AUTONDUS

MAZi elektribuss: nii suuri aknaid pole kellelegi!

MAZi elektribuss: nii suuri aknaid pole kellelegi!(9)

Ajaga peab sammu ka Valgevene veoki- ja bussitootja MAZ, kel valmis esimene elektriline linnaliinibuss 303E10. Madalapõhjalist 12,4 meetrit pikka bussi käitab ZFi 300 kW elektrimootor, mis saab toite ...

MOOTORISPORT

Eesti autospordi suvise hooaja avab superkrossi etapp, mida saab vaadata otseülekandes

Eesti autospordi suvise hooaja avab superkrossi etapp, mida saab vaadata otseülekandes

Koroonapandeemiast tingitud piirangute leevendumise järel avab Eesti autospordi suvise hooaja superkrossi karikavõistluste etapp Milworksi auhindadele. Lisaks superkrossi KV kolmandale etapile toimub ...

PROOVISÕIDUD

Reisile terve perega. Külg- ja järelhaagisega Jawa

Reisile terve perega. Külg- ja järelhaagisega Jawa

Mida pidi tegema nõukaajal, kui auto peale hammas ei hakanud, aga hing ihkas reisile terve perega? Siis mindi mootorrattaga, mida täiendasid külg- ja järelhaagis! Kirsipunane killavoor tõmbab tänapäeval suu ...

PÄEVAUUDISED

Päeva kuulutus: ülihea varustuse ja väikese läbisõiduga "kurbade silmadega Mersu"

Päeva kuulutus: ülihea varustuse ja väikese läbisõiduga "kurbade silmadega Mersu"(6)

auto24.ee portaalis on müügile tulnud 1998. aasta E-klassi Mercedes, mis sobiks suurepäraselt hobisõidukiks. Tegemist on uuena Eestist ostetud autoga ning müüja sõnul on vaid 128 000kilomeetrine läbisõit ...

LIIKLUS

Volvo piirab autode kiirust

Volvo piirab autode kiirust(12)

Volvo teatas, et nüüdsest tulevad tehasest kõik uued sõiduautod kiirusepiirikuga, mis on seatud 180-le kilomeetrile tunnis. Lisaks kuulub kõigi Volvode varustusse seadeldis Care Key (maakeeli ...

AUTOPÄEVIK

Autopäevik. Unistus, mida polnudki

Autopäevik. Unistus, mida polnudki(2)

Mäletan selgesti oma lapsepõlveunistusi. Peaaegu alati oli nende keskmes auto ja kindlasti olin alati selle roolis mina ise. Sama selgelt mäletan esimese päris oma auto ostmist. Üks minu soovinimekirja ...

Sõita ei oska ja seadust ei tunne

Kas sellist rattarohkust me tahtsimegi, kus juba tuleb ette päevi, mil enamik liiklusõnnetustest juhtub jalgratturiga? Avariid juhtuvad, sest rattur ei oska sõita ega tunne ka seadust. Jalgratturitele on ...

KOMMENTAARID (27)

karvanejakole 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
Tegelikult on see üsna jube, mis toimub. Liiklusseadused on keeruliseks ja tarbetult mitmetahuliseks muudetud. Liikluses peaks olema kõik lihtne ja üheseltmõistetav. Õlekäigurajal kas on eelis või ei ole, keegi ei hakka hiljem jalgratturi "jalakäija" kiirust tuvastama, ülekäigukohtade otstarbekusest ei saa üldse aru jne jne. Kui jalgrattur või mopeedauto juht sõidab autoteel, peab tal olema autojuhiga samaväärne väljaõpe, ei saa olla nii, et samas liiklusruumis ühed liiguvad ühtede, teised teiste reeglite järgi, kolmandate arvates on anarhia jne.
61
Peeedu 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
Tavaliselt elus korraldatakse töötajatele järelkoolitusi. Seadused muutuva, tööriistad ka. Tihtilugu seal nagu midagi uut ei räägita aga osa asju on ununenud. Sõjaväe kordusõppustel turgutatakse kambavaimu jne.
Aga liiklusmaailmas saad load kätte ja lased eluaeg selle eksamiõnnega ringi kuigi napilt eksamil läbi said.
Loomulikult on seadused tarbetult keerulised ja tihtipeale mitmes kohas asi laiali paigutatud. Aga arvestades lubade ja autode hulka on ehk siis täna juba vaata, et valdav osa elanike koolitatud juhid on maru imelik, et vahetades liiklusvahendit., olgu see siis jalgrattas või isiklikud käimad enamus unustab kuidas ta sellist käitumist roolis kirub.
12
kukeants 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
Eraauto juhtidele peaks ka iga 5 aasta järel olema uus eksam. Nagu kutselistel juhtidel. Ma polegi siiani aru saanud, miks eraautod juhid ei pea liikluseeskirju uuesti läbi lugema.
513
karvanejakole 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
Täiesti õige! Minu pärast või 10 aasta tagant, kui lube vahetatakse. Esimene kord tasuta teooria + praktika. Kui läbi kukud, siis olgu hind selline, et teiste esimene tasuta kord ka kaetud saaks. Peale kolmandat ebaõnnestumist täiemahuline koolitus jne. Kaoks kõik need ära, kes ei oska, ei taha või ei vajagi ning liikluspilt normaliseeruks.
27
Lemps 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
Olles üle pika aja jälle aktiivsem jalgratta kasutaja, mind väga üllatas kui vähe kasutatakse tulesid. Ise ostsin uuele rattale kohe esi- ja tagatule. Väga suur valik ja leidsin disainilt sellised mis ratta välimust ei riku ega midagi. USB laadimisega ja puha. Olles ka aktiivne autojuht, tean et autojuht alateadlikult märkab asju mis on valgustatud. Teisi objekte märkab reeglina ikka ka aga pahatihti liiga hilja. Jalgratturid ja tõuksijad ja... lihtsalt pange tuled põlema.
60
parm... 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
meie seadused ega teed ei toeta ratturite liikumist. Autojuht läheb Soomes vangi, kui peaks kedagi kergliiklusteel või ristmikul riivama. Taanist ei räägigi. Meil vaatab autojuht valele poole ja tal jääb veel õigust ülegi. Ei ole suudetud autojuhile selgeks teha, et keegi on olulisem kui TEMA! Kui ei nõuta ja liikleja ise on pime loll, ega siis ei saa ka midagi muutuda. Ka ratturid peavad olema aktiivsemad oma õiguste nõudmisel, siis hakkavad ka autojuhid aru saama!
413
Peeedu 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
Maailmas on üks seadus mis on kehtinud juba sellest ajast kui puu otsast alla tulime. Ehk hoia ennast ise.Ära aja lollilt õigust taga . Pole tähtis kas seda sul üldse on või ei ole vaid püüa vältida ise probleemide tekitamist teistele.
Jalgrattur ei ole ühiskonna jaoks tähtsam kui autojuht. Ärge ajage jama. Pigem lühikeses perspektiivis viletsam maksumaksja kui kütuseaktsiisi asemel pedaale väntab.
.See, et rattur saab rohkem haiget kui autojuht ei tähenda, et ratturil on alati õigus.
135
to parm 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
.....Ei ole suudetud autojuhile selgeks teha, et keegi on olulisem kui TEMA! .....

Nagu näha, siis sm. parm toob välja ühe tõelise kileviineri "mõttemaailma".
Et TEMA, kileviiner, on maailma naba ning kõik peavad TEDA vaatama ja austama (nii autojuhid, kui jalakäijad).
Aga viiner ise on kõige tähtsam ja ei austa kedagi ega midagi!
75
kukeantsule 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
Peaksid ise ka vist lugema, meil juba aastaid liiklusseadus mitte liikluseeskiri
22
parm... 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
Peeedu - super mõttemaailm. Sina oled jah hea maksumaksja, sest aitad haigekassa rahakotti tõhjendada, kuna ei vänta! Tutvu enne mõne andmestikuga riikide kohta, kes soodustavad ja motiveerivad inimesi/töötajaid rattaid kasutama! Aasta on 2020 ja auto ei ole JUST tänavale ilmunud. Ei ole sul seda kellelegi näidata ega kellegi ees eputada!
Kileviiner - sa saad natuke valesti aru. Autojuht on ju see kileviiner! Kas kui autol on vaja pöörata üle kahe suunavööndi vasakule, kas siis ka juht vaatab ainult ühele poole ja paneb leekima? Aga kergliiklusteega ristudes on millegipärast täitsa mönus seda teha. Mis see kergliikleja siin töllerdab, niikuinii maksab vähem kui mina! Ja see on KÕIGE olulisem! Täitsa imemehed koos siin.
64
Mõmm 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
Püüate siis nüüd täiskasvanud inimesi ümberkasvata? Stiilis: "Sa vaata ette, sa krt ei oska seda ka ja näed seda ka veel ei tea või?" :) Palju edu siis aretustöös! Liiklusseadus kehtib jah, aga kui palju see reaalse elu järgi on kirjutatud ja mitu isikut sellest ühtviisi aru saab? Käituge pigem mõistlikult ja üksteisega arvestavalt ja kõik on korras.
20
Peeedu 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
Kallis parm kui irooniast aru ei saa oma viga. Aga tõsiselt rääkides riik tegutseb meil ühe päeva nimel. Saab täna maksu kätte ja kohe kellegile midagi kingib. Aga see, et mina 10 aasta pärast vajan kallist ravi on juba tolle päeva teema. poliitiku populaarsus sõltub tänase päeva moosi jagamisest mitte riigimehelikust käitumisest pikas perspektiivis.
10
Mõmm 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
Kas pole vähe lollekas laskuda vaidlusse teemal: "Kes on liikluses olulised või lausa tähtsamad?" Kõik liiklejad on ühtviisi olulised ja kõigil peab olema võimalus ohutult liigelda (kui loom on liikleja, siis ka tema, kuigi inimeste seadusi ta tundma ei ole kohustatud - jumal tänatud!), seega on küsimus vaid kokkulepitud reeglites, normides ja tavades. Meil ikka keegi joonistab midagi paberile ja siis kukub kõvasti karjuma, et kõik peaks just nii aru saama nagu tema. Miks seadusloomes ei lähtuda just reaalsetest olukordadest liikluses (kus on kitsaskohad, õiguse tõestamine/tuvastamine?), mitte aga kellegi kitsastest huvidest (raha-raha = vest, kiiver, labidas, tulekustuti, liivakotige, helkur, led või höögniit jne) ja fantaasitest?
40
Peeedu 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
No vaidlused tõesti mõnes mõttes kes tähtis on lähevad üle piiri. Aga eks seda soosib ka riik kes käte väänamisel lähtub lühikesest perspektiivist. Kuna kergem saab rohkem haiget siis kontrollime seaduse täitmist ainult autojuhtide poolt.
Kergemat karistab jumal roolikeeraja läbi ise.
Aga häda on selles, et tänapäeval vahetavad inimesed lippu vahest lausa igapäevaselt. Hommikul autoga tööle. Lõuna ajal jalutuskäik ja õhtul antakse rasvale valu ratta seljas. Lastest kes parteid vahetavad seoses vanusega rääkimata. Kui üks liikleja kategooria on "püha lehm" viib ta selle kaasa ka teise liiklusvahendisse ja painutab reegleid lõpuks igalpool. Ning tulemuseks on paras kaos kus liikluses võitlevad kõik kõigi vastu nagu tegu oleks mingi arvutimänguga.
10
Mõmm 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
Üldprintsiibis Peeedu viimase mõttevälgatusega nõus, aga mõningaid kitsaskohti leidub. Pigem ma näen, et see on hoopis tunnustusväärne kui ühel ja samal isikul-liiklejal on mitmeid erinevaid rolle liikluses, näiteks: jalakäija, rattur, autojuht, bussijuht, trammijuht, ekskavaator. Miks? Sellepärast, et see "avardam" tema liikluspilti ja koos sellega ka erinevate liiklejate õigused, kohustused, vajadused, kitsaskohad ja ohud. Sellisel juhul ta näiteks ratturina teab väga hästi, et: 1) autojuhil võib teatud olukordades olla praktiliselt võimatu teda märgata ja ainus, kes seda ohtu parandada saab on rattur ise, samas see ei tähenda muidugi seda, et autojuhil oleks justkui õigus reegleid ignoreerida (muidugi mitte) 2) autojuhil pole võimalik momentaalselt nt 10 meetriga sõidukit pidama saada (jutt käib kiirusest 50km/h ja enam), seega oleks näiteks täiesti loogiline autojuhti veidike aidata ja teatud olukordades talle võimaldada vabalt sõita ehk anda talle sõidu eesõigus , sest kergliiklejal on kordades mugavam oma seadeldis seisma saada kui tonn ja enam kaaluvat 4-rattalist autot. Analoogseid näiteid on palju ja põhiteadmisi leiate muidugi liiklusõpikutest. Olgu või 50 aastat vanad, need on kõik üsna mõistuspärased ja üldprintsiibid kehtivad tänaseni.
00
parm... 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
Mõmm - "sest kergliiklejal on kordades mugavam oma seadeldis seisma saada kui tonn ja enam kaaluvat 4-rattalist autot" - super nõukaaegne pilt! Pidurid on ka kõigil 4 rattal! Sul pole? Kuidas saab siis rulluisk ennast "kergesti" pidama? Jummel, ei oleks kujutanud ette, et siinsed inimesed ei olegi kunagi käinud välismaal ja näinud normaalsust!
Peeedu - natuke võtame päris elu kah. Sa tead, et pooled vallad ei julge teha kergliiklusteed Peateeks, sest äkki ei saa autojuhid aru ja äkki saab kergliikleja viga. Mine sõida sellised kohas rattaga või rulluisuga. Kõige hullem selgrootute kamp on Saku vald! Mujal on suht segamini asjad, sest nad ise ka ei tea, mida peaks tegema ja miks peaks tegema. Nüüd siis seoses eriolukorraga, hakkavad paljud kitsaskohad välja tulema ja need pealinnas "sajad kilomeetrid rattateid" ei olegi päris mõeldud liiklemiseks turvaliselt ega effektiivselt.
Väike mõttekoht - kui ikka üks suurima kõlapinnaga teeprojekt Reidi tee tehakse ilma bussirajata, siis pole midagi eriti tahta nendelt ninameestelt! Rattaga ja jalakäijal/jooksjal rullijal on samas seal supertingimused. Aga lõppevad nagu noaga lõigatult, kui projektipiir kätte jõuab!
Ainuke õige loogika tuginedes targematele ja kogenenutele - ALATI kergliiklejal peatee ja see toob rattad teedele ning tervise meie riigi elanike kehasse! Lihtne! Taanis oli esimene rattatee 1800 midagi, seega jah, võrrelda raske. Samas kui pole suunda, ideed ega arusaama, siis ei saa ka midagi toimuma. Linnad ei ole kummist, aga rattateid mahub autode asemele vääöääga palju!
11
k 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
Artikli tasuta osa põhjal.

Lumeta talve arvestades on tegemist lihtsalt statistilise moonutusega. Inimesed on rohkem sõitnud ja sellevõrra rohkem jää peal külili käinud. Jalgrattaga jää peal kukkumine ei erine kuidagi jalgsi käies jää peal kukkumisest - isiklikult on rattaga kukkumised olnud pehmemad kui jala pealt. Millegipärast aga ei loeta jalakäija kukkumist avalikul teel liiklusõnnetuseks.

Selle 6. mail surnud 80-aastase (!) mehe puhul on isegi politsei öelnud, et kukkumise võis põhjustada terviserike. Inimene võis sisuliselt surra rattaga sõitmise ajal, mis on kõigile selgelt parem kui et ta oleks surnud autojuhtimise ajal. Samas on tähelepanuväärne, kuivõrd leebelt suhtutakse isegi kaks-kolm korda nooremaid autojuhte tabavatesse "terviseriketesse".

Ilma asjaolusid teadmata on ühegi nende 6. mai sündmuse kohta raske midagi põhjapanevat öelda. Mõlemad kokkupõrked on aadressi järgi otsustades toimunud jalgratta- ja jalgteedel. Ainus moraal on, et jalgratta- ja jalgteel sõitmine nõuab vähemalt sama palju tähelepanu kui sõiduteel sõitmine. Jutud jalgratta- ja jalgteede ohutusest on tugevalt liialdatud.
00
k 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
Ülekäiguradadega seoses.

Sel talvel õnnestus ka minul päise päeva ajal lõpuks "põhjustada" kahe auto kokkupõrge - nii, et mina samal ajal liikusin jalakäijakiirusel laial ja lagedal ohutussaarel ning juba enne seda, kui autod kokku põrkasid, olin peatunud ülekäigurajast 1-2 m kaugusel. Üks autojuht pidurdas enne ülekäigurada järsult, teine ei hoidnud pikivahet. Autod muuseas pöörasid maha ringristmikult, s.t minul oli sõidueesõigus.

Enne seda olen kõige lähemale jõudnud 3-4 auto kokkupõrke "põhjustamisele" jalgratast käekõrval lükates. Mina hakkasin jalgsi ületama üht ohutussaarega eraldatud teepoolt, kui teisel pool teed otsustas autojuht viskuda pidurile pikivahedeta sõitva kolonni ees. Sealjuures jalgrattalt olin muul põhjusel maha tulnud juba 10-20 meetrit ülekäigurajast eemal.

Liikluses toimuvate ootamatuste puhul tasuks siiski mõelda, kas need juhtuvad sellepärast, et jalgrattur või keegi teine midagi ootamatut tegi, või pigem enda tähelepanu hajumise tõttu. Kui sa tukud roolis või sõidad ilma pikivaheta kellegi taga nii, et sa teed enda ees õieti ei näegi, siis loomulikult tabavad sind kogu aeg igasugused "ootamatused".

Isiklikult olen võtnud põhimõtteks, et ma ei lase autojuhtidel endale teed anda, kui neil on sõidueesõigus. Kui nad seda teevad, siis on variandid: jääda rattale ning mitte edasi sõita, tulla rattalt maha ning ületada tee jalgsi, teisel pool teed peatunud auto puhul on ka võimalik pöörata paremale ja teha sõiduteel tagasipööre.
01
k 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
Kui kaherattalised mõnel päeval liiklusuudistes tooni annavad, siis selle põhjus on ainult selles, et nad on vähekaitstud. Liiklusõnnetuseks loetakse ainult inimkannatanutega vahejuhtumeid. Kui kaks jalgratturit üksteist kuitahes õrnalt müksavad, on küllaltki tõenäoline, et keegi neist kukub ja mõne luu ära murrab. Autojuhid korraldavad iga päev palju tugevamaid kokkupõrkeid, lihtsalt ei saa nii kergesti viga. Keskmiselt peaks Eestis päevas toimuma 100 liikluskindlustusjuhtumit (mille alla käivad küll ka parklas ustega mõlkimised).

See, et enamikul päevadel kaherattalised ei anna liiklusuudistes tooni, pigem näitab, kui saamatud on autojuhid, et nad suudavad ennast isegi kõigi oma turvavööde ja turvapatjadega ära vigastada.
01
Ei ole Robot 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
Paraku ongi nii, et kui tahad 100% patust puhas olla ja seadust eeskujulikult täita, siis oledki liikluses sunnitud vahel imelikke või ebaloogilisi vigureid tegema, kõik ikka ohutuse tagamise nimel :)
10
Nimi :
Nimi :
Kommentaar :
Kommentaar :
 

VEEL UUDISEID

FOTOD. Kas uus koledusrekord?

FOTOD. Kas uus koledusrekord?(2)

Briti kerg- ja komposiitmaterjalide tootja Mulholland lõi mõni aeg tagasi kampa TVRi eksdisainer Damian Mctaggartiga ning sai nüüd tootmisküpseks kahekohalise sportkupee Mulholland Legend 480, millele ...

FOTOD ja VIDEO. Kõva kihutamine suvehooaja avanud superkrossil

FOTOD ja VIDEO. Kõva kihutamine suvehooaja avanud superkrossil

Eesti suvise autospordihooaja avas superkrossi karikavõistluste kolmas etapp Milworksi karikatele LaitseRallyPark´is. Superfinaal võitis Erki Külvi Tanel Raudsepa ja Margus Suigusaare ees. Klassides võitsid ...

Suured mootorid tulevad tagasi!

Suured mootorid tulevad tagasi!(9)

Euroopa Liidu peatset uut, maailma kõige karmimat heitmenormi (EU7, nn Euro7) ei õnnestu täita muidu, kui võttes kasutusele praegusest vähem forsseeritud ja suurema töömahuga mootorid, kinnitas Porsche 911 ...

MV Agusta: kas 208 hj on piisav?

MV Agusta: kas 208 hj on piisav?(1)

Pisikese mootorrattatootja MV Agusta tige tänavatsikkel Rush 1000 pakub midagi nii silmale kui ka hingele. Superbaigi- ja kiirendusmaailmast indu saanuna kujustati tagarattale õhutakistust vähendav ...

MAZi elektribuss: nii suuri aknaid pole kellelegi!

MAZi elektribuss: nii suuri aknaid pole kellelegi!(9)

Ajaga peab sammu ka Valgevene veoki- ja bussitootja MAZ, kel valmis esimene elektriline linnaliinibuss 303E10. Madalapõhjalist 12,4 meetrit pikka bussi käitab ZFi 300 kW elektrimootor, mis saab toite ...

F1: Valtteri Bottas võib siirduda Renault’ tiimi

F1: Valtteri Bottas võib siirduda Renault’ tiimi

Soome ja Saksa meedia andmetel peavad Valtteri Bottase taustajõud läbirääkimisi Renault’ võistkonnaga. Soomlase leping Mercedesega saab käesoleva aasta lõpus läbi ja väidetavalt on Mercedes palkamas Lewis ...

F1: Tiimid jõudsid kokkuleppele eelarvepiirangutes

F1: Tiimid jõudsid kokkuleppele eelarvepiirangutes

Eelmise nädala lõpus toimunud e-hääletusel jõudsid FIA ja F1 võistkonnad kokkuleppele järgmisest aastast jõustuvates eelarvepiirangutes. Algselt oli plaanis järgmisest aastast alates kehtestada piiranguks ...

 
F1: Virtuaalne Monaco GP lõppes George Russelli võiduga

F1: Virtuaalne Monaco GP lõppes George Russelli võiduga

Pühapäeval toimunud virtuaalse Monaco Grand Prix võitis ülekaalukalt Williamsi võistkonna sõitja George Russell. Teiselt stardikohalt alustanud Russell möödus juba esimeses kurvis kvalifikatsiooni võitnud ...

Elektrivormelite virtuaalsarjas jätkab liidrina Pascal Wehrein

Elektrivormelite virtuaalsarjas jätkab liidrina Pascal Wehrein

Elektrivormelite virtuaalsarja kuues etapp sõideti Berliinis ja pingelisest heitlusest esikoha pärast väljus võidukalt Oliver Rowland. Kvalifikatsiooni võitnud Stoffel Vandoorne (Mercedes) ja tema kõrvalt ...

Porsche Taycan Turbo - auto24 proovisõit

Porsche Taycan Turbo - auto24 proovisõit(15)

Porsche tulihingelistel fännidel on põhjust taas häirekella lüüa - Porsche on astunud veel ühe sammu edasi pistikuhübriididest ning toonud turule täiselektrilise Taycani. Aga kuivõrd Porsche suudab olla üks ...

Ralli: MM-sari võib ilma jääda veel kahest etapist

Ralli: MM-sari võib ilma jääda veel kahest etapist

Portaali Motorsport.com andmetel võivad MM-võistlustel tänavu ära jääda veel kaks etappi, Uus-Meremaa ja Jaapani rallid. Autotootjate suurte majanduslike raskuste tõttu praeguses olukorras on tiimid ...

Ralli: M-Sport töötab aktiivselt 2022. aasta auto kallal

Ralli: M-Sport töötab aktiivselt 2022. aasta auto kallal

M-Sporti tiimijuht Richard Milleneri sõnul püsib nende 2022. aasta reeglitele vastava WRC auto konstrueerimine hoolimata suure osa personali sundpuhkustest igati graafikus. „Töötame uue WRC auto kallal ...

F1: Suurbritannia valitsus ei tee karantiinireeglites MM-sarjale erandit

F1: Suurbritannia valitsus ei tee karantiinireeglites MM-sarjale erandit

Suurbritannia valitsuse poolt kehtestatud 14-päevane karantiin riiki saabujatele on seadnud küsimärgi alla Briti GP toimumise. MM-võistluste korraldajad ja Silverstone’i ringrada pidasid Suurbritannia ...

Eestis müügil: uskumatult „soodsad“ superautod

Eestis müügil: uskumatult „soodsad“ superautod(17)

„Soodne“ tähendab erinevatele inimestele erinevat asja, kuid soodsaks võib nimetada ka autot, mis maksab palju-palju vähem kui ta maksis uuena. Kõnealune „soodsate“ luksusautode kolmik kuulus uuena 200 000 ...

 
Hainov Uran: saladuslik 16liitrise mootoriga vene džiip

Hainov Uran: saladuslik 16liitrise mootoriga vene džiip(8)

Venemaal valmis millalgi aastaid tagasi 16liitrise mootoriga hiiglaslik maastikuauto Hainov Uran, mille fotod hakkasid internetis laiemalt levima alles neil nädalatel. Tumeroheline hiiglane võis sündida ...

Kas tuleb üle-euroopaline autode ostutoetus?

Kas tuleb üle-euroopaline autode ostutoetus?(2)

Euroopa suurtes tööstusriikides arutatud riiklikud toetusskeemid võivad päädida hoopis üle-euroopalise uute autode ostutoetusega. Saksamaal on nädalaid diskuteeritud riikliku ostutoetuse teemal, mis tõmbaks ...

Tuuning aitas Trackhawki „ümmarguse“ 888 hobujõuni

Tuuning aitas Trackhawki „ümmarguse“ 888 hobujõuni(3)

Inimestele, kellele Jeep Grand Cherokee Trackhawki 710 hobujõust ei piisa, leidub nüüd lahendus – 888 hobujõu ja 1000 njuutonmeetri näol. Selliste numbriteni jõuab super-Jeep tänu Austria tuunijale O.CT ...

Taycan Turbo sõideti 24 km-ga mahakandmisele

Taycan Turbo sõideti 24 km-ga mahakandmisele(6)

USA avariiliste autode oksjoniportaalis on müügil katkine Porsche Taycan Turbo – läbisõiduga kõigest 24 km. Sisuliselt on tegu tuttuue elektriautoga, mille hodomeeter näitab 15 miili (24 km). Uuena enam kui ...

Eesti autospordi suvise hooaja avab superkrossi etapp, mida saab vaadata otseülekandes

Eesti autospordi suvise hooaja avab superkrossi etapp, mida saab vaadata otseülekandes

Koroonapandeemiast tingitud piirangute leevendumise järel avab Eesti autospordi suvise hooaja superkrossi karikavõistluste etapp Milworksi auhindadele. Lisaks superkrossi KV kolmandale etapile toimub ...

Nädalavahetuse virtuaalvõistlused

Nädalavahetuse virtuaalvõistlused

Algaval nädalavahetusel jätkuvad virtuaalsed võidusõidud F1 Monaco etapiga ja elektrivormelite virtuaalsarja viienda etapiga. F1 võidusõidul Monaco kuulsal tänavarajal on seekord stardis varasemast rohkem ...

Kolm rahvaautot kokku 1000 euroga

Kolm rahvaautot kokku 1000 euroga(24)

Olid ajad, mil paljud sõitsid pruugitud Ford Sierra või Audi 80-ga või kui mindi uut auto ostma, siis otsustati Peugeot 206 kasuks. 1990-ndate alguse eestlaste lemmikut, Datsun Cherryt praegu müügil ei ole, ...

 
Škoda lisas mudelivalikusse tõukeratta

Škoda lisas mudelivalikusse tõukeratta(5)

Škoda lisas oma mudelivalikusse kokkupandava tõukeratta hinnaga ligikaudu 110 eurot. Tõukeratta patenteeritud kokkuklappimise viis võimaldab selle paigutada varurattata auto pakiruumi põhja alla. Nii ei ...

Selgus uue Seat Leoni hind Eestis

Selgus uue Seat Leoni hind Eestis (11)

Kõige populaarsema Seati mudeli, Leoni, hind algab 17 360 eurost ning eelmüük on alanud. Uus viieukseline Leon saabub Eesti esindustesse suve alguses, universaalkerega Sportstourer aga suve lõpuks. Leon ...

Mazda alustas oma esimese elektriauto tootmist

Mazda alustas oma esimese elektriauto tootmist(1)

Mazda alustas oma Hiroshima tehases margi esimese elektriauto MX-30 tootmist. MX-30 elektrimootor arendab 145 hobujõudu (107 kW), veavad esirattad. 35,5 kWh aku annab ligikaudu 200-kilomeetrise ...

Volvo piirab autode kiirust

Volvo piirab autode kiirust(12)

Volvo teatas, et nüüdsest tulevad tehasest kõik uued sõiduautod kiirusepiirikuga, mis on seatud 180-le kilomeetrile tunnis. Lisaks kuulub kõigi Volvode varustusse seadeldis Care Key (maakeeli ...

Harley-Davidson toob Tallinna esitluspäevale 22 mootorratast

Harley-Davidson toob Tallinna esitluspäevale 22 mootorratast (1)

13. juunil saabub Tallinnasse veok 22 Harley-Davidsoni mudeliga. Uute mootorratastega saab ka teha proovisõite. 13. ja 14. juunil saab Tallinnas Punane 74A asuvas Harley-Davidsoni Tallinna esinduses ...

2022. aastal saab Tallinna ja Mäo vahel sõita täispikkuses neljarajalisel teel

2022. aastal saab Tallinna ja Mäo vahel sõita täispikkuses neljarajalisel teel(9)

20. mail allkirjastasid Maanteeamet ja konsortsium GRK Infra AS ning GRK Infra Oy ehituslepingu Tallinna-Tartu maantee Võõbu–Mäo neljarajalise lõigu ehituseks. Lepingu kogumaksumuseks on 58,7 miljonit eurot ...

F1: Briti etappide toimumine taas küsimärgi all

F1: Briti etappide toimumine taas küsimärgi all

Suurbritannia valitsuse otsus kehtestada kõigile välismaalt saabujatele 14-päevane karantiin ohustab Briti etappide toimumist. Briti GP korraldajad olid läbirääkimiste järel valitsusega veendunud, et etappe ...

 
Ralli: Eesti meistrivõistlustel on kavas neli etappi

Ralli: Eesti meistrivõistlustel on kavas neli etappi

Eesti autoralli meistrivõistlustel pole tänavu jõudnud veel toimuda ühtegi etappi, aga Eesti Autospordi Liit loodab veel tänavu läbi viia neljast etapist koosneva meistrisarja. Meistrivõistlustega on ...

FOTOD ja VIDEO. Vanad autod ja mootorrattad sõitsid Vabaõhumuuseumis

FOTOD ja VIDEO. Vanad autod ja mootorrattad sõitsid Vabaõhumuuseumis

Hooaja esimene Vanatehnika lustisõit viis osalejad Eesti Vabaõhumuuseumisse. Tavapärast kogunemist-näitust koroonapandeemia tõttu ei toimunud, küll aga oli võimalik näha vanu autosid ja mootorrattaid ...

Safari ralli: raske ja seikluslik

Safari ralli: raske ja seikluslik

Käesolevaks ralli MM-võistluste hooajaks naasis kalendrisse legendaarne Safari ralli, mis viimati kuulus etappide nimekirja 2002. aastal. Paraku tuli läinud nädala reedel teade, et koroonapandeemia tõttu ...

Mida kasutatud tsiklit ostes kontrollida?

Mida kasutatud tsiklit ostes kontrollida?

Millised sõlmed mootorrattal kõige sagedamini kuluvad ning kuidas nende korrasolekut kontrollida? Nõuannete koostamisel oli abiks tsiklite hoolduse ja remondiga tegeleva Streetmoto omanik Neeme Ervin.

Linnasõiduks soodne ja stiilne tsikkel

Linnasõiduks soodne ja stiilne tsikkel

Benelli Imperiale 400 sulatab kokku 1950ndate stiilis välimuse ja kaasaegse tehnika. Kas see on ideaalne kooslus neile, kes soovivad hallist massist erineda? Benelli jääb tänaval sõites silma. Esiteks kauni ...

Neljas Mondeo: mahukas, mugav, paari tüüpveaga

Neljas Mondeo: mahukas, mugav, paari tüüpveaga

Ford Mondeo neljas põlvkond on eelkäijatest suurem ja pehmem, töökindlusele võib seni hindeks panna „neli“. Praegugi uuena müügil olev Mondeo jõudis Eesti turule 2015. aastal ehk kaks aastat ...

Lordsportlane

Lordsportlane

Lordidesse tasub aupaklikult suhtuda, eriti kui nad on sportliku loomuga. See sihvakas lord on veerand sajandiga pool maailma läbi rännanud, aga harrastab sporti sama reipalt nagu esimesel päeval. ...

 
Pikemalt mõtlemata. Kuidas sõidab 125 cm3 Yamaha?

Pikemalt mõtlemata. Kuidas sõidab 125 cm3 Yamaha?

Yamaha MT-125 kasuks otsustaks pikemalt mõtlemata küllap enamik esimest tsiklit otsivatest 16aastastest. Kui ainult issil selle ostmiseks raha jätkuks …  Esimesest pilgust piisab, et aru saada: Yamaha tegi ...

Sõidurõõmu 5000 euro eest

Sõidurõõmu 5000 euro eest

Vanad GTId või mõnd teist lisanime kandvad „kuumad luukpärad“ kipuvad jube kalliks muutuma. Panime järjekorda oma lemmikud, mida saab veel enam-vähem mõistliku hinna ehk orienteerivalt kuni 5000 euro eest. ...

Reisile terve perega. Külg- ja järelhaagisega Jawa

Reisile terve perega. Külg- ja järelhaagisega Jawa

Mida pidi tegema nõukaajal, kui auto peale hammas ei hakanud, aga hing ihkas reisile terve perega? Siis mindi mootorrattaga, mida täiendasid külg- ja järelhaagis! Kirsipunane killavoor tõmbab tänapäeval suu ...

Kiirusekummardajate elektriline varjupaik

Kiirusekummardajate elektriline varjupaik(4)

„Noh, palju see siis sõidab ka,“ uuris üks härra, kui Porsche Taycaniga kohvipeatuse tegin. Vastasin, et ei hakka Eesti teedel parem proovima. Vaatas imelikult ja lahkus diislilõginal. Mõtted uitasid selja ...

Ralli: Jari-Matti Latvala vara arestitakse

Ralli: Jari-Matti Latvala vara arestitakse(2)

Võlgnevuste eest Soome maksuametile on kohtutäiturid otsustanud arestida Jari-Matti Latvala varad. Soome rallisõitja kohtuvaidlus maksuametiga on kestnud juba mitu aastat ja puudutab Latvala tulude ...

Subaru XV e-Boxer - auto24 proovisõit

Subaru XV e-Boxer - auto24 proovisõit(7)

XV on Subaru valiku väikseim linnadžiibiline - aga erinevalt oma konkurentidest, on ta alati nelikveoline, automaatkäigukastiga ning nüüdseks saadaval ka hübriidina.   XV on Subarule omaselt väga tubli ...

Autosporditiimide kuulsad juhid: Jean Todt

Autosporditiimide kuulsad juhid: Jean Todt

FIA praegune president Jean Todt on üks läbi aegade edukamaid tiimijuhte, kelle kontol tiitleid ja võite mitmelt autospordialalt. Jean Todt innustus autospordist juba nooruses, ta iidoliks oli F1 sõitja Jim ...

 
Mootorratas 50. sünnipäevaks

Mootorratas 50. sünnipäevaks

Urmas Pahkma ehitas Harley-Davidsoni scrambler’i, mis antakse omanikule üle tema 50 aasta juubelil. Tänu ümmargusele numbrile seostub ka mõni tsikli detail arvuga 50. Jättes hetkeks kõrvale numbrimaagia, ...

Küsimus lugejalt: Kuidas hooldada kabrioleti katust?

Küsimus lugejalt: Kuidas hooldada kabrioleti katust?

Ostsin vana kabrioleti, millel on tekstiilkatus. Katus on korralik, aga kuidas seda hooldada, et see ka selliseks jääks? 

Autopäevik. Unistus, mida polnudki

Autopäevik. Unistus, mida polnudki(2)

Mäletan selgesti oma lapsepõlveunistusi. Peaaegu alati oli nende keskmes auto ja kindlasti olin alati selle roolis mina ise. Sama selgelt mäletan esimese päris oma auto ostmist. Üks minu soovinimekirja ...

Kolumn. Ots: Sõidad riigi loata, saad trahvi!

Kolumn. Ots: Sõidad riigi loata, saad trahvi!(2)

Soomes tekkis 2013. aastal „innovatiivne“ mõte lisada Euroopa kõrgeimale automaksule, igaaastasele nn kasutusmaksule, eraldi diiselautomaksule (ainulaadne idiootsus) ja kõrgele kütuseaktsiisile ka ...

Autolehe 20. mai uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Autolehe 20. mai uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Autotööstuse restart kulgeb konarlikult Autotehaste taaskäivitamine on käinud Euroopas suhteliselt kiiresti, kuid mõni neist on taas seisatud, sest toodangu järele napib nõudlust. Volkswagen teatas, et ...

Kui juba tuunida, siis tuhande hobujõuni

Kui juba tuunida, siis tuhande hobujõuni

Saksa tuuningufirma Wheelsandmore forsseerib Audi RS 6 ei rohkem ega vähem kui 1010hobujõuliseks. Tõsi, selle autoga pole lootust tavaliikluses osaleda – vähemalt Euroopa Liidus mitte. Siiski pole hullu, ...

 
Hyundai Santa Fe tähistab sünnipäeva

Hyundai Santa Fe tähistab sünnipäeva

Hyundai teatas, et tutvustab peagi uuendatud neljanda põlvkonna Santa Fe´d. Korea linnadžiip tähistab muide tänavu oma 20. sünnipäeva. Esimese põlvkonna Santa Fe debüteeris 2000. aasta Genfi autonäitusel. ...