AUTONDUS

Ekskursioon Tallinna autosalongidesse

Ekskursioon Tallinna autosalongidesse

Uued mudelid, margisümboolikaga suveniirid ja tarbekaubad on müügil igas autosalongis, kuid nii mõneski neist leidub ka sõidukeid, mida tavaliselt kohtab hoopis muuseumis. Valik algab 1940ndatel toodetud ...

MOOTORISPORT

F1: Hamilton ja Bottas olid vabatreeningute kiireimad

F1: Hamilton ja Bottas olid vabatreeningute kiireimad

Silverstone’i ringrajal teist nädalavahetust järjest toimuva F1 etapi reedese päeva vabatreeninguid valitsesid Mercedese sõitjad. Ennelõunasel sessioonil edestas Valtteri Bottas napilt Lewis Hamiltoni, aga ...

AUTOTÖÖSTUS

Elektribussi test Tallinnas: odav sõit ja ühe laadimisega kuni 180 km

Elektribussi test Tallinnas: odav sõit ja ühe laadimisega kuni 180 km(2)

Tallinna Linnatranspordi AS (TLT) testis juunist kuni juuli keskpaigani Tallinnas elektribussi. Elektribuss suutis ühe laadimisega sõita 170 kuni 180 kilomeetrit ning TLT analüüs näitab, et seni ...

PROOVISÕIDUD

Korralikult gaasi!

Korralikult gaasi!

KTM 390 Adventure saab hakkama maanteel ja metsarajal ning selle mootorrattaga saab anda ka korralikult gaasi, kartmata silmapilkset juhiloata jäämist. Raske öelda, miks austerlastel metsa poole tõmbava 390 ...

LIIKLUS

Suurbritannia kirikud teenivad parkimisega lisaraha

Suurbritannia kirikud teenivad parkimisega lisaraha

Suurbritannia kirikud teenivad kuus kokku üle 20 000 naela (umbes 22 000 eurot) parkimisega. Kirikud võimaldavad kasutada oma parkimiskohti ajal, mil need ei ole kasutuses. Programmiga on liitunud sadakond ...

Elektriautod: küsimusi küllaga, aga vähevõitu vastuseid

Aina rohkem autosid sõidab tulevikus elektri jõul, otsustasid autotootjad ja poliitikud. Ainult aeg näitab, kas see läheb nii ka päriselt, sest küsimusi on endiselt rohkem kui vastuseid: kust tuleb raha, et ...

KOMMENTAARID (29)

wifebeater 13 november 2019 10:06 Ebasobiv kommentaar
Need küsimused on paar aastat hiljaks jäänud - praeguseks on neile juba vastatud - el.autode tehaseid, akutehaseid ja kiirlaadimisjaamu kerkib nagu seeni peale vihma. Ainu1i VW AG-l on 16 el.autode tootmisega seotud tehast pooleli või juba valmis, neist 8 MEB platvormil autode koostamiseks.
60
Iiiy 13 november 2019 10:46 Ebasobiv kommentaar
Artikli autor elab 2013 aastas veel
60
maneater 13 november 2019 13:51 Ebasobiv kommentaar
Me ei saagi neid asju vaadata eesti mätta otsast, sest meil pole veel halligi, et nende tulekuks valmis olla. Alustaks kasvõi ostujõust. Aga eks neid tasaspisi peale surutakse ja kui lõpuks ükski tootja enam haisumootoritega kärusid ei tooda, siis hakkab ka eestimaalane tasapisi elektri peale üle kolima, sest seda viimast diiselpassatit ka ei jõuta lõpmatult kaua elus hoida. Või keelatakse ta seadusega. Aga kas praegune tehnika on sama ka ka 10a. pärast, on kindlasti veel teadmata ja kindlasti muutub paljutki kasvõi akude osas. Üldiselt järgmised 5a. annavad rohkem aimu.
13
wigur 13 november 2019 14:05 Ebasobiv kommentaar
Jah olen nõus et järgmised 5a toovad oluliselt parema arusaama olukorrast. Ka endal on hetkel selline olukord, kus olemasolev masin ehk vajaks välja vahetamist aga samas sisepõlemismootor tundub nagu aegunud tehnikasse raha paigutamist - kui rääkida uuest autost ning eelistaks pigem oodata et siis parem ostuotsus teha.
10
Ulme-t 13 november 2019 19:12 Ebasobiv kommentaar
Elektri auto on kauge tulevik, et jõuda massidesse. Kui hind oleks 15000 kuni 25000 eur siis oleks lootust, aga praegu pigem rikkamale rahvale.
71
wigur 13 november 2019 22:21 Ebasobiv kommentaar
15k-25k ei saa varsti enam odavat Škodat kah, mis elektriliikurist veel rääkida. HHinnad kerkivad jõudsalt.
14
Aulemb 13 november 2019 23:01 Ebasobiv kommentaar
Alustame kodu ukse eest - mitu elektriautot mahub laadima 9-kordse maja ette?
31
Mihkel Lember 14 november 2019 0:12 Ebasobiv kommentaar
Eesti praegune elektrienergia tarve aastas on tsipa üle 8 TWh. Prognoosid vist aastaks 2022 või nii on 10 TWh, seejuures eeldades igasugu energiasäästusüsteemide rakendamist (hoonete renoveerimine, kaugküte jms, mu teada). Ma ei ole kursis, kui suurt osakaalu selles tõusus etendab elektriautode populaarsuse kasv. KINDLASTI on nii, et mida säästlikumalt me elame, seda rohkem ressursse tarvitame - tekkinud sääst on ju võimalus tarbimiseks. Kujutan ette, et on täitsa mõeldav ka korterelamute esine elektriautode laadimine ja selleks tehakse kaabeldused ja laadimisotsikud. Seda veel ei tea, et kui see asi massidesse läheb, siis kuskohast vajalikud elektrivõimsused võetakse. Üks teema on kindlasti kortermajade katustel päikesepaneelid, aga seal tekib jälle kohe küsimus akudes - kas need on siis autodes (auto juhtub päevasel ajal maja ees passima) või tuleb erladi mingi salvestussüsteem teha - või siis tuleb kogu riigi elektrisüsteem tugevdada-tihendada-ümber mõelda.
11
Ruudi S 14 november 2019 9:08 Ebasobiv kommentaar
Ma ei ole veel artiklit lugenud aga eelmise mure kohta arvan:
Mäletate Elektrilevi tahtis hirmsasti Elmo kiirlaadimisvõrku endale ja sai ka. Võibolla nad hakkavad asja paremaks arendama ja võibolla kunagi muutuvad nii nuti - digi ettevõtteks, et hakkavad ka elektriauto akusid võrgu osana kasutama. Siis on neil rohkem rohelist mänguruumi kuhu suvel päikeseparkide ja tuulikute tippvõimsust salvestada ja mõnel teisel tunnil vajadusel sealt lisa võtta vähehaaval. Kunagi tehti Chademo süsteemile võrkuandmise võimalus aga ma ei tea kas Combo kiirlaadimisstandardil on ka selline võimalus. Kahjuks see ei toimiks kortermajade ees kui just inimesed massiliselt kodukontorites ei tööta. Pigem ikka linna parkimismajades või muudes parkimiskohtades kuhu annab laadijad monteerida. Kodude juurde jääb ikka odav tavaline pistikupesa või kodulaadija ja see võiks tagada öise elektritarbimise ühtlase koormuse, selleks, et elektrijaamad tühja ei käiks. Mitu autot maja ees laadida saab ja mis võimsusega on ka ikkagi lahendatav. Ka tavalaadimise süsteemil on laadimisvoolu reguleerimissüsteem sisse ehitatud - saab iga auto võrgust võetavat voolu reguleerida vahemikus 6-32A. Kui läheb massilisemaks siis elektriauto omanikud ostavad kambaga peakaitset juurde!
Veel võiks ka Eestis ehitada parklaid mis oleks paneelidega kaetud, autod pargiks varjus ja saaks neid ka laadida otse kohapealt tuleva elektriga.
20
wigur 14 november 2019 10:05 Ebasobiv kommentaar
Lisaks inimesed kurdavad läbisõidu pärast. Tüüpiline kulu on 20kWh/100km kohta ehk 500km sõiduulatuseks on vaja 100kWh akupakki. Aga kui seda koguvõrgust laadida siis 230V/16A = 3.68kW ehk seda akupakki laeb kodusel teel täis kõva 27 tundi ühte jutti. Tõsi kui teha autoga lühikesi linnasõite siis ei peaks masinat pistikusse panema nädal või kaks.

Mis aga elektrivõimsusesse puutub siis jah ma ei kujuta ka ette kust see tulema peaks. Põhimõtteliselt peaks Narvast Talinnasse tulema kahe meetri jämedune vasklatt, et kõik elektronid üle kanda. Ja me siin vaatame asja väikese Eesti kontekstis, kuidas on suurriigid, Ameerika, Prantsusmaa, Saksamaa oma miljonite elektriautode laadimisega? Kui Ameerikas/Californias juba praegu öeldakse et piirake suvist elektritarbimist ja seal on ainult konditsioneerid taga.
34
Peeedu 14 november 2019 10:21 Ebasobiv kommentaar
No ega Narvaski sellist lisavõimsust ei ole. Kui elektrikad levivad siis Läti kuival ajal hädas ning ka Skandinaavia suured hüdrovõimsused kuluvad endale ära. Nii, et hüvasti öine odav elekter ja pesu pesemine ning autode laadimise ajatamine ei anna täit effekti.
Kui optimistlikult kõik autod ei vaja täislaadimist iga päev ja nagu jätkuks siis tekivad meie regioonis ikkagi ajad kui kõigil on nüüd ja palju särtsu vaja.
Näiteks suve ilusatel nädalavahetustel Jaanipäeva ja muude pühade ajal kui massiliselt võetakse pikki sõite ette. Ja pärast keegi ei taha närvitseda, et kas ikka akus voolu ka tavalisel töö-selver-kodu kolmnurgas jätkub. Ikka tahaks täispaaki.enamikel bensuga ju ei sõida nii, et paagituli põleb pikemat aega.
21
Mihkel Lember 14 november 2019 10:35 Ebasobiv kommentaar
Kas siis eelnevast võime järeldada, et lisaks olemasolevale puidu/plasti/põlevkivi ahjuajamisele tuleb Eesti katta päikesepaneelide, tuulikute ,akupankadega ja ehk veel millegagi, ja siis loota, et ehk kuidagi AI või muidu targad inimesed teevad veel paindliku ja reaalajas kohaneva tarbimisvõrgustiku ka? Või on veel tuumajaamasid ka sinna otsa vaja ja Paldiski hüdrojaama ja lokaalseid biogaasigenekaid ja puidu koostootmisjaamu?
01
Ruudi S 14 november 2019 11:58 Ebasobiv kommentaar
Viimase saja aasta jooksul on väga hästi ära lahendatud nafta puurimine, transport, rafineerimine ja tanklavõrgustik. Siis veel suurtest süsteemidest internett ja mobiilside, 90-ndatel pold meil ju midagi peale analoogtelefoni liinide, nüüd on igalpool optiline kaabel ja 4G. Kuna elektrivõrk on juba päris hea siis peaks vast 25aastaga meil siin hakkama saama selle parendamisega. Eelis osaliselt elektri transpordis kasutamisel on minu arvates eelkõige see, et energia toodetakse kohapeal seega raha mis muidu läheb välismaa naftaärikatele jääks meie riiki.
Ja kui teatud aastaaegadel saab päikese või tuulega energiat siis see on ju sisuliselt tasuta.
Kui vaadata videotest kuidas Norras praegu on kiirlaadimisjaamadega siis seal on ühes kohas kümned 350kW kiirlaadijad. Kuidas nemad on saanud selliseid võimsusi tagada ühele objektile? Meie siin oleme ikka väga kaugel sellest meil pole üheski kohas üle 2 kuskil 40kW võimsusega töötava Elmo kiirlaadija. Esimesena võiks keerata olemasolevate laadijate võimsused 50kW peale, et nende kogu potentsiaal kasutusse võtta. Isegi 2012 Leafi on täitsa ok laadida päris 50kW laadijast mida saab Tartus elektritranspordi laadijates ja mõnes Elmo laadijas ka. Ja siis püüaks järele jõuda sinnamaale kus teised on ja eks siis vaatab kuidas edasisi probleeme lahendada.
41
Jaanus 14 november 2019 12:40 Ebasobiv kommentaar
Küsimusi tõesti oluliselt rohkem kui vastuseid. Kõige tähtsam küsimus ehk siis selles, et mis saab kui tormihooaeg käes? Riik sureb välja? Ehe näide lähiminevikust kohe võtta. Ei olnud ju tegelikult see torm päris tormgi, aga suur osa Eestist täielikult halvatud.
Kui elekter praegu ära kaob, saab autoga endiselt liigelda ja vajadusel kasvõi naaberriiki minna toiduainete ja kütuse järele, aga kui selles elektriautode utoopilises maailmas tuleb ette mõni tõsisem torm, on terve riik käpuli ja see on muuhulgas suur julgeoleku risk kogu riigile. Elektrifitseeritud maailmas ei ole võimalik ju bensiini/diisli generaatoritega autosid laadida kuna tanklates on kütusepumba asemel elektrilaadijad.
Selleks, et kogu riigis oleks pidevalt olemas elekter on vaja liinid viia maa alla. See aga läheks juba Eestis maksma sadu miljardeid eurosid. Kuskohast võtab väike riik nagu Eesti sellise lisaraha?
Ja küsimusi on veel ja veel. Näiteks tuleb endal koheselt mõttesse küsimus sellest, et mis rahade eest hakatakse maksma teedeehituse ja remondi eest? Praegu tehakse seda suuresti aktsiisirahade eest. Aga tulevikus?
Ja need inimesed kes suudavad iseseisvalt mõelda ja olla üle meedia poolt korraldatud hüsteeriast, on kindlasti ka lugenud palju erinevaid artikleid ja teadustöid selle kohta kui palju tegelikult inimtegevusel on mõju kliimamuutusele ja kui palju on see loomulik protsess mis on aastatuhandete jooksul korduvalt toimunud. Kahjuks niikaua kui maailmas on raha jumala staatuses tellivad suure raha omanikud ka teadstööd ja meediamõjutuse, et veel enam raha ja võimu koguda.
Tasub asja uurida enne kui massihüsteeriaga kaasa minna.
Ja siis sellest diisel Passatist ka mõni sõna. Selle auto peale kulub aastas remondi peale keskmiselt 1000 eurot ja kui ise teha siis veel vähem. Kas selle raha eest saab aastaliisingu makstud elektriautol? Ei.
Ja mis kõige tähtsam ja millest nagu üldse ei taheta rääkida- Kui palju reostab loodust elektriauto tootmine võrreldes sisepõlemismootoriga auto tootmine? Akude tootmine on loodusele kordades kahjulikum kui sisepõlemismootoritega autode tootmine.
Niiet kui nüüd plussid ja miinused kokku lüüa on neid miinuseid siiski oluliselt enam kui plusse nende elektrikärude tulemises.
76
Jaanus 14 november 2019 13:03 Ebasobiv kommentaar
Lisaks siis veel taastuvenergia kahjulikkuse loodusele millest samuti väga keegi rääkida ei soovi. Näiteks võtaks esialgu päikesepaneelid- Tootmine juba ääretult keskkonnavaenulik. Siis võetakse kasutusele meeletult suured alad maastikku kust hävitatakse looduslik tasakaal täielikult määral. Eestiski näha olukorda kus suurtel aladel olevate päikeseparkide all olev maa on kas päris must või siis niidetud. Niitmine on kulu, samuti maa musta hoidmine. Mõlemad tegevused loodusele kahjulikud.
Tuuleenergia järgmine kaheldav energialiik. Tuulikute tootmine ääretult kallis, samuti tuulikute hooldamine. Asjast mittejagav inimene vaatab, et tuulik püsti ja nüüd hakkab ainult voolu tulema ja kulusid pole. Aga see kes asjast midagi jagab, teab, et laagrid ja pidurid vajavad üsna tihedat hooldust ja see pole odav. Samuti vajavad tuulikud maksimaalse energia tootmiseks ühtlast tuult mida Eestis näiteks ääretult vähe. Tormide ajal samuti ei toimu voolu tootmist kuna tuuliku pidurid ei pea lihtsalt vastu. Ja siis sureb tuulikutega kokkupõrke tagajärjel meeletu kogus lindusid.
Tuumaenergia kahjulikusest loodusele ilmselt pole vaja Eestlastele pikemalt rääkida. Tuleb lisada paari linna nimed ( Tsernobõl, Fukushima) ja peaks inimestele selge olema kui kahjulik energia on tuumaenergia. Eriti olukorras kus kliimamuutus (loomulik mitte inimtekkeline) toob kaasa järjest enam tugevaid tormisid mis võivad reaktoreid kahjustada ja Eesti puhul terve maa ja rahva hävitada.
Samuti on tuumaenergia looduskasulikkus üldse ääretult suure kahtluse all. Teadlased kes teevad oma tööd maailma parendamise mitte aga suurte summade pärast on päris ammu juba rääkinud sellest kuidas tuumajaamade eraldatud veeaur tekitab ääretult tugevaid tormisid. Kogu info olemas, tuleb lihtsalt leida aega ja asja süvitsi uurida mitte aga lugeda ainult pealkirjasid ja ennast pidada targaks inimeseks.
Üks video mis seletab eraldatava veeauru mõjust maailmale: https://www.youtube.com/watch?v=mq24nfTYbFY
47
Ruudi S 14 november 2019 15:00 Ebasobiv kommentaar
Kui on loodusõnnetus või muu probleem kuhu siin ikka nii väga siis enam sõita on vaja. Ilma elektrita jääbki elu korraks seisma niikauaks kui energiavarustus taastatakse. Ega kütustki ju ilma elektrita kätte ei saa ja kui ongi vaja väike sõit teha siis pisut energiat võiks ju akus varuks olla nendeks puhkudeks.
Tüüpiline jutt, diiselpassat hea, akuautode tootmine halb.
Olen nõus, et me Eestis oleme väga keskkonnasõbralikud sest me ei soodusta eriti uute autode tootmist, hoiame euroopa romusid viimse hingetõmbeni käigus. Selge on ka see, et inimeste transpordivajadused on erinevad mõni tõesti peabki mitu korda nädalas üle 500km päevas sõitma, sel juhul praegused elektrikad eriti ei sobi. Kõik saavad aru, et ekspluatatsioonis on elektriauto puhtam valik siis hakataksegi uurima kuidas selle valmistamise kohta midagi halba leida. Kuid selge on see, et sisepõlemismootoriga sõiduk saastab oma eluea jooksul aina rohkem. Või lähevad mõnel masinal heitgaasid aastatega puhtamaks? Samuti on välja tulnud, et reaalses teeliikluses on väga raske saavutada nii madalaid Co2 g/km nagu tootjad ametlike testide järgi näitavad. Osad teadusartiklidki on näidanud, et kui elektriauto aku energiamahutavus on alla 40kWh ja laadimiseks kasutatakse puhast energiat siis esimeste aastatega ta hoiab ära niipalju saastamist kui tema valmistamiseks kulus. Päikesepaneelide kohta olen lugenud, et kulub praegu kuskil 3 kuud, et hüvitada valmistamiseks kulunud saaste.
Nendes vaidlustes ja ka ajakirjaartiklites ei taheta üldse teemaks võtta kust tuleb nafta ja milline on selle puurimise, töötlemise ja transportimise reostus. Umbes nagu see olekski nii puhas nagu tanklas tundub, kõik ju läigib ja särab, paaki saab selle kiirelt maksab küll üha rohkem aga mõnel nädal, mõnel 2 nädalat pole vaja sinna uue täie järgi minna.
Ja mis see meie arvamus siin loeb, meil autosid ei toodeta ja näha ei ole, et see kuskilt paistaks. Oleme vaid tarbijad ja peame leppima sellega mis turul pakutakse. Kui ei jaksa osta sõidame vanade masinatega edasi ja remondime neid tuhandete eurode eest, seegi võimalus müügimeestel juppe müüa, remondimeestel külge kruvida.
Seda pole kuskilt näha, et kütusemüük ära lõpetatakse see on nii suur äri, et me ei kujuta ettegi. Öeldakse ju, et kogu meie praegune (energia)majandus on naftal baseeruv kuna seal on nii suured rahad siis nad võivad sealt kõik asjad kinni maksta, et oma äri jätkata kuni seda jätkub.
12
Peeedu 14 november 2019 15:01 Ebasobiv kommentaar
Viimase tormi ajal ka Ida-Virus oli küll ainult tund aega pool Jõhvit ja Ahtme ilma vooluta. Ehk rohkem inimesi kui Võrus elab. Ja ometi viimane ots seal ometi kaablitega maa all.
Aasta tagasi oli suur katkestus kaevetööde õnnetuse tõttu ja veel varem samuti.
Nii, et ka kaablid ei taga 100% tarnekindlust. Loota muidugi võib, et kui läheb maa alune kaabel siis pole nagu tormiga kus võib mõnel liinil olla kümneid puid ja saavad kiiremini voolu tagasi aga ometi on siis kõik munad ühes korvis.
Endal vähemalt pliit gaasiga mis jääkrõhu tõttu kui katkestus on ulatuslikum vähemalt mõnda aega toimib ja päris diivanil surma ootamine voolukatkestus pole olnud.
Vahest on jälle nii olnud, et Telia teenus annab otsad ja interneti pole, et vaadata miks interneti ei ole.
01
to Jaanus 14 november 2019 15:10 Ebasobiv kommentaar
Ära võta sõna teemadel, millest sa midagi ei jaga.
Mis osas on PV paneelide tootmine kahjulik?
Milline looduslik tasakaal rikutakse suvalisel heinamaal paneelide paigaldamisega? Ja miks neid niitma peab, kui paneelid on maast (heinast) kõrgemal? Ja kui niidetakse, saab sealt loomasööta.
Tuuliku töörežiime muudetakse labade pööramisega, pidurid on teisejärgulised.
33
Peeedu 14 november 2019 18:32 Ebasobiv kommentaar
Teatud tuulega mis polegi megatorm pannakse tiivikud seisma. Kui tiivikute diameeter on 100+ meetrit siis lähevad kiirused otstes megasuurteks. Seega ka jõud ja tiivikud lihtsalt lagunevad. Nii, et labad serviti vastu tuult ja pidur peale. Kui püüda piduritega lihtsalt seda hoogu maha võtta siis libistades läheb asi nii kuumaks, et põleb maha.
Samuti pole veel selge kuidas mõjuvad päikesepaneelid kui neid on kümnete ruutkilomeetrite kaupa kõrvuti. Suur osa päikeseenergiast püütakse siis kinni ja tehakse elektriks. seega maapinnale jõuab vähem. Seega maapind võib olla kevadel kauem ja sügisel varem külmem. Tekivad hallad mis naabruses põllumajandust või sealseid elusolendeid võivad häirida või isegi tappa. Samuti võivad sellised jahedamad põllud muuta kasvõi tühjas liivakõrbes tuulte liikumist ja mõjutada ilmaolusid laiemalt.
Praegu me suures osas lihtsalt usume, et saame 100 või tuhandeid kordi praegusi mastaape suurendades sadu kordi parema tulemuse. Aga ei pruugi.
22
To jaanus 15 november 2019 10:54 Ebasobiv kommentaar
Ühesõnaga kõik muud tehnoloogiad peale fossiilide põletamise on paha paha, põlevkivi kaevandamine samas on ohutu loodusele ja inimestele ning korstnast tuleb välja ainult puhas CO2.
10
Nimi :
Nimi :
Kommentaar :
Kommentaar :
 

VEEL UUDISEID

Vormel-2 sarja juhib Ferrari kasvandik

Vormel-2 sarja juhib Ferrari kasvandik

FIA F2 meistrisarja juhib viie sõidetud etapi järel Ferrari noorteprogrammi kuuluv inglane Callum Illott. Seni toimunud kümnest võistlussõidust on 21-aastane Callum Illott võitnud kaks ja kogunud ...

64 hobujõuga 500 vastu

64 hobujõuga 500 vastu

Tarvo Järv ehitas omale VAZ-2101-st 500hobujõulise kiirendusauto, mis suudab veerandmiilil sõita kümne sekundi sisse. Kui kiire see on, võrreldes tavalise Žiguliga? Tuur „Žiguliga isamaal“ viis meid Valka, ...

Ekskursioon Tallinna autosalongidesse

Ekskursioon Tallinna autosalongidesse

Uued mudelid, margisümboolikaga suveniirid ja tarbekaubad on müügil igas autosalongis, kuid nii mõneski neist leidub ka sõidukeid, mida tavaliselt kohtab hoopis muuseumis. Valik algab 1940ndatel toodetud ...

Kumb särab kuldsemalt?

Kumb särab kuldsemalt?

Alfa Romeo Giulia ja BMW 330i näevad ägedad välja ja ka sõidavad vastavalt. Võrdlustest selgitab, kumb neist kokkuvõttes kuldsemalt hiilgab. Tähelepanu! Ilmselt oli see just tähelepanu, mida nii Alfa kui ka ...

Kia XCeed PHEV - auto24 proovisõit

Kia XCeed PHEV - auto24 proovisõit(7)

Kia XCeed PHEV on üks selline auto, mis peaks olema tänapäevasele autoostjale igati meelepärane - see on moodsa linnadziibiliku välimusega ning seda hübriidi on võimalik ka kodus pistikust laadida ning oma ...

Tulevased youngtimer’id: Traditsioonide kohaselt

Tulevased youngtimer’id: Traditsioonide kohaselt(1)

Citroëni tabas sajandi alguses igavate autode tegemise iha. Ainsa tõelise erandina toodi 2005. aastal turule luksuslik C6 – auto, millist margi- ja üleüldse auto­fännid ootasidki. C6 valmimist võib ...

Uunikutraiel: härrasmeeste motosport

Uunikutraiel: härrasmeeste motosport

Bultaco, Fantic, Montesa, Ossa … Pole neid nimesid kuulnudki? Tegu on mootorrattamarkidega, millega on võidetud maailmameistritiitleid. Kõik need kuulsused said kokku Vasalemmas Eesti esimesel endisaegsete ...

 
Talendid Rajale alustab kaheksandat hooaega

Talendid Rajale alustab kaheksandat hooaega

Populaarse laste hobikardisarja uus hooaeg stardib juba 20. augustil LaitseRallyParkis. Harilikult kevadeti sõidetav algajatele lastele mõeldud hobikardisari saab tänavu hoo sisse alles sügisel. Juba 2013. ...

Mercedese seeria katkes

Mercedese seeria katkes

Max Verstappen võitis Silverstone’is vormelisarja 70. aastapäevale pühendatud GP, edestades Mercedese sõitjaid Lewis Hamiltoni ja Valtteri Bottast. Mercedese sõitjad näitasid küll kvalifikatsioonis taas ...

Lugeja küsib: Kas tasub osta iseehitatud matkaautot?

Lugeja küsib: Kas tasub osta iseehitatud matkaautot?(1)

Proovisin kevadel ja suvel matkaautot rentida, aga see on täitsa võimatu, sest need on metsikult populaarsed ja kogu aeg broneeritud. Seepeale tekkis mõte osta iseehitatud matkaauto, mida müüakse tunduvalt ...

Ostad projektiautot? Varu raha, aega ja kannatust!

Ostad projektiautot? Varu raha, aega ja kannatust!

Kui plaanid hakata mõnd autot taas elule äratama või oma maitse järgi ümber ehitama, tasub enne pikalt järele mõelda. Projektiauto nii-öelda toorikut valides tuleks eelistada väga heas konditsioonis ja ...

Autopäevik: Remondine suvi

Autopäevik: Remondine suvi(1)

Suvi tuli ootamatult nii, et kaks autot läks remonti. Škodal on käsil keretööd ja Mitsubishi Pajerol roostetas ära bensiinipump. Põhimõtteliselt võib mõlema auto mured võtta kokku ühe sõnaga – rooste. Et ...

Teise põlvkonna CLK: kui kere on korras, sõidab veel kaua

Teise põlvkonna CLK: kui kere on korras, sõidab veel kaua(1)

Käesoleva sajandi alguse Mercedes-Benzi vaevasid erinevad probleemid, kuid auto suurimaks vaenlaseks oli rooste. Mida kontrollida teise põlvkonna CLK ostul?  Mercedes-Benz tõi CLK turule 1997. aastal. Kuigi ...

Korralikult gaasi!

Korralikult gaasi!

KTM 390 Adventure saab hakkama maanteel ja metsarajal ning selle mootorrattaga saab anda ka korralikult gaasi, kartmata silmapilkset juhiloata jäämist. Raske öelda, miks austerlastel metsa poole tõmbava 390 ...

 
Autosõit kui suursündmus

Autosõit kui suursündmus

Rolls-Royce teeb autosõidust suursündmuse juba enne liikuma hakkamist. Seda sõltumata mudelist. Jah, mõni on haruldasem, mõni kallim, uuem, vanem ja mis kõik veel, kuid ühtegi lati alt läbi mudelit ei suuda ...

Kolumn. Samost: Kas elektriautode „iPhone’i hetk“ on käes?

Kolumn. Samost: Kas elektriautode „iPhone’i hetk“ on käes?

Mäletan 2007. aasta sügisest, et istusin Helsingi kesklinna büroohoone nõupidamisruumis U-kujulise laua taga koos kümne­konna Alma meediakontserni juhtkonda kuuluva mehe ja ühe naisega. Kõik olid just istet ...

Autolehe 12. augusti uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Autolehe 12. augusti uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Cadillaci elektridžiip Lyriq sai avalikuks Cadillac avalikustas oma esimese elektriauto Lyriq, mis põhineb täiesti uuel platvormil ja sõidab tänu mahukale akule ühe laadimisega umbes 500 km. Kuna tegu on ...

Uue ajastu superauto

Uue ajastu superauto

Läinud nädalal esitles Gordon Murray Automotive kauaoodatud superautot T.50, mis lubab olla enim juhile orienteeritud superauto ajaloos.  Kuulus konstruktor Gordon Murray läks uue ajastu superauto loomisel ...

EESTIS MÜÜGIL: kaks vähelevinud Volvot

EESTIS MÜÜGIL: kaks vähelevinud Volvot(2)

Portaalis auto24.ee on müügile tulnud kaks Volvot, mida igapäevases liikluses väga sageli ei kohta. Autoleht pole nende sõidukitega ise tutvumas käinud, mistõttu ei oska me nende autode tehnilise seisukorra ...

Ford Kuga pistikuhübriid kipub põlema

Ford Kuga pistikuhübriid kipub põlema

Ford peatas ajutiselt Kuga pistikuhübriidi müügi, sest selle akud võivad üle kuumeneda ja süttida. Kuga pistikuhübriid jõudis müüki alles mõned kuud tagasi. Probleemid puudutavad Fordi sõnul autosid, mis on ...

 
Audi esitles S3 uue põlvkonna sedaani ja luukpära

Audi esitles S3 uue põlvkonna sedaani ja luukpära(4)

20 aastat tagasi sisenes Audi sportlike kompaktautode turule mudeliga S3, täna avalikustati uue S3 sedaani ja luukpära tehnilised näitajad. Autod varustatakse 2liitrise TFSI mootoriga, mille võimsuseks on ...

Eesti drifti hooaeg jätkus etapiga Laitses

Eesti drifti hooaeg jätkus etapiga Laitses

Nädalavahetusel toimus Laitse RallyParkis kauaoodatud “Jump for Drift”, kus olid kohal Eesti ja Läti paremad sõitjad. Tegemist oli Eesti ja Läti meistrivõistluste teise etapiga, ning street ja semipro ...

Maserati tutvustas uusi tippmudeleid

Maserati tutvustas uusi tippmudeleid

Maserati esitles Levante, Quattroporte ja Ghibli tippversioone ehk Trofeo mudelirivi, mis hiilgab suure võimsuse ja kiirusega. Trofeo versioonid varustatakse Ferrarilt pärit 3,8liitrise bi-turbo V-8 ...

Ford Puma ST tuleb septembris

Ford Puma ST tuleb septembris

Ford andis sotsiaalmeedias teada, et 24. septembril esitletakse Puma kiiremat ja võimsamat versiooni ST. Auto saab kolmesilindrilise 1,5liitrise mootori, mil võimsust 200 hobujõudu ning pöördemomenti 290 ...

Pärnu maanteel Kanama–Ääsmäe lõigul algav taastusremont muudab liiklemist

Pärnu maanteel Kanama–Ääsmäe lõigul algav taastusremont muudab liiklemist

12. augustist kuni 30. oktoobrini tehakse Tallinna–Pärnu–Ikla maanteel km 18,7–27,4 asfaltkatte taastusremonti. Kolmapäeval, 12. augustil suletakse lõigu Tallinna–Pärnu suunal mõlemad sõidurajad kuni 16. ...

Balti meistrivõistlused autode ringrajasõidus jätkuvad Pärnus

Balti meistrivõistlused autode ringrajasõidus jätkuvad Pärnus

Põhjamaade moodsaim ringrada auto24ring võõrustab 14.-16. augustil taaskord Balti meistrivõistlusi autode ringrajasõidus (BaTCC), tuues Pärnusse kokku kolme Balti riigi ja Soome paremad võidusõitjad. Pärnu ...

Le Mans’i 24-tunni sõit toimub publikuta

Le Mans’i 24-tunni sõit toimub publikuta

Sportautode Le Mans’i 24-tunni sõit toimub tänavu tühjade tribüünide ees. Septembrisse edasi lükatud Le Mans’i 24-tunni sõidu korraldajad otsustasid võistluse läbi viia ilma publikuta, kuigi veel juunis oli ...

 
Suurbritannia kirikud teenivad parkimisega lisaraha

Suurbritannia kirikud teenivad parkimisega lisaraha

Suurbritannia kirikud teenivad kuus kokku üle 20 000 naela (umbes 22 000 eurot) parkimisega. Kirikud võimaldavad kasutada oma parkimiskohti ajal, mil need ei ole kasutuses. Programmiga on liitunud sadakond ...

Päeva leiud. Kolm retrostiilis autot

Päeva leiud. Kolm retrostiilis autot

Mõnigi autotootja on valmistanud retrostiilis sõidukeid, kus tänapäevased omadused kohtuvad varasema aja stiiliga. Kasutatuna on müügil neid päris palju, toome kolm näidet. 1900 euro eest on võimalik ...

VIDEO. 125 aastat 50 sekundiga

VIDEO. 125 aastat 50 sekundiga

Škodal valmis lühifilm tosinast olulisest mudelist margi 125-aastases ajaloos. Sõidukite valik algab L&K Voiturette A-ga 1905. aastast ja lõpeb elektriauto Enyaq IV-ga. Üles astuvad veel Superb ...

Bentley Continental GT mudel maksab ligi 7700 eurot

Bentley Continental GT mudel maksab ligi 7700 eurot(1)

Bentley pakub uuest Continental GT-st kolmes mõõtkavas mudelit, neist kalleim maksab 6995 naela (umbes 7700 eurot). Kalleim mudel on mõõtkavas 1:8 ja valmistatud käsitsi rohkem kui 1000 detailist. Ühe ...

Uus automark - Ioniq

Uus automark - Ioniq

Kui seni oli Ioniq Hyundail kasutusel mudelinimetusena, siis tulevikus koondatakse elektriautod sama nimega margi alla. Hyundai plaanib Ioniqu margi all tuua lähema nelja aasta jooksul välja kolm ...

FOTOD. Piirojal jätkusid rallikrossi Eesti meistrivõistlused

FOTOD. Piirojal jätkusid rallikrossi Eesti meistrivõistlused

Põltsamaa lähedal Piiroja rajal sõideti rallikrossi Eesti meistrivõistluste kolmas etapp. Klassivõidud saavutasid: Martin Juga (Junior 1600), Arvo Kask (SuperCar), Timo Laapotti (Crosskart Xtreme), Janno ...

Antonio Felix da Costa kindlustas elektrivormelite meistritiitli

Antonio Felix da Costa kindlustas elektrivormelite meistritiitli

Laupäeval ja pühapäeval sõidetud järjekordsete etappidega Berliinis kindlustas Antonio Felix da Costa tänavuse Formula E sarja meistritiitli. Tempelhofi lennuväljal sõidetud sarja kaheksanda etapi võitis ...

 
F1: Max Verstappen katkestas Mercedese võitudeseeria

F1: Max Verstappen katkestas Mercedese võitudeseeria

Max Verstappen võitis Silverstone’i ringrajal sõidetud 70. aastapäeva GP edestades Mercedese sõitjaid Lewis Hamiltoni ja Valtteri Bottast. Parimalt stardipositsioonilt alustanud Bottas haaras stardist ...

F1: Bottas edestas kvalifikatsioonis Hamiltoni

F1: Bottas edestas kvalifikatsioonis Hamiltoni(1)

Silverstone’i ringrajal sõidetava F1 70. aastapäeva GP kvalifikatsioonis sõitis parima ringiaja välja Valtteri Bottas. Soomlane edestas tiimikaaslast Lewis Hamiltoni 0,063 sekundiga. Kolmanda kohaga ...

F1: Hamilton ja Bottas olid vabatreeningute kiireimad

F1: Hamilton ja Bottas olid vabatreeningute kiireimad

Silverstone’i ringrajal teist nädalavahetust järjest toimuva F1 etapi reedese päeva vabatreeninguid valitsesid Mercedese sõitjad. Ennelõunasel sessioonil edestas Valtteri Bottas napilt Lewis Hamiltoni, aga ...

FOTOD. „Sofie“ lugu: maailma vanim Volkswagen Transporter sai 70aastaseks

FOTOD. „Sofie“ lugu: maailma vanim Volkswagen Transporter sai 70aastaseks

Üleeile tähistas oma 70. sünnipäeva maailma vanim säilinud Volkswagen T1 Transporter „Sofie“, mis veedab üpriski aktiivseid vanaduspäevi Volkswageni enda autokollektsioonis. Volkswagen T1 tootmine läks ...

VIDEO. Mees ehitas 17 aastat keldris Lamborghinit. Aga müüs selle ikkagi maha

VIDEO. Mees ehitas 17 aastat keldris Lamborghinit. Aga müüs selle ikkagi maha

Üks ameeriklane ehitas endale 17 aastat Lamborghinit, kusjuures auto kätte saamiseks keldrist tuli osa maja maha lõhkuda. Lapsest saadik Lamborghini Countachi fännanud ameeriklane asus oma keldris tööle ...

Tallinnasse tuleb Ferrari esindussalong

Tallinnasse tuleb Ferrari esindussalong(6)

Ferrari esindaja ning Soome suurim luksusautomüüja Luxury Collection avab augustis Tallinnas Ferrari ja teiste superautode esindussalongi. Ferrari ja ka teiste superautode Luxury Collection esindussalong ...

Päeva leiud. Harjumaal pandi kaks superautot korraga müüki

Päeva leiud. Harjumaal pandi kaks superautot korraga müüki

Äsja pandi Harjumaal müügile 2015. aasta Audi R8 (610 hj) ja sama vana McLaren 650S (650 hj), kusjuures mõlemit müüb sama müüja. Tegu on tippklassi superautodega, mis on tänaseski mõttes väga-väga kiired. ...

 
Cadillaci elektridžiip Lyriq sai avalikuks

Cadillaci elektridžiip Lyriq sai avalikuks(1)

Cadillac avalikustas oma esimese elektriauto Lyriq, mis põhineb täiesti uuel platvormil ja sõidab tänu mahukale akule ühe laadimisega umbes 500 km. Kuna tegu on General Motorsi spetsiaalselt ...

VIDEO. Autooksjonid taasalustavad: üheksa miljoniautot korraga!

VIDEO. Autooksjonid taasalustavad: üheksa miljoniautot korraga!

Septembri alguses peetakse Suurbritannias kevadel ära jäetud autooksjon, kuhu pannakse vaid 15 autot. Tegu on automaailma koorekihiga, sest üheksale neist oodatakse miljonihinda. Seejuures pole jutt ...

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Algaval nädalavahetusel kihutavad F1 autod teist korda järjest Silverstone’ ringrajal, kus sõidetakse F1 sarja 70. aastapäeva nime kandev Grand Prix. Lewis Hamilton juhib nelja etapi järel MM-sarja 88 ...

Antonio Felix da Costa astus sammu lähemale tiitlivõidule

Antonio Felix da Costa astus sammu lähemale tiitlivõidule

Antonio Felix da Costa võitis teise Berliinis sõidetud elektrivormelite etapi ja kasvatas tublisti oma edumaad punktitabelis. DS Techeetah võistkonna sõitja da Costa oli taas kiireim ka kvalifikatsioonis ...

F1: Mercedes pikendas lepingut Valtteri Bottasega

F1: Mercedes pikendas lepingut Valtteri Bottasega(4)

Mercedese F1 tiim pikendas lepingut Valtteri Bottasega aasta võrra ja seega jätkab soomlane võistkonnas vähemalt kuni 2021. aasta lõpuni. Valtteri Bottas on sõitnud Mercedese tiimis alates 2017. aastast ja ...

Päeva leiud: just müügile tulnud kiire lahtine auto

Päeva leiud: just müügile tulnud kiire lahtine auto

Tea, kas lahtiste autode omanikud mõtlevad juba sügisele, aga igal juhul on viimastel päevadel järjest müügile tulnud kabriolette ja rodstereid, mis mitmel puhul on mõeldud ka kiiremaks sõiduks.  ...

Elektribussi test Tallinnas: odav sõit ja ühe laadimisega kuni 180 km

Elektribussi test Tallinnas: odav sõit ja ühe laadimisega kuni 180 km(2)

Tallinna Linnatranspordi AS (TLT) testis juunist kuni juuli keskpaigani Tallinnas elektribussi. Elektribuss suutis ühe laadimisega sõita 170 kuni 180 kilomeetrit ning TLT analüüs näitab, et seni ...

 
Uute sõiduautode müük kosub jätkuvalt

Uute sõiduautode müük kosub jätkuvalt

Eesti uute sõiduautode turg jätkab koroonaviiruse pandeemiast tingitud madalseisust kosumist ja juulis müüdi uusi sõiduautosid juba üle kahe tuhande, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit. ...