Mu neli aastat vanal autol hakkas aku nõrgaks jääma, ostsin poest samasuguste näitajatega aku ja panin selle ise paika. Kohe algusest peale oli selge, et stopp-startsüsteem enam ei tööta. Arvasin, et aku ...
USA-s resideeruv Eesti võidusõitja Tõnis Kasemets alustas IMSA Prototype Challenge sarja hooaega võidukalt.
Tõnis Kasemets ja tema meeskonnakaaslane Bruce Hamilton saavutasid klassivõidu kuulsal Daytona ...
Schmitz Cargobulli sadulkardinfurgooni katuse kõrguse osalise reguleerimise võimalus aitab õhutakistuse vähendamise kaudu säästa kuni 5% kütust ehk haagisetootja arvutuse (selle käiku ei selgitata) järgi üle ...
Milleks läheb vaja Mercedese GLE „kupeed“ või taolisi hiigelsuuri ja vaid keskmiselt praktilisi džiipe? Otseselt nagu ei lähegi vaja, aga vahva, et sellised autod olemas on.
Kes soomekeelset ...
GLA-l põhinev EQA suudab parimal juhul akutäiega sõita üle 500 kilomeetri.
Seni väikseim Mercedese elektriauto tuleb müügile juba kevadel ning seda hakatakse pakkuma mitmes versioonis. Esimesena jõuab ...
Avariirohkuselt juba mõnda aega esikohal püsiv Tartu keerulisim liiklussõlm, nn Riia ring ehitatakse suurejooneliselt ümber, kulutades selleks 30,8 miljonit eurot. Ilmselt mais algav ning 2023. aasta ...
Jõudsin hiljuti ikka, mil paljud teevad seni elatud elust kokkuvõtteid ja mõtlevad, et on juba omajagu rabatud ja võiks elu teisel poolel täiel rinnal elada. Nii minagi.
Unistuste auto ostmine on üks ...
Kas sellist rattarohkust me tahtsimegi, kus juba tuleb ette päevi, mil enamik liiklusõnnetustest juhtub jalgratturiga? Avariid juhtuvad, sest rattur ei oska sõita ega tunne ka seadust.
Jalgratturitele on ...
Tegelikult on see üsna jube, mis toimub. Liiklusseadused on keeruliseks ja tarbetult mitmetahuliseks muudetud. Liikluses peaks olema kõik lihtne ja üheseltmõistetav. Õlekäigurajal kas on eelis või ei ole, keegi ei hakka hiljem jalgratturi "jalakäija" kiirust tuvastama, ülekäigukohtade otstarbekusest ei saa üldse aru jne jne. Kui jalgrattur või mopeedauto juht sõidab autoteel, peab tal olema autojuhiga samaväärne väljaõpe, ei saa olla nii, et samas liiklusruumis ühed liiguvad ühtede, teised teiste reeglite järgi, kolmandate arvates on anarhia jne.
Tavaliselt elus korraldatakse töötajatele järelkoolitusi. Seadused muutuva, tööriistad ka. Tihtilugu seal nagu midagi uut ei räägita aga osa asju on ununenud. Sõjaväe kordusõppustel turgutatakse kambavaimu jne.
Aga liiklusmaailmas saad load kätte ja lased eluaeg selle eksamiõnnega ringi kuigi napilt eksamil läbi said.
Loomulikult on seadused tarbetult keerulised ja tihtipeale mitmes kohas asi laiali paigutatud. Aga arvestades lubade ja autode hulka on ehk siis täna juba vaata, et valdav osa elanike koolitatud juhid on maru imelik, et vahetades liiklusvahendit., olgu see siis jalgrattas või isiklikud käimad enamus unustab kuidas ta sellist käitumist roolis kirub.
Eraauto juhtidele peaks ka iga 5 aasta järel olema uus eksam. Nagu kutselistel juhtidel. Ma polegi siiani aru saanud, miks eraautod juhid ei pea liikluseeskirju uuesti läbi lugema.
Täiesti õige! Minu pärast või 10 aasta tagant, kui lube vahetatakse. Esimene kord tasuta teooria + praktika. Kui läbi kukud, siis olgu hind selline, et teiste esimene tasuta kord ka kaetud saaks. Peale kolmandat ebaõnnestumist täiemahuline koolitus jne. Kaoks kõik need ära, kes ei oska, ei taha või ei vajagi ning liikluspilt normaliseeruks.
Olles üle pika aja jälle aktiivsem jalgratta kasutaja, mind väga üllatas kui vähe kasutatakse tulesid. Ise ostsin uuele rattale kohe esi- ja tagatule. Väga suur valik ja leidsin disainilt sellised mis ratta välimust ei riku ega midagi. USB laadimisega ja puha. Olles ka aktiivne autojuht, tean et autojuht alateadlikult märkab asju mis on valgustatud. Teisi objekte märkab reeglina ikka ka aga pahatihti liiga hilja. Jalgratturid ja tõuksijad ja... lihtsalt pange tuled põlema.
meie seadused ega teed ei toeta ratturite liikumist. Autojuht läheb Soomes vangi, kui peaks kedagi kergliiklusteel või ristmikul riivama. Taanist ei räägigi. Meil vaatab autojuht valele poole ja tal jääb veel õigust ülegi. Ei ole suudetud autojuhile selgeks teha, et keegi on olulisem kui TEMA! Kui ei nõuta ja liikleja ise on pime loll, ega siis ei saa ka midagi muutuda. Ka ratturid peavad olema aktiivsemad oma õiguste nõudmisel, siis hakkavad ka autojuhid aru saama!
Maailmas on üks seadus mis on kehtinud juba sellest ajast kui puu otsast alla tulime. Ehk hoia ennast ise.Ära aja lollilt õigust taga . Pole tähtis kas seda sul üldse on või ei ole vaid püüa vältida ise probleemide tekitamist teistele.
Jalgrattur ei ole ühiskonna jaoks tähtsam kui autojuht. Ärge ajage jama. Pigem lühikeses perspektiivis viletsam maksumaksja kui kütuseaktsiisi asemel pedaale väntab.
.See, et rattur saab rohkem haiget kui autojuht ei tähenda, et ratturil on alati õigus.
.....Ei ole suudetud autojuhile selgeks teha, et keegi on olulisem kui TEMA! .....
Nagu näha, siis sm. parm toob välja ühe tõelise kileviineri "mõttemaailma".
Et TEMA, kileviiner, on maailma naba ning kõik peavad TEDA vaatama ja austama (nii autojuhid, kui jalakäijad).
Aga viiner ise on kõige tähtsam ja ei austa kedagi ega midagi!
Peeedu - super mõttemaailm. Sina oled jah hea maksumaksja, sest aitad haigekassa rahakotti tõhjendada, kuna ei vänta! Tutvu enne mõne andmestikuga riikide kohta, kes soodustavad ja motiveerivad inimesi/töötajaid rattaid kasutama! Aasta on 2020 ja auto ei ole JUST tänavale ilmunud. Ei ole sul seda kellelegi näidata ega kellegi ees eputada!
Kileviiner - sa saad natuke valesti aru. Autojuht on ju see kileviiner! Kas kui autol on vaja pöörata üle kahe suunavööndi vasakule, kas siis ka juht vaatab ainult ühele poole ja paneb leekima? Aga kergliiklusteega ristudes on millegipärast täitsa mönus seda teha. Mis see kergliikleja siin töllerdab, niikuinii maksab vähem kui mina! Ja see on KÕIGE olulisem! Täitsa imemehed koos siin.
Püüate siis nüüd täiskasvanud inimesi ümberkasvata? Stiilis: "Sa vaata ette, sa krt ei oska seda ka ja näed seda ka veel ei tea või?" :) Palju edu siis aretustöös! Liiklusseadus kehtib jah, aga kui palju see reaalse elu järgi on kirjutatud ja mitu isikut sellest ühtviisi aru saab? Käituge pigem mõistlikult ja üksteisega arvestavalt ja kõik on korras.
Kallis parm kui irooniast aru ei saa oma viga. Aga tõsiselt rääkides riik tegutseb meil ühe päeva nimel. Saab täna maksu kätte ja kohe kellegile midagi kingib. Aga see, et mina 10 aasta pärast vajan kallist ravi on juba tolle päeva teema. poliitiku populaarsus sõltub tänase päeva moosi jagamisest mitte riigimehelikust käitumisest pikas perspektiivis.
Kas pole vähe lollekas laskuda vaidlusse teemal: "Kes on liikluses olulised või lausa tähtsamad?" Kõik liiklejad on ühtviisi olulised ja kõigil peab olema võimalus ohutult liigelda (kui loom on liikleja, siis ka tema, kuigi inimeste seadusi ta tundma ei ole kohustatud - jumal tänatud!), seega on küsimus vaid kokkulepitud reeglites, normides ja tavades. Meil ikka keegi joonistab midagi paberile ja siis kukub kõvasti karjuma, et kõik peaks just nii aru saama nagu tema. Miks seadusloomes ei lähtuda just reaalsetest olukordadest liikluses (kus on kitsaskohad, õiguse tõestamine/tuvastamine?), mitte aga kellegi kitsastest huvidest (raha-raha = vest, kiiver, labidas, tulekustuti, liivakotige, helkur, led või höögniit jne) ja fantaasitest?
No vaidlused tõesti mõnes mõttes kes tähtis on lähevad üle piiri. Aga eks seda soosib ka riik kes käte väänamisel lähtub lühikesest perspektiivist. Kuna kergem saab rohkem haiget siis kontrollime seaduse täitmist ainult autojuhtide poolt.
Kergemat karistab jumal roolikeeraja läbi ise.
Aga häda on selles, et tänapäeval vahetavad inimesed lippu vahest lausa igapäevaselt. Hommikul autoga tööle. Lõuna ajal jalutuskäik ja õhtul antakse rasvale valu ratta seljas. Lastest kes parteid vahetavad seoses vanusega rääkimata. Kui üks liikleja kategooria on "püha lehm" viib ta selle kaasa ka teise liiklusvahendisse ja painutab reegleid lõpuks igalpool. Ning tulemuseks on paras kaos kus liikluses võitlevad kõik kõigi vastu nagu tegu oleks mingi arvutimänguga.
Üldprintsiibis Peeedu viimase mõttevälgatusega nõus, aga mõningaid kitsaskohti leidub. Pigem ma näen, et see on hoopis tunnustusväärne kui ühel ja samal isikul-liiklejal on mitmeid erinevaid rolle liikluses, näiteks: jalakäija, rattur, autojuht, bussijuht, trammijuht, ekskavaator. Miks? Sellepärast, et see "avardam" tema liikluspilti ja koos sellega ka erinevate liiklejate õigused, kohustused, vajadused, kitsaskohad ja ohud. Sellisel juhul ta näiteks ratturina teab väga hästi, et: 1) autojuhil võib teatud olukordades olla praktiliselt võimatu teda märgata ja ainus, kes seda ohtu parandada saab on rattur ise, samas see ei tähenda muidugi seda, et autojuhil oleks justkui õigus reegleid ignoreerida (muidugi mitte) 2) autojuhil pole võimalik momentaalselt nt 10 meetriga sõidukit pidama saada (jutt käib kiirusest 50km/h ja enam), seega oleks näiteks täiesti loogiline autojuhti veidike aidata ja teatud olukordades talle võimaldada vabalt sõita ehk anda talle sõidu eesõigus , sest kergliiklejal on kordades mugavam oma seadeldis seisma saada kui tonn ja enam kaaluvat 4-rattalist autot. Analoogseid näiteid on palju ja põhiteadmisi leiate muidugi liiklusõpikutest. Olgu või 50 aastat vanad, need on kõik üsna mõistuspärased ja üldprintsiibid kehtivad tänaseni.
Mõmm - "sest kergliiklejal on kordades mugavam oma seadeldis seisma saada kui tonn ja enam kaaluvat 4-rattalist autot" - super nõukaaegne pilt! Pidurid on ka kõigil 4 rattal! Sul pole? Kuidas saab siis rulluisk ennast "kergesti" pidama? Jummel, ei oleks kujutanud ette, et siinsed inimesed ei olegi kunagi käinud välismaal ja näinud normaalsust!
Peeedu - natuke võtame päris elu kah. Sa tead, et pooled vallad ei julge teha kergliiklusteed Peateeks, sest äkki ei saa autojuhid aru ja äkki saab kergliikleja viga. Mine sõida sellised kohas rattaga või rulluisuga. Kõige hullem selgrootute kamp on Saku vald! Mujal on suht segamini asjad, sest nad ise ka ei tea, mida peaks tegema ja miks peaks tegema. Nüüd siis seoses eriolukorraga, hakkavad paljud kitsaskohad välja tulema ja need pealinnas "sajad kilomeetrid rattateid" ei olegi päris mõeldud liiklemiseks turvaliselt ega effektiivselt.
Väike mõttekoht - kui ikka üks suurima kõlapinnaga teeprojekt Reidi tee tehakse ilma bussirajata, siis pole midagi eriti tahta nendelt ninameestelt! Rattaga ja jalakäijal/jooksjal rullijal on samas seal supertingimused. Aga lõppevad nagu noaga lõigatult, kui projektipiir kätte jõuab!
Ainuke õige loogika tuginedes targematele ja kogenenutele - ALATI kergliiklejal peatee ja see toob rattad teedele ning tervise meie riigi elanike kehasse! Lihtne! Taanis oli esimene rattatee 1800 midagi, seega jah, võrrelda raske. Samas kui pole suunda, ideed ega arusaama, siis ei saa ka midagi toimuma. Linnad ei ole kummist, aga rattateid mahub autode asemele vääöääga palju!
Lumeta talve arvestades on tegemist lihtsalt statistilise moonutusega. Inimesed on rohkem sõitnud ja sellevõrra rohkem jää peal külili käinud. Jalgrattaga jää peal kukkumine ei erine kuidagi jalgsi käies jää peal kukkumisest - isiklikult on rattaga kukkumised olnud pehmemad kui jala pealt. Millegipärast aga ei loeta jalakäija kukkumist avalikul teel liiklusõnnetuseks.
Selle 6. mail surnud 80-aastase (!) mehe puhul on isegi politsei öelnud, et kukkumise võis põhjustada terviserike. Inimene võis sisuliselt surra rattaga sõitmise ajal, mis on kõigile selgelt parem kui et ta oleks surnud autojuhtimise ajal. Samas on tähelepanuväärne, kuivõrd leebelt suhtutakse isegi kaks-kolm korda nooremaid autojuhte tabavatesse "terviseriketesse".
Ilma asjaolusid teadmata on ühegi nende 6. mai sündmuse kohta raske midagi põhjapanevat öelda. Mõlemad kokkupõrked on aadressi järgi otsustades toimunud jalgratta- ja jalgteedel. Ainus moraal on, et jalgratta- ja jalgteel sõitmine nõuab vähemalt sama palju tähelepanu kui sõiduteel sõitmine. Jutud jalgratta- ja jalgteede ohutusest on tugevalt liialdatud.
Sel talvel õnnestus ka minul päise päeva ajal lõpuks "põhjustada" kahe auto kokkupõrge - nii, et mina samal ajal liikusin jalakäijakiirusel laial ja lagedal ohutussaarel ning juba enne seda, kui autod kokku põrkasid, olin peatunud ülekäigurajast 1-2 m kaugusel. Üks autojuht pidurdas enne ülekäigurada järsult, teine ei hoidnud pikivahet. Autod muuseas pöörasid maha ringristmikult, s.t minul oli sõidueesõigus.
Enne seda olen kõige lähemale jõudnud 3-4 auto kokkupõrke "põhjustamisele" jalgratast käekõrval lükates. Mina hakkasin jalgsi ületama üht ohutussaarega eraldatud teepoolt, kui teisel pool teed otsustas autojuht viskuda pidurile pikivahedeta sõitva kolonni ees. Sealjuures jalgrattalt olin muul põhjusel maha tulnud juba 10-20 meetrit ülekäigurajast eemal.
Liikluses toimuvate ootamatuste puhul tasuks siiski mõelda, kas need juhtuvad sellepärast, et jalgrattur või keegi teine midagi ootamatut tegi, või pigem enda tähelepanu hajumise tõttu. Kui sa tukud roolis või sõidad ilma pikivaheta kellegi taga nii, et sa teed enda ees õieti ei näegi, siis loomulikult tabavad sind kogu aeg igasugused "ootamatused".
Isiklikult olen võtnud põhimõtteks, et ma ei lase autojuhtidel endale teed anda, kui neil on sõidueesõigus. Kui nad seda teevad, siis on variandid: jääda rattale ning mitte edasi sõita, tulla rattalt maha ning ületada tee jalgsi, teisel pool teed peatunud auto puhul on ka võimalik pöörata paremale ja teha sõiduteel tagasipööre.
Kui kaherattalised mõnel päeval liiklusuudistes tooni annavad, siis selle põhjus on ainult selles, et nad on vähekaitstud. Liiklusõnnetuseks loetakse ainult inimkannatanutega vahejuhtumeid. Kui kaks jalgratturit üksteist kuitahes õrnalt müksavad, on küllaltki tõenäoline, et keegi neist kukub ja mõne luu ära murrab. Autojuhid korraldavad iga päev palju tugevamaid kokkupõrkeid, lihtsalt ei saa nii kergesti viga. Keskmiselt peaks Eestis päevas toimuma 100 liikluskindlustusjuhtumit (mille alla käivad küll ka parklas ustega mõlkimised).
See, et enamikul päevadel kaherattalised ei anna liiklusuudistes tooni, pigem näitab, kui saamatud on autojuhid, et nad suudavad ennast isegi kõigi oma turvavööde ja turvapatjadega ära vigastada.
Paraku ongi nii, et kui tahad 100% patust puhas olla ja seadust eeskujulikult täita, siis oledki liikluses sunnitud vahel imelikke või ebaloogilisi vigureid tegema, kõik ikka ohutuse tagamise nimel :)
Mercedes pikendas taas oma EQ mudelite valikut ning otsustas ka V-klassi elektriautoks muuta, mille nimeks on EQV. Plaan on ju hea - auto on suur, selle pardale mahub suur aku ja lühikesteks linnasõitudeks ...
Avariirohkuselt juba mõnda aega esikohal püsiv Tartu keerulisim liiklussõlm, nn Riia ring ehitatakse suurejooneliselt ümber, kulutades selleks 30,8 miljonit eurot. Ilmselt mais algav ning 2023. aasta ...
Hispaania pisikese autoehituskoja Hurtan Cars uusim näputöö on firma traditsioonidele kindlaks jäädes taas midagi … eee ... retrolikku. Olgu, ilu on vaataja silmis, aga Mazda MX-5 põhjal ehitatud ...
Kas mäletate veel Renault’ ebaõnnestunud katset tekitada mahtautodest uus luksussõidukitüüp (Vel Satis ja Avantime)? Nüüd üritab Kia midagi samasugust mahtuniversaali Carnival eriti noobli sisustuse ja ...
BMW jätkab publiku irriteerimist hiigelsuurte neerude sarnase iluvõrega – nüüd on need kolinud ka mootorrattale! Tegu pole siiski seeriamudeli, vaid kuulsa tsiklituunija Dirk Öhlerkingi art deco stiilis ...
Schmitz Cargobulli sadulkardinfurgooni katuse kõrguse osalise reguleerimise võimalus aitab õhutakistuse vähendamise kaudu säästa kuni 5% kütust ehk haagisetootja arvutuse (selle käiku ei selgitata) järgi üle ...
USA-s resideeruv Eesti võidusõitja Tõnis Kasemets alustas IMSA Prototype Challenge sarja hooaega võidukalt.
Tõnis Kasemets ja tema meeskonnakaaslane Bruce Hamilton saavutasid klassivõidu kuulsal Daytona ...
Toyota ehitas koos Stanfordi ülikooli teadlastega isejuhtiva Supra, mis oskab kõrvalise abita ehk täiesti iseseisvalt … driftida. Esmapilgul arusaamatuna tunduval autol (Kas sellise peaks ostma see, kes ise ...
Raplamaal peeti noorteralli Eesti meistrivõistluste ja rahvaralli karikavõistluste esimene etapp. Sulailmas sõidetud võistlus oli keeruline, sest teedel leidus kiilasjääd, lund ja pori ning haardetingimused ...
MM-võistluste avaetapi, Monte Carlo ralli võitis tiitlikaitsja Sebastien Ogier, kellele see oli rekordiline kaheksas esikoht legendaarsel rallil.
Viimasel võistluspäeval läbiti kaks kiiruskatset kahel ...
Monte Carlo ralli kolmandal päeval oli Ott Tänak sunnitud kahe rehvi purunemise tõttu võistluse pooleli jätma.
Laupäeval toimunud kolmel kiiruskatsel olid Monte Carlo rallile omaselt keerulised olud ja ...
Chrysler lõpetab Venemaal autode müügi, kirjutab ajakiri Avtorevju, kuid päris lõpuni see siiski selge ei ole.
Ühelt pool kinnitas importöör ajakirjale, et Chrysler siiski ei lahku, teisalt teatasid ...
Monte Carlo ralli sündmusterohke teise päeva lõpuks tõusis võistluse liidriks Elfyn Evans, kes edestab Sebastien Ogieri ja Ott Tänakut.
Hommikul enne hoolduspausi sõidetud kolmel kiiruskatsel vajutas gaasi ...
auto24.ee vahendusel müüakse üsna haruldast Saab 90, mis on omamoodi segu Saab 99-st ja Saab 900-st.
Müüja küsib 1984. aasta auto eest kuulutuses 3200 eurot. "Heas sõidukorras, kere korralikult ülevärvitud. ...
Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika kohaselt registreeriti mullu 29 700 liikluskindlustusjuhtumit, mida on 6400 juhtumi võrra vähem kui tunamullu. Liikluskindlustuse keskmine aastamakse oli 114 ...
Itaalia firma Militem teatas, et on valmis müüma kogu oma mudeligammat rahvusvaheliselt. Tegemist on Ameerika autodega, mis läbisid Militemis ulatusliku "järeltöötluse".
Militem on esindatud Itaalias ja ...
Autoajakirjanikest žürii valis Eesti aasta autoks Porsche Taycani. Tegemist on esimese elektriautoga, mis sellise tiitli võitnud.
Taycan kogus 37 punkti, Land Rover Defender 36, Peugeot 208 34, Toyota Yaris ...
Monte Carlo ralli esimesel kiiruskatsel hirmuäratava avarii teinud M-Sport Fordi sõitja Teemu Suninen peab võistluse pooleli jätma. Soomlase auto sai avariis sedavõrd palju kannatada, et tal Monte Carlo ...
Ott Tänak ja Martin Järveoja võitsid mõlemad Monte Carlo ralli avapäeval sõidetud kiiruskatsed ning lähevad homsele päevale vastu võistluse liidritena.
Juba esimesel kiiruskatsel juhtus ka üks suurem ...
Jäävihma tõttu on teeolud Harjumaal, Raplamaal, Läänemaal, Pärnumaal ja Saaremaal väga keerulised.
Jäävihma tõttu esineb riigi põhi- ja tugimaanteedel ohtlikke libedaid lõike. „Riigiteede hooldajad on täies ...
Varem Hiinas pakutud tagaveoline Porsche Taycan jõuab lõpuks müügile ka Euroopas. Uue baasmudeli hinnad on juba teada, Eestis maksab 240 kW/326 hj arendav Taycan 83 400 eurot, mis tähendab, et see on ...
Eesti Autospordi Liidu egiidi all toimub mitmeid võistlusi, mis ei kuulu Eesti meistrivõistluste arvestusse, kuid on harrastajate seas väga populaarsed. Üheks neist on 23. jaanuaril Raassilla rajal algav ...
Opel esitles elektrilist Combot.
Elektriline Combo-e jagab tehnikat teiste PSA grupi elektriautodega, selle aku mahutavus on 50 kWh, mootori võimsus 100 kW ja maksimaalne pöördemoment 260 Nm. Sõiduulatuseks ...
GLA-l põhinev EQA suudab parimal juhul akutäiega sõita üle 500 kilomeetri.
Seni väikseim Mercedese elektriauto tuleb müügile juba kevadel ning seda hakatakse pakkuma mitmes versioonis. Esimesena jõuab ...
Tegu on sama autoga, millega Markko Märtin võitis ülekaalukalt 2003. aastal E.O.S. ralli, sel rallil tegi antud Focus WRC ka oma võistlusdebüüdi.
Hiljem oli M-Spordi ehitatud Focus mitu hooaega kreeklasest ...
Olerex ehitab oma sajanda tankla Otepääle, uus teenindusjaam valmib käesoleva aasta suvel Otepää ühe peamise liiklussõlme, Tartu maantee ja Palupera tee ristmiku lähedal.
„Olerexi üks tugevus on jaamade ...
MM-võistluste uus hooaeg algab traditsiooniliselt Monte Carlo ralliga, mis tänavu on koroonaviirusest tingitud piirangute tõttu tavalisest lühem.
Kokku on võistlusel kavas 15 kiiruskatset, mille kogupikkus ...
Eesti aasta auto 2021 selgub neljapäeval kell 18.30 Delfi TV-s algavas otsesaates.
Võitja tuleb kuuikust Honda e, Land Rover Defender, Peugeot 208, Porsche Taycan, Škoda Octavia ja Toyota Yaris.
Eesti ...
Alates käesolevast aastast võistlevad noored rallisõitjad taas Eesti meistritiitlile. Ühtlasi on tegemist noortele kõige odavama võimalusega autosporti sisenemiseks.
Noorte meistrivõistlused toimuvad Eesti ...
Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika kohaselt juhtub 41 protsenti liiklusõnnetustest parklas. Millistes parklates tuleb õnnetusi ette kõige sagedamini, kui suur on parklaavariide rahaline kahju ...
Teise põlvkonna Land Rover Freelander on hea auto, mis teeb silmad ette paljudele sama aja linnadžiipidele.
Auto on võimekas maastikul ja peab ka hästi vastu. Arvestades vanade Land Roverite üldist mainet ...
Milleks läheb vaja Mercedese GLE „kupeed“ või taolisi hiigelsuuri ja vaid keskmiselt praktilisi džiipe? Otseselt nagu ei lähegi vaja, aga vahva, et sellised autod olemas on.
Kes soomekeelset ...
Lisakorrosioonikaitse saab tehtud odavalt, aga lihtsasti see küll ei käi!
Lisakorrosioonikaitse kulub Eesti oludes igale autole ära, see ei tohiks kellelegi üllatus olla. Remonditöökojad räägivad, et autode ...
Ehkki ralli MMi kalendris vahetuvad etapid juba enne hooaja algust ja kellelegi pole selge, kus, kuidas ja kas maailmameister selgub, antakse eelseisval nädalavahetusel MM-sarjale stardipauk.
Enne uue ...
Cadillac Voyage’ist ei sündinud üht kindlat seeriamudelit, kuid sellel testitud tehnika- ja disainivõtteid kasutati paljudel hilisematel autodel.
Cadillac nimetaski 1988. aastal esitletud Voyage’i ratastel ...
Veokastiga motoroller Vjatka on nüüdseks tõeline haruldus, sest nõukaajal müüdi neid vaid asutustele, mis viskasid oma aja ära elanud tillukese tarbesõiduki külmalt utiili.
Kastiga Vjatka oli „ametiautoks“ ...
Aegadel, mil ralliautode homologeerimiseks tarvilikud ettenähtud toodanguarvud olid väikesed, sündis tänu rallile tavaautosid, milliseid muidu polekski valmistatud. Põhiliselt juhtus see perioodil, mil ...
Eelmise aasta lõpus kinnitati Eesti Autospordi Liidu rallikomitee uueks esimeheks Emilia Abel, kellel on kogemused rahvusvaheliste võistluste korraldaja ja kohtunikuna.
Mu neli aastat vanal autol hakkas aku nõrgaks jääma, ostsin poest samasuguste näitajatega aku ja panin selle ise paika. Kohe algusest peale oli selge, et stopp-startsüsteem enam ei tööta. Arvasin, et aku ...
Jõudsin hiljuti ikka, mil paljud teevad seni elatud elust kokkuvõtteid ja mõtlevad, et on juba omajagu rabatud ja võiks elu teisel poolel täiel rinnal elada. Nii minagi.
Unistuste auto ostmine on üks ...
Juhtusin Eesti „surmamaanteele“ ja sattusin seal kaks korda „koerapulma“. Nimelt oli 70–80 km/h liikuva soolapuisturi taha kogunenud 5–6 autot, mis tegelesid teineteise sabaaluse nuusutamisega selle asemel, ...
Käsitöö-Porschega kõrberallile
Ilmakuulsad Porsche-tuunijad Singer ja Tuthill ehitasid ühele fanaatikule korraga lausa kaks uunikumihõngulist ralliautot, millest üks on maastiku- ja teine asfaldiseades.
...
Renault’ grupp tuli välja uue plaaniga Renaulution ning esitles ideeautosid, mis näitlikustavad uusi suundi. Plaani põhielemente on kaks: efektiivsus, mis omakorda puudutab kulusid, arenduskiirust ja toodete ...
Mazda linnadžiip läbis värskenduskuuri, mis tõi varasemast kvaliteetsema sõitjateruumi ning täiustatud juhiabistid. Auto välisdisain jäi suuresti samaks, ainsana on muudetud CX-5 esiosa ja seal ilutsevat ...
auto24.ee portaali on müügile tulnud mitmeid väga heas korras hobiautosid, millega võiks tulevale hooajale vastu minna.
Äsja saabus müügile GAZ-3102 Volga, mis on müüja sõnul sõitnud ainult 16 000 ...
Circle K teatas, et hakkab müüma aastaringselt mootoribensiine, mis ei sisalda enam etanooli, et vastata Eesti tarbijate ootustele ja nõudmistele. Seadusest tuleneva taastuvenergia kohustuse täidab Circle K ...
Austrias asuv Top Mountain Motomuuseum põles eile maani maha, teatab kohalik meedia. Tules hävis enam kui 200 vanamootorratast ja haruldast autot. Hochgurgl´i asulas 2000 meetri kõrgusel Alpides asuv muuseum ...
Eelmise aasta detsembris pidurdus langus Euroopa uute sõiduautode turul, aga aastaga vähenes müük ligi veerandi võrra, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit.
Euroopa Liidu riikides müüdi ...
Iisraeli päritolu tehnoloogiaettevõte Silentium sõlmis lepingu Hyundaile ja Kiale varuosi tootva Hyundai Mobisega, mis annab Korea autotootjale õiguse kasutada tulevikus Silentiumi poolt välja arendatud ...
KOMMENTAARID (27)