriid-WRC autode ümber

Ralli: Kired hübriid-WRC autode ümber

Hübriidsüsteemid ja nende testimine hilinevad ning Hyundai vihjab MM-sarjast lahkumisele. Viimastel päevadel on jätkunud kired 2022. aastast kasutusele võetavate hübriidsüsteemidega Rally1 (endise ...

ABC Motors sai uue keretöökoja

ABC Motors sai uue keretöökoja

ABC Motors avas hiljuti Tallinna külje all Harkus uue keretöökoja, kus on ruumi kokku 20 auto teenindamiseks. Eesti kaasaegseim keretöökoda on avatud kõikidele automarkidele. ABC Motorsi teenindusjuhi Aivar ...

2 x 250 erilist BMW-d

2 x 250 erilist BMW-d(3)

BMW valmistab X5 M Competitionist ja X6 M Competitionist kummastki 250 eriversiooni First Edition. Mõlema mudeli kapoti all toimetab kahe turboga V-8, arendades 625 hobujõudu (460 kW), mõlemad on ...

 
Porsche Panamera lipulaev: 700 hobujõudu ja 3,2 sekundiga

Porsche Panamera lipulaev: 700 hobujõudu ja 3,2 sekundiga

Porsche täiendas uuendatud Panamera versioonivalikut, mille tipus troonib nüüdsest 700 hj ja 870 Nm arendav pistikuhübriid Panamera Turbo S E-Hybrid. Hübriidajam kombineerib neljaliitrise biturbo V-8 (571 ...

Citroen C3 - auto24 proovisõit

Citroen C3 - auto24 proovisõit(14)

Citroeni pisike C3 läbis hiljuti mudeliuuendused - auto esiosa sai uue kujunduse ning samuti lisati hulgaliselt juhiabisüsteeme. Aga kellele see lustakas väikeauto kõige paremini sobida võiks? Proovisõiduauto ...

Viidas ja Kasemets panid Ameerika hooajale eduka punkti

Viidas ja Kasemets panid Ameerika hooajale eduka punkti

Eestlased Tristan Viidas ja Tõnis Kasemets panid hooajale eduka punkti, kui IMSA Prototype Challenge sarja viimasel etapil saavutati 7. koht. Road Atlanta ringrajal USA-s toimunud võistlusel kuulus lisaks ...

Mercedes-Benz GLE tegi Euro NCAP testil tubli tulemuse

Mercedes-Benz GLE tegi Euro NCAP testil tubli tulemuse

Mercedes-Benz võitis Euro NCAPi autode osalist isejuhtimist võimaldavate juhiabiseadmete testi (SAE Tase 2) ja sai hindeks "väga hea." Mercedest esindas luksusdžiip GLE. Testis osales üheksa eri klassi ...

Päeva kuulutus: alla 3000 kilomeetri sõitnud Volga

Päeva kuulutus: alla 3000 kilomeetri sõitnud Volga(12)

Portaalis auto24.ee on müügile tulnud 26 aastat vana Volga (GAZ-31029), mis müüja sõnul on sõitnud vaid 2946 kilomeetrit. GAZ-31029 tuli turule 1992. aastal ning seda mudelit toodeti kuni 1997. aastani. ...

Jaguar XF sai tõhusama mürasummutuse

Jaguar XF sai tõhusama mürasummutuse

Jaguar XF läbis värskenduskuuri, kus kaasajastati info- ja meelelahutussüsteeme ning parandati sõitjateruumi mugavust. Uudne on XF-i maanteemüra vähendamise tehnoloogia, mis jälgib teekattest tulevat ...

Uus Hyundai i20 jõuab Eestisse novembris

Uus Hyundai i20 jõuab Eestisse novembris (10)

Hyundai i20 uue põlvkonna auto jõuab Eestisse novembris. Hinnad algavad 13 990 eurost (1.2MPi 84 hj 5MT ) ning automaatkastiga i20 maksab vähemalt 15 990 eurot. Järgmisel aastal täieneb Hyundai i20 seeria ...

 
Inglismaal selgitati töökindlaimad autod

Inglismaal selgitati töökindlaimad autod(9)

Suurbritannia autoajakiri What Car? avaldas uurimuse, milles selgitati välja 50 töökindlamat kasutatud autot. Erinevalt näiteks Saksamaal tehtavatest uuringutest, kus andmeid kogutakse tehnoülevaatustelt, ...

Johan Kristoffersson kindlustas MM-sarjas oma liidrikohta

Johan Kristoffersson kindlustas MM-sarjas oma liidrikohta

Barcelonas nädalavahetusel sõidetud kahel rallikrossi MM-etapil kasvatas sarja liider Johan Kristoffersson oma edumaad punktitabelis. Laupäeval toimunud etapi finaalis oli kahekordne maailmameister ...

Tapal selgusid Eesti meistrid autokrossis

Tapal selgusid Eesti meistrid autokrossis

Tapa krossirajal toimus nädalavahetusel Eesti autokrossi meistrivõistluste viies ja ühtlasi viimane etapp, kus selgusid meistrid kolmes masinaklassis. Gaz 51 veokate klassis võitis Tapal finaalsõidu Andre ...

FOTOD. Hooaja viimane suurem hobiautode kogunemine Tallinnas

FOTOD. Hooaja viimane suurem hobiautode kogunemine Tallinnas

Diskustom Magazine ja CSG Customs korraldasid Tallinnas hobiautode kogunemise Diskustom Meet.  Diskustom Meet'il osalemiseks ei pea auto olema näitusekonditsioonis, vaid oodatud on kõik põnevad sõidukid. ...

Mustang Mach 1 müristab esmakordselt Euroopas

Mustang Mach 1 müristab esmakordselt Euroopas(1)

Goodwoodi kiirusenädalal esitleti Ford Mustang Mach 1-te, mis tuleb esmakordselt ametlikult ka Euroopas müügile.  Mach 1 on läbi aegade tuntud kui Mustangi sportversioon, mis tunneb end hästi ka ringrajal. ...

Sel talvel võib Eestis parematel teedel sõita 100-110 km/h

Sel talvel võib Eestis parematel teedel sõita 100-110 km/h(12)

Sel talvel jääb Eestis kõigil 2+1 ja teatud 2+2 teedel kehtima suurim lubatud sõidukiirus 100 km/h, samas kui muutteabega lõikudel võib puhuti sõita isegi 110 km/h. 2+2 teedest jääb 100 km/h kehtima ...

Kas muskelautod lähevad kaubaks vaid originaalseina?

Kas muskelautod lähevad kaubaks vaid originaalseina?(6)

Suurbritannias pandi veebioksjonile kaks muskelautolegendi Ford Mustang ja Dodge Challenger, kuid originaalsega võrreldes on neil kapoti all „muskleid“ tublisti rohkem. Umbes 100 000 euro hinnaklassi ...

 
Dacia lubab Euroopa odavaimat elektriautot, aga hinda ei ütle

Dacia lubab Euroopa odavaimat elektriautot, aga hinda ei ütle(15)

Dacia avalikustas seeriaversiooni oma esimesest elektriautost Spring Electric, mis tootja kinnitusel saab olema „taskukohaseim elektriauto Euroopas“. Mida „taskukohane“ tähendab, jääb esialgu siiski ...

Euroopa uute sõiduautode turg pööras septembris tõusule

Euroopa uute sõiduautode turg pööras septembris tõusule

Esmakordselt pärast koroonaviiruse pandeemia algust pööras Euroopa Liidus uute sõiduautode turg tõusule, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit. Septembris müüdi Euroopa Liidu riikides ...

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Algaval nädalavahetusel sõidetakse mitmel pool Eestis hulga huvitavaid võistlusi, aga ka mujal maailmas toimub ühtteist põnevat. Laupäeval sõidetakse Tapa krossirajal Eesti meistrivõistluste viies ja ...

F1: Red Bull kaalub võimalust ise mootoreid valmistada

F1: Red Bull kaalub võimalust ise mootoreid valmistada

Honda loobumine järgmise hooaja järel F1 mootorite valmistamisest tekitab peavalu Red Bulli ja AlphaTauri tiimidele. Suure tõenäosusega praegustest F1 mootorite tootjatest Mercedes ja Ferrari ei soovi Red ...

Ekstreemne elektriauto Mercedeselt

Ekstreemne elektriauto Mercedeselt

Mercedes-Benz ehitas oma elektrilisest linnadžiibist ekstreemse maastikauto EQC 4x4². Selle raju välimus ei peta: EQC 400 4MATICU põhjale ehitatud džiibi näitajad ületavad kohati isegi G-klassi omi. Näiteks ...

Päeva leiud: sellisel autol nii suur läbisõit?!

Päeva leiud: sellisel autol nii suur läbisõit?!(13)

Viimastel päevadel on müügile tulnud autosid, mille läbisõit võiks pigem kuuluda mõnele ökonoomsele diisel-Passatile või E-klassi takso-Mersule. Eile ilmus auto24.ee-sse näiteks see kolmeliitrise ...

FOTOD. Itaalia hüper-luksusauto on peagi valmis

FOTOD. Itaalia hüper-luksusauto on peagi valmis(4)

Itaalias tegutsev ja seni peamiselt luksusautode tuunimisele keskendunud Aznom valmistub luksusliku „džiibi ja limusiini” ristandi turule toomiseks. Auto saab nimeks Palladium ning tootja ise nimetab seda ...

 
FOTOD. Golf VIII saab 300 hobujõudu

FOTOD. Golf VIII saab 300 hobujõudu(6)

Volkswagen esitles uue Golfi võimsaimat versiooni GTI Clubsport, mis saab 300 hobujõudu (221 kW). Golfi kiirete mudelite valik üha laieneb, senistele GTI-le, GTE-le ja GTD-le järgneb GTI Clubsport. GTI ...