TELLIMISKAMPAANIA

AUTONDUS

Küsimus lugejalt: Miks stopp-startsüsteem uue akuga ei tööta?

Küsimus lugejalt: Miks stopp-startsüsteem uue akuga ei tööta?(14)

Mu neli aastat vanal autol hakkas aku nõrgaks jääma, ostsin poest samasuguste näitajatega aku ja panin selle ise paika. Kohe algusest peale oli selge, et stopp-start­süsteem enam ei tööta. Arvasin, et aku ...

MOOTORISPORT

Tõnis Kasemets saavutas sportautode võistlusel klassivõidu

Tõnis Kasemets saavutas sportautode võistlusel klassivõidu

USA-s resideeruv Eesti võidusõitja Tõnis Kasemets alustas IMSA Prototype Challenge sarja hooaega võidukalt. Tõnis Kasemets ja tema meeskonnakaaslane Bruce Hamilton saavutasid klassivõidu kuulsal Daytona ...

AUTOTÖÖSTUS

Kütusesäästuks küür selga

Kütusesäästuks küür selga(3)

Schmitz Cargobulli sadulkardinfurgooni katuse kõrguse osalise reguleerimise võimalus aitab õhutakistuse vähendamise kaudu säästa kuni 5% kütust ehk haagisetootja arvutuse (selle käiku ei selgitata) järgi üle ...

PROOVISÕIDUD

Miks on vaja GLE „kupeed“?

Miks on vaja GLE „kupeed“?(16)

Milleks läheb vaja Mercedese GLE „kupeed“ või taolisi hiigelsuuri ja vaid keskmiselt praktilisi džiipe? Otseselt nagu ei lähegi vaja, aga vahva, et sellised autod olemas on. Kes soomekeelset ...

PÄEVAUUDISED

FOTOD. Mercedes esitles oma väikseimat elektriautot

FOTOD. Mercedes esitles oma väikseimat elektriautot(5)

GLA-l põhinev EQA suudab parimal juhul akutäiega sõita üle 500 kilomeetri. Seni väikseim Mercedese elektriauto tuleb müügile juba kevadel ning seda hakatakse pakkuma mitmes versioonis. Esimesena jõuab ...

LIIKLUS

Eesti ohtlikem liiklussõlm ehitatakse ümber

Eesti ohtlikem liiklussõlm ehitatakse ümber(11)

Avariirohkuselt juba mõnda aega esikohal püsiv Tartu keerulisim liiklussõlm, nn Riia ring ehitatakse suurejooneliselt ümber, kulutades selleks 30,8 miljonit eurot. Ilmselt mais algav ning 2023. aasta ...

AUTOPÄEVIK

Autopäevik. Kuidas säästan poole aasta palga?

Autopäevik. Kuidas säästan poole aasta palga?(5)

Jõudsin hiljuti ikka, mil paljud teevad seni elatud elust kokkuvõtteid ja mõtlevad, et on juba omajagu rabatud ja võiks elu teisel poolel täiel rinnal elada. Nii minagi. Unistuste auto ostmine on üks ...

Sõita ei oska ja seadust ei tunne

Kas sellist rattarohkust me tahtsimegi, kus juba tuleb ette päevi, mil enamik liiklusõnnetustest juhtub jalgratturiga? Avariid juhtuvad, sest rattur ei oska sõita ega tunne ka seadust. Jalgratturitele on ...

KOMMENTAARID (27)

karvanejakole 13 mai 2020 9:53 Ebasobiv kommentaar
Tegelikult on see üsna jube, mis toimub. Liiklusseadused on keeruliseks ja tarbetult mitmetahuliseks muudetud. Liikluses peaks olema kõik lihtne ja üheseltmõistetav. Õlekäigurajal kas on eelis või ei ole, keegi ei hakka hiljem jalgratturi "jalakäija" kiirust tuvastama, ülekäigukohtade otstarbekusest ei saa üldse aru jne jne. Kui jalgrattur või mopeedauto juht sõidab autoteel, peab tal olema autojuhiga samaväärne väljaõpe, ei saa olla nii, et samas liiklusruumis ühed liiguvad ühtede, teised teiste reeglite järgi, kolmandate arvates on anarhia jne.
61
Peeedu 13 mai 2020 11:24 Ebasobiv kommentaar
Tavaliselt elus korraldatakse töötajatele järelkoolitusi. Seadused muutuva, tööriistad ka. Tihtilugu seal nagu midagi uut ei räägita aga osa asju on ununenud. Sõjaväe kordusõppustel turgutatakse kambavaimu jne.
Aga liiklusmaailmas saad load kätte ja lased eluaeg selle eksamiõnnega ringi kuigi napilt eksamil läbi said.
Loomulikult on seadused tarbetult keerulised ja tihtipeale mitmes kohas asi laiali paigutatud. Aga arvestades lubade ja autode hulka on ehk siis täna juba vaata, et valdav osa elanike koolitatud juhid on maru imelik, et vahetades liiklusvahendit., olgu see siis jalgrattas või isiklikud käimad enamus unustab kuidas ta sellist käitumist roolis kirub.
12
kukeants 13 mai 2020 14:26 Ebasobiv kommentaar
Eraauto juhtidele peaks ka iga 5 aasta järel olema uus eksam. Nagu kutselistel juhtidel. Ma polegi siiani aru saanud, miks eraautod juhid ei pea liikluseeskirju uuesti läbi lugema.
513
karvanejakole 13 mai 2020 17:07 Ebasobiv kommentaar
Täiesti õige! Minu pärast või 10 aasta tagant, kui lube vahetatakse. Esimene kord tasuta teooria + praktika. Kui läbi kukud, siis olgu hind selline, et teiste esimene tasuta kord ka kaetud saaks. Peale kolmandat ebaõnnestumist täiemahuline koolitus jne. Kaoks kõik need ära, kes ei oska, ei taha või ei vajagi ning liikluspilt normaliseeruks.
27
Lemps 13 mai 2020 17:29 Ebasobiv kommentaar
Olles üle pika aja jälle aktiivsem jalgratta kasutaja, mind väga üllatas kui vähe kasutatakse tulesid. Ise ostsin uuele rattale kohe esi- ja tagatule. Väga suur valik ja leidsin disainilt sellised mis ratta välimust ei riku ega midagi. USB laadimisega ja puha. Olles ka aktiivne autojuht, tean et autojuht alateadlikult märkab asju mis on valgustatud. Teisi objekte märkab reeglina ikka ka aga pahatihti liiga hilja. Jalgratturid ja tõuksijad ja... lihtsalt pange tuled põlema.
60
parm... 13 mai 2020 17:34 Ebasobiv kommentaar
meie seadused ega teed ei toeta ratturite liikumist. Autojuht läheb Soomes vangi, kui peaks kedagi kergliiklusteel või ristmikul riivama. Taanist ei räägigi. Meil vaatab autojuht valele poole ja tal jääb veel õigust ülegi. Ei ole suudetud autojuhile selgeks teha, et keegi on olulisem kui TEMA! Kui ei nõuta ja liikleja ise on pime loll, ega siis ei saa ka midagi muutuda. Ka ratturid peavad olema aktiivsemad oma õiguste nõudmisel, siis hakkavad ka autojuhid aru saama!
513
Peeedu 13 mai 2020 18:44 Ebasobiv kommentaar
Maailmas on üks seadus mis on kehtinud juba sellest ajast kui puu otsast alla tulime. Ehk hoia ennast ise.Ära aja lollilt õigust taga . Pole tähtis kas seda sul üldse on või ei ole vaid püüa vältida ise probleemide tekitamist teistele.
Jalgrattur ei ole ühiskonna jaoks tähtsam kui autojuht. Ärge ajage jama. Pigem lühikeses perspektiivis viletsam maksumaksja kui kütuseaktsiisi asemel pedaale väntab.
.See, et rattur saab rohkem haiget kui autojuht ei tähenda, et ratturil on alati õigus.
135
to parm 14 mai 2020 8:15 Ebasobiv kommentaar
.....Ei ole suudetud autojuhile selgeks teha, et keegi on olulisem kui TEMA! .....

Nagu näha, siis sm. parm toob välja ühe tõelise kileviineri "mõttemaailma".
Et TEMA, kileviiner, on maailma naba ning kõik peavad TEDA vaatama ja austama (nii autojuhid, kui jalakäijad).
Aga viiner ise on kõige tähtsam ja ei austa kedagi ega midagi!
75
kukeantsule 14 mai 2020 9:16 Ebasobiv kommentaar
Peaksid ise ka vist lugema, meil juba aastaid liiklusseadus mitte liikluseeskiri
22
parm... 14 mai 2020 20:14 Ebasobiv kommentaar
Peeedu - super mõttemaailm. Sina oled jah hea maksumaksja, sest aitad haigekassa rahakotti tõhjendada, kuna ei vänta! Tutvu enne mõne andmestikuga riikide kohta, kes soodustavad ja motiveerivad inimesi/töötajaid rattaid kasutama! Aasta on 2020 ja auto ei ole JUST tänavale ilmunud. Ei ole sul seda kellelegi näidata ega kellegi ees eputada!
Kileviiner - sa saad natuke valesti aru. Autojuht on ju see kileviiner! Kas kui autol on vaja pöörata üle kahe suunavööndi vasakule, kas siis ka juht vaatab ainult ühele poole ja paneb leekima? Aga kergliiklusteega ristudes on millegipärast täitsa mönus seda teha. Mis see kergliikleja siin töllerdab, niikuinii maksab vähem kui mina! Ja see on KÕIGE olulisem! Täitsa imemehed koos siin.
64
Mõmm 15 mai 2020 9:26 Ebasobiv kommentaar
Püüate siis nüüd täiskasvanud inimesi ümberkasvata? Stiilis: "Sa vaata ette, sa krt ei oska seda ka ja näed seda ka veel ei tea või?" :) Palju edu siis aretustöös! Liiklusseadus kehtib jah, aga kui palju see reaalse elu järgi on kirjutatud ja mitu isikut sellest ühtviisi aru saab? Käituge pigem mõistlikult ja üksteisega arvestavalt ja kõik on korras.
20
Peeedu 15 mai 2020 9:33 Ebasobiv kommentaar
Kallis parm kui irooniast aru ei saa oma viga. Aga tõsiselt rääkides riik tegutseb meil ühe päeva nimel. Saab täna maksu kätte ja kohe kellegile midagi kingib. Aga see, et mina 10 aasta pärast vajan kallist ravi on juba tolle päeva teema. poliitiku populaarsus sõltub tänase päeva moosi jagamisest mitte riigimehelikust käitumisest pikas perspektiivis.
10
Mõmm 15 mai 2020 9:37 Ebasobiv kommentaar
Kas pole vähe lollekas laskuda vaidlusse teemal: "Kes on liikluses olulised või lausa tähtsamad?" Kõik liiklejad on ühtviisi olulised ja kõigil peab olema võimalus ohutult liigelda (kui loom on liikleja, siis ka tema, kuigi inimeste seadusi ta tundma ei ole kohustatud - jumal tänatud!), seega on küsimus vaid kokkulepitud reeglites, normides ja tavades. Meil ikka keegi joonistab midagi paberile ja siis kukub kõvasti karjuma, et kõik peaks just nii aru saama nagu tema. Miks seadusloomes ei lähtuda just reaalsetest olukordadest liikluses (kus on kitsaskohad, õiguse tõestamine/tuvastamine?), mitte aga kellegi kitsastest huvidest (raha-raha = vest, kiiver, labidas, tulekustuti, liivakotige, helkur, led või höögniit jne) ja fantaasitest?
40
Peeedu 15 mai 2020 11:19 Ebasobiv kommentaar
No vaidlused tõesti mõnes mõttes kes tähtis on lähevad üle piiri. Aga eks seda soosib ka riik kes käte väänamisel lähtub lühikesest perspektiivist. Kuna kergem saab rohkem haiget siis kontrollime seaduse täitmist ainult autojuhtide poolt.
Kergemat karistab jumal roolikeeraja läbi ise.
Aga häda on selles, et tänapäeval vahetavad inimesed lippu vahest lausa igapäevaselt. Hommikul autoga tööle. Lõuna ajal jalutuskäik ja õhtul antakse rasvale valu ratta seljas. Lastest kes parteid vahetavad seoses vanusega rääkimata. Kui üks liikleja kategooria on "püha lehm" viib ta selle kaasa ka teise liiklusvahendisse ja painutab reegleid lõpuks igalpool. Ning tulemuseks on paras kaos kus liikluses võitlevad kõik kõigi vastu nagu tegu oleks mingi arvutimänguga.
10
Mõmm 15 mai 2020 12:41 Ebasobiv kommentaar
Üldprintsiibis Peeedu viimase mõttevälgatusega nõus, aga mõningaid kitsaskohti leidub. Pigem ma näen, et see on hoopis tunnustusväärne kui ühel ja samal isikul-liiklejal on mitmeid erinevaid rolle liikluses, näiteks: jalakäija, rattur, autojuht, bussijuht, trammijuht, ekskavaator. Miks? Sellepärast, et see "avardam" tema liikluspilti ja koos sellega ka erinevate liiklejate õigused, kohustused, vajadused, kitsaskohad ja ohud. Sellisel juhul ta näiteks ratturina teab väga hästi, et: 1) autojuhil võib teatud olukordades olla praktiliselt võimatu teda märgata ja ainus, kes seda ohtu parandada saab on rattur ise, samas see ei tähenda muidugi seda, et autojuhil oleks justkui õigus reegleid ignoreerida (muidugi mitte) 2) autojuhil pole võimalik momentaalselt nt 10 meetriga sõidukit pidama saada (jutt käib kiirusest 50km/h ja enam), seega oleks näiteks täiesti loogiline autojuhti veidike aidata ja teatud olukordades talle võimaldada vabalt sõita ehk anda talle sõidu eesõigus , sest kergliiklejal on kordades mugavam oma seadeldis seisma saada kui tonn ja enam kaaluvat 4-rattalist autot. Analoogseid näiteid on palju ja põhiteadmisi leiate muidugi liiklusõpikutest. Olgu või 50 aastat vanad, need on kõik üsna mõistuspärased ja üldprintsiibid kehtivad tänaseni.
00
parm... 15 mai 2020 19:29 Ebasobiv kommentaar
Mõmm - "sest kergliiklejal on kordades mugavam oma seadeldis seisma saada kui tonn ja enam kaaluvat 4-rattalist autot" - super nõukaaegne pilt! Pidurid on ka kõigil 4 rattal! Sul pole? Kuidas saab siis rulluisk ennast "kergesti" pidama? Jummel, ei oleks kujutanud ette, et siinsed inimesed ei olegi kunagi käinud välismaal ja näinud normaalsust!
Peeedu - natuke võtame päris elu kah. Sa tead, et pooled vallad ei julge teha kergliiklusteed Peateeks, sest äkki ei saa autojuhid aru ja äkki saab kergliikleja viga. Mine sõida sellised kohas rattaga või rulluisuga. Kõige hullem selgrootute kamp on Saku vald! Mujal on suht segamini asjad, sest nad ise ka ei tea, mida peaks tegema ja miks peaks tegema. Nüüd siis seoses eriolukorraga, hakkavad paljud kitsaskohad välja tulema ja need pealinnas "sajad kilomeetrid rattateid" ei olegi päris mõeldud liiklemiseks turvaliselt ega effektiivselt.
Väike mõttekoht - kui ikka üks suurima kõlapinnaga teeprojekt Reidi tee tehakse ilma bussirajata, siis pole midagi eriti tahta nendelt ninameestelt! Rattaga ja jalakäijal/jooksjal rullijal on samas seal supertingimused. Aga lõppevad nagu noaga lõigatult, kui projektipiir kätte jõuab!
Ainuke õige loogika tuginedes targematele ja kogenenutele - ALATI kergliiklejal peatee ja see toob rattad teedele ning tervise meie riigi elanike kehasse! Lihtne! Taanis oli esimene rattatee 1800 midagi, seega jah, võrrelda raske. Samas kui pole suunda, ideed ega arusaama, siis ei saa ka midagi toimuma. Linnad ei ole kummist, aga rattateid mahub autode asemele vääöääga palju!
11
k 17 mai 2020 13:23 Ebasobiv kommentaar
Artikli tasuta osa põhjal.

Lumeta talve arvestades on tegemist lihtsalt statistilise moonutusega. Inimesed on rohkem sõitnud ja sellevõrra rohkem jää peal külili käinud. Jalgrattaga jää peal kukkumine ei erine kuidagi jalgsi käies jää peal kukkumisest - isiklikult on rattaga kukkumised olnud pehmemad kui jala pealt. Millegipärast aga ei loeta jalakäija kukkumist avalikul teel liiklusõnnetuseks.

Selle 6. mail surnud 80-aastase (!) mehe puhul on isegi politsei öelnud, et kukkumise võis põhjustada terviserike. Inimene võis sisuliselt surra rattaga sõitmise ajal, mis on kõigile selgelt parem kui et ta oleks surnud autojuhtimise ajal. Samas on tähelepanuväärne, kuivõrd leebelt suhtutakse isegi kaks-kolm korda nooremaid autojuhte tabavatesse "terviseriketesse".

Ilma asjaolusid teadmata on ühegi nende 6. mai sündmuse kohta raske midagi põhjapanevat öelda. Mõlemad kokkupõrked on aadressi järgi otsustades toimunud jalgratta- ja jalgteedel. Ainus moraal on, et jalgratta- ja jalgteel sõitmine nõuab vähemalt sama palju tähelepanu kui sõiduteel sõitmine. Jutud jalgratta- ja jalgteede ohutusest on tugevalt liialdatud.
00
k 17 mai 2020 13:56 Ebasobiv kommentaar
Ülekäiguradadega seoses.

Sel talvel õnnestus ka minul päise päeva ajal lõpuks "põhjustada" kahe auto kokkupõrge - nii, et mina samal ajal liikusin jalakäijakiirusel laial ja lagedal ohutussaarel ning juba enne seda, kui autod kokku põrkasid, olin peatunud ülekäigurajast 1-2 m kaugusel. Üks autojuht pidurdas enne ülekäigurada järsult, teine ei hoidnud pikivahet. Autod muuseas pöörasid maha ringristmikult, s.t minul oli sõidueesõigus.

Enne seda olen kõige lähemale jõudnud 3-4 auto kokkupõrke "põhjustamisele" jalgratast käekõrval lükates. Mina hakkasin jalgsi ületama üht ohutussaarega eraldatud teepoolt, kui teisel pool teed otsustas autojuht viskuda pidurile pikivahedeta sõitva kolonni ees. Sealjuures jalgrattalt olin muul põhjusel maha tulnud juba 10-20 meetrit ülekäigurajast eemal.

Liikluses toimuvate ootamatuste puhul tasuks siiski mõelda, kas need juhtuvad sellepärast, et jalgrattur või keegi teine midagi ootamatut tegi, või pigem enda tähelepanu hajumise tõttu. Kui sa tukud roolis või sõidad ilma pikivaheta kellegi taga nii, et sa teed enda ees õieti ei näegi, siis loomulikult tabavad sind kogu aeg igasugused "ootamatused".

Isiklikult olen võtnud põhimõtteks, et ma ei lase autojuhtidel endale teed anda, kui neil on sõidueesõigus. Kui nad seda teevad, siis on variandid: jääda rattale ning mitte edasi sõita, tulla rattalt maha ning ületada tee jalgsi, teisel pool teed peatunud auto puhul on ka võimalik pöörata paremale ja teha sõiduteel tagasipööre.
01
k 17 mai 2020 15:54 Ebasobiv kommentaar
Kui kaherattalised mõnel päeval liiklusuudistes tooni annavad, siis selle põhjus on ainult selles, et nad on vähekaitstud. Liiklusõnnetuseks loetakse ainult inimkannatanutega vahejuhtumeid. Kui kaks jalgratturit üksteist kuitahes õrnalt müksavad, on küllaltki tõenäoline, et keegi neist kukub ja mõne luu ära murrab. Autojuhid korraldavad iga päev palju tugevamaid kokkupõrkeid, lihtsalt ei saa nii kergesti viga. Keskmiselt peaks Eestis päevas toimuma 100 liikluskindlustusjuhtumit (mille alla käivad küll ka parklas ustega mõlkimised).

See, et enamikul päevadel kaherattalised ei anna liiklusuudistes tooni, pigem näitab, kui saamatud on autojuhid, et nad suudavad ennast isegi kõigi oma turvavööde ja turvapatjadega ära vigastada.
01
Ei ole Robot 17 mai 2020 22:50 Ebasobiv kommentaar
Paraku ongi nii, et kui tahad 100% patust puhas olla ja seadust eeskujulikult täita, siis oledki liikluses sunnitud vahel imelikke või ebaloogilisi vigureid tegema, kõik ikka ohutuse tagamise nimel :)
10
Nimi :
Nimi :
Kommentaar :
Kommentaar :
 

VEEL UUDISEID

Mercedes-Benz EQV - auto24 proovisõit

Mercedes-Benz EQV - auto24 proovisõit(20)

Mercedes pikendas taas oma EQ mudelite valikut ning otsustas ka V-klassi elektriautoks muuta, mille nimeks on EQV. Plaan on ju hea - auto on suur, selle pardale mahub suur aku ja lühikesteks linnasõitudeks ...

Eesti ohtlikem liiklussõlm ehitatakse ümber

Eesti ohtlikem liiklussõlm ehitatakse ümber(11)

Avariirohkuselt juba mõnda aega esikohal püsiv Tartu keerulisim liiklussõlm, nn Riia ring ehitatakse suurejooneliselt ümber, kulutades selleks 30,8 miljonit eurot. Ilmselt mais algav ning 2023. aasta ...

FOTOD. Mis asi on Hurtan Grand Albaycin?

FOTOD. Mis asi on Hurtan Grand Albaycin?(1)

Hispaania pisikese autoehituskoja Hurtan Cars uusim näputöö on firma traditsioonidele kindlaks jäädes taas midagi … eee ... retrolikku. Olgu, ilu on vaataja silmis, aga Mazda MX-5 põhjal ehitatud ...

FOTOD. Mahukat luksust: Kia Carnival Hi-Limousine

FOTOD. Mahukat luksust: Kia Carnival Hi-Limousine(6)

Kas mäletate veel Renault’ ebaõnnestunud katset tekitada mahtautodest uus luksussõidukitüüp (Vel Satis ja Avantime)? Nüüd üritab Kia midagi samasugust mahtuniversaali Carnival eriti noobli sisustuse ja ...

FOTOD. Jälle BMW ja jälle need neerud! Nüüd ka tsiklil

FOTOD. Jälle BMW ja jälle need neerud! Nüüd ka tsiklil(3)

BMW jätkab publiku irriteerimist hiigelsuurte neerude sarnase iluvõrega – nüüd on need kolinud ka mootorrattale! Tegu pole siiski seeriamudeli, vaid kuulsa tsiklituunija Dirk Öhlerkingi art deco stiilis ...

Kütusesäästuks küür selga

Kütusesäästuks küür selga(3)

Schmitz Cargobulli sadulkardinfurgooni katuse kõrguse osalise reguleerimise võimalus aitab õhutakistuse vähendamise kaudu säästa kuni 5% kütust ehk haagisetootja arvutuse (selle käiku ei selgitata) järgi üle ...

Tõnis Kasemets saavutas sportautode võistlusel klassivõidu

Tõnis Kasemets saavutas sportautode võistlusel klassivõidu

USA-s resideeruv Eesti võidusõitja Tõnis Kasemets alustas IMSA Prototype Challenge sarja hooaega võidukalt. Tõnis Kasemets ja tema meeskonnakaaslane Bruce Hamilton saavutasid klassivõidu kuulsal Daytona ...

 
Supra õppis ise driftima

Supra õppis ise driftima(2)

Toyota ehitas koos Stanfordi ülikooli teadlastega isejuhtiva Supra, mis oskab kõrvalise abita ehk täiesti iseseisvalt … driftida. Esmapilgul arusaamatuna tunduval autol (Kas sellise peaks ostma see, kes ise ...

VIDEO ja FOTOD. Libedad teed panid rahvarallil osalejad proovile

VIDEO ja FOTOD. Libedad teed panid rahvarallil osalejad proovile

Raplamaal peeti noorteralli Eesti meistrivõistluste ja rahvaralli karikavõistluste esimene etapp. Sulailmas sõidetud võistlus oli keeruline, sest teedel leidus kiilasjääd, lund ja pori ning haardetingimused ...

FOTOD. Ralli: Tiitlikaitsja Sebastien Ogier alustas hooaega võidukalt

FOTOD. Ralli: Tiitlikaitsja Sebastien Ogier alustas hooaega võidukalt

MM-võistluste avaetapi, Monte Carlo ralli võitis tiitlikaitsja Sebastien Ogier, kellele see oli rekordiline kaheksas esikoht legendaarsel rallil. Viimasel võistluspäeval läbiti kaks kiiruskatset kahel ...

FOTOD. Ralli: Tänak katkestas, Ogier tõusis liidriks

FOTOD. Ralli: Tänak katkestas, Ogier tõusis liidriks

Monte Carlo ralli kolmandal päeval oli Ott Tänak sunnitud kahe rehvi purunemise tõttu võistluse pooleli jätma. Laupäeval toimunud kolmel kiiruskatsel olid Monte Carlo rallile omaselt keerulised olud ja ...

Kas Chrysler lahkub Venemaalt?

Kas Chrysler lahkub Venemaalt?

Chrysler lõpetab Venemaal autode müügi, kirjutab ajakiri Avtorevju, kuid päris lõpuni see siiski selge ei ole. Ühelt pool kinnitas importöör ajakirjale, et Chrysler siiski ei lahku, teisalt teatasid ...

FOTOD. Ralli: Evans tõusis liidrikohale, Tänak jätkab kolmandana

FOTOD. Ralli: Evans tõusis liidrikohale, Tänak jätkab kolmandana

Monte Carlo ralli sündmusterohke teise päeva lõpuks tõusis võistluse liidriks Elfyn Evans, kes edestab Sebastien Ogieri ja Ott Tänakut. Hommikul enne hoolduspausi sõidetud kolmel kiiruskatsel vajutas gaasi ...

Päeva leid. Müüakse haruldast Saab 90

Päeva leid. Müüakse haruldast Saab 90(12)

auto24.ee vahendusel müüakse üsna haruldast Saab 90, mis on omamoodi segu Saab 99-st ja Saab 900-st. Müüja küsib 1984. aasta auto eest kuulutuses 3200 eurot. "Heas sõidukorras, kere korralikult ülevärvitud. ...

 
Koroonakriis ja pehme talv vähendasid liiklusõnnetuste arvu ja liikluskindlustuse hinda

Koroonakriis ja pehme talv vähendasid liiklusõnnetuste arvu ja liikluskindlustuse hinda(4)

Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika kohaselt registreeriti mullu 29 700 liikluskindlustusjuhtumit, mida on 6400 juhtumi võrra vähem kui tunamullu. Liikluskindlustuse keskmine aastamakse oli 114 ...

Ameerika autod itaallaste tõlgenduses

Ameerika autod itaallaste tõlgenduses

Itaalia firma Militem teatas, et on valmis müüma kogu oma mudeligammat rahvusvaheliselt. Tegemist on Ameerika autodega, mis läbisid Militemis ulatusliku "järeltöötluse". Militem on esindatud Itaalias ja ...

Porsche Taycan on Eesti aasta auto 2021

Porsche Taycan on Eesti aasta auto 2021 (21)

Autoajakirjanikest žürii valis Eesti aasta autoks Porsche Taycani. Tegemist on esimese elektriautoga, mis sellise tiitli võitnud. Taycan kogus 37 punkti, Land Rover Defender 36, Peugeot 208 34, Toyota Yaris ...

VIDEO. Ralli: Avarii teinud Teemu Suninen homme enam ei jätka

VIDEO. Ralli: Avarii teinud Teemu Suninen homme enam ei jätka

Monte Carlo ralli esimesel kiiruskatsel hirmuäratava avarii teinud M-Sport Fordi sõitja Teemu Suninen peab võistluse pooleli jätma. Soomlase auto sai avariis sedavõrd palju kannatada, et tal Monte Carlo ...

FOTOD. Ralli: Tänak lõpetas Monte Carlo ralli avapäeva liidrina

FOTOD. Ralli: Tänak lõpetas Monte Carlo ralli avapäeva liidrina

Ott Tänak ja Martin Järveoja võitsid mõlemad Monte Carlo ralli avapäeval sõidetud kiiruskatsed ning lähevad homsele päevale vastu võistluse liidritena. Juba esimesel kiiruskatsel juhtus ka üks suurem ...

Ettevaatust: jäävihm on muutnud teed ohtlikult libedaks

Ettevaatust: jäävihm on muutnud teed ohtlikult libedaks(4)

Jäävihma tõttu on teeolud Harjumaal, Raplamaal, Läänemaal, Pärnumaal ja Saaremaal väga keerulised. Jäävihma tõttu esineb riigi põhi- ja tugimaanteedel ohtlikke libedaid lõike. „Riigiteede hooldajad on täies ...

FOTOD. Taycan sai tagaveo ja muutus üle 20 000 euro odavamaks

FOTOD. Taycan sai tagaveo ja muutus üle 20 000 euro odavamaks(10)

Varem Hiinas pakutud tagaveoline Porsche Taycan jõuab lõpuks müügile ka Euroopas. Uue baasmudeli hinnad on juba teada, Eestis maksab 240 kW/326 hj arendav Taycan 83 400 eurot, mis tähendab, et see on ...

 
Viljandimaal stardib populaarne autospordisari

Viljandimaal stardib populaarne autospordisari(1)

Eesti Autospordi Liidu egiidi all toimub mitmeid võistlusi, mis ei kuulu Eesti meistrivõistluste arvestusse, kuid on harrastajate seas väga populaarsed. Üheks neist on 23. jaanuaril Raassilla rajal algav ...

Elektriline Combo mahutab kuni 4,4 m3 ja kannab kuni 800 kg

Elektriline Combo mahutab kuni 4,4 m3 ja kannab kuni 800 kg(6)

Opel esitles elektrilist Combot. Elektriline Combo-e jagab tehnikat teiste PSA grupi elektriautodega, selle aku mahutavus on 50 kWh, mootori võimsus 100 kW ja maksimaalne pöördemoment 260 Nm. Sõiduulatuseks ...

FOTOD. Mercedes esitles oma väikseimat elektriautot

FOTOD. Mercedes esitles oma väikseimat elektriautot(5)

GLA-l põhinev EQA suudab parimal juhul akutäiega sõita üle 500 kilomeetri. Seni väikseim Mercedese elektriauto tuleb müügile juba kevadel ning seda hakatakse pakkuma mitmes versioonis. Esimesena jõuab ...

Päeva leid: müügil on Märtini Ford Focus WRC

Päeva leid: müügil on Märtini Ford Focus WRC

Tegu on sama autoga, millega Markko Märtin võitis ülekaalukalt 2003. aastal E.O.S. ralli, sel rallil tegi antud Focus WRC ka oma võistlusdebüüdi. Hiljem oli M-Spordi ehitatud Focus mitu hooaega kreeklasest ...

Olerexil valmib sajas tankla

Olerexil valmib sajas tankla(4)

Olerex ehitab oma sajanda tankla Otepääle, uus teenindusjaam valmib käesoleva aasta suvel Otepää ühe peamise liiklussõlme, Tartu maantee ja Palupera tee ristmiku lähedal. „Olerexi üks tugevus on jaamade ...

FOTOD. Ralli: Täna antakse start MM-võistluste uuele hooajale

FOTOD. Ralli: Täna antakse start MM-võistluste uuele hooajale

MM-võistluste uus hooaeg algab traditsiooniliselt Monte Carlo ralliga, mis tänavu on koroonaviirusest tingitud piirangute tõttu tavalisest lühem. Kokku on võistlusel kavas 15 kiiruskatset, mille kogupikkus ...

Neljapäeval selgub Eesti aasta auto

Neljapäeval selgub Eesti aasta auto(12)

Eesti aasta auto 2021 selgub neljapäeval kell 18.30 Delfi TV-s algavas otsesaates. Võitja tuleb kuuikust Honda e, Land Rover Defender, Peugeot 208, Porsche Taycan, Škoda Octavia ja Toyota Yaris. Eesti ...

 
Eesti Autospordi Liit taaselustas noorteralli Eesti meistrivõistlused

Eesti Autospordi Liit taaselustas noorteralli Eesti meistrivõistlused

Alates käesolevast aastast võistlevad noored rallisõitjad taas Eesti meistritiitlile. Ühtlasi on tegemist noortele kõige odavama võimalusega autosporti sisenemiseks. Noorte meistrivõistlused toimuvad Eesti ...

Liiklusõnnetused parklates: aasta jooksul enam kui 11 000 juhtumit

Liiklusõnnetused parklates: aasta jooksul enam kui 11 000 juhtumit(6)

Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika kohaselt juhtub 41 protsenti liiklus­õnnetustest parklas. Millistes parklates tuleb õnnetusi ette kõige sagedamini, kui suur on parklaavariide rahaline kahju ...

Freelander 2: kui hooldada, siis kestab väga hästi

Freelander 2: kui hooldada, siis kestab väga hästi(8)

Teise põlvkonna Land Rover Free­lander on hea auto, mis teeb silmad ette paljudele sama aja linnadžiipidele. Auto on võimekas maastikul ja peab ka hästi vastu. Arvestades vanade Land Roverite üldist mainet ...

Miks on vaja GLE „kupeed“?

Miks on vaja GLE „kupeed“?(16)

Milleks läheb vaja Mercedese GLE „kupeed“ või taolisi hiigelsuuri ja vaid keskmiselt praktilisi džiipe? Otseselt nagu ei lähegi vaja, aga vahva, et sellised autod olemas on. Kes soomekeelset ...

Eksperiment: korrosioonikaitse oma käega

Eksperiment: korrosioonikaitse oma käega(14)

Lisakorrosioonikaitse saab tehtud odavalt, aga lihtsasti see küll ei käi! Lisakorrosioonikaitse kulub Eesti oludes igale autole ära, see ei tohiks kellelegi üllatus olla. Remonditöökojad räägivad, et autode ...

Ralli MM 2021: tuleb keeruline hooaeg

Ralli MM 2021: tuleb keeruline hooaeg

Ehkki ralli MMi kalendris vahetuvad etapid juba enne hooaja algust ja kellelegi pole selge, kus, kuidas ja kas maailmameister selgub, antakse eelseisval nädalavahetusel MM-sarjale stardipauk. Enne uue ...

Ideeautost seeriaautoni: Cadillaci sõitev tulevikulabor

Ideeautost seeriaautoni: Cadillaci sõitev tulevikulabor

Cadillac Voyage’ist ei sündinud üht kindlat seeriamudelit, kuid sellel testitud tehnika- ja disainivõtteid kasutati paljudel hilisematel autodel. Cadillac nimetaski 1988. aastal esitletud Voyage’i ratastel ...

 
Kinomehaaniku „ametiauto“

Kinomehaaniku „ametiauto“(9)

Veokastiga motoroller Vjatka on nüüdseks tõeline haruldus, sest nõukaajal müüdi neid vaid asutustele, mis viskasid oma aja ära elanud tillukese tarbesõiduki külmalt utiili. Kastiga Vjatka oli „ametiautoks“ ...

Autod, mis sündisid tänu rallile

Autod, mis sündisid tänu rallile

Aegadel, mil ralliautode homologeerimiseks tarvilikud ettenähtud toodanguarvud olid väikesed, sündis tänu rallile tavaautosid, milliseid muidu polekski valmistatud. Põhiliselt juhtus see perioodil, mil ...

Emilia Abel: Eesti meistrivõistlused tuleb muuta atraktiivsemaks

Emilia Abel: Eesti meistrivõistlused tuleb muuta atraktiivsemaks

Eelmise aasta lõpus kinnitati Eesti Autospordi Liidu rallikomitee uueks esimeheks Emilia Abel, kellel on kogemused rahvusvaheliste võistluste korraldaja ja kohtunikuna.

Küsimus lugejalt: Miks stopp-startsüsteem uue akuga ei tööta?

Küsimus lugejalt: Miks stopp-startsüsteem uue akuga ei tööta?(14)

Mu neli aastat vanal autol hakkas aku nõrgaks jääma, ostsin poest samasuguste näitajatega aku ja panin selle ise paika. Kohe algusest peale oli selge, et stopp-start­süsteem enam ei tööta. Arvasin, et aku ...

Autopäevik. Kuidas säästan poole aasta palga?

Autopäevik. Kuidas säästan poole aasta palga?(5)

Jõudsin hiljuti ikka, mil paljud teevad seni elatud elust kokkuvõtteid ja mõtlevad, et on juba omajagu rabatud ja võiks elu teisel poolel täiel rinnal elada. Nii minagi. Unistuste auto ostmine on üks ...

Kolumn. Soorsk: Kiiduväärt algatus!

Kolumn. Soorsk: Kiiduväärt algatus!(1)

Juhtusin Eesti „surmamaanteele“ ja sattusin seal kaks korda „koerapulma“. ­Nimelt oli 70–80 km/h liikuva soolapuisturi taha kogunenud 5–6 autot, mis tegelesid teineteise sabaaluse nuusutamisega selle asemel, ...

Autolehe 20. jaanuari uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Autolehe 20. jaanuari uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Käsitöö-Porschega kõrberallile Ilmakuulsad Porsche-tuunijad Singer ja Tuthill ehitasid ühele fanaatikule korraga lausa kaks uunikumihõngulist ralliautot, millest üks on maastiku- ja teine asfaldiseades. ...

 
Renault avas kaarte

Renault avas kaarte(2)

Renault’ grupp tuli välja uue plaaniga Renaulution ning esitles ideeautosid, mis näitlikustavad uusi suundi. Plaani põhielemente on kaks: efektiivsus, mis omakorda puudutab kulusid, arenduskiirust ja toodete ...

Mazda CX-5 suudab pimedas jalakäijad tuvastada

Mazda CX-5 suudab pimedas jalakäijad tuvastada(3)

Mazda linnadžiip läbis värskenduskuuri, mis tõi varasemast kvaliteetsema sõitjateruumi ning täiustatud juhiabistid. Auto välisdisain jäi suuresti samaks, ainsana on muudetud CX-5 esiosa ja seal ilutsevat ...

Päeva kuulutus: kolm nõukaaja klassikut

Päeva kuulutus: kolm nõukaaja klassikut

auto24.ee portaali on müügile tulnud mitmeid väga heas korras hobiautosid, millega võiks tulevale hooajale vastu minna. Äsja saabus müügile GAZ-3102 Volga, mis on müüja sõnul sõitnud ainult 16 000 ...

Circle K lõpetab biolisandiga bensiini müügi

Circle K lõpetab biolisandiga bensiini müügi(8)

Circle K teatas, et hakkab müüma aastaringselt mootoribensiine, mis ei sisalda enam etanooli, et vastata Eesti tarbijate ootustele ja nõudmistele. Seadusest tuleneva taastuvenergia kohustuse täidab Circle K ...

Enam kui 200 vanamootorratast langes tuleroaks

Enam kui 200 vanamootorratast langes tuleroaks(5)

Austrias asuv Top Mountain Motomuuseum põles eile maani maha, teatab kohalik meedia. Tules hävis enam kui 200 vanamootorratast ja haruldast autot. Hochgurgl´i asulas 2000 meetri kõrgusel Alpides asuv muuseum ...

Euroopas Liidus langes uute sõiduautode müük mullu 23,7%

Euroopas Liidus langes uute sõiduautode müük mullu 23,7%(3)

Eelmise aasta detsembris pidurdus langus Euroopa uute sõiduautode turul, aga aastaga vähenes müük ligi veerandi võrra, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit. Euroopa Liidu riikides müüdi ...

 
Tuleviku-Hyundai saab erilise mürasummutuse

Tuleviku-Hyundai saab erilise mürasummutuse (1)

Iisraeli päritolu tehnoloogiaettevõte Silentium sõlmis lepingu Hyundaile ja Kiale varuosi tootva Hyundai Mobisega, mis annab Korea autotootjale õiguse kasutada tulevikus Silentiumi poolt välja arendatud ...