AUTONDUS

Tsikliga kõrvalteedel: seitsme tunniga 215 km 

Tsikliga kõrvalteedel: seitsme tunniga 215 km 

Kui Eesti tundub mootorrattaga matkamiseks liiga väike – kahe tunniga oled Tallinnast Tartus, pooleteisega Pärnus – siis võta ette kõrvalteed! Vastav kaart telefoni ja seiklus algab, sest mööda kruusateid ...

MOOTORISPORT

Ralli: Soome ralli jääb ära

Ralli: Soome ralli jääb ära(2)

Täna otsustas Soome autospordiliidu AKK juhatus, et 6.-9. augustil toimuma pidanud Soome MM-etapp jääb ära. Soome ralli promootori Jani Backmani sõnul oli võistluse ärajätmine tema elu raskeim otsus, aga ...

AUTOTÖÖSTUS

Volkswagen panustab Hiinas elektriautodele

Volkswagen panustab Hiinas elektriautodele

Volkswagen investeerib Hiinas elektriautode ja nende akude tootmisesse veel kaks miljardit eurot. Sellest üks miljard läheb senisesse ühisettevõttesse JAC Volkswagen. Investeeringuga kasvab Volkswageni ...

PROOVISÕIDUD

Maksud ja 5,8-ga „sajani“

Maksud ja 5,8-ga „sajani“

Mercedes-Benz GLC Coupé pistikuhübriidiga on hea sõita kõikjal, kuid näiteks Soomes rõõmustaks rahakott rohkem. Pistikuhübriide lisandub autotootjate mudelivalikusse robinal peaaegu kõigisse klassidesse ja ...

PÄEVAUUDISED

Eestis müügil: väljast tavaline, aga kapoti all ...

Eestis müügil: väljast tavaline, aga kapoti all ...(13)

On see diisel-Audi või hoopis 435hobujõuline super-Audi, mis sõidab erilise pingutuseta eest ära enamikul madalatel ja kärehäälsetel sportautodel? Väliselt ei pruugi isegi asjatundja aru saada, et allpool ...

LIIKLUS

Nüüd kantakse juhiloale automaatselt mopeedi juhtimisõigus

Nüüd kantakse juhiloale automaatselt mopeedi juhtimisõigus(5)

Alates 02.06.2020 kantakse juhiloale ja esmasele juhiloale AM-kategooria ehk mopeedi juhtimisõigus automaatselt ilma vajalike eksamiteta neile, kellel on juba mõne muu kategooria juhtimisõigus. Kuigi kehtiv ...

AUTOPÄEVIK

Autopäevik. Esimene ja viimane Lexus?

Autopäevik. Esimene ja viimane Lexus?(1)

Elu esimest Lexust pidasin natuke üle kahe aasta ja olen selle kogemuse eest kokkuvõttes väga tänulik. Igatahes tahaks loota, et see ei jää mu viimaseks Lexuseks – kuigi valik on napp. Minu 2003. aasta ...

Sõita ei oska ja seadust ei tunne

Kas sellist rattarohkust me tahtsimegi, kus juba tuleb ette päevi, mil enamik liiklusõnnetustest juhtub jalgratturiga? Avariid juhtuvad, sest rattur ei oska sõita ega tunne ka seadust. Jalgratturitele on ...

KOMMENTAARID (27)

karvanejakole 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Tegelikult on see üsna jube, mis toimub. Liiklusseadused on keeruliseks ja tarbetult mitmetahuliseks muudetud. Liikluses peaks olema kõik lihtne ja üheseltmõistetav. Õlekäigurajal kas on eelis või ei ole, keegi ei hakka hiljem jalgratturi "jalakäija" kiirust tuvastama, ülekäigukohtade otstarbekusest ei saa üldse aru jne jne. Kui jalgrattur või mopeedauto juht sõidab autoteel, peab tal olema autojuhiga samaväärne väljaõpe, ei saa olla nii, et samas liiklusruumis ühed liiguvad ühtede, teised teiste reeglite järgi, kolmandate arvates on anarhia jne.
61
Peeedu 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Tavaliselt elus korraldatakse töötajatele järelkoolitusi. Seadused muutuva, tööriistad ka. Tihtilugu seal nagu midagi uut ei räägita aga osa asju on ununenud. Sõjaväe kordusõppustel turgutatakse kambavaimu jne.
Aga liiklusmaailmas saad load kätte ja lased eluaeg selle eksamiõnnega ringi kuigi napilt eksamil läbi said.
Loomulikult on seadused tarbetult keerulised ja tihtipeale mitmes kohas asi laiali paigutatud. Aga arvestades lubade ja autode hulka on ehk siis täna juba vaata, et valdav osa elanike koolitatud juhid on maru imelik, et vahetades liiklusvahendit., olgu see siis jalgrattas või isiklikud käimad enamus unustab kuidas ta sellist käitumist roolis kirub.
12
kukeants 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Eraauto juhtidele peaks ka iga 5 aasta järel olema uus eksam. Nagu kutselistel juhtidel. Ma polegi siiani aru saanud, miks eraautod juhid ei pea liikluseeskirju uuesti läbi lugema.
513
karvanejakole 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Täiesti õige! Minu pärast või 10 aasta tagant, kui lube vahetatakse. Esimene kord tasuta teooria + praktika. Kui läbi kukud, siis olgu hind selline, et teiste esimene tasuta kord ka kaetud saaks. Peale kolmandat ebaõnnestumist täiemahuline koolitus jne. Kaoks kõik need ära, kes ei oska, ei taha või ei vajagi ning liikluspilt normaliseeruks.
27
Lemps 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Olles üle pika aja jälle aktiivsem jalgratta kasutaja, mind väga üllatas kui vähe kasutatakse tulesid. Ise ostsin uuele rattale kohe esi- ja tagatule. Väga suur valik ja leidsin disainilt sellised mis ratta välimust ei riku ega midagi. USB laadimisega ja puha. Olles ka aktiivne autojuht, tean et autojuht alateadlikult märkab asju mis on valgustatud. Teisi objekte märkab reeglina ikka ka aga pahatihti liiga hilja. Jalgratturid ja tõuksijad ja... lihtsalt pange tuled põlema.
60
parm... 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
meie seadused ega teed ei toeta ratturite liikumist. Autojuht läheb Soomes vangi, kui peaks kedagi kergliiklusteel või ristmikul riivama. Taanist ei räägigi. Meil vaatab autojuht valele poole ja tal jääb veel õigust ülegi. Ei ole suudetud autojuhile selgeks teha, et keegi on olulisem kui TEMA! Kui ei nõuta ja liikleja ise on pime loll, ega siis ei saa ka midagi muutuda. Ka ratturid peavad olema aktiivsemad oma õiguste nõudmisel, siis hakkavad ka autojuhid aru saama!
413
Peeedu 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Maailmas on üks seadus mis on kehtinud juba sellest ajast kui puu otsast alla tulime. Ehk hoia ennast ise.Ära aja lollilt õigust taga . Pole tähtis kas seda sul üldse on või ei ole vaid püüa vältida ise probleemide tekitamist teistele.
Jalgrattur ei ole ühiskonna jaoks tähtsam kui autojuht. Ärge ajage jama. Pigem lühikeses perspektiivis viletsam maksumaksja kui kütuseaktsiisi asemel pedaale väntab.
.See, et rattur saab rohkem haiget kui autojuht ei tähenda, et ratturil on alati õigus.
135
to parm 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
.....Ei ole suudetud autojuhile selgeks teha, et keegi on olulisem kui TEMA! .....

Nagu näha, siis sm. parm toob välja ühe tõelise kileviineri "mõttemaailma".
Et TEMA, kileviiner, on maailma naba ning kõik peavad TEDA vaatama ja austama (nii autojuhid, kui jalakäijad).
Aga viiner ise on kõige tähtsam ja ei austa kedagi ega midagi!
75
kukeantsule 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Peaksid ise ka vist lugema, meil juba aastaid liiklusseadus mitte liikluseeskiri
22
parm... 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Peeedu - super mõttemaailm. Sina oled jah hea maksumaksja, sest aitad haigekassa rahakotti tõhjendada, kuna ei vänta! Tutvu enne mõne andmestikuga riikide kohta, kes soodustavad ja motiveerivad inimesi/töötajaid rattaid kasutama! Aasta on 2020 ja auto ei ole JUST tänavale ilmunud. Ei ole sul seda kellelegi näidata ega kellegi ees eputada!
Kileviiner - sa saad natuke valesti aru. Autojuht on ju see kileviiner! Kas kui autol on vaja pöörata üle kahe suunavööndi vasakule, kas siis ka juht vaatab ainult ühele poole ja paneb leekima? Aga kergliiklusteega ristudes on millegipärast täitsa mönus seda teha. Mis see kergliikleja siin töllerdab, niikuinii maksab vähem kui mina! Ja see on KÕIGE olulisem! Täitsa imemehed koos siin.
64
Mõmm 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Püüate siis nüüd täiskasvanud inimesi ümberkasvata? Stiilis: "Sa vaata ette, sa krt ei oska seda ka ja näed seda ka veel ei tea või?" :) Palju edu siis aretustöös! Liiklusseadus kehtib jah, aga kui palju see reaalse elu järgi on kirjutatud ja mitu isikut sellest ühtviisi aru saab? Käituge pigem mõistlikult ja üksteisega arvestavalt ja kõik on korras.
20
Peeedu 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Kallis parm kui irooniast aru ei saa oma viga. Aga tõsiselt rääkides riik tegutseb meil ühe päeva nimel. Saab täna maksu kätte ja kohe kellegile midagi kingib. Aga see, et mina 10 aasta pärast vajan kallist ravi on juba tolle päeva teema. poliitiku populaarsus sõltub tänase päeva moosi jagamisest mitte riigimehelikust käitumisest pikas perspektiivis.
10
Mõmm 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Kas pole vähe lollekas laskuda vaidlusse teemal: "Kes on liikluses olulised või lausa tähtsamad?" Kõik liiklejad on ühtviisi olulised ja kõigil peab olema võimalus ohutult liigelda (kui loom on liikleja, siis ka tema, kuigi inimeste seadusi ta tundma ei ole kohustatud - jumal tänatud!), seega on küsimus vaid kokkulepitud reeglites, normides ja tavades. Meil ikka keegi joonistab midagi paberile ja siis kukub kõvasti karjuma, et kõik peaks just nii aru saama nagu tema. Miks seadusloomes ei lähtuda just reaalsetest olukordadest liikluses (kus on kitsaskohad, õiguse tõestamine/tuvastamine?), mitte aga kellegi kitsastest huvidest (raha-raha = vest, kiiver, labidas, tulekustuti, liivakotige, helkur, led või höögniit jne) ja fantaasitest?
40
Peeedu 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
No vaidlused tõesti mõnes mõttes kes tähtis on lähevad üle piiri. Aga eks seda soosib ka riik kes käte väänamisel lähtub lühikesest perspektiivist. Kuna kergem saab rohkem haiget siis kontrollime seaduse täitmist ainult autojuhtide poolt.
Kergemat karistab jumal roolikeeraja läbi ise.
Aga häda on selles, et tänapäeval vahetavad inimesed lippu vahest lausa igapäevaselt. Hommikul autoga tööle. Lõuna ajal jalutuskäik ja õhtul antakse rasvale valu ratta seljas. Lastest kes parteid vahetavad seoses vanusega rääkimata. Kui üks liikleja kategooria on "püha lehm" viib ta selle kaasa ka teise liiklusvahendisse ja painutab reegleid lõpuks igalpool. Ning tulemuseks on paras kaos kus liikluses võitlevad kõik kõigi vastu nagu tegu oleks mingi arvutimänguga.
10
Mõmm 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Üldprintsiibis Peeedu viimase mõttevälgatusega nõus, aga mõningaid kitsaskohti leidub. Pigem ma näen, et see on hoopis tunnustusväärne kui ühel ja samal isikul-liiklejal on mitmeid erinevaid rolle liikluses, näiteks: jalakäija, rattur, autojuht, bussijuht, trammijuht, ekskavaator. Miks? Sellepärast, et see "avardam" tema liikluspilti ja koos sellega ka erinevate liiklejate õigused, kohustused, vajadused, kitsaskohad ja ohud. Sellisel juhul ta näiteks ratturina teab väga hästi, et: 1) autojuhil võib teatud olukordades olla praktiliselt võimatu teda märgata ja ainus, kes seda ohtu parandada saab on rattur ise, samas see ei tähenda muidugi seda, et autojuhil oleks justkui õigus reegleid ignoreerida (muidugi mitte) 2) autojuhil pole võimalik momentaalselt nt 10 meetriga sõidukit pidama saada (jutt käib kiirusest 50km/h ja enam), seega oleks näiteks täiesti loogiline autojuhti veidike aidata ja teatud olukordades talle võimaldada vabalt sõita ehk anda talle sõidu eesõigus , sest kergliiklejal on kordades mugavam oma seadeldis seisma saada kui tonn ja enam kaaluvat 4-rattalist autot. Analoogseid näiteid on palju ja põhiteadmisi leiate muidugi liiklusõpikutest. Olgu või 50 aastat vanad, need on kõik üsna mõistuspärased ja üldprintsiibid kehtivad tänaseni.
00
parm... 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Mõmm - "sest kergliiklejal on kordades mugavam oma seadeldis seisma saada kui tonn ja enam kaaluvat 4-rattalist autot" - super nõukaaegne pilt! Pidurid on ka kõigil 4 rattal! Sul pole? Kuidas saab siis rulluisk ennast "kergesti" pidama? Jummel, ei oleks kujutanud ette, et siinsed inimesed ei olegi kunagi käinud välismaal ja näinud normaalsust!
Peeedu - natuke võtame päris elu kah. Sa tead, et pooled vallad ei julge teha kergliiklusteed Peateeks, sest äkki ei saa autojuhid aru ja äkki saab kergliikleja viga. Mine sõida sellised kohas rattaga või rulluisuga. Kõige hullem selgrootute kamp on Saku vald! Mujal on suht segamini asjad, sest nad ise ka ei tea, mida peaks tegema ja miks peaks tegema. Nüüd siis seoses eriolukorraga, hakkavad paljud kitsaskohad välja tulema ja need pealinnas "sajad kilomeetrid rattateid" ei olegi päris mõeldud liiklemiseks turvaliselt ega effektiivselt.
Väike mõttekoht - kui ikka üks suurima kõlapinnaga teeprojekt Reidi tee tehakse ilma bussirajata, siis pole midagi eriti tahta nendelt ninameestelt! Rattaga ja jalakäijal/jooksjal rullijal on samas seal supertingimused. Aga lõppevad nagu noaga lõigatult, kui projektipiir kätte jõuab!
Ainuke õige loogika tuginedes targematele ja kogenenutele - ALATI kergliiklejal peatee ja see toob rattad teedele ning tervise meie riigi elanike kehasse! Lihtne! Taanis oli esimene rattatee 1800 midagi, seega jah, võrrelda raske. Samas kui pole suunda, ideed ega arusaama, siis ei saa ka midagi toimuma. Linnad ei ole kummist, aga rattateid mahub autode asemele vääöääga palju!
11
k 2 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Artikli tasuta osa põhjal.

Lumeta talve arvestades on tegemist lihtsalt statistilise moonutusega. Inimesed on rohkem sõitnud ja sellevõrra rohkem jää peal külili käinud. Jalgrattaga jää peal kukkumine ei erine kuidagi jalgsi käies jää peal kukkumisest - isiklikult on rattaga kukkumised olnud pehmemad kui jala pealt. Millegipärast aga ei loeta jalakäija kukkumist avalikul teel liiklusõnnetuseks.

Selle 6. mail surnud 80-aastase (!) mehe puhul on isegi politsei öelnud, et kukkumise võis põhjustada terviserike. Inimene võis sisuliselt surra rattaga sõitmise ajal, mis on kõigile selgelt parem kui et ta oleks surnud autojuhtimise ajal. Samas on tähelepanuväärne, kuivõrd leebelt suhtutakse isegi kaks-kolm korda nooremaid autojuhte tabavatesse "terviseriketesse".

Ilma asjaolusid teadmata on ühegi nende 6. mai sündmuse kohta raske midagi põhjapanevat öelda. Mõlemad kokkupõrked on aadressi järgi otsustades toimunud jalgratta- ja jalgteedel. Ainus moraal on, et jalgratta- ja jalgteel sõitmine nõuab vähemalt sama palju tähelepanu kui sõiduteel sõitmine. Jutud jalgratta- ja jalgteede ohutusest on tugevalt liialdatud.
00
k 2 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Ülekäiguradadega seoses.

Sel talvel õnnestus ka minul päise päeva ajal lõpuks "põhjustada" kahe auto kokkupõrge - nii, et mina samal ajal liikusin jalakäijakiirusel laial ja lagedal ohutussaarel ning juba enne seda, kui autod kokku põrkasid, olin peatunud ülekäigurajast 1-2 m kaugusel. Üks autojuht pidurdas enne ülekäigurada järsult, teine ei hoidnud pikivahet. Autod muuseas pöörasid maha ringristmikult, s.t minul oli sõidueesõigus.

Enne seda olen kõige lähemale jõudnud 3-4 auto kokkupõrke "põhjustamisele" jalgratast käekõrval lükates. Mina hakkasin jalgsi ületama üht ohutussaarega eraldatud teepoolt, kui teisel pool teed otsustas autojuht viskuda pidurile pikivahedeta sõitva kolonni ees. Sealjuures jalgrattalt olin muul põhjusel maha tulnud juba 10-20 meetrit ülekäigurajast eemal.

Liikluses toimuvate ootamatuste puhul tasuks siiski mõelda, kas need juhtuvad sellepärast, et jalgrattur või keegi teine midagi ootamatut tegi, või pigem enda tähelepanu hajumise tõttu. Kui sa tukud roolis või sõidad ilma pikivaheta kellegi taga nii, et sa teed enda ees õieti ei näegi, siis loomulikult tabavad sind kogu aeg igasugused "ootamatused".

Isiklikult olen võtnud põhimõtteks, et ma ei lase autojuhtidel endale teed anda, kui neil on sõidueesõigus. Kui nad seda teevad, siis on variandid: jääda rattale ning mitte edasi sõita, tulla rattalt maha ning ületada tee jalgsi, teisel pool teed peatunud auto puhul on ka võimalik pöörata paremale ja teha sõiduteel tagasipööre.
01
k 2 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Kui kaherattalised mõnel päeval liiklusuudistes tooni annavad, siis selle põhjus on ainult selles, et nad on vähekaitstud. Liiklusõnnetuseks loetakse ainult inimkannatanutega vahejuhtumeid. Kui kaks jalgratturit üksteist kuitahes õrnalt müksavad, on küllaltki tõenäoline, et keegi neist kukub ja mõne luu ära murrab. Autojuhid korraldavad iga päev palju tugevamaid kokkupõrkeid, lihtsalt ei saa nii kergesti viga. Keskmiselt peaks Eestis päevas toimuma 100 liikluskindlustusjuhtumit (mille alla käivad küll ka parklas ustega mõlkimised).

See, et enamikul päevadel kaherattalised ei anna liiklusuudistes tooni, pigem näitab, kui saamatud on autojuhid, et nad suudavad ennast isegi kõigi oma turvavööde ja turvapatjadega ära vigastada.
01
Ei ole Robot 2 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Paraku ongi nii, et kui tahad 100% patust puhas olla ja seadust eeskujulikult täita, siis oledki liikluses sunnitud vahel imelikke või ebaloogilisi vigureid tegema, kõik ikka ohutuse tagamise nimel :)
10
Nimi :
Nimi :
Kommentaar :
Kommentaar :
 

VEEL UUDISEID

Roheline monstrum sai üle 1000 hobujõu

Roheline monstrum sai üle 1000 hobujõu(1)

Audi S Q8 pakub 435 hobujõudu ja RS Q8 600 hobujõudu. Saksa tuunija Wheelsandmore timmib Audi tippdžiibi aga 1010hobujõuliseks. Tuhande hobujõu kättesaamiseks neljaliitrisest V-8-st tuleb see ulatuslikult ...

FOTOD. Bentley: 20 000 Bentaygat ja edulugu jätkub!

FOTOD. Bentley: 20 000 Bentaygat ja edulugu jätkub!(1)

Bentley tähistas äsja 20 000. luksusdžiibi Bentayga valmimist alates selle debüüdist 2016. aastal. Maailma üks kallimaid džiipe on hästi kaubaks läinud kõikjal maailmas. Umbes 200 000eurose hinnaga kuulub ...

Eestis müügil: American Dream kolmel hinnatasemel

Eestis müügil: American Dream kolmel hinnatasemel

Ameerika autod on toredad mitmel põhjusel. Hea uudis on ka see, et oma ameerika unelmat võib püüdma minna väga erineval hinnatasemel – alates näiteks 5000 eurost. 1991. a Chevrolet Caprice Classic, hind ...

Rally DirtFish toimub 7. – 8. augustil

Rally DirtFish toimub 7. – 8. augustil

Rally DirtFish saab toimuma esialgu planeeritust kaks nädalat hiljem, uueks toimumisajaks on 7. – 8.august 2020. Kuigi esialgu oli planeeritud Rally DirtFish 24. - 25. juulile, otsustas korraldusmeeskond ...

Jeep Compass kolis Itaaliasse ja jätkab pisimootoritega

Jeep Compass kolis Itaaliasse ja jätkab pisimootoritega

Jeep uuendas oma kompaktdžiipi Compass ja kolis selle tootmisse Itaaliasse. Euroopa olusid arvestades jätkab see edaspidi vaid pisimootoritega. Uuendatud Compassil asendab varasemad suuremad ...

Metsloomadega kokkupõrkeid on kolmandiku võrra rohkem

Metsloomadega kokkupõrkeid on kolmandiku võrra rohkem

Metsloomadega kokkupõrgete arv on kasvanud viimase kolme aastaga kolmandiku võrra, selgub Eesti Liikluskindlustuse Fondi statistikast. Eelmisel aastal juhtus 4800 kokkupõrget metsloomadega, mille ...

Ralli: MM-sari on raskete valikute ees

Ralli: MM-sari on raskete valikute ees

Soome ja Uus-Meremaa etappide ärajäämine on seadnud MM-võistlused äärmiselt raskesse olukorda, sest koroonaviiruse pandeemia eel jõuti läbi viia vaid kolm etappi. FIA WRC komisjon ja MM-sarja promootor on ...

 
Eestis müügil. Kolm esiveolist Ladat hinnaga alla 800 euro

Eestis müügil. Kolm esiveolist Ladat hinnaga alla 800 euro(1)

Kui tagaveoliste Ladade hinnad on selges tõusus, siis esiveolisi võib veel leida vägagi odava hinnaga. Valisime välja kolm pakkumist, mis kõik jäävad allapoole 800 eurot. 2000-ndate aastate alguses oli ...

FOTOD. Uus Hyundai Santa Fe: hoogne disain ja elektrifitseerimine

FOTOD. Uus Hyundai Santa Fe: hoogne disain ja elektrifitseerimine(5)

Uus Hyundai Santa Fe põhineb uuel platvormil, valikusse lisandub ka pistikuhübriid ning disain erineb oluliselt eelkäijast. Uus Santa Fe on esimene Hyundai mudel Euroopas ja esimene Hyundai linnadžiip ...

Uue Hiluxi tippmootor teeb üle 200 hobujõu

Uue Hiluxi tippmootor teeb üle 200 hobujõu(7)

Tänavu detsembris müügile jõudva uuendatud Toyota Hiluxi tippmootor, 2,8-liitrine turbodiisel arendab 204 hobujõudu. Valikusse lisandunud uue jõuallika pöördemoment on kuni 500 Nm ning auto kiirendusvõime ...

Uute sõiduautode turul jätkus suur langus ka mais

Uute sõiduautode turul jätkus suur langus ka mais(1)

Maikuus müüdi Eestis 1060 uut sõiduautot, mida on küll veidi rohkem kui aprillis, aga jääb 62,2% alla eelmise aasta maikuu müüginumbritele, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit. ...

Volvo Cars pakub Balti riikide Volvo-omanikele Lifetime Customer varuosagarantiid

Volvo Cars pakub Balti riikide Volvo-omanikele Lifetime Customer varuosagarantiid

Volvo Carsi maaletooja Baltimaades, Volvax Balti OÜ pakub alates 1. juunist 2020 Customer Lifetime varuosagarantiid. Garantii kehtib Volvo volitatud esindusest ostetud ja seal paigaldatud ...

Lorinser lisas Mercedese V-klassile ja Vitole võimsust

Lorinser lisas Mercedese V-klassile ja Vitole võimsust

Autotuunija Sportservice Lorinser võttis ette Mercedese V-klassi ja Vito, lisas neile võimsust ning pakub ka eridisainiga velgi. Mootori uus juhtplokk tõstab näiteks V 250d võimsuse 190-lt hobujõult 228-le ...

FOTOD. Uus BMW 4. seeria kupee: 374 hobujõudu ja teravam juhitavus

FOTOD. Uus BMW 4. seeria kupee: 374 hobujõudu ja teravam juhitavus(10)

BMW 4. seeria tippversiooni M440i xDrive Coupé kuue silindriga ridamootor arendab 374 hobujõudu ja tootja lubab varasemast teravamat juhitavust. Nimetatud kolmeliitrine pakub 500 Nm pöördemomenti ning viib ...

 
Volkswagen Arteonist tuleb ka universaal

Volkswagen Arteonist tuleb ka universaal(11)

Volkswagen tuleb peagi välja uuendatud Arteoniga ning lisab valikusse ka universaali. Arteoni universaali nimetab Volkswagen Shooting Brake´iks, mis viitab sõiduki tavauniversaalist dünaamilisemale ...

Coop Liising hakkab ise autosid müüma

Coop Liising hakkab ise autosid müüma(6)

Coop Panga liisingufirma hakkab sellest nädalast esmakordselt Eestis uue kontseptsiooniga ise autosid müüma - esimese partiina on klientidel võimalik soetada Škodasid, kuid tulevikus ollakse avatud koostööks ...

Ralli: Ka Uus-Meremaa ralli jääb ära

Ralli: Ka Uus-Meremaa ralli jääb ära

Täna teatasid Uus-Meremaa ralli korraldajad, et on sunnitud MM-võistluste etapi koroonaviiruse tõttu ära jätma. Uus-Meremaa ralli pidi toimuma 3.-6. septembril, aga kuna riigi valitsus pole seni vastu ...

Ralli: Algas registreerimine Viru rallile

Ralli: Algas registreerimine Viru rallile

Eesti meistrivõistluste esimeseks etapiks on tänavu 4. juulil toimuv Viru ralli, mille võistluskeskus asub Rakvere külje all Tobia külas.  Eesti meistrivõistlustel tänavu toimuma pidanud etappidest pole ...

Ralli: Soome ralli jääb ära

Ralli: Soome ralli jääb ära(2)

Täna otsustas Soome autospordiliidu AKK juhatus, et 6.-9. augustil toimuma pidanud Soome MM-etapp jääb ära. Soome ralli promootori Jani Backmani sõnul oli võistluse ärajätmine tema elu raskeim otsus, aga ...

Ralli: Soome rallit sügisele ei lükata

Ralli: Soome rallit sügisele ei lükata

Kolmapäeval koguneb Soome autospordiliidu AKK juhatus hindamaks olukorda seoses Soome MM-etapi korraldamisega. Soome ralli peaks toimuma 6.-9. augustil, aga hetkel on riigi valitsus kehtestanud kuni juuli ...

Ralli: MM-etappide arv võib järgmisel aastal kahaneda

Ralli: MM-etappide arv võib järgmisel aastal kahaneda

Briti väljaandele Autosport antud intervjuus tõdes MM-sarja promootori esindaja Oliver Ciesla, et kalendri koostamine nii käesolevaks kui ka järgmiseks aastaks on äärmiselt keeruline. Oliver Ciesla ütles, ...

 
Kuidas valida autoelamut?

Kuidas valida autoelamut?

Puhkuste hooaeg algab, kuid lennukid ei lenda. Ilmselt on pikemaks ajaks alternatiivne võimalus reisida autoelamuga. Aga mida peaks teadma, kui tahaks sellist uuena osta?  Uute autoelamute hinnad on ...

Tsikliga kõrvalteedel: seitsme tunniga 215 km 

Tsikliga kõrvalteedel: seitsme tunniga 215 km 

Kui Eesti tundub mootorrattaga matkamiseks liiga väike – kahe tunniga oled Tallinnast Tartus, pooleteisega Pärnus – siis võta ette kõrvalteed! Vastav kaart telefoni ja seiklus algab, sest mööda kruusateid ...

Volkswagen Sharan: eelkäijast parem, kuid mitte probleemideta

Volkswagen Sharan: eelkäijast parem, kuid mitte probleemideta

Seitsmekohaliste mahtuniversaalide valik on üsna kesiseks jäänud. Kui hästi peab vastu turu üks popimaid autosid, teise põlvkonna Volkswagen Sharan? Volkswagen tutvustas teise põlvkonna Sharani 2010. aasta ...

Vähem uksi, rohkem silindreid

Vähem uksi, rohkem silindreid

Unistus V-8-mootoriga kupeest tuleks teoks teha enne, kui säärased autod maailmast kaovad või ära keelatakse. Siinne kolmik pakub unistuse teostamiseks erinevaid teid, üks erutavam kui teine. Need kolm ...

Reisiidee: tehnikat, ajalugu ja häid teid

Reisiidee: tehnikat, ajalugu ja häid teid

Autolehe autoreisiks valisime välja teekonna, mis läheb mööda ülerahvastatud vaatamisväärsustest ja pakub võimaluse tunglemise asemel puhata. Puhkus tähendab siinkohal mõnusat autosõitu valdavalt väikese ...

Maksud ja 5,8-ga „sajani“

Maksud ja 5,8-ga „sajani“

Mercedes-Benz GLC Coupé pistikuhübriidiga on hea sõita kõikjal, kuid näiteks Soomes rõõmustaks rahakott rohkem. Pistikuhübriide lisandub autotootjate mudelivalikusse robinal peaaegu kõigisse klassidesse ja ...

BMW X2 M35i - auto24 proovisõit

BMW X2 M35i - auto24 proovisõit

BMW M-rivistusse on lisandunud esimene "väikemootor", milleks on enam kui 300 hobujõudu arendav kaheliitrine R4. Kuidas aga sõidab ja kui palju mahutab BMW kõige väiksem sportdžiip, selgub videost. Kuigi ...

 
Autosporditiimide kuulsad juhid: Rob Walker

Autosporditiimide kuulsad juhid: Rob Walker

Rob Walker asutas läbi aegade edukaima eratiimi, ehkki oleks võinud tänu oma perekonna varandusele tegeleda millega tahes. Robert Ramsay Campbell Walker oli kuulsa Johnny Walkeri viskidünastia pärija – ...

Autospordi ajalugu linnatänavatel

Autospordi ajalugu linnatänavatel

Kui reisimine on jälle võimalik, tasub autospordisõpradel külastada ka kuulsaid tänava­radu. Paljudele sündmuste ja eriliste lugude tunnistajaks olnud paikadele saab ise autoga või jalgsi tiiru peale teha, ...

Küsimus lugejalt: Mida võtta ette hallitusega autos?

Küsimus lugejalt: Mida võtta ette hallitusega autos?

Ostsin auto, mis seisis aasta otsa garaažis. Selle ajaga tekkis sõitjateruumi hallitus. Seda pole väga palju, aga nii istmed, turvavööd kui ka rool ja armatuurlaud on kerge hallitusega kaetud. Kuidas ja ...

Autopäevik. Esimene ja viimane Lexus?

Autopäevik. Esimene ja viimane Lexus?(1)

Elu esimest Lexust pidasin natuke üle kahe aasta ja olen selle kogemuse eest kokkuvõttes väga tänulik. Igatahes tahaks loota, et see ei jää mu viimaseks Lexuseks – kuigi valik on napp. Minu 2003. aasta ...

KOLUMN. Samost: Koroonaeelse ­tarbimispeo märk

KOLUMN. Samost: Koroonaeelse ­tarbimispeo märk(1)

Iga kriis on isemoodi, vähemalt selle poolest, milliste eluliste iseärasustega see inimeste mällu ja rahvaluulesse talletub. Koroona­kriisist näiteks jääb paljudele, vähemalt neile, kes sel ajal tööl käisid, ...

Autolehe 3. juuni uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Autolehe 3. juuni uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

980 kg sulgkaallane saab 650 hj mootori Legendaarse McLaren F1 looja Gordon Murray töötab uue superauto T.50 kallal, millele lähenetakse esmajärjekorras kaalust, mitte võimsusest lähtuvalt. Loodav ...

BMW 5. seeria jätkab elektrilisemalt

BMW 5. seeria jätkab elektrilisemalt

Keskikka jõudnud 5. seeria BMW läbis uuenduskuuri, mis toob selle pardale rohkem elektrit, juhiabiseadmeid ja digilisasid. Uut sedaani-universaali lubatakse müügisaalidesse juba juulikuust alates.  Väliselt ...

City Motors andis ELMO Rendile üle esimesed pikima sõiduulatusega Renault Zoe elektriautod

City Motors andis ELMO Rendile üle esimesed pikima sõiduulatusega Renault Zoe elektriautod(5)

Kolmapäeval, 27. mail andis City Motors AS lühirendifirmale ELMO Rent OÜ üle esimesed Renault Zoe elektriautod. Sõidukite sõiduulatus on pea 400 km ja vaid 15-minutilise kiirlaadimise järel saab Renault ...

 
FOTOD. Viljandimaal kihutati Lõuna-Eesti karikasarja punktidele

FOTOD. Viljandimaal kihutati Lõuna-Eesti karikasarja punktidele(2)

Eriolukorra lõppemine ja piirangute leevenemine on andnud võimaluse autospordivõistluste korraldamiseks (esialgu küll pealtvaatajateta) ning võistlusi jagub juba igasse nädalavahetusse. Möödunud pühapäeval ...

Nüüd kantakse juhiloale automaatselt mopeedi juhtimisõigus

Nüüd kantakse juhiloale automaatselt mopeedi juhtimisõigus(5)

Alates 02.06.2020 kantakse juhiloale ja esmasele juhiloale AM-kategooria ehk mopeedi juhtimisõigus automaatselt ilma vajalike eksamiteta neile, kellel on juba mõne muu kategooria juhtimisõigus. Kuigi kehtiv ...

Veidrad sõidukid: mida müüakse?

Veidrad sõidukid: mida müüakse?

Müügiportaalides auto24.ee, osta.ee ning mototehnika.ee leidub jaburaid sõiduvahendeid, millega liigeldes on naerul näod garanteeritud. Inimeste fantaasial pole teatavasti piire ning kõiki neid ei saa paraku ...

VIDEO: Tesla autopiloot ei saa jälle hakkama

VIDEO: Tesla autopiloot ei saa jälle hakkama(8)

Taiwanis juhtus liiklusõnnetus, kus maanteel külili kukkunud veokile sõitis otsa Tesla Model 3, mis liikles n-ö autopiloodi režiimis. Youtube´is avaldatud videost on näha, kuidas Tesla läheneb eemalt ...

Aston Martin teeb 25 James Bondi autot

Aston Martin teeb 25 James Bondi autot

Briti sportauto tootja plaanib rõõmustada jõukaid James Bondi fänne 1964. aasta filmist "Goldfinger" tuttava Aston Martin DB5 väikeseeriaga. Filmiajaloo ühte kuulsamat autot valmistatakse 25 tükki. Iga ...

VIDEO: Fernando Alonso testib Toyota Hiluxit

VIDEO: Fernando Alonso testib Toyota Hiluxit(3)

Toyota annab väikesi vihjeid värskenduskuuri läbinud Toyota Hiluxi kohta, mida esitletakse maailmale 4. juunil. Mudelivärskendus annab Toyota pikapile veidi agressiivsema välimuse ning toob sõitjateruumi ...

Kas Lexus IS saab taas V-8?

Kas Lexus IS saab taas V-8?

Lexus avaldas täna esimese peibutuspildi uuest IS-ist. Kolmanda põlvkonna IS on müügil juba alates 2013. aastast ning erinevalt eelkäijast ei tehtud sellest kunagi BMW M3 ja Mercedes-AMG C-klassiga ...

 
Eestis müügil: väljast tavaline, aga kapoti all ...

Eestis müügil: väljast tavaline, aga kapoti all ...(13)

On see diisel-Audi või hoopis 435hobujõuline super-Audi, mis sõidab erilise pingutuseta eest ära enamikul madalatel ja kärehäälsetel sportautodel? Väliselt ei pruugi isegi asjatundja aru saada, et allpool ...

Renault on hädas: suurkoondamised ja karm kokkuhoid

Renault on hädas: suurkoondamised ja karm kokkuhoid(2)

Koroonakriis on viinud Renault tõsistesse raskustesse, millest loodetakse üle saada, kärpides järgmisel kolmel aastal püsikulusid 2 miljardi euro võrra. Paraku kaasnevad sellega ka suured koondamised: ...

F1: Esialgne kalender on Euroopa etappide osas paigas

F1: Esialgne kalender on Euroopa etappide osas paigas

F1 MM-võistlustel on paika pandud esialgne kalender Euroopas toimuvate etappide osas, mis sisaldab endas kaheksa võistlust. Hooajaga tehakse algust kahe etapiga Austrias, millele järgneb võistlus Ungaris. ...

Elektrivormelite virtuaalsarja liidriks tõusis Stoffel Vandoorne

Elektrivormelite virtuaalsarja liidriks tõusis Stoffel Vandoorne

Formula E virtuaalsarjas kihutati järjekordne etapp New Yorki tänavarajal, kus oma esimese võidu noppis Mercedese sõitja Stoffel Vandoorne. Juba neljandat korda parimalt stardikohalt alustanud ja varem ...

Puma muutus ökonoomsemaks ja luksuslikumaks

Puma muutus ökonoomsemaks ja luksuslikumaks

Ford toob oma väikesest linnadžiibist välja uued versioonid: eriti ökonoomse 1,5liitrise diisli ning luksusliku ST-Line Vignale. Seniste jõuallikate kõrvale lisanduva uue 1,5liitrise EcoBlue diisli võimsus ...

Volkswagen panustab Hiinas elektriautodele

Volkswagen panustab Hiinas elektriautodele

Volkswagen investeerib Hiinas elektriautode ja nende akude tootmisesse veel kaks miljardit eurot. Sellest üks miljard läheb senisesse ühisettevõttesse JAC Volkswagen. Investeeringuga kasvab Volkswageni ...