AUTONDUS

Scania muutus elektriliseks

Scania muutus elektriliseks

Scania sai valmis elektriveokite perekonna, mille laadimisvälp on sõltuvalt auto konfiguratsioonist ja koormast kuni 250 km. Linnasõiduks sobiva L- ja P-seeria kabiiniga pakutava veoki saab varustada 165-300 ...

MOOTORISPORT

Meistrivõistlused jätkusid Aravetel

Meistrivõistlused jätkusid Aravetel

Tänavuse viieetapilise Eesti meistrivõistluste hooaja neljas etapp Aravetel pakkus igas võistlusklassis rohket põnevust. Ühtlasi oli Aravete etapp Udo Tomanni mälestusvõistlus. Kena sügisilm lõi ...

AUTOTÖÖSTUS

FOTOD. Ja aasta autokoletise auhind läheb ...

FOTOD. Ja aasta autokoletise auhind läheb ...(10)

... "elustiilipikapile" Geely Farizon FX. Muuhulgas ka Benelli, Lotuse, Polestari, Smarti, Volvo jt markide omanikust Hiina firma püüdis tarbesõiduki ehitada minimaalse vaevaga, võttes aluseks täiesti ...

PROOVISÕIDUD

Vahva auto, aga sobib vähestele

Vahva auto, aga sobib vähestele(4)

Honda e on eriline isegi elektriautode mõistes, aga väike sõiduulatus ja kõrge hind tähendavad, et ostjat on sellele küll raske leida. Kui mõni tootja teeb oma elektriauto võimalikult tavamudelite sarnase, ...

PÄEVAUUDISED

Päeva leid. Minikallur Ida-Saksamaalt

Päeva leid. Minikallur Ida-Saksamaalt(1)

Osta.ee oksjonil müüakse Ida-Saksamaal 1986. aastal valmistatud minikallurit IFA Multicar 25. Kallur on vaid ligikaudu neli meetrit pikk. Edasi viib seda 45-hobujõuline diisemootor töömahuga kaks liitrit. ...

LIIKLUS

Ajutise asendusauto asemel jalgratas päriseks

Ajutise asendusauto asemel jalgratas päriseks(3)

Kindlustusselts Ergo pakkus sel suvel kaskokindlustuse klientidele võimalust võtta õnnetuse korral asendusauto asemel jalgratta. Asendusautot vajas ligi 75 Ergo eraklienti, kellest iga viies ehk 15 juhti ...

AUTOPÄEVIK

Autopäevik. Volkswageni kaks katkist klaasi ja (peaaegu) puuga pähe

Autopäevik. Volkswageni kaks katkist klaasi ja (peaaegu) puuga pähe

Suvi Golfiga oli üldjoontes muretu, seda hetkeni, mil juhipoolne küljeklaas kolinal alla kukkus ja avatud asendisse jäigi. Mis juhtus? Kõnealuse aknaga oli pisut probleeme olnud juba varem, nimelt keeldus ...

SISUTURUNDUS

Soovid osta autot? Loe, kuidas teha seda parimatel tingimustel!

Soovid osta autot? Loe, kuidas teha seda parimatel tingimustel!

Sisuturundus. Meil kõigil on teatud ajal soov või vajadus auto järgi – on see kolimine teise piirkonda, pere suurenemine või senisest kaugemal asuv uus töökoht. Aga miks mitte ka tahe pakkuda endale ilusamat ...

FOTOD. Hobiautod kogunesid Tallinnas

Linnahalli juurde kogunes neljapäeva õhtul kõige laiem ring hobisõidukeid: originaalseisus vanatehnikast tuunituteni. Diskustom Magazine ja CSG Customsi korraldusel toimus Diskustom Meet. Fotod: Pille Russi

KOMMENTAARID (20)

Sass0101 14 august 2020 21:08 Ebasobiv kommentaar
Ma nüüd ei tea, kas ma olen liiga kriitiline, aga mul oleks küll piinlik sellise lapitud peldik Audi 80 b2-ga seal ruumi võtta. Ja mis asi see punane BMW e36 seal on?Rohkem enesekriitikat kallid "harulduste" ja "hobiautode" omanikud.
33
To Sass 14 august 2020 23:00 Ebasobiv kommentaar
Alati on kuskil mingi Sass, kes viriseb :D
41
Allan 14 august 2020 23:17 Ebasobiv kommentaar
Sest sassile endale ka ei meeldi ta liisingu Avensis. Siis peab kuidagi tuju tõstma, teiste hobiautosid maha tehes.
30
Sass0101 14 august 2020 23:57 Ebasobiv kommentaar
Aiai pojad. Panite natuke mööda. Sass on mitme hobiauto omanik. Lisaks kasutan neid ka igapäevaselt. Ja ma ei kritiseeri, vaid arutlen. Päris nii ikka olla ei saa, et iga 500 eurise roimaga on vaja kohe üritusele tormata. Aga las omanik teeb ennast lolliks. Vb neid ilusaid pille vaadates tuleb tal ka nutumaik suhu ja tekib mingi kriitikameel.
10
Eh) 15 august 2020 13:08 Ebasobiv kommentaar
Ma ei ole robot
00
zzz 15 august 2020 13:26 Ebasobiv kommentaar
Kõige rohkem said marki seal üritusel Audi ja bemmi vennad, rahvas lihtsalt naeris
11
sassile 15 august 2020 14:38 Ebasobiv kommentaar
avensis nüüd mõni hobiauto
00
vänto 15 august 2020 15:18 Ebasobiv kommentaar
Osad on ikka täitsa eksinud seal. ISeasi mis on hobiauto. Mõnele ongi 300€ne golf hobiks. võta kinni
10
DiskustomMagazine_Jarmo 15 august 2020 20:17 Ebasobiv kommentaar
Tere anonüümsed kommenteerijad Sass0101 ja teised.

Olen selle ürituse üks korraldaja Jarmo ja kuigi ka ürituse tutvustustes olen alati öelnud, et sellele kogunemisele on oodatud kõik hobisõidukid, ka need, mis ei ole valmis või ongi meelega kulunud välimusega, siis siinseid kommentaare lugedes tekkis vajadus see veel eraldi välja tuua.
Absoluutselt kõikide kohaletulnud autode koht oli seal täiesti sobiv ja korraldajana just olen alati julgustanud tulema ka autodega, mis ei ole nö näitusepillid, sest street quality on aus olek ja tähtis on oma auto(de)st rõõmu tunda. Olgu öeldud, et ka mu enda auto on rolling project ning ehitan seda tükkhaaval aegamisi ja samas on hooajalised läbisõidud üle kümne tuhande kilomeetri, sest kasutan autot/autosid igapäevasõiduki(te)na. Pealekauba mulle meeldibki näha autot erinevates etappides ja kui lõpuks olen täide viinud kõik plaanid ja auto nö "valmis" saab, siis ilmselt on aeg maha müüa.

See eraldi väljatoodud "lapitud peldik" Audi 80 on juhtumisi turbomootoriga Quattro, kuid isegi NA-mootori ja esiveoga oleks see täiesti aus hobisõiduk, mida saab samas ka väga edukalt stiilse ning piisavalt kaasaegsete sõiduomadustega igapäevasõidukina tarbida.

Mis puutub sellesse, et hobisõiduk ei või olla 300€ või 500€ hinnaga.... No kuulge, mis jutt see on? Autohuvid ja võimalused ongi erinevad ja ma ise ei kavatse küll oodata mingit ükssarvikulist end-of-level-boss unistuste autot, vaid lõbutsen vahepealse elu jooksul ka kõigi muude sel hetkel kättesaadavate sõidukitega ja kui ükskord selle kõige suurema unistuse kätte saab, siis ei ole vähemalt ka eelnev elu niisama tühja maha magatud ainult seepärast, et odavad autod kellegi arvates justkui ei kõlba ehitada.

Lõpetuseks - kutsun üles just julgemalt oma street quality masinatega välja tulema ja neist rõõmu tundma. Eesti autokultuur on niigi alles napilt arengumaa tasemest välja astumas ja seda ei tohi maha suruda mõttetu virisemisega, mis meie autoskenet mitte ühelgi viisil edasi ei vii.
101
Sass0101 15 august 2020 21:53 Ebasobiv kommentaar
Novot Jarmo, tekkis kohe küsimus, et mis hetkest alates te tõmbate piiri ette, ja ütlete omanikule, et selle auto koht pole siin? Näiteks, kui mul oleks tavaline b6 Passat ja ma peaksin seda hobiautoks, siis kas mul on õigus sinna tulla? Pm on ju kõik autod natuke ju hobiautod.
Mõistan, et Audi võib ju eriline olla, kui tavakodanikku see turbo ja Quattro ei huvita. Tema näeb neid jubedaid keretöid.
Auto hind ei mängi tõesti erilist rolli. Küll aga mudel ja seisukord. Natuke võiks ikka eelnevalt vaeva näha, enne kui teiste ette tullakse. Aga arusaadav, kui neid egoupitamise üritusi nii palju korraldatakse, tekib inimesel soov ka sellest osa võtta, ning soetatakse "hobisõiduk".
Eesti autokultuur on endiselt arengumaa tasemel, kus sõidetakse igapäevaselt autodega, mille koht peaks olema garaažis pühapaeva sõidukina
11
DiskustomMagazine_Jarmo 16 august 2020 0:46 Ebasobiv kommentaar
Jep, just sellist demagoogitsevat ja mõttetusse äärmusesse kalduvat vastust ma Sinult ka eeldasin.

Ürituse infos on kirjas “...oodatud on kõik põnevad sõidukid”. Eks see on igaühe sisetunde küsimus, kuid tavaline b6 Passat pole tõesti päris kategooriasse mahtuv, aga siiani pole ka sellist materjali üldjuhul kaasa toodud ja seega see pole mingi reaalne probleem. Seda veel eriti selles valguses, et nagu juba ütlesin, siis ürituse korraldajate seisukohalt polnud ühegi autoga sobivuse osas probleemi ning tavakodanike pärast pole ka vaja muret tunda. Ammugi pole see siis netikauboide asi kaagutada, et miski sinna ei sobinud. Aga teades su iseloomu, siis ma ei imesta selle suhtumise üle.

Mis puutub garaažis hoidmise kohta, siis igaüks teab ise kuidas oma sõidukit kasutab ja pole ka see mitte kellegi teise asi.

Kui Sa vaatad peeglisse ja tunned, et Su jauramine tõepoolest kuidagi midagi paremaks teeb või meie skenet kuidagi edasi aitab, siis palun vaata põhjalikumalt. Saan aru, et pead oma juttu konstruktiivseks kriitikaks, aga see pole seda kui see kedagi edasi ei aita.

Olgu öeldud, et olen minagi klaviatuurikauboi, sest ilmselgelt oled sa ka mujal täheldanud neid “novelle”, mida tihtilugu kirjutama kipun (nagu ka siin praegu), kuid olen vaadanud sügavalt peeglisse ja tunnen, et mu tegevus ja klaviatuurist välja paisatud tähemärgid vast ikka annavad skenele midagigi juurde, mitte aga ei võta seda ära. Kui keegi arvab vastupidist (konstruktiivselt ikka, mitte lihtsalt kibedusest ärategemise pärast), siis olen alati avatud tagasisidele.
40
Sass0101 16 august 2020 9:32 Ebasobiv kommentaar
Just sellist ülbet vastust ootasingi. Jutu järgi nagu ühe teatud automärgi suur fänn. Igatahes Teie eelnevate postitustega kusagil foorumis ma absoluutselt kursus pole. Aga edu ürituse korraldamisel ja üksteise "põnevate autodel" rehve toksides. Ehk siis kõik, kes peavad oma Volvo v70-t põnevaks on järgmine aasta oodatud.
02
aga 16 august 2020 9:37 Ebasobiv kommentaar
Aga miks on tehtud pilte mingitest täiesti äravahetamiseni sarnastest stock sakslastest mida kõik parklad igas ida euroopa linnas täis, aga mitte põnevatest ja haruldamatest autodest mida peaegu kunagi ei näe? Nagu osadel kaadritel paistab servast midagi huvitavat aga ei, jäädvustame mingi stock BMW makita vedrudel.
21
DiskusomMagazine_Jarmo 16 august 2020 10:20 Ebasobiv kommentaar
Selge, minu viga, pidasin sõnakasutuse järgi üheks teiseks inimeseks, kuid sain valesti aru. Ülbus tuleb tõesti, sest rumalust ei saa tolereerida.

Muide, ka V70 hulgas on põnevaid versioon ju olemas.
Aga eks kõige lihtsam ongi jalgadega hääletada ja kui piltidelt vaadates tundub, et see üritus pole enda jaoks, siis polegi mõtet oma aega sinna raiskama minna.
Pole keegi väitnud, et seal ainult "haruldused" peaksid olema ja mainin veel korra üle, et kogu autovalik oli kooskõlas konkreetse ürituse eesmärgiga.
00
Kpl 16 august 2020 10:51 Ebasobiv kommentaar
Ma ei saa aru milleks viriseda iga asja üle. Ma seal piltidel mingeid hall metallik diisleid ei näinud. Ja e36 bmw võib vabalt olla m3, mis on üsna haruldane.
11
Aga 16 august 2020 15:26 Ebasobiv kommentaar
e36 võib vabalt olla ja m3 aga see visuaalselt natuke erinev hallmetallikdiisel e36'st. Peamiselt paar detaili ja teine märk. Kui sa ei sõida sellega pole seal midagi uut ega erinevat mida vahtida. Mingeid madaldatud saksa autosid millel kõrgema varustusastme pealt kere detaile varastatud näeb iga poe parklas, iga neljapäevakul, iga auto üritus ja näitus. Neis pole ei midagi vaatamisväärset, erilist ega originaalselt kui just pole täiesti üle võlli. Muidugi võivad nad igale üritusele kohale tulla aga neis pole mitte midagi pildistamis ega vaatamisväärset kuna nad on üleliija dominantsed ja täiesti äramängitud oksendamiseni kõigile kes neid ei oma või ei ole juhuslikult nende fanatt.
Kaasa ei aita ka see et kõik saksa autod laias liistus üks ja seesama, erinevate põlvkondade ja mudelite erinevus on ainult märk, tüüpvead ja võre.
00
Peeedu 16 august 2020 15:35 Ebasobiv kommentaar
Igal asjal peab olema alus. Ehk kui poleks neid tavalisi hobitajaid siis käiks igal üritusel 10 tippmasinat mille hind on kuuekohaline kui töötunnid ka teisendada rahaks.
Ja latt nii kõrge, et juurde ei tuleks midagi. Ja välja asi sureks.
10
DD 17 august 2020 0:41 Ebasobiv kommentaar
Ma eeldan, et selle ürituse mõte polnud kohale meelitada võimalikult palju pildistajaid ja imetlejaid, vaid siiski oli see mõeldud hobiautode omanike kogunemiseks ehk siis neile, kellel ühised huvid ja tore ühiselt asju arutada.

Paraku üldiselt kipuvad hobiautod jagunema kaheks. Ühed siis need, mis tõesti super siledad, sobilikud ka näitusel presenteerimiseks, ja mille omanikud neid regulaarselt lapiga nühivad ja paar korda kuus linnas mõne kruiisi teevad. Tihti on nende autode müügikuulutustes mainitud järgnevat: ``ei leia kasutust, aastane läbisõit 500 km´´.
Teise osa moodustavad need, mis leiavad regulaarselt kasutust ja mille puhul on põhirõhk pandud sõitmisele, mitte niisama imetlemisele. Enamjaolt pole need autod (visuaalselt) ideaalses korras ja tihti pole see ka nende omanike peamine eesmärk, sest et autost rõõmu tunda ja vabalt rahuliku südamega seda kasutada, siis väiksemaid äpardusi ikka juhtub ja näitusekorras auto puhul oleks sellest ju jube kahju. Liikuvate projektide puhul on suureks plussiks ka see, et nõnda saab autot tundma õppida ja tekib ka autoga side.
Lisaks ei tasu unustada ka seda, et hobiauto omamise üks peamisi põhjuseid on teistsugune sõidukogemus ja tunnetus tänapäevaste autodega võrreldes. Siinkohal ei mängi rolli see, kas tegu on näitusekorras või ``armilise´´ autoga.

Küll kõlab kahtlaselt väide: ``Eesti autokultuur on endiselt arengumaa tasemel, kus sõidetakse igapäevaselt autodega, mille koht peaks olema garaažis pühapaeva sõidukina´´. Kui Sass0101 natukene rohkem Eestis välja saaks, siis märkaks, et kasvõi Soomes, Lääne-Euroopast rääkimata, on vanemaid autosi rohkem igapäevaselt liiklemas.

00
Saas0101 17 august 2020 10:30 Ebasobiv kommentaar
Sass käis just Helsingis ja nägi kogu päeva jooksul ainult kolme 90ndate autot. Ülejäänud mainstream 2000+. Eks oma rolli mängib selles ka automaks, kuid selliseid 90ndate diiselroime, nagu meil siin liigub, on ainult mujal Ida-Euroopa riikides. Arenenud riikides hoitakse oma vanu sõidukeid siiski väärikalt.
00
DD 17 august 2020 10:51 Ebasobiv kommentaar
Kas siin pole kuskil vasturääkivus? Millised on need vanad autod, mida meil siin veel väidetavalt laialdaselt kasutatakse, kuid mille koht peaks hobiautona garaažis olema? Diisel Passatid, Bemmid ja muud säärased vaevalt selliste hulka kuuluvad.
Helsingi ja Soome osas tasuks siiski rohkem silmad lahti hoida, sest nt endagi imestuseks sai talvel (soe talv oli) Helsingis ühel päeval kahte 993 põlvkonna 911 Porschet märgatud.



00
Nimi :
Nimi :
Kommentaar :
Kommentaar :
 

VEEL UUDISEID

F1: Mercedes näitas vabatreeningutel võimu

F1: Mercedes näitas vabatreeningutel võimu

Venemaa GP reedestel vabatreeningutel hiilgasid Mercedese sõitjad, kellest kiireim oli Valtteri Bottas.  Soomlane edestas oma tiimikaaslast Lewis Hamiltoni 0,267sekundiga, aga kolmandaks parema ringiaja ...

F1 sarja uueks bossiks saab endine Ferrari tiimijuht

F1 sarja uueks bossiks saab endine Ferrari tiimijuht

Endine Ferrari tiimijuht Stefano Domenicali asub alates uuest aastast tööle F1 sarja promootori Liberty Media tegevjuhina asendades seni seda ametit pidanud Carey Chase’i.  Stefano Domenicali töötas Ferrari ...

Tesla Model S Plaid lubab ulmenumbreid

Tesla Model S Plaid lubab ulmenumbreid

Tesla avalikustas eile 1100hobujõulise mudeli Model S Plaid, mis tuleb ulmeliselt kiire ja ulmeliselt pika sõiduulatusega. Tegu on kõige võimsama Model S-i versiooniga, kusjuures seda saab juba ka tellida. ...

Tänaku seriaali uus osa sisaldab kohtumist Fernando Alonsoga

Tänaku seriaali uus osa sisaldab kohtumist Fernando Alonsoga

Sel pühapäeval näeb TV3 sarjas „Ott Tänak – The Movie: seriaal“ esmakordselt eksklusiivset materjali, mis sisaldab Ott Tänaku kohtumist Fernando Alonsoga.  2018. aasta lõpus külastasid Ott Tänak ja tema ...

Eestis müügil. Väga haruldane – ja väga korralik – Audi A8 W12

Eestis müügil. Väga haruldane – ja väga korralik – Audi A8 W12(9)

Eestis tuli müügile tavalisena näiv esimese põlve Audi A8, mille kapoti all töötab 6liitrine W-12-mootor.  Tegu on vaid paari aasta vältel toodetud 420hobujõulise luksussedaaniga, mida tehti käputäis. ...

Ford Mustang Mach-E: kui kiire on euroversioon?

Ford Mustang Mach-E: kui kiire on euroversioon?

Ford andis teada, et tema elektriline sportdžiip Mustang Mach-E GT saab 465 hobujõudu, mis tagab sellele 3,7sekundilise kiirendusaja paigalt „sajani“. Fordi teatel pole keegi autoklassis Mach-E-st kiirem. ...

Soovid osta autot? Loe, kuidas teha seda parimatel tingimustel!

Soovid osta autot? Loe, kuidas teha seda parimatel tingimustel!

Sisuturundus. Meil kõigil on teatud ajal soov või vajadus auto järgi – on see kolimine teise piirkonda, pere suurenemine või senisest kaugemal asuv uus töökoht. Aga miks mitte ka tahe pakkuda endale ilusamat ...

 
FOTOD. Uus BMW M3 ja M4

FOTOD. Uus BMW M3 ja M4(1)

BMW uued sportautod M3 ja M4 tulevad üllatuslikult sarnase välisilmega, kuid kapoti alla võib kummalegi valida kas 480 või 510 hobujõudu. Sedaan M3 ja kupee M4 pakuvad ostjale edaspidi suuremat valikut – ja ...

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Algaval nädalavahetusel jahivad F1 sõitjad Venemaa GP võitu Sotši ringrajal ning erinevates rahvusvahelistes sarjades on stardis ka mitu Eesti võidusõitjat.  Sotši ringrajal, kus kihutatakse F1 ...

Ducati Diavel 1260 S - auto24 proovisõit

Ducati Diavel 1260 S - auto24 proovisõit(1)

Meie eelmine proovisõiduratas Triumph Rocket oli mitmeski mõttes eriline ja ainulaadne - aga ratas ise tekitas kohati küsimuse, et kellele see tsikkel siis õigupoolest mõeldud on. Ja nagu selgub, on ka tänane ...

Päeva leid. Minikallur Ida-Saksamaalt

Päeva leid. Minikallur Ida-Saksamaalt(1)

Osta.ee oksjonil müüakse Ida-Saksamaal 1986. aastal valmistatud minikallurit IFA Multicar 25. Kallur on vaid ligikaudu neli meetrit pikk. Edasi viib seda 45-hobujõuline diisemootor töömahuga kaks liitrit. ...

VIDEO. Väo liiklussõlmes tulevad olulised liikluskorralduse muudatused

VIDEO. Väo liiklussõlmes tulevad olulised liikluskorralduse muudatused

Esmaspäeval, 28. septembril muutub liikluskorraldus oluliselt Tallinna–Narva maanteel Väo liiklussõlmes, kus linnast väljuv suund viiakse üle uutele valmisehitatud teedele. Seni on ehitustöid tehtud ...

Selgusid uue Hyundai i30 hinnad

Selgusid uue Hyundai i30 hinnad

Oktoobris müügile jõudva uue Hyundai i30 hinnakiri algab 15 990 eurost. Mudeli Baltikumi esmaesitlus toimub järgmisel nädalal Tartu Motoshow´l. Baasmudeliks on 110 hj bensiinimootoriga järskpära. Lisaks on ...

Peugeot 508 sportversioon arendab 360 hobujõudu

Peugeot 508 sportversioon arendab 360 hobujõudu(3)

Peugeot teatas sportlike sõidukite haru Peugeot Sport Engineered loomisest ning avalikustas kohe ka 508 sportversiooni. Mudel kannab nimetust 508 Peugeot Sport Engineered (PSE) ja selle hübriidajam arendab ...

 
Renault toob Arkana ka Euroopa turule

Renault toob Arkana ka Euroopa turule(4)

Renault alustab 2021. aasta esimesel poolel Euroopas linnadžiibi Arkana müüki. Kupeeliku kerejoonega, kuid neljaukselist linnadžiipi hakatakse müüma täis- ja poolhübriidina. Esimene arendab 140 hobujõudu, ...

Ajutise asendusauto asemel jalgratas päriseks

Ajutise asendusauto asemel jalgratas päriseks(3)

Kindlustusselts Ergo pakkus sel suvel kaskokindlustuse klientidele võimalust võtta õnnetuse korral asendusauto asemel jalgratta. Asendusautot vajas ligi 75 Ergo eraklienti, kellest iga viies ehk 15 juhti ...

Mercedese Eesti esindus teatas elektrilise V-klassi hinna

Mercedese Eesti esindus teatas elektrilise V-klassi hinna(1)

Mercedese elektriline pisibuss EQV maksab Eestis alates 75 108 eurost ja selle tellimine on nüüdsest avatud. Hind sisaldab hoolduspaketti viieks aastaks, see katab tootja poolt ette nähtud hooldustööde ...

FOTOD. Volkswageni uue elektriauto sõiduulatus on üle 500 kilomeetri

FOTOD. Volkswageni uue elektriauto sõiduulatus on üle 500 kilomeetri(14)

Volkswageni esimene elektriline linnadžiip ID.4 sõidab ühe laadimisega kuni 520 kilomeetrit. ID.4 pakutakse alguses eeltellimiseks ID.4 1ST ja ID.4 1ST Max erimudelitena, mille võimsus on 204 hj (150 kw) ja ...

Vahva auto, aga sobib vähestele

Vahva auto, aga sobib vähestele(4)

Honda e on eriline isegi elektriautode mõistes, aga väike sõiduulatus ja kõrge hind tähendavad, et ostjat on sellele küll raske leida. Kui mõni tootja teeb oma elektriauto võimalikult tavamudelite sarnase, ...

„Head autod olid need kõik!”

„Head autod olid need kõik!”

Viljandimaa mees Olev Kink on poja ja sõprade abil kogunud ja taastanud kolm oma kunagistest töömasinatest. Mitu ootab veel järge. „Omal ajal olid need head autod kõik,“ ütleb ta töökoja hoovil autorivi ...

Hobiauto 3000 euroga: mida turult leiab?

Hobiauto 3000 euroga: mida turult leiab?(9)

Kuni umbes 3000euroseid autosid, mis silmad särama paneks, pole hetkel turul just ülemäära palju, ent leidsime põnevaid pakkumisi siiski nii luksuse, kiiruse kui ka maastikuautode fännile.

 
Volkswagen T6: vähe vigu, palju versioone

Volkswagen T6: vähe vigu, palju versioone(6)

Volkswagen Transporteri kuuenda põlvkonna sõiduk on turul olnud viis aastat ning selle aja jooksul on see näidanud üsna head töökindlust. Tõsi, mõningate eranditega. Tervelt 70 aastat toomises olnud ...

Ekskursioon minevikku LAZ-699R-iga

Ekskursioon minevikku LAZ-699R-iga(16)

Kui võtta mastaabiks kunagine Nõukogude Liit, siis LAZ-699R „Turist“ oli 30–40 aastat tagasi üks paremaid busse, millega sai ekskursioonile minna. Fotodel nähtava LAZi taastamise ajendiks oli aga puhtalt ...

Tulevased youngtimer’id: Traditsiooniliselt suurepärane

Tulevased youngtimer’id: Traditsiooniliselt suurepärane

Kolmanda põlvkonna MX-5 muutus eelkäijatest suuremaks ja raskemaks, ent jäi ikkagi lihtsaks sportautoks, mis pakkus ületamatut hinna ja sõidulusti suhet. Maailma enim müüdud, üks enam kiidetud ja samuti ...

Meistrivõistlused jätkusid Aravetel

Meistrivõistlused jätkusid Aravetel

Tänavuse viieetapilise Eesti meistrivõistluste hooaja neljas etapp Aravetel pakkus igas võistlusklassis rohket põnevust. Ühtlasi oli Aravete etapp Udo Tomanni mälestusvõistlus. Kena sügisilm lõi ...

Võidukas Evans tõusis liidriks

Võidukas Evans tõusis liidriks

Dramaatilisi pöördeid pakkunud Türgi ralli võitis kõige vähem probleemidega maadelnud, aga samas suurepärast kiirust näidanud Elfyn Evans, kes tõusis ka MM-sarja uueks liidriks. Võistluse avapäeval sõidetud ...

Küsimus lugejalt: Kuidas sellist varuratast kasutada?

Küsimus lugejalt: Kuidas sellist varuratast kasutada?(10)

Ostsin 15 aastat vana Mercedese ja leidsin selle pakiruumi põhja alt imeliku varuratta, mis pole ei väike ega ka tavaline, vaid veljel on peal mingi veider rehv. Autol kasutus­juhend puudub, kompressorit ka ...

Kas siis veokijuht tõesti ei näe mind?

Kas siis veokijuht tõesti ei näe mind?(15)

Sõiduauto või mootorrattaga või hoopis jalamehena liikluses sehkendades ei tule selle pealegi, et veoauto juht väga tihti lihtsalt ei näe sind, olgu või päine päev ja distantski veokiga veel suhteliselt ...

 
Autopäevik. Volkswageni kaks katkist klaasi ja (peaaegu) puuga pähe

Autopäevik. Volkswageni kaks katkist klaasi ja (peaaegu) puuga pähe

Suvi Golfiga oli üldjoontes muretu, seda hetkeni, mil juhipoolne küljeklaas kolinal alla kukkus ja avatud asendisse jäigi. Mis juhtus? Kõnealuse aknaga oli pisut probleeme olnud juba varem, nimelt keeldus ...

Palju tundmatuid elektrikaubikuid. Aga kellele?

Palju tundmatuid elektrikaubikuid. Aga kellele?

Lähiaastail lubatakse müügile tuua terve rida uusi elektrikaubikuid tootjailt, kellest pole varem kuulnudki, kuid kes kõik loodavad „Teslat teha“ tarbesõidukiturul. Kellele neid müüa püütakse ja mille ...

Mugavam ja abivalmim

Mugavam ja abivalmim

Iveco kahandas Daily sõidu- ja pidamiskulu kuni 10%, tegi juhikoha mugavamaks ning pakub sohvrile nüüd ka elektroonilisi abimehi tööd hõlbustama. Iveco viimase põlvkonna kaubik Daily polnud varemgi eriline ...

Kolumn. Vabamäe: Alalhoidlikkuse mülkasse uppunud võimalus?

Kolumn. Vabamäe: Alalhoidlikkuse mülkasse uppunud võimalus?(1)

Pole kahtlust, et käimasolev üleminek sisepõlemismootoriga autodelt elektrisõidukitele on suurim revolutsioon autonduse 134aastases ajaloos. Aga mulle tundub, et massilise elektriautostumise algfaasis on ...

Autolehe 23. septembri uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Autolehe 23. septembri uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Uus Nissan Z: Euroopa jääb ilma Nissan esitles sportauto prototüüpi Z Proto, kuid teatas üllatuslikult, et Euroopas kohe kindlasti margi järgmist Z-autot müüma ei hakata. Veel teadmata nimega seeriaauto ...

Uus Tucson üllatab mitmel rindel

Uus Tucson üllatab mitmel rindel(2)

Uus Hyundai Tucson näeb vägagi värske välja ning pakub edaspidi kompaktdžiipide seas rekordiliselt palju erinevaid jõuallikaid. Neid on isegi raske kokku lugeda. Tucson astus välisdisaini muutes sedapuhku ...

 
FIA president Jean Todt tunnustas laste hobikardisarja

FIA president Jean Todt tunnustas laste hobikardisarja

Oma tervituskirjas tänab FIA president Jean Todt kõiki sarjas osalejaid ning sarja panust ülemaailmse liiklusohutuskampaania FIA Action For Road Safety sõnumi levitamise eest. "Tänane teid kirja ja piltide ...

Päeva leid. Buss Ida-Saksamaalt

Päeva leid. Buss Ida-Saksamaalt

auto24.ee vahendusel müüakse Ida-Saksamaal valmistaud bussi Robur LO3000B. 1981. aasta bussil on 75 hobujõudu arendav bensiinimootor. Müüja märgib kuulutuses, et buss on väga korralik nii seest kui väljast, ...

FOTOD. Veoautokrossis on üks Eesti meister juba selge

FOTOD. Veoautokrossis on üks Eesti meister juba selge

Matsi rajal Võrumaal sõideti veoautokrossi Eesti meistrivõistluste eelviimane, neljas etapp. GAZ-53 klassis selgus ka Eesti meister. Klassis GAZ-51/52 läks rajale kokku kuus võistlejat, neist pooled Eestist ...

VIDEO. Hyundai arendab lennutransporti

VIDEO. Hyundai arendab lennutransporti

Hyundai Motor Company plaanib koos partneritega jõuda 2028. aastaks linnasisese õhutranspordi pakkumiseni klientidele. Aasta alguses elektroonikamessil CES esitletud projekt kannab nime Urban Air Mobility ...

Tommi Mäkinen ei jätka Toyota WRC tiimi juhina

Tommi Mäkinen ei jätka Toyota WRC tiimi juhina

Tommi Mäkinen nimetati Toyota mootorispordinõunikuks ja WRC tiimi juhtimise võtab üle Kölnis asuv Toyota Gazoo Racing Europe.  Toyota täna avaldatud pressiteates on lisaks öeldud, et Toyota rallitiim jätkab ...

Seat alustas Arona võimsama versiooni tootmist

Seat alustas Arona võimsama versiooni tootmist

Seat teatas, et alustas Martorelli tehases 1,5 TSI mootori ja seitsmekäigulise DSG automaatkäigukastiga Arona tootmist. Mootor arendab 150 hobujõudu ja 250 njuutonmeetrit. Keskmine kütusekulu jääb sõltuvalt ...

Eestlased arendasid tehnoloogia, mis tuvastab teeaugud ning abistab isejuhtivaid autosid

Eestlased arendasid tehnoloogia, mis tuvastab teeaugud ning abistab isejuhtivaid autosid(2)

Eesti kaardistamistehnoloogia ettevõte EyeVi Technologies arendab autole paigaldatavat kaardistustehnoloogiat EyeVi, mis tuvastab automaatselt teetähised ning teekatte defektid ning loob isejuhtivate autode ...

 
Peugeot e-208 - auto24.ee proovisõit

Peugeot e-208 - auto24.ee proovisõit(27)

Elektrimootoriga Peugeot 208 näeb välja nagu üks tavaline bensiini- või diiselmootoriga auto - aga siiski on siin üht-teist, mis eristab teda sisepõlemismootoriga suguvendadest. Ja selgub, et sõitma hakates ...

Talendid Rajale kolmas etapp ja kolmas võitja

Talendid Rajale kolmas etapp ja kolmas võitja

Laste hobikardisarja Talendid Rajale kolmas osavõistlus pühapäeval FK Keskuse kardirajal andis kolmanda etapivõitja. 50 võistlejaga võistluse võitis Ragnar Simuland, kellele see oli ühtlasi esimene ...

FOTOD. Ja aasta autokoletise auhind läheb ...

FOTOD. Ja aasta autokoletise auhind läheb ...(10)

... "elustiilipikapile" Geely Farizon FX. Muuhulgas ka Benelli, Lotuse, Polestari, Smarti, Volvo jt markide omanikust Hiina firma püüdis tarbesõiduki ehitada minimaalse vaevaga, võttes aluseks täiesti ...

Kas Rimac ostab Bugatti?

Kas Rimac ostab Bugatti?

Horvaatia pisike elektriautode inseneribüroo ja -tootja Rimac on Volkswageni grupilt (VAG) ära ostmas superautofirmat Bugatti, väidavad asjaga kursis olevad allikad. Esmahooga kõlab see, nagu nööp tahaks ...

Kardispordi meistrivõistlused jätkusid Aravetel

Kardispordi meistrivõistlused jätkusid Aravetel

Tänavuste Eesti meistrivõistluste eelviimane ehk neljas etapp Aravetel pakkus kõigis rajal käinud 10 võistlusklassis rohkelt põnevust. Udo Tomanni mälestusvõistluse nime kandnud etappi Aravete kardirajal ...

Ja nüüd kõik koguma rehvitolmu!

Ja nüüd kõik koguma rehvitolmu!(8)

Rehvitolm moodustab väidetavalt ligi poole sõidukite tekitatud peenosakeste heitmeist ning ainuüksi Euroopas paiskuvat aastas seda õhku umbes 500 000 tonni. Näiteks ühe liinibussi rehvidest lendub uuringu ...

ECitaro G: esimene tahkeakuga liinibuss maailmas

ECitaro G: esimene tahkeakuga liinibuss maailmas

Mercedes-Benz hakkas pakkuma elektrilisele lõõtsbussile eCitaro G valikvarustusena vedelelektrolüüdiga liitiumioonaku (396 kWh) kõrval uut tahkeakut. Maailma esimene sellise akuga liinibuss sõidab endiselt ...

 
Juhiabistite tõehetk peagi käes

Juhiabistite tõehetk peagi käes(4)

Juba 1. oktoobril paljastab autode sõltumatu turvatestija Euro NCAP, milleks on tegelikult suutelised Audi Q8, 3. seeria BMW, Ford Kuga, Mercedes-Benz GLE, Nissan Juke’i, Renault Clio, Tesla Model 3, ...